HD formatkrigen. - Side 439

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 439 av 653 FørsteFørste ... 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 435 436 437 438 439 440 441 442 443 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 ... SisteSiste
Viser resultater 8,761 til 8,780 av 13053
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Jeg ser stor forskjell på Warner sine titler og andre BD utgivelser som feks PoTC filmene og Hellboy, ja. Og siden Warner sine titler i prinsippet er HD-DVD bilde så er svaret som sagt, ja jeg ser forskjell.

Warner sine titler er gjenomgående mykere i bildet og tidvis noe grumsete.
    Er det din erfaring i sammenlikning mellom formaten? Du har sammenlignet dem uten å ha avspiller og medium? Du er jammen meg ikke sann....

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingenting å utsette på at du liker Transformers som referansetittel :-D Vi har jo alle forskjellig smak. For min egen del synes jeg vel Hellboy har levert det beste bildet jeg har opplevd hittil.
    Det er flere Warner filmer som har fått bedre kritikk enn Hellboy for bildekvalitet! F.eks. 2001 og Alexander, Revisited.

Warner er nok det selskapet som har gitt ut flest filmer på HD så langt og da er det naturlig nok også gitt ut en del eldre filmer (som ikke alltid har like bra master). Derfor blir det ikke helt rettferdig å sammenligne snittkarakterer med et selskap som nesten utelukkende har gitt ut nye filmer. Da må du sammenligne med filmer som er sammenlignbare (f.eks. omtrent samme utgivelsesår)

Jeg synes det høres rart ut at du skal kunne se betydelige forskjeller på en 55" TV fra 4 meter avstand?!

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Blu-ray.com - Blu-ray Owns 73% of HD Market in Europe

"Blu-ray Owns 73% of HD Market in Europe
    Posted November 27, 2007 by Josh

The Blu-ray Disc Association (BDA) has announced that they have sold the one millionth Blu-ray title in Europe. Since the format was launched, Blu-ray has gained 73% of the high definition market over its rival HD DVD. The BDA also announced that 20 million PS3 games have been shipped to Europe, all making use of Blu-ray technology.

A few days ago, the BDA also announced that Blu-ray owned 97% of the HD recorder market in Japan. High definition recorders are more popular in Japan where broadcast TV is of a much higher quality. With only 3% of the market, HD DVD recorders have failed to make any penetration into Japanese homes."
    Hvor ble det av det påståtte 9:1 forholdet i Europa? Godt og se at Blu-Ray er på vikende front også her.

En HD DVD eier i Europa kjøper jo også som kjent brorparten av filmene sine fra USA, vi har nemmelig muligheten til å spare gode penger på det grunnet sonefriheten, samt slippe å vente et par måneder ekstra på det skal komme europeiske utgivelser av filmene vi vil ha.

Ellers godt og se at det nå er passert 750.000 solgte dedikerte HD DVD avspillere i Nord-Amerika. Det er et par hundre tusen til på bare litt over 3 uker. Millionen ser ut til å være innen rekkevidde til nyttår.

HD DVD Surpasses 750,000 Dedicated Players

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Ellers godt og se at det nå er passert 750.000 solgte dedikerte HD DVD avspillere i Nord-Amerika.

HD DVD Surpasses 750,000 Dedicated Players
    Juks! Den artikkelen inkluderer Xbox 360 HD DVD spilleren som en dedikert avspiller. Imho så er ikke det rettferdig. Uansett er det helt greie tall, men det er langt ifra den revolusjonen som jeg trodde når jeg leste overskriften.

Husk tallene før black friday var noe sånt som:
    Toshiba HD DVD spillere: ca. 400.000 stk.
    Xbox 360 HD DVD spillere: ca 210.000 stk.
    DEt er altså "bare" solgt ca. 140.000 spillere på 2 uker.. Fortsatt helt greie tall som sagt, men ingen revolusjon. Spesielt ikke med tanke på at det er solgt langt flere PS3er i samme periode, for ikke å snakke om at det sikkert har blitt solgt en og annen vanlig Blu-Ray avspiller også..

Veldig bra salg for Toshiba, men de kommer ikke nødvendigvis til å få noen markedsdominans av den grunn..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Juks! Den artikkelen inkluderer Xbox 360 HD DVD spilleren som en dedikert avspiller. Imho så er ikke det rettferdig. Uansett er det helt greie tall, men det er langt ifra den revolusjonen som jeg trodde når jeg leste overskriften.

Husk tallene før black friday var noe sånt som:
    Toshiba HD DVD spillere: ca. 400.000 stk.
    Xbox 360 HD DVD spillere: ca 210.000 stk.
    DEt er altså "bare" solgt ca. 140.000 spillere på 2 uker.. Fortsatt helt greie tall som sagt, men ingen revolusjon. Spesielt ikke med tanke på at det er solgt langt flere PS3er i samme periode, for ikke å snakke om at det sikkert har blitt solgt en og annen vanlig Blu-Ray avspiller også..

Veldig bra salg for Toshiba, men de kommer ikke nødvendigvis til å få noen markedsdominans av den grunn..
    Xbox add-on er en dedikert avspiller. Hva skal den ellers brukes til enn HD DVD?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er ikke det rettferdig? Alle som kjøper HD DVD-addon kjøper den for å se film.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er urettferdig/usakelig er å sidestille PS3 salg med salg av HD DVD stand-alone avspillere og Xbox HD DVD add on. PS3 er til sammenligning ingen dedikert Blu-Ray spiller, langt derifra.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville da rett og slett være merkelig å ikke regne add-on'en med som en dedikert spiller, all den tid dens eneste funkjon er å spille av hd dvd-plater?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DEt er altså "bare" solgt ca. 140.000 spillere på 2 uker..
    Husk at 140.000 på to uker, fort kan bli 350.000 på 5. Mon tro hvor mange dedikerte avspillere Blu-Ray har solgt i Nord-Amerika i samme tidsrom? Heldige om det er 10-20% av tallene for HD DVD.

Edit: 140.000 på to uker sammenlignet med hvor mange på de 65 ukene i forkant?

Edit2: Det er vel heller ingen som forventer en markedsdominans på to uker, men holder dette seg som en trend vil HD DVD helt klart ha en god og fin markedsdominans i løpet av 2008. Det er noe jeg forventer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at 140.000 på to uker, fort kan bli 350.000 på 5. Mon tro hvor mange dedikerte avspillere Blu-Ray har solgt i Nord-Amerika i samme tidsrom? Heldige om det er 10-20% av tallene for HD DVD.

Edit2: Det er vel heller ingen som forventer en markedsdominans på to uker, men holder dette seg som en trend vil HD DVD helt klart ha en god og fin markedsdominans i løpet av 2008. Det er noe jeg forventer.
    Vel det er ett problem. Det er at de som kjøper en HD spiller til $100 mest sannsynlig ikke kommer til å kjøpe så mange filmer, er vel heller leiefilm segment tenker jeg. Så det som gjenstår å se er om økning i salget av hardware gjenspeiler seg i samme økning av software salg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Vel det er ett problem. Det er at de som kjøper en HD spiller til $100 mest sannsynlig ikke kommer til å kjøpe så mange filmer, er vel heller leiefilm segment tenker jeg. Så det som gjenstår å se er om økning i salget av hardware gjenspeiler seg i samme økning av software salg.
    Jepp, en annen ting er jo også at mange av spillerne foreløpig ligger innpakket og klare som julegaver, men med en så enorm økning HD DVD nå opplever i avspillersalget så trenger ikke tilslagsprosenten på på hver spiller å være like høy lengre. Om noen få uker til vil antall HD DVD-spillere, i dette salgstempoet, være dobblet i USA. Og det bare siden begynnelsen av November....

NB! Da vil HD DVD ha solgt like mange dedikerte avspillere i USA, som det er solgt BD-filmer i hele Europa..... Mon tro om det er i Europa HD-formatkrigen skal avgjøres? Neppe...tsk...tsk....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Det ville da rett og slett være merkelig å ikke regne add-on'en med som en dedikert spiller, all den tid dens eneste funkjon er å spille av hd dvd-plater?
    Mnjoa, men det er litt frustrerende at tallene brukes så mye om hverandre. Det er litt greiere å sammenligne standalone mot standalone og add-on mot PS3. Så kan man heller si at én addon tilsvarer 5 PS3 eller noe sånt.

Man lar seg også lett rive med når man vet at det var solgt 400000 spillere for et par uker siden, og overskriften sier at nå er det solgt 750000. Men for all del - 140000 spillere på et par uker er veldig bra. Og nå som prisen på standalonespillerne ligger så nære prisen for add-onen (den er til og med billigere enkelte steder), så tror jeg de aller fleste av disse spillerne er standalones.

La oss si fordelingen er 100000/40000, da blir det 500000/250000 totalt, og det er så fine og runde tall, at jeg synes vi må godta dem

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligne Xbox HD DVD add-on med salget av PS3? Skjønner ikke logikken der. Er ikke det epler og pærer? Hadde HD DVD vært obligatorisk på Xbox så hadde den sammenligningen vært mer relevant.

HD DVD stand-alone og Xbox add-on er dedikerte HD DVD avspillere, punktum.

Så kan man gjerne se på tilslagsprosentene for filmsalg som PS3 gir Blu-Ray, samt dere stand-alone avspillersalg.

Tror Warner også vil være interessert i demografien her. Er det alle grupper av filmelskere som fanges like godt opp av Playstation3, eller forsåvidt Xbox?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligne Xbox HD DVD add-on med salget av PS3? Skjønner ikke logikken der. Er ikke det epler og pærer?
    Jo, for så vidt. De er frukt, mens standalonespillerne er kjøtt

Det er mange av argumentene som kan brukes om PS3, som også er gyldige for Xbox add-onen. Greit nok at de som kjøper den vet at den kan brukes til film. Det er også derfor de kjøper den. Men - den er fortsatt koblet til en spillkonsoll. I mange tilfeller er den ikke tilkoblet husets hoved-TV. De som kjøper add-onen vil dessuten bruke mye av underholdningsbudsjettet sitt på spill.

HD DVD stand-alone og Xbox add-on er dedikerte HD DVD avspillere, punktum.
    Jada, add-onen er en dedikert avspiller, og alle som kjøper den skal bruke den til å se film. Det er det ingen tvil om. Men dette er egentlig bare det første hinderet for PS3 som BD-spiller. Det er mange andre grunner til at PS3-eiere kjøper færre filmer enn standaloneeiere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jo, for så vidt. De er frukt, mens standalonespillerne er kjøtt

Det er mange av argumentene som kan brukes om PS3, som også er gyldige for Xbox add-onen. Greit nok at de som kjøper den vet at den kan brukes til film. Det er også derfor de kjøper den. Men - den er fortsatt koblet til en spillkonsoll. I mange tilfeller er den ikke tilkoblet husets hoved-TV. De som kjøper add-onen vil dessuten bruke mye av underholdningsbudsjettet sitt på spill.

Jada, add-onen er en dedikert avspiller, og alle som kjøper den skal bruke den til å se film. Det er det ingen tvil om. Men dette er egentlig bare det første hinderet for PS3 som BD-spiller. Det er mange andre grunner til at PS3-eiere kjøper færre filmer enn standaloneeiere.
    Jepp, vi er veldig enige Trond!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk det må justeres ned mot 100.000. Etter $98-salget til Wal*Mart ble det vel sagt at de solgte 100.000 HD DVD standalones den helgen, og at det var solgt 320.000 standalones ved utgangen av oktober. I tillegg vet vi at det var solgt 210.000 Add-ons ved utgangen av september, samt at det ble solgt veldig mange add-ons i oktober, da de hadde Heroes-tilbudet.

Men, vi snakker altså om i overkant av 300.000 standalones de siste 16 måneder, og kanskje 200.000 i november. Det må jo sies å være veldig bra.

Edit2: Det er vel heller ingen som forventer en markedsdominans på to uker,
    Absolutt ikke. Det pleier som regel å ta litt tid før spillersalg gir det helt store utslaget i disksalg.

men holder dette seg som en trend vil HD DVD helt klart ha en god og fin markedsdominans i løpet av 2008. Det er noe jeg forventer.
    Dette er nok i stor grad avhengig av at BDA ikke finner på noe skikkelig mottrekk, og jeg regner med at de har noe på lur (selv om de har gitt uttrykk for at de ikke har lyst til å levere $200-spillere).

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Man lar seg også lett rive med når man vet at det var solgt 400000 spillere for et par uker siden, og overskriften sier at nå er det solgt 750000. Men for all del - 140000 spillere på et par uker er veldig bra. Og nå som prisen på standalonespillerne ligger så nære prisen for add-onen (den er til og med billigere enkelte steder), så tror jeg de aller fleste av disse spillerne er standalones.

La oss si fordelingen er 100000/40000, da blir det 500000/250000 totalt, og det er så fine og runde tall, at jeg synes vi må godta dem
    Mmh! Det var 400.000->750.000 økningen som jeg også reagerte på. Jeg ble veldig "glad" når jeg leste overskriften, men ble litt irritert når jeg kom inn i artikkelen og så at de plutselig hadde inkludert Xbox 360 HD DVD addonen..

Synes uansett at 500.000/250.000 fordelingen din høres veldig riktig ut ja! Fine runde tall liker vi, og det verste er at de høres sansynlig ut også. Spørsmålet nå fremover blir om det kommer flere slike kampanjer før jul, eller om de har skapt seg et momentum som kan skape økt interesse rundt HD DVD. Skal bli spennende å se hvordan forholdstallene endrer seg utover året, og da spesielt på de virkelig store titlene. Harry Potter filmene blir kanskje den første virkelig målestokken for å se hvordan ståa egentlig er..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli ganske stusselig i elektronikk-hjørnet til HD-DVD...

Nei da, bare jævlig mye Toshiba

Men det synd at prissettingen til Toshiba hindrer andre produsenter å lage spillere. Man hadde trengt noen High End utgaver også. Får vente på Denon sine kombi spillere da.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmh! Det var 400.000->750.000 økningen som jeg også reagerte på. Jeg ble veldig "glad" når jeg leste overskriften, men ble litt irritert når jeg kom inn i artikkelen og så at de plutselig hadde inkludert Xbox 360 HD DVD addonen.

Men var det ikke 500.000 de rundet for en stundsiden, og 210.000 Xbox, da har de vel kun solgt ca 40.000 siden Wal-Mart helgen. Men det kommer da ann på om den helgen som var er inkludert, noe den sikkert har.

Og 40.000 solget er ikke all verden. Rundes millionen innen nyttår, så er det bra, men det skal vel ektremt mye til dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HD DVD eier i Europa kjøper jo også som kjent brorparten av filmene sine fra USA, vi har nemmelig muligheten til å spare gode penger på det grunnet sonefriheten, samt slippe å vente et par måneder ekstra på det skal komme europeiske utgivelser av filmene vi vil ha.
    (1) Hvis de fleste HD DVD eiere i Europa (og kanskje resten av verden) kjøper "brorparten av filmene sine fra USA" er vel BD´s 2:1 overtak der borte egentlig vesentlig mye større ...

(2) Mangel på regionskoding kan jo like godt slå andre veien? At selskapene velger å utsette hele releasen i 2 mnd siden man ikke har mulighet til å differensiere utgivelsen mot lokale variasjoner av premieredatoer osv. Var det ikke New Line som valgte nettopp det for et par mnd tilbake?

Side 439 av 653 FørsteFørste ... 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 435 436 437 438 439 440 441 442 443 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •