HD formatkrigen. - Side 434

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 434 av 653 FørsteFørste ... 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 430 431 432 433 434 435 436 437 438 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 ... SisteSiste
Viser resultater 8,661 til 8,680 av 13053
    Newcomer TrondSB sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det har de... Tilbudet altså...
    El kjøp har kun få titler, har vært inne på web å sett.

Finnes det andre plasser en får kjøpt billige og med godt utvalg på Blue ray filmer for sone 2 (norsk)?

Har vært inne på Straxdvd, men der finner jeg veldig få sone B (norsk). Eller gjør jeg noe feil?

Jeg har fått med meg at sone B er for bruk i europa og sone A er USA, men på en plass på nettet bruker de sone 2 for Blue ray filemer, Hva er det?:?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    Bare synd man må betale norsk moms + postens fortolling's gebyr på 93kr. Men hvis du bestiller 12 så har du jo spart en del Men bestiller du bare 3 eller 6 så er det ikke mye å spare til slutt.
    Det er jo bare å bestille en og en. Frakt på 1 HD/Blu-Ray kommer på ca 35 kr så da kommer man godt under 200 kr inkl frakt på de fleste titler. Gjør du som meg bestiller du i tillegg en vanlig musikk CD så får man 1 HD tittel + 1 musikk CD tiil under 200 kr (da momsfri) og betaler totalt ca 50 kr i frakt.
    Liker du ikke musikk kan du selvsagt bestille en vanlig DVD istedet ....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondSB

Finnes det andre plasser en får kjøpt billige og med godt utvalg på Blue ray filmer for sone 2 (norsk)?

Har vært inne på Straxdvd, men der finner jeg veldig få sone B (norsk). Eller gjør jeg noe feil?

Jeg har fått med meg at sone B er for bruk i europa og sone A er USA, men på en plass på nettet bruker de sone 2 for Blue ray filemer, Hva er det?:?
    Blu-ray Disc - Wikipedia, the free encyclopedia

Region code Area[51]
    A North America, Central America, South America, Japan, Taiwan, North Korea, South Korea, Hong Kong and Southeast Asia.
    B Europe, Greenland, French territories, Middle East, Africa, Australia and New Zealand.
    C India, Bangladesh, Nepal, Mainland China, Pakistan, Russia, Central and South Asia.

Her er en link til filmer i sone A (import fra USA) som ikke har regionskoding på Blu-ray og kan spilles på sone B spillere:

http://bluray.lindsite.dk/

Håper det hjalp

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regner med at det er DVDstraks du mener, DVDstraks har ca 180 BD filmer med sone 2.
    Skriv: blu-ray i søkefeltet, velg: Blu-ray NO i kategorifeltet og trykk på GO tasten.

Newcomer TrondSB sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp.
    Men er sone2 det samme som soneB?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Sone B tilsvarer ikke sone 2 i dvd verden. Feks er Japan Sone 2 DVD men er Sone A i BD (dessverre..).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DevotetDVD.com.au fra australia har mange sone B filmer, mange av dem er også med norsk tekst. frakten er også ikke gal. Har til nå brukt EZYDVD fra australia, men det er nå slutt da de bruker altfor lang tid på levering. Har ventet på Seinfeld sesong 9 siden de sendte den 24 oktober. Devotet DVD sende med en enorm DVD boks om EZY ikke ville sende. Denne tok 3 dager, ferdig fortollet på posten (Denne gangen så var det det lokale postkontoret som tok fortollingen, og ikke sentralt. Slapp også 93,- for jobben , sikkert første og eneste gang. )

Men slike diskusjoner bør vel kanskje tas andre steder enn denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Det er jo bare å bestille en og en. Frakt på 1 HD/Blu-Ray kommer på ca 35 kr så da kommer man godt under 200 kr inkl frakt på de fleste titler. Gjør du som meg bestiller du i tillegg en vanlig musikk CD så får man 1 HD tittel + 1 musikk CD tiil under 200 kr (da momsfri) og betaler totalt ca 50 kr i frakt.
    Liker du ikke musikk kan du selvsagt bestille en vanlig DVD istedet ....
    Poenget var at amazon.com har et kjøp-2-få-1-gratis-salg nå. Da må du kjøpe to HD-filmer for å få den tredje gratis. Siden dette da blir dyrere ennn 200,- så kommer det moms og gebyr i tillegg, hvilket gjør at man ikke får noen glede av tilbudet allikevel.

Nå har jeg regna litt mer på det, og du sparer egentlig ingenting (men det blir ikke noe særlig dyrere heller) bortsett fra hvis du kjøper best-of boksene.

Her er en liten sammenligningstabell på hva pris pr. tittel blir (inklusiv frakt, moms og gebyr) dersom du kjøper tre filmer med lik pris (forutsatt billigste fraktmetode og en dollarkurs på 5,50):

$19.95 -> $27.04 ($26.43)
    $23.95 -> $30.37 ($30.43)
    $27.95 -> $33.70 ($34.43)
    $58.95 -> $59.54 ($98.70)

Pris i parentes angir pris per film hvis de bestilles enkeltvis. Det siste alternativet slår selvfølgelig hardest ut ettersom denne boksen uansett vil være momspliktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    Bare synd man må betale norsk moms + postens fortolling's gebyr på 93kr. Men hvis du bestiller 12 så har du jo spart en del Men bestiller du bare 3 eller 6 så er det ikke mye å spare til slutt.
    Det kommer selvfølgelig an på hvilke 12 filmer han bestilte. Hvis han bestilte de tre "best of"-boksene som har fire filmer hver, så vil det med moms og gebyr komme på ca. 980,-, altså i underkant av 82,- pr. film. Og det må jo sies å være en ganske hyggelig pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Her er en liten sammenligningstabell på hva pris pr. tittel blir (inklusiv frakt, moms og gebyr) dersom du kjøper tre filmer med lik pris (forutsatt billigste fraktmetode og en dollarkurs på 5,50):
    Bah. Jeg laget like gjerne en ny tabell, som viser hva prisen pr. film blir hvis du bestiller hhv. 3, 6, 9 eller 12 titler på en gang

Kode:
    pris     enkelt      3        6        9       12
    $19.95   $26.43   $27.04   $23.39   $22.17   $21.56
    $23.95   $30.43   $30.37   $26.72   $25.50   $24.90
    $27.95   $34.43   $33.70   $30.05   $28.84   $28.23
    $58.95   $87.42   $59.54   $55.89   $54.67   $54.06
    (forutsetningene er som før: billigste fraktmetode og dollarkurs på 5,50)

Bestiller man 6 filmer, sparer man $3-$4,5 dollar pr. film, altså $18-$27 totalt.

EDIT: Dessverre må man bestille alle filmene i samme prisklasse for at prisene skal bli som tabellen viser. Bestiller du 3 filmer til $19.95 og 3 til $27.95, så kunne man ha argumentert for at man bør få et avslag på $47.90 ($19.95 + $27.95), men amazon trekker fra de to billigste, altså $39.90.

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer selvfølgelig an på hvilke 12 filmer han bestilte. Hvis han bestilte de tre "best of"-boksene som har fire filmer hver, så vil det med moms og gebyr komme på ca. 980,-, altså i underkant av 82,- pr. film. Og det må jo sies å være en ganske hyggelig pris.
    Stemmer, det var de tre "best of" boksene jeg bestilte. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nielsen-tallene har ikke blitt sluppet i flash-form ennå, men fasit skal visstnok være 66/34 denne uken. Ser ut til at det ble solgt en god del BD-filmer på BOGOen, ja, samt at Shrek 3 ikke har gjort det på langt nær så godt som forventet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp.
    Men er sone2 det samme som soneB?
    Mnja, jo, nei...

Jeg tror man kan bruke 1, 2 og 3 som sonenavn på Blu-ray-regionene også, men det er greiest å kalle dem A, B og C for å unngå usikkerhet om man snakker om DVD eller Blu-ray soner.

Men, når det gjelder hvilke områder de forskjellige sonene omfatter, så ser situasjonen slik ut:

DVD:

Blu-ray:

Når vi sammenligner sonene, er det kanskje greiere å dele DVD-sonene 4 og 5 opp i to soner hver:
    DVD sone 4a = Latin- og Sør-amerika
    DVD sone 4b = Oseania
    DVD sone 5a = Afrika minus Egypt og Sør-afrika
    DVD sone 5b = Asia minus midt-østen, Kina og Stillehavslandene

Da blir sammenhengen mellom Blu-ray- og DVD-sonene slik:
    Blu-ray sone A omfatter DVD sone 1, 3 og 4a pluss Japan og Nord-Korea
    Blu-ray sone B omfatter DVD sone 2, 4b og 5b minus Japan pluss Moldova, Ukraina og Hviterussland
    Blu-ray sone C omfatter DVD sone 5a og 6 minus Moldova, Ukraina, Hviterussland og Nord-Korea

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretrekker sonekodingen til HD DVD. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg foretrekker sonekodingen til HD DVD. ;-)
    Det er litt enklere når man bare bruker én sone, ja

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg Sunshine, Die Hard 4.0 og Fantastic Four for kroner 498,- på Elkjip i dag. 166,-/film er jo grei pris IMO.

Sant nok så har de et ræva utvalg der jeg var (Porsgrunn); det er hovedsakelig en bunke med engelske parallellimport i noen spes brede britiske BD omslag og en del uten norks tekst. Men med de to nevnte nyheten over var på plass så jeg slo til.

Expert Porsgrun hadde derimot utvidet BD utvalget sikkelig de siste par månedene. Men med priser som 299 for den siste Pirates of the Caribbean filmen så ble det ikke noe kjøp der i dag. 3 lapper er noe stivt i sammenlikning med kjøpet over...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke overraskende at tilbudet Elkjøp annonserte med ikke var ankommet butikken. Jævla sjelden filmtilbud er inne når de skal være inne. La av Gone in 60 seconds, Sunshine og Enemy of the state. Skulle ringe når filmene ankom butikk. Når det enn skulle være.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det har de... Tilbudet altså...
    Jeg tok en tur innom Elkjøp i dag, ettersom jeg tar det for gitt at det bare er et spørsmål om tid før jeg gir etter og kjøper en billig PS3

Men, det var ikke så lett, gitt. På butikken jeg var innom, hadde de valgt å kaste alle BD- og HD DVD-filmene sine i en sekskanta "bøtte", så det var umulig å få noen oversikt over hvilke filmer de egentlig hadde tilgjengelig. Men, det stod ingenting om noe 3-for-2-tilbud her og det var også langt flere filmer i "bøtta" enn de som var avbildet i annonsen.

Jeg prøvde derfor å få tak i noen for å finne ut om 3-for-2 kun gjaldt de som var avbildet i annonsen, eller om det gjaldt alle filmene deres. Dessverre var det bare et kvarter igjen til de stengte, så personalet hadde selvfølgelig dratt hjem. Jeg fikk etter hvert tak i en fyr, og han kunne fortelle at det hadde han ingen anelse om.

Jeg stikker derfor bort i kassa med tilbudsavisen og en av filmene som ikke er i annonsen, men hun ante heller ikke, og gikk derfor ut fra at det bare var de annonserte filmene som inngikk i tilbudet (for så vidt en grei antagelse). Jeg spurte deretter om de hadde flere av Die Hard 4, for den fant jeg ikke i den store filmhaugen. Hun sjekker kassasystemet og finner ut at de har 17 igjen. Siden jeg ikke fant dem i butikken (jeg gravde meg faktisk ganske langt ned i filmbøtta), så antok hun at de fortsatt var på lageret, og sa at jeg måtte få tak i noen av de i butikken til å hente den for meg.

Dessverre var klokka nå blitt nesten ti over åtte, så da jeg gikk tilbake i butikken fant jeg heller ikke han jeg hadde snakket med tidligere.

Jeg har ikke så lyst til å tvinge folk til å selge meg varene deres, så jeg endte opp med å legge fra meg filmene og dro hjem istedet. Så får vi se hva det blir til i morra. Hvis jeg skal noe som allikevel innebærer bilkjøring, så kan jeg sikkert svippe innom Elkjøp igjen og gjøre et nytt forsøk på å kjøpe filmer, men jeg tviler på om jeg gidder å kjøre dit bare for å se om det er noen der som har lyst til å selge BD-filmer.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en tur innom Elkjøp i dag, ettersom jeg tar det for gitt at det bare er et spørsmål om tid før jeg gir etter og kjøper en billig PS3

Men, det var ikke så lett, gitt. På butikken jeg var innom, hadde de valgt å kaste alle BD- og HD DVD-filmene sine i en sekskanta "bøtte", så det var umulig å få noen oversikt over hvilke filmer de egentlig hadde tilgjengelig. Men, det stod ingenting om noe 3-for-2-tilbud her og det var også langt flere filmer i "bøtta" enn de som var avbildet i annonsen.

Jeg prøvde derfor å få tak i noen for å finne ut om 3-for-2 kun gjaldt de som var avbildet i annonsen, eller om det gjaldt alle filmene deres. Dessverre var det bare et kvarter igjen til de stengte, så personalet hadde selvfølgelig dratt hjem. Jeg fikk etter hvert tak i en fyr, og han kunne fortelle at det hadde han ingen anelse om.

Jeg stikker derfor bort i kassa med tilbudsavisen og en av filmene som ikke er i annonsen, men hun ante heller ikke, og gikk derfor ut fra at det bare var de annonserte filmene som inngikk i tilbudet (for så vidt en grei antagelse). Jeg spurte deretter om de hadde flere av Die Hard 4, for den fant jeg ikke i den store filmhaugen. Hun sjekker kassasystemet og finner ut at de har 17 igjen. Siden jeg ikke fant dem i butikken (jeg gravde meg faktisk ganske langt ned i filmbøtta), så antok hun at de fortsatt var på lageret, og sa at jeg måtte få tak i noen av de i butikken til å hente den for meg.

Dessverre var klokka nå blitt nesten ti over åtte, så da jeg gikk tilbake i butikken fant jeg heller ikke han jeg hadde snakket med tidligere.

Jeg har ikke så lyst til å tvinge folk til å selge meg varene deres, så jeg endte opp med å legge fra meg filmene og dro hjem istedet. Så får vi se hva det blir til i morra. Hvis jeg skal noe som allikevel innebærer bilkjøring, så kan jeg sikkert svippe innom Elkjøp igjen og gjøre et nytt forsøk på å kjøpe filmer, men jeg tviler på om jeg gidder å kjøre dit bare for å se om det er noen der som har lyst til å selge BD-filmer.
    Jeg opplevde nesten det samme på Elkjøp på Karihaugen i går, men dette var ved åpningstider. Fra dagen før så hadde de nå kastet alle HD filmene opp i en kurv (fikk jeg beskjed om). Prisingen på kassen fortalte ingen ting om 3 for 2 tilbudet, jeg spurte to av de som arbeidet i området og ingen viste noen ting. Etter en rote runde i den kurven, så fant jeg heller ikke Die Hard 4, på spørsmål om de hadde flere på lager fikk jeg beskjed om at dersom jeg ikke fant den i kassa ved åpningstid så hadde de sikkert ikke flere igjen.
    Akk, der blir en stund til jeg drar på El kjøp for å handle BD filmer igjen.
    Er enig med deg, det virker ikke som om de er særlig opptatt av å selge BD filmer, slenge dem oppi en rotete kasse som om det var noe skit de skal bli kvitt.
    Nå var dette bare en butikk, men syntes ikke det er så merkelig at HD formatet ikke er på full fart inn i de norske stuer. HD avspillere en gjemt eller ikke på plass, filmene behandles som utgående vare.
    Takk for at vi har nettbutikker.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De forskjellige blu-ray profilene

High-Def FAQ: Blu-ray Profiles Explained | High-Def Digest

Her er de forskjellige profilene forklart, for de som lurer.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Side 434 av 653 FørsteFørste ... 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 430 431 432 433 434 435 436 437 438 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •