HD formatkrigen. - Side 433

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 433 av 653 FørsteFørste ... 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 429 430 431 432 433 434 435 436 437 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 ... SisteSiste
Viser resultater 8,641 til 8,660 av 13053
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Enig

Men jeg tipper at vi begge ser film om ca ti år også. Umulig å forutsi hva standarden blir da men jeg er 100% sikker på at vi ikke stopper på 1080p

20 år det var lenge...... De teknologiske skiftene går vel bare raskere og raskere. Umulig å si noe sikkert men 20 år tror jeg er litt for lenge.
    Spørs jo litt hva du mener med hjemmebruk. Der har vi jo fått 1080p for en god stund siden, 480p kom komersielt til Norge ca 1997-98, video ble vel vanlig rundt slutten av 70 tallet.

dvs (forenklet fremstilling)
    20 år fra video til dvd
    10 år fra dvd til hd 1080p

Vi får se hva som kommer, nettbaserte løsninger vil vel heller gå for mer komprimering enn enda høyere oppløsning mens HDM vil trekke i retning av høyere oppløsning.
    Sprsmålet er om vi får noe glede av høyere oppløsning.

Vi får jo ikke bedre syn enn det vi har i dag og det er vel neppe oppløsningen som er begrensningen på skjermer opp til 100"?

Høyere fargedybde, mindre komprimering og 3D kanskje, men mer enn 1080p i 2D?

Samme er det jo med lyd.
    Greit nok at man kan få høyere oppløsning i form av høyere samplingrate, men bredere frekvensområde en 2 til 20K er meningsløst ( selv om psykoakustisk påvirkning kanskje kommer inn ). Det er de samme ørene vi skal høre med.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    To beat a dead horse:

WSR review av Transformers på HD DVD er nå oppe, hverken bilde eller lyd får topp poeng:

DVD Reviews, Home Theater Equipment Reviews, Home Theatre Setup Audio Video Equipment Review, Widescreen Review Webzine

Transformers - Two-Disc Special Edition HD DVD

WSR Review Scores
    WSR Picture Rating: 4.5
    DD Plus Sound Rating: 4.5

Disc Picture:
    The anamorphically enhanced 2.40:1 exhibits a pleasing image with deep blacks and good shadow delineation, giving it a good sense of depth. Contrast is very hot, which seems to be a deliberate choice made by the filmmakers, but colors are balanced well. Details are captured and delivered well, with an almost high-definition look to the textures. Fleshtones look pasty at times, often looking blocked up and unnatural. Pixel breakup and edge enhancement can be seen, and compression artifacts are also noticeable from time to time. The VC-1-encoded HD DVD looks superb, with very well-resolved textures that provide an added dimension of realism to the picture. The level of depth in the image looks even more impressive in this format, making the image look very natural. Fleshtones look much more realistic as well, and contrast is held more in check as well. Unfortunately, occasionally edges can look slightly too digital, which is the only problem I could find with this release. (Danny Richelieu)

Soundtrack:
    The Dolby® Digital 5.1-channel soundtrack is superb, with a broad and deep front stage and a very good use of the surround channels to help build a realistic soundscape. Deep bass is delivered through each of the full-range channels, often dropping below 20 Hz at high levels. The LFE channel is also incorporated well, and the combined bass from all six channels infuses the room with deep, tight bass. Pans are delivered masterfully across each pair of loudspeakers, but occasionally effects can sound slightly clipped. The HD DVD’s Dolby Digital Plus encoding sounds very much the same as the DVD’s encoding, and sounds just as superb. (Danny Richelieu)

Lydsporet har ikke fått noen poeng for "superb sound qualities".
    Den samme kommenatren om "overstyrte lydeffekter" gjør seg gjeldene også her.
    Skjønner ikke helt hva du mener med "To beat a dead horse" her Esp1, (ikke hvis det ikke gjelder DVD mediet da?) det er vel ikke annet en lovprising av HD-DVD over DVD formatet her, hvis jeg tolker det riktig. "overstyrte lydeffekter" er det vel heller ikke formatet som har noe med å gjøre, og hvis denne filmen eventuellt skulle komme ut på BD, så må vel også den ha en del "overstyrte lydeffekter", hvis den skal været trofast mot kildematerialet.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Sprsmålet er om vi får noe glede av høyere oppløsning.

Vi får jo ikke bedre syn enn det vi har i dag og det er vel neppe oppløsningen som er begrensningen på skjermer opp til 100"?

Høyere fargedybde, mindre komprimering og 3D kanskje, men mer enn 1080p i 2D?

Samme er det jo med lyd.
    Greit nok at man kan få høyere oppløsning i form av høyere samplingrate, men bredere frekvensområde en 2 til 20K er meningsløst ( selv om psykoakustisk påvirkning kanskje kommer inn ). Det er de samme ørene vi skal høre med.
    du er vel inne på noe her Arendal, med at det vel er våre sanser som etter hvert står for begrensingene, men det er vel også litt farlig å spå om den teknologiske fremtiden, man kan jo komme til skade for å komme med en '640K of memory should be enough for anybody.' kommentar...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WSR review av Transformers på HD DVD er nå oppe, hverken bilde eller lyd får topp poeng
    Smaken er som baken. Det er sikkert andre tester som sier toppklasse, og noen som sier ting er grusomt. Jeg synes spesielt bildet på denne filmen var i toppklasse. Underholdningsfaktoren i filmen var også en positiv overraskelse. En film jeg kan se mer enn en gang.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Sånne sitater er riktige i noen få enkelt saker men er med på å gjøre folk usikre om hva folk egentlig mener. Alt man sier kan bety svært mye forskjellig det er derfor man har kroppspråk som hjelper endel og når man ikke har det, sånn som på internett, så bruker man smilies/emoticons. Man kan ikke gå rundt å bruke alt for mye tid å krefter på å bli forstått korrekt for man blir misforstååt rett som det er alikevel. Hvis man blir misforstått forklarer man hva man egentlig mente, slik jeg gjorde nå. Svs -man er vist noe paranoid for han tror fortsatt jeg mente det jeg sa i spøken. Det er ikke alle som stoler like mye på folk.

Om noen folk misbruker smilie ikoner eller generelt sier ting de ikke mener skal etter min mening ikke ødelegge for vanlig diskusjon, spøking og samtale. Det er derfor vi har emoticons/smilies på internett forum for å vise bedre hva vi mener; det at noen misbruker disse må ikke få ødelegge for flertallet.

Jeg finner det oppriktig tåpelig og ødeleggende med denne politisk korrekte tonen som opprettholdes flere steder i samfunnet, hvor negative unntak begynner å bli mer gjeldende for utformingen av sosial omgang enn hva som faktisk er naturlig. At noen folk har problemer med å stole på andre når de sier noe kun var ment som spøk er deres eget problem. Hver får pleie sin egen paranoia.
    BOB DOLE, ta å slapp av nå. Nå syns jeg du oppfører deg patetisk og latterlig
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp - Sony PlayStation 3 40GB

Kr 2995,-

Vet vi ikke skal nevne pris, men det gjøres såå ofte med HD DVD-spillere, så da må det være "litt" lov...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Så den akkurat nå selv. Dette er definitivt en knallpris på PS3en, selv om det er jallaversjonen. Men, ettersom kassa begynner å bli passelig bånnskrapt for tiden, tror jeg dessverre at jeg vil stå over foreløpig.

... men jeg klarer nok ikke å stå imot så veldig lenge, så jeg får håpe de går tom fort

Vet vi ikke skal nevne pris, men det gjøres såå ofte med HD DVD-spillere, så da må det være "litt" lov...
    Skal vi ikke nevne pris? Oi, det var da en teit regel.

EDIT: Ikke så overraskende, kanskje, men den koster det samme på Lefdal også. Både Elkjøp og Lefdal har fri frakt i dette tilfellet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så den akkurat nå selv. Dette er definitivt en knallpris på PS3en, selv om det er jallaversjonen. Men, ettersom kassa begynner å bli passelig bånnskrapt for tiden, tror jeg dessverre at jeg vil stå over foreløpig.

... men jeg klarer nok ikke å stå imot så veldig lenge, så jeg får håpe de går tom fort
    Forresten... Har elkjøp fortsatt dette kjøp-3-betal-for-2-tilbudet på Blu-ray-filmer i butikkene?

Hvis de har det, tror jeg de må gå tom for konsoller i kveld for at jeg ikke skal sprekke

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Forresten... Har elkjøp fortsatt dette kjøp-3-betal-for-2-tilbudet på Blu-ray-filmer i butikkene?

Hvis de har det, tror jeg de må gå tom for konsoller i kveld for at jeg ikke skal sprekke
    Det har de... Tilbudet altså...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det har de... Tilbudet altså...
    Ai, ai, ai... Selv om kontoen er bunnskrapt, så er det plass til mange utskeielser på kredittkortene...

Tror nesten jeg må nappe ut internettilkoblingen når jeg kommer hjem i kveld, gitt

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå er snart HD DVD spillerene til Toshiba så billige at de komme under 200 kroners grensa:-D

Omformeren er snart dyrere.
    200 kroner? I'll take one!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp - Sony PlayStation 3 40GB

Kr 2995,-

Ai - det var billig. Men... ødelegger ikke Sony her for BD utbredelsen ved at ingen andre kan konkurrere mot slike priser....regelrett dumping?

Neida - kødder. Dette var da gode nyheter - både for spilleglade og filmglade. 40GB versjonen har vel alt som 60gb versjonen har når det gjelder tilkoblinger og BD/DVD filmavspilling?

Og - endelig - nå har det jo begynt å komme ålreite spill på PS3 også.

Betalte 4990 for min 60gb PS3 tidligere i år og syntes det var en grei pris. Men nå begynner det å ligne noe. Håper flere forhandlere følger opp.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må skille mellom tapsfri og tapende komprimering.

"lossless" komprimering utnytter matematisk redundans i signalet.

"lossy" komprimering utnytter både fysiologiske egenskaper hos syns- og hørselsansen (i.e svakheter i oppfattelsen kan utnyttes til å degradere signalet uten betydelig oppfattet svekkelse av kvaliteten) og matematisk redundans som under "lossless".

Per i dag er ikke lossless video tilgjengelig fra videoplater, men lossless audio kan man få i form av feks PCM eller TrueHD (= pakket PCM data).
    Lærer stadig mer i denne tråden. Takk for god forklaring som jeg faktisk skjønte Esp1 :-D

Det er altså "lossy" komprimering som vi kan få mindre av med høyere lagringsevne og dermed bedre bildekvalitet. "Lossless" video er både unødvendig og lite praktisk skjønner jeg.

Hva mener du om 4K til hjemmebruk, da i en eller annen komprimert form?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Ai - det(2995 for 40Gb PS3) var billig. Men... ødelegger ikke Sony her for BD utbredelsen ved at ingen andre kan konkurrere mot slike priser....regelrett dumping?
    Uten å gjøre dette til prisdiskusjon så har jo Elprice sagt at de gir bort hele sin fortjeneste når de selger 40Gb til 3399 (som de nå har satt ned til 2990).
    Så om vi ikke snakker om dumping så snakker vi om sponset pris.

Som er veldig bra

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som følger med på salgene som skjer i USA, så har Amazon.com "endelig" gått tom for Toshiba A-3 maskiner for sitt salg. De har solgt utrolig bra av den spilleren, og i forbindelse med at det ble "gitt" bort 3 filmer i lag med den spilleren så har HD DVD ligget høyt på rankinen denne uken.

Nå har Amazon.com fortsatt med å sette igang med et "Kjøp 3, betal for 2 salg". Skal bli spennende å se hvordan det slår ut på ranking listen, det er iallefall ingen tvil om at HD DVD er inne i en god uke. Mange bra tilbud på HD DVD spillere i USA denne uken.

Jeg tipper prosenttallene blir ganske gode for HD DVD denne uken, selv med et vesentlig sterkere software-utvalg, så tror jeg tallene i det minste kommer til å bevege seg ned mot 5x-4x denne uken. PS: Disse tallene jeg snakker om nå kommer først ut fredag om 1 uke. Det kommer absolutt noen intr. tall denne uken også, Shrek 3 har blitt lansert, og den har solgt rimelig bra. Den har faktisk solgt mer enn Ocean 13 på Blu-Ray og HD DVD kombinert.. Ikke dårlig for en animasjonsfilm. Disney og Sony hadde et BOGO salg den uken, så jeg tviler på at det blir noen spesielt god uke for HD DVD. 60/40 hadde jeg vært fornøyd med iallefall.

Kilder:
    Kjøp 3- betalt for 2 salg:
    Amazon.com: HD DVD Deals

Salg på Toshiba HD DVD spiller, få med 3 gratis filmer fra butikken: (10 totalt, siden 5 kommer i posten når du sender inn et skjema og 2 er inkludert i pakken):
    Amazon.com: HD DVD Offer

Salg av Shrek 3:
    'Shrek the Third' DVD generates green
    On the high-definition disc front, "Shrek the Third" was the hands-down winner on the HD DVD chart, outselling fellow debutante "Oceans 13" by a 3-to-1 margin. On the Blu-ray chart, "Ratatouille" remained at No. 1, while "Ocean's 13" bowed at No. 2. "Ocean's Thirteen" is one of the few recent new releases available on both high-definition disc formats; even so, total sales were about 17% less than the HD DVD-only version of "Shrek the Third."
    Litt usikker på hva "total sales" betyr, hvis vi igjen regner med at dette betyr *alle* enheter av Ocean 13, inkludert de i bokssettet, så betyr det ganske gode tall for Shrek 3! Hvis det derimot kun betyr tallene kun for BD-utgave an Ocean 13 HD+Ocean 13BD, så er ikke tallene *så* gode, isåfall blir tallene noe sånt som dette:
    Shrek 3 100
    Ratatouille 51 (or more)
    Oceans 13 blu-ray 50
    Ocean's 13 HD DVD 32

Synes det virkelig litt merkelig at Ratatouille skal ha solgt mer enn Ocean 13 på Blu-Ray (Rotten er ute i sin andre uke). Derfor tror jeg kanskje at de har valgt å inkludere bokssettet i de 17%ene, det gir iallefall litt mer mening. Vi får uansett se på i morgen kveld. Blir uansett en bra uke for begge parter, HD DVD med lanseringen av Shrek 3 og BDA med sine BOGO salg.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, blir spennende å følge Nielsen-tallene fremover. Jeg har jo allerede kommet med mine spådommer om at HD DVD vil begynne å gå forbi Blu-Ray fra circa februar neste år, og at vi smått om senn vil begynne å se trenden mot den utviklingen. Forventer litt tyn tilbake om det ikke skulle holde stikk....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    For de som følger med på salgene som skjer i USA, så har Amazon.com "endelig" gått tom for Toshiba A-3 maskiner for sitt salg.
    Auda... "Shipping in 4 to 5 weeks"

Vel, prisen på $187 var jo ganske pen i hvert fall.

Men, i morgen er det jo Black Friday, og A3 selges helt ned til $99. Men det ser ikke ut til at det er helt de samme volumene som Wal*Mart hadde

Sears er vel sannsynligvis de som har flest spillere tilgjengelig, og de selger A3 for $169

Nå har Amazon.com fortsatt med å sette igang med et "Kjøp 3, betal for 2 salg". Skal bli spennende å se hvordan det slår ut på ranking listen, det er iallefall ingen tvil om at HD DVD er inne i en god uke. Mange bra tilbud på HD DVD spillere i USA denne uken.
    Veldig interessant at de tre første "best of HD DVD" er inkludert i dette tilbudet. Det betyr at du kan få tolv filmer for $118. Filmene er: Lethal Weapon / The Road Warrior / Swordfish / Training Day / The Last Samurai / The Phantom of the Opera / Unforgiven / The Fugitive / Blazing Saddles / The Departed / GoodFellas / Superman - The Movie.

Kanskje ikke de feteste filmene, men til $10 pr. stk går det jo an.

Når det gjelder de andre filmene, så er det jo ganske greit utvalg på dette tilbudet, men det er litt synd at det ikke går an å presse prisen under 200,-. Jeg har ikke finregna på det, men jeg tror moms og fortollingsgebyret vil gjøre det vanskelig å spare penger på dette tilbudet. Du vil ende opp med å betale mindre hvis du kjøper tre filmer separat slik at pakkene ikke blir momspliktige.

Disney og Sony hadde et BOGO salg den uken, så jeg tviler på at det blir noen spesielt god uke for HD DVD. 60/40 hadde jeg vært fornøyd med iallefall.
    Mitt tips denne uken er 56/44. Skal bli spennende å se hva det blir til.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som følger med på salgene som skjer i USA, så har Amazon.com "endelig" gått tom for Toshiba A-3 maskiner for sitt salg. De har solgt utrolig bra av den spilleren, og i forbindelse med at det ble "gitt" bort 3 filmer i lag med den spilleren så har HD DVD ligget høyt på rankinen denne uken.

[/B]
    Med tanke på at A3 en stund lå på 1ste plass :shock: over bestselgende electronic devices på amazon.com, så må de ha solgt en rimelig god bråte spillere. Ikke rart lageret måtte ta slutt. :-D

Blir umåtelig spennende å se hvor mange HD DVD avspillere det blir solgt totalt dette kvartalet her. Blir ikke overrasket om antall avspillere der ute er/blir både doblet og tredoblet på disse tre månedene. Utfordringen er nå tydeligvis å produsere nok for å tilfredstille etterspørselen.....

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med kjøp 3, betal for 2 tilbudet til amazon.com på HD DVD filmer og de tre best of HD DVD pakkene... da har jeg nå bestilt 12 filmer for ca 700kr. Jeg liker amazon.com. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare synd man må betale norsk moms + postens fortolling's gebyr på 93kr. Men hvis du bestiller 12 så har du jo spart en del Men bestiller du bare 3 eller 6 så er det ikke mye å spare til slutt.

Side 433 av 653 FørsteFørste ... 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 429 430 431 432 433 434 435 436 437 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •