HD formatkrigen. - Side 431

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 431 av 653 FørsteFørste ... 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 427 428 429 430 431 432 433 434 435 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 ... SisteSiste
Viser resultater 8,601 til 8,620 av 13053
    Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Jeg vil faktiskt si at jeg blir hele tiden overrasket over hvor bra DVD ser ut hos meg på 106" lerret. Veldig mange ser helt fantastiske ut.
    Samme størelse som meg. Jeg har 110" og jeg overaskes stadig selv.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Vet ikke helt hva en lege som Bob Dole skriver om kan hjelpe til med her... annet enn hvis BD eller HD-DVD var å få tak i på apoteket, og legen dermed kunneskrive ut resepter på HD medisin...
    Doktor HD ja, godt det er noen som forstår en spøk.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er helt enig i at BOB DOLE kunne spare seg for slike unødvendige personangrep :evil:

Forøvrig har han vel oppgitt at han har både PS3 og VW50, så på utstyrsfronten stiller dere vel temmelig likt.
    Person angrep? Det var en spøk; derfor 'big grin'. Hvor er det du tror vi er, i retten? Er det 'format krigen' som gjør alle så alvorlige helt sånn plutselig? Det var ment som en spøk fordi han overdriver så mye. Det var ikke vondt ment. Kanskje jeg skulle lagt til flere emoticons?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Person angrep? Det var en spøk; derfor 'big grin'. Hvor er det du tror vi er, i retten? Er det 'format krigen' som gjør alle så alvorlige helt sånn plutselig? Det var ment som en spøk fordi han overdriver så mye.
    Det var vel ingen spøk så lenge du fortsatt mener det du skrev. Det var for øvrig ingen som tok det bokstavlig da du ba meg oppsøke lege.

Jeg mener fortsatt den disken var til tider råtten. Det var en mengde støy i mørke områder, spesielt jungelscenen i starten. Sortnivået var mer grått enn sort, og detaljer i mørke områder var nesten fraværende. Mye støy preget flere scener, men noen nærbilder av ansikter var ok. Nå så jeg kun halve filmen, ikke fordi det ar så dårlig kvalitet, men jeg sovnet. Mulig andre halvdel er bedre.

Kan du ikke bare glemme det, Bob Dole. Jeg er ikke hårsår og det har komme langt kraftigere uttrykk enn det. Det var kanskje resten du skrev som jeg reagerte mer på. Mange DVDer jeg har er fantastiske, f.eks Sin City liker jeg godt. Indy 1 blir for dårlig for meg. OK? Ferdig? Opplest og vedttatt.

Neste
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Utvalget er ikke bra i butikk i USA heller.
    Det er nettes som gjelder både på utvalg og pris der også.

Det er faktisk veldig mye bra film å få kjøpt rundt omkrin i Europa og også Norge.

Går du inn på DVDstrax og søker på Blu-ray og sorterer på NO så er det mye å velge mellom synes jeg.
    Legger du til UK og Australia er det nok til at lommeboka mi lider.
    Jeg er enig med deg og bryr meg ikke om at butikkene ikke henger med fordi du kjøper billigere på nettet.Handler endel hos DVDStax og er veldig fornøyd.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Jeg har både HD DVD og Blu-ray, men påpeker bare at vanlige DVDer ser veldig bra ut, selv om det ikke er HD kvalitet, overraskende bra også.
    Jeg beklager men slik du skrev det trodde jeg at du satt på gjerdet.Men har du BD OG HDDVD så " ka e nauå då"!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD=HDDvd i bildekvalitet

Synes denne artikkelen fra audioholics var ganske gøyal lesning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte en tusing igår og fikk økt samlinga med 6 blåfilmer kjøpt på Elkjøp Storo. Fikk ikke med Sunshine da den var utsolgt, og ifølge fyren som stod å fylte på racket da jeg plukka mine så var Sunshine fylt på i går. Så der hadde de da solgt 10 stk Sunshine på en dag.... tydelig at det er flere enn meg som mener Kjøp 3 Betal 2 er et bra tilbud.

Jeg lurer på hvor mye Lefdal og Elkjøp er prega av krigen mht hvor mye de satser på HD filmer. Elkjøp har sjeldent hatt mer enn et par HD titler inne før dette tilbudet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Brukte en tusing igår og fikk økt samlinga med 6 blåfilmer kjøpt på Elkjøp Storo. Fikk ikke med Sunshine da den var utsolgt, og ifølge fyren som stod å fylte på racket da jeg plukka mine så var Sunshine fylt på i går. Så der hadde de da solgt 10 stk Sunshine på en dag.... tydelig at det er flere enn meg som mener Kjøp 3 Betal 2 er et bra tilbud.

Jeg lurer på hvor mye Lefdal og Elkjøp er prega av krigen mht hvor mye de satser på HD filmer. Elkjøp har sjeldent hatt mer enn et par HD titler inne før dette tilbudet.
    Det positive her er ihvertfall at det tydeligvis er mulig å få ned prisen på Blu-ray i Norge også. 167 kr filmen er ikke mye å betale. Elkjøp har et litt snevert utvalg men vi får håpe at de også øker utvalget endel. Expert Tiller har et knallbra utvalg og ligger omkring det samme som Elkjøp, men noe dyrere på enkelte filmer.

Var forøvrig utsolgt overalt for Pirates 3 på Blu-ray i går så jeg endte opp med å kjøpe på Spaceworld til 299,50 :-) Gleder meg til å se den i kveld selv om jeg har hørt den er så som så.

Har en hel haug med Blåfilm på forhåndsbestilling hos DVDStrax og Playx.no også som skal ramle inn de neste 2 ukene. Så det blir en særdeles blå jul for min del

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom newsletter fra AnyDVD i dag

Sjekk første punkt!

Mulig de blå gir folka litt hodebry?

Dear valued customer,

we would like to inform you, that a new version of AnyDVD
    has been released. Here the list of fixes and improvements:

6.2.0.1 2007 11 20
    - Note to people considering to invest in HD media: Please buy HD DVD
    instead of Blu-ray. HD DVD is much more consumer friendly (e.g., no region
    coding, AACS not mandatory, no BD+). Don't give your money to people,
    who throw your fair-use rights out of the window.
    - New: Installer now terminates processes using ElbyCDIO
    - New: Added LBA to dirlist.txt for debugging
    - New: Added PowerDVD version information to AnyDVD_Info file
    - New (HD DVD & Blu-ray): Support for all MKBv4 titles
    - New (Blu-ray): Workaround, so PowerDVD Ultra continues to play, if
    AnyDVD is enabled
    - New (Blu-ray): AnyDVD ripper copies BD+ titles
    - New (Blu-ray): Removed "BD+ not supported" warning, as all available BD+
    titles can be copied with AnyDVD ripper, or can be watched on HTPC without
    HDCP using PowerDVD 3104 and AnyDVD.

Blablabla

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    Morsom newsletter fra AnyDVD i dag

Sjekk første punkt!

Mulig de blå gir folka litt hodebry?
    Fenger nok bra i ørene til de som sitter på rettigheter og ønsker å beskytte det som er deres. En tom HD DVD-plate er jo ikke så interessant
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Person angrep? Det var en spøk; derfor 'big grin'. Hvor er det du tror vi er, i retten? Er det 'format krigen' som gjør alle så alvorlige helt sånn plutselig? Det var ment som en spøk fordi han overdriver så mye. Det var ikke vondt ment. Kanskje jeg skulle lagt til flere emoticons?
    Flott at du ikke mente det som et personangrep, smilie eller ikke så kunne det altså oppfattes sånn. Fint med oppklaring.
    Mange her på forumet som har kommet med mye dårlige utsagn, og så slenger de på et smilefjes, det holder nok ikke helt.
    Liker godt et sitat av Piet Hein ; "den som kun tar spøk for spøk, og alvor kun alvorlig, han har faktisk fattet begge dårlig".

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Synes denne artikkelen fra audioholics var ganske gøyal lesning.
    De avslutter med et poeng jeg virkelig skulle ønske ble en realitet!

All that needs to happen is for the studios to publish on both formats and let consumers buy whichever disc suits their needs and quit trying to tell them which one to buy.
    amen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt morsom info som er sluppet angående utviklingen på disc fronten. Dette er jo tydeligvis teknologi på laboratorie stadiet, men det er moro å se hvilke visjoner de har og hva de kan få til i dag. Tviler på dette egentlig er veldig releveant for dagens HD situasjon, men for framtidens utvikling kan det jo være av betydning. Kanskje vi en gang får ukomprimert bildekvalitet også?

Tuesday, November 06, 2007
    Sony Reports Progress in Holographic Storage

Sony managed to read and write on seven layers on holographic medium using the Micro-reflector method, further improving the company's previous achievements that stored data in 4 layers of a volumetric optical disc.

In the Micro-Reflector recording technology, a laser light emitted from a blue violet semiconductor laser diode is split into two so that one irradiates the front side of a volumetric optical disc medium as a reference light, while the other is emitted to the back side as a recording light. By precisely aligning the focal points of the two laser beams using servo technology, the two counter-propagating light beams focus on the same point on the disc's holographic recording material. Their interference creates a diffraction-limited size fringe corresponding to a 1 bit of information. Changing the focal points results in recording in more layers. During reproduction, light is emitted on the front side of the medium.

However, Micro-Reflector multi-layer recording does not avoid the issues met in multi-layer recording systems in general. The reproduction signal gets weaker as the system tried to read the deeper layers. In addition, a slow data rate is also listed as a problem.

Sony made progress in increasing the data transmission speed, memory density per layer and the number of recording layers. Tech-On publication reports that Sony managed to record data on a volumetric disc spinning at 1050rpm, 15 times faster than the company's previous demonstration, offering an equivalent data transmission of 3Mbps in case of 1-7PP modulated data (already implemented by the Blu-ray Disc).

Storage density was also increased to Gbytes per layer, for a 12cm disc.

Sony said that it calculated the error rates of reproduced signals on a 7-layer medium, with the maximum reported error rate to be 4.1 ? 10-4.

The company made the announcement at ISOM' 07, an international conference on optical memory, which took place Oct 21-25, 2007, in Singapore.

Sony also announced the results of recording and reading data on a 10-layer disc, suggesting promising eye-pattern signals.

Sony aims at the production of a a 500 Gbytes (25 Gbytes x 20 layers) 12cm disc by 2010.

http://www.cdrinfo.com/Sections/News...x?NewsId=21775

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvor mange TB 1 time film i 4K oppløsning tar?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Planet Earth gir seg ikke

Oprah har visst akkurat skryti fælt av DVD-utgaven av Planet Earth på programmet sitt, så nå fyker alle versjonene av denne tittelen oppover rankinglistene til amazon.com

Situasjonen nå er slik:
    DVD: #1
    HD DVD: #11
    DVD (US-versjon): #33
    Blu-ray: #66

Jeg slutter aldri å la meg imponere over hvor godt Planet Earth selger. Det er en ganske dyr tittel, og det er vel et halvår siden den ble gitt ut, likevel bare selger og selger den uke etter uke.

EDIT: korrigert ranking

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Er det noen som vet hvor mange TB 1 time film i 4K oppløsning tar?
    Det er jo bare å regne på :-)
    4096 x 2160 gir 8,8 megapixel
    24 bit farger gir 26 megabyte pr bilde
    24 bilder i sekundet gir 637 mB pr pr sekund
    637 x 3600 sekunder gir 2239 Gbyte eller ca 2 TB.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Det er jo bare å regne på :-)
    4096 x 2160 gir 8,8 megapixel
    24 bit farger gir 26 megabyte pr bilde
    24 bilder i sekundet gir 637 mB pr pr sekund
    637 x 3600 sekunder gir 2239 Gbyte eller ca 2 TB.
    Aha..... da vil jo LOTHR triologien i ekstended versjon i 4K kun oppta ca 26 TB

er nok en stund til vi får den plata :cry:

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt å nevne at disse tallene gjelder for ukomprimert video.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er bra med lossless lyd så er det vel bra med lossless bilde også?

(men hvis du antyder at 26TB kunne ha godt av litt slanking så er vel ikke det helt usant.)

Side 431 av 653 FørsteFørste ... 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 427 428 429 430 431 432 433 434 435 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •