HD formatkrigen. - Side 430

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 430 av 653 FørsteFørste ... 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 426 427 428 429 430 431 432 433 434 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 ... SisteSiste
Viser resultater 8,581 til 8,600 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Var også innom Expert og der hadde de myyyyyyye bedre utvalg og prisene var justert litt ned fra sist jeg var der.

HD-DVD var så og si fraværende. Tror Elkjøp hadde 4-5 titler blant ca 15-20 blå titler. På Expert var det 2-3 HD-DVD og rundt 30-40 blå titler.
    Jøss! Hadde Expert virkelig HD DVD-titler i det hele tatt? Da jeg spurte etter HD DVD i Expert på Lillestrøm, så sa de at de kun satset på Blu-ray.

Vel, vel. Jeg handler uansett ikke på Expert lenger, siden de har blitt med på kristenboikotten av enkeltprogrammer på TV2.

Så det virker som det satses mere i butikkene nå og at prisene er i ferd med å justeres ned. Men hvis HD-DVD vil være med på HD lasset i Norge får de jaggu få fingeren ut av det sorte hullet og markedsføre seg litt bedre.
    Tilstanden for HD DVD i norske butikker er rimelig patetisk, ja. Jeg hadde som intensjon å kjøpe HD DVD fra norske butikker sånn passelig ofte, men jeg har blitt lei av å løpe fra butikk til butikk bare for å oppdage at de ikke har fått inn en eneste ny film siden forrige uke, og at utvalget deres fortsatt er dårligere enn mitt eget. Så jeg har offisielt gitt opp å handle HD DVD i norske butikker, og kommer ikke til å gå innom noen butikker for å se etter HD DVDer lengre. Unntaket vil være hvis en butikk annonserer for HD DVD-filmer jeg faktisk er interessert i å kjøpe.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på elkjøp på Buskerud storsenter, der hadde de 14 HD DVD tittler, men bare 8 BD..

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp og handlet inn 3 Blå i dag til 500 kr :-D
    Stemmer det at Elkjøp ikke selger PS3 lenger?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Stemmer det at Elkjøp ikke selger PS3 lenger?
    Hmm... 40GB-versjonen av PS3 er oppført i nettbutikken, men de har ingen på lager. Nå har jeg sjekket lagerstatus i butikk på en god håndfull butikker og ennå ikke funnet noen som har den inne.

Er det feil i nettbutikken, tro, eller er det tilfeldig at ingen av butikkene ser ut til å ha den inne?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    BenQ W10000 (1080p).
    Selvsagt blir det et flott bilde i 1080P dersom scaleren i proj`n er god og det regner jeg med,MEN du har mye å hente på BD og HDDVD.Jeg har JVC HD1 som har en meget god scaler og kan meddele deg at SD er langt fra HD signaler.Jeg forslår at du bør gå videre og prøve HD.Gled deg!
    Stølen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hmm... 40GB-versjonen av PS3 er oppført i nettbutikken, men de har ingen på lager. Nå har jeg sjekket lagerstatus i butikk på en god håndfull butikker og ennå ikke funnet noen som har den inne.

Er det feil i nettbutikken, tro, eller er det tilfeldig at ingen av butikkene ser ut til å ha den inne?
    Det er de som påstår at Elkjøp ikke selger PS3 pga. at de mener de tjener for lite på det.. Skulle veldig gjerne ha likt å vist om dette faktisk er sant.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er de som påstår at Elkjøp ikke selger PS3 pga. at de mener de tjener for lite på det.. Skulle veldig gjerne ha likt å vist om dette faktisk er sant.
    Jeg har fått opplyst dette av en selger på Elkjøp Skårer. De hadde kvittet seg med alt de hadde til Electroworld.

Senere er det fler som har bekreftet at Elkjøp har vært i nye forhandlinger med Nordisk film og resutatet var at de skulle selge 40Gb til 3990 ????

Det som er tydelig er at de får dårlige innpriser på PS3?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Selvsagt blir det et flott bilde i 1080P dersom scaleren i proj`n er god og det regner jeg med,MEN du har mye å hente på BD og HDDVD.Jeg har JVC HD1 som har en meget god scaler og kan meddele deg at SD er langt fra HD signaler.Jeg forslår at du bør gå videre og prøve HD.Gled deg!
    Stølen
    Jeg har både HD DVD og Blu-ray, men påpeker bare at vanlige DVDer ser veldig bra ut, selv om det ikke er HD kvalitet, overraskende bra også.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, en skikkelig DVD kan være veldig bra.. Spesielt PAL, du får akkurat like jevne panoreringer som 1080p24, bare med litt kjappere snakking (4%) .

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har fulgt denne diskusjonen en stund - og blitt delvis klokere, vil jeg si, spesielt på det tekniske..

Men - det er litt forbausende ingen kommenterer tilgjengeligheten på HD materiale. Så vidt jeg har forstått, så satser både Toshiba og Sony milliarder på å vinne denne formatkrigen. Hvordan tenker de egentlig?

Skal man vinne ved å neglisjere Europa totalt? Skal et format i det hele tatt være interessant for de store massene, så må man i det minste gjøre formatet tilgjengelig for folk, ellers giddder jo ikke folk oppgradere utstyret sitt, spesielt ikke når de er godt fornøyde med DVD-formatet.

I Norge, og sikkert i de fleste Europeiske land, så er det svært få Blu-ray og HD DVD titler tilgjengelige i butikk-hyllene og disse koster nesten det dobbelte av hva de koster på nettet. Ingen leies ut, ikke i en såpass stor by som Trondheim iallefall.
    Da står vi igjen med å måtte kjøpe - på nett - alle fimer man ønsker å se i et HD-format. Her lyser det nisjeprodukt og SACD/DVD Audios "skjebne" lang vei..

Er dette satsing..? Nei, på ingen måte!

Hvorfor er det ingen som kommenterer dette? Fortsetter format"krigen" i samme spor, er DVD vinneren av formatkrigen, i uoverskuelig framtid. Og det er jævla trist, for å si det forsiktig.
    Utvalget er ikke bra i butikk i USA heller.
    Det er nettes som gjelder både på utvalg og pris der også.

Det er faktisk veldig mye bra film å få kjøpt rundt omkrin i Europa og også Norge.

Går du inn på DVDstrax og søker på Blu-ray og sorterer på NO så er det mye å velge mellom synes jeg.
    Legger du til UK og Australia er det nok til at lommeboka mi lider.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jøss! Hadde Expert virkelig HD DVD-titler i det hele tatt? Da jeg spurte etter HD DVD i Expert på Lillestrøm, så sa de at de kun satset på Blu-ray.

Vel, vel. Jeg handler uansett ikke på Expert lenger, siden de har blitt med på kristenboikotten av enkeltprogrammer på TV2.

Tilstanden for HD DVD i norske butikker er rimelig patetisk, ja. Jeg hadde som intensjon å kjøpe HD DVD fra norske butikker sånn passelig ofte, men jeg har blitt lei av å løpe fra butikk til butikk bare for å oppdage at de ikke har fått inn en eneste ny film siden forrige uke, og at utvalget deres fortsatt er dårligere enn mitt eget. Så jeg har offisielt gitt opp å handle HD DVD i norske butikker, og kommer ikke til å gå innom noen butikker for å se etter HD DVDer lengre. Unntaket vil være hvis en butikk annonserer for HD DVD-filmer jeg faktisk er interessert i å kjøpe.
    Jeg husker da jeg gikk runden og lette etter nye DVD filmer for "noen" år siden. Følte meg rimelig nerdeteops:
    Nå handler jeg 1% i butikk.
    "Snart" blir HD like vanlig som DVD og da kan vi sitte og mimre om gamle dager og den idiotiske krigen:-D

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-DVD vs blueray i butikk

Bruker mest play.com når ej kjøpe DVD, men med HD-DVD blir det nok litt vel ekstra for alt over 200 kr. Noken som veit nøyaktig kva dei legg på? Fins det bedre alternativ, eller er denne regelen for alle nettbutikker (posten som styrer?).

På Mix-butikken i vårt distrikt har dei alltid berre hatt playstation, og ikkje Xbox utstyr/Spel. Då blir det nok tilsvarande at dei vil berre satse Blueray og ikkje HD-DVD. (Har ikkje kome enda noke av delane, og dermed er eg tilbake til valget av nettbutikken).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AxelMusic - DVD Movies, Shop for Blu-Ray Films, Buy New HD-DVD Movies online er fin nettbutikk i Europa for HD og BD filmer. Nye filmer koster under 200kr og du finner også filmer til rundt 150-160kr. Frakten ligger på rundt 10kr. Filmene blir sendt fra Tyskland og tar som regel ikke mer enn 5 dager før du har filmen

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    På tide Chris, du er hjertlig velkommen til å joine oss som er kun pro HD og ikke "fan boys" ene eller andre veien
    Takk for det, Knut. Med litt sjølransakelse så kom jeg fram til at man mister litt fokus. Ønsker fortsatt at BD vinner, men hadde håpet på en raskere avklaring. Det har aldri vært sånn at jeg har mislikt HD DVD, på langt nær, men det bli på en måte å forsøke støtte opp om formatet man liker best. Og etter at jeg har kjøpt ca 50 BD-titler, og krigen fortsatt ikke er over; ja, da blir man irritert

Den krigen går sin gang uansett hvor mye jeg kjøper, og kan med hånden på hjertet si at jeg har støttet opp om BD ved kjøp av film. Nå skal jeg sette pris på HD-filmer også på HD DVD. Det som er positivt for meg er at tilgang på BD-utleie øker.

Dessuten må jeg erkjenne å ha smugkjøpt ett par HD DVD-titler de siste månedene (Top Gun måtte jeg ha) ops:

Så nå har jeg byttet ut ett av de blå glassene i BD-brillene med et rødt ett. Jøss, blir ikke det 3D, da? Ja, man får kanskje et mer nyansert forhold til HDM med slike briller

Uansett er HD utrolig gøy, men jeg ser mer enn gjerne på DVD også. Men har DVDen en dårlig overføring, irriterer jeg meg mer nå enn det jeg gjorde før 1080/24p
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er limt inn tre ganger før
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Denne er limt inn tre ganger før
    Ok

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvor stor skjerm SVS har men jo mer man blåser opp bildet, jo værre blir det om det er litt sjaber kvalitet.

Enkelte DVD filmer klarer jeg rett og slett ikke se på min TV (55 tommer) pga det ser helt grusomt ut til tider. Forsøkte å se The Crow (første region 1 utgivelse) for noen uker siden og det var rett og slett horribelt. Det som skulle være svart var lysegrått. Så den ble slått av midtveis selv om filmen er knallbra.

Har ikke Indy filmene på DVD selv så jeg skal ikke uttale meg om kvaliteten.
    Enkelte ser ikke så bra ut stort nei, enig i det, derfor jeg nevnte at Indiana Jones er en bra DVD utgivelse.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos Elkjøp og HD satsing.

Elkjøp i Kristiansand hadde ikke inne en eneste BD, PS3 eller HD DVD spiller sist jeg var inne. Kun 5-6 HD DVD titler og 1 stk BD. Disse har tidligere demonstrert begge formatene. Når jeg spurte om dette så var de usikre på hva de skulle gjøre innen HD fremover. Hadde virkelig håpet de hadde satset på HD avspillere nå som julen nærmer seg..

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ser ut til at jeg ikke er den eneste med den oppfattelsen. Men klart ser du DVD på en 14" laptop, og har aldri opplevd 1080p på 90" eller mer, så skjønner jeg perspektivet ditt. Og til din info. Dersom du mener at Indy 1 (boksen) ser riktig så bra ut, så har du ikke helt de samme preferansene som meg hva angår kvalitet. Dette var vhs-kvalitet, intet mer.

Men fortell hva slags utstyr du bernytter til dine filmer, så blir det enklere å kommentere det, stedet for fjortiskommentarer om at man trenger lege osv:roll:
    Ikke mye humor her i gården nei. Vhs kvalitet på Raiders of the lost ark? Hvilken sone da? Jeg har sone 1 og den ser definitivt ikke ut som en analog transfer slik som du sier. Hvilket utstyr jeg bruker spiller ingen rolle, jeg ser DVD oppskalert til 1080p i 110". Jeg synes ikke denne transferen ser analog ut.

Side 430 av 653 FørsteFørste ... 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 426 427 428 429 430 431 432 433 434 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •