HD formatkrigen. - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 653 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 543 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Per Johnny du mener vel ikke å insinuere at det Toshiba sier ikke er den hele og fulle sannhet?

Tenke seg til at en produsent vinkler uttalelsene sine slik at det faller gunstig ut for dem selv.

Hva har verden kommet til, jeg er sjokkert:shock:
    Søren også, er jeg virkelig så lettlurt.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per Johnny du mener vel ikke å insinuere at det Toshiba sier ikke er den hele og fulle sannhet?

Tenke seg til at en produsent vinkler uttalelsene sine slik at det faller gunstig ut for dem selv.

Hva har verden kommet til, jeg er sjokkert:shock:
    Jeg regner med at du ikke har oversett forskjellen på PR strategien som de to formatene bruker.
    Enkelt sagt:
    BDA bruker svulstige PR strategier som talsmann for BD.
    HD-DVD lar teknologien sin være talsmann for seg.
    Så blir det opp til hver enkelt's smak og behag hvordan formatenes "ansikt utad" oppfattes.

Her er hvordan de siste uttalelser oppfattes i Australia.
    HD DVD camp finally attacks Blu-ray over propaganda war

Slenger med noe xBox rykter.
    Tech.co.uk | News | New Xbox 360 to spoil PS3 launch?
    Xboxic » Xbox 360 Premium takes Core place at 299?

Mer fra Stringer om spillekonsoller.
    Sony CEO: Compliments Wii, Speculates 'If We Fail...'

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "the Blu-ray-enabled PS3 could be the knock out punch in this format war."

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som skjer før i det hele tatt noen av formatene kommer igang er at flashdisker, nettverk eller harddisk tar over..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel litt vanskelig for HD DVD å være svulstig

Mvh

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det er vel litt vanskelig for HD DVD å være svulstig

Mvh
    Kanskje ikke for øyeblikket, men de kunne kjørt på med samme propaganda i hele fjor ;-)
    Det er forløpig bare smuler formatene konkurrerer om....

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det altså dementert... Xbox360 kommer IKKE med HD DVD integrert:

Xbox 360 Elite: new, black limited edition Xbox with HDMI and 120GB drive - Engadget

Med en pris på nesten 500$, uten WiFi, uten next gen.. så virker PS3 bare enda billigere.

Mvh

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Nå er det altså dementert... Xbox360 kommer IKKE med HD DVD integrert:

Xbox 360 Elite: new, black limited edition Xbox with HDMI and 120GB drive - Engadget

Med en pris på nesten 500$, uten WiFi, uten next gen.. så virker PS3 bare enda billigere.

Mvh
    Det kom vel egentlig ikke som noen overraskelse, MS har aldri vært intr. i å være pådrivende i noen formatkrig. De støtter HD-DVD; men ønsker ikke å linke konsollen eksklusivt mot det formatet..

Husk dette er prisen på Elite-versjonen, det kommer en billigere(?) vanlig "premium" med de samme speccene senere.. PS3 er fortsatt vel verdt prisen, spesielt dersom man er intr. i Blu-Ray.

----------
    Eventually Elite hardware (in white plastics) will take the role of the Xbox Premium. That is to say, after the Elite is launched and sold out, future Xbox Premiums will have 120GB / HDMI.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVS forum driver å drar i gang et massivt felleskjøp på HD DVD'er på Amazon den 15. April, 1 års dagen til HD DVD visstnok. Kan bli spennende å se om det får noe utslag på salgskurven for april
    Ser ut til at de er 179 stk foreløpig

April 15th - Buy HD DVDs

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MS støtter der det er penger å tjene. Som jeg har nevnt tidligere kunne MS ha sagt at VC-1 er kun for HD DVD, og BD får ikke bruke denne codec. "Vi" satser på HD DVD, vi mener det er det beste formatet og VC-1 er kun for HD DVD. Hvorfor gjør de ikke det? Fordi det er ikke så nøye for MS, bare de tjener penger. De har jo sagt at de egentlig ikke har tro på noen av formatene. Det vil være nedlasting fra nett som blir fremtiden. Om hvem tjener mest på det tro???

En annen ting. Det skrives mye om BDA-propaganda? Hva er propaganda og hva er aktiv markedsføring? Gillette sier jo de har det beste produktet: "the best a man can get". Jeg vet om mange andre ting som jeg heller ville ha hatt Men hva så?

At BDA mener de er best, mener de kommer til å vinne og har ambisiøse mål er vel ikke det samme som propaganda. Propaganda er vel en systematisk løgn og tåkelegging til det oppfattes som sannheter. Sterke ord hvor jeg føler enkelte vanner ut en ganske så kraftig betydning av ordet...

Jeg kaller det offensiv markedsføring.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Enkelt sagt:
    BDA bruker svulstige PR strategier som talsmann for BD.
    HD-DVD lar teknologien sin være talsmann for seg.
    Så blir det opp til hver enkelt's smak og behag hvordan formatenes "ansikt utad" oppfattes.
    Godt poeng! ;-) Men for meg er det release lista som har gjort at jeg har "valgt" blu-ray, spesielt etter at The Rock (en av mine absolutte favoritter) var annonsert var jeg solgt. For HD-DVD sin er ikke særlig imponerende.Spesielt den "enorme waven" som kommer i juni. Dette er jo uinteressante filmer som du ikke akkurat kjøper for å brife med kinoen din/bildet og likså godt kan kjøpe på dvd...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt før så tenker jeg veldig lite på hvem som eventuelt vinner. Jeg har uansett handlet meg en HD-E1 for å få en "billig" smak av HD.
    Men jeg må ærlig innrømme, release listen til HD-DVD er ikke mye å skryte over...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ... Propaganda er vel en systematisk løgn og tåkelegging til det oppfattes som sannheter....
    Sorry, klarer ikke å dy meg her, selv om dette kanskje har lite med BR å gjøre.

Dette er jo omtrent en perfekt beskrivelse av Sony. Og da mener jeg ikke hvordan dem håndterer sin den av BR kampanjen, men selskapet mer generelt og hvordan dem håndterer marketing og policy.

Bare se tilbake på pre-release PR kampanjer for samtlige Playstation konsoller. Sony har en langt tradisjon med å love gull og grønne skoger for å øke hype, for så og gradvis fjerne funksjoner til man sitter igjen med det faktiske produktet.

Dette selskapet har også en lang tradisjon med å produsere restriktive produkter, samt. direkte forbrukerfiendtlige handlinger som f.eks Bleem og Lik-sang rettsakene.

Og la oss heller ikke glemme rot-kit saken og hvordan dem håndterte den i begynnelsen, før dem innså at folk faktisk tok det alvorlig.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    AVS forum driver å drar i gang et massivt felleskjøp på HD DVD'er på Amazon den 15. April, 1 års dagen til HD DVD visstnok. Kan bli spennende å se om det får noe utslag på salgskurven for april
    Ser ut til at de er 179 stk foreløpig

April 15th - Buy HD DVDs
    For ett latterlig tiltak.

Skal man liksom gå ut og kjøpe en film man egentlig ikke hadde tenkt seg for å støtte ett døende format?

Hva med å gi pengene til ett veldedig formål?

Kan ikke akkurat si at HD DVD er noe veldedighets tiltak.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ett latterlig tiltak.

Skal man liksom gå ut og kjøpe en film man egentlig ikke hadde tenkt seg for å støtte ett døende format?

Hva med å gi pengene til ett veldedig formål?

Kan ikke akkurat si at HD DVD er noe veldedighets tiltak.

Bla bla bla Arendal...

La nå de som ønsker å støtte sitt format gjøre det.

Cyberdog

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venturer SHD7000 HD-DVD spiller.
    Dette er den første spilleren som er "Basic Mandatory Specs." Dette er eksempel på "Low End" spillere som er beregnet på å friste vanlig folk over fra SD til HD.

Her er flere produsenter som kommer med HD-DVD spillere.

Noen vil komme med spillere på egen plattform, eller Toshibas.
    Andre vil bruke Broadcom/Windows plattform.
    I tillegg er det en hel del HD-DVD PC drev og brennere som er på vei.

Forventet pris område for kinesiske HD-DVD spillere = $199 - $299. (rykte basert)
    Shinco HD DVD spilleren vil hete HD-A100.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av no12
    Sorry, klarer ikke å dy meg her, selv om dette kanskje har lite med BR å gjøre.

Dette er jo omtrent en perfekt beskrivelse av Sony. Og da mener jeg ikke hvordan dem håndterer sin den av BR kampanjen, men selskapet mer generelt og hvordan dem håndterer marketing og policy.

Bare se tilbake på pre-release PR kampanjer for samtlige Playstation konsoller. Sony har en langt tradisjon med å love gull og grønne skoger for å øke hype, for så og gradvis fjerne funksjoner til man sitter igjen med det faktiske produktet.

Dette selskapet har også en lang tradisjon med å produsere restriktive produkter, samt. direkte forbrukerfiendtlige handlinger som f.eks Bleem og Lik-sang rettsakene.

Og la oss heller ikke glemme rot-kit saken og hvordan dem håndterte den i begynnelsen, før dem innså at folk faktisk tok det alvorlig.

Temmelig nedslående innstilling du har til Sony. Alikevel sitter du med et digert Sony-produkt i taket. Du må jo slutte å kjøpe Sony-produkter slik at du viser hvor mye avstand du tar fra deres markedsføring og propaganda.

Nå nevner du Sony. Slik du beskriver over kan man jo nesten sette inn et hvilket som helst milti-billion-$ selskap, som også passer tilden beskrivelsen.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Temmelig nedslående innstilling du har til Sony. Alikevel sitter du med et digert Sony-produkt i taket. Du må jo slutte å kjøpe Sony-produkter slik at du viser hvor mye avstand du tar fra deres markedsføring og propaganda.
    Så du mener det ikke er lov å kritisere måten de driver markedsføring på, og samtidig like de produktene de faktisk leverer? Jeg er helt enig med no12 i at Sony er ekspert i bevist tåkelegging, halvløgner og propaganda. Spesielt når det gjelder konsoller og blu-ray, jeg opplever ikke at de er like ille på sine vanlige produkter.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe akkurat det du vil form min del, tklev Men en del av dere får det til å høres ut som om Sony er det eneste firmaet med suspect markedsføring. Hva med MS og Xbox360 da den kom, det var da like mye hype rundt den.

Jeg fulgte også med fra start da PS3 ble lansert første gang. Mye av opplysningene og pressemeldingene har jo kommet under utviklingsperioden. Det var jo mye Sony sikkert ønsket å få til under utviklingen, men ikke alt var mulig pga høy pris. Men hvilke store ting er det Sony har løyet om rundt PS3 og Blu-ray som ikke det har blitt noe av?

Før jul 06 sa BDA at de ville ta igjen HD DVD med over dobbelt så mange solgte disker etter nyttår. "Hype, løgn og propaganda!" ble det skrevet her inne, for da ledet HD DVD med 4:1. Hvordan er ståa nå? Var det løgn eller var det offensiv markedsføring som ble realisert?

Nylig skrev BDA at BD vil vinne over HD DVD snart og ta over for SD DVD i løpet av 3 år."HUMBUG, HYPE og propaganda!" ble det ropt her inne.

Vi får se, da vet du For spør du meg, går det i den retningen. Dersom bransjen (jfr Release.no) blir overbevist om at Blu-ray er formatet med flest hits og det formatet å satse på; ja, så tar det ikke lang tid før vi har 10-20 BD-titler i utleiehylla. Da spiller det liten rolle om HD DVD kommer med spillere til 1000 kr dersom ikke OLA-dunk vet at formatet eksisterer...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå nevner du Sony. Slik du beskriver over kan man jo nesten sette inn et hvilket som helst milti-billion-$ selskap, som også passer tilden beskrivelsen.
    CRT'en er kjøpt brukt, noe som ikke tilfører nye penger direkte til Sony.
    Jeg styrer faktisk bevist unna Sony produkter. Dette er en av hovedgrunnene til at jeg ikke har importert en PS3.
    Jeg sier ikke at Sony er det eneste store selskapet som oppfører seg forbrukerfiendtlig. Men i mine øyne så har dem den tvilsomme æren av å være bland dem verste.

Side 43 av 653 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 543 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •