HD formatkrigen. - Side 428

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 428 av 653 FørsteFørste ... 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 424 425 426 427 428 429 430 431 432 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 ... SisteSiste
Viser resultater 8,541 til 8,560 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    HD DVD har bedre plasseringer enn BD på deres 10 mestselgende filmer på Amazon.com.
    På deres 10 øverste titler så har de inntatt plassene: 36,43,68,82,85,97,104,160, 167 og 174.
    BD har plasseringene: 51,53,54,79,90,162,191,193,193 og 228.
    Hmm, nå er dette bare et øyeblikksbilde, men i og med at jeg har postet slike øyeblikksbilder når det har sett meget bra ut for BD så måtte jeg gjøre det denne gangen også.
    http://www.eproductwars.com/dvd/grap...-recent144.jpg
    Edit: sort kurve er HD DVD og Blå er BD.
    Så først av innlegget til tklev at HD DVD har en kampanje på gang, den ser ut til å fungere bra.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner Shelves "Total HD" Hybrid Disc Plans | High-Def Digest

""The short answer is, for the moment, it [Total HD] is on hold," explained Jim Noonan, SVP of Strategic Promotion and Communication for Warner Home Entertainment Group. "We're the only studio producing content in both formats. If we were to put out Total HD with just our titles, it wouldn't really provide the solution to our retail partners that it was intended to provide. If anything, at this point, it would further complicate their life, because there would be another product looking for shelf space. Our job is not to further complicate the lives of our retailers."

As for the possibility that Total HD might still see the light of day should other studios go format-neutral, Noonan certainly didn't rule it out.

"Total HD was something that we offered up to the industry as a solution that would address buyer hesitancy, and the concern a consumer might have about the possible obsolesce of the hardware they were buying. We have no proprietary interest in Total HD. There is no patent we're involved in, and there is no monetary reward for us if another studio decides to put out titles on Total HD. It was offered purely as an industry solution -- and it is still a good and viable solution that has no expiration date.""

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    HD DVD har bedre plasseringer enn BD på deres 10 mestselgende filmer på Amazon.com.
    På deres 10 øverste titler så har de inntatt plassene: 36,43,68,82,85,97,104,160, 167 og 174.
    BD har plasseringene: 51,53,54,79,90,162,191,193,193 og 228.
    Hmm, nå er dette bare et øyeblikksbilde, men i og med at jeg har postet slike øyeblikksbilder når det har sett meget bra ut for BD så måtte jeg gjøre det denne gangen også.
    Mye av dette skyldes nok de tre ekstra gratisfilmene folk kan plukke med seg når de kjøper en A3 for $199. Dette salget er i hvert fall den eneste fornuftige grunnen jeg kan tenke meg for at Departed er den bestselgende HD DVD-tittelen for tida.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Husk at Peter Jackson ikke har så stor makt over LOTR filmene som Lucas/Spielberg har over sine. Vil nok tro New Line venter med å gi dem ut til Jul neste år. Noe som er en stor salgssesong, filmene kom ut i julen normalt. Mens andre deler av året, spesielt sommeren, er større tider for Kino film.

Vil tro både Spielberg og Lucas Venter ann situasjonen. De er som regel veldig nøysomme med å gi ut på nye formater. Hvis vi får en veldig oppsving av HD salg til jul, starten av neste år, så vil nok Spielberg teste litt mer, jeg tror "Close Encounters..." er ett prøve prosjekt som Sony har trygglet enormt for å få til. Da vil han nok slippe sine "mindre" filmer som "Color Purple", "Always", "Hook".

Lucas venter nok til Spielberg gir ut sine større filmer, hvis ikke Fox gir ham en enda bedre deal. Grunnen til at "Star Wars" brukte så enormt lang tid for å komme på DVD var fordi Lucas ville ha filmene ut kronologisk, altså vente til "Episode III" var ute på DVD. Han måtte til slutt gi opp for alt maset

Hvor ser du dette?

De er nok utenfor avtalen som det har blitt nevnt tidligere. Nye utgivelser av de gamle på SD DVD kommer garantert i mars april som den del av markedsføringen for den nye.

Gå heller til den offisielle siden for filmen, og start på Trailer 1 og jobb seg oppover. Utrolig morsomme teasere når de liksom skulle lage ekte film. Og se Seinfeld i bi kostyme er ubetalelig. God opptreden av Spielberg i trailer 2.

Jeg tror denne kommer til å selge bra. Jeg har aldri vært noen Star Trek fan, man har alltid sagt til meg selv at jeg skal gi det en sjanse, og at det skal være den originale serien. Har aldri rortet meg til å kjøpe den før, og dette blir en utgave jeg skal ha. Men ikke før etter nyttår dessverre, skulle gjerne ha hjulpet førsteuke salget.

Jeg tror Paramount har lagt ned en god del arbeid i denne, også på SD delen, og at mange Trekkies vil oppgraderer. Spesielt når den kommer i såpass fin boks. Og mange av dem nok vil "komme-litt-i-buksen" når de pakker den opp og ser at de kan få sin egen star trek fjernkontroll. Tror litt for mange blir fristet til en Toshiba HD DVD da (snakker ikke om ti tusenvis, men kanskje ett par tusen (kanskje litt vel optimistisk).

Boksen blir nok super najs til hylla den. Og der kommern nok til å stå mye hos de aller fleste.

TNG, DS9, Voyager ja til og med Enterprise er supre serier (i den rekkefølgen), sammenlignet med Original serien.
    TOS Blir altfor sært, og det kommer nok mange som kjøper denne til å merke også,

Så 2-3 episoder av sesong 1 , og kom aldri lenger..for å si det sånn.
    (Står fint i hylla nå..alle 3)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Opphørssalg" på Blu-Ray hos Elkjøp.

Kjøp 3, betal for 2. Da kommer filmene på 166,- pr. stk. Ikke så værst. Godt utvalg hadde de også, selv om kassadamen ikke kjente til tilbudet og måtte slå det inn manuellt. Det ble 12 stk. på meg, hvorav 4 var gratis.

Dersom det var tilbud på HD DVD så hadde vel en eller annen kalt det "opphørssalg", men når BD gjør det er det bare en "kampanje". :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Macrovision kjøper BD+

Press Releases - Macrovision

Macrovision bruker altså $45M på å kjøpe BD+-teknologien. Skal bli spennende å se hva de har tenkt til å bruke dette til.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker litt battle fatigue, nå, men ser det er mye hyggelig lesning rundt kommende HDM-filmer i 2008. Gudfaderen-serien blir et must for meg. Har den siste DVD-boksen, men håper virkelig den knaller til i hidef.

Samme med Indy-filmene. Startet faktisk å se den første filmen her om kvelden, men så den ikke ferdig. Bildet var til tider så dårlig at det forstyrret litt. Så den blir hjertelig velkommen på hidef for meg.

Gleder meg til Bourne Ultimatum gjør jeg og. Wallstreet, Master and Commander, Blade Runner og ikke minst The Kingdom.

The Fly har fått fanastiske omtaler fra de som er så heldige å fått tak i den allerede. Har vhs-utgaven, så da er det vel duket for en real oppgradering, tipper jeg.

Star Trek har jeg veldig lyst på, men prisen må ned en god del.

Begynner egentlig å bli drit lei hele formatkrigen, og har "snakket" litt med min XA1. Han følte seg oversett og forbigått i det siste, og syntes ikke han ble verdsatt nok. Det var jo ikke meningen som jeg sa, men da det kom en "ny"-en inn i famile-(racket), sa jeg at det ofte blir slik. De nye får alltid mer oppmerksomhet, og man glemmer litt det morsomme man hadde med førstemann

Så jeg lovte XA1 å gjøre noe med det
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Dersom det var tilbud på HD DVD så hadde vel en eller annen kalt det "opphørssalg", men når BD gjør det er det bare en "kampanje". :-)
    Apropos tilbud. Wal-Mart´s kommende supertilbud på den "gamle" 80GB PS3 med hele 15 filmer inkludert i prisen må vel karakterisere som "lagertømming". Bra tilbud for de som bor i USA er det i allefall, selv om det kun loves "min 2 maskiner" i hver butikk :

DailyTech - Update: Wal-Mart's Saturday "Secret Sale" to Feature 80GB PS3 with 15 Free Movies

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Apropos tilbud. Wal-Mart´s kommende supertilbud på den "gamle" 80GB PS3 med hele 15 filmer inkludert i prisen må vel karakterisere som "lagertømming". Bra tilbud for de som bor i USA er det i allefall, selv om det kun loves "min 2 maskiner" i hver butikk :

DailyTech - Update: Wal-Mart's Saturday "Secret Sale" to Feature 80GB PS3 with 15 Free Movies
    Og dette må da virkelig kunne kalles et opphørssalg i ordets rette forstand... kan bare tyde på en ting, Sony kaster inn håndkle... hihi... (fantasien har ingen grenser, så venter spent på om noen leser mellom linjene her eller ikke).
    God natt folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom elkjøp sandvika i dag. Så de hadde palla opp EP10 spilleren til toshiba. Kan gå en del av den i julen. Overkommelig pris for de som vil ha seg en ny dvd spiller. Får jo HD DVD på kjøpet.

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Samme med Indy-filmene. Startet faktisk å se den første filmen her om kvelden, men så den ikke ferdig. Bildet var til tider så dårlig at det forstyrret litt. Så den blir hjertelig velkommen på hidef for meg.
    Jeg tror kankje du bør oppsøke lege SVS! -man! Spesielt om dette var DVD versjonen av filmen for den ser da riktig så bra ut. Hvis du faktisk ikke klarte å komme igjennom en så underholdende film pågrunn av feil du oppfatter når du ser den på DVD i SD oppløsning så tror jeg du har problemer som bør kikkes nærmere på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Søkki ta...har sendt mail til bror min nå om han ikke kan være så snill å stikke innom Wallmart på lørdag og handle en 80GB PS3 til meg

Snakker om kongetilbud. 80GB PS3 + 15 Blu-ray filmer er jo helt sinsykt for 2800 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Jeg tror kankje du bør oppsøke lege SVS! -man! Spesielt om dette var DVD versjonen av filmen for den ser da riktig så bra ut. Hvis du faktisk ikke klarte å komme igjennom en så underholdende film pågrunn av feil du oppfatter når du ser den på DVD i SD oppløsning så tror jeg du har problemer som bør kikkes nærmere på.
    Nå vet ikke jeg hvor stor skjerm SVS har men jo mer man blåser opp bildet, jo værre blir det om det er litt sjaber kvalitet.

Enkelte DVD filmer klarer jeg rett og slett ikke se på min TV (55 tommer) pga det ser helt grusomt ut til tider. Forsøkte å se The Crow (første region 1 utgivelse) for noen uker siden og det var rett og slett horribelt. Det som skulle være svart var lysegrått. Så den ble slått av midtveis selv om filmen er knallbra.

Har ikke Indy filmene på DVD selv så jeg skal ikke uttale meg om kvaliteten.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel også sånn at det er først når man går fra HD kilder og til SD kilder at man virkelig ser hvor skremmende dårlig mye SD materiale egentlig er. Skjønner godt de som etter å ha brugt BD og HD- DVD, vegrer seg for å kjøpe og bruke DVD i hjemmekinoen fremover....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mange katalogtitler til DVD, spesielt de som kom i starten, vikret som var kopiert rett fra en rufsete VHS, f.eks Bud Spencer filmene. Sånt er jo nødt til å bli elendig når de i tillegg oppskaleres. Vil tro vi kommer til å se endel slike overføringer også på HD-formatene, dvs gamle filmer som ikke er 'pusset opp' i tilstrekkelig grad til å tilfredstille et kresent HD-publikum. Veldig dyns at man prioriterer kvantitet og ikke kvalitet ved nyutgivelser. Det undergraver på en måte formatet da man burde forvente at kvaliteten var god.
    Men dette er vel forhåpentligvis unntakene og ikke regelen. Så langt plager det meg ikke å se en film i DVD, men storfilmene vil jeg ha på HD. Har litt å si med hvilke forventninger man har før man trykker PLAY også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det er vel også sånn at det er først når man går fra HD kilder og til SD kilder at man virkelig ser hvor skremmende dårlig mye SD materiale egentlig er. Skjønner godt de som etter å ha brugt BD og HD- DVD, vegrer seg for å kjøpe og bruke DVD i hjemmekinoen fremover....
    Det er helt klart litt skummelt ja for man blir jo litt bortskjemt med det fantastiske knivskarpe bildet fra full HD materiale :-D

Men det er verdt å bemerke at endel nye DVD utgivelser, feks 24 sesong 6, ser veldig bra ut oppskalert (men også her får man nok problemer når det blåses opp med prosjektor til 100+ tommer). Dessverre er endel utgivelser i Norge fortsatt skikkelig dårlige. Jeg er fortsatt veldig bitter for "Dog Eat Dog" utgivelsen i Norge som kom for noen måneder siden. En spiller ny Hong-Kong tittel med en billedkvalitet så dårlig at jeg ble dårligere av den enn den overdrevne og usmakelige volden i filmen. Det var lysegrått istedenfor svart og et etterslep i bildet som var helt latterlig. Forferdelig transfer. Menmen...

Forøvrig så jeg The Shining på Blu i går og der var kvaliteten ganske bra. Syntes det var snodig at en eldre Kubrick tittel så bedre ut enn Full Metal Jacket. Mulig vi kan skylde på 80-tallet og dårlig filmløsning da filmen ble "skutt"? Fristet til å si at The Shining så bedre ut enn Eyes Wide Shut også.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Det er helt klart litt skummelt ja for man blir jo litt bortskjemt med det fantastiske knivskarpe bildet fra full HD materiale :-D

Men det er verdt å bemerke at endel nye DVD utgivelser, feks 24 sesong 6, ser veldig bra ut oppskalert (men også her får man nok problemer når det blåses opp med prosjektor til 100+ tommer). Dessverre er endel utgivelser i Norge fortsatt skikkelig dårlige. Jeg er fortsatt veldig bitter for "Dog Eat Dog" utgivelsen i Norge som kom for noen måneder siden. En spiller ny Hong-Kong tittel med en billedkvalitet så dårlig at jeg ble dårligere av den enn den overdrevne og usmakelige volden i filmen. Det var lysegrått istedenfor svart og et etterslep i bildet som var helt latterlig. Forferdelig transfer. Menmen...

Forøvrig så jeg The Shining på Blu i går og der var kvaliteten ganske bra. Syntes det var snodig at en eldre Kubrick tittel så bedre ut enn Full Metal Jacket. Mulig vi kan skylde på 80-tallet og dårlig filmløsning da filmen ble "skutt"? Fristet til å si at The Shining så bedre ut enn Eyes Wide Shut også.
    Du bør ta en tiitt på Kubricks 2001 også. Den er fra 1968, og etter min mening den som ser aller best ut av Kubrick-utgivelsene på HD, tett fulgt av The Shining. (Sett den på HD DVD, men BD-versjonen er sikkert like bra) En av de beste filmene noensinne er det også, så man kan ikke bomme på denne.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt denne diskusjonen en stund - og blitt delvis klokere, vil jeg si, spesielt på det tekniske..

Men - det er litt forbausende ingen kommenterer tilgjengeligheten på HD materiale. Så vidt jeg har forstått, så satser både Toshiba og Sony milliarder på å vinne denne formatkrigen. Hvordan tenker de egentlig?

Skal man vinne ved å neglisjere Europa totalt? Skal et format i det hele tatt være interessant for de store massene, så må man i det minste gjøre formatet tilgjengelig for folk, ellers giddder jo ikke folk oppgradere utstyret sitt, spesielt ikke når de er godt fornøyde med DVD-formatet.

I Norge, og sikkert i de fleste Europeiske land, så er det svært få Blu-ray og HD DVD titler tilgjengelige i butikk-hyllene og disse koster nesten det dobbelte av hva de koster på nettet. Ingen leies ut, ikke i en såpass stor by som Trondheim iallefall.
    Da står vi igjen med å måtte kjøpe - på nett - alle fimer man ønsker å se i et HD-format. Her lyser det nisjeprodukt og SACD/DVD Audios "skjebne" lang vei..

Er dette satsing..? Nei, på ingen måte!

Hvorfor er det ingen som kommenterer dette? Fortsetter format"krigen" i samme spor, er DVD vinneren av formatkrigen, i uoverskuelig framtid. Og det er jævla trist, for å si det forsiktig.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har fulgt denne diskusjonen en stund - og blitt delvis klokere, vil jeg si, spesielt på det tekniske..

Men - det er litt forbausende ingen kommenterer tilgjengeligheten på HD materiale. Så vidt jeg har forstått, så satser både Toshiba og Sony milliarder på å vinne denne formatkrigen. Hvordan tenker de egentlig?

Skal man vinne ved å neglisjere Europa totalt? Skal et format i det hele tatt være interessant for de store massene, så må man i det minste gjøre formatet tilgjengelig for folk, ellers giddder jo ikke folk oppgradere utstyret sitt, spesielt ikke når de er godt fornøyde med DVD-formatet.

I Norge, og sikkert i de fleste Europeiske land, så er det svært få Blu-ray og HD DVD titler tilgjengelige i butikk-hyllene og disse koster nesten det dobbelte av hva de koster på nettet. Ingen leies ut, ikke i en såpass stor by som Trondheim iallefall.
    Da står vi igjen med å måtte kjøpe - på nett - alle fimer man ønsker å se i et HD-format. Her lyser det nisjeprodukt og SACD/DVD Audios "skjebne" lang vei..

Er dette satsing..? Nei, på ingen måte!

Hvorfor er det ingen som kommenterer dette? Fortsetter format"krigen" i samme spor, er DVD vinneren av formatkrigen, i uoverskuelig framtid. Og det er jævla trist, for å si det forsiktig.
    Ser nok ut for at den hardeste satsingen er i USA, greit å vinne markedet der borte. Er jo også en av grunnene til at jeg har valgt HD DVD. Sonefriheten gjør at jeg kan bestille alt av filmer jeg ønsker meg på nett. Billigere blir det også å kjøpe filmene sine fra USA, selv med portoen som tilkommer.

Man må nok bare regne med at formatkrigen vil vare en stund. Skal man sitte å vente på en vinner, så må man greie seg uten HD i 2-3 år fremover vil jeg tro. Men størstedelen av markedet vil nok vente lenge enda.

Du må også huske på at formatkrigen er i en slags startfase enda. Mellomfasen vil vi nok begynne på i løpet av neste år. Begge formatene vil nok vokse betraktelig i løpet av 2008, men fortsatt være mye mindre enn DVD. Det er mitt tips.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Ser ut til at jeg ikke er den eneste med den oppfattelsen. Men klart ser du DVD på en 14" laptop, og har aldri opplevd 1080p på 90" eller mer, så skjønner jeg perspektivet ditt. Og til din info. Dersom du mener at Indy 1 (boksen) ser riktig så bra ut, så har du ikke helt de samme preferansene som meg hva angår kvalitet. Dette var vhs-kvalitet, intet mer.

Men fortell hva slags utstyr du bernytter til dine filmer, så blir det enklere å kommentere det, stedet for fjortiskommentarer om at man trenger lege osv:roll:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 428 av 653 FørsteFørste ... 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 424 425 426 427 428 429 430 431 432 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •