HD formatkrigen. - Side 427

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 427 av 653 FørsteFørste ... 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 423 424 425 426 427 428 429 430 431 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 ... SisteSiste
Viser resultater 8,521 til 8,540 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Mener du virkelig det?? Kunne kanskje skjønt det om du hadde sagt filmer, men at en skulle fått billigere spillere enn PS3 til 4K og E1 til 2,5K hvis en av aktørene hadde vært alene på banen skjønner jeg ikke.

Det virker som om de som tror et HD format ville løst alt forutsetter at det er et allerede eksisterende behov for HD. Jeg tror at det er mange på forumet her som er veldig interessert i HD, men ikke blandt den jevne forbruker. Salget av HDM viser jo dette helt klart også på verdensbasis. Har jo vært referert til DVD vs HD tall i en post for noen sider siden.
    Nei, du missforstår. Jeg sier at det eneste denne format krigen har gitt oss er billigere spillere.
    (må sjekke hvordan jeg formulerte meg her.)

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg for min del kjøper ikke den sammenhengen og ser ikke noe logisk i det.
    To konkurerende formater - presse pris mot hverandre. Og det ikke bare på HW, men også SW. Med kun et format ville prisen sunket med et mye lavere tempo - igjen, i dag er det konkuranse.

Man må heller faktisk ikke ha begge formater. Det holder med å kjøpe et format og supplere med dvd. Litt kjipt, men økonomien styrer. Om et års tid ser vi forhåpentligvis konturene av en vinner - noe jeg tror er Blu-ray, selv om HD DVD har vært hardere nøtt å knekke enn hva jeg trodde fra starten av. Og det skyldes nok at PS3 ikke har gitt mange nok solgte filmer pr enhet (litt gjentakelse, men slik er det).
    Hmm, ser at flere tolker det jeg har ment å skrive, feil.
    Jeg skriver at: Vi har helt sikkert fått billigere HD spillere raskere enn dersom vi ikke hadde hatt denne krigen.
    Prøver å si, at fordi vi har hatt denne format krigen så har vi fått billigere spillere raskere enn hva vi hadde fått dersom vi ikke hadde hatt denne formatkrigen.
    Ble det noe klarere?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Sitat Opprinnelig postet av release.no
    – Godbiter fra arkivene?
    – Ja, både Gudfaren-filmene og Indiana Jones-filmene kommer på HD DVD neste år, sier Paramounts norske sjef.
    Det er jo svært, svært interessant. Og ikke minst gledelig (bortsett fra for lommeboka, altså )
    Sendte like gjerne en email til Paramount Norge og spurte om de hadde nærmere detaljer om releasedato o.l.
    De svarte at planen er å gi ut Gudfaren i juni og Indiana Jones ifm. DVD-utgivelsen av Indy 4, som antageligvis vil bli i november.

Han kunne ikke svare på om Indiana Jones ville komme i Blu-ray eller ikke, men dette er strengt tatt ikke noe jeg forventer at de holder rede på på salgskontoret i Norge. De vet antageligvis ingenting om hvilke formater de gir ut filmene på før de får beskjed fra moderselskapet. Inntil videre fortsetter jeg i hvert fall å anta at Indiana Jones vil komme ut både på BD og HD DVD, ettersom dette er Spielberg-filmer.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte like gjerne en email til Paramount Norge og spurte om de hadde nærmere detaljer om releasedato o.l.
    De svarte at planen er å gi ut Gudfaren i juni og Indiana Jones ifm. DVD-utgivelsen av Indy 4, som antageligvis vil bli i november.

Han kunne ikke svare på om Indiana Jones ville komme i Blu-ray eller ikke, men dette er strengt tatt ikke noe jeg forventer at de holder rede på på salgskontoret i Norge. De vet antageligvis ingenting om hvilke formater de gir ut filmene på før de får beskjed fra moderselskapet. Inntil videre fortsetter jeg i hvert fall å anta at Indiana Jones vil komme ut både på BD og HD DVD, ettersom dette er Spielberg-filmer.
    Svært så åpenhjertige de er på infoen fra Paramount Norge, men dette er jo kjempenyheter; så store katalogtitler på HD, såpass tidlig. Mitt tips er at også Indiana Jones blir HD DVD-eksklusiv, men kanskje noen andre vil gi den ut på BD. Gudfaren er uansett HD DVD-bankers.

Kanskje vi skal maile Paramount i USA og se om vi kan få flere detaljer? Tviler på at de er like snakkesalige, men man vet aldri.

NB! Fin tråd du har startet om saken på AVS forum, Trond! Utvilsomt mange som lengter etter disse filmene i HD, meg selv inkludert!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Juletilbud/lotteri på amazon.com

amazon.com har et litt spesielt tilbudslotteri på gang i forbindelse med julesalget.

Amazon Customers Vote Homepage

Opplegget er at de har et veldig begrenset av 18 forskjellige produkter som de kan tilby til en latterlig lav pris. Disse er så gruppert i seks kategorier med tre produkter i hver. Så kan kundene stemme på hvilket av disse tre produktene de har mest lyst til å kjøpe til denne latterlig lave prisen. Det produktet som får flest stemmer vil så tilbys til et tilfeldig utvalg av de som har stemt på dette produktet.

Produktene som man kan stemme på, i de kategoriene vi bryr oss om, er:
    (stillingen til nå i parentes)

Dag 1: Spillkonsoll
    Nintendo Wii: $79 (55%)
    Playstation 3 (40GB): $139 (31%)
    Xbox 360 arcade: $99 (14%)

Dag 4: High Def
    Samsung BD-P1400: $149 (24%)
    Toshiba HD-A35: $149 (45%)
    Tivo HD-PVR: $89 (32%)

Varene kan dessverre ikke shippes internasjonalt, men hvis jeg får tilbud om å kjøpe en BD-P1400 for $150, så tar jeg gjerne kostnaden med å sende det via JetCarrier

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WOW.
    The Goodfather er min absolutt favoritt filme serie og nå kommer de på HD, men akk - på feil format. ;-)
    Ja, ja da blir det et par kombispillere til neste år på meg.:???:
    Ingen grunn til at disse ikke får topp lyd og bilde når de kommer på HD.
    Kommer de alle sammen samtidig i juni tro?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med BD spilleren min holder for nå (minuset er ingen DTS-MA) så stemte jeg heller for A35. Hadde egentlig tenkt Samsungs nye kombispiller, men skulle jeg klare å skaffe meg en A35 til $149, så kan jeg heller kjøpe en annen BD spiller ved en senere anledning.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    WOW.
    The Goodfather er min absolutt favoritt filme serie og nå kommer de på HD, men akk - på feil format. ;-)
    Ja, ja da blir det et par kombispillere til neste år på meg.:???:
    Ingen grunn til at disse ikke får topp lyd og bilde når de kommer på HD.
    Kommer de alle sammen samtidig i juni tro?
    Virker sånn, regner med de gir ut hele greia på en gang når de først setter i gang, og så kommer kanskje filmene hver for seg etterpå, sånn som med Matrix f. eks.

Gudfaren er absolutt på min 10 på toppfilmer gjennom tidene også, spesielt del 1 og 2. Dette blir et must buy!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Dette blir helt feil tankegang etter min mening, dersom du er genuint opptatt av film, og ønsker best mulig kvalitet, så blir det helt feil å i det hele tatt nevne å laste ned filmer. Uansett hvor idiotisk formatkrigen er, så gir det ikke rett til å laste ned filmene ulovlig.

Platene slutter jo ikke å virke om du kjøper "feil" format, og det er jo uansett slik at dersom du faktisk ønsker å få filmene i HD, så må du vise den interessen med lommeboka. Det hjelper ikke å sitte på gjerdet hvis en vil at noe skal skje.. Det verste som kan skje er jo at vi ender opp med nedlasting som eneste alternativ, regn med dårligere kvalitet og mye strengere DRM(Digital rettighets kontroll).

Nei, ønsker du å ha fysiske plater i hylla, så er det *nå* du må kjøpe dem.. Det nytter ikke å vente til det blir kåret noen "vinner", det blir som å utsette PC-kjøpet fordi det er en ny teknologi på vei.. Det kommer jo hele tiden noe nytt, så en må rett og slett bare bestemme seg..
    For det første så kommer det mer enn nok filmer ut på Blu-ray til å holde de fleste fornøyd.

Dessuten så er det å se noe filmer nå i DVD kvalitet nå og vente en stund til de kommer ut på riktig format ( Blu-ray ) en måte å snakke med lommeboka.

Nedlasting tilsvarer DVD kvalitet og på mange av filmene som kommer ut er dette godt nok.
    Ikke at jeg oppfordrer til nedlasting, men både det og leie er nok et alternativ for mange som ikke vil fylle hylla si med med filmer i feil format.
    Å si at man fortsatt kan se filmene selv etter at Blu-ray har vunnet er ikke noe alternativ, for man ønsker vel ikke flere spillere enn nødvendig.
    Det er ikke mange som har VHS spillere i racket fortsatt.

Riktignok kommer det noe filmer innimellom som Transformers og Bourne filmene som det er litt surt å måtte vente på, men med 50 usette Blu-ray filmer i hylla så overlever jeg nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interessant prising på siste Harry Potter film.

Dette er strengt tatt litt gamle nyheter, men nå som det ikke er så lenge til Harry Potter and the Order of the Phoenix kommer ut i USA, så tror jeg det skal bli veldig interessant å følge med på hvor godt denne filmen selger på HD-formatene.

Veiledende pris fra Warner er $36 både for Blu-ray og HD DVD-utgaven, selv om HD DVDen er en combo-disk. Husker jeg feil nå, eller er dette første den første HD DVD-combo-disken som koster det samme som tilsvarende Blu-ray-utgivelse?

Anyway, det jeg synes er vel så interessant, er at den tilsvarende DVD-utgaven har en veiledende pris på $35, bare $1 billigere enn HD-utgavene, altså.

Da blir jeg veldig spent på hvordan folk vil velge, når HD DVD-versjonen, som altså bare koster $1 mer, også kan spilles på DVD-spillere.

Dvs. differansen blir nok i realiteten mer enn $1, fordi amazon.com (og sikkert alle andre butikker også) pleier å ha større avslag på DVDer enn HD DVD. På amazon.com f.eks. er prisene $22 vs. $25. I tillegg er enkeltdisk-utgavene en aldri så liten joker. Disse koster bare $29 ($16 på amazon.com), så det kan selvfølgelig hende at folk går for movie-only-versjonen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er strengt tatt litt gamle nyheter, men nå som det ikke er så lenge til Harry Potter and the Order of the Phoenix kommer ut i USA, så tror jeg det skal bli veldig interessant å følge med på hvor godt denne filmen selger på HD-formatene.

Veiledende pris fra Warner er $36 både for Blu-ray og HD DVD-utgaven, selv om HD DVDen er en combo-disk. Husker jeg feil nå, eller er dette første den første HD DVD-combo-disken som koster det samme som tilsvarende Blu-ray-utgivelse?

Anyway, det jeg synes er vel så interessant, er at den tilsvarende DVD-utgaven har en veiledende pris på $35, bare $1 billigere enn HD-utgavene, altså.

Da blir jeg veldig spent på hvordan folk vil velge, når HD DVD-versjonen, som altså bare koster $1 mer, også kan spilles på DVD-spillere.

Dvs. differansen blir nok i realiteten mer enn $1, fordi amazon.com (og sikkert alle andre butikker også) pleier å ha større avslag på DVDer enn HD DVD. På amazon.com f.eks. er prisene $22 vs. $25. I tillegg er enkeltdisk-utgavene en aldri så liten joker. Disse koster bare $29 ($16 på amazon.com), så det kan selvfølgelig hende at folk går for movie-only-versjonen.
    Jasså ja, er DVD'en så dyr? Ja da blir det spennende å se, for denne vil utvilsomt selge bra både på DVD og HD. Spørsmålet er bare om den jevne forbruker skjønner konseptet med combo-disk......?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jasså ja, er DVD'en så dyr? Ja da blir det spennende å se, for denne vil utvilsomt selge bra både på DVD og HD. Spørsmålet er bare om den jevne forbruker skjønner konseptet med combo-disk......?
    Nei det var det, tror nok du har helt rett i at selve konseptet med combo-disk er ukjent for de fleste. Jeg tror ikke at jeg ville ha startet å kjøpe combo-discer dersom jeg kun hadde en DVD spiller. For det første passer de ikke inn i hylla, og for det andre går du glipp av disktrykket på platen.

Poenget er vel egentlig: Prisene på HD DVD spillere er såpass lav, at hvis du faktisk ønsker å spille av HD-DVD versjonen, så er det ikke prisen på spilleren som holder deg tilbake. Tviler på at folk begynner å kjøpe combo-discer, og så venter med å kjøpe en HD DVD spiller til de får råd (?).. Den eneste måten combo-discer kan fungere på, er viss de kutter ut DVD utgaven.. Men jeg synes allerede jeg hører all klagingen på "feil innpakning", "for dyrt" (selv om det kostet like mye på DVD ) og "manglende disc-art".

Combo kan helt sikkert ha noe for seg, men jeg ønsker at de heller hadde solgt det som en egen utgave for de som trenger det. Jeg gjør det ikke.. Vel.. Strengt tatt så er det faktisk noen kammerater som er avhengig av at jeg kjøper combo for at de skal få låne film av meg, men på den annen side, så slipper jeg å holde styr på hvor filmene er hen!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Combo kan helt sikkert ha noe for seg, men jeg ønsker at de heller hadde solgt det som en egen utgave for de som trenger det. Jeg gjør det ikke..
    Jeg tror combo-disker er desidert mest praktisk på familiefilmer, som f.eks. Harry Potter. Det er ikke uvanlig å ha en DVD-spiller både på barnerommet og i bilen, samt at unga kanskje har fått bærbare DVD-spillere de kan bruke på tur også. Det selges jo også en del LCD-TVer med integrert DVD-spiller.
    Man bytter ikke ut alle disse over natta bare fordi man har kjøpt HD DVD-spiller i stua. I disse tilfellene er det helt sjennialt å ha en comboplate, ettersom man da faktisk kan spille filmen i alle spillerne man har (tilogmed i en PS3 )

Når det er sagt så er nok twin-formatet adskillig mer brukervennlig. La oss bare håpe trelagsvarianten fungerer som den skal.

Vel.. Strengt tatt så er det faktisk noen kammerater som er avhengig av at jeg kjøper combo for at de skal få låne film av meg,
    Nettopp Det er litt kjekt å kunne ha med seg noen av de nyeste filmene også når man drar på filmbesøk til venner som ikke har HD DVD-spiller, så jeg synes det er ålreit med combo-disker, jeg.

men på den annen side, så slipper jeg å holde styr på hvor filmene er hen!
    Hehe, det er sant, ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Nytt filmtilbud ved HD DVD-kjøp i Norge

Ser ut til at HD DVD-tilbudet med fem gratisfilmer i Norge nå har blitt endret til et mail-in-tilbud, der man heller velger fem filmer fra en liste, fremfor at de ligger i eska når du kjøper spilleren.

HD DVD - Official HD DVD

Dessverre er det ikke det helt store utvalget. Filmene er delt inn i tre grupper:

Gruppe A (velg to filmer fra disse):
    • Corpse Bride
    • The Prestige
    • Troy
    • Swordfish
    • Full Metal Jacket

Gruppe B (velg to filmer fra disse):
    • Hulk
    • Serenity
    • Chronicles of Riddick
    • Fast and the Furious: Tokyo Drift
    • Van Helsing

Gruppe C (velg en film fra disse):
    • World Trade Center
    • Dreamgirls
    • Black Rain

Tilbudet gjelder alle europeiske modeller.

Det jeg lurer litt på er om man kan benytte dette tilbudet selv om man har kjøpt en spiller med fem filmer i pakka?

I følge brosjyren står det forresten at kravet er at man har kjøpt HD DVD-spilleren mellom 1. oktober 2007 og 31. januar 2008. I så fall er det nok en god del som har kjøpt spiller de siste ukene som kvalifiserer til fem gratisfilmer.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Mener du virkelig det?? Kunne kanskje skjønt det om du hadde sagt filmer, men at en skulle fått billigere spillere enn PS3 til 4K og E1 til 2,5K hvis en av aktørene hadde vært alene på banen skjønner jeg ikke.
    Like billige spillere ville vi nok hatt.

Hvis vi sier at HD DVD hadde vært eneste format, så ville de utelukket ha kjempet mot DVD, da måtte de uansett ned i pris for å komme inn på markedet. Vi ville også hatt flere studioer som ga ut mye film, kanskje i starten like mye som vi få nå, men kun i ett format, som vil gi større konkurranse fra de som produserer selve disken.

Hvis BD hadde vært eneste format, så ville de også kjempet mot DVD. Men Sony må her uansett om den hadde BD eller ikke om bord satt ned prisen for å kunne kjempe mot Xbox og Wii. De to konsollene knuser for tiden PS3 på alle fronter. Sony har ingen annen mulighet enn å ribbe den så godt som mulig for å få ned prisen, noe som ser ut til å funke.

Men i dag har vi 2 formater. Disse ser ut til å holde seg sånn nogenlunde ok, dvs BD selger ikke godt nok til å vinne, og HD DVD selger ikke dårlig nok til å tape. Vi får 2 formater. Noe som i seg selv ikke er så dårlig, så lenge den vanlige forbruker kan få brukt dem. Skal de det så må det flere kombi spillere på markedet, og når prisene på disse havner under $500, kanskje så lavt som $399. Da er nok krigen over (uavgjort), og HD matriale kan ta opp kampen med SD.

Dette burte både Sony og Toshiba få øynene opp for, og gå sammen om å få ut kombispillere. Sony må gi mulighet for å bruke Xbox addon på PS3, det burte de få til ganske lett. Og Toshiba begynne med kombi spillere, det samme med Sony stand-alones, og alle andre spillere. Da kan alle leve lykkelig.

Og Hollywood studioene kan da selv velge det formatet de syntes passer best for dem. Da er det det samme om det heter HD DVD eller BD.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det var det, tror nok du har helt rett i at selve konseptet med combo-disk er ukjent for de fleste. Jeg tror ikke at jeg ville ha startet å kjøpe combo-discer dersom jeg kun hadde en DVD spiller. For det første passer de ikke inn i hylla, og for det andre går du glipp av disktrykket på platen.

Poenget er vel egentlig: Prisene på HD DVD spillere er såpass lav, at hvis du faktisk ønsker å spille av HD-DVD versjonen, så er det ikke prisen på spilleren som holder deg tilbake. Tviler på at folk begynner å kjøpe combo-discer, og så venter med å kjøpe en HD DVD spiller til de får råd (?).. Den eneste måten combo-discer kan fungere på, er viss de kutter ut DVD utgaven.. Men jeg synes allerede jeg hører all klagingen på "feil innpakning", "for dyrt" (selv om det kostet like mye på DVD ) og "manglende disc-art".

Combo kan helt sikkert ha noe for seg, men jeg ønsker at de heller hadde solgt det som en egen utgave for de som trenger det. Jeg gjør det ikke.. Vel.. Strengt tatt så er det faktisk noen kammerater som er avhengig av at jeg kjøper combo for at de skal få låne film av meg, men på den annen side, så slipper jeg å holde styr på hvor filmene er hen!
    Jepp, jeg er meget spent på hvordan combo-disk kan slå ut i markedet når det ikke finnes konkurrerende SD DVD utgivelser. Den første utgivelsen i sitt slag av denne typen kommer jo ut nå på tirsdag. Star-Trek TOS, sesong 1. HD DVD Disc Details: Star Trek: The Original Series -- The Complete First Season | High-Def Digest

Litt spesiell utgivelse selvsagt, og koster en god del, men blir uansett spennende å se om den selger godt blant folk uten HD DVD spiller enda, da kan det bli en salgssuksess for HD DVD.

Husk at vi ikke er vant med de helt store salgsvolumene på HD enda. Hvor mye ville en sånn utgivelse som dette solgt normalt på SD DVD mon tro?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    De store regissørene har nektet å gi ut på HD før vi har ett format. Dermed går vi glipp av filmer som Star Wars-serien, LOTR og Spielberg-filmene.
    Husk at Peter Jackson ikke har så stor makt over LOTR filmene som Lucas/Spielberg har over sine. Vil nok tro New Line venter med å gi dem ut til Jul neste år. Noe som er en stor salgssesong, filmene kom ut i julen normalt. Mens andre deler av året, spesielt sommeren, er større tider for Kino film.

Vil tro både Spielberg og Lucas Venter ann situasjonen. De er som regel veldig nøysomme med å gi ut på nye formater. Hvis vi får en veldig oppsving av HD salg til jul, starten av neste år, så vil nok Spielberg teste litt mer, jeg tror "Close Encounters..." er ett prøve prosjekt som Sony har trygglet enormt for å få til. Da vil han nok slippe sine "mindre" filmer som "Color Purple", "Always", "Hook".

Lucas venter nok til Spielberg gir ut sine større filmer, hvis ikke Fox gir ham en enda bedre deal. Grunnen til at "Star Wars" brukte så enormt lang tid for å komme på DVD var fordi Lucas ville ha filmene ut kronologisk, altså vente til "Episode III" var ute på DVD. Han måtte til slutt gi opp for alt maset

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg ser at Paramount har planlagt å gi ut Indiana Jones på HD DVD i 2008.

Er ikke dette filmer som kommer inn under Spielberg avtalen?
    Hvor ser du dette?

De er nok utenfor avtalen som det har blitt nevnt tidligere. Nye utgivelser av de gamle på SD DVD kommer garantert i mars april som den del av markedsføringen for den nye.

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Typisk Paramount...en skikkelig B-film
    Apple - Trailers - Bee Movie - Trailer 3 - Large
    Gå heller til den offisielle siden for filmen, og start på Trailer 1 og jobb seg oppover. Utrolig morsomme teasere når de liksom skulle lage ekte film. Og se Seinfeld i bi kostyme er ubetalelig. God opptreden av Spielberg i trailer 2.

Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, jeg er meget spent på hvordan combo-disk kan slå ut i markedet når det ikke finnes konkurrerende SD DVD utgivelser. Den første utgivelsen i sitt slag av denne typen kommer jo ut nå på tirsdag. Star-Trek TOS, sesong 1. HD DVD Disc Details: Star Trek: The Original Series -- The Complete First Season | High-Def Digest

Litt spesiell utgivelse selvsagt, og koster en god del, men blir uansett spennende å se om den selger godt blant folk uten HD DVD spiller enda, da kan det bli en salgssuksess for HD DVD.

Husk at vi ikke er vant med de helt store salgsvolumene på HD enda. Hvor mye ville en sånn utgivelse som dette solgt normalt på SD DVD mon tro?

Jeg tror denne kommer til å selge bra. Jeg har aldri vært noen Star Trek fan, man har alltid sagt til meg selv at jeg skal gi det en sjanse, og at det skal være den originale serien. Har aldri rortet meg til å kjøpe den før, og dette blir en utgave jeg skal ha. Men ikke før etter nyttår dessverre, skulle gjerne ha hjulpet førsteuke salget.

Jeg tror Paramount har lagt ned en god del arbeid i denne, også på SD delen, og at mange Trekkies vil oppgraderer. Spesielt når den kommer i såpass fin boks. Og mange av dem nok vil "komme-litt-i-buksen" når de pakker den opp og ser at de kan få sin egen star trek fjernkontroll. Tror litt for mange blir fristet til en Toshiba HD DVD da (snakker ikke om ti tusenvis, men kanskje ett par tusen (kanskje litt vel optimistisk).

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Counterpointer
    Mener du virkelig det??
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Ble det noe klarere?
    Ja nå er det klart Du mente virkelig ikke det. Det var godt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbudet gjelder alle europeiske modeller.

Det jeg lurer litt på er om man kan benytte dette tilbudet selv om man har kjøpt en spiller med fem filmer i pakka?

I følge brosjyren står det forresten at kravet er at man har kjøpt HD DVD-spilleren mellom 1. oktober 2007 og 31. januar 2008. I så fall er det nok en god del som har kjøpt spiller de siste ukene som kvalifiserer til fem gratisfilmer.
    De skriver at de registrerer på serienummer og at det er unntak for spillere som er solgt på auksjonsider ol.
    Det kan virke som de dermed har en liste over serienummer som er godkjent for denne avtalen. Vil undre meg om de spillerne som hadde filmer i pakka står på denne lista.
    På den annen side kan de vel ikke sjekke dette så alt for nøye. Sikkert verd et forsøk å sende inn et skjema (det koster tross alt ikke mer enn 8kr å sende et brev til Sverige)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en uke med billige HD DVD spillere:
    Toshiba HD-A3 $199 Shipped from Amazon - High-Def Digest Forums

Her er forøvrig link til selve Amazon.com salget:
    Amazon.com: HD DVD Offer

Flere butikker kjører kampanjer med 199$ A-3 spillere denne uken. Og fredag er den offisielle "salgs-dagen" i USA, dvs. Black Friday. Det er forventet mange tilsvarende prisdumpinger på både HD DVD og Blu-Ray utstyr frem mot fredagen.

200US$ for en spiller, hvor du får 5 filmer "gratis" med en gang, og 5 filmer ettersendt i posten, er slett ikke en dårlig deal. Skal bli spennende å se hvor lenge Amazon.com klarer å ha disse spillerene på lager.. Disse 3 "gratis"-filmene som blir lagt ved, vil jo også telle på Nielsen statistikken. Tipper det blir en ganske god uke for HD DVD, og det selv om Blu-Ray har en veldig sterk uke med lanseringen av Die Hard-filmene (både bokssett og enkeltfilmer).

PS: BDA satser på å vinne "krigen" ved å gi bort filmer ved kjøp av andre filmer. Toshiba satser på å vinne "krigen" ved å gi bort filmer ilag med spillere.. Hmm.. Lurer på hvilken strategi som vil lykkes?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD har bedre plasseringer enn BD på deres 10 mestselgende filmer på Amazon.com.
    På deres 10 øverste titler så har de inntatt plassene: 36,43,68,82,85,97,104,160, 167 og 174.
    BD har plasseringene: 51,53,54,79,90,162,191,193,193 og 228.
    Hmm, nå er dette bare et øyeblikksbilde, men i og med at jeg har postet slike øyeblikksbilder når det har sett meget bra ut for BD så måtte jeg gjøre det denne gangen også.

Side 427 av 653 FørsteFørste ... 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 423 424 425 426 427 428 429 430 431 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •