HD formatkrigen. - Side 426

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 426 av 653 FørsteFørste ... 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 422 423 424 425 426 427 428 429 430 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 ... SisteSiste
Viser resultater 8,501 til 8,520 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg ser at Paramount har planlagt å gi ut Indiana Jones på HD DVD i 2008.
    Hvor ser du dette?

EDIT: Glem det, fant det selv.

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Sitat Opprinnelig postet av release.no
    – Godbiter fra arkivene?
    – Ja, både Gudfaren-filmene og Indiana Jones-filmene kommer på HD DVD neste år, sier Paramounts norske sjef.
    Det er jo svært, svært interessant. Og ikke minst gledelig (bortsett fra for lommeboka, altså )

Er ikke dette filmer som kommer inn under Spielberg avtalen?
    Aner ikke. Men det eneste som har blitt sagt om Spielbergfilmene er vel egentlig at disse ikke skal være eksklusive for HD DVD. Jeg kan ikke huske å ha sett noen offisiell annonsering, verken fra Paramount eller Spielberg, at det er uaktuelt å gi de ut på HD DVD i det hele tatt.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, er det så merkelig egentlig?

Hvis man er filmsamler og har lyst til å ha favorittfilmene sine i best mulig kvalitet altså HD er det sikkert mange som leier eller laster ned nye filmer i påvente av en avklaring.
    Det er ikke alle som har lyst til å ha hylla full av "feil" format og måtte kjøpe alt en gang til.
    Dette blir helt feil tankegang etter min mening, dersom du er genuint opptatt av film, og ønsker best mulig kvalitet, så blir det helt feil å i det hele tatt nevne å laste ned filmer. Uansett hvor idiotisk formatkrigen er, så gir det ikke rett til å laste ned filmene ulovlig.

Platene slutter jo ikke å virke om du kjøper "feil" format, og det er jo uansett slik at dersom du faktisk ønsker å få filmene i HD, så må du vise den interessen med lommeboka. Det hjelper ikke å sitte på gjerdet hvis en vil at noe skal skje.. Det verste som kan skje er jo at vi ender opp med nedlasting som eneste alternativ, regn med dårligere kvalitet og mye strengere DRM(Digital rettighets kontroll).

Nei, ønsker du å ha fysiske plater i hylla, så er det *nå* du må kjøpe dem.. Det nytter ikke å vente til det blir kåret noen "vinner", det blir som å utsette PC-kjøpet fordi det er en ny teknologi på vei.. Det kommer jo hele tiden noe nytt, så en må rett og slett bare bestemme seg..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shrek 3 vs. Transformers

Til nå har jeg egentlig ikke trodd at Shrek 3 skulle selge i nærheten av like mange plater som Transformers, verken på DVD eller HD DVD. Men, release.nos intervju med sjefen for Paramount Norge inneholdt et par interessante tall. Innsalget til butikker for Transformers-DVDen er på 120 000 eksemplarer, mens Shrek 3 er solgt i 280 000 eksemplarer.

Har Transformers gjort det generelt dårlig i Norge, eller er det Shrek som har gjort det ekstremt bra her? For det er vel ikke særlig sannsynlig at Shrek 3 vil selge nesten 150% flere eksemplarer enn Transformers i USA også?

EDIT: Bare for å presisere - jeg har alltid trodd at Shrek 3 vil selge meget godt, men ikke at den ville ha mulighet til å hamle opp med robotene.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nei, ønsker du å ha fysiske plater i hylla, så er det *nå* du må kjøpe dem.. Det nytter ikke å vente til det blir kåret noen "vinner", det blir som å utsette PC-kjøpet fordi det er en ny teknologi på vei.. Det kommer jo hele tiden noe nytt, så en må rett og slett bare bestemme seg..
    Det blir vel mere som å kjøpe seg Mac, for så å finne ut at det kun eksisterer programvare til Windows :-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Dette har ingenting med om det er 2 format eller ikke. Det er rett og slett volumet som må opp før disse filmene kan bli sluppet, med tanke på hvor lang tid det tok før Star Wars kom ut på DVD, så tror jeg nok ikke vi bør forvente å se de filmene i HD før tidligst om et år eller to.. LOTR høres ut som en fin julegave til meg selv i 2008..

Selvsagt hadde det vært mye enklere for alle om det hadde blitt et format ved lansering, men nå har vi kommet i en så fastlåst situasjon at jeg ikke har noen tro på noen snarlig løsning. Jeg kan liksom ikke se for meg at Sony kutter ut BD-støtten i PS3, og da ender vi opp med 2 formater. HD DVD blir "allemans-formatet", og BD blir snobbeformatet for de som mener at bitrate=automatisk bedre kvalitet. Skulle HD DVDs 51GBs disc faktisk fungere, så kan det hende at det argumentet forsvinner også..

Det er klart, det er alltids mulig at studioene endrer mening, og mener at det er bedre med kun 1 format. Men jeg tør iallefall ikke å spå hva det skulle bli, spesielt ikke hvis BD+ forblir knekt og BDA ikke klarer å følge Toshiba ned i pris på sine spillere. Har ingen tro på at studioene ønsker at PS3 skal bli den dominerende aktøren i den nye HD-hverdagen.. Spesielt ikke hvis det viser seg at de eneste fordelene BD har forsvinner (BD+ og 50 GBs discer).
    Jøss, jeg er faktisk helt enig med deg, tklev. Og jeg må ærlig innrømme at jeg ser litt mørkt på om det blir noen snarlig vinner. For dersom Warner fortsetter sitt spor, tviler jeg det blir noen løsning på lenge. Vi får bare håpe at de kloke hoder i bransjen gjør at HD-som format består, uansett om det heter BD eller HD DVD eller en kombinasjon av de to. For jeg har ingen tro på HD-som VOD.

Selv var jeg heldig å få innlagt fiber fra Fredrikstad Fibernett i høst. 100mbit inn i huset, og internett "stjeler" 10mbit av de 100. Denne internettlinja holdt for meg Interaktiviteten fungerer helt glimrende. Jeg kan lese web direkte på tven, og det er også filmleie. I tillegg har TV2 og TVN innlagt serier som reprise. Så man slipper å ta opp tv-serier som Greys Anathomy og "24" for de som følger med på disse. Og andre program selvfølgelig.

Mange filmnyheter kan leies, og man kan også se trailer av filmen før man bestiller. Noen tastetrykk og etter ca 5 sekunder kommer filmen på skjermen. Har leid film en gang, og kvaliteten var helt fantastisk. Dvs ingen forskjell fra SD DVD så vidt jeg kunne se. Lang bedre enn det jeg tidligere hadde med CanalDigital og Viasat. Fordelen er også at jeg ikke trenger å vente på et spesielt klokkeslett til filmen begynner, slik det er på parabol. Jeg leier når det passer meg.

Uansett er vi litt heldig her i Fredrikstad, hvor Showtime tar inn fler og fler BD-filmer på utleie. Ikke det store utvalget enda, men tror jeg telte 8-10 titler sist. Og flere er visst på vei :-D

Men i helgen har det blitt lite HD-film. Assassin`s Creed på PS3 har trollbundet meg helt de siste dagene
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Til nå har jeg egentlig ikke trodd at Shrek 3 skulle selge i nærheten av like mange plater som Transformers, verken på DVD eller HD DVD. Men, release.nos intervju med sjefen for Paramount Norge inneholdt et par interessante tall. Innsalget til butikker for Transformers-DVDen er på 120 000 eksemplarer, mens Shrek 3 er solgt i 280 000 eksemplarer.

Har Transformers gjort det generelt dårlig i Norge, eller er det Shrek som har gjort det ekstremt bra her? For det er vel ikke særlig sannsynlig at Shrek 3 vil selge nesten 150% flere eksemplarer enn Transformers i USA også?

EDIT: Bare for å presisere - jeg har alltid trodd at Shrek 3 vil selge meget godt, men ikke at den ville ha mulighet til å hamle opp med robotene.
    De tallene du nevner har jo med DVD-salget å gjøre, det er slett ingen sammenheng mellom DVD salg og HD-salg. Spesielt komedier har jo ofte gjort det brukbart på DVD; men gjort det elendig på HD. (F.eks. Knocked up og Blades of Glory). Tror det samme kommer til å skje med Shrek 3, jeg vil iallefall bli veldig overrasket om Shrek 3 selger mer enn Ratatouille på HDM i USA. Tallene ifra Amazon.com tyder iallefall ikke på det, men det har jo vist seg før at en ikke skal stole blindt på de tallene. (På DVD tror jeg nok at Shrek 3 slår Ratatouille, jeg bare innbiller meg at HD-kjøpere er mer "kresen" på kvalitetsfilmer enn det "vanlige" DVD kjøpere er.)

Når det gjelder Transfomers vs. Shrek 3 på DVD; jeg tror nok det er en særnorsk situasjon. Kan ikke tenke meg at det samme skjer i USA, men det kan hende jeg tar feil. Noen teoretiske årsaker:
    * Shrek 3 er en barnefilm, det er viktig med norsk tekst (og tale). Animasjonsfilm har også en tendens til å gjøre det veldig godt på DVD, nettopp pga. at den nesten aldri "går ut på dato". Ungene kan se den igjen, og igjen.
    * Shrek 3 er en del av et gigantisk franchise, folk *vet* at denne filmen kommer til å selge OK. Husk at dette er salg inn til butikkene, det er ikke bestandig slik at butikkene reflekterer hva markedet faktisk vil ha.
    * Kanskje har timing noe med saken å gjøre også, den norske versjon av Transformers kom ganske lenge etter den amerikanske.

PS: Når vi snakker om timing, det er litt merkelig å se hvordan Blu-Ray veldig ofte kommer ut tidligere i andre markeder enn USA. Det gjelder nesten alle de store filmene at de kommer ut før i Europa/Australia, sammenlignet med USA. På HD DVD er det omvendt..

Eksempler:
    Spiderman 3, kom nesten 1 måned tidligere ut i Australia, og da med lavere pris.
    Die Hard 4: Kom tidligere i England på Blu-Ray.
    Sunshine: Kom ut først i England på Blu-Ray (kanskje ikke så rart, siden filmen er engelsk).
    Transformers: Desember lansering i Norge, kom ut på oktober på HD DVD i USA.

Det er sikkert flere eksempler på dette også, er det pga. regionskodingen, eller er det rett og slett en tilfeldighet?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk Paramount...en skikkelig B-film
    Apple - Trailers - Bee Movie - Trailer 3 - Large
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Tja, jeg vil ikke ha noe VOD, jeg vil ha platen i hånden! Samme med musikk, jo jeg må innrømme å ha lastet ned musikk, men er det bra musikk jeg liker så kjøper jeg plata. Selv om MP3 og VOD ikke kan sammenlignes da MP3 har et mye større bruksområde.
    En kompis av meg hadde 3000 VHS-filmer "i hånden."

Tror han har lært nå.

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og hvordan kan du si det? Det er mulig du fortsatt kjøper mengder med SD DVDer, men det gjør ikke jeg. Jeg kjøper nå alt på BD (og bittelitt HD DVD), men absolutt nada DVD. Og mange forbrukere har ikke kjøpt seg hverken BD- eller HD DVD-spiller pga den pågående krigen. De vet at alle filmene vil komme i HD, og gir da f... i å handle DVD-versjonen også. Mange amerikanere har HDTV, og har mer og mer blitt vandt til HD-kvalitet.

Og det er mangfoldige tusen forbrukere som er der nå, tipper jeg.

Så når det skrives at de bare er "grinebitere", så har man virkelig ikke skjønt poenget. Selv Warner skrev om dette for en stund siden, og at massene ikke ville hive seg på HD før formatkrigen var over. Først da ville nølerne hoppe ned fra gjerdet, og at denne kundemassen utgjorde langt flere en de som kjøpte seg begge format. Det var et argument på spørsmålet om de (Warner) ikke tjente mest penger på å støtte begge formatene...

Dumping-priser på spillere, og en fortsettelse av format-krigen er med andre ord ikke ensidig positivt; og det er snart kun HD DVD tilhengere som synes det er så.

I 1996-97 kjøpte jeg ikke en eneste VHS, i påvente at alt av filmer ville komme på DVD. Tipper jeg ikke var den eneste den gangen heller...
    Du er da aldeles ikke glad i film. Du viser jo gang på gang med de elitistiske holdningene dine til omverdenen at du bare er interessert i presentasjonen og ikke hva som faktisk ligger på plata. En hel masse gnål om at du krever alle filmer på Blue Ray har ingenting med å være glad i film å gjøre.

Folk flest kjøper film på DVD i bøtter og spann, hva en detalj opphengt presentasjons frik som deg mener er da revnende likegyldig for salget av DVD. HD har ikke tatt av enda, lær deg å leve med det. Hvis du virkelig liker film og ikke bare alle de største blokkbuster utgivelsene (de lettest fordøyelige og minst utfordrende filmene som blir laget) og den visuelle presentasjonen av disse, så hadde du istedet kjøpt gamle filmer på DVD og hoppet i taket for alle de gode filmene vi får presentert hver uke på dette glimrende formatet, og ikke vært så analt opptatt av HD før det engang har tatt av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Du er da aldeles ikke glad i film. Du viser jo gang på gang med de elitistiske holdningene dine til omverdenen at du bare er interessert i presentasjonen og ikke hva som faktisk ligger på plata. En hel masse gnål om at du krever alle filmer på Blue Ray har ingenting med å være glad i film å gjøre.
    Folk flest kjøper film på DVD i bøtter og spann, hva en detalj opphengt presentasjons frik som deg mener er da revnende likegyldig for salget av DVD. HD har ikke tatt av enda, lær deg å leve med det. Hvis du virkelig liker film og ikke bare alle de største blokkbuster utgivelsene (de lettest fordøyelige og minst utfordrende filmene som blir laget) og den visuelle presentasjonen av disse, så hadde du istedet kjøpt gamle filmer på DVD og hoppet i taket for alle de gode filmene vi får presentert hver uke på dette glimrende formatet, og ikke vært så analt opptatt av HD før det engang har tatt av.
    Skjerp deg da! Bilde/lyd er avgjørende for filmopplevelsen. Da er det faktisk skuffende å oppleve at enkelte store titler ikke har det beste lydsporet eller har tidvis skuffende bildekvalitet. Alt avhenger også selvsagt av filmtype, hva regissøren har ønsket av kvalitet og hva som faktisk har latt seg gjøre kvalitetsmessig (lavbudsjettproduksjoner). Slikt tar vi filmentusiaster høyde for. Det vi IKKE synes er noe særlig er som sagt når vi får HD film uten det som kan ansees som det beste av kvalitet (ikke lossless lydspor, og bildekvalitet som er dårlig).

Fikk selv Full Metal Jacket Deluxe Edition i posten på fredag og var mildt sagt skuffet over presentasjonen. Bildet var grøtete og mjukt og jeg syntes ærlig talt det var nesten identisk med det oppskalerte DVD bildet. Jeg sjekket bitrate flere ganger underveis og den lå jevnt over og fløyt på 15 mbit. Har egentlig vanskelig for å forstå at bildekvalitet på denne filmen skal være SÅ mye dårligere enn feks Day of the Dead/Dawn of the Dead/Halloween som alle er gamlere filmer og relativt lavbudsjett-filmer i forhold.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Skjerp deg da! Bilde/lyd er avgjørende for filmopplevelsen. Da er det faktisk skuffende å oppleve at enkelte store titler ikke har det beste lydsporet eller har tidvis skuffende bildekvalitet. Alt avhenger også selvsagt av filmtype, hva regissøren har ønsket av kvalitet og hva som faktisk har latt seg gjøre kvalitetsmessig (lavbudsjettproduksjoner). Slikt tar vi filmentusiaster høyde for. Det vi IKKE synes er noe særlig er som sagt når vi får HD film uten det som kan ansees som det beste av kvalitet (ikke lossless lydspor, og bildekvalitet som er dårlig).
    Dette du beskriver her har absolutt ingenting med formatet å gjøre, det er hvilken jobb filmselskapene orker å legge ned i HD utgivelsen.

Og er formatet viktigere enn filmen, ja da har du som filmelsker jammen noen rare prioriteringer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

For meg er dette helt enkelt.Alt utstyret jeg har investert det siste året har vært med henblikk på full overgang til 1080P.Det betyr at jeg selvsagt prøver å skaffe BD eller HDDVD programvare som står til utstyret.Det gjør at jeg ikke kjøper DVD for øyeblikket.Jeg tror at vi entusiaster streber mot Full HD og velger derfor bort DVD.Jeg er ikke sikker på hva slags utstyr du har,men satser du fullHD så blir det naturlig at DVD ikke er fremtiden.Jeg har bare fullHD utstyr i kinoen nå.Bruker JVC HD 1 og BD /HDDVD som kilder.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Fikk selv Full Metal Jacket Deluxe Edition i posten på fredag og var mildt sagt skuffet over presentasjonen. Bildet var grøtete og mjukt og jeg syntes ærlig talt det var nesten identisk med det oppskalerte DVD bildet. Jeg sjekket bitrate flere ganger underveis og den lå jevnt over og fløyt på 15 mbit. Har egentlig vanskelig for å forstå at bildekvalitet på denne filmen skal være SÅ mye dårligere enn feks Day of the Dead/Dawn of the Dead/Halloween som alle er gamlere filmer og relativt lavbudsjett-filmer i forhold.
    Etter hva jeg husker ble FMJ filmet litt sært , typisk Kubrik, med bla 4:3 film. Er ikke verdens beste master å jobbe med kan jeg tenke meg. Lyden er vel også orginalt stereo. Sikkert noen som husker litt mere detaljert en meg om denne filmen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå får du jaggu gi deg. Først må jeg spørre hvorfor i all verden du engasjerer deg i denne tråden. Du viser jo gang på gang at du er mest interesert i DVD og ikke HD. Så hva slags utstyr er det du har egentlig? Ja, og selvsagt er jeg interessert i bildedetaljer og lyd. Bare å komme med en slik påstand viser jo hvor enkel du er. For det første legger regissøren ganske mye arbeid i nettopp detaljer og lyd. Og med mitt nå komplette 1080p-utstyr så får jeg gleden av filmen akkurat slik reggisøren ønsket det.'

Du, derimot, skjønner jeg er mer en godt nok fornøyd med en rusten SD-overføring i 16:9 og et lydspor som kvalitetsmessig kan måle seg med et MP3-spor. Vel, der er ikke jeg, eller noen av de andre her inne som har investert mellom 100-200k kroner i utstyr.

Og til din info så har jeg sikkert 500 DVD-filmer. Det er stort sett filmer som er av litt samleverdi. Altså er ikke American Pie 1, 2 og 3 i den samlinga. Jeg har flere italienske filmer som f.eks "Jeg er ikke Redd", "Il Postino" og dette er filmer jeg absolutt gjerne ville ha sett i HD. For bilde og lyd på Il Postino DVD suger, og er neppe slik regissøren ønsket at vi skulle se den italienske landsbygda. For deg spiller dette altså ingen rolle.

Ett par god eksempler på dette er filmer som 2001 Space Od. og The Shining. To glimrende filmer som på flere utgivelser er både ødelagt av beskjæring, støy, elendig lyd og i bunn og grunn har lite med hva regissøren ønsket å vise frem. Dette er jo hans "kunstmaleri". I dag er disse remasteret til HD med fantastisk resultat. Tenk deg å gå på kunstmuseum for å se Munch, så er bildet møkkete, støvete, dårlig belysning av maleriet og at på det hele så er det beskjært på hver side for å passe på veggen:shock: Ingen hadde akseptert noe sånt, og herr Munch hadde vel snudd seg i graven...

Jeg vil si en film er 50% handling/ innhold, og 50% presentasjon.

Men for all del. Se gjerne dine middels kvalitetsmessige DVDer på en laptop og vær storfornøyd av den grunn. Men dra ikke oss andre som er opptatt av både filmen og presentasjonen ned i det snevre hullet ditt :twisted:
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Dette du beskriver her har absolutt ingenting med formatet å gjøre, det er hvilken jobb filmselskapene orker å legge ned i HD utgivelsen.

Og er formatet viktigere enn filmen, ja da har du som filmelsker jammen noen rare prioriteringer :smile:
    Vet den ikke var til meg, men her virker det som om du misforstår med vilje. Jeg håper i hvertfall det
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vet den ikke var til meg, men her virker det som om du misforstår med vilje. Jeg håper i hvertfall det
    Var vel litt dårlig formulert.

Den var mer ment generelt ikke bare en person.
    Men det virker på noen som at det er formatet som er viktig, det er ikke så viktig at filmene kommer på HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som filmentusiast er jeg interessert i å se filmen på beste mulige måte. Før var det DVD som gjaldt, nå er det HDM, og da venter jeg heller noen uker/måneder i stedet for å kjøpe DVD nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Som filmentusiast er jeg interessert i å se filmen på beste mulige måte. Før var det DVD som gjaldt, nå er det HDM, og da venter jeg heller noen uker/måneder i stedet for å kjøpe DVD nå.
    Akkurat det samme for min del. Forøvrig er jeg fortsatt på gjerdet i forhold til å kjøpe HD-DVD spiller. Så det er alt annet enn utelukket. Men jeg skal ikke stikke under en stol at jeg foretrekker Blu-ray for øyeblikket.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel helt greit å være både interesert i film OG i best mulig kvalitet.

Noen er rene filmentusiaster og er kun opptatt av innholdet, noen er rene tekniske entusiaster og vil kun ha best mulig kvalitet.

De fleste av oss er vel et sted midt imellom og svinger litt fra det ene til det andre litt avhengig av ytre forhold (pris osv)

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder VOD, så vil nok dette overta leiemarkedet, så det er absolutt en døende marked. Etterhvert vil nok utvalget bli større, og leieforretningene vil nok ikke overleve på utleie av eldre titler.

Når det kommer til kjøp, så er jeg konsekvent. Finnes filmen på HD DVD eller Blu-ray, kjøper jeg den på det formatet uansett. Hvis ikke, nøyer jeg med DVDen, og så fortsette nedover lista med laserdisk og VHS alt etter hvor filmen er tilgjengelig. Men som alltid, er det filmen som er det viktigste, og som samler, er det derfor veldig viktig for meg og ha fungerende spillere til laserdisk og VHS.

I noen tilfeller, så venter jeg på en HD utgivelse, hvis det er en film som jeg vet kommer på HD snart, noe som gjør at jeg ikke har sjekket ut Death Proof/Planet Terror, eller Sunshine f.eks

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Var vel litt dårlig formulert.

Den var mer ment generelt ikke bare en person.
    Men det virker på noen som at det er formatet som er viktig, det er ikke så viktig at filmene kommer på HD.
    Ja, da skjønner jeg

For min del er det viktigst at filmen kommer på HD, og at jeg foretrekker BD-utgaven. Er den ikke kommet på HD, så venter jeg til heller litt, istedet for å kjøpe en SD-utgave jeg bare blir så-som-så fornøyd med.

Så det viktigste er ikke på hvilket HD-format, bare det er på HD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 426 av 653 FørsteFørste ... 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 422 423 424 425 426 427 428 429 430 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •