HD formatkrigen. - Side 425

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 425 av 653 FørsteFørste ... 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 421 422 423 424 425 426 427 428 429 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 ... SisteSiste
Viser resultater 8,481 til 8,500 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Helt enig.
    Format krig er ingen god ting. Det eneste den egentlig har gitt oss er at spillerene har falt kjappere i pris. Men de er også mindre utbredd.
    Enig med både deg og SVS!mann her. Vi har helt sikkert fått billigere HD spillere raskere enn dersom vi ikke hadde hatt denne krigen.
    Men igjen, så må vi kjøpe to spillere dersom vi ønsker tilgang til alle filmer som gis ut på HD. Så da har den besparelsen gått opp i spinningen. Jeg ser faktisk ingen gode effekter for den gjennomsnittlige forbrukeren på sikt at vi har denne format krigen og er ganske sikker på at den er og har virket hemmende for HD utbredelsen på avspiller siden.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Enig med både deg og SVS!mann her. Vi har helt sikkert fått billigere HD spillere raskere enn dersom vi ikke hadde hatt denne krigen.
    Mener du virkelig det?? Kunne kanskje skjønt det om du hadde sagt filmer, men at en skulle fått billigere spillere enn PS3 til 4K og E1 til 2,5K hvis en av aktørene hadde vært alene på banen skjønner jeg ikke.

Det virker som om de som tror et HD format ville løst alt forutsetter at det er et allerede eksisterende behov for HD. Jeg tror at det er mange på forumet her som er veldig interessert i HD, men ikke blandt den jevne forbruker. Salget av HDM viser jo dette helt klart også på verdensbasis. Har jo vært referert til DVD vs HD tall i en post for noen sider siden.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt topp med konkuranse, hd-dvd spillerne er så billige at alle kan kjøpe.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vinner av krigen?

Ej kjeda meg litt her eg sit, så ej vil berre få skreve ned mine syn på "krigen" og formatutviklinga, og om ej har feil på noko så kan det hende ej lære litt av det også.

* For det første: HD er "framtida" for dei fleste. Veldig mange slit heime med gamle bilderørstv (ikkje HD-ready med andre ord), og har dermed andre utgifter å tenke på før en kjem så longt til at en har råd til å tenke på en anna spelar enn vanlig DVD. Når en kjem så long til at en får kjennskap til forvirringa rundt HD-DVD og Bluray så er det også noko som gjer at en venter enda lenger med å kjøpe ny spelar (og sikkert igjen går til valg av en vanlig DVD-spelar før prisane på kombispelar går ned).

* Det er nok en krig ingen kan vinne uansett, noko som føre til at en helst bør kjøpe kombispelar likevel. HD-DVD spelarar og Bluerayspelarar er solgt endel av no (t.d I form av Xbox HD-DVD vs Playstation 3), og det ville nesten være som lureri om et av formata skulle forsvinne rett etter at mange har bladd opp tusenlappar på en spelar som ikkje er kombinert. Eller?

* Mange spår Blueray som vinner over HD-DVD pga det meir fengande namnet.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men igjen, så må vi kjøpe to spillere dersom vi ønsker tilgang til alle filmer som gis ut på HD. Så da har den besparelsen gått opp i spinningen. Jeg ser faktisk ingen gode effekter for den gjennomsnittlige forbrukeren på sikt at vi har denne format krigen og er ganske sikker på at den er og har virket hemmende for HD utbredelsen på avspiller siden.
    Jeg for min del kjøper ikke den sammenhengen og ser ikke noe logisk i det.
    To konkurerende formater - presse pris mot hverandre. Og det ikke bare på HW, men også SW. Med kun et format ville prisen sunket med et mye lavere tempo - igjen, i dag er det konkuranse.

Man må heller faktisk ikke ha begge formater. Det holder med å kjøpe et format og supplere med dvd. Litt kjipt, men økonomien styrer. Om et års tid ser vi forhåpentligvis konturene av en vinner - noe jeg tror er Blu-ray, selv om HD DVD har vært hardere nøtt å knekke enn hva jeg trodde fra starten av. Og det skyldes nok at PS3 ikke har gitt mange nok solgte filmer pr enhet (litt gjentakelse, men slik er det).

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg også sa så har formatkrigen hatt den fordelen at prisene er presset ned kjapt, og at spillerne har økt i antall. Men det er et godt poeng, som ble nevnt, at den prisen som er presset går opp i spinninga når en må ha begge format. Da er vi raskt opp i 6-8k kr for to spillere eller 8-10k for en kombi-spiller. Da blir det for kun spesielt interesserte.

Så langt har krigen kommet forbrukeren til gode, men jeg synes vi er på et punkt nå hvor krigen burde opphøre. Hadde vi hatt kun BD nå, så kunne CE-produsentene uavhengig av hverandre konkurrert på pris. I dag må nok Sony og PS3 holde litt igjen, tror jeg. Tipper det er en av årsakene til at PS3 enda ikke har fått firmware på bitstream over HDMI. Rett og slett for at den ville ha gjort det svært vanskelig for de andre i BDA. Den hadde blitt "for komplett" til den prisen. Dermed må de hele tiden ta hensyn til de andre BDA-medlemmene.

Noe av det samme har vi på HD DVD-siden, hvor ingen andre CE-produsenter lager HD DVD-spillere (eksl. xbox ad-on). Onkyo er det vel ingen som har sett noe til, og til drøye $800 blir den kanskje litt vanskelig å selge.

Med ett format fra nyttår kunne flere og flere CE-produsenter bestemt seg for å senke prisen på BD, fase ut mer og mer rene DVD-spillere; for alle BD-spillere tar jo SD DVD alikevel. Butikkene kunne enklere ha overtalt kundene til å satse på BD og utleiebutikkene kunne fylt opp hyllene med BD-utleie. Og ikke minst ville tilgangen på filmer vært komplett.

Alt hadde vært enklere, også for forbrukeren. Og da spiller det ingen rolle hva forbrukeren i dag "tror" han har behov for, dersom alt etter hvert dreier seg om HD.

Så får man en BD-spiller til 2990,- og filmene til 199,-, pluss at formatforvirringen opphører; så kunne en ensrettet markedsføring om at; DVDs arvtager endelig var på plass, starte.

Tror jeg, da....

Og en annen vesentlig ting:

De store regissørene har nektet å gi ut på HD før vi har ett format. Dermed går vi glipp av filmer som Star Wars-serien, LOTR og Spielberg-filmene.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest flere uttaleser om at markedet i USA faktisk har en markant nedgang. (får lete mer).
    Såvidt jeg kan huske, så er det snakk om at DVD-markedet fortsatt vokser i volum i USA, men siden filmene blir billigere og billigere, så opplever de en nedgang i omsetning.

Altså en liten nedgang, så fremdeles er det mange som leier film i Norge. Tror ikke SVS!-mann var untaket da nei.
    Jeg anbefaler å ta en titt på leiestatistikken. Den er egentlig ganske interessant:
    RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Det ligger an til at årets leieomsetning vil være den nest laveste siden 1991, kun 1996 er lavere. Men, jeg synes ikke det er like alvorlig som det kan høres ut som. Leiemarkedet har egentlig holdt seg veldig stabilt, og nedgangen (og økningen) fra år til år har vært svært beskjeden.

Sammenligner du med kjøpemarkedet:
    RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

så blir det virkelig interessant. Det kan se ut til at kjøpefilmmarkedet tok mye av omsetningen fra leiemarkedet i begynnelsen av nittitallet, men når DVD begynte å ta av rundt 2000, så har leieomsetningen nesten ikke blitt påvirket i det hele tatt.

Kjøpefilmomsetningen for 2007 er ventet å bli godt over tre ganger så høy som den var i 2000, mens leieomsetningen ser ut til å ende 9% lavere enn i 2000.

Jeg kan ikke huske at det var spesielt vanlig å kjøpe filmer før 1990, så jeg tolker dette som at det til å begynne med var en god del som sluttet å leie film, og i stedet begynte å kjøpe. Etter hvert stabiliserte det seg, og antallet som leier film har vært rimelig stabilt siden 1995. Derimot har DVD ført til at stadig flere kjøper filmer. Stadig synkende DVD-priser kombinert med stadig økende kinopriser har nok mye av æren for dette.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil jo anta at leieprisen har gått opp en del de siste årene. (jeg husker det kostet 5 kr en periode midt på nittitallet for VHS på min lokale kiosk)

Det gjør jo også til at forskjellen er en del større siden nedgangen i omsetning delvis har blitt justert av høyere priser.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Mener du virkelig det?? Kunne kanskje skjønt det om du hadde sagt filmer, men at en skulle fått billigere spillere enn PS3 til 4K og E1 til 2,5K hvis en av aktørene hadde vært alene på banen skjønner jeg ikke.
    PS3 er litt interessant her... Jeg tror ikke PS3 ville solgt veldig mye bedre enn den har gjort til nå, selv om Blu-ray hadde vært det eneste HD-formatet. Ergo hadde den fortsatt hatt en tredjeplass bak Wii og Xbox360 på spillmarkedet. Jeg tror ikke Sony er veldig fornøyd med å bli frakjørt såpass grundig på spillmarkedet som de blir nå, og priskuttene på PS3 har nok adskillig mer med at de ønsker å ta igjen de andre spillkonsollene, enn med at de vil selge flere BD-avspillere å gjøre.

Så jo, jeg tror nok vi ville sett PS3 til 4000,- (og $400) selv om HD DVD ikke hadde funnets. Men, uten HD DVD ville jeg ikke blitt overrasket om PS3 hadde trengt et BD-kit som koster urimelig mye for å kunne spille av BD-filmer. Ikke fordi Sony hadde hatt det helt store behovet for den ekstra inntekten, men for å gjøre det enklere å ta høyere priser for standalone BD-spillere.

Det virker som om de som tror et HD format ville løst alt forutsetter at det er et allerede eksisterende behov for HD. Jeg tror at det er mange på forumet her som er veldig interessert i HD, men ikke blandt den jevne forbruker. Salget av HDM viser jo dette helt klart også på verdensbasis. Har jo vært referert til DVD vs HD tall i en post for noen sider siden.
    Personlig tror jeg HDTV må bli mer utbredt før Blu-ray eller HD DVD vil ta av i noen særlig grad. Folk flest må få inn hovedkanalene sine i HD. De må ha sett såpass mye TV i highdef at de ser forskjell på en HD-sending og en SD-sending, og således også legger merke til at bildet fra DVD-spilleren deres er vesentlig dårligere enn TV-bildet. Først da tror jeg den vanlige forbrukeren vil oppleve at de "må" ha en HD-avspiller. Inntil det skjer tror jeg det skal bli vanskelig for BD og HD DVD tilsammen å ta mer enn 10-15% av DVD-markedet (uansett land).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Jeg vil jo anta at leieprisen har gått opp en del de siste årene. (jeg husker det kostet 5 kr en periode midt på nittitallet for VHS på min lokale kiosk)

Det gjør jo også til at forskjellen er en del større siden nedgangen i omsetning delvis har blitt justert av høyere priser.
    Joa, men nå skal det vel også sies at jeg tror omsetningen det vises til å release.nos grafer er hvor mye leiebutikkene kjøper filmer fra distributørene for. Det kan godt hende at de leier ut hver film i snitt 4 ganger i dag mot 20 ganger for ti år siden. Dette vil ikke synes i denne statistikken. Men, hvis butikkene jevnt over omsetter for mindre i dag enn for ti år siden, så skulle man tro at dette ville gi seg utslag i at de kjøper færre utleiefilmer fra distributørene også.

Da blir det store spørsmålet om prisen på utleiefilm har gått opp eller ned de siste åra. Hvis den har gått vesentlig opp, så er det klart at omsetningsstatistikken kan skjule en adskillig kraftigere volumnedgang.

For øvrig må jeg innrømme at jeg tror videoutleie er en businessmodell som er døende. Video on Demand begynner å komme i såpass mange former at jeg tror utleiebutikkene skal slite med å ta vare på kundene. Spesielt folk som har digital kabel-TV tror jeg vil få et langt bedre VOD-tilbud i løpet av de neste to åra, og når det aller meste av nye filmer blir tilgjengelig for en rimelig penge her, så tror jeg tradisjonell videoutleie vil oppleve en drastisk omsetningssvikt.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte ikke helt å tolke om dette er omsetning i leiebutikk eller salg til butikk. Men siden statistikken ikke oppgir noe tall på antall solgte som de gjør på salg, antok jeg at det var omsetning i butikk. Hvis det er prisen til butikk sier desverre statistikken fint lite så lenge man ikke har antall. Da kommer jo også levetid på produkt inn. (hvor mange ganger kan en film leies ut før den må erstattes med ny osv). Så da kan jo godt det bety at leie har økt kraftig eller gåt ned kraftig.

BlueBoy: Kan du svare på hva statistikken betyr?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Da kommer jo også levetid på produkt inn. (hvor mange ganger kan en film leies ut før den må erstattes med ny osv). Så da kan jo godt det bety at leie har økt kraftig eller gåt ned kraftig.

BlueBoy: Kan du svare på hva statistikken betyr?
    En leifeil varer vel en utleining, så må den erstattes, de få gangene jeg har leid dvd har den alltid vært full av riper og omtrent helt ødelagt, og da har det vært en nyhet.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    For øvrig må jeg innrømme at jeg tror videoutleie er en businessmodell som er døende. Video on Demand begynner å komme i såpass mange former at jeg tror utleiebutikkene skal slite med å ta vare på kundene. Spesielt folk som har digital kabel-TV tror jeg vil få et langt bedre VOD-tilbud i løpet av de neste to åra, og når det aller meste av nye filmer blir tilgjengelig for en rimelig penge her, så tror jeg tradisjonell videoutleie vil oppleve en drastisk omsetningssvikt.
    Jeg tror du har fullstendig rett i at tradisjonell utleie sliter og kommer til å minske sterkt.
    Har mine store tvil til at VOD kommer til å overta snarlig. Da må nye og MYE enklere løsninger på plass.
    Selv er jeg Brafilm kunde (som også har HD i begge format) i en overgangsperiode tror jeg dette vil kunne ta en ikke ubetydelig del av markedet. Kundene får en fysisk plate å forholde seg til og prisen er langt under kjøpepris (jeg ligger rundt 20 kr pr film med den største avtalen).

Barrieren både teknisk og tilvenningsmessig taler ikke for en snarlig overgang til streaming/VOD.

Det jeg frykter er at det kommmer en video "mp3" utgave som VOD. Det vil ha potensialet til å konkurere ut både SD og HD slik det har skjedd på musikkfronten med både CD og SACD/dvd Audio.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg vil ikke ha noe VOD, jeg vil ha platen i hånden! Samme med musikk, jo jeg må innrømme å ha lastet ned musikk, men er det bra musikk jeg liker så kjøper jeg plata. Selv om MP3 og VOD ikke kan sammenlignes da MP3 har et mye større bruksområde.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du har fullstendig rett i at tradisjonell utleie sliter og kommer til å minske sterkt.
    Har mine store tvil til at VOD kommer til å overta snarlig. Da må nye og MYE enklere løsninger på plass.
    Skikkelig VOD over internett vil nok bruke lang tid på å få skikkelig gjennomslag, ja. Infrastrukturen er ikke på langt nær god nok, og det skal bli vanskelig å få folk til å kjøpe dedikerte avspillere. Så avspillingsfunksjonaliteten må bygges inn i noe folk allerede har, som så kan kobles til internett. Dekodere av et-eller-annet format er en soleklar kandidat her. Nå for tiden er det vel spillkonsoller som Xbox360 og PS3 som gjør best jobb akkurat her, men HD DVD- og Blu-ray-spillere bør også kunne gjøre susen, bare de blir utstyrt med nok buffer. Men, internettlinja er den største hindringen, og det vil ta mange år før mange nok har gode nok linjer.

Det jeg har størst tro på i den første tiden, er som sagt digital kabel-TV. Før Get byttet dekodere hadde de et VOD-tilbud som fungerte rimelig greit. I praksis er det egentlig bare mange forskjellige TV-kanaler som viser nøyaktig det samme med 15-20 minutters mellomrom. De har sagt at de vil med noe tilsvarende "snart".

La oss si de starter den samme filmen med 20 minutters mellomrom. Hvis filmen er 2 timer lang, må de dedikere 6 kanaler til denne filmen alene. Ved å sette av kapasiteten til 60 kanaler, kan de tilby topp 10-filmene til enhver tid. Ikke spesielt godt utvalg, men det dekker sannsynligvis behovet til 70% (tatt ut av lufta) av de som pleier å leie filmer. Hvis alle som har digital kabel-TV slutter å leie topp 10-filmene fra utleiebutikkene, tror jeg det kan bli svært vanskelig for disse å fortsette driften.

Selv er jeg Brafilm kunde (som også har HD i begge format) i en overgangsperiode tror jeg dette vil kunne ta en ikke ubetydelig del av markedet. Kundene får en fysisk plate å forholde seg til og prisen er langt under kjøpepris (jeg ligger rundt 20 kr pr film med den største avtalen).
    Brafilm og andre Netflix-inspirerte opplegg er veldig bra for folk som ser mye film, men de som leier film en gang eller to i måneden, de foretrekker å få filmen med seg hjem samme kveld som de bestemmer seg for hva de vil se. Med Brafilm må du vente til filmen kommer i posten, hvilket betyr at du må planlegge fredagskvelden senest på onsdag, helst tirsdag. Og da er du uansett ikke garantert at du får den filmen du ville se.

Barrieren både teknisk og tilvenningsmessig taler mot snarlig overgang til streaming/VOD.
    Over internett er jeg helt enig, men ikke når det kommer til digital kabel-TV.

Det jeg frykter er at det kommmer en video "mp3" utgave som VOD. Det vil ha potensialet til å konkurere ut både SD og HD slik det har skjedd på musikkfronten med både CD og SACD/dvd Audio.
    Tja, det har vi jo for så vidt allerede med divx. Du får rimelig bra bilde med litt i overkant av en megabit pr. sekund så du skal ikke se bort fra at Telenor og NextGenTel og andre nettleverandører vil prøve å selge billige set-top-bokser som streamer fra internett, og som vil funke på linjer fra en megabit og oppover. Men, hvis ikke disse blir veldig, veldig billige (rundt femhundrelappen), så tror jeg ikke de vil klare å selge så veldig mange av dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Tja, jeg vil ikke ha noe VOD, jeg vil ha platen i hånden!
    Men her må du skille mellom kjøpefilm og leiefilm. VOD skal så absolutt slite med å ta over kjøpefilmmarkedet (men hvis de kommer opp med gode nok løsninger, vil de selvfølgelig ha muligheten til å gjøre dette også). Leiemarkedet derimot, er noe helt annet.

De som leier filmer er inneforstått med at de kun skal se filmen en gang (eller i det minste at de bare vil se den den ene kvelden). Hvis filmen de hadde tenkt til å leie er tilgjengelig til den samme prisen (eller kanskje litt billigere) direkte fra sofaen med 4 trykk på fjernkontrollen, så tror jeg de vil gi beng at de ikke får holde platen og coveret i hånda.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    De store regissørene har nektet å gi ut på HD før vi har ett format. Dermed går vi glipp av filmer som Star Wars-serien, LOTR og Spielberg-filmene.
    Dette har ingenting med om det er 2 format eller ikke. Det er rett og slett volumet som må opp før disse filmene kan bli sluppet, med tanke på hvor lang tid det tok før Star Wars kom ut på DVD, så tror jeg nok ikke vi bør forvente å se de filmene i HD før tidligst om et år eller to.. LOTR høres ut som en fin julegave til meg selv i 2008..

Selvsagt hadde det vært mye enklere for alle om det hadde blitt et format ved lansering, men nå har vi kommet i en så fastlåst situasjon at jeg ikke har noen tro på noen snarlig løsning. Jeg kan liksom ikke se for meg at Sony kutter ut BD-støtten i PS3, og da ender vi opp med 2 formater. HD DVD blir "allemans-formatet", og BD blir snobbeformatet for de som mener at bitrate=automatisk bedre kvalitet. Skulle HD DVDs 51GBs disc faktisk fungere, så kan det hende at det argumentet forsvinner også..

Det er klart, det er alltids mulig at studioene endrer mening, og mener at det er bedre med kun 1 format. Men jeg tør iallefall ikke å spå hva det skulle bli, spesielt ikke hvis BD+ forblir knekt og BDA ikke klarer å følge Toshiba ned i pris på sine spillere. Har ingen tro på at studioene ønsker at PS3 skal bli den dominerende aktøren i den nye HD-hverdagen.. Spesielt ikke hvis det viser seg at de eneste fordelene BD har forsvinner (BD+ og 50 GBs discer).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Seriøst!
    Hvis du ikke er mer film fan enn at du slutter å kjøpe film, fordi det finnes 2 HD format, da er du ikke mye film fan! Da er du bare grinebiter.

At dette utgjør en stor mengde forbrukere nekter jeg å tro særlig mye på.
    Tja, er det så merkelig egentlig?

Hvis man er filmsamler og har lyst til å ha favorittfilmene sine i best mulig kvalitet altså HD er det sikkert mange som leier eller laster ned nye filmer i påvente av en avklaring.
    Det er ikke alle som har lyst til å ha hylla full av "feil" format og måtte kjøpe alt en gang til.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Paramount har planlagt å gi ut Indiana Jones på HD DVD i 2008.

Er ikke dette filmer som kommer inn under Spielberg avtalen?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg ser at Paramount har planlagt å gi ut Indiana Jones på HD DVD i 2008.

Er ikke dette filmer som kommer inn under Spielberg avtalen?
    Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert på området, men:
    Det er Lucasfilm som var co-producer på de gamle Indiana Jones filmene, mulig at det har noe med saken å gjøre. George Lucas og Spielberg lagde vel disse filmene i lag. Når jeg kikker igjennom de andre filmene Spielberg er ført opp som regisør på, så er det stort sett i samproduksjon med Amblin. Regner med at det er kombinasjonen Spielberg som regisør og Amblin som coprodusent som bestemmer om han har full kontroll over rettighetene eller ikke..

Indiana Jones kommer jo uansett ut på kino i 2008, så jeg regner med at det har vært viktig for Paramount å skaffe rettighetene til de andre filmene slik at de også kan lanseres samme år..

Side 425 av 653 FørsteFørste ... 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 421 422 423 424 425 426 427 428 429 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •