HD formatkrigen. - Side 424

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 424 av 653 FørsteFørste ... 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 420 421 422 423 424 425 426 427 428 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 ... SisteSiste
Viser resultater 8,461 til 8,480 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Jeg er totalt uenig. Folk er ikke kvalitetsbeviste, og iallfall ikke på dette. (muligens når de kjøper gardiner)
    Utrolig til generalisering! Folk er ikke kvalitetsbeviste????

Folk kjøper DVD filmer som hakke møkk.Leiemarkedet har stupt de siste årene fordi filmene er så billig å kjøpe og salget øker enda mer i år selv om disse HD formatene er kommet på markedet.
    Det amerikanske hjemme markedet for DVD film har en klar tilbakegang det siste året, husker ikke tallet og hvor jeg leset det, men skal se om jeg finner det.

Selv jeg med Blu-Ray valgte å kjøpe den siste Pirates filmen på DVD siden Blu-Ray versjonen koster dobbelt så mye i Oslo. Den opplevde forskjellen er langt fra dobbelt så bra.
    Jeg betalte 199 kroner for min siste Pirates film på BD, den koster vell alt fra 149,- til 179,- på DVD. Så for meg så er den opplevde kvalitets forskjellen absoulutt verdt det. Men så er jeg kanskje et av untakene i forhold til kvalitetsbevisthet da.

Jeg tror du er unntaket når du sier du leier film.
    Video utleie butikkene eksisterer og er fullle av folk stadig vekk, så da må det være veldig - veldig mange unntak.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Seriøst!
    Hvis du ikke er mer film fan enn at du slutter å kjøpe film, fordi det finnes 2 HD format, da er du ikke mye film fan! Da er du bare grinebiter.

At dette utgjør en stor mengde forbrukere nekter jeg å tro særlig mye på.
    Ja da, det er sikkert mange grinebitere der ute.
    Men er du grinebiter bare fordi du ikke tar sjansen på å satse på feil format og da venter med å kjøpe flere filmer?
    Jeg tror kanskje at økonomi kan være en vesentlig faktor og kanskje det i større grad en at du bare er en grinebiter.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en fortsatt snakker om at denne formatkrigen er så bra, så er det nesten som om man glemmer hvem som står bak her. Nå ha vi en formatkrig, og veldig mange forbrukere og butikker gidder ikke å satse på formatene, siden ett av de antagelig forsvinner.

Jeg skal være enig i at formatkrigen var bra til å begynne med. Ting gikk liksom fortere, og produsentene fikk fingrene ut.

Hadde vi hatt ett format nå, så hadde det jo vært opp til filmselskapene og CE-produsentene om at de sakte men sikkert faset ut SD DVD. Det ville selvsagt fortsatt vært konkurranse om de billigste og beste spillerne, slik vi har på DVD i dag. Noen får det til å høres ut til at all konkurranse forsvinner dersom vi får ett HD-format.

Ved at krigen opphører taes ett element bort, og det er forbrukerens- og butikk-kjedenes usikkerhet om hvilket format man skal satse på. Intet annet.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Utrolig til generalisering! Folk er ikke kvalitetsbeviste????
    Til et vist punkt stemmer dette. Vist de hadde vært kvalitetsbeviste ville vel alle sammen kjøpt Pioneer plasma, eller Toyota bil? Tilbudene på flatskjermer til 3999 ville heller ikke vært noen suksess. Men gjett hva. Det er ingeting som får folk til å stå mer i kø på elkjøp enn når de selger "dritt" til en rimelig penge.

Jeg kan ta meg selv som eksempel: Mestparten av det jeg kjøper har en konkurrent som er bedre og dyrere. Når jeg får tilfredstilt mitt behov for langt mindre penger velger jeg som regel den løsningen. Dette gjelder, bil, møbler, klær, pc osv osv osv. De fleste får tilfredstilt sitt filmbehov ved hjelp av DVD.

Det amerikanske hjemme markedet for DVD film har en klar tilbakegang det siste året, husker ikke tallet og hvor jeg leset det, men skal se om jeg finner det.
    I Norge og Europa har det økt. (ref release.no)

Jeg betalte 199 kroner for min siste Pirates film på BD, den koster vell alt fra 149,- til 179,- på DVD. Så for meg så er den opplevde kvalitets forskjellen absoulutt verdt det. Men så er jeg kanskje et av untakene i forhold til kvalitetsbevisthet da.
    Hadde jeg funnet BD versjonen til 199 i Oslo hadde jeg også slått til på den.

Video utleie butikkene eksisterer og er fullle av folk stadig vekk, så da må det være veldig - veldig mange unntak.
    Hvis du leser statstikken til release.no så ser du at leiemarkedet har "stupt" de siste årene.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som mange andre har kommentert så er prisforskjellen for stor. Jeg gidder ikke betale 249 for BD versjonen når jeg får DVD versjonen for 119,- For meg er det faktisk en time netto timelønn og jeg gidder ikke jobbe en time ekstra for BD versjonen. Livet er for kort for det.
    Lurer på om du hadde giddet å jobbe en time ekstra for HD DVD versjonen?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på tallene og for meg virker det som om leie står for ca 15% av filmseeingen. (ca 3 millioner utleier i 2006 mot 17 millioner kjøp).

tallene er noe usikre da det sikkert finnes noen tall som ikke oppgis. (mye kiosker i oslo som sikker driver svart utleie :-))

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om du hadde giddet å jobbe en time ekstra for HD DVD versjonen?
    Hvis den fantes på HD DVD og den var tilgjengelig på samtidig som Blu-Ray og til samme pris: Nei

Men mest sannsynlig ville jeg kunne bestilt den fra Amazon til en langt rimeligere pris inkludert frakt.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men uansett, jeg har fortsatt ikke noen tro på at noen av formatene forsvinner, til det er det for mye penger satset.

Appeti:
    Nei jeg mener ikke man er grinebiter fordi man ikke vil satse og risikere å tape, men om man slutter å kjøpe film i det hele, så mener jeg det.
    På DVD får du alle tittlene om du ikke ønsker å risikere noen lapper. Mye billigere er det også

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til et vist punkt stemmer dette. Vist de hadde vært kvalitetsbeviste ville vel alle sammen kjøpt Pioneer plasma, eller Toyota bil? Tilbudene på flatskjermer til 3999 ville heller ikke vært noen suksess. Men gjett hva. Det er ingeting som får folk til å stå mer i kø på elkjøp enn når de selger "dritt" til en rimelig penge.

Jeg kan ta meg selv som eksempel: Mestparten av det jeg kjøper har en konkurrent som er bedre og dyrere. Når jeg får tilfredstilt mitt behov for langt mindre penger velger jeg som regel den løsningen. Dette gjelder, bil, møbler, klær, pc osv osv osv. De fleste får tilfredstilt sitt filmbehov ved hjelp av DVD.
    Jeg er helt sikker på at selv du tildels er kvalitetsbevist format.fighter. Du er jo opptatt av kvalitet ved HD film, HD DVD vell å merke.;-)
    Men når du i utgangspunktet hevder at folk ikke er kvalitetsbeviste, da generaliserer du og det er det jeg reagerer på. Alt er ikke sort /hvit.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Men uansett, jeg har fortsatt ikke noen tro på at noen av formatene forsvinner, til det er det for mye penger satset.

Appeti:
    Nei jeg mener ikke man er grinebiter fordi man ikke vil satse og risikere å tape, men om man slutter å kjøpe film i det hele, så mener jeg det.
    På DVD får du alle tittlene om du ikke ønsker å risikere noen lapper. Mye billigere er det også
    Jo da, men jeg tror mange sitter på gjerdet, fordi det i perioder har vært spådd snarlig slutt på denne krigen. Da tenker sikkert mange, hvorfor kjøpe denne på DVD nå for 149,- kroner for å måtte betale 200 kroner om kort tid. Har selv sluttet å kjøpe DVD, så det er en del filmer jeg går glipp av om dagen.
    Syntes uansett det er greit å respektere valgene den enkelt gjør uten at de får kalle navn for det.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Derimot så kommer Dolbys nye demodisc "The Sound of High Defintion" ut som både BD og HD DVD. Platen har fire segmenter med Dolby Digital Plus 7.1-kanals lyd og ni klipp med True HD lydspor (et med 7.1 lyd) + ekstramaterialle.
    Interessant! Hvor handlet du denne?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt sikker på at selv du tildels er kvalitetsbevist format.fighter. Du er jo opptatt av kvalitet ved HD film, HD DVD vell å merke.;-)
    Men når du i utgangspunktet hevder at folk ikke er kvalitetsbeviste, da generaliserer du og det er det jeg reagerer på. Alt er ikke sort /hvit.
    Nå har jeg vel aldri sagt at kvaliteten på HD DVD er bedre enn Blu-Ray eller omvent :-)

Med at folk ikke er kvalitetsbeviste så mener jeg at pris er en viktigere faktor er kvalitet for det store store flertallet. At jeg kjøper DVD foran enkelte Blu-Ray og HD DVD utgivelser pga av pris viser at selv jeg ikke er kvalitetsbevist. Pris teller mer enn kvalitet også for meg og de aller fleste har sin grense på forskjellige typer produkter. Tror vel ikke du ville kjøpt Blu-Ray hvis alle filmene kostet 500,- selv om bildekvaliteten er litt bedre.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Med denne siden her har vel Esp1 sikret seg gratis leveranse fra Dolby for resten av sitt liv vil jeg anta :-)
    MPiG: AC-3 vs MPEG2 audio

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Ser ut som den kan fåes på ebay allerede

eBay 香港 : THE SOUND OF HIGH DEFINITION HD DVD DEMO DD PLUS TRUEHD (物品 330185074401 結束時間 2007-11-12 23小時02分47秒)

Alternativ regner jeg med den kommer her med tiden:
    Dolby Digital Store - DVD, Clothing, Signs and Accessories

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grinebiter

Mitt opplegg i kjøp på grunn av krigen,Må ha filmer i Blue. kjøper jeg, bob bob filmene kjøper jeg i DVD. Må ha i HD-DVD venter jeg med til de er i Blue. Bob bob filmene i HD-DVD kjøper jeg i DVD. Anngående Lacerdisc så har vel det bare vert et format for oss som skriver her på forumet.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Norge og Europa har det økt. (ref release.no).
    Hmm, dette leser jeg på relase.no.
    Sitat Opprinnelig postet av relase.no
    Mens DVD-markedene i USA og de fleste europeiske land er jevnt stabile eller i svak nedgang, er det norske kjøpefilmmarkedet i stadig vekst. (Dette er fra september inlegget).
    Så langt i år – til og med oktober måned – er omsetnningen på 112 millioner kroner mer enn samme periode i fjor. (I Norge)
    Økningen så langt i år er dermed på rundt 16%, sammenlignet med samme periode i fjor.
    Mener å ha lest flere uttaleser om at markedet i USA faktisk har en markant nedgang. (får lete mer).
    Men du har rett i at det vokser i Norge.

Sitat Opprinnelig postet av relase.no
    Ser vi på omsetningen for DVD leiefilm er den etter ni måneder på 116,5 millioner kroner, mot 120,1 millioner kroner i samme periode i fjor. Nedgangen målt mot samme periode i fjor er dermed rundt 3 prosent.
    Altså en liten nedgang, så fremdeles er det mange som leier film i Norge. Tror ikke SVS!-mann var untaket da nei.

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke mulig å kjøpe den utgivelsen nei, til det er lisensrettighetene for kompliserte. Er vel beregnet som demoplate for folk i AV-bransjen, journalister, på messer, i butikker, de som jobber med HD DVD/BD produksjon, etc. Ble vel introdusert på AES i høst.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med denne siden her har vel Esp1 sikret seg gratis leveranse fra Dolby for resten av sitt liv vil jeg anta :-)
    MPiG: AC-3 vs MPEG2 audio
    Blush! ;-)

Jeg har en original DTS light box hengende også altså...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vel aldri sagt at kvaliteten på HD DVD er bedre enn Blu-Ray eller omvent :-)

Med at folk ikke er kvalitetsbeviste så mener jeg at pris er en viktigere faktor er kvalitet for det store store flertallet. At jeg kjøper DVD foran enkelte Blu-Ray og HD DVD utgivelser pga av pris viser at selv jeg ikke er kvalitetsbevist. Pris teller mer enn kvalitet også for meg og de aller fleste har sin grense på forskjellige typer produkter. Tror vel ikke du ville kjøpt Blu-Ray hvis alle filmene kostet 500,- selv om bildekvaliteten er litt bedre.
    Mente ikke å antyde at du hadde sagt at HD DVD er bedre enn Blu-Ray eller omvent. Mente å si at du faktisk må være opptatt av kvalitet, dette ut i fra den bra andelen med HD film du allerede har.

Men 500 kroner for bedre bildekvalitet hadde vært uaktuelt for meg også. Selv om jeg syntes at bilde kvaliteten er mye bedre på BD enn DVD. (Et tanke kors er at en kjøpte Laser disk til rundt 300 kroner for 14-15 år siden)

Jeg har sluttet å kjøpe DVD fordi jeg syntes jeg får "value for the money" med BD når jeg stort sett får dem for ca 200 kroner.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Når en fortsatt snakker om at denne formatkrigen er så bra, så er det nesten som om man glemmer hvem som står bak her. Nå ha vi en formatkrig, og veldig mange forbrukere og butikker gidder ikke å satse på formatene, siden ett av de antagelig forsvinner.

Jeg skal være enig i at formatkrigen var bra til å begynne med. Ting gikk liksom fortere, og produsentene fikk fingrene ut.

Hadde vi hatt ett format nå, så hadde det jo vært opp til filmselskapene og CE-produsentene om at de sakte men sikkert faset ut SD DVD. Det ville selvsagt fortsatt vært konkurranse om de billigste og beste spillerne, slik vi har på DVD i dag. Noen får det til å høres ut til at all konkurranse forsvinner dersom vi får ett HD-format.

Ved at krigen opphører taes ett element bort, og det er forbrukerens- og butikk-kjedenes usikkerhet om hvilket format man skal satse på. Intet annet.
    Helt enig.

Format krig er ingen god ting. Det eneste den egentlig har gitt oss er at spillerene har falt kjappere i pris. Men de er også mindre utbredd.

Over til noe annet:

Tilbud på enkelte HD DVDer hos Amason, 47% avslag. Ikke det beste utvalget, men en del ok filmer.

HD DVD Sale: Save 47%

Side 424 av 653 FørsteFørste ... 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 420 421 422 423 424 425 426 427 428 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •