HD formatkrigen. - Side 423

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 423 av 653 FørsteFørste ... 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 419 420 421 422 423 424 425 426 427 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 ... SisteSiste
Viser resultater 8,441 til 8,460 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Opprinnelig skrevet av MY TWO CENTS - 11/16/07 - by Digital Bits editor Bill Hunt
    Boy, we seem to have touched a nerve with our comments about how a lot of our readers have stopped buying standard DVDs in anticipation of buying titles in high-def once the format war is over. We've gotten hundreds of e-mails overnight from readers confirming that this is exactly what they're doing... and these are serious movie fans. When some of your most diehard customers have stopped buying DVDs because of the format war, that's a problem Hollywood needs to deal with and soon."

Det gjør vel ikke noe? jeg kjøper bare film på hd-dvd f.eks, så hvis de ikke gir ut hd-dvd så er det jo synd for de, ikke noe å gjøre med det.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Opprinnelig skrevet av MY TWO CENTS - 11/16/07 - by Digital Bits editor Bill Hunt
    Boy, we seem to have touched a nerve with our comments about how a lot of our readers have stopped buying standard DVDs in anticipation of buying titles in high-def once the format war is over. We've gotten hundreds of e-mails overnight from readers confirming that this is exactly what they're doing... and these are serious movie fans. When some of your most diehard customers have stopped buying DVDs because of the format war, that's a problem Hollywood needs to deal with and soon."
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Det gjør vel ikke noe? jeg kjøper bare film på hd-dvd f.eks, så hvis de ikke gir ut hd-dvd så er det jo synd for de, ikke noe å gjøre med det.
    Er ikke sikker på om du skjønte poenget til Hunt.
    En masse dedikerte film fan har sluttet å kjøpe film i vente på at det skal fremkomme en format vinner i denne krigen. En masse mennesker har ikke turt å satse på den ene eller andre formatet og har da samtidig sluttet å kjøpe filmer på DVD. Dette er et problem for Hollywood som da taper salg på DVD og får ikke igjen det tapte salget på HD formatet.
    Så dette er et problem som Hollywood må gjøre noe med.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Er ikke sikker på om du skjønte poenget til Hunt.
    En masse dedikerte film fan har sluttet å kjøpe film i vente på at det skal fremkomme en format vinner i denne krigen. En masse mennesker har ikke turt å satse på den ene eller andre formatet og har da samtidig sluttet å kjøpe filmer på DVD. Dette er et problem for Hollywood som da taper salg på DVD og får ikke igjen det tapte salget på HD formatet.
    Så dette er et problem som Hollywood må gjøre noe med.
    Seriøst!
    Hvis du ikke er mer film fan enn at du slutter å kjøpe film, fordi det finnes 2 HD format, da er du ikke mye film fan! Da er du bare grinebiter.

At dette utgjør en stor mengde forbrukere nekter jeg å tro særlig mye på.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Seriøst!
    Hvis du ikke er mer film fan enn at du slutter å kjøpe film, fordi det finnes 2 HD format, da er du ikke mye film fan! Da er du bare grinebiter.

Helt enig! Dette er mest sannsynligvis salg man ikke vil merke noe til av nevneverdig grad på bunnlinja - det blir så små svigninger at man ikke kan analysere noe ut av det.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jr00
    Hei AndersT2,

Hvor har du set det? Jeg har kun set det tilbud på amerikanske sider. Kan man også få det tilbud her i Europa?
    Det er vel kanskje riktig det, at det kun er HD DVD som har det tilbudet i Europa.

Satser virkelig Sony så lite over her, eller er de for sikker på seier pga gode slags tall?.

Eller har de skjønt det at det er i USA at slaget står? Slik at de ikke gidder å tape de pengene som ekstra film ved kjøp av spiller vil medføre her hjemme.

Men mitt innlegg er relevant da mesteparten av software krangelen her inne handler om salget i USA.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst!

Og hvordan kan du si det? Det er mulig du fortsatt kjøper mengder med SD DVDer, men det gjør ikke jeg. Jeg kjøper nå alt på BD (og bittelitt HD DVD), men absolutt nada DVD. Og mange forbrukere har ikke kjøpt seg hverken BD- eller HD DVD-spiller pga den pågående krigen. De vet at alle filmene vil komme i HD, og gir da f... i å handle DVD-versjonen også. Mange amerikanere har HDTV, og har mer og mer blitt vandt til HD-kvalitet.

Og det er mangfoldige tusen forbrukere som er der nå, tipper jeg.

Så når det skrives at de bare er "grinebitere", så har man virkelig ikke skjønt poenget. Selv Warner skrev om dette for en stund siden, og at massene ikke ville hive seg på HD før formatkrigen var over. Først da ville nølerne hoppe ned fra gjerdet, og at denne kundemassen utgjorde langt flere en de som kjøpte seg begge format. Det var et argument på spørsmålet om de (Warner) ikke tjente mest penger på å støtte begge formatene...

Dumping-priser på spillere, og en fortsettelse av format-krigen er med andre ord ikke ensidig positivt; og det er snart kun HD DVD tilhengere som synes det er så.

I 1996-97 kjøpte jeg ikke en eneste VHS, i påvente at alt av filmer ville komme på DVD. Tipper jeg ikke var den eneste den gangen heller...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan da ikke mene at når grunnlaget for å slutte å kjøpe film er at de finnes 2 hd formater, da er du ikke spesielt interessert i film.
    Er du interessert i film, men ikke vil kjøpe 2 HD format, da får man leve med DVD, som har det beste utvalget.

Om det så finnes 3.000forbrukere som nå har sluttet helt å kjøpe film, så synd for de, det er bare de selv som taper på det, men studioene merker nok ikke dette i det hele tatt.

Selv har jeg sluttet å kjøpe DVD, men siden jeg er interessert i film, så kjøper jeg på begge format, har du ikke råd til dette, ja så er DVD et godt alternativ.

Om massene foreløpig ikke har hevet seg på HD bølgen er ikke synonymt med at de har sluttet å kjøpe/leie film på DVD.
    De vil til slutt innse at det kommer til å være 2 format, og kjøpe seg en kombispiller. Det tar bare litt lenger tid, enn om det var bare 1 format.

Hadde det bare vært 1 format i dag, så hadde prisene nok likevel vært så høye at folk flest ikke hadde hevet seg på HD bølgen, akkurat som det var med DVD i starten.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel akkurat noe av dette som ER poenget. Folk er kvalitetsbevisste, og når de nå ønsker å eie en film, så vil man at den er i en så god kvalitet som mulig. Da gidder man ikke å kjøpe favorittfilmen på SD DVD, men venter til den er å finne på HD (og til det er ett format).

I mellomtiden leier man filmen i stedet. Det er vel ikke så overraskende det. Jeg gjør det samme selv. De filmene som ikke finnes på BD enda, leier jeg på DVD. Men jeg kjøper ikke en eneste DVD for tiden.

Nå er ikke det så mye å være uenig i, for jeg argumenterer ut i fra mitt eget ståsted. Samtidig forsøkte jeg å underbygge det det som ble beskrevet i DigitalBits, som virker logisk for meg...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og hvordan kan du si det? Det er mulig du fortsatt kjøper mengder med SD DVDer, men det gjør ikke jeg. Jeg kjøper nå alt på BD (og bittelitt HD DVD), men absolutt nada DVD. Og mange forbrukere har ikke kjøpt seg hverken BD- eller HD DVD-spiller pga den pågående krigen. De vet at alle filmene vil komme i HD, og gir da f... i å handle DVD-versjonen også. Mange amerikanere har HDTV, og har mer og mer blitt vandt til HD-kvalitet.
    99% av de som ikke har kjøpt seg HD har gjort det fordi de ikke bryr seg.

Og det er mangfoldige tusen forbrukere som er der nå, tipper jeg.
    Det får så være at det er flerfoldige tusenener, men med hundrevis av millioner av DVD kjøpere blir det som en dråpe i havet.

Så når det skrives at de bare er "grinebitere", så har man virkelig ikke skjønt poenget. Selv Warner skrev om dette for en stund siden, og at massene ikke ville hive seg på HD før formatkrigen var over. Først da ville nølerne hoppe ned fra gjerdet, og at denne kundemassen utgjorde langt flere en de som kjøpte seg begge format. Det var et argument på spørsmålet om de (Warner) ikke tjente mest penger på å støtte begge formatene...
    Håper du ser forskjellen på å ikke velge et HD format og slutte å kjøpe film fordi det finnes 2 HD format. Kjenner selv en slik grinebitter. Han kommenterte så tidlig som rundt 2002 at han ikke skjønte hvorfor jeg samlet på DVD filmer fordi det ville jo bli erstattet av noe nytt. Han er jo selvsagt en slik fyr som uansett ikke kommer til å kjøpe seg HD spiller før den er "gratis". Og da vil han sikkert ha en ny unnskyldning.

Dumping-priser på spillere, og en fortsettelse av format-krigen er med andre ord ikke ensidig positivt; og det er snart kun HD DVD tilhengere som synes det er så.
    Ingen vet svaret på dette, men jeg tror at interessen for HD formatene ville vært langt mindre om det kun fantes et format. Da hadde det vært ingenting å skrive om. De "fleste" har ikke engang hørt om denne formatkrigen.

I 1996-97 kjøpte jeg ikke en eneste VHS, i påvente at alt av filmer ville komme på DVD. Tipper jeg ikke var den eneste den gangen heller...
    Skjønner du har for vane å satse på feil format. i 1996-97 så kjøpte man jo selvsagt Laserdisc. Noe man gjorde hele nittitallet. Selv i 98-99 var det jo fortsatt noen som mente Laserdisc var bedre enn DVD.

[/QUOTE]

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel akkurat noe av dette som ER poenget. Folk er kvalitetsbevisste, og når de nå ønsker å eie en film, så vil man at den er i en så god kvalitet som mulig. Da gidder man ikke å kjøpe favorittfilmen på SD DVD, men venter til den er å finne på HD (og til det er ett format).

I mellomtiden leier man filmen i stedet. Det er vel ikke så overraskende det. Jeg gjør det samme selv. De filmene som ikke finnes på BD enda, leier jeg på DVD. Men jeg kjøper ikke en eneste DVD for tiden.
    Jeg er totalt uenig. Folk er ikke kvalitetsbeviste, og iallfall ikke på dette. (muligens når de kjøper gardiner)
    Folk kjøper DVD filmer som hakke møkk. Leiemarkedet har stupt de siste årene fordi filmene er så billig å kjøpe og salget øker enda mer i år selv om disse HD formatene er kommet på markedet. Det er bedre å eie enn og leie når prisene på DVD er så rimelig. Filmer på HD formatene er alt for dyre. Selv jeg med Blu-Ray valgte å kjøpe den siste Pirates filmen på DVD siden Blu-Ray versjonen koster dobbelt så mye i Oslo. Den opplevde forskjellen er langt fra dobbelt så bra.

Jeg tror du er unntaket når du sier du leier film.

Nå er ikke det så mye å være uenig i, for jeg argumenterer ut i fra mitt eget ståsted. Samtidig forsøkte jeg å underbygge det det som ble beskrevet i DigitalBits, som virker logisk for meg...
    Det er greit å se på sine egne valg, men man bør også vurdere realitetene i markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Jeg har ikke kjøpt en DVD på et års tid, kun HD DVD. Filmer jeg ikke får på HD DVD leier jeg da jeg ikke har BD-spiller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Og dette vet du? Dessuten er jo det helt uinteressant. Spørsmålet er hvorfor de ikke bryr seg; og svaret er mest sannsynlig formatkrigen.
    Det får så være at det er flerfoldige tusenener, men med hundrevis av millioner av DVD kjøpere blir det som en dråpe i havet.
    Jeg snakket da om Norge :?
    Håper du ser forskjellen på å ikke velge et HD format og slutte å kjøpe film fordi det finnes 2 HD format. Kjenner selv en slik grinebitter. Han kommenterte så tidlig som rundt 2002 at han ikke skjønte hvorfor jeg samlet på DVD filmer fordi det ville jo bli erstattet av noe nytt. Han er jo selvsagt en slik fyr som uansett ikke kommer til å kjøpe seg HD spiller før den er "gratis". Og da vil han sikkert ha en ny unnskyldning.
    Det er jo bra at akkurat DU har svaret for hvorfor så få kjøper seg en HD-avspiller. Mange kjøper ikke noen av formatene før formatkrigen er over. Hollywood vet dette og CE-produsentene vet dette.

Kompisen din regner jeg med da har kjøpt seg en HD DVD-spiller
    Sitat Opprinnelig postet av format-fighter
    Ingen vet svaret på dette, men jeg tror at interessen for HD formatene ville vært langt mindre om det kun fantes et format. Da hadde det vært ingenting å skrive om. De "fleste" har ikke engang hørt om denne formatkrigen.
    Ja, vel. Så da alle selskapene ble enige i tolvte time om DVD, så var det ingenting å skrive om? Interessen for DVD var også lav. Det kan vi i dag se i antall solgte spillere bare to år etter lansering av DVD-formatet...At prisen på HW og SW har fått en raskere nedgang pga formatkrigen er det ingen tvil om. Men i motsetning til HD DVD-siden, så deler ikke jeg oppfattelsen om at lavest mulig pris er det viktigste for få folk til å handle.
    Sitat Opprinnelig postet av forma.fighter
    Skjønner du har for vane å satse på feil format. i 1996-97 så kjøpte man jo selvsagt Laserdisc. Noe man gjorde hele nittitallet. Selv i 98-99 var det jo fortsatt noen som mente Laserdisc var bedre enn DVD.
    Det var vel ingenting med LD som var bedre enn DVD. Fine var de. Men jeg orket rett og slett ikke å ha film på store LP-plater i sølv, som måtte snues midt i filmen.

Men hvorfor du sier jeg har satset på feil format undres jeg over. Kjøpte HD DVD-spiller i juli 2006, og BD-spiller i mars 2007...

[/quote][/quote]
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (...)
    Selv jeg med Blu-Ray valgte å kjøpe den siste Pirates filmen på DVD siden Blu-Ray versjonen koster dobbelt så mye i Oslo. Den opplevde forskjellen er langt fra dobbelt så bra.

Jeg tror du er unntaket når du sier du leier film.

Det er greit å se på sine egne valg, men man bør også vurdere realitetene i markedet.
    Det sier jo litt at du heller kjøpte DVD-versjonen av POTC når du allerede har en BD-spiller En film som har fått 5av5 både i lyd- og bildekvalitet, så kjøper du den på DVD. Ja-ja, da skjønner jeg at du kaller deg format.fighter.

Og jeg tror ikke jeg er unntaket lengre. Hvor mange har ikke rapportert om at de fikk dårligere bilde med sin flatskjerm på vanlige tv-signaler, enn fra sin gamle tv. Folk er mer kvalitetsbvisste. Jeg hører også "vanlige" folk jeg snakker med på jobb, som er opptatt av HD og best mulig bilde på sine nye flatskjermer.

Problemet er snarere at folk ikke helt vet hva HD er for noe, enn at de ikke bryr seg om det. Når folk får oppleve forskjellen mange nok ganger, blir det vanskeligere og vanskeligere å gå tilbake til SD.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Hmm. Jeg har ikke kjøpt en DVD på et års tid, kun HD DVD. Filmer jeg ikke får på HD DVD leier jeg da jeg ikke har BD-spiller.
    ¨
    ...og jeg var ikke alene...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette vet du? Dessuten er jo det helt uinteressant. Spørsmålet er hvorfor de ikke bryr seg; og svaret er mest sannsynlig formatkrigen.
    Jeg tror du tar skammelig feil. Hvis du stiller deg på et hvilket som helst kjøpesenter. Stopp 100 tilfeldig personer som har DVD spiller. Jeg kan garrantere deg at de fleste bare vil se spørrende på deg når du spør hvorfor de fortsatt har DVD spiller og ikke har byttet til Blu-Ray eller HD DVD.

Folk bryr seg ikke / er fornøyd med DVD. De ser ikke noen poeng med å bytte.

Jeg snakket da om Norge :?
    Ok. Trodde ikke The Digital Bits brydde seg om dette fillelandet.

Det er jo bra at akkurat DU har svaret for hvorfor så få kjøper seg en HD-avspiller. Mange kjøper ikke noen av formatene før formatkrigen er over. Hollywood vet dette og CE-produsentene vet dette.
    Nå er jeg vel neppe den eneste som mener at HD formatkrigen bortimot ikke betyr noe for utbredelsen av HD formatetene. Det var vel BluBoy (Redaktør Release.no) som blant annet linket til en analyse som bekreftet det samme som jeg mener.

Kompisen din regner jeg med da har kjøpt seg en HD DVD-spiller
    Nei. Jeg tror han har en rimlig HDD opptaker kjøpt på OBS kjøpt for et par år siden. (han ville ikke kjøpe seg DVD før det kom med opptak. For de hadde han alerde lest i 1998) (skikkelig særing)

Ja, vel. Så da alle selskapene ble enige i tolvte time om DVD, så var det ingenting å skrive om? Interessen for DVD var også lav. Det kan vi i dag se i antall solgte spillere bare to år etter lansering av DVD-formatet...At prisen på HW og SW har fått en raskere nedgang pga formatkrigen er det ingen tvil om. Men i motsetning til HD DVD-siden, så deler ikke jeg oppfattelsen om at lavest mulig pris er det viktigste for få folk til å handle.
    Det er litt vanskelig å sammenligne siden Internett er langt bedre utbredt nå, men min oppfattelse er at det er langt mere artikkler om formatene nå enn da. Det som ble skrevet da handlet stort sett om produkter. Så lenge den opplevde forskjellen til DVD er så marginal så har ikke HD formatene annet å gjøre enn å komme ned på tilnærmet DVD pris for at folk skal bry seg.

Interessen for DVD var lav på den tiden, men behovet for et bedre format var der. Hvem hatet f.eks ikke spolingen på VHS.
    Det var vel ingenting med LD som var bedre enn DVD. Fine var de. Men jeg orket rett og slett ikke å ha film på store LP-plater i sølv, som måtte snues midt i filmen.
    Enkelte entusiaster mente det var bedre bilde grunnet komprimeringen til DVD. Når man fikk teket på dette forsvant dette argumentet.

Men hvorfor du sier jeg har satset på feil format undres jeg over. Kjøpte HD DVD-spiller i juli 2006, og BD-spiller i mars 2007...
    Er ikke du BD boy :-)

[/QUOTE]

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og fra hvilken meningsmåling har du funnet dette tallet da?

Skal være forsiktig med å generalisere, men jeg tror faktisk at det er mange som sitter på gjerdet å venter på et format. Veldig mange har fått med seg HD i forhold til sin HD ready eller HD klare TV. Ønsket om å få se sin TV i full utfoldelse er nok noe mange venter på. Husk også at USA ligger langt foran oss i forhold til TV sendte HD sendinger.
    Jeg tror denne formatkrigen har mange flere negative konsekvenser enn positive konsekvenser for forbrukeren.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier jo litt at du heller kjøpte DVD-versjonen av POTC når du allerede har en BD-spiller En film som har fått 5av5 både i lyd- og bildekvalitet, så kjøper du den på DVD. Ja-ja, da skjønner jeg at du kaller deg format.fighter.
    Som mange andre har kommentert så er prisforskjellen for stor. Jeg gidder ikke betale 249 for BD versjonen når jeg får DVD versjonen for 119,- For meg er det faktisk en time netto timelønn og jeg gidder ikke jobbe en time ekstra for BD versjonen. Livet er for kort for det.

Men det kommer jo ann på filmen også. Hadde det vært en jeg hadde store forventninger til når det gjaldt underholdning ville jeg kanskje spyttet det ekstra. De to andre filmene har jeg ikke helt falt for.

Og jeg tror ikke jeg er unntaket lengre. Hvor mange har ikke rapportert om at de fikk dårligere bilde med sin flatskjerm på vanlige tv-signaler, enn fra sin gamle tv. Folk er mer kvalitetsbvisste. Jeg hører også "vanlige" folk jeg snakker med på jobb, som er opptatt av HD og best mulig bilde på sine nye flatskjermer.
    De fleste som klager på dette snakker om TV sendinger. Det er sjelden jeg hører at DVD ser så mye dårligere ut på sin nye flatskjerm enn sin gamle CRT skjerm.

Problemet er snarere at folk ikke helt vet hva HD er for noe, enn at de ikke bryr seg om det. Når folk får oppleve forskjellen mange nok ganger, blir det vanskeligere og vanskeligere å gå tilbake til SD.
    Skal være enig i det. Men i løpet av 90 tallet hadde jeg mye besøk av folk som ble imponert av Laserdisc når de så film hos meg. Men likavell var det ingen av mine kompiser som kjøpte formatet. Det var rett og slett for dyrt for dem. Jeg sier det igjen: HD blir ikke aktuellt før prisene er tilnærmet lik. Folk er blitt vant med at de har fått bedre kvalitet til en rimeligere penge etterhvert som tiden går. Å betale mer for bedre kvalitet, er som regel litt vanskelig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror denne formatkrigen har mange flere negative konsekvenser enn positive konsekvenser for forbrukeren.
    Hva er negativt for forbtukeren, annet enn at han må ha seg en kombispiller eller en av hver?

Tror vi har fått flere filmer ut i HD, og prisene er garantert lavere pga. denne krigen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og fra hvilken meningsmåling har du funnet dette tallet da?
    Vi kan kalle det kvalifisert gjetting :-)
    Men seriøst så tror jeg ikke jeg bommer så mye. Det var vel elektronikkbransjen som presenterte en undersøkelse i høst som viste at en stor andel av de med flatskjerm trodde de hadde HD. (de hadde ringt rundt og spurt) Det var vel også en stor del som mente de hadde det digitale bakkenettet før det hele tatt var startet. Noen hadde også HDTV fra GET(de har ikke HD enda)

Folk har ikke peiling og de bryr seg ikke. Syns noen burde gjort denne undersøkelsen i Norge. Stilt seg på Rema,Rimi,ICA og noen andre slike butikker. (kunne ikke stilt seg på Elkjøp for en del av norges befolkning er aldri der)

Skal være forsiktig med å generalisere, men jeg tror faktisk at det er mange som sitter på gjerdet å venter på et format. Veldig mange har fått med seg HD i forhold til sin HD ready eller HD klare TV. Ønsket om å få se sin TV i full utfoldelse er nok noe mange venter på. Husk også at USA ligger langt foran oss i forhold til TV sendte HD sendinger.
    USA er foran, men det er jo fortsatt bare et bitteliten andel av tv-tittingen der borte som foregår i HD. I Norge er det vel slik at ca 1% av Canal Digitals parabolkunder har HD mottakeren. (3% i Norden) (oppgitt av CD, fant ikke link) Vil tro antallet med HD skjermer blant de andre 99% er stor.

Det viser bare at folk ikke higer etter HD,selv om de kan få det.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan da ikke mene at når grunnlaget for å slutte å kjøpe film er at de finnes 2 hd formater, da er du ikke spesielt interessert i film.
    Er du interessert i film, men ikke vil kjøpe 2 HD format, da får man leve med DVD, som har det beste utvalget.

Om det så finnes 3.000forbrukere som nå har sluttet helt å kjøpe film, så synd for de, det er bare de selv som taper på det, men studioene merker nok ikke dette i det hele tatt.

Selv har jeg sluttet å kjøpe DVD, men siden jeg er interessert i film, så kjøper jeg på begge format, har du ikke råd til dette, ja så er DVD et godt alternativ.

Om massene foreløpig ikke har hevet seg på HD bølgen er ikke synonymt med at de har sluttet å kjøpe/leie film på DVD.
    De vil til slutt innse at det kommer til å være 2 format, og kjøpe seg en kombispiller. Det tar bare litt lenger tid, enn om det var bare 1 format.

Hadde det bare vært 1 format i dag, så hadde prisene nok likevel vært så høye at folk flest ikke hadde hevet seg på HD bølgen, akkurat som det var med DVD i starten.
    Godt argumentert Britax. Helt enig med deg.

Har selv sluttet å kjøpe dvd, men det har NADA med formatkrigen å gjøre.

Min påstand er at hadde det ikke vært for formatkrigen så hadde HD ikke vært interesant i det hele tatt. Prisene på soft og hardware ville da vært så høye at det hadde vært uaktuelt (antagleig uansett om det hadde vært HD DVD eller BD som hadde vært enerådende)
    Ut fra prisnivået på BD i dag, som kun har blitt presset ned av konkuransen med HD DVD. Så hadde kun et format vært en katastrofe.

Heldigvis har vi to konkurerende og gode formater som enten vil sameksistere eller vi blir sittende med kun ett (men det er en god stund til, hvertfall IKKE Q01 2008 , men det ene formatet vil da ha et markedstilpasset prisnivå.

Side 423 av 653 FørsteFørste ... 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 419 420 421 422 423 424 425 426 427 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •