HD formatkrigen. - Side 422

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 422 av 653 FørsteFørste ... 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 418 419 420 421 422 423 424 425 426 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 ... SisteSiste
Viser resultater 8,421 til 8,440 av 13053
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Som nevnt 1 million ganger før i denne tråden, så er PS3 en først og fremst en spillmaskin for de aller fleste. Ikke bare det, men filmene er alt for dyre til å kunne selge noe av betydning til den store massen.

Personlig tror jeg produsentene BD-hardware må se å få ut noen billige avspillere relativt snart.....
    Helt enig i at det først og fremst er en spillmaskin, men det er jo den som skal vippe markedet over til BD - noe som også er nevnt en del ganger.

For min egen del har kjøpet av BD filmer sunket til et minimum etter playx.no satte opp prisen til å være fra kr 229,-. For min del går grensen for nytte/etterspørsel ved kr 200,-. Andre har antageligvis lavere grense og andre høyere. Men uten å generalisere, vil jeg tro en for høy software pris pr d.d. er en av utfordringene begge sider har.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

For min egen del har kjøpet av BD filmer sunket til et minimum etter playx.no satte opp prisen til å være fra kr 229,-. For min del går grensen for nytte/etterspørsel ved kr 200,-. Andre har antageligvis lavere grense og andre høyere. Men uten å generalisere, vil jeg tro en for høy software pris pr d.d. er en av utfordringene begge sider har.
    DVD er blitt for billig. Gidder nesten ikke kjøpe nyheter andre steder enn elkjip etc som bruker dem som lokketilbud til 119,- til 139,- for nyheter. Ellers så finner man jo alt i hyllene hos Rimi etter 3-5 mnd til under en hundrelapp.

BTW: Elkjip har kampanje på BD nå; kjøp 3 og betal for 2. De koster vel sånn ca 249,- for alle (også nyheter) og det skulle jo bli 166,- per BD utgivelse. Det gjelder også for nyheter som Sunshine, Die Hard 4.0, etc.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Skulle gjerne ha kjøpt flere filmer selv, men prisen er over min smertegrense for en film. Ergo blir det til at jeg kun kjøper de aller aller viktigste.

Priser på 140-160kr for nye filmer syntes jeg er greit. Men 250-300kr er alt for drøyt....spesielt for titler som på DVD ligger i tilbudskurven til 79kr.

Utleie er også en del av dette sirkuset. Men for at folk skal leie HD-film må de ha avspillere.... Og siden så få har avspillere så er det heller ikke noe stort marked for de som driver med filmutleie. De har jo ikke akkurat kjempemarginer de heller. En ond sirkel slik det er nå, men derfor tror jeg Toshiba gjør det smart i å få ut billige avspillere.

Selv var jeg for en stund siden litt usikker på om HD-DVD kom til å komme seg ut av dette med livets rett, men etter at viktige studioer har skiftet lag og Toshiba spyr ut 99$ avspillere er jeg sannelig ikke sikker lenger. Håper nå på en trend med multiavspillere som dekker alle formater, og det tror jeg hardware-produsenter skjønner også. Per i dag er det vel mest et spørsmål om pris....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    BTW: Elkjip har kampanje på BD nå; kjøp 3 og betal for 2. De koster vel sånn ca 249,- for alle (også nyheter) og det skulle jo bli 166,- per BD utgivelse. Det gjelder også for nyheter som Sunshine, Die Hard 4.0, etc.
    167kr for nyheter om man kjøper parti av 3stk. Helt klart en levbar pris for de aller fleste, men det viser vel også at marginene til Elkjøp ikke er veldig store når de helst vil selge 3stk om gangen for å få ned prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD er blitt for billig. Gidder nesten ikke kjøpe nyheter andre steder enn elkjip etc som bruker dem som lokketilbud til 119,- til 139,- for nyheter. Ellers så finner man jo alt i hyllene hos Rimi etter 3-5 mnd til under en hundrelapp.
    Men er det da så lurt av BDA å bruke kjøp to, betal for en-tilbud for å motvirke store HD DVD-utgivelser?

Kult. Så man kan altså skaffe seg hele BD-filmutvalget til Elkjøp for en tusenlapp? Ikke gæli.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men er det da så lurt av BDA å bruke kjøp to, betal for en-tilbud for å motvirke store HD DVD-utgivelser?
    Ser ikke noe større problem med det enn å dumpe 5-7 filmer sammen med en HD-DVD-spiller?

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Kult. Så man kan altså skaffe seg hele BD-filmutvalget til Elkjøp for en tusenlapp? Ikke gæli.
    Nesten, du må nok opp i 2500 gærninger og du sparer 1250kr i forhold til utsalgsprisen per BD.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ser ikke noe større problem med det enn å dumpe 5-7 filmer sammen med en HD-DVD-spiller?
    .
    Hvorfor er det så mange som tror det kun er HD DVD som har det tilbudet?

Toshiba har 2 filmer i pakken, og man kan sende inn etter 5 ekstra.

Sony sender nå med Spider-Man 3 i alle PS3, samt at med PS3 og hvilken som helst annen kjøpt BD spiller så kan man sende inn etter 5 ekstra,

På dette området så er de helt like. Eneste forskjellen er at Toshiba har billigere spillere.

Så er det altså så ekstremt galt at man får 5 filmer sammen med en 99 spiller, enn med en 399 spiller? Lokke tilbud er lokke tilbud.

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    POTC3 uken er den eneste sansynlige uken hvor det kan skje(80:20). Det er også den første tittelen som helt sikkert kommer til å slå Transfomers i lanseringsuken.
    Vi får se om HD DVD siden kommer med en eller annen type BOGO slag eller noe for å gjøre det samme som BD gjorde når Transformer kom.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et ønske.

Er det noen av dere som er så flinke til å finne salgstall for den første uken på de store titlene, som kan sette dem opp mot SD DVD salget for de samme titlenes første uke?
    Jeg tenker på titler som "300", POTC, Transformers, Die Hard4, ShrekIII, Spiderman3.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Jeg har et ønske.

Er det noen av dere som er så flinke til å finne salgstall for den første uken på de store titlene, som kan sette dem opp mot SD DVD salget for de samme titlenes første uke?
    Jeg tenker på titler som "300", POTC, Transformers, Die Hard4, ShrekIII, Spiderman3.
    Kjapp regning viser vel at Transformer solgte 44 ganger så mye på DVD som HD DVD hvis vi tror Paramount (190k). Eller 97 ganger hvis vi tror de sterkeste tallvridningene til BD tilhengerene (87 K). Mest sannsynlig 73 ganger (115K)

Det ble rapportert at DVDen solgte 8.5 millioner.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kjapp regning viser vel at Transformer solgte 44 ganger så mye på DVD som HD DVD hvis vi tror Paramount (190k). Eller 97 ganger hvis vi tror de sterkeste tallvridningene til BD tilhengerene (87 K). Mest sannsynlig 73 ganger (115K)

Det ble rapportert at DVDen solgte 8.5 millioner.
    Såvidt jeg husker så var vel begge tallene i samme artikkel, så da må en vel kunne gå utifra at de to tallene er sammenlignbare. Dvs. at filmen solgte 44 ganger så mye som på DVD. (Eller ca. 2.2%). DVD/HDM ratioen ligger ofte rundt det nivået, dersom HD DVD eller BD skal regnes som noen suksess så må nok tallene opp mot 20%. Ikke heeelt utenkelig, men det blir nok ikke før 2009..

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt for billig? Det var jo også en måte å si det på. Uten å legge meninger i munnen på deg, men regner med at du synes dem er for billige i forhold til BD/HD DVD ;-) Jeg mener lav priser er til oss forbrukeres fordel.

Helt enig. Skulle gjerne ha kjøpt flere filmer selv, men prisen er over min smertegrense for en film. Ergo blir det til at jeg kun kjøper de aller aller viktigste.

Priser på 140-160kr for nye filmer syntes jeg er greit. Men 250-300kr er alt for drøyt....spesielt for titler som på DVD ligger i tilbudskurven til 79kr.
    Samme her vedr kjøp av filmer. Rett ut for dyrt i forhold til DVD. Kvalitetsforskjell/pris står ikke i forhold til hverandre for min del.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris

sitat.
    Blitt for billig? Det var jo også en måte å si det på. Uten å legge meninger i munnen på deg, men regner med at du synes dem er for billige i forhold til BD/HD DVD Jeg mener lav priser er til oss forbrukeres fordel.

Helt enig. Synes prisforsjellen er for stor. Hd filmer bør ligge under 200 Kr. Selv om HD(1080) påståes og være 5 ganger bedre en DVD, så føler jeg det ikke slik.Bedere ja,men ikke for en vær pris.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvorfor er det så mange som tror det kun er HD DVD som har det tilbudet?

Toshiba har 2 filmer i pakken, og man kan sende inn etter 5 ekstra.

Sony sender nå med Spider-Man 3 i alle PS3, samt at med PS3 og hvilken som helst annen kjøpt BD spiller så kan man sende inn etter 5 ekstra.
    Hei AndersT2,

Hvor har du set det? Jeg har kun set det tilbud på amerikanske sider. Kan man også få det tilbud her i Europa?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del går grensen for nytte/etterspørsel ved kr 200,-. Andre har antageligvis lavere grense og andre høyere. Men uten å generalisere, vil jeg tro en for høy software pris pr d.d. er en av utfordringene begge sider har.
    Må si meg enig med Msport og HåkoN. Det er et vippepunkt i prisen på filmer. Akkurat hvor det ligger er vanskelig å si. Muligens rundt 150kr. Så lenge prisen ligger over dette så kjøper jeg ingenting. Dvs null omsettning dropper prisen under denne grensen så kommer jeg nok til å kjøpe en del filmer, hvertfall til leiebiten er skikkelig oppe å går.

Til sammenligning har jeg vel kjøpt ca 1000 SD filmer, frem til leie ble et så bra alternativ at jeg nå nesten helt har sluttet med det.

DVD er blitt for billig.
    Helt feil for min del, det er HD som er for dyrt, enn så lenge.

Kommer sikkert til å kjøpe en del bibliotek/samle filmer når bare prisene blir under "smertegrensen".
    Men venter med lengsel på at alle nyheter kommer på HD som utleie

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøje meg, hva slags mennesker er dette?

Blu-ray.com - Happy Birthday PS3!

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy

Fanbois. Får håpe noen la ut maurkverk.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Fanbois. Får håpe noen la ut maurkverk.
    På den annen side så er jo den siten sannsynligvis betalte spindoctors, så jeg ble vel mer skremt av googling på "ps3 birthday" :-)

Sweet, delicious swag: Sony sends PS3 birthday cakes to the press - Engadget

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kalles PR (Public relations).

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MY TWO CENTS - 11/16/07 - by Digital Bits editor Bill Hunt
    Boy, we seem to have touched a nerve with our comments about how a lot of our readers have stopped buying standard DVDs in anticipation of buying titles in high-def once the format war is over. We've gotten hundreds of e-mails overnight from readers confirming that this is exactly what they're doing... and these are serious movie fans. When some of your most diehard customers have stopped buying DVDs because of the format war, that's a problem Hollywood needs to deal with and soon.
    Ingen liker å tape penger, det blir spennende å se om vi ser noen raske tiltak fra Hollywood?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Ouch
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Side 422 av 653 FørsteFørste ... 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 418 419 420 421 422 423 424 425 426 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •