HD formatkrigen. - Side 421

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 421 av 653 FørsteFørste ... 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 417 418 419 420 421 422 423 424 425 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 ... SisteSiste
Viser resultater 8,401 til 8,420 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Er du sikker på at du har regna riktig på de?

På AVSForum sies det at ratioene er disse:
    xx. Planet Earth: The Complete Series HD 4.74
    xx. Planet Earth: The Complete Series BR 4.43

Men, at Planet Earth holder seg så godt fortsatt synes jeg er helt utrolig. Er den virkelig så fet at alle bare må ha den?
    Nope! Ikke sikker på at jeg har regna riktig nei! Bøyer meg i støvet for AVSForum karene, regner med at de har mer erfaring med å regnet ut slike ratioer. Syntes det gikk litt for lett skjønner du, men hadde hastverk med å poste før jeg dro på jobb. <Tar og endrer posten min>

Det viktigste er jo uansett at HD DVD leder, uansett hvilket tall du baserer deg på..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var moro å se at i en sterk BD slipp uke, så greier HD DVD å få 3 plasser blandt de 10, mot normale 1.

Men hvis vi skal kunne se noen skikkelig effekt av det store HD DVD spiller salget, så må vel tallene opp på 60/40 over flere uker tipper jeg, og da er det vel bare for produsetene å droppe egne formatspillere og hoppe på kombi toget med en gang. Det er jo ikke farlig om man har 2 formater, så lenge folk kan putte de i èn spiller.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    65/35 i favør BD siste uke og 65/35 i favør BD YTD. Må si at jeg trekker godt på smilebåndet når enkelte HD DVD fans er fornøyd med det.
    Må bare berømme enkelte HD DVD fans her inne for hvordan dere uke etter uke klarer å finne lyspunkt i denne krigen som dere deretter feirer her inne.
    Her har BD fansen mye å lære;-)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt Appeti!

Har jo bare gått nedover siden starten på året, nå har det stoppet, og kanskje snur det, lyspunkt det

Dommedag har jo vært spådd fra enkelte BD tilhengere flere ganger allerede, 23.mars -07, Q4 -07, jul -07 og Q1 -08 så langt ser det ikke ut til å stemme så veldig bra
    Nå er jo ikke julen her enda, ei Q1 -08, så vi får vente å se, men jeg holder ikke pusten for å si det slik

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    65/35 i favør BD siste uke og 65/35 i favør BD YTD. Må si at jeg trekker godt på smilebåndet når enkelte HD DVD fans er fornøyd med det.
    Må bare berømme enkelte HD DVD fans her inne for hvordan dere uke etter uke klarer å finne lyspunkt i denne krigen som dere deretter feirer her inne.
    Men hvor blir det av 80/20 som BD fansen har tippet at det skulle bli mot slutten av året?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke sant
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men hvor blir det av 80/20 som BD fansen har tippet at det skulle bli mot slutten av året?
    Ja, mot slutten av året, ja. Det betyr julesalget. Og DET har ikke startet enda

Nå kommer straks Close Encounter, Badder Sant, Die Hard 2,3 samt collection, Rescue Dawn, POTC3, The Simpsons. Og salget til Rataouille, Spiderman3 og Cars vil nok fortsette og øke. Blade Runner vil også kanskje selge dobbelt så mye som HD DVD. Og ID4 vil også selge bra...

Like etter nyttår dukker Rush Hour 3 opp, sammen med War, Shoote them Up, Resident Evil trilogy, 3:10 Yuma.

Så, jo, jeg holder fortsatt en knapp på 80:20 i desember
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvem er BD fansen egentlig?

I forhold til 80 / 20 så har jeg ikke behov for å forsvare det, men det skjedde vell noe i mellom at det ble tippet og frem til nå?
    Og det kanskje at Paramount og Dreamworks gikk HD DVD eksklusive. Nå blir det tippet mye fra enkelt personer her inne. Mener at flere fra HD DVD siden tippet at krigen var over så snart HD DVD spillerne var nede under den magiske grensen på 200$.
    Kan vell være lurt å ikke trekke alle fans inn i enkelt personers spådommer.

Men slik jeg leser "feiringen" til enkelte her inne med 65/35 tall til BD, så virker det nesten som om dere egentlig har liten tro på både formatet deres og de filmene som blir utgitt på HD DVD. Det er solgt over 100 000 HD DVD avspillere sist uke(fantastisk tall) og det skal innebære bra software salg.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det tippet mye fra enkelt personer her inne. Mener at flere fra HD DVD siden tippet at krigen var over så snart HD DVD spillerne var nede under den magiske grensen på 200$.
    Nå leser jeg med halvt øye i denne tråden, men kan ikke huske å ha sett noen såkalte HD DVD fans komme med de spådommene. Du må gjerne vise at jeg har feil. Det er helst "blåøyde" som jevnlig kommer med sånne ting. Vet ikke helt hvorfor. Og selvsagt utsettes spådommene kvartal etter kvartal.

Etter mitt inntrykk så har heldigvis Sony og en del BD-forum roet ned den type propaganda. Mulig pga det hele tiden viser seg å ikke holde stikk, men jeg føler man dermed ta utsagn derfra litt mer seriøst.

Newcomer Peter Pan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Nu kan alle være glade

LG BH100bk er en eneste maskine på markedet der understøtter både HD-DVD og Blu-ray formatet på samme afspiller.

Set hos EL giganten i Danmark til 9.499 Dkk.

Og her. Tryk

Mvh Peter Pan

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mener at flere fra HD DVD siden tippet at krigen var over så snart HD DVD spillerne var nede under den magiske grensen på 200$.
    Kan vell være lurt å ikke trekke alle fans inn i enkelt personers spådommer.
    Tja, kan ikke huske at noen har spådd at det skulle skje over natta straks prisen kom under 200$. Føler at HD DVD fansen stort sett har litt mere is i magen enn å spå BD død i løpet av en måned eller to, eller et år for den saks skyld. Tror likevel vi nå er inne i et vendepunkt, fra nå av vil HD DVD overta bare mer og mer av styringen av showet.

Jeg tipper minst en uke med HD DVD-seier på Nielsen før jul. Neste år tipper jeg at januar vil være ca 60:40 til Blu-Ray, og fra derav vil det kun være oppoverbakke for HD DVD. 3:1 er historie fra og med nå.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD Format Blog

Toshiba gir bort en HD DVD spiller til hver av de første 150 som kjøper Star-Trek 1ste sesong (Combo HD DVD/DVD) i to Virgin-butikker i New York. Herlig promotering av utgivelsen. Blir morsomt å se om HD DVD endelig kan profitere på muligheten for combo-format.

Promotional Events Celebrating the HD DVD Premiere of 'Star Trek: TOS Remastered'

[North America]

Virgin/Toshiba to Give Away Free HD DVD Players (Valued at $299)

This will happen on November 20 at Virgin Megastore - Times Square and Virgin Megastore - Union Square, when you are among the first 120 customers (at Virgin Megastore - Times Square) or first 30 customers (at Virgin Megastore - Union Square) who purchased the Star Trek: The Original Series Season 1 Remastered HD DVD/DVD Combo disc set. Besides this HD DVD player giveaway, there are also goodie bags being given away at the event too... to the first few hundreds. Complete details of this event can be found here STARTREK.COM*:*Article

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det så vanskelig å komme med innlegg her uten å rakke ned på "motparten"?

Det er ingen som er fornøyd med at BD selger i underkant av dobbelt så bra som HD DVD. Men, når HD DVD tar innpå seks prosentpoeng i en uke der BD har hatt de desidert beste releasene, så er det en veldig positiv overraskelse. Husk også at forrige uke var blu-rays tredje beste uke hittil i år, og "alle" forventet at denne uken skulle bli enda bedre - minst en andel på 75% så ut til å være konsensus. Når det da "bare" blir 65%, så må det være lov å si at dette er bedre enn forventet.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes faktisk BD siden burde være meget skuffa over at de ikke har solgt mer. Da snakker jeg både prosentmessig overtak og antall. Hvorfor? Over 5 millioner grunner - PS3.

Jeg for min del er meget skuffa over at BD ikke har solgt mer og positivt overrasket over at HD DVD faktisk henger relativt godt med - hvem hadde trodde det med over 5 mill PS3 på markedet?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, mot slutten av året, ja. Det betyr julesalget. Og DET har ikke startet enda

Nå kommer straks Close Encounter, Badder Sant, Die Hard 2,3 samt collection, Rescue Dawn, POTC3, The Simpsons. Og salget til Rataouille, Spiderman3 og Cars vil nok fortsette og øke. Blade Runner vil også kanskje selge dobbelt så mye som HD DVD. Og ID4 vil også selge bra...

Like etter nyttår dukker Rush Hour 3 opp, sammen med War, Shoote them Up, Resident Evil trilogy, 3:10 Yuma.

Så, jo, jeg holder fortsatt en knapp på 80:20 i desember
    Du er evig optimist du, først var det Spiderman 3 som skulle knuse alle salgsrekorder, og sette HD DVD i skyggedalen, så var det Ratatouille og Cars som skulle sette de siste spikrene i HD DVD kisten, og så viser det seg faktisk at trenden går motsatt vei..

POTC3 uken er den eneste sansynlige uken hvor det kan skje(80:20). Det er også den første tittelen som helt sikkert kommer til å slå Transfomers i lanseringsuken.

Det er ganske sansynlig at BD-gruppen vil selge mer software før jul, men det har mer med det faktum å gjøre at de rett og slett har flere og bedre titler i innspurten mot jul. Spørsmålet er hva som vinner:
    Det beste filmutvalget, eller de billigste (og fleste) spillerne. Jeg har kikket igjennom tilbudene som kommer frem mot jul i USA, og førsteinntrykket mitt er rett og slett at Blu-Ray ikke har like gode tilbud som HD DVD gruppen. PS3 kommer selvsagt til å selge bra med sin nye lavere pris, men jeg tror at PS3 kommer til å spille en (relativt) sett fortsatt svak rolle, det kommer mange gode spill, og det er dyrt nok å kjøpe spillene. (Det har jeg merket selv, det er altfor mange gode konsoll spill ute på markedet nå!).

HD DVD har mange gode titler før jul de også, så det er ingen automatikk at salgsfordelingen blir så skjev. Warner sine nøytrale titler har nesten aldri vært i nærheten av 2:1, ett unntak er vel 300, som appelerte veldig sterkt til gamere og PS3-eiere generelt. Jeg vil tro at Bladerunner er en tittel som kan gjøre det relativt sterkt på HD DVD, i snitt så er publikummet som har kjøpt HD DVD mer opptatt av klassikkere og er nok noe eldre (i snitt).

Uansett, mange av de titlene du nevner vil ikke engang registreres på radarden. Spesielt titler som Badder Santa og CE kommer ikke engang inn på topp 10 listen fremover.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Synes faktisk BD siden burde være meget skuffa over at de ikke har solgt mer. Da snakker jeg både prosentmessig overtak og antall. Hvorfor? Over 5 millioner grunner - PS3.

Jeg for min del er meget skuffa over at BD ikke har solgt mer og positivt overrasket over at HD DVD faktisk henger relativt godt med - hvem hadde trodde det med over 5 mill PS3 på markedet?
    Som nevnt 1 million ganger før i denne tråden, så er PS3 en først og fremst en spillmaskin for de aller fleste. Ikke bare det, men filmene er alt for dyre til å kunne selge noe av betydning til den store massen.

Personlig tror jeg produsentene BD-hardware må se å få ut noen billige avspillere relativt snart.....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Personlig tror jeg produsentene BD-hardware må se å få ut noen billige avspillere relativt snart.....
    Avspillerprisen trenger ikke å nå det nivået du mener før om 2-3 år IMO.

Low end markedet er ikke klar for HD på plate før den tid - hvis det noen gang blir det...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Sound of High Definition

Da kom faktisk den første HD DV platen inn i boligen i dag! Nei, jeg har ikke byttet format eller gått nøytral. Derimot så kommer Dolbys nye demodisc "The Sound of High Defintion" ut som både BD og HD DVD. Platen har fire segmenter med Dolby Digital Plus 7.1-kanals lyd og ni klipp med True HD lydspor (et med 7.1 lyd) + ekstramaterialle.

Ser at de allerede ligger ute på e-bay til 70 USD. Noen som gir en tusenlapp for HD DVD utagven? he he

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    EDIT, endret til original kilde: BBC NEWS | Technology |
    ...Two weeks after the price cut Sony sold 100,000 PS3s in seven days...
    ..He added: "Obviously, we've taken so much heat over the year on PS3. Finally, the turning point has been passed."

Litt kult at Sony solgte like mange PS3 som Toshiba solge 99$ spillere Vi har selvsagt den samme regla om attch rate osv, men allikevel. Tror nok PS3 selger godt jula 2007. Så får vi da se Q1 hva det utgjør på filmsalget, selvom vi kanskje får en liten indikasjon allerede i jula. Kommer litt an på hvordan Sony markedsfører boksen, som konsoll, BD-avspiller eller multimediaboks.
    Det er jo verdt å merke seg at Sony-sjef Stringer selv implisitt sier (i samme artikkel du linker til) at salgstallene for PS3 ble godt hjulpet av at Nintendo ikke klarer å produsere nok Wii'er til å dekke etterspørselen rundt i verden.

Side 421 av 653 FørsteFørste ... 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 417 418 419 420 421 422 423 424 425 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •