HD formatkrigen. - Side 419

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 419 av 653 FørsteFørste ... 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 415 416 417 418 419 420 421 422 423 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 ... SisteSiste
Viser resultater 8,361 til 8,380 av 13053
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det tydelig at noe holder på å skje.Partene har satt seg sammen for å finne ut om de kan enes.Ifølge AVRev.Forum.com så uttaler Sony`s Howard Stinger seg som kan tolkes som at Sony kan trekke ut pluggen på BD?? Sony vil ikke at BD skal bli et nytt SACD prosjekt.Nå går det tydelig på pungen løs og da er store penger som tapes.Videre meldes det at HDDVD-spillere er utsolgt over hele USA? Samtidig sier ryktene at Warner Bros. vil velge BD i 2008? Her er det mye rare opplysninger som flyter rundt.Dersom BD stoppes så har jeg 2 stk. PS3 billig tilsalgs.
    Stølen
    La oss nå for all del vente og SE hva som skjer

Det er ALT for mye synsing, og tro inne i denne debatten allerede
    At en eller ennen fanboy har kommet med rykter om at Warner vil gå BD eller at Sony bakker ut med BD tar jeg med en STOR porsjon ro til det faktisk bekreftes av den aktuelle aktør.
    Rykter har vist seg å stort sett være feilaktige

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    SVS: bare gjør obs på at en 360 nå har HDMI, alle de nye consollene har dette. Og de leverer 1080p. det gjør tilogmed min med component, og har gjort det lenge. Og om man vil ut med nok til en elite så har du jo forsåvidt 120 gb hd også (elite koster 3990, er vel samme pris som ps3?)
    Vel, vel...
    Wii har kun komponent, desverre.
    Litt kjedelig, jeg må ha en ekstra kabel til projektor pga det der

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg skal hevde å være noen ekspert, så må det faktum at hd dvd er sonefri og ikke BD være en fordel i denne såkalte krigen. Hd dvd er jo så utrolig mye billigere på feks Amazon. tror egentlig det er derfor det ikke selges så mange hd dvd filmer i norge i allefall. Og på direkte spørsmål til Toshiba så fikk jeg til svar at de trodde begge formatene ville være på markedet lenge ennå.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Uten at jeg skal hevde å være noen ekspert, så må det faktum at hd dvd er sonefri og ikke BD være en fordel i denne såkalte krigen. Hd dvd er jo så utrolig mye billigere på feks Amazon. tror egentlig det er derfor det ikke selges så mange hd dvd filmer i norge i allefall. Og på direkte spørsmål til Toshiba så fikk jeg til svar at de trodde begge formatene ville være på markedet lenge ennå.
    Der kom den igjen. Les litt lengre opp i tråden, så ser du en oversikt på hvor "utrolig mye billigere" HD DVD er ift BD:roll:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og når vi først er inne på pris (hentet fra Amazon):

- Samsung BDP-1400 (HQV): $369,99
    - Sharp BD: $414
    - Panasonic BD30: $499,99
    - Philips BDP9000: $375
    - PS3: $399,99

- Toshiba A-35: $405,56
    - Toshiba A-30: $308,88
    - Toshiba XA2 (HQV): $479,98
    - Toshiba HD-A20: $349,99
    - Toshiba A3: $257 (1080i)
    - Toshiba HD-A2: $249 (Buy.com $399,99) WalMart: nå $229
    - RCA 5000: $499,99 (1080i)
    - Onkyo DV-HD805: $899 (sitat fra CNet:
    This product is currently not in stock at any of our online merchants).
    Hvor ble det av Onkyo-spillere forresten?

Så påstandene om at BD er dobbelt så dyrt som HD DVD kan vel snart legges dødt. Så helgetilbudet på $99, sett i lys av prisene over, sier kanskje litt hvor desperate Toshiba (evt Walmart) er for å få solgt spillere akkurat nå.
    bump
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom den igjen. Les litt lengre opp i tråden, så ser du en oversikt på hvor "utrolig mye billigere" HD DVD er ift BD:roll:
    Nå mente jeg filmene da, det er da ingen tvil om at alt er biligere i utlandet i forhold til her! Tok egentlig ingen stilling, bare nevner fakta.. Det med sone frihet må da være et salgs argument? Men hittil så har vel sony eller blue-ray vært flinkere til å markedsføre seg , i allefall her i Norge. Men hvorfor er folk så nidkjære? Jeg håper det kommer en felles løsning jeg. Dette kan jo nesten være grunnlag for hat! Blue-ray spiller eiere vs hd dvd eiere . Det blir for dumt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Nå mente jeg filmene da, det er da ingen tvil om at alt er biligere i utlandet i forhold til her! Tok egentlig ingen stilling, bare nevner fakta.. Det med sone frihet må da være et salgs argument? Men hittil så har vel sony eller blue-ray vært flinkere til å markedsføre seg , i allefall her i Norge
    Ok, trodde du mente spillere
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har vel blitt ett år klokere
    Derom strides de kloke

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En personlig betraktning. Ser at det er enkelte som engasjerer seg noe vanvittig i denne så kalte format krigen. Jeg må si det er atig å lese en del av innleggene her. Jeg skal ikke hevde noen fortreffelighet for hverken det ene eller det andre formatet, bare komme med noen tanker jeg har. Er det ikke sånn at blue-ray er foran, hvis de er det, pga PS3? Det er jo en spill maskin... Men er det så sikkert at alle disse brukes til å se film på? Jeg mener det er jo spill maskiner, kjøpt av ungdom og av foreldre til barn. Står de da ikke ofte koblet opp mot en liten crt på gutterommet? Voksne folk, uten spill interesser vil gjerne ha et pent møbel i stua. Og når prisen er i fordel av ett format, så velges det. Nå tenker jeg kun på det norske markedet. Kan hende det jeg sier her er sagt før, men det er nå det jeg tenker nå. ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    For å bruke SVS!-man og Esp1 sin terminologi. Dette lukter det virkelig desperasjon av.........:lol:

Minner jo om amerikanske valgkamper, har en ikke noe godt argument å komme med for egen sak så kan en jo alltid gå løs på motstanderen.

Dette må være fanbasert, tror ikke seriøse firmaer vil utsette seg for søksmål på grunn av slikt.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    For å bruke SVS!-man og Esp1 sin terminologi. Dette lukter det virkelig desperasjon av.........:lol:

Minner jo om amerikanske valgkamper, har en ikke noe godt argument å komme med for egen sak så kan en jo alltid gå løs på motstanderen.

Dette må være fanbasert, tror ikke seriøse firmaer vil utsette seg for søksmål på grunn av slikt.
    Det var kanskje litt rart at ikke en og annen første generasjon BD spillerene også kunne brukes som kopp holder eller få plass på lagere rommet, ettersom de tidlige modellene ikke fikk med seg all fungsonalitet pga en lansering før BD formatet var ferdig utviklet.

Med 1gen. spillere har vel forsåvidt også HD-DVD noen "svin på skogen", men det finnes vel ingen god grunn til å pengsjonere noen av disse spillerene ennå, og det naturlige måtte vel i første omgangng være å pensjonere DVD spilleren.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Det mest morsomme var etter filmen at var ferdig og YouTube foreslo link til andre relaterte filmer: "Blu-ray demodisk failes to load"

EDIT, endret til original kilde: BBC NEWS | Technology |
    ...Two weeks after the price cut Sony sold 100,000 PS3s in seven days...
    ..He added: "Obviously, we've taken so much heat over the year on PS3. Finally, the turning point has been passed."

Litt kult at Sony solgte like mange PS3 som Toshiba solge 99$ spillere Vi har selvsagt den samme regla om attch rate osv, men allikevel. Tror nok PS3 selger godt jula 2007. Så får vi da se Q1 hva det utgjør på filmsalget, selvom vi kanskje får en liten indikasjon allerede i jula. Kommer litt an på hvordan Sony markedsfører boksen, som konsoll, BD-avspiller eller multimediaboks.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må lese sammenhengen. Når du tar hensyn til den, så vil du se at det han mener er:

HD DVD-filmer er utrolig mye billigere på Amazon enn i Norge

Det samme kan selvfølgelig sies om Blu-ray-filmer, men da må du enten ha to spillere, eller passe på at filmene du kjøper ikke er sonebeskyttet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Med 1gen. spillere har vel forsåvidt også HD-DVD noen "svin på skogen"
    Javel? Sånn bortsett fra at de er store og klumpete og egentlig ganske stygge, så mangler vel ikke A1 og XA1 noe særlig funksjonalitet i forhold til hhv. A2 og XA2, gjør de vel?

Det jeg kommer på i farta er at de kun støttet stereo fra TrueHD til å begynne med, men dette ble fikset med en firmwareoppdatering for over et halvt år siden. Ellers har det vel ikke kommet noen fiks for 24p for XA1 ennå, men dette har vel vist seg å ikke funke så bra på XA2 heller?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tydelig at noe holder på å skje.Partene har satt seg sammen for å finne ut om de kan enes.
    Nåja. Jeg tror ikke du skal forvente en løsning som innebærer noe annet enn at man slutter helt å produsere det ene formatet. I så fall har jeg ingen tro på at fremtidige spillere blir kombospillere, hvilket igjen betyr at alle som har det forlatte formatet må kjøpe seg nye spillere og etter hvert bytte inn alle filmene sine.

Ifølge AVRev.Forum.com så uttaler Sony`s Howard Stinger seg som kan tolkes som at Sony kan trekke ut pluggen på BD?? Sony vil ikke at BD skal bli et nytt SACD prosjekt.Nå går det tydelig på pungen løs og da er store penger som tapes.
    Dette er basert på én kommentar i et langt intervju som er tatt langt ut av sammenhengen og spunnet litt på. Send det gjennom et forum og du får mange artige spekulasjoner ut av det. Det han egentlig sa var vel noe sånt som at det har vist seg å være vanskeligere å vinne HD-krigen enn de hadde trodd og at HD DVD faktisk fortsatt er på markedet selv om Sony har erklært seg som vinnere hver måned.

Videre meldes det at HDDVD-spillere er utsolgt over hele USA?
    Godt mulig. Jeg aner ikke.

Samtidig sier ryktene at Warner Bros. vil velge BD i 2008?
    Nok et rykte som er basert på sitater som er tatt ut av sammenhengen og spunnet til den store gullmedaljen på diverse fora. Det er nok business as usual for Warner neste år også, og så lenge det er forholdsvis jevnt mellom formatene, så kommer de nok til å fortsette å støtte begge formater.

Men, Warner driver ikke veldedighet, så de kommer selvfølgelig til å kontinuerlig evaluere situasjonen og om det er nødvendig å endre strategi. Poenget er bare at dette gjør Warner allerede i dag. De har gjort det i hele år, og det er bare naturlig at de vil fortsette med dette neste år også. Så lenge det ikke skjer noen store (og permanente) forandringer i balansen mellom formatene, så ser jeg ingen grunn til at Warner vil endre sin nøytrale status.

Her er det mye rare opplysninger som flyter rundt.Dersom BD stoppes så har jeg 2 stk. PS3 billig tilsalgs.
    Tror ikke du skal bekymre deg så veldig

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at vi snart vil kunne sammenligne bilde kvaliteten mellomformatene ganske lett. For det ser ut til at Warner endrer litt taktikk i produksjonen.

'The Brave One' Headed to Blu-ray, HD DVD | High-Def Digest

Legg merke til at BD versjonen kommer med PCM og HD DVD kommer med True HD.

Det betyr at Warner nå lager 2 encodede versjoner av filmen, en for hvert format i forhold til i dag.

Da burte de også få utnyttet de 20 GB og den ekstra båndbredden, selv om begge bruker VC1.

Er dette en skrive feil fra HiDefDigest, eller har Warner blitt lei av å bruke mye ekstra penger på få lage 2 lags BD plater for 5 GB ekstra, og heller vil få full valuta for pengene og få utnyttet hele plata.

EDIT: fant ut at jeg tok feil. Les de to neste postene før eventuelle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da ser det ut til at vi snart vil kunne sammenligne bilde kvaliteten mellomformatene ganske lett. For det ser ut til at Warner endrer litt taktikk i produksjonen.

'The Brave One' Headed to Blu-ray, HD DVD | High-Def Digest

Legg merke til at BD versjonen kommer med PCM og HD DVD kommer med True HD.

Det betyr at Warner nå lager 2 encodede versjoner av filmen, en for hvert format i forhold til i dag.
    Gjør det virkelig det? De har da hatt forskjellige lydformater på alle diskene hittill. Til nå har det vel vært DD+ (gjerne 1,5Mbps) eller TrueHD på HD DVD og vanlig Dolby Digital (640kbps) på Blu-ray. Det å legge til et PCM-spor på Blu-ray burde ikke være veldig komplisert.

Jeg kan ikke helt skjønne at dette skal bety at de vil encode videoen spesielt for Blu-ray bare pga. av dette. Spesielt ikke siden artikkelen sier: Both enjoy identical 1080p/VC-1 video encodes.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Gjør det virkelig det? De har da hatt forskjellige lydformater på alle diskene hittill. Til nå har det vel vært DD+ (gjerne 1,5Mbps) eller TrueHD på HD DVD og vanlig Dolby Digital (640kbps) på Blu-ray. Det å legge til et PCM-spor på Blu-ray burde ikke være veldig komplisert.

Jeg kan ikke helt skjønne at dette skal bety at de vil encode videoen spesielt for Blu-ray bare pga. av dette. Spesielt ikke siden artikkelen sier: Both enjoy identical 1080p/VC-1 video encodes.
    Beklager da har jeg sett feil før. Mente å ha sett at de i det siste hadde gitt ut likt i på både lyd og bildet.

Dobbelt sjekket og så at du har riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Du har rett. Warner har gjort dette på mange titler i høst. Identiske VC1-video, og PCM lyd på BD og TrueHD på HD DVD.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze

EDIT, endret til original kilde: BBC NEWS | Technology |
    ...Two weeks after the price cut Sony sold 100,000 PS3s in seven days...
    ..He added: "Obviously, we've taken so much heat over the year on PS3. Finally, the turning point has been passed."

Litt kult at Sony solgte like mange PS3 som Toshiba solge 99$ spillere Vi har selvsagt den samme regla om attch rate osv, men allikevel. Tror nok PS3 selger godt jula 2007. Så får vi da se Q1 hva det utgjør på filmsalget, selvom vi kanskje får en liten indikasjon allerede i jula. Kommer litt an på hvordan Sony markedsfører boksen, som konsoll, BD-avspiller eller multimediaboks.
    Bloomberg.com: Japan

Price Cut

The price cut and new model helped Sony increase sales of all consoles including the older PlayStation 2 to 100,000 units in the week ended Nov. 11, spokeswoman Kimberly Otzman said in an e-mail.
    NeoGAF - View Single Post - Official October NPD Results - Guitar Hero 3 & Nintendo kicks ass, 360 very,very good
    Regarding PS3 sales after price reduction:
    "Remember that the PS3 price cut came in November so we'll have to wait until our data comes out next month to see the effect of that cut on retail sell-through of the hardware.
    Salgstall Oktober:
    Wii 519K
    Nintendo DS 458K
    Xbox 360 366K
    PSP 286K
    PlayStation 2 184K
    PlayStation 3 121K

Price Cut Boosts PlayStation 3 Sales: Financial News - Yahoo! Finance
    U.S. sales of the PlayStation 3 more than doubled in the weeks after the company slashed the video game console's price $100 and launched a low-end model, Sony Corp. CEO Howard Stringer told The Associated Press Wednesday.

Sony said it sold more than 100,000 consoles of all types in the week ending Nov. 11.
    Så i tilfelle 100,000 på en uke er riktig så inkluderer det PS2.

Foreløbig er tallene bare basert på en uttalelse fra Howard Stringer, så en stor klype salt..........etc.

Side 419 av 653 FørsteFørste ... 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 415 416 417 418 419 420 421 422 423 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •