HD formatkrigen. - Side 418

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 418 av 653 FørsteFørste ... 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 414 415 416 417 418 419 420 421 422 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 ... SisteSiste
Viser resultater 8,341 til 8,360 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Nå er jo den analysen helt på jordet, men;

I følge deg så MÅ Toshiba sette prisen til $99 for å få solgt HDDVD spillere og dette er i følge deg negativt.

Som står i skarp kontrast til din positive melding om PS3's nye pris og hvor mye de selger.

Hvordan blir det forskjell på en nedsatt pris på en HDDVD spiller og en stadig lavere pris på PS3?

Etter ditt resonnement, så MÅ Sony sette ned prisen på PS3 for å få fortgang i salget.
    Dermed blir det eksakt samme sak etter ditt resonnement.

Men det var vel egentlig ikke det du ville få frem?
    Nei, det var ikke det jeg ville få frem, ja jeg regnet med at dette argumentet kom og nei, det blir ikke det samme.

Men selvsagt ser ikke du dette, at $99 er dumpingpris. Og stort sett samtlige HD DVD-fanboys regnet med at krigen var over når Toshiba fikk spillere til $299. (Husk de begynte på ca $800 juli 2006) Så skjedde ikke, og Toshiba-salget tok fortsatt ikke av. Krigen ville være over dersom Toshiba tok $199 pr spiller (BD lå da på ca $500 for sine spillere). Krigen var fortsatt ikke over, og folk kjøpte fortsatt ikke spillere som gjorde noe særlig innhugg på disksalget for HD DVD. Så ble de satt ned til $99 og noen gratisfilmer ble vel også slengt med. Altså 4 HD DVD-titler koster omtrent mer enn spilleren til $99. Dette kalles prisdumping, og som viser at Toshiba er desperate.

Når PS3 60GB versjonen kostet $599, ble det im overkant mye for mange. Sony tok konsekvensen av dette, og fjernet ting som ikke var nødvendig. Prisen ble satt til $399 (som er nær prisen for Xbox360). Det er en prisreduksjon, og ikke en prisdumping.

Bare for å sette det litt i perspektiv hva angår pris for et så nytt format som HD DVD. På Amazon koster en Oppo 981 DVD-spiller ca $230, Pioneer DV400 koster ca $97, Oppo DV970 ca $120 og en ok Toshiba DVD-spiller koster ca $120.

Hvorfor må Toshiba selge spillere for så lite, dersom de ikke MÅTTE sette ned prisen. For husk, prisen var allerede latterlig lav, mens prisen på PS3 var veldig høy. Jeg bare spør...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Riktig kalibrert ville disse lydformatene hørtes likt ut.
    Kan du gi oss kortversjonen av hvordan en kalibrerer bort forskjellene? Øke mastervolum med 4dB for DD+/TrueHD?

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Dette forumet og kanskje spesielt denne tråden er fult av innlegg hvor enkelt personer argumenter og forklarer sine valg og synspunkt ut i fra sitt ståsted.
    Det må du nesten bare finne deg i å lese om her. At du ikke bryr deg om hva akkurat jeg syntes, får da være ditt problem.
    Det finner jeg meg jo i, jeg er fortsatt her og diskuterer. Jeg kan vel kommentere det du sier; det må du bare finne deg i, når du kommer med slike kommentarer. Hvorfor skulle akkurat get du synes interesere eller bety noe for noen i denne sammenheng? Vi snakket vel strengt tatt mer generelt enn individuelt da du kom med den subjektive kommentaren din.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du sa det bedre for ett år siden jeg SVS! -man ;-)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Når HD DVD har billigere spillere, filmer med bedre lyd-og bildekvalitet (tester) og er regionsfri; nei, så skjønner jeg bare ikke hvorfor man håper Bluray skal vinne. Kun fordi den har 50GB kapasitet. Hva så? Det er foreløpig ingen forbindelse mellom lagringskapasitet og kvalitet mellom de to formatene.

..."jeg håper de med dyrest spillere, dårligst lyd og bilde og tvunget regionskoding vinner!"...jeg skjønner det bare ikke...???
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post521648

Nå har vel kvaliteten blitt ganske lik etter hvert, men fortsatt har Blu-ray dyrest spillere og tvungen regionskoding!

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs-man, hd dvd satser på billig hardware og bd satser på billig software, to forskjellige strategier, samme mål...er dette virkelig så mye å mase om? Dumping og sponsing og skjulte avtaler og gud vet hva foregår i stort monn på begge sider, å syte og klage over kun den ene siden blir bare for dumt...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Nå som TL51 er endelig godkjent, er det ikke da rimelig å anta at de er bakoverkompatible med eldre avspillere? Regner med det ligger inne noen slike kriterier for å bli godkjent?
    Det bør i hvert fall være lov å anta at de aller, aller fleste spillerne vil klare å lese diskene.

For en ukes tid siden regnet de med å runde 500 000 spillere i løpet av kort tid (la oss si i løpet av november). De sa vel at det var solgt 320 000 standalones før Wal*Mart-salget, og at det ble solgt 100 000 spillere den helgen. Basert på litt gjetting vil jeg tro at det ved årsskiftet var solgt godt under 100 000, og jeg blir vel egentlig litt overrasket om 1. gen-spillerne utgjør mer enn 100 000 av spillerne som er solgt til nå (tipper det ligger nærmere 50 000). 3. gen kan muligens utgjøre rundt 30 000. Da står vi igjen med ca. 300 000 2. gen-spillere.

Hvis det viser seg at 1. gen-spillerne ikke kan lese platene, men 2. og 3. klarer det helt fint, så tror jeg Toshiba vil si til ******* med 1. gen, la oss ta i bruk TL51-plater med en gang. Så kan de heller gi $100 i innbytte for A1 og $200 for XA1 ved kjøp av A3, A30 og A35 eller noe sånt.

Hvis det ikke funker på 2. gen heller, da blir det mye, mye verre. De kan fortsatt velge å drite i 2. gen-eierne, men da bør de helst vente til de har solgt i nærheten av to millioner spillere.

Hvis det ikke en gang virker på 3. gen, kan de bare glemme hele greia. Da vil TL51 kun være aktuelt som et dataformat.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba derimot MÅ selge sine spillere til dumpingpris for at de skal bli interesante kjøp. S ikke ser jeg helt koblingen mellom Apple og Toshiba:?
    mens koblingen til Lada var åpenbar??? :roll:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når vi først er inne på pris (hentet fra Amazon):

- Samsung BDP-1400 (HQV): $369,99
    - Sharp BD: $414
    - Panasonic BD30: $499,99
    - Philips BDP9000: $375
    - PS3: $399,99

- Toshiba A-35: $405,56
    - Toshiba A-30: $308,88
    - Toshiba XA2 (HQV): $479,98
    - Toshiba HD-A20: $349,99
    - Toshiba A3: $257 (1080i)
    - Toshiba HD-A2: $249 (Buy.com $399,99) WalMart: nå $229
    - RCA 5000: $499,99 (1080i)
    - Onkyo DV-HD805: $899 (sitat fra CNet:
    This product is currently not in stock at any of our online merchants).
    Hvor ble det av Onkyo-spillere forresten?

Så påstandene om at BD er dobbelt så dyrt som HD DVD kan vel snart legges dødt. Så helgetilbudet på $99, sett i lys av prisene over, sier kanskje litt hvor desperate Toshiba (evt Walmart) er for å få solgt spillere akkurat nå.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg synes du sa det bedre for ett år siden jeg SVS! -man ;-)

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post521648

Nå har vel kvaliteten blitt ganske lik etter hvert, men fortsatt har Blu-ray dyrest spillere og tvungen regionskoding!
    Dette er skittent og dårlig gjort, Oba

Vel, jeg har vel blitt ett år klokere
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Basert på litt gjetting vil jeg tro at det ved årsskiftet var solgt godt under 100 000, og jeg blir vel egentlig litt overrasket om 1. gen-spillerne utgjør mer enn 100 000 av spillerne som er solgt til nå (tipper det ligger nærmere 50 000). 3. gen kan muligens utgjøre rundt 30 000. Da står vi igjen med ca. 300 000 2. gen-spillere.
    Skavvise... Fant akkurat pressemeldingen fra Toshiba som sa at de hadde solgt 100 000 spillere 18. april i år, og at de hadde opplevd en kraftig økning i salget etter at de satt ned prisen på A2 til $399 (22. mars).

Tror jeg holder fast ved at A1 og XA1 utgjør mindre enn 50 000 spillere. Hvor mye mindre er jeg fortsatt veldig usikker på.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    mens koblingen til Lada var åpenbar??? :roll:
    Her inne er intet åpenbart, Counterpointer
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det var ikke det jeg ville få frem, ja jeg regnet med at dette argumentet kom og nei, det blir ikke det samme.

Men selvsagt ser ikke du dette, at $99 er dumpingpris. Og stort sett samtlige HD DVD-fanboys regnet med at krigen var over når Toshiba fikk spillere til $299. (Husk de begynte på ca $800 juli 2006) Så skjedde ikke, og Toshiba-salget tok fortsatt ikke av. Krigen ville være over dersom Toshiba tok $199 pr spiller (BD lå da på ca $500 for sine spillere). Krigen var fortsatt ikke over, og folk kjøpte fortsatt ikke spillere som gjorde noe særlig innhugg på disksalget for HD DVD. Så ble de satt ned til $99 og noen gratisfilmer ble vel også slengt med. Altså 4 HD DVD-titler koster omtrent mer enn spilleren til $99. Dette kalles prisdumping, og som viser at Toshiba er desperate.
    Du tror det er desperasjon.
    Det du ikke ser, er det store bildet.
    Hvorfor er ikke dette en bevisst strategi fra Toshiba?
    Og er du så dum at du tror Toshiba betaler butikkpriser for filmer som de legger med en spiller sånn at ditt regnestykke blir; 4 filmer = $99? Regner med at de betaler 2-3$ max. pr. film. Kanskje filmselskapene sponser filmene?

Når PS3 60GB versjonen kostet $599, ble det im overkant mye for mange. Sony tok konsekvensen av dette, og fjernet ting som ikke var nødvendig. Prisen ble satt til $399 (som er nær prisen for Xbox360). Det er en prisreduksjon, og ikke en prisdumping.
    Det er en kanibalisering av PS3. Hva blir igjen av den PS3 som de originalt lanserte. Hvorfor kan MS tjene penger på x360 mens Sony desperat kanabiliserer PS3? Ikke for å tjene penger på PS3, men for å ikke tape penger like fort som de har gjort hittil. De har jo tapt milliarder i dollar hittil, så mye at de måtte selge ut et selskap de eide for å finansiere videre drift av spilledivisjonen.
    Og det kalles ikke desperasjon

Bare for å sette det litt i perspektiv hva angår pris for et så nytt format som HD DVD. På Amazon koster en Oppo 981 DVD-spiller ca $230, Pioneer DV400 koster ca $97, Oppo DV970 ca $120 og en ok Toshiba DVD-spiller koster ca $120.
    Noe som bare betyr at det er en pris de har satt som de tjener penger på. Forteller ikke noe om hva spilleren koster å produsere.
    Du kan etter sigende lett skaffe deg en DVD spiller i USA helt ned i $35 i USA.
    Er det da bare et tapsprosjekt?

Hvorfor må Toshiba selge spillere for så lite, dersom de ikke MÅTTE sette ned prisen. For husk, prisen var allerede latterlig lav, mens prisen på PS3 var veldig høy. Jeg bare spør...
    Prisen på PS3 er veldig høy fordi den er en teknisk veldig avansert og dermed dyr maskin og har en innebygget BD spiller.
    Teknisk designmessig ubenyttet "overkill", foret og født av en "teknisk prestisjekultur" innad i Sony, akkurat som Blu-Ray formatet.
    Andre produsenter(x360,HDVD) klarer å matche det som kommer ut av PS3 og BD med vesentlig mindre resurser.
    Kanskje Sony skulle droppet BD spilleren (lik strategien til MS for x360) og konsenterert seg om å utvikle PS3 spill i stedet, på et tidligere tidspunkt? PS3 har jo gjort svært lite for BD formatet med sin lave "attach rate".

Toshiba må ikke selge en spiller til den lave prisen.
    Men de vil selge til den prisen, det er en vesensforskjell.
    Det er bare du i din snevre BD fanboy oppfatning som sier at Toshiba måtte selge til den prisen.
    Hvis de måtte selge så hadde det vel vært mer naturlig at de fortsatte med den prisen lengere enn en Halloween helg for å drive kunder til Walmart og Best Buy osv. ?

Husker du ikke DVD spillere i matbutikkene i Norge for noen år siden helt nede i Kr.300?
    Hvem betalte for det gildet? Japanske CE? Kinesiske CE? Filmselskapene? Rimi,Rema, Obs?
    Var det noen som MÅTTE selge dem til den prisen?

Eller var det en del av en straegi for å skape et marked?

Se mitt neste innlegg for mer detaljert forklaring!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    men så er spørsmålet om dette forskjellen kommer av "dialog normalization"-greia da?
    kompenserte fire fem dB for å komme opp i det samme volumet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På bakgrunn av Walmart's $99 A2 og ferdigstillelsen av det Kinesiske HDDVD formatet vil jeg fortelle litt om HD formatets fremtid slik jeg ser det.

For å sette det i sammenheng må vi gå noen år tilbake til da DVD formatet hadde vært på markedet i noen år.
    DVD hadde nemlig problemer med å slå riktig an i starten og overta VHS markedet.
    Etter noen år ble vestlige CE selskaper og filmselskapene utålmodige.
    Mange av dere hadde sikkert gitt flere tusenlapper for en DVD spiller da dere en dag kom i matbutikken og så DVD spillere ved kassa til kr.999. Ikke lenge etter så kostet de kr.499 og så kostet de kr.299.
    Om disse var sponset av filmselskapene/CE eller om de faktisk var så billige å produsere vet ingen.
    Det vi vet var at det var kineserne som bygget dem, og salget av disse spillerne til en så lav pris var den utløsende faktoren til at man kunne begynne å fase ut VHS produksjonen.
    Det gikk rimelig raskt etter at de billige spillerne kom i salg, men denne strategien ble startet alt for sent så det tok alt for lang tid før DVD over tok VHS.

Vi er ikke kommet helt dit enda men jeg tror noen i Industrien har lært og $99 for en HDDVD spiller er starten på en liknende strategi.

Det vil bli flere $99 tilbud i fremtiden. Dette er utelukkende positiv. Her er hvorfor.

* HD media markedet er så lite at det rett å slett må skapes med slike tilbud hvis ikke vil det bli 2015 før HD har noen betydning.

* Det koster mindre for f.eks Toshiba å tape noen $$ på hver spiller enn å betale for reklame i pressen eller TV og med større reklameverdi pga. «word of mouth» effekten.
    * 1 solgt spiller til $99 selger sikkert 2-3 spillere selv om prisen da er tilbake til $199 eller $299. Når John forteller i sosialt lag eller til naboen om sin nye HDDVD spiller så skal naboen ha det samme og John's kompiser like så. De kan jo ikke være dårligere enn ham, kan de? Folk er rare sånn.

* Så har vi Industri Produksjons effekten.
    Med all ny teknologi så skal det mye testing til for å få produksjonen strømlinjeformet.
    Dette skal helst skje på på store volum. Det er stor forskjell på en liten «prototype» produksjon og høyt volum samlebånd produksjon. Siden dette må testes og markedet er lite så er det ypperlig å kunne bli kvitt et voksende varehus med spillere for $99 dollar i stedet for å resirkulere dem tilbake i produksjonen. I tillegg så får Toshiba en voksende base av kunder som faktisk fungerer som Beta testere for masseproduksjonen. De kan lett analysere returer og reparasjoner og Optimere produksjonen i forhold til dette.

* Så kommer vi til det nest viktigste punktet.
    Toshiba, som den største produsenten av Hi-Def «standalone» spillere uansett format, kan fysisk bevise og demonstrere overfor andre CE produsenter at/hvordan masseproduksjonen av HDDVD spillere fungerer og hvor billig de kan produseres.
    Spesielt viktig er det å kunne demonstrere dette for Kinesiske CE produsenter. Det er ikke bare lave kostnader som er grunnen til at A2/3 blir produsert på Kinesiske fabrikker.

* Her kommer vi til det viktigste.
    For at HD formatet skal kunne «ta av» raskt nok så må CE og Studioene komme seg ut av den situasjonen som eksisterer nå; nemlig at salg og produksjon av SD DVD spillere underminerer hele HD markedet.
    For å stoppe den trenden må;
    DVD FORUM KANSELERE SD DVD PROUKSJONS LISENSEN.
    Slik at det bare blir produsert HD spillere og SDDVD spillerproduksjonen stopper.
    Men for å kunne gjøre det så må de gi Kinesiske CE produsenter noe å produsere isteden.
    Selvfølgelig kan de produsere BD spillere isteden, det blir jo Kinesernes valg.

Men for å gjøre valget letter har de gitt Kineserne 2 ting.

1. Toshiba har laget et enkelt billig design og bevist for Kineserne hvordan den masseproduseres, og hjelper dem med dette som en samarbeids avtale.
    2. Toshiba har sammen med DVD Forum utviklet et «China Only» HDDVD format sammen med Kinesisk Universitets og forskningsmiljø.
    *Kineserne vil ha større interesse av HDDVD en andre HD format fordi det er Kinesisk Intellektuell Verdi i dette formatet.
    *Formatet er blitt godtatt Politisk og Industrielt av Kineserne.
    *Med lavere Patent Royalties enn for SD og HD spillere som går til vesten.

Dette gjør det mer interessant for Kineserne å satse på HDDVD produksjon fremfor SD eller BD, og fordi de vil kunne produsere nesten identiske HDDVD spillerne både for hjemmemarkedet og resten av verden.

På denne bakgrunnen kan det være mulig å få Kineserne til å godta en stopp i SDDVD produksjonen og skifte til HDDVD produksjon.

China HDDVD vil bli lansert i Kina til våren i opptakten til sommer Olympiaden i Beijing og etterhvert eksporteres i store mengder til vesten med «ca.1 chip forskjell» fra den Kinesiske versjonen.

Da vil vi se samme priser og effekt som skjedde da de Kinesiske SD DVD spillerne ble solgt i matbutikker for en billig penge.
    Dette er grunnen til at HDDVD blir formatet som overtar for SDDVD.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke Star Trek fan, men det er vel ganske mange "Trekkis" i verden og sikkert noen tusen av dem som vil se Star Trek i HD med interaktive funksjoner osv. og det vil vel selge noen HDDVD spillere.

Her er en anmeldelse av sesong1;
    Star Trek The Original Series: Season One HD DVD Review | TheManRoom The Man Room

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tror det er desperasjon.
    Det du ikke ser, er det store bildet.
    Hvorfor er ikke dette en bevisst strategi fra Toshiba?
    Og er du så dum at du tror Toshiba betaler butikkpriser for filmer som de legger med en spiller sånn at ditt regnestykke blir; 4 filmer = $99? Regner med at de betaler 2-3$ max. pr. film. Kanskje filmselskapene sponser filmene?
    Nei, selsagt tror jeg ikke det. Men det sier i hvertfall hvor mye Toshiba verdsetter en spiller. Kunne like gjerne ha stått i annonsen: Kjøp 4 HD DVD-filmer, få en spiller på kjøpet. For antaglig tjener de mer på filmene enn spilleren. Synes du en slik annonse hadde virket desperat, da?
    Det er en kanibalisering av PS3. Hva blir igjen av den PS3 som de originalt lanserte. Hvorfor kan MS tjene penger på x360 mens Sony desperat kanabiliserer PS3? Ikke for å tjene penger på PS3, men for å ikke tape penger like fort som de har gjort hittil. De har jo tapt milliarder i dollar hittil, så mye at de måtte selge ut et selskap de eide for å finansiere videre drift av spilledivisjonen.
    Og det kalles ikke desperasjon
    Nei, da. Ingen kanabalisering, som du kaller det. De tok vekk PS2-kompatibilitet. For få hundrelapper man får for PS2 på bruktmarkedet nå, så kan man like godt beholde den. Av det som ble fjernet, så var det vel kun en USB inngang, samt minnekortleseren og 20GB mindre HDD. Fortsatt har den innebygd Blu-ray spiller, 40GB HDD, HDMI, 1080p (24fps) til $399.

Xbox360 har kun 20GB HDD, 1080i og ingen mulighet for HD DVD. Det til en pris på $349. Skal du spille av HD DVD-filmene med add-on koster pakka $529. Og da blir det enda en boks til.

Så den holder nok ikke ARTY.

Toshiba må ikke selge en spiller til den lave prisen.
    Men de vil selge til den prisen, det er en vesensforskjell.
    Det er bare du i din snevre BD fanboy oppfatning som sier at Toshiba måtte selge til den prisen.
    Hvis de måtte selge så hadde det vel vært mer naturlig at de fortsatte med den prisen lengere enn en Halloween helg for å drive kunder til Walmart og Best Buy osv. ?
    Så hvorfor har akkurat denne spilleren siden mars 07, da den i mars ble satt ned til $399, så til $299, så til $199 og nå til slutt til $99. Er det fordi den solgte så godt ?

Husker du ikke DVD spillere i matbutikkene i Norge for noen år siden helt nede i Kr.300?
    Hvem betalte for det gildet? Japanske CE? Kinesiske CE? Filmselskapene? Rimi,Rema, Obs?
    Var det noen som MÅTTE selge dem til den prisen?
    Det har du jo for så vidt rett i. DVD-spiller markedet var synkende. Noe måtte gjøres for at folk kjøpte flere enn en spiller pr husstand. Dermed gjorde billigmerkene sitt inntog. I dag innrømmer bransjen at de tjener lite penger på spillere eller at de taper penger på filmsalget, fordi prisene er så lave

Forskjellen er jo at DVD var allerede et verdensformat og var godt etablert da disse prisene kom.

Men vi får se hvilken hvilken konsoll det selges mest av denne julen her i Norge eller i USA...DinSide Data - Sjokkpris på Playstation 3
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS: bare gjør obs på at en 360 nå har HDMI, alle de nye consollene har dette. Og de leverer 1080p. det gjør tilogmed min med component, og har gjort det lenge. Og om man vil ut med nok til en elite så har du jo forsåvidt 120 gb hd også (elite koster 3990, er vel samme pris som ps3?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, fant disse to "BluRay reklamene"...
    YouTube - The Coaster -- Blu-ray Hi Def
    YouTube - The Junk Closet -- Blu-ray Hi Def

Sikkert kjempegøy for blåfolk - men jeg tenker de røde her nå ... eh ser rødt

Jeg håper egentlig at de der er fan-made og ikke noe offisielle reklamer for BDA - da blir det litt lavmål synes, nesten som å slå under beltestedet.

Ellers når det gjelder PS3 effekten er jeg temmelig sikker på at SONY har driti seg ut ved å kun legge ved en kompositt kabel i boksen. Hvem gidder kjøpe ekstra kabel? Og hvor bra ser egentlig BluRay ut på en HDTV med kun kompositt som signal?! (Og hvor mange av disse står fortsatt i standard 4:3 modus med "stretching" i TV'en???) Nei huff.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ahh, det er derfor Apple sliter så mye ja.. Huff, det er virkelig dumt at de ikke har lisensiert ut iPod teknologien sin, eller lar andre produsere Macer, da kunne de *virkelig* ha tjent penger..
    Du glemmer en viktig ting her. Apple var FØRST ute med kombinasjon av IPOD og musikkbutikk. Dette var unikt og de hadde markedet alene over lang tid. Nå er det flere andre som prøver seg på det samme, men de har ikke lykkes så langt. Apple klarte å opparbeide seg et monopol. Men nå ser vi at trenden snur. IPOD-ene sto tilnærmet på stedet hvil i mange år. Det er flere andre produsenter som har vært mye mer inovative på MP3 fronten enn Apple. Dette gjelder både design og funksjonalitet. Men Apple ser ut til å komme sterkt tilbake, nettopp grunnet denne trusselen fra andre. Og når markedet i tillegg ser ut til å gå mot (endelig) DRM-frie musikkbutikker er det ingen kobling lenger mellom iTunes og Ipod.

Når det gjelder Mac-er så har de alltid vært et nisjeprodukt. Det er spesielt media og grafikkbransjen som har brukt dem. Vi ser nå en tendens til at Mac miljøet brer seg utover "det gamle miljøet" men det er mer som et motsvar til Microsoft/Windows som har tilnærmet monopol på PC markedet. Det var, til informasjon, særlig etter at Mac-ene begynte med Intel CPU-er at populariteten steg. Fordi en da kunne kjøre både OSX og Windows på samme maskin (nesten som en kombi HD-DVD og BD spiller ??).

Men var det Apple denne tråden var om ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dette er skittent og dårlig gjort, Oba

Vel, jeg har vel blitt ett år klokere
    Det tydelig at noe holder på å skje.Partene har satt seg sammen for å finne ut om de kan enes.Ifølge AVRev.Forum.com så uttaler Sony`s Howard Stinger seg som kan tolkes som at Sony kan trekke ut pluggen på BD?? Sony vil ikke at BD skal bli et nytt SACD prosjekt.Nå går det tydelig på pungen løs og da er store penger som tapes.Videre meldes det at HDDVD-spillere er utsolgt over hele USA? Samtidig sier ryktene at Warner Bros. vil velge BD i 2008? Her er det mye rare opplysninger som flyter rundt.Dersom BD stoppes så har jeg 2 stk. PS3 billig tilsalgs.
    Stølen

Side 418 av 653 FørsteFørste ... 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 414 415 416 417 418 419 420 421 422 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •