HD formatkrigen. - Side 417

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 417 av 653 FørsteFørste ... 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 413 414 415 416 417 418 419 420 421 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 ... SisteSiste
Viser resultater 8,321 til 8,340 av 13053
    Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og i gamle Sovjet hadde de kun Lada. De tjente penger som gress på bilene, og solgte millioner....Det var helt til russerne fikk tilgang til andre bilmerker. De var dyrere, men også mye bedre

For øvrig så er det heller ikke så mange år siden at Apple slet litt også...
    Men nå vokser i hvertfall Apple enormt og er godt på vei til å bli større enn Microsoft.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Men nå vokser i hvertfall Apple enormt og er godt på vei til å bli større enn Microsoft.
    Jepp, men det er ikke fordi de dumper prisene til $99 for iPod eller selger iPhone til slikk og ingenting. De selger som hakka møkk og tar den prisen de vil, og folk handler som gale. Bare se køene utenfor butikkene da iPhone kom.

Toshiba derimot MÅ selge sine spillere til dumpingpris for at de skal bli interesante kjøp. S ikke ser jeg helt koblingen mellom Apple og Toshiba:?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dumping, ja...for ikke å snakke om BD's "kjøp-en-så-hiver-vi-to-til-etter-deg-gratis"-salg...

Den china-hd dvd saken kommer til å gjøre vei i vellinga:razz:

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Du og du! Er det noen som bryr seg om hva akkurat du synes, med akkurat din økonomi, andre enn deg selv? Se deg om; det finnes andre mennesker i verden. For eksempel de du diskuterer med.
    Dette forumet og kanskje spesielt denne tråden er fult av innlegg hvor enkelt personer argumenter og forklarer sine valg og synspunkt ut i fra sitt ståsted.
    Det må du nesten bare finne deg i å lese om her. At du ikke bryr deg om hva akkurat jeg syntes, får da være ditt problem.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    dumping, ja...for ikke å snakke om BD's "kjøp-en-så-hiver-vi-to-til-etter-deg-gratis"-salg...

Den china-hd dvd saken kommer til å gjøre vei i vellinga:razz:
    Det er faktisk kjøp en og få en gratis ikke to. Litt korrekthet er på sin plass vell.

Eller finnes det en slik kampanje jeg ikke har fått med meg?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba derimot MÅ selge sine spillere til dumpingpris for at de skal bli interesante kjøp. S ikke ser jeg helt koblingen mellom Apple og Toshiba:?
    Hehe, ikke jeg heller egentlig. Det finnes jo haugevis med iPod
    -tilsvarende spillere der ute fra alle de store produsentene.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel anske mange som synes det er merkbar kvalitetsforskjell på DD+ 1,5mbps kontra PCM 24bit/ 6,9mbps. Det at du, tklev, ikke hører forskjell, betyr ikke nødvendigvis at det ikke er forskjell.
    SVS! - Man, igjen kommer du med udokumenterte påstander. Kom med noen sammenligninger som faktisk bekrefter det du sier så kan vi diskutere. Enn så lenge du kun er opptatt av å sette HD DVD i dårlig lys, og t.o.m. farer med uriktig informasjon for å få frem dine poenger så er det ikke intr. å diskutere med deg.

PS: Dersom du ikke viste det, Dolby Digital lydsporet på Ratatouille er 640kbps, og er ikke engang DD+, langt ifra 1500kbps. Så det sitatet du brukte i den opprinnelige meldingen din blir totalt meningsløst i denne settingen.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ikke for å kværulere, men pris er ofte ett tema for folke flest, eller iallefall de jeg kjenner. Selv om de har mye eller lite penger, faktisk så er det de jeg kjenner med mest penger som er mest prisbevisste, kanskje en grunn til at de har mest penger?

Hvis marginene for folk ligger på 1000-lappen så har de uansett lettere råd til HD DVD spiller enn Blu-ray spiller. For det er vel uansett lettere å spare opp feks 2000kr enn 4000kr? For mange handler det også om prioritering, meg selv inkludert. Hadde jeg gått for Blu-ray så ville jeg kanskje ha angret litt pga av at det hadde gått med vesentlig mer penger enn hvis jeg hadde gått for HD DVD. Filmutvalget er både bra og dårlig på begger formater, begge har filmer jeg vil ha og mangler filmer jeg vil ha. Så lenge det er krig vil jeg evt "tape" minst ved å gå for HD DVD.

Vel det er nå i allefall meg, kanskje litt uinteressant for mange, men er nok også noen som er enige med meg.
    Syntes innlegget ditt er greit og har ingen problemer å si at jeg en enig i mye av det du skriver. Jeg forstår at dersom marginene ligger på 1000 kroner for den enkelte og en ønsker seg en HD spiller, så forstår jeg at mange kjøper en HD DVD spiller. Jeg forstår godt at mange kliner til og kjøper en HD DVD spiller for 99$ eller 2500 kroner og får samtidig med 5 gratis filmer.
    Folk velger ut i fra sitt stå sted og sine preferanser og det må vi faktisk respektere.
    Det viktige for den enkelte må være å få nyte film med HD kvalitet på de filmene en ønsker å se.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er jo den analysen helt på jordet, men;

I følge deg så MÅ Toshiba sette prisen til $99 for å få solgt HDDVD spillere og dette er i følge deg negativt.

Som står i skarp kontrast til din positive melding om PS3's nye pris og hvor mye de selger.

Hvordan blir det forskjell på en nedsatt pris på en HDDVD spiller og en stadig lavere pris på PS3?

Etter ditt resonnement, så MÅ Sony sette ned prisen på PS3 for å få fortgang i salget.
    Dermed blir det eksakt samme sak etter ditt resonnement.

Men det var vel egentlig ikke det du ville få frem?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner BD-hjulene å rulle igjen. Det blir nok stygge tall for Q4 for Toshiba...

Filmguiden CINERAMA.no - Ratatouille rett til topps
    For Toshiba..? Hvorfor i huleste skulle Toshiba tape på at en BD-film selger godt.. Merkelig logikk på deg som vanlig. Ratatouille er en topp film, og jeg unner den alt godt. Det er fint at du viser til nyheter, men spar meg de tåpelige stikkene til HD DVD, det skaper bare dårlig stemning.

HD DVD gruppen forventer selvsagt ikke å vinne Q4, noe annet ville ha vært helt urealistisk. De vet jo godt at de har svakere filmer i sitt arsenal, det eneste som er viktig for dem er:
    a) Hvor mange spillere de får solgt
    b) Hvor stor forskjell det er i salget på nøytrale titler fra Warner

Både på punkt a) og b) så har HD DVD gruppen vist en fremgang de siste ukene, og det er lite som tyder på at det endrer seg pga. at en Disney film selger godt. Faktisk er det slett ikke usansynlig at Sony og Disney sine BOGO salg stjeler potensielle kunder fra Warner sitt BD-marked..

PS: Ang. den linken du refererte til, den kan fort tolkes feil, den oppgir 40% høyere tall sammenlignet med Spiderman 3 forrige uke, men det gjelder altså DVD-versjonen. Jeg blir veldig overrasket dersom Ratatouille ikke selger mer enn 40% mer av Spiderman 3 filmer på Blu-Ray.

'Ratatouille' decorates top sales spot

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Det er faktisk kjøp en og få en gratis ikke to. Litt korrekthet er på sin plass vell.

på dette siste bogo-salget får man visstnok kupong på en ekstra film gratis eller noe sånt...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti

Det er en kampanje til ja, Sony har startet med en ny kampanje hvor du kan få en gratis film dersom du har kjøpt 2 BD-filmer. Det er faktisk mulig å kombinere BOGO-salget med denne kampanjen, så i veldig spesielle situasjoner så er det faktisk mulig å oppnå en slik: "kjøp-en-få-3-gratis" situasjon...

Den kampanjen til Sony er forøvrig avhengig av at du får tilsendt filmen i posten i ettertid, og at du må vise til kvittering på at du har kjøpt filmene. Så den kampanjen vil for det første ikke vises på Nielsen sine tall, og det vil heller ikke være slik at du får alle 3 filmene på en gang.. Du må vente (sikkert ganske lenge også) før du får den 3dje.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic's newest Blu-ray player delayed - DVDTOWN.com

Nok en utsettelse for Blu-ray sine 1.1 spillere. Jeg er ikke akkurat imponert over planleggingen til BDA med tanke på at julesalget står rett for dør, uten at de har en eneste spiller i butikkene som er fult ut kompatibel med den nye standarden. PS3 vil helt sikkert fortsatt selge godt, så det er ingen krise for BDA, men det tyder ikke godt for at Blu-Ray skal klare å kvitte seg med PS3-stempelet. (PS: Elsker PS3ern min, men har ikke noe ønske om at den skal være den dominerende BD-avspilleren på markedet. Tror ikke det er sunt for markedet, eller for BDA.)

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som TL51 er endelig godkjent, er det ikke da rimelig å anta at de er bakoverkompatible med eldre avspillere? Regner med det ligger inne noen slike kriterier for å bli godkjent?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Etter ditt resonnement, så MÅ Sony sette ned prisen på PS3 for å få fortgang i salget.
    Dermed blir det eksakt samme sak etter ditt resonnement.
    Sony måtte ned med prisen, men hadde ikke råd med den ordinær PS3, så de måtte skrape sammen en "dårligere" versjon for å kunne konkurre litt. Det sier kanskje litt om hvor mye spill avdeldingen til Sony sliter med å tjene penger.

Sitat Opprinnelig postet av sage
    Nå som TL51 er endelig godkjent, er det ikke da rimelig å anta at de er bakoverkompatible med eldre avspillere? Regner med det ligger inne noen slike kriterier for å bli godkjent?
    Det er vel her spenningen ligger. De første meldingene var at spillerene ville ha noen problemer med å leses det tredje laget, men at spillerens feilretting ville fikse dette.

Selv om det har gått en tide siden den gang, så burte Toshiba ha fått testet dette, og hvis det var positive svar, så ville vi kanskje ha fått vite det alt. Eller kanskje dette var godkjenningen, og at godmeldingen kommer til uka.

Men det høres ikke lovende ut, de fleste har vel nevnt at de ikke får det til. Problemet er kanskje ikke å lese det tredje laget, men å få lest de 2 ekstra GBene de har lagt til på hvert lag for å kommer over 50 GB.

Personlig så er jeg ikke så optimistisk. Men funker det, og produksjonene av selve platene går som smørt, så er dette ett stor pluss for HD DVD rent spesifikasjones messig.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke helt se for meg at de tør å komme med en plate som de avspillerne på salg i det siste, som de har solgt i bøtter og spann, ikke kan spille av...det er litt for risky gambling, tror jeg:shock:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    SVS! - Man, igjen kommer du med udokumenterte påstander. Kom med noen sammenligninger som faktisk bekrefter det du sier så kan vi diskutere. Enn så lenge du kun er opptatt av å sette HD DVD i dårlig lys, og t.o.m. farer med uriktig informasjon for å få frem dine poenger så er det ikke intr. å diskutere med deg.

PS: Dersom du ikke viste det, Dolby Digital lydsporet på Ratatouille er 640kbps, og er ikke engang DD+, langt ifra 1500kbps. Så det sitatet du brukte i den opprinnelige meldingen din blir totalt meningsløst i denne settingen.
    OK, den skal jeg ta, at dette ikke var DD+ 1,5. Beklager. Men du mener det er stor forskjell mellom DD 640kbps og DD+ 1,5mbps, men derimot ingen forskjell mellom DD+1,5 og PCM 24bit/ 6,9mbps?

En del skriver også at de fortrekker PCM fremfor TrueHD og at DTS-HDMA minner mer om PCM enn om TrueHD. Så sier "ekspertene" at; nei, det blir feil. De er identiske. Den ene er pakket, den andre ikke. Men hvorfor opplever nesten alle at PCM er det beste? Ekspertene her inne forklarer dette med at; "nei, det er ikke bedre, det bare høres slik ut"

Og det er da jeg begynner å lure. Er det ikke hva vi oppfatter som bedre som teller da?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så en ting er avklart, DD+ har en maks båndbredde på 3Mbps, ikke 1,5. Så vidt jeg vet er det vel omtrent bare på 300 hvor man kan sammenligne PCM og Dolby True HD. Der låter PCM best (Har mer dynamikk). Vi har nå hørt en del filmer med DTS HD Master Audio. Det rocker noe grasalt. Om det rocker mer enn PCM det får vi dessverre ikke sjekket. Foreløpig ser det i allefall ut som om ukomprimert PCM og DTS HD Master Audio er de to formatene som skiller seg ut. Det finnes dog et unntak. Dolby Digital Plus lydsporet på Transformers er meget godt. Spørsmålet er selvsagt om det ikke ville vært enda råere med DTS HD. Det er det også plass til på skiva, så da er det vel tankegangen om en råere spesialversjon på et senere tidspunkt jeg tipper.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke være enig om at teknikk ikke er din sterkeste side SVS-man. :-)

Hvis du hadde lest tråden tidligere så ville du sett at Esp1 har forklart dette meget godt.

Alle Dolby sporene har altså 4 db demping. Hvis du ikke ser forskjellen mellom DD 640 og 1500 og 1500 og HD må du ta en reality check.

Selv DTS hevder at det i praksis ikke er forskjell mellom DTS HD og DTS HD MA da 1500 er så høy bitrate at det i praksis er lossless. Det samme gjelder Dolby formatene.

Vi kan være enig om at DTS og PCM høres høyere ut. Derfor oppfatter noen det som bedre fordi de ikke kompenserer. Riktig kalibrert ville disse lydformatene hørtes likt ut.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Så vidt jeg vet er det vel omtrent bare på 300 hvor man kan sammenligne PCM og Dolby True HD. Der låter PCM best (Har mer dynamikk).
    men så er spørsmålet om dette forskjellen kommer av "dialog normalization"-greia da?

Side 417 av 653 FørsteFørste ... 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 413 414 415 416 417 418 419 420 421 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •