HD formatkrigen. - Side 416

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 416 av 653 FørsteFørste ... 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 412 413 414 415 416 417 418 419 420 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 ... SisteSiste
Viser resultater 8,301 til 8,320 av 13053
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av -arg-
    Hvor viktige er egentlig disse tegnefilmene i denne sammenhengen? Tror dere ikke foreldre heller velger å ta den billigere dvd'en når barna skal få film. Tror det er svært få barn som legger merke til den økte kvaliteten på BD eller HD DVD.
    Nå anser ikke jeg Shrek og andre typisk data-animerte "tegnefilmer" som kun ment på barn, til det er de alt for avangsert oppbyggd med div referanser til andre filmer/historier osv til det.

En annen ting som man kan merke seg med slike filmer, er at oppløsningen til kildemateriale kan gjøres 1:1 pixcel mappet med hvordan bildene er generert, noe som gjør at slike filmer ofte meget godt egnet til å få frem gode HD opplevelser.

Hvor viktig dette blir i HD format krigen vet jeg ikke, men det er vel blandt de ting man om 5-10 år kan se tilbake på og vurdere. Det skal ikke forundre meg alt for mye at man da fremdeles har begge formatene og typisk bruker dual spillere (som også takler DVD...), og at et ryktes om noen enda råere HD format.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor viktige er egentlig disse tegnefilmene i denne sammenhengen? Tror dere ikke foreldre heller velger å ta den billigere dvd'en når barna skal få film. Tror det er svært få barn som legger merke til den økte kvaliteten på BD eller HD DVD.
    For den jevne forbruker, ja. De velger nok DVD utgaven. Men bevisste forbrukere med god økonomi vil heller kjøpe HD utgaven enn DVD utgaven når de først skal kjøpe.

Ikke undervurder hva barn kan oppfatte. Når man tenker på at endel HD film gjør sterkt inntrykk på oss voksne pga skarphet og detaljrikdom så tror jeg nok barn opplever det kanskje enda mer enn oss.

Tegne/animasjonsfilmene kommer til å selge godt på HD (sammenlignet med annen HD film). Men tror kanskje Shrek 3 stiller litt svakt da den fikk laber kritikk. Så de fleste som så den på kino vil nok neppe kjøpe den inn på HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel når barna skal se en ny film ser jeg den også med dem. Og jeg vil helst ha best mulig bilde og lyd når jeg skal se film samme om den er for barn eller voksne (de fleste nye animasjonsfilmer er for alle). I tillegg kjøper jeg gjerne BD pga. at de tåler mye mer enn en DVD (som det fort kommer skraper i når barna ser den mye).

Skjønner forøvrig at Shrek 3 ikke selger så bra...var en heller dårlig film i forhold til de 2 første.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ..
    Hvorfor tror du det selges lite PS3 og BD-spillere til $4-500 akkurat nå i USA. Kan det ha noe med at banker og bedrifter går konkurs, hus går på tvangsalg, dollarkursen raser og rentene senkes for å stabilisere økonomien. Det er ikke akkurat den store forutsetningen for elektroniske leketøy og stor kjøpekraft hos forbrukeren akkurat nå kanskje.
    Selv etter en heller dårlig analyse av tilstanden i USA sin økonomi (du må slutte å lese tabloid pressen) så ville det uansett vært vanskelig å forklare hvorfor 360 og wii fortsatt selger som bare det og ikke minst det fakta at spillbransjen har en økning på ca 35% i omsetning sammenlignet med 2006.

Leser du VG eller nettavisen så skulle man tro at økonomien var i kollaps men fakta er at i Norge, som i USA , har forbrukere mere penger mellom hendene enn noen sinne. Subprime

PS3 selger dårlig i Japan og USA men ok i Europa. 360 selger bra i USA, ok i europa men dårlig i japan. Det som er litt merkelig er hvor dårlig spillsalget er til PS3 som ble forklart med at folk kjøpt den til BD.. samtidig er BD salget dårlig i forhold til ant. spillere.. man kan lure litt på hva folk egentlig bruker sin PS3 til.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    man kan lure litt på hva folk egentlig bruker sin PS3 til.
    Veldedighet! ;-) Min og hos mange andre står PS3 mesteparten av tiden som en numbercruncher: Folding@home

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første norske film i High-Def

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer BD fra Nordisk Film neste år

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Bare for å kontre Andy_Dandy.;-)
    Velger du BD så har du tilgang til avspiller fra mer enn en leverandør, alle de store som Panasonic, Sony, Pioneer, Philips etc støtter BD
    Studio støtten og CE støtten tror jeg vil avgjøre format krigen i favør BD.
    Nå er jeg en av de som fortsatt sitter på gjerdet. Har hverken HD-DVD eller BD spiller. Men sett utfra et markedsmessig ståsted: Er ikke det at Toshiba selger sine spillere så billig et urovekkende moment ? Vi kan alle være enige i at det er massene, og ikke feinsmekkerne, som kan avgjøre hva som det selges mest av. Men når Toshiba selger sine spillere så billig, er det da av interesse for andre å lage egne spillere ?

Hvis du går inn i en butikk og du har en leverandør (Toshiba) som støtter HD-DVD, mens 6 produsenter andre har BD support, hva ville du valgt ?

Erfaringer tilsier vel alltid at mangfold (flere leverandører) skaper nytekning, bedre konkurranse og til sist billigere priser. Mens monopolisme fører til det motsatte. Det er selvsagt fristende med en HD-DVD spiller til halve prisen av en BD spiller, men det faktum at det i praksis bare er en produsent av HD-DVD spillere gjør at det i praksis burde ringe noen varselklokker.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Veldedighet! ;-) Min og hos mange andre står PS3 mesteparten av tiden som en numbercruncher: Folding@home

Min PS3 brukes til Blu-ray og Folding@home. En sjelden gang hender det at jeg spiller litt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Erfaringer tilsier vel alltid at mangfold (flere leverandører) skaper nytekning, bedre konkurranse og til sist billigere priser. Mens monopolisme fører til det motsatte. Det er selvsagt fristende med en HD-DVD spiller til halve prisen av en BD spiller, men det faktum at det i praksis bare er en produsent av HD-DVD spillere gjør at det i praksis burde ringe noen varselklokker.
    Ahh, det er derfor Apple sliter så mye ja.. Huff, det er virkelig dumt at de ikke har lisensiert ut iPod teknologien sin, eller lar andre produsere Macer, da kunne de *virkelig* ha tjent penger..

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Nå er jeg en av de som fortsatt sitter på gjerdet. Har hverken HD-DVD eller BD spiller. Men sett utfra et markedsmessig ståsted: Er ikke det at Toshiba selger sine spillere så billig et urovekkende moment ? Vi kan alle være enige i at det er massene, og ikke feinsmekkerne, som kan avgjøre hva som det selges mest av. Men når Toshiba selger sine spillere så billig, er det da av interesse for andre å lage egne spillere ?

Hvis du går inn i en butikk og du har en leverandør (Toshiba) som støtter HD-DVD, mens 6 produsenter andre har BD support, hva ville du valgt ?

Du må huske på at dette ikke er å sammenligne med en monopolsituasjon. Selv om Toshiba sikkert lager 95% av HD DVD spillerne, må du huske på at konkurrentene er de som lager BD spillere. Her gjelder det å være best og rimeligst i et HD-marked under ett. Det hadde ikke vært noen HD-krig om Toshiba hadde monopol, hadde det vel?

Toshiba blir jo selvsagt en meget stor aktør i denne sammenhengen, med 60%av HD avspillermarkedet per i dag. Blu-Ray-produsentene deler 36% av markedsandelen, og 4 % er dual format-spillere. Her er det konkurranse i aller høyeste grad. (Spillemaskinene X-box og PS3 er ikke inkl.)

Når formatkrigen engang ender, vil alle lage spillere av vinnende format. Toshibas skyhøye markedsandel vil da helt sikkert synke gradvis, og markant om BD skulle gå av med seieren, naturlig nok.

Husk også på at Toshibas posisjon gir HD DVD en stor fordel i at de fortere kommer ned i lavere kostpris per spiller, når de produserer størst volum. Blu-Ray siden har også en akilleshæl i det at f. eks. Sony ikke kan møte en priskrig på avspillere fra Toshiba på en effektiv måte, når de må ta hensyn til alle de andre produsentene, som også vil tjene penger skal det være vits i å produsere BD-spillere.

NB! Det var CE-støtten. Når det gjelder studiostøtten, så tror jeg den fort kan vitre hen for BD om de ikke kan følge opp HD DVD sidens avspillersalg med annet enn PS3. I første rekke tenker jeg på hva Warner vil kunne finne på å gjøre til neste år. Kan bli en skummel dominoeffekt med først Paramount, så Warner over til HD DVD. Universal står bombestøtt, og er et av de desidert største, ved siden av Warner og Fox.

En annen ting er at studiostøtte er en todelt ting, antall selskaper som støtter er det ene, hvor mye hvert selskap reelt bidrar med av utgivelser er noe helt annet. Med hårfin større studiostøtte for BD per i dag, så er det ikke gitt ut noe mer på BD enn HD DVD. Warner er blandt de mest aktive her, de er jo som kjent neutrale (selv om en god del titler foreløpig er eksklusive HD DVD), så hva Warner finner på blir meget, meget viktig.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville være idiotisk hvis et format med soner skulle vinne denne "krigen." Det er 2007, økonomien er global, man bestiller over internett, og så prøver de med soner igjen. Utrolig.

Uansett, disse to blir vel de siste fysiske distribusjonsformatene for film, om en 4-5 år vil nok de fleste laste ned filmer for leie.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Det ville være idiotisk hvis et format med soner skulle vinne denne "krigen." Det er 2007, økonomien er global, man bestiller over internett, og så prøver de med soner igjen. Utrolig.

Uansett, disse to blir vel de siste fysiske distribusjonsformatene for film, om en 4-5 år vil nok de fleste laste ned filmer for leie.
    Det sier folk alltid, men det tror jeg aldri vil skje. Folk liker å samle, og å ha fysiske formater. Og laste ned filmer, må en bort fra PC og integrere dette inn i TV-distribusjon som Pay-per-view, evt. integrere i Mediacenter, og sørge for at båndbredden blir kraftig forbedret til hele folket. Jeg f.eks har kun mulighet for vanlig 56 kb/s internett hjemme, og dermed har jeg ikke internett og kun på jobb. (Jeg kommer riktignok ikke til å ha internett hjemme uansett, men det er en annen sak).

De fleste folk synes det er avansert nok med å velge tekst på en DVD, og om ikke en skal laste ned.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ahh, det er derfor Apple sliter så mye ja.. Huff, det er virkelig dumt at de ikke har lisensiert ut iPod teknologien sin, eller lar andre produsere Macer, da kunne de *virkelig* ha tjent penger..
    Og i gamle Sovjet hadde de kun Lada. De tjente penger som gress på bilene, og solgte millioner....Det var helt til russerne fikk tilgang til andre bilmerker. De var dyrere, men også mye bedre

For øvrig så er det heller ikke så mange år siden at Apple slet litt også...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, begynner å bli ganske lei slike udokumenterte påstander ang. lydforskjeller som blir slengt ut i luften for å rakke ned på det andre formatet. Er det en ting som har gjort at jeg såpass aktivt har forsvart HD DVD, så er det pga. påstander som dette.

PS: Shrek 3 effekten er nok der, men den kommer ikke på langt nær til å bli like stor som transformers. Salgstallene blir nok ikke all verdens, men den når ut til en litt annen gruppe enn det Transfomer gjør. Reklamekampanjene rundt Shrek 3 og HD DVD er også noe unikt, det at figurene snakker om hvor bra HD DVD er er såvidt jeg vet unikt.
    Nå er det vel anske mange som synes det er merkbar kvalitetsforskjell på DD+ 1,5mbps kontra PCM 24bit/ 6,9mbps. Det at du, tklev, ikke hører forskjell, betyr ikke nødvendigvis at det ikke er forskjell. Men nå forsvarer du med nebb og klør stort sett alt som har med HD DVD å gjøre.

Shreck 3 kommer nok til å drukne i de sterke animasjonsfilmene til Disney/ Pixar denne vinteren.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

175.000 PS3 på to uker...

Nå begynner det å merkes at Sony satt ned prisen på PS3. Tipper vi ser en økning i BD-salg også etter dette.

I følge butikk-kjeder her nede, så solgte de jevnt og trutt med PS3 etter at prisen gikk ned til 3990,-. Det så kjeden også i antall BD-filmer som ble solgt.

Da blir det spennende å se hva resultatet blir etter jule-rusjet er over...Flere og flere PS3-eiere får øya opp for Blu-ray, og nå som knall-spillere som Samsung BDP-1400 kun koster ca 3400 kr; blir det nok et godt år for BDA.

Sony: Price Cuts Double Weekly PS3 Sales | High-Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner BD-hjulene å rulle igjen. Det blir nok stygge tall for Q4 for Toshiba...

Filmguiden CINERAMA.no - Ratatouille rett til topps
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD FORUM
    40th Steering Committee Meeting (Nov. 15, 2007)
    Approval of
    DVD Specifications for High Density Read-Only Disc [HD DVD-ROM (51G)] Part 1 Physical Specifications, Version 2.0
    Version 2.0 skal være den endelige fulle godkjenningen av 51G disken.

En annen viktig godkjenning er denne:
    Approval of
    Logo/Mark for China HD DVD Format
    AGREEMENT (FLLA) with the following conditions:
    1. Territorial Restriction Plan agreement
    2. Forum counsel finalizing the language for FLLA, which will include the resolution of LEC membership.

Approval of
    Be it resolved: That representative companies of the DVD Forum on the License Enforcement Committee specified in the China HD DVD Format and Logo License Agreement be;
    1. Members of the DVD Forum Steering Committee,
    2. Selected by vote of the Steering Committee following each SC election for a 2 year term,
    3. Collectively represent industry segments including content publishing, consumer electronics, and information technology.

Kina formatet har DVD Forum og Toshiba jobbet med siden 2005.

Dette er veldig viktig for HD Medias fremtid.
    Her ligger BDA langt etter.
    Dette arbeidet som HDDVD siden har gjort med Kina kommer til å avgjøre hvilket HD format som blir avtageren til SD DVD.
    Det er en mesterlig strategi fra Toshiba og DVD Forum sin side.
    Dette gjør også at HDM har en fremtid og ikke bare blir en nisje eller fotnote i diskmedia's historie.

Steering Committee meeting, (Nov. 15, 2007)

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut. :-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå er det vel anske mange som synes det er merkbar kvalitetsforskjell på DD+ 1,5mbps kontra PCM 24bit/ 6,9mbps.
    Hvor mange BD kommer med 6,9 mbps? Jeg har bare en - Bruce Springsteen with Sessions band, Live in Dublin. Ellers har jeg ikke merket meg at noen av de ca 30 andre BD filmene jeg har som er 6,9. Går stort sett i 4,6 mbps.

Er vel litt off-topic, men siden jeg allerede har nevnt den Live konserten med Bruce. At du ikke likte sammme matrialet på cd og i studio, tilsier ikke at du vil like live konserten. Den er helt knall - lydsporet er veldig egasjerende. Live konsert fikk en helt ny dimensjon her hjemme i stua.

Bygge litt videre på den Live-musikk og lyd på BD. Det er faktisk for meg det største løftet med BD. Dette avhenger selvsagt mye av at jeg kun har en 42" hd ready plasma skjerm. Bildet er bedre, men det er når man setter på hd-lydsporet at den virkelige wow faktoren slår meg. Feks Goen in 60 seconds som jeg har på både BD og sd dvd - for meg ligger PCM lydsporet mange mil foran.

DD+ kontra PCM skal jeg ikke kommentere, da jeg ikke har noen DD+ utgivelser - enda mindre en med både PCM og DD+. Skal man krangle om det, for man faktisk blind teste det på ei skive med begge spor og den som kjører showet kompensere for volum forskjeller. Inntil man har gjort det, er det vel ikke noe å diskutere? At PCM smaker bedre på tunga en DD+, gjør den ikke automatisk som opplevd bedre?

Side 416 av 653 FørsteFørste ... 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 412 413 414 415 416 417 418 419 420 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •