HD formatkrigen. - Side 414

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 414 av 653 FørsteFørste ... 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 410 411 412 413 414 415 416 417 418 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 ... SisteSiste
Viser resultater 8,261 til 8,280 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Vel, visst det skulle bli en trend at nye SD DVD utgivelser kun kommer på HD DVD Combo, så er BD dødt og begravet rimelig fort, så det er ikke noen problemstilling å bekymre seg for.....
    Utopi
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Utopi
    Helt enig med deg der. Om HD DVD tok over for DVD så ville det vært Utopi.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Grunnen til pris er jo at det er der Toshiba har valgt å 'sponse', noe som ikke hadde skjedd hvis ikke krigen hadde vært her.

De var nødt til å legge seg på prisen til PS3, selv der så tapte Toshiba bra med penger pr. spiller. Da det ikke hjalp, så var det jo bare å fortsette å sponse spillerne enda mer - igjen og igjen.
    Toshiba gikk jo selv ut med pressemelding å avkreftet at de sponset denne kampanjen fra Wal-Mart. De kan sikkert være inni bildet med sponsing av reklamen, og at Wal-Mart har fått en god deal på X-antall enheter.

Men ikke glemt at PS3 nok uansett er den mest sponsede spilleren som er ute. Sony har vel ikke tørt å gi ut hva den egentlig koster. Men mener å huske at enkelte hevdet den var sponset med minst 2-300 dollar pr spiller. Dette var vel starten, så de burte ha fått den litt billigere nå. Men det er nok en grunn til at de gir ut den ribba 40 GB utgaven.

Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Det er nok helt feil ja. Walmart opererer ikke slik at de selger ting med tap. Og dette tilbudet var sterkt subsidiert av Toshiba. Så subsidiert at de i flere amerikanske stater ikke fikk lov å ha dette tilbudet påga lover mot dumpingsalg.
    Kost pris er jo det butikken får inn. Hvis Toshiba skulle selge spilleren inn for $90 så er dette kost prisen, selv om den har kostet Toshiba $500. Toshiba (eller andre) er nok ikke pålagt å vise frem hvor mye en spiller egentlig koster å lage.

Men siden de ikke fikk lov å ha dette tilbudet i enkelte stater, så koster A2 over $99 i innkjøp. Og det er nok Wal-Mart som har tatt det tapet.

Det virker som at hele BD siden prøver å få Toshiba til å virke korrupte fordi de sponser litt her og der. Spesielt etter at Paramount droppet BD.

Men BD siden blir sponset på lik linje. (selv alle uten om Disney nektet for å ha fått penger for å velge BD som format)

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Det er nok helt feil ja. Walmart opererer ikke slik at de selger ting med tap. Og dette tilbudet var sterkt subsidiert av Toshiba. Så subsidiert at de i flere amerikanske stater ikke fikk lov å ha dette tilbudet påga lover mot dumpingsalg.
    Det holder ikke å si at noe er feil vet du. Jeg krever faktisk bevis for å bli overbevist. Hvilke stater skjedde dette i og hvordan vet du at grunnen var Toshibas subsidiering? Hvordan vet du at Walmart eller Toshiba vil gå i tap ved å selge dem for 99$? Bevis?

Nå har jo flere andre allerede tilbakevist dine påstander uten dekning med andre påstander med dekning, så nå må du dishe opp med bevis om du skal overbevise noen med synsinga di. Det er et alment kjent faktum at store kjeder som Walmart ofte selger i tap for å trekke kunder. Jeg har utdannelse i butikkfag så det er ikke så vanskelig for meg å se. Dette er helt vanlig.

Disse dumpingsalgs lovene du snakker om, kan du vise meg de?

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvordan er det med synet på om en kan se forskjell på HD matriale og oppscalert SD avspilt på en HD ready skjerm?

Mener å huske at det har vært forskjellige syn på dette.

For min del tenker jeg at en må være sterkt svaksynt for å ikke se forskjellen 8)
    Det må jo også være en grunn til at Pioneer sine HD ready skjrmer (f.eks 508xd) knuser all konkuranse på skjermmarkedet innkludert full HD skjermer.

Jeg mener det ikke kan være tvil om at HD er sterkt overlegent SD også på 42" HD ready. Dette er lett å se også for mennesker uten spesiell interesse for AVforum (les hunkjønn)
    [img]http://img257.imageshack.us/img257/1...istanceia0.gif[/img]

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesant diagram BOB DOLE, dette er vel fra testen som BBC hadde eller noe som likner.

Hvis jeg leser dette diagrammet riktig så skal det altså ikke være forskjell på 480p og 720p på 15 fot med en 42" skjerm.

Det er ikke tilfelle for meg, 15 fot er (30,48 cm x 15) 4,6 meter. Ser lett forskjell på HD og SD på denne avstanden på min PV60!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

"– Ja, og julesalget i år blir kjempeviktig. Dette med navnene er et annet aspekt. Nå tror mange at HD DVD kan avspilles på DVD-spillere. Det har skjedd med flere kunder. BD er et kjappere, enklere navn også. Så jeg er ikke sikker på at HD DVD har en så bra effekt av navnet likevel."

Må nesten ta med denne også:

"Tross Friberg Jensens private preferanse for BD finnes det også rikelig med HD DVD i hyllene. – Jo da, vi tar inn for alle kundene selvsagt. Men BD leder. Det er cirka 70 prosent av alt High-Def softwaresalg som er BD. Når Paramount senere slipper Transformers kun på HD DVD vil jeg kanskje selge 15 stykker. En eventuell BD-utgave ville solgt anslagsvis 50."

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sponsing

sitat
    Toshiba gikk jo selv ut med pressemelding å avkreftet at de sponset denne kampanjen fra Wal-Mart. De kan sikkert være inni bildet med sponsing av reklamen, og at Wal-Mart har fått en god deal på X-antall enheter.

Hva er forsjell på sponsing og god deal. Anngående Ps3 pris så er den veiledende og bestemt av Sony og under selvkost.Mener og ha lest 90 Dollar. Når Thoshiba selger til 99 Dollar er det tidsbestemt prising.Tener Walmar og Thoshiba penger på disse spillerne er det mange som burde føle seg lurt.Att Ps3 kan selges med tap vil rettes opp med salg av spill og en Bluray film.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

"– Ja, og julesalget i år blir kjempeviktig. Dette med navnene er et annet aspekt. Nå tror mange at HD DVD kan avspilles på DVD-spillere. Det har skjedd med flere kunder. BD er et kjappere, enklere navn også. Så jeg er ikke sikker på at HD DVD har en så bra effekt av navnet likevel."

"Tross Friberg Jensens private preferanse for BD finnes det også rikelig med HD DVD i hyllene. – Jo da, vi tar inn for alle kundene selvsagt. Men BD leder. Det er cirka 70 prosent av alt High-Def softwaresalg som er BD. Når Paramount senere slipper Transformers kun på HD DVD vil jeg kanskje selge 15 stykker. En eventuell BD-utgave ville solgt anslagsvis 50."
    Interessant! Og slik tror jeg det er i mange europeiske land for tiden. Det er kun i USA (pga eksport til resten av verden) at HD DVD har et såpass bra forholdstall (IMO).
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesant diagram BOB DOLE, dette er vel fra testen som BBC hadde eller noe som likner.

Hvis jeg leser dette diagrammet riktig så skal det altså ikke være forskjell på 480p og 720p på 15 fot med en 42" skjerm.

Det er ikke tilfelle for meg, 15 fot er (30,48 cm x 15) 4,6 meter. Ser lett forskjell på HD og SD på denne avstanden på min PV60!
    Jeg tror det er oppløsningen man ikke vil merke forskjell på. Uansett ser HD bedre ut. Skjermene er jo laget for det, fargene er gjerne mer crispy, og sort ser ofte bedre ut på HD plater. Det er nå i hvert fall min teori....

Men de forskjellige HD oppløsningene (720p/1080p) tviler jeg på at man ser forskjell på på de gitte avstandene.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Interessant! Og slik tror jeg det er i mange europeiske land for tiden. Det er kun i USA (pga eksport til resten av verden) at HD DVD har et såpass bra forholdstall (IMO).
    Ahh.. De 400.000 HD DVD spillerne og 250.000 Xbox 360 Add-on spillerne har altså ingenting å si..? PS3 gjør det relativt dårlig i USA også, det er faktisk det svakeste av de 3 store markedene for PS3-maskiner.

Toshiba og HD DVD gruppen har rett og slett ikke hatt mulighet til å føre en flerfrontskrig, de må fokusere insatsen sin på det markedet som er størst og viktigst. Så får de andre markedene følge etter når den kampen er avgjort. (Taper de i USA, så er kampen automatisk over ellers også..)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

release.no kan vel neppe tas som en nøytral part her, spesielt når den som har skrevet artikkelen er selverklært Blu-ray tilhenger så langt jeg har fått med meg. John Berge er vel kjent som BlueBoy her inne.

For at jeg personlig skal klare å ta artikler seriøst, skal de bak artikkelen være ufarget og ha et objektivt forhold.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jeg tror det er oppløsningen man ikke vil merke forskjell på. Uansett ser HD bedre ut. Skjermene er jo laget for det, fargene er gjerne mer crispy, og sort ser ofte bedre ut på HD plater. Det er nå i hvert fall min teori....

Men de forskjellige HD oppløsningene (720p/1080p) tviler jeg på at man ser forskjell på på de gitte avstandene.
    Det er jo bildet og hvordan det oppleves som er viktig. Om en kan "telle" piksler er irrellevant for meg.

Er helt enig med dine observasjoner/teori

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bildet og hvordan det oppleves som er viktig. Om en kan "telle" piksler er irrellevant for meg.

Er helt enig med dine observasjoner/teori
    En litt rar sammenlikning, men alikevel litt relevant. Et 6 mpix speilrefleks kamera gruser et hvert 12 mpix kompaktkamera når det kommer til bildekavlitet. Dette selv om oppløsningen er bare halvparten..... Men det er fakta!

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    En litt rar sammenlikning, men alikevel litt relevant. Et 6 mpix speilrefleks kamera gruser et hvert 12 mpix kompaktkamera når det kommer til bildekavlitet. Dette selv om oppløsningen er bare halvparten..... Men det er fakta!
    Kanskje ikke tidenes beste sammenlikning nei Kan ikke se hvordan det er relevant i det hele tatt jeg. Optikken er det som gjør at ett speilrefleks knuser etthvert kompaktkamera, ikke billedbrikken.

Nok er nok, er vel det du kanskje vil frem til?

- Wes

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    Kanskje ikke tidenes beste sammenlikning nei Kan ikke se hvordan det er relevant i det hele tatt jeg. Optikken er det som gjør at ett speilrefleks knuser etthvert kompaktkamera, ikke billedbrikken.

Nok er nok, er vel det du kanskje vil frem til?

- Wes
    Ikke bare optikken, men størrelsen på bildebrikken. Satt på spissen så er vel den forskjellen omtrent et frimerke kontra en hundrelapp. Bildebehandlingen er også mye bedre i et speilreflekskamera. Nok er nok er også et begrep man kan ta med seg ja. Om sammenlikningen er god kan andre ta seg av

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Dobbel pris er ikke så veldig stor forskjell da, ifølge deg?
    .
    Dobbel av hva da?
    Dobbel av 1$ er 2$ = ingen ting.
    Dobbel av 200$ er 400$ = ikke så veldig stor forskjell syntes jeg.
    1200 kroner mer for en spiller som gir tilgang til et større marked er for meg helt marginalt. Når det samtidig gir meg en valgmulighet av hardware fabrikat så blir det ubetydelig. (Ikke så stort kanskje når det er snakk om 400$, men et valg)
    Når det begynner å bli dobbelt av 5000 - 6000 kroner så syntes jeg det begynner å bli en stor forskjell.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Dobbel av hva da?
    Dobbel av 1$ er 2$ = ingen ting.
    Dobbel av 200$ er 400$ = ikke så veldig stor forskjell syntes jeg.
    1200 kroner mer for en spiller som gir tilgang til et større marked er for meg helt marginalt.
    Kr 1200 er alt annet enn marginalt for mange familier, bare for å ha sagt det. Blandt den aldersgruppen jeg representerer (starten av 30 årene, småbarnsfamilie) er kr 1200 ikke bare marginalt. I Usa der prisene er mest sannsynligvis kr 1200 et enda større prisgap sett ut ifra forskjellen i lønn mellom Norge og Usa.

Generalisering er farlig - ikke sikkert noe som er marginalt for deg, er det samme for "alle andre".

Newcomer TrondSB sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Er ny her inne og lurer på hva jeg skal kjøpe til anlegget mitt.

Og siden jeg er så "lat" at jeg ikke gidder å leste alle disse 414 sider med diskusjoner, kan noen fortelle meg på en saklige måte forskjellen og fordeler/ulemper med disse formaten med tanke på de nye spillerne som har komt/kommer i høst?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, håpløst å få et objektivt svar på denne tråden her, det kan du gi opp...

Men mitt tips er å først velge format, så den spilleren du har råd til innenfor det formatet. Jeg har valgt HD DVD fordi:

1) Det er sonefritt
    2) Har flere kvalitetsfilmer, etter min smak.
    3) Pris. Like bra som det andre formatet, men prismessig hyggeligere.
    4) Selv de billigste spillerne oppskalerer DVD fantastisk bra
    5) Jeg tror disse faktorene, samt et par andre, gjør at HD DVD vinner "krigen"

Side 414 av 653 FørsteFørste ... 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 410 411 412 413 414 415 416 417 418 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •