HD formatkrigen. - Side 413

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 413 av 653 FørsteFørste ... 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 409 410 411 412 413 414 415 416 417 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 ... SisteSiste
Viser resultater 8,241 til 8,260 av 13053
    Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Ting kan alltid sees på med forskjellige vinkler. Hvem som har kommet lengst i utviklingen?

Du mener 50GB mot 30GB, og høy båndbredde mot lav båndbredde?

Kunne ikke motstå. Skjønner selvsagt hva du tenker på.
    De bruker ikke 50 GB, de bruker ca. 30. Vis meg også hva de har oppnådd med denne båndbredden igjen?

Grunnen til pris er jo at det er der Toshiba har valgt å 'sponse', noe som ikke hadde skjedd hvis ikke krigen hadde vært her.
    Jeg har hørt at HD-DVD faktisk er billigere å lage, både spillere og plater, husker jeg feil? Vet du faktisk sikkert at Toshiba sponser mer en Sony, er du sikker på at ikke Sony taper penger på deler etc.?
    Walmart stod visst nok for sponsinga når den billige HD-DVD spilleren gikk for 99$. Feil dette også?
    Uannsett så spiller ikke disse detaljene så mye rolle for forbrukere i valget av spiller. De aller fleste vil gå for det billigste alternativet hvis maskinene yter det samme.

De var nødt til å legge seg på prisen til PS3, selv der så tapte Toshiba bra med penger pr. spiller. Da det ikke hjalp, så var det jo bare å fortsette å sponse spillerne enda mer - igjen og igjen.
    Prisen til PS3? De billigste spillerne er dobbelt så billige som PS3. De lave prisene sammenlignet med Blue Ray gjelder jo også for flere merker enn Toshiba.

Hverken BDA eller Toshiba sine strategier kan kalles veldig vellykede. Mulig er årsaken at markedet for HD-filmer ikke er helt modent ennå. Det er bevisst at det er interesse for enkelte titler, mens de fleste andre titler selger svært lite uansett format.
    Det har jeg også oppdaget, derfor jeg ikke har anskaffet annet enn en praktisk talt gratis HD add on til Xbox 360 (jeg kjøpte brukt). For ett par uker siden hadde jeg ikke tenkt å kjøpe noen av formatene. Jeg samler fortsatt på DVD først og fremst, det er der alle titlene jeg liker kommer ut, men jeg kjøpte en liten haug med HD plater av noen favoritter nå nettop, for å utnytte det nye innkjøpet. Jeg har hele tiden vært en noe større tilhenger av HD-DVD pga prisen og iom at de for meg personlig har det beste utvalget i filmer foreløpig.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    New Line Cinema debuterer godt med sin første BD-utgivelse.

Blu-ray Review: Hairspray (2007) | High-Def Digest
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Walmart stod visst nok for sponsinga når den billige HD-DVD spilleren gikk for 99$. Feil dette også?
    Det er nok helt feil ja. Walmart opererer ikke slik at de selger ting med tap. Og dette tilbudet var sterkt subsidiert av Toshiba. Så subsidiert at de i flere amerikanske stater ikke fikk lov å ha dette tilbudet påga lover mot dumpingsalg.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Det er nok helt feil ja. Walmart opererer ikke slik at de selger ting med tap. Og dette tilbudet var sterkt subsidiert av Toshiba. Så subsidiert at de i flere amerikanske stater ikke fikk lov å ha dette tilbudet påga lover mot dumpingsalg.
    Walmart selger gjerne en del produkter med tap, for å lokke kunder til butikken, og for å skape blest rundt seg selv.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Wal-Mart selger ofte varer med tap, det er en del av forretningsfilosofien dems. De har f.eks. i lang tid solgt mange DVD-filmer med tap, fordi de vet at når folk stikker innom de enorme lokalene, så handler de vanligvis ikke bare en ting. Blu-Ray kan aldri bli noe lønnsomt lokkeprodukt for Wal-Mart, til det er prisene på hardware (og software) for høye.

Dumpingsalg=når en butikk selger varer til lavere enn kostpris. Tror du bør sette deg litt inn hva begrepene betyr før du kommer med såpass bastante påstander. Det kan bety en av to ting:
    a) Wal-Mart setter lavere pris enn kostpris, muligens for å skape litt blest rundt sitt eget navn. (Det kan en jo absolutt påstå at de har oppnådd) Toshiba har garantert gitt Wal-Mart en litt bedre pris enn konkurrentene, skulle bare mangle når de legger inn en ordre på flere hundre-tusen spillere.. De andre kjedene er nødt til å følge opp med prismatching, da de har interne regler som sier at de skal prismatche konkurrentenes priser. Altså taper konkurrentene mye mer penger enn det Wal-Mart gjør.
    b) Toshiba har sponset hele kampanjen. 100.000 spillere blir solgt til halvparten av kostpris, og Toshiba tar hele regningen. Problemet er da, har Best Buy og de andre store kjedene fått samme tilbudet som Wal-Mart? Eller er det kun Wal-Mart som har fått den avtalen. Isåfall må jo de andre butikkene tape mye penger på prismatchingen. Nå er forsåvidt prismatching en såpass inngrodd mekanisme i USA, så de er nok vant med å ta til dels store tap på visse produkter.

Det er noen ting som er uavklart med dette:
    Har Wal-Mart valgt side? Er det HD DVD de mener passert best inn i dems forretningsfilosofi? Mye tider på det, det har vært snakk om de berømte "2 millioner kinesisk produserte HD DVD spillerne som Wal-Mart vistnok ønsket å bestille". Wal-Mart gikk noen måneder seinere ut med en benektelse på at de var intr. i å selge et "billig-merke" i sine butikker, de ville heller satse på kjente merkenavn. Spol noen måneder lenger frem i tid, så plutselig ser vi nærmere 100.000 Toshiba HD DVD maskiner bli spylt ut i markedet ifra Wal-Mart, med tilhørende reklame som omhandler hvor godt kjøp Toshiba HD DVD spilleren var..

Jeg vet ikke hva som ligger bak valgene Wal-Mart tar, men det er mye som tyder på at de anser HD DVD som et format som passer bedre med butikkens forretningsfilosofi (billig og bra). Enten så var dette en engangskampanje, kjøpt og betalt av Toshiba, eller så er dette faktisk et taktisk valg Wal-Mart har tatt for å sikre en vinner som kan ha mulighet for å overta som DVD-filmer som lokkeprodukt til butikken. "Let the games begin! "

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor det er så kontroversielt at Wall-Mart/Toshiba kjører 'dumpingsalg'. Man skal ikke lengre enn til sin lokale Elkjøp butikk før man ser at annonsevarer ofte går i null eller med tap. Lokke-støtte produkter heter det. Hvis Wall-Mart hadde noen habile selgere på jobb i tilbudshelga så solgte de garantert en haug med 199$ spillere i stedet ettersom man kan argumentere med FullHD og masse filmer i pakka. Normal strategi. Så en ting er at de solgte 100k 99$ spillere, men hvor mange 199$ spillere gikk samme helg?

Wall-Mart har forøvrig en kvalmende markedsmakt i USA og kan i prisnippet tvinge mer eller mindre hvilken som helst leverandør i kne. De eier ingen varer selv, men baserer seg på konsignasjonslager, dvs leverandør eier varene inntil de er slått gjennom kassa på Wall-Mart. WM har mao ingen lagerkostnader og følgelig kan kjøre prisene i kjelleren. (dette fikk vi i alle fall vite under en gjesteforelesning på HiA for noen år tilbake). Argumentet for at Wall-Mart dumpet spilleren for å tømme lageret faller dermed dødt til jorden, Toshiba står nok bak med rak eller brukket rygg.

Det jeg har litt problemer med er å se hvordan noen skal tjene penger på HD i det hele tatt siden prisen allerede er så lav som den er og det enda ikke er noe volum å snakke om. Kjøpte to filmer igår inkl frakt for under 160spenn, ingen som blir rike på det i alle fall..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegg med linker til piratkopiering blir selvsagt fjernet. Litt selvsensur folkens.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Innlegg med linker til piratkopiering blir selvsagt fjernet. Litt selvsensur folkens.
    Bra!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg vet ikke hva som ligger bak valgene Wal-Mart tar, men det er mye som tyder på at de anser HD DVD som et format som passer bedre med butikkens forretningsfilosofi (billig og bra). Enten så var dette en engangskampanje, kjøpt og betalt av Toshiba, eller så er dette faktisk et taktisk valg Wal-Mart har tatt for å sikre en vinner som kan ha mulighet for å overta som DVD-filmer som lokkeprodukt til butikken. "Let the games begin! "
    Jepp, samme tankene som jeg gjør meg. Blu-Ray er ikke nede i samme prissegmentet enda til at de kan dra nytte av lavpriskjeder på denne måten. Er et kjempefortrinn for HD DVD, og er en av grunnene til at det ofte er spådd at vinneren er den som først kommer seg under 200$ for en avspiller, så nå blir det spennende å se om 2008 vil gi bare større og større dominans i antall avspillere solgt for HD DVD.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. kombodisker så har jeg problemer hver eneste gang, uten unntak. Ikke mye, men i løpet av filmen, så fryser filmen for et lite sekund før den går videre. Dette skjer normalt 3-10 ganger i løpet av filmen. Har ikke noen problemer med disker som ikke er kombo. Universal's utgivelser er vel hovedproblemet. Warner's kombodisker kjøper jeg heller på Blu-ray istedet, grunnet dette tullet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en hardware feil, for filmene fryser ikke i min spiller.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det høres ut som en hardware feil, for filmene fryser ikke i min spiller.
    Godt mulig, men jeg har siste firmware, og ellers fungerer spilleren helt topp. Problemet er der uansett, og det gjelder kun kombodisker, som det generelt sett har vært en del problemer med helt fra begynnelsen. Jeg har riktignok aldri hatt noen store problemer som andre har rapportert, som at filmen ikke spiller eller fryser helt. Men uansett, så er dette noe som HDDVD gruppen får ta skylden for, enten der er Toshiba, eller selve diskene.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt probelemer med combi-disker heller...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Jeg har aldri hatt probelemer med combi-disker heller...
    Aldri hatt problemer jeg heller, men så har jeg bare 2 kombodisker av i alt nesten 50 titler....

Apropos comboformatet, Star-Trek 1ste sesong, som nå kommer på HD DVD, skal gis ut på combo, og kommer ikke på ren SD DVD i det hele tatt. Dette er en stor milepæl, og det blir spennende om dette kan gi HD DVD drahjelp fra comboformatet.

Kan fort være at denne tittelen vil selge til mange Star Trek-fans som ikke engang har HD DVD-avspiller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Aldri hatt problemer jeg heller, men så har jeg bare 2 kombodisker av i alt nesten 50 titler....

Apropos comboformatet, Star-Trek 1ste sesong, som nå kommer på HD DVD, skal gis ut på combo, og kommer ikke på ren SD DVD i det hele tatt. Dette er en stor milepæl, og det blir spennende om dette kan gi HD DVD drahjelp fra comboformatet.

Kan fort være at denne tittelen vil selge til mange Star Trek-fans som ikke engang har HD DVD-avspiller.
    Ja, det blir litt som med PS3. Skal den taes med som HD DVD-disk solgt eller er den solgt som DVD. Dersom denne trenden fortsetter; med at de gir ut combo-disker uten å gi ut SD-disker, så kan vel ikke de regnes med i antall HD DVDer solgt. Man vet rett og slett ikke hva kunden avspiller den med
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Ang. kombodisker så har jeg problemer hver eneste gang, uten unntak. Ikke mye, men i løpet av filmen, så fryser filmen for et lite sekund før den går videre. Dette skjer normalt 3-10 ganger i løpet av filmen. Har ikke noen problemer med disker som ikke er kombo. Universal's utgivelser er vel hovedproblemet. Warner's kombodisker kjøper jeg heller på Blu-ray istedet, grunnet dette tullet.
    Høres ut som om du burde prøve å klage på spilleren din, enten få den reparert eller få en ny en.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med synet på om en kan se forskjell på HD matriale og oppscalert SD avspilt på en HD ready skjerm?

Mener å huske at det har vært forskjellige syn på dette.

For min del tenker jeg at en må være sterkt svaksynt for å ikke se forskjellen 8)
    Det må jo også være en grunn til at Pioneer sine HD ready skjrmer (f.eks 508xd) knuser all konkuranse på skjermmarkedet innkludert full HD skjermer.

Jeg mener det ikke kan være tvil om at HD er sterkt overlegent SD også på 42" HD ready. Dette er lett å se også for mennesker uten spesiell interesse for AVforum (les hunkjønn)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ta en kikk på min PV60 i helga og se om jeg syntes HD-ready er teit eller om jeg får hakeslipp. PS3'n er på vei inn og jeg har kjøpt et par BD-filmer jeg har på DVD kun for å se om det er noen reell forskjell.
    Starship Troopers var den første DVD'n jeg kjøpte så den måtte naturlig nok også bli den første BD-filmen
    Tror vel egentlig man bør se en stund på HD før man legger merke til vår dårlig SD er og at den store WOW-effekten kanskje uteblir. Har nok litt store forventninger.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel først og fremst Pioneer-skjermens uslåelige sort- og kontrastnivå, samt naturlige hudtoner som gjør den til en vinner. Dette sammen med meget god signalprosessering, får andre til å blekne litt.

Men, det har ikke så mye med selve oppløsningen å gjøre. Det er nok helt sikkert forskjell på Pioneer sin 508-serie hva gjelder 768p og 1080p når de mates med BD/ HD DVD.

Og ift oppskalert SD, så må man være rimelig svaksynt dersom man ikke ser forskjell på ekte HD på FullHD- eller HD Ready skjerm....
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, det blir litt som med PS3. Skal den taes med som HD DVD-disk solgt eller er den solgt som DVD. Dersom denne trenden fortsetter; med at de gir ut combo-disker uten å gi ut SD-disker, så kan vel ikke de regnes med i antall HD DVDer solgt. Man vet rett og slett ikke hva kunden avspiller den med
    Vel, visst det skulle bli en trend at nye SD DVD utgivelser kun kommer på HD DVD Combo, så er BD dødt og begravet rimelig fort, så det er ikke noen problemstilling å bekymre seg for..... Er bare nok et godt kort for HD DVD dette, om det skulle slå til, og ellers bli rimelig nok for Universal og Paramount å gjøre det på alt av utgivelser.....

Side 413 av 653 FørsteFørste ... 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 409 410 411 412 413 414 415 416 417 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •