HD formatkrigen. - Side 412

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 412 av 653 FørsteFørste ... 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 408 409 410 411 412 413 414 415 416 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 ... SisteSiste
Viser resultater 8,221 til 8,240 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interessant poeng, sage. Det har jeg ikke tenkt på.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Greit nok det. Men det er enkelte her inne som blir små snurte når man påpeker at det er solgt "så mange" filmer pr solgte enhet når man tar med PS3. For ja, på verdensbasis er det solgt langt under 1 film pr solgte BD spiller. Og da er det feil å ta med PS3 tydeligvis.
    Under en solgte BD film pr PS3 er et utrolig lavt og skuffende tall, hadde en vist hvor mange som bruker PS3 som en BD avspiller så hadde vi kunne fått et reelt tall å diskutere her.

PS3 og antall solgte BD disker er faktisk en stor skuffelse, men det er vel eneste grunn til at BD har den ledelsen de har. Og når man nevner PS3 som en fordel er det greit!
    Det stemmer, PS3 er den eneste grunnen til at BD har en ledelse YTD på 64 : 36. Så det er klart at PS3 i det henseende har vært positivt for BD salget, men potesialet er utrolig mye større. Enig med deg det er skuffende.

Hvor er sammenhengen? Er PS3 en BD spiller eller spillmaskin? Det er vel uansett den serien som spiller av flest BD plater... Hva den er, for andre anngi.
    Kjøp en PS3 dersom du ikke allerede har gjort det. Så finer du ut hva PS3 er for deg. Det er ikke mulig å gi et generelt svar på hva PS3 er slik du spør.
    For enkelte så er den faktisk bare en gamekonsoll og vil kanskje alltid bare være det(der er problemet og kjernen i forhold til å regne med samtlige PS3 som BD avspillere.)
    For mange så er den en BD og DVD spiller.
    For mange så er den kanskje begge deler, altså avspiller og game konsoll.
    Og mange har sikkert sett potesialet og bruker den som en multimedia spiller, gamekonsoll, BD og DVD og CD avspiller (snart DivX), musikk og bilde bibliotek etc.
    Det er faktisk ikke så enkelt å si om PS3 er det ene eller det andre, der er nemlig individuelt.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvet å holde meg unna denne tråden fordi det er for mye ukritiske påstander, så det blir rett å slett for kjedelig når ofte diskusjonen bare blir å rette på andres enorme strøm av påstander som ikke har noen kilde. Men av og til så kan jeg ikke dy meg. Håper det ikke blir en vane.

Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Hvorfor i all verden kommer folk slepende med yield diskusjonen på BD50 igjen?! Denne har vi da diskutert ihjel tidligere. Det var HD-DVD fanboys og promotører som Amir og David Vaughn som kom med dette våset for noen måneder siden.
    Siden du er så opptatt av å kvalitetsikre informasjonen. Dave Vaughan er faktisk den eneste som har kommet med uavhengige tall fra innsiden av industrien. Hadde disse tallene vært veldig lang fra sannheten så hadde nok BDA kommet med tall som var bekreftet av et uavhengig organ og ikke bare en generell pressemelding som har sin egen morsomme selvmotsigelse. (se lengre ned i posten)

Her er et kort utdrag av Dave Vaughan's tall.
    Originally Posted by David F
    David Vaughn said nothing of the kind, and BD insiders never confirmed 50% for BD50. Vaughn said that the three replicators were telling him yields were something absurd like 10-20%

Sitat Opprinnelig postet av Dave Vaughn;
    One source was telling me 10% and that they sent their BD50 work to another plant to do. I contacted a source at that plant and they confirmed that they are only getting "about" 50% yields on their BD50 discs with significant help from Sony to get to levels this high. I was also told that someone from Sony that was helping on their yields said "we are getting about the same yields". I have stated on the record that the Sony information was hearsay, but I stand by the numbers being reported to me from two different manufacturing plants with multiple sources.

I ettertid ble det offentliggjort tall som viser at yield på BD50 ligger tett oppmot 80%, noe som er helt normalt i denne fasen av HD formatene. Amir og Vaughn antydet tall omkring 50% så vidt jeg husker. Så dette var bare sprøyt.
    IF Sony DADC are getting 75-79% yields, then great.
    But they were getting "slightly less" than the 80% BD25 yeilds on BD50's last year as was stated in another press release and yet they have "improved" yields to 75-79%?
    Sounds like a decrease to me. My sources are from independent replicators, and they aren't getting these yields for BD50's.
    Det morsomme her er at Sony DADC sendte ut en pressemelding i fjor hvor de påsto at de faktisk hadde bedre Yeilds enn de påsto i pressemeldingen i Oktober i år.
    Enten løy de i fjor og snakker sant i år. Ellers så lyver de begge ganger, noe som Dave Vaughan's informasjon tilsier.

Her er en betraktning over dette UltimateAVmag.
    Ultimate AV: More Spin in Next-Gen Disc War
    Posted*Fri Oct 5, 2007, 1:28 PM ET*—*By*Shane Buettner

Sony's disc replication facility itself put the word out this week that it's produced its 10 millionth 50GB Blu-ray Disc, that yields are improving and even approaching that of standard DVD, and cycle times are also improving, i.e., getting faster.
    But one thing the people responsible for releasing this information didn't count on is the David Vaughn factor.

Vaughn is kind of the new guy around here, and he's just immersed in all things format war.
    Dude has his ear to the ground on this stuff.

So, this week a Sony DADC exec is quoted in Video Business as saying that BD50 yields "have increased steadily and are consistently between 75% and 79%."
    Dave emails and says, "hey wait a minute...", and then digs up an article from Consumer Electronics Daily from October of 2006 that quotes a Sony exec as saying that "yields are averaging 80% on single-layer 25GB media," while 50GB yields were then "ever so slightly less."

So, the question Dave asked me is, if yields are steadily increasing as production ramps, why, according to Sony's own numbers, are the yields still so suspiciously similar a full year later?
    Were the numbers last year actually much lower than claimed? Are the numbers this year still inflated or on the money? Should we care?

I don't know how much any of this will or won't matter.
    But Paramount went exclusively HD DVD, and Paramount's CTO Alan Bell looked me in the eye and stated that he recommended this path in part because he believed HD DVD replication was more viable as the format moves into mainstream production numbers.
    Det som derimot INGEN var særlig interessert i å diskutere den gang var yield og faktisk feilrate på HD-DVD combodisc og 30GB platene.
    Du er faktisk ikke korrekt i din påstand.
    Dave Vaughan nevnte faktisk Combo yeilds.

As to Combo disc yields, I have heard from one source that they are in the 90% range, but I haven't gotten confirmation from another source, so I put this in the "unconfirmed" category.
    SL 15 og DL30 har yeilds på rundt 95% til 98%. Yeilds for HDDVD produksjon er faktisk ikke en hemmelighet slik det er for BD, selv om du prøver å fremstille det slik.
    Hvorfor?
    Fordi det finnes mellom 200 og 300 HDDVD produksjonslinjer og hverken produsentene av produksjonslinjen eller de som produserer HDDVD på dem har noen gang prøvet å hemmeligholde dette, så det har derfor ikke vært et tema for andre enn RobertB.
    (BD har 11 + 3 Sony DADC fabrikker http://www.emedialive.com/articles/r...leid=11425#ixl )

Skulle godt gjøre å holde det hemmelig med et så stort antall produsenter, som absolutt alle er uavhengige produsenter, i motsetning til BD produksjonen som inntil nylig bare kom fra Sony og Panasonic. De har hatt mye større ønske om å holde problemene hemmelige.

Det er jo ingen tvil om at også HD-DVD har sine svin på skogen og man sitter jo og ler når man leser om folk som koker platene sine for å få de til å fungere. Så at folk blir "provosert" av at folk stiller kontraspørsmål om status på HD-DVD platene synes jeg er i overkant.
    Virkeligheten er vel at dere BD fanboys ukritisk kjøper alle utsagn som BDA medlemmene kommer med og at det er dere som blir provosert når andre setter spørsmål ved BDA's utsagn.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Poenget er at det salget Warner har nå som nøytral, ville de allikavel fått som HD DVD ekslusiv. Dette fordi det nå er så billige for en blu-boy å gå formatnøytral at mange som virkelig vil ha Warners filmer ville gjort det....at det er billigere for Warner å bare utgi på et format gjør det bare enda mer lukrativt. Rimelig sikker på at dette vil skje om standalone salget virkelig tar av...
    Nå er ikke pris forskjellen så veldig står som enkelte vil hevde.
    Ser en bort fra den ene helgen i USA hvor Thosiba spillerne gikk for 99 $, så ligger vell den rimeligste HD DVD spilleren på 199 $ i snitt, den rimeligste BD standalone spilleren ligger på snitt på 399$ og PS3 ligger også i det området.
    Jeg ser ikke at denne prisforskjellen skal være så avgjørende du tror.
    Hardware kostnaden blir jo så forsviende liten når en begynner å eie 100 talls filmer.
    Og det er vell slik at dersom Warner går ekslusive for BD så vill vell de fleste som ønsker å se filmer i HD måtte eie en BD spiller også.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de prisene som er nå, så er det et mye lettere steg å gå nøytal for en blu-boy enn andre veien, det er det som utgjør forskjellen. Samtidig må nok også utbredelsen av HD DVD standalonespillere være stor for at Warner skal gjøre det og det blir jo spennende å se hvordan salget utvikler seg. Attachraten på standalone kontra spillledåse veier også endel. Forøvrig er det langt ifra usannsynlig med flere sånne $99-kampanjer etterhvert.
    Mye som kan skje rett over jul, tror jeg..

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    As to Combo disc yields, I have heard from one source that they are in the 90% range, but I haven't gotten confirmation from another source, so I put this in the "unconfirmed" category.
    I såfall må vi nesten få en forklaring på hvorfor vi hele tiden hører (i hvertfall før) om folk som sliter med disse kombodiscene. Dårlig kvalitetskontroll?

Sitat Opprinnelig postet av Joshua Zyber
    Worse than that, the damn discs don't even work half the time! Just the other night, I sat down to watch my recently-purchased HD DVD copy of '300' on my Toshiba HD-XA2 player, and I only made it 45 minutes before the stupid thing froze up and ceased playback. No matter how many times I try to restart the movie, the disc will not play beyond Chapter 14.
    (...)
    Let's not kid ourselves that this is an isolated defective disc or a one-time anomaly. Complaints about playback problems on '300' are widespread, and similar compatibility issues have plagued earlier Combo releases such as 'Children of Men', 'The Good Shepherd', 'Happy Feet', 'Superman Returns', and 'The Matrix Reloaded' (copies from the expensive 'Ultimate Matrix Collection' box set which has the bonus features in DVD format on the flip-side of the disc). Some of these will only work properly on second-generation HD DVD players but not first-generation models, and some bizarrely just the opposite. Some function fine on Toshiba's players but not on Microsoft's HD DVD add-on accessory for the XBox 360, and others vice versa. Some don't work right on any player at all.
    Commentary: Combo Discs - What Went Wrong? | High-Def Digest

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde problemer med combodiscene de første mnd. etter at jeg kjøpte XE1 men etter noen oppdateringer av spilleren var dette et ikkeproblem. Nå spiller alle mine combodiscer som de skal.:-D Ser ikke så mange som klager over disse combodiscene lenger?:???:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Kjøp en PS3 dersom du ikke allerede har gjort det. Så finer du ut hva PS3 er for deg. Det er ikke mulig å gi et generelt svar på hva PS3 er slik du spør.
    For enkelte så er den faktisk bare en gamekonsoll og vil kanskje alltid bare være det(der er problemet og kjernen i forhold til å regne med samtlige PS3 som BD avspillere.)
    For mange så er den en BD og DVD spiller.
    For mange så er den kanskje begge deler, altså avspiller og game konsoll.
    Og mange har sikkert sett potesialet og bruker den som en multimedia spiller, gamekonsoll, BD og DVD og CD avspiller (snart DivX), musikk og bilde bibliotek etc.
    Det er faktisk ikke så enkelt å si om PS3 er det ene eller det andre, der er nemlig individuelt.
    Jeg vet godt hva en PS3 er, kjøpte en i sommer. Har en god bunke med nesten 30 Blå-filmer og 3 spill. Det er ikke hva maskinen er for meg personlig som er inntresant.

Tror du missforstår spørsmålet. Spørsmålet er hva skal man regne PS3 som i statistikk - som jo er blitt en stor del av diskusjonen her inne. Dette siden begge sider liker å definere den i den rettning tallene blir best - og andre side av banen bruker det for alt det er verdt hver gang.

En liten notis vedr. PS3. Enkelte påstår den støyer. Min 60giga versjon lider mest sannsynlig av personlighetsforstyrelser og egentlig tror det er et helikopter eller noe lignende. Den forsøker nemlig å lette fra tv-benken....

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var vell aldri i livet voldsomt JD? Syntes du skal lete bedre etter innlegg som du kan reagere på og karakterisere som voldsome.

Denne er ikke til deg JD.
    Det er nesten aldri noen her inne en noen som reagerer når det kommer personangrep eller helt upassende innlegg fra en "fan fra samme side", men så fort det er fra den "andre siden" så kommer reaksjonene i hundre og ti. Skal ikke hevde at den ene siden er verre enn den andre, men den enkelte hadde blitt respektert dersom en klarte å være nyansert og klar i tilbakemeldingen begge veier. Ellers så er jeg enig at i perioder så tar denne tråden helt av og jeg syntes det er en del som bør skjerpe seg her inne. Føler at mange er ute etter mannen istedenfor ballen som det heter på fotballspråket.
    Grunnen til at jeg reagerte var at jeg synes Hennings innlegg var nøytralt, og jeg oppfattet tonen til SVS-man var unødvendig krass. Ellers er jeg enig i at det er mange andre innlegg som er mer voldsomme, men da er det ofte mellom to som ikke er interessert i ballen i det hele tatt...

Ellers er jeg veldig enig, det er fullstendig latterlig at det ikke går an å diskutere dette saklig. Skjønner virkelig ikke hvordan man kan få sterke følelser for et filmformat... Spesielt ikke når det viktigste er at det kommer ett filmformat, ikke to nisje produkter som DVD-audio/SACD.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Bodin
    PS3 bråker ganske mye kjøp heller en standalone spiller.

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Min XE1 bråker faktisk mer enn PS3.

Bråket fra PS3 er fra forskjellige produksjoner, og det er/var veldig lotto virksomhet om hvem som fikk hva. Selv var jeg heldig.

Sony S-300 bråker enda mindre igjen. Anbefales for de som er ute etter en billig og god BD spiller, og ikke ønsker PS3.

Eller anbefales ikke ref denne testen:

Sony BDP-S300 Blu-ray Player Review — Audioholics Home Theater Reviews and News

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvet å holde meg unna denne tråden fordi det er for mye ukritiske påstander, så det blir rett å slett for kjedelig når ofte diskusjonen bare blir å rette på andres enorme strøm av påstander som ikke har noen kilde. Men av og til så kan jeg ikke dy meg. Håper det ikke blir en vane.
    ...ikke jeg heller...
    Siden du er så opptatt av å kvalitetsikre informasjonen. Dave Vaughan er faktisk den eneste som har kommet med uavhengige tall fra innsiden av industrien. Hadde disse tallene vært veldig lang fra sannheten så hadde nok BDA kommet med tall som var bekreftet av et uavhengig organ og ikke bare en generell pressemelding som har sin egen morsomme selvmotsigelse.
    Ja, og Fredrikstad FK vant Cupfinalen i fjor. DETTE ER GAMMELT NYTT, ARTY. Kom med noen nye tall, da, så skal jeg kommentere det.

Og når Vaughn snakket med en kilde om HD DVDs yield, så sluker man det. Når NY Times snakket med en kilde om Paramount-dealen så var kilder som ikke oppga sitt navn ikke til å stole på...
    Virkeligheten er vel at dere BD fanboys ukritisk kjøper alle utsagn som BDA medlemmene kommer med og at det er dere som blir provosert når andre setter spørsmål ved BDA's utsagn.
    Sier han som har Amir fra MS som sitt sannhetsvitne. MS som alltid forteller slik det er, og fører alltid en objektiv tilnærming til sine konkurrenter. Oboy...

Når et gjelder PS3 har jeg aldri hevdet at det ikke er en BD-spiller. Tvert i mot! Det er dere HD DVD-fanboys som hele tiden maser om at det er en "spilledåse" og konsoll og ingen BD-spiller. At det ikke selges så mange BDer pr PS3 som ventet, gjør bare potensialet for BD som enormt stort. Og jeg er enig i at dette er skuffende.

HD DVD Promo. Group er de som ALDRI tar med PS3 når de snakker om antall BD-spillere på markedet. Da blir det latterlig at de plutselig gjør det nå. Selv dere med tykkest røde brilleglass bør skjønne såpass.

Dersom HD DVD Group forteller pressen og forbrukeren om hvor stor markedandel Blu-ray har når det gjelder antall solgte spiller (inkl PS3), så kan de godt snakke om attach rate i neste vending, og at den er bedre for HD DVD. Men det vet de vil ta seg ille ut. Si det kanskje er solgt 500.000 HD DVD-spillere mot kanskje 3.000.000 Blu-ray spillere; så spiller det kanskje mindre rolle for presse at HD DVD selger best ift antall spillere.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    I såfall må vi nesten få en forklaring på hvorfor vi hele tiden hører (i hvertfall før) om folk som sliter med disse kombodiscene. Dårlig kvalitetskontroll?

Commentary: Combo Discs - What Went Wrong? | High-Def Digest
    Jeg tror faktisk ikke de problemene er selve kombodisken sine.

Min bror hadde den feilen på sin "300", og jeg hadde akuratt samme på "Shooter", sistnevnte er ikke en kombodisk.

Problemet er faktisk at spilleren ikke greier å komme til andre lag på disken. De som tørr å koke sine plater, og fikser det. Så kan det tyde på at enkelte HD DVD plater har problem med limingen mellom lagene, noe litt tilført varme kan hjelpe med.

At det er mange kombodisker som dras frem, henger vel sammen med at det lages altfor mange av dem (hvem liker egentlig dem?)

"300" er en av de mest selgende diskene, og er kombo, da vil det dukke opp en del feil varer. Hvis filmen solgte 100 tusen, og 1 promille av disse hadde feil, så er det 100 stykker. Formatet er lite, og folk klager høyt. Feil marginen kan godt være en del høyere en 1 promille også.

De fleste av disse stoppene hender i lagskiftet på filmene.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    90% av det vi diskuterer her er jo gammelt nytt.. Blir litt kjedelig. Vi får satse på at det kommer noe nytt og saftig og diskutere igjen snart.

Yields er ikke noe spennende å diskutere, enn så lenge Sony er villig til å ta kostnadene med å utvikle teknologien, så kommer de mest sansynlig til å være i mål med tilstrekkelig produksjonskapasitet lenge før det vil bli behov for det, spesielt i den farten HDM markedet beveger seg nå..

Sitat Opprinnelig postet av SVS!-Man
    Sier han som har Amir fra MS som sitt sannhetsvitne. MS som alltid forteller slik det er, og fører alltid en objektiv tilnærming til sine konkurrenter. Oboy...
    Kremt, dette her blir for dumt SVS!-Man. Dersom du faktisk mener at Amir driver med misinformasjon, eller løgn så må du kunne dokumentere det!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, og Fredrikstad FK vant Cupfinalen i fjor. DETTE ER GAMMELT NYTT, ARTY. Kom med noen nye tall, da, så skal jeg kommentere det.
    Dette blir for tynt.

Pressemeldingen fra BD var fra Oktober 07 og hele poenget var at den viste til dårligere yeilds enn de hevdet i Oktober 2006.
    Rett å slett for å tilbakevise RobertB's påstander som han hadde tatt rett ut av luften og for å bevise at BDA informasjonen ikke er å stole på.

Sony DADC har drevet med BD produksjon siden 2005.
    Tror du de plutselig har løst produksjonsproblemene de siste 30 dagene? :-D

Dette oppfattet du sikkert.

Men hadde du tatt hensyn til essensen av det jeg skrev så hadde du ikke klart å spinne nok et poengløst argument rundt det og det hadde vel blitt for kjedelig for deg.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake arty festlig å se at smurfeklubben går rett opp på bakbena igjen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Velkommen tilbake arty festlig å se at smurfeklubben går rett opp på bakbena igjen

Fakta er og blir smertefullt for en smurf.:-D

Bare vent, snart kommer de med en post hvor Blu-Ray Disc Association's European Chariman Frank Simonis patetiske forsøker å spinne de europeiske "attachment rate" for HDDVD og BD til å være manipulert data og at BDA ville "aldri gjøre noe slikt".

Noen føler seg truet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen lurer på hvordan HDDVD blir produsert så er det en video i denne linken;
    > + < 4M Technologies holding

Dere finner også yeilds og cycletime for HDDVD, pluss hvis dere leter godt nok så vil dere se at HDDVD også kan produseres med «Hardcoating» hvis det skulle vise seg ønskelig.
    Link: 4M Technologies holding

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under en solgte BD film pr PS3 er et utrolig lavt og skuffende tall, hadde en vist hvor mange som bruker PS3 som en BD avspiller så hadde vi kunne fått et reelt tall å diskutere her.
    Eh, ikke under en film per PS3 solgt, men under en film per Blue Ray spiller solgt i verden inkludert alle PS3 solgt, BR-Rom spillere og stand alone spillere. Det er stor forskjell det. Hvor mange som bruker PS3 som avspiller for HD film er ikke så interessant, de har uannsett nesten alle sammen punget ut for en spiller de ikke bruker til film og det kan kun sees som negativt for BR formatet. Jeg tviler på at særlig mange har kjøpt stand alone spiller de ikke bruker, og det er jo i hendene på disse kjøperne den største majoriteten av filmene nødvendigvis må ha havnet.

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke pris forskjellen så veldig står som enkelte vil hevde.
    Ser en bort fra den ene helgen i USA hvor Thosiba spillerne gikk for 99 $, så ligger vell den rimeligste HD DVD spilleren på 199 $ i snitt, den rimeligste BD standalone spilleren ligger på snitt på 399$ og PS3 ligger også i det området.
    Jeg ser ikke at denne prisforskjellen skal være så avgjørende du tror.
    Hardware kostnaden blir jo så forsviende liten når en begynner å eie 100 talls filmer.
    Og det er vell slik at dersom Warner går ekslusive for BD så vill vell de fleste som ønsker å se filmer i HD måtte eie en BD spiller også.
    Dobbel pris er ikke så veldig stor forskjell da, ifølge deg?

Det er meget sjelden to produkter som presenterer den samme varen på to ulike formater kan skilte med så stor forskjell i pris. Og spesielt når den billigste parten har kommet lengre i utviklingen av formatet sitt og den dyre ikke er helt ferdig ennå men alikevel selges til dobbel pris av konkurentens.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Dobbel pris er ikke så veldig stor forskjell da, ifølge deg?

Det er meget sjelden to produkter som presenterer den samme varen på to ulike formater kan skilte med så stor forskjell i pris. Og spesielt når den billigste parten har kommet lengre i utviklingen av formatet sitt og den dyre ikke er helt ferdig ennå men alikevel selges til dobbel pris av konkurentens.
    Ting kan alltid sees på med forskjellige vinkler. Hvem som har kommet lengst i utviklingen?

Du mener 50GB mot 30GB, og høy båndbredde mot lav båndbredde?

Kunne ikke motstå. Skjønner selvsagt hva du tenker på.

Grunnen til pris er jo at det er der Toshiba har valgt å 'sponse', noe som ikke hadde skjedd hvis ikke krigen hadde vært her.

De var nødt til å legge seg på prisen til PS3, selv der så tapte Toshiba bra med penger pr. spiller. Da det ikke hjalp, så var det jo bare å fortsette å sponse spillerne enda mer - igjen og igjen.

Hverken BDA eller Toshiba sine strategier kan kalles veldig vellykede. Mulig er årsaken at markedet for HD-filmer ikke er helt modent ennå. Det er bevisst at det er interesse for enkelte titler, mens de fleste andre titler selger svært lite uansett format.

Side 412 av 653 FørsteFørste ... 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 408 409 410 411 412 413 414 415 416 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •