HD formatkrigen. - Side 409

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 409 av 653 FørsteFørste ... 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 405 406 407 408 409 410 411 412 413 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 ... SisteSiste
Viser resultater 8,161 til 8,180 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Slik jeg forstår det så er det to utfordringer med BD50 plantene per i dag, punkt en at antallet plater som må kasseres (dette vil selvsagt bli bedre etterhvert) og at det er kun tre replikeringsfabrikker for BD50 i verden (alle tre eid av Sony) noe som kan gjøre at produsksjonskapasisteten ikke er uendeling. Her kommer det sikkert flere etterhvert, men investeringen er betydelig og frem til nå så er det bare Sony som har tatt den.

Når det er sagt så er det jo bra å få så mage bits som mulig og det er bra at rotta har fått mange bits.
    Og hvor mange BD50-disker kasseres i dag? Ikke for 2-3 måneder siden, men nå. Og hvor mange kasseres evt på HD DVD DL30-disker?

Siden så mange tar opp dette problemet med kasserte BD50-disker pr i dag, så bør man kunne henvise til noe.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og hvor mange BD50-disker kasseres i dag? Ikke for 2-3 måneder siden, men nå. Og hvor mange kasseres evt på HD DVD DL30-disker?

Siden så mange tar opp dette problemet med kasserte BD50-disker pr i dag, så bør man kunne henvise til noe.
    Det har vel aldri vært snakk om noe særlig problemer med DL30 diskene. Siden de bruker mye av det samme produksjons utstyret som vanlig DVD så har vel overgangen vært nokså smertefri virket det som.

Det var snakk om 20-24 %, de burte vel ha fått dette under 20% mer. Som jeg skrev, dette er vel egentlig ikke noe problem mer.

Det har vært færre disker som har blitt utsatt i det siste. Noen som tilsier en av to ting. De har greid å planegge produksjonene bedre, lagt inn "dødtid" for å ikke hindre ny produksjon pga dårlige disker. Eller mest sannsynlig blitt enda bedre til å produsere.

Men Sony skal ha ros for at de tar de fleste feil diskene i produksjon. Har selv vært borti 3 HD DVDer som hadde problemer med lag skifte (lag 2 funket ikke), samt problemer med 3 til.

Til nå har jeg kun hatt problemer med 1 BD disk. Noe jeg faktisk ikke tror er selve disken, men at det er BD+ på disken som gjorde det. Sendte den tilbake dagen før ny firmware kom.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var da voldsomt... Henning kommer med en relativt objektiv kommentar som høres fornuftig ut, det er ganske sikkert ikke å oppfatte som et nytt angrep. Syns denne tråden tar helt av, enkelte bruker MYE energi på å forsvare "sitt" format, og på å angripe motstandere.

Tror mange ser på denne "krigen" på mikronivå, istedet for makronivå. Den blir ikke avgjort på bakgrunn av at Transformers selger bedre eller dårligere enn Spider-Man 3... Som endel har nevnt, det viktigste er at HD får fotfeste blant den jevne forbruker, det er DVD som er "hovedmotstander" foreløpig. Veien å gå er selvfølgelig billigere hard- og software, og ikke minst et mye større utvalg. Inntil det er et faktum, vil ikke noen av formatene skille seg mye ut, tror jeg.

Når det er sagt, tror jeg at dersom vi i løpet av Q1 2008 ser BD-spillere ned mot 200$, samt at Warner blir Blu-ray ekslusiv, så vil nok HD-DVD slite.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det var da voldsomt... Henning kommer med en relativt objektiv kommentar som høres fornuftig ut, det er ganske sikkert ikke å oppfatte som et nytt angrep. Syns denne tråden tar helt av, enkelte bruker MYE energi på å forsvare "sitt" format, og på å angripe motstandere.
    Nå skal det sies at akkurat dette med de påståtte produksjonsproblemene med BD50 er en skikkelig, skikkelig øm tå for BD-tilhengerne her. De har aldri vært åpne for å diskutere muligheten for at det kan være et eneste snev av sannhet i disse historiene, og istedet for å være med på diskusjoner om hvorvidt det ville kunne vært et problem dersom det viser seg å være komplisert å produsere BD50, så går de alltid rett i strupen på den den som måtte være frekk nok til å hinte om at alt kanskje ikke er som det skal med disse diskene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og nå over til noe langt hyggeligere

Nok krangling - la oss shoppe

dvdplanet.com og deepdiscount.com har salg nå. 20% avslag på alt i sjappa (unntatt forhåndsbestillinger) med disse kupongene:

dvdplanet.com: 20offsale
    deepdiscount.com:
    DVDTALK
    USATODAY
    NYTIMES
    SUPERSALE
    PRICESEARCH
    YAHOO
    ESPN
    XM
    JIM
    DEALNEWS
    DD1109
    LATIMES
    WGN
    WLS
    PRICEGRABBER

deepdiscount.com sine koder kan kun brukes en gang pr. kunde, men
    dvdplanet.coms kode kan brukes hur många gånger som helst.

Så vidt jeg kan se går det dessverre ikke an å få 20% avslag sammen med kjøp-en-få-en-salget til Sony og Buena Vista, men det skulle vel bare mangle

Salget var frem til og med 21. november.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror mange ser på denne "krigen" på mikronivå, istedet for makronivå. Den blir ikke avgjort på bakgrunn av at Transformers selger bedre eller dårligere enn Spider-Man 3... Som endel har nevnt, det viktigste er at HD får fotfeste blant den jevne forbruker, det er DVD som er "hovedmotstander" foreløpig. Veien å gå er selvfølgelig billigere hard- og software, og ikke minst et mye større utvalg. Inntil det er et faktum, vil ikke noen av formatene skille seg mye ut, tror jeg.

Når det er sagt, tror jeg at dersom vi i løpet av Q1 2008 ser BD-spillere ned mot 200$, samt at Warner blir Blu-ray ekslusiv, så vil nok HD-DVD slite.
    Jeg er ikke så hårsår i denne "debatten"...

Har bestillt 40 BR plater i dag og noen av dem er også BR50... Jeg registerer likevel at BR50 titler til lille Norge blir utsatt gang på gang, jeg kjøper det meste på import, men barnefilmer som rotta og cars vil jeg ha muligheten til norsk tale, med vår lille andel av markedet så er det vel ikke så rart at våre titler ikke kommer først i køen på de tre fabrikkene som eksisterer.

Når det gjelder Yield på BD50 i dag vet jeg ikke og det vil Sony helt sikkert ikke ut med heller...

Ultimate AV som er rimelig etteretterlige skriver litt (vedlagt under) om kostander på replikering. Det at BR er et mer "avansert" produkt betyr jo ofte også at innkjøringsproblemene er større en for mer utprøvd replikerings teknologi, men dette vil som sagt løse seg over tid. Jeg er mer bekymret over den totale BD50 replikeringskapasisteten og villigheten for andre en Sony til å investere så store beløp som kreves for en linje så lenge denne krigen pågår...

Men som jeg gjentar til det kjedsommelige hadde dette forumet vært like opptatt av å kalibrere bildekjeden sin som denne fantastisk dumme krigen så tror jeg alle hadde sett mer film med fantastisk bilde enten det kommer fra det ene eller det andre formatet... Og kanskje ikke hatt like mye tid å bruke på denne "leke krigen". Kostnaden for utstyret er ikke mer enn 5/6 plater (BR eller HD-DVD velg selv...)

There's a Riot Going On

Posted Tue Oct 9, 2007, 6:47 PM ET

Shane and David are taking shrapnel over on Shane's blog regarding BD replication "rumors" (which are what Blu-ray fanboys calls factual, documented and critically contradictory statements from Sony's DADC division regarding BD disc yields over the span of a year) so I thought I'd run a flank attack and see if we can't create enough of a diversion to get those two to safety.
    First of all, I wouldn't expect the purveyors of either high-def format to do their laundry in public, but absence of evidence, as they say, is not evidence of absence. So I went to the industry to see if there is anything that lent credence to the word on the street that Blu-ray replication may be more problematic than some like to believe.

PacificDisc is a disc replication house that deals with smaller production companies, not the major movie studios who have their own tightly integrated sources for disc replication. But their pricing policies clearly indicate that BD replication goes for a 12% - 26% premium over HD DVD (single layer discs in both formats, at quantities of 100,000 and 10,000, respectively). But don't read too much into this because after AACS encoding, PacificDisc sends their BD masters out to Technicolor (a subsidiary of European consumer electronics giant Thomson) for actually pressing. So you might be inclined to chalk up the pricing discrepancy to middle man syndrome.

Things get more interesting, however, when you start talking about the total picture. For instance, PacificDisc's (PD herein) website notes that "copy protection or encryption (AACS) is required on all Blu-ray discs (though not for HD DVD) and costs $2,500 per title plus $0.10/disc," that last dime being for royalties. And that's pretty much the route PD's customers take, paying the company for the AACS service because, in the sub 100K replication market, investing in equipment and software for Blu-ray just isn't in the cards.

So if you're looking to press 10,000 discs on Blu-ray, it's not the $1.75 per disc you see posted on PD's website, it's more like $2.10 a disc out the door. Now the difference with the $1.39 HD DVD disc is more like a 50% premium. In fact it's exactly a 50% premium. And you can forget about dual layer BDs (BD50), because they're not offered. Dual layer HD DVD replication, on the other hand, are offered and go for not much more ($1.71/ea @ 10K).

A spokesman for PacificDisc told me that getting a check disc to his BD customers could take as long as 10-14 days. PacificDisc can usually beat that outside number, but still, it's not like the one day turn around they often swing for DVD and, yes, even HD DVD check discs.

Most of his PD's high def business is, not surprisingly, HD DVD.

For actual replication, PD converted some of their HD-9 (dual layer DVD) equipment fairly economically to HD DVD production, so they can service their customers directly.

One last point – I asked about rumors of problematic yield rates with BD. My contact basically said he'd heard and read the same things we had, but it didn't really matter to him what Technicolor's BD yields were, since he only paid for finished and functioning product.

We also talked about the format war. My contact at PD said he's following it just like everyone else. Given Blu-ray players at $200-$300, he sees Blu-ray as dominating, but that's not $200-$300 years from now, it's this Christmas.

Can the Blu-ray consortium do it? And if they do, can the replication facilities keep up?
    .

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Do Blu trailer

Blu-ray Disc, the Blu-ray camps promotional site has a new trailer ready called "I Do Blu."

It is part of their upcoming fall campaign and promotes their biggest titles for the holiday season shopping. "Spiderman 3," "Fantastic Four: Rise of The Silver Surfer," "Live Free or Die Hard," "Ratatouille," "Wedding Crashers," the "Harry Potter" series, "300" are among the titles promoted.

"Companies backing the project include hardware manufacturers Sony, Panasonic and Philips, and Blu-ray-backing studios include Walt Disney Studio Home Entertainment, Sony Pictures Home Entertainment, Twentieth Century Fox Home Entertainment, Lions Gate and Warner Home Video. While they declined to reveal the exact size of the budget, they say it is the largest to date for the Blu-ray Disc format." according to TWICE.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.... Inlegget ditt høres også fornuftig ut i starten, men så kommer det et avsnitt som er tatt helt utifra løse luften. Hvorfor skulle det du sier skje? Jeg er selvsagt helt enig i at dersom de 2 tingene skjer så er det over og ut for HD DVD, men jeg skjønner rett og slett ikke hva slags logikk som ligger bak?

1. Dersom de faktisk har mulighet til å klare 200US$ BD-spillere over nyttår, så burde de jo sette inn støtet allerede nå før jul, det er jo tross alt nå de har sjansen til å slå knockout på HD DVD. Over jul kan det fort være for seint.
    2. Warner har sagt gjentatte ganger at de ikke har noen umiddelbar interesse av å endre sin nøytrale status. Kun en vesentlig endring i maktbalanse mellom formatene vil endre det, og da snakker vi mest sansynlig om total utkonkurrering. Noe som ikke er sansynlig før tidligst 1/2 år..

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jøje, meg. BD er for komersielt og derfor blir det aldri det nye DVD-formatet :-?

Nå er det at HD DVD har færre blockbusters enn BD, også noe som spinnes til en fordel for Toshiba.

Ja-ja, hvem vet; kanskje Vibeke Løkkebergs "Måker" snart ankommer favorittformatet ditt...
    Favorittformatet mitt er fremdeles DVD fordi de har de beste titlene. De har sikkert 'Måker' også, men den intereserer meg fint lite. Criterion Collection på DVD og LaserDisc derimot; de har mye fint.
    DVD har både kommersielle og mer idealsitiske filmer. HD-DVD har litt av begge deler men foreløpig litt få block busters til undommene. Blue Ray har alt for lite kvalitetsfilm.

Nå var jo ikke akkurat Vibekke Løkkeberg damen jeg hadde i tankene, hun er jo ikke akkurat kjent for kvalitet; heller kvantitet... av familie hun lurer inn i produsjonen på filmene hun lager.

Med kvalitetsfilm mener jeg mer eller mindre krevende filmer med engasjerende historie som ikke baserer seg for mye på underholdningsverdien av data effekter, høy lyd faktor og idiotiske ned dummede plot og karakterer. Finnes svært lite av det på Blue Ray foreløpig, selv om det selvsagt finnes noen hederlige unntak. Jeg finner ihvertfall de fleste av denne type titler på DVD, og nå er også noen av dem kommet på HD-DVD.

Hadde du tatt av de blå brillene og faktisk lest innlegget mitt så hadde du ikke misset så usannsynlig på poengene mine. Det er flere enn et poeng der og jeg gir Blue Ray mye ros på flere områder.

Jeg oppgir ingen virkelig prognose men kun en hel del synsing basert på hva som foreløpig skjer. Nemlig ingenting annet enn en oppvisning i titler. Det er ingen krig enda og det er hoved poenget mitt.

HD-DVD nevner jeg først og fremst som et nytt nisje produkt ala LaserDisc imens Blue Ray muligens dør ut pågrunn av den harde satsingen på mainstream og blokkbusters. Jeg skiserer også flere andre alternativer til hva som kan skje. Men i ditt låste hode, der det pågår en krig som du mener Blue Ray allerede har vunnet, og hvor du hopper i forsvarspossisjon hver gang Blue Ray i det hele tatt nevnes; så er det kanskje litt vanskelig å forstå dette.

DVD er fortsatt format nr.1.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nå skal det sies at akkurat dette med de påståtte produksjonsproblemene med BD50 er en skikkelig, skikkelig øm tå for BD-tilhengerne her. De har aldri vært åpne for å diskutere muligheten for at det kan være et eneste snev av sannhet i disse historiene, og istedet for å være med på diskusjoner om hvorvidt det ville kunne vært et problem dersom det viser seg å være komplisert å produsere BD50, så går de alltid rett i strupen på den den som måtte være frekk nok til å hinte om at alt kanskje ikke er som det skal med disse diskene.
    Nå er det litt HD DVD-komplekser ute å går her, eller? Jeg stilte faktisk bare et spørsmål om å dokumentere tallene for dette. Det var faktisk ikke meningen å gå i strupen eller virke brysk på noen måte. Men rett så ofte hevdes det at det er mye feilproduksjoner på BD50. Det vet vi var tilfelle for en stund tilbake, men kan det sies å være et problem også i dag? Noe jeg mener er legitimt å spørre, når det nevnes med jevne mellomrom.

Det har vært rapportert ganske ofte feil på HD DVD disker. Om dette er DL30 eller combo-disker, vet jeg ikke. Er det fordi at BD har bedre kvalitetssikring, og at de derfor utsetter release i steden for å få klager av brukerne?

Så da spør jeg igjen (fortsatt med vennlig tone og uten de blå brillene); finnes det noen ferske tall på dette, eller er det gammelt nytt som legges frem enda en gang?

Og trondmm. Du som for litt siden ba en å spare seg for kommentarer som ikke bidrar til noe positivt i diskusjonen, så kunne du muligens ha spart deg for det siste også...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det litt HD DVD-komplekser ute å går her, eller? Jeg stilte faktisk bare et spørsmål om å dokumentere tallene for dette. Det var faktisk ikke meningen å gå i strupen eller virke brysk på noen måte. Men rett så ofte hevdes det at det er mye feilproduksjoner på BD50. Det vet vi var tilfelle for en stund tilbake, men kan det sies å være et problem også i dag? Noe jeg mener er legitimt å spørre, når det nevnes med jevne mellomrom.

Det har vært rapportert ganske ofte feil på HD DVD disker. Om dette er DL30 eller combo-disker, vet jeg ikke. Er det fordi at BD har bedre kvalitetssikring, og at de derfor utsetter release i steden for å få klager av brukerne?

Så da spør jeg igjen (fortsatt med vennlig tone og uten de blå brillene); finnes det noen ferske tall på dette, eller er det gammelt nytt som legges frem enda en gang?

Og trondmm. Du som for litt siden ba en å spare seg for kommentarer som ikke bidrar til noe positivt i diskusjonen, så kunne du muligens ha spart deg for det siste også...
    Hvorfor i all verden kommer folk slepende med yield diskusjonen på BD50 igjen?! Denne har vi da diskutert ihjel tidligere. Det var HD-DVD fanboys og promotører som Amir og David Vaughn som kom med dette våset for noen måneder siden. I ettertid ble det offentliggjort tall som viser at yield på BD50 ligger tett oppmot 80%, noe som er helt normalt i denne fasen av HD formatene. Amir og Vaughn antydet tall omkring 50% så vidt jeg husker. Så dette var bare sprøyt. Det som derimot INGEN var særlig interessert i å diskutere den gang var yield og faktisk feilrate på HD-DVD combodisc og 30GB platene. Det er jo ingen tvil om at også HD-DVD har sine svin på skogen og man sitter jo og ler når man leser om folk som koker platene sine for å få de til å fungere. Så at folk blir "provosert" av at folk stiller kontraspørsmål om status på HD-DVD platene synes jeg er i overkant.

BD50 platene selger som hakka møkk og kvaliteten på platene som går ut til kundene virker veldig god. Det er utrolig sjelden at man leser/hører om folk som har problemer med BD plater (utenom de sedvanlige firmware problemene i forhold til Java).

HD-DVD derimot virker som de har en vei å gå i forhold til å kvalitetssikre platene som sendes fra trykkeriet. Det virker som om det er unødig mange plater som er defekte eller blir defekte kort tid etter trykking.

Men igjen, det er fortsatt tidlig i HD formatenes livsløp og det begge formater har mye å tjene på "fintuning" av produksjonsprosessen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    argh.. jeg klarer ikke å bestemme meg. Hadde virkelig lyst til å kjøpe meg Toshiba HD-EP10, men så så jeg utvalget av filmer kontra de jeg faktisk vil se av de nye. Og da er det en del titler på BD som jeg har lyst på, men jeg har ikke behov for ps3 og skal jeg kjøpe meg BD spiller så må jeg ut med nesten det dobbelte av det en HD DVD spiller.

ARGH!

Hva burde jeg velge akkurat nå?!
    Jeg skal IKKE ha meg PS3!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    argh.. jeg klarer ikke å bestemme meg. Hadde virkelig lyst til å kjøpe meg Toshiba HD-EP10, men så så jeg utvalget av filmer kontra de jeg faktisk vil se av de nye. Og da er det en del titler på BD som jeg har lyst på, men jeg har ikke behov for ps3 og skal jeg kjøpe meg BD spiller så må jeg ut med nesten det dobbelte av det en HD DVD spiller.

ARGH!

Hehe skjønner problemet men du burde vel kanskje heller kjøre OleBrum prinsippet her da

PS3 er etter min mening en undervurdert maskin. Jeg bruker den også til bilder/private film opptak da kortslottene og harddisken, samt USB porter for ekstern harddisk er veldig kjekt. Gjør det litt enklere enn å rote med PC'en. Pluss at det er fint å bare vise bilder/film fra PS3 og på TV-skjermen.

Det å SPILLE på PS3 er for min del mest en bonus som jeg bruker av og til. Elsker Final Fantasy serien så de har jeg alle av og setter på en gang i blant. Blir vel noen bilspill til PS3 også etterhvert.

Blu-ray delen på PS3 er veldig bra etter min mening, og oppgradering av firmware er kjempeenkelt. Bor du i tettbygde strøk er det bare å velge trådløst nettverk på PS3'en og snylte linje av naboen for å oppdatere Kvalitetsmessig er det sikkert noe å hente for å få det 100% perfekt, så for min del ligger det an til å importere en Samsung BD-UP5000 kombospiller fra statene over nyttår (utsatt lansering til 1. januar).

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med filmene som er tilgjengelig på HD DVD, men det er nok de som har kjøpt seg Blu-Ray også. Har du undersøkt godt hva som finnes på begge formater før du bestemmer deg? Det er mange som har kjøpt seg avspiller for begge formater nettopp fordi det er filmer de ønsker seg på begge format. Hvis du syntes Blu-Ray er for dyrt så er det kanskje greit å gå for en HD DVD spiller foreløpig og vente til Blu-Ray blir billigere å kjøpe en slik en da?

Bare en tanke. Eller så kan du undersøke mer om hva som finnes på de forskjellige formatene, jeg ble overrasket over å finne en del HD DVD filmer rundt omkring på nettet. Husk også at HD DVD er sonefritt, du kan bestille fra hvor som helst.

dvdstrax.com
    Xploited Cinema
    DVD Pacific - Buy New DVD Movies, HD DVD and Blu-Ray discs

Se på disse lenkene, f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Hehe skjønner problemet men du burde vel kanskje heller kjøre OleBrum prinsippet her da

PS3 er etter min mening en undervurdert maskin. Jeg bruker den også til bilder/private film opptak da kortslottene og harddisken, samt USB porter for ekstern harddisk er veldig kjekt. Gjør det litt enklere enn å rote med PC'en. Pluss at det er fint å bare vise bilder/film fra PS3 og på TV-skjermen.

Det å SPILLE på PS3 er for min del mest en bonus som jeg bruker av og til. Elsker Final Fantasy serien så de har jeg alle av og setter på en gang i blant. Blir vel noen bilspill til PS3 også etterhvert.

Blu-ray delen på PS3 er veldig bra etter min mening, og oppgradering av firmware er kjempeenkelt. Bor du i tettbygde strøk er det bare å velge trådløst nettverk på PS3'en og snylte linje av naboen for å oppdatere Kvalitetsmessig er det sikkert noe å hente for å få det 100% perfekt, så for min del ligger det an til å importere en Samsung BD-UP5000 kombospiller fra statene over nyttår (utsatt lansering til 1. januar).

PS3 bråker ganske mye kjøp heller en standalone spiller.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    .... Inlegget ditt høres også fornuftig ut i starten, men så kommer det et avsnitt som er tatt helt utifra løse luften. Hvorfor skulle det du sier skje? Jeg er selvsagt helt enig i at dersom de 2 tingene skjer så er det over og ut for HD DVD, men jeg skjønner rett og slett ikke hva slags logikk som ligger bak?

1. Dersom de faktisk har mulighet til å klare 200US$ BD-spillere over nyttår, så burde de jo sette inn støtet allerede nå før jul, det er jo tross alt nå de har sjansen til å slå knockout på HD DVD. Over jul kan det fort være for seint.
    2. Warner har sagt gjentatte ganger at de ikke har noen umiddelbar interesse av å endre sin nøytrale status. Kun en vesentlig endring i maktbalanse mellom formatene vil endre det, og da snakker vi mest sansynlig om total utkonkurrering. Noe som ikke er sansynlig før tidligst 1/2 år..
    Vi er nok enige, litt dårlig formulering fra min side. Når prisene på BD -spillere skulle falle, om det er før eller etter jul, så vil det nok skvise HD-DVD mye. Må vel i såfall bli s300 fra Sony? Poenget mitt var at jeg ikke er sikker på om det er nok. Tror det er nødvendig med en enda større endring i maktbalansen som du sier, og da kan fort Warner være tungen på vektskålen.

Forøvrig har jeg ikke noen personlig favoritt, men jeg tror nok at hvis det blir ett format som blir gjeldende, tror jeg det blir Blu-ray. Bare et tøfffelrykk...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Hvorfor i all verden kommer folk slepende med yield diskusjonen på BD50 igjen?! Denne har vi da diskutert ihjel tidligere. Det var HD-DVD fanboys og promotører som Amir og David Vaughn som kom med dette våset for noen måneder siden. I ettertid ble det offentliggjort tall som viser at yield på BD50 ligger tett oppmot 80%, noe som er helt normalt i denne fasen av HD formatene. Amir og Vaughn antydet tall omkring 50% så vidt jeg husker. Så dette var bare sprøyt. Det som derimot INGEN var særlig interessert i å diskutere den gang var yield og faktisk feilrate på HD-DVD combodisc og 30GB platene. Det er jo ingen tvil om at også HD-DVD har sine svin på skogen og man sitter jo og ler når man leser om folk som koker platene sine for å få de til å fungere. Så at folk blir "provosert" av at folk stiller kontraspørsmål om status på HD-DVD platene synes jeg er i overkant.

BD50 platene selger som hakka møkk og kvaliteten på platene som går ut til kundene virker veldig god. Det er utrolig sjelden at man leser/hører om folk som har problemer med BD plater (utenom de sedvanlige firmware problemene i forhold til Java).

HD-DVD derimot virker som de har en vei å gå i forhold til å kvalitetssikre platene som sendes fra trykkeriet. Det virker som om det er unødig mange plater som er defekte eller blir defekte kort tid etter trykking.

Men igjen, det er fortsatt tidlig i HD formatenes livsløp og det begge formater har mye å tjene på "fintuning" av produksjonsprosessen.
    Takk
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ARGH!

Du bør velge etter utvalget og hvilke filmer du kunne tenke deg i HD. Faller valget på BD, er nok Panasonic DMP-BD30 og Samsung BDP-1400 to meget gode spillere til rundt 4k. Ellers har også Sharp kommet med en veldig grei og rimelig BD-spiller, som har like kort (eller kortere) oppstartstid på film som PS3. Så Sharp bør absolutt vurderes.

Av HD DVD kan jeg ikke anbefale en eneste spiller. De er...neida Flere gode spillere også her.

Ikke lett å velge, men tar du en runde med deg selv om hvilke filmer du liker, så blir sikkert valget lett.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at det er ledelse i stand-alone avspillere som gjelder. HD DVD eiere kjøper massivt mere film per spiller i Europa. Greit å ha penger igjen til filmer, etter at man har kjøpt seg avspiller.....

HD DVD Group release attach rate figures - Pocket-lint.co.uk - gadget news and reviews

HD DVD Group release attach rate figures
    Our owners buy more movies...
    by Amy-Mae Elliott

--------------------------------------------------------------------------------
    12 November 2007 12:59 GMT - The US Sony boss may have recently expressed doubts over the format war, but here in the UK, it's all gun blazing as another PR release is sent out concerning HD DVD statistics.

The European HD DVD Promotional Group has announced that European HD DVD player owners have already bought an average of 3.8 movies each, compared to 0.6 movies sold per Blu-ray player.

The figures were collated by independent research group GfK and analyse the number of movies sold for all HD players (standalone players and consoles) across the UK, France, Germany, Spain Italy and Benelux countries.

The overall attach rate is highest in Spain, where HD DVD owners have bought an average of 5.7 movies per player, which is over 14 times the attach rate for Blu-ray (at 0.4 per player). Here are the other country breakdowns:

* Italy: HD DVD owners have bought an average of 4.4 movies each (11 times the Blu-ray figure of 0.4 per player).
    * France: HD DVD owners have bought an average of 5 movies each (over 8 times the Blu-ray figure of 0.6 per player).
    * Benelux: HD DVD owners have bought an average of 2.9 movies each (over 7 times the 0.4 movies bought by Blu-ray owners)
    * Germany: HD DVD owners have bought an average of 2.9 movies each (which is over 4 times the 0.6 movies bought by Blu-ray owners)
    * UK: HD DVD owners have bought an average of 3.7 movies each (which is over 4 times the 0.8 movies bought by Blu-ray owners)

"HD DVD not only offers all the picture and audio benefits of other HD formats, it also has the most affordable and feature-rich players on the market today. Unlike other HD formats, every player produced gives the consumer the same consistent HD performance and experience", said Alan Bell, chief technology officer, Paramount Pictures.

Og her:

European HD DVD Group talks attach rate numbers - Engadget HD

European HD DVD Group talks attach rate numbers
    Posted Nov 12th 2007 10:48PM by Steven Kim
    Filed under: Industry, Blu-ray, HD DVD

We focus on the U.S. market, but the European HD DVD Group just issued some numbers that caught our attention. Yes indeed -- more fuel for the format war, just in time to stoke the fires again. The European faction of team red didn't talk unit sales, but is proudly touting attach rate numbers, and with good reason. After doing the math across six countries and accounting for both standalone and console-based players, HD DVD enjoyed an attach rate of 3.8 vs. Blu-ray's figure of 0.6. Ouch. Spain posted the highest HD DVD attach rate (5.7 compared to 0.4 for Blu-ray). Now, one number doesn't tell the whole story any more than one region will dictate the entire format war; but it's an interesting number still. When you consider that HD DVD releases are less restricted by distribution rights in Europe than here in the U.S., the European playing field is closer to the "let the consumer decide" model we'd really like to see. Expect a Blu-ray response in 5... 4...

Side 409 av 653 FørsteFørste ... 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 405 406 407 408 409 410 411 412 413 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •