HD formatkrigen. - Side 408

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 408 av 653 FørsteFørste ... 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 404 405 406 407 408 409 410 411 412 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 ... SisteSiste
Viser resultater 8,141 til 8,160 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Ah! I knew it! HD DVD valgte selvsagt å ha filmer som ikke selger i arsenalet sitt!
    Kan du ikke roe ned disse forsøkene på latterliggjøring? Det bidrar med svært lite annet enn å forsure debatten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Ser ut til at det er nok en "kjøp en BD og få en gratis"-kampanje nå. De vil vel kanselere effekten av de billige spillerne tenker jeg.
    Tja, jeg tror ikke det er de billige spillerne de skal demme opp for denne uka. Husk at dette er uka Shrek 3 lanseres. Det er med andre ord samme taktikk som de brukte mot Transformers.

(og det er selvfølgelig ikke noe galt i det)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir overrasket om Shrek 3 selger mer enn halvparten av Transformers første uke. En relativt dårlig oppfølgerfilm. Tipper både Shrek 1 og 2 ville solgt bedre om de ble gitt ut samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    sitat.
    Med andre ord støtter du formatet kun fordi at du mener det formatet vil vinne. Du følger strømmen

Da jeg tok et valg var det ikke noen strøm og følge. Men vist et valg av format er begrunnet med best odds for og vinne er og følge strømmen så får jeg leve med det. Har heller aldrig sagt noe negativt om HD-DVD. Men sålenge det er to format og jeg tror verden greier seg med ett, så har jeg tatt et valg. Tar jeg feil så er det ikke akkurat dyrt og hoppe over til HD-DVD.
    Har lyst til å komme med noen kommentarer om det å følge strømmen. Jeg er overhodet ingen stor Hi-Fi nerd. Er heller ikke den som kaster meg over siste nr av Lyd & Bilde, men jeg er mer enn gjennomsnittet filminteressert og liker å se filmer med god lyd og godt bilde. Har andre hobbyer som tar mere tid og penger (sjekk nicket mitt) enn dette.
    Jeg har ingen problem med å innrømme det at å se hva andre har valgt hadde stor betydning for hvilket format jeg endte opp med. Jeg sjekket mye på nett i forkant og leste mye på forum og sjekket facts. For meg var begge formatene såpass like mht lyd og bilde kvalitet at det ikke var noen spesiell grunn til å ha det som utslagsgivende kriterie. Filmutvalget er jo bra på begge platformer selvom det nok i overkant er "bedre" (subjektivt fra meg) på Blu-Ray. Studiostøtte var også i overkant Blu-Ray. Men begge disse faktorene var ikke det som gjorde utslaget. 50GB - 30GB... so what ! Det som tippet vektskålen for min del ble at de aller fleste andre også har valgt Blu-Ray og etter å ha lest mange gode argumenter fra begge sider valgte jeg det laget som leder.... og foreløbig ser det jo ut til å stemme ganske så bra.

P.S
    Har følgt med den tråden ganske lenge så litt nerd har jo jeg blitt etterhvert ...hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [HD DVD-utgaven av Star Trek TOS sesong 1]
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Settet kommer forresten til Norge også. Platekompaniet tar imot forhåndsbestillinger nå for 970,-

I forhold til den amerikanske prisen, er dette faktisk ikke så gæli. Amazon.com selger settet for $130. Hvis vi regner en dollarkurs på 5,50, så blir dette 715,-. Legger man til 25% moms, så havner settet på 893,75. Regner man med frakt ($7 eller $10 pluss moms) og fortollingsgebyr (93,-), så bykser man over de 970 kronene platekompaniet skal ha (vel, platekompaniet tar 30,- i frakt, så da blir det akkurat 1000,- for settet (999,- for å være pinlig nøyaktig )).
    Platekompaniet har forresten satt ned prisen på denne boksen til 849,-, så hvis det ikke er noen forskjeller på settene, så kan jeg ikke komme på noen gode grunner til å kjøpe den fra USA.

(Nå har jeg riktig nok problemer med å komme på noen gode grunner til å bruke 850,- på denne serien i det hele tatt - men det er sikkert noen der ute som liker den originale serien)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Jeg har ingen problem med å innrømme det at å se hva andre har valgt hadde stor betydning for hvilket format jeg endte opp med.
    Jeg synes egentlig ikke det er noe galt å velge format basert på hvilket "alle andre" har. Eller hvilket man tror har størst sjanse til å leve lengst. Det er egentlig ganske naturlig å ønske seg et format med lang levetid og som det vil være lett å få tak i filmer til.

Men, det blir bare for dumt når enkelte sier at de gjør som alle andre så derfor må de som gjør det motsatte være dumme sauer som bare følger strømmen.

Det som gjør det ekstra synd, er at dette ikke akkurat er et enestående eksempel i denne debatten. Ting som er positivt når dene ene siden gjør det, vil ofte fremstilles som negativt når den andre siden gjør akkurat det samme.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ikke noe direkte med HD-krigen å gjøre, men tråden samler de største 'synserene' så det kan vel like gjerne postes her

Sjekk ut denne siden: ZML.com
    Her har russerne nok engang (ref AllofMP3) klint til med et opplegg i god gammeldags gråsone. Ser man bort fra det juridiske så er tilbudet helt genialt og bør danne presedens for hvordan en nettbutikk kan bygges opp hvis man vil at forbrukeren skal være i fokus. Filmene selges i tre formatet med tilsvarende DVD kvalitet som beste.
    Lurer på når første filmstudio tør å sette et slikt prosjekt ut i livet.. Aner ikke hvor stor plass en mkv-versjon av en HD-film tar, men tilgjengelighet/pris vil nok være av største betydning for de store massene. Da sitter vi plateeiere igjen som nisjegutta (kanskje faktisk nissegutta..). Potensialet av teknologien vi faktisk omgir oss med til daglig kan dekke distribusjon av film allerede idag. Kanskje bransjen bør ta et helgeseminar og bli enige om en standard snart, så de ikke blir sittende i bakleksa en gang for alle.. Hva har man egentlig å stille opp med hvis andre stater uten tilstrekkelig lovverk tilbyr HD for 5$ filmen fra påske neste år?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Just for the record: Pundit kan bety ekspert men med litt negativ mening (som jeg tror er rett oversettelse her). Pundit (expert) - Wikipedia, the free encyclopedia
    Takker for hjelp med oversettelse Alltid fint å lære noe nytt. Tror jeg vil oversette det med "liksom ekspert" evt "kvasi ekspert" hvis jeg skulle brukt det igjen.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Takker for hjelp med oversettelse Alltid fint å lære noe nytt. Tror jeg vil oversette det med "liksom ekspert" evt "kvasi ekspert" hvis jeg skulle brukt det igjen.
    Noe slikt ja. Kanskje Wannabe-expert eller på godt norsk: "selvpåberopt ekspert". OT: Kanskje Pundit kunne vært et alternativ til Guru, Ekspert, viderekommen... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Kanskje Pundit kunne vært et alternativ til Guru, Ekspert, viderekommen... ;-)
    Det hadde sikkert ikke vært så dumt, faktisk Jeg har alltid syntes det er litt merkelig å gi folk ekspertstatus bare fordi de er løsmunna

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømmen

Det er vel en strøm HD-DVD prøver og lage med nesten gratis spillere.
    men det blir en falsk strøm bygget på nesten gratis spillere.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe slikt ja. Kanskje Wannabe-expert eller på godt norsk: "selvpåberopt ekspert". OT: Kanskje Pundit kunne vært et alternativ til Guru, Ekspert, viderekommen... ;-)
    hehe morsomt men det er jo ikke bra at vi går helt over til nynorsk heller.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Kan du ikke roe ned disse forsøkene på latterliggjøring? Det bidrar med svært lite annet enn å forsure debatten.
    Allright, beklager det. Langt natt på jobb.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Veldig god artikkel du linker til Blue Boy

Leste den med stor interesse.
    Ja, jeg må si jeg fikk øynene litt opp selv av den artikkelen. Altså, selvsagt vil jeg at Blu-ray skal vinne, slik at mer produseres, prisene synker og tilbudet øker, men et nisjè-scenario for HDM trenger ikke være så negativt. Har seriøst kikkerten på Samsung sin kombispiller.

----------------------------

EDIT: Over til noe helt annet. Jeg så akkurat at Blu-ray utgaven av Ratarouille (hele discen) lå oppe på HDBits.org til nedlasting, og la merke til størrelsen på filen. Disney virkelig har utnyttet BD-formatet!

Size: 44.99 GB (48,307,983,970 bytes)
    Link: HDBits :: Login (hvis det er noen her som har konto på siden.)

Utgivelsen fikk jo vanvittig bra omtale på High-def Digest, så det må vel være lov å antyde at den ekstra plassen på Blu-ray har noe å si alikevell?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Utgivelsen fikk jo vanvittig bra omtale på High-def Digest, så det må vel være lov å antyde at den ekstra plassen på Blu-ray har noe å si alikevell?
    Kanskje ikke direkte.

Disney har jo nevnt før at de syntes HD DVD hadde for lite plass for alt det de ønsker å putte på diskene utenom selve filmen. Altså det ekstra.

Og animasjonsfilm krever også mindre for å se bra ut. Det er jo en grunn til at Elkjøpt & Co gjerne bruker tegnefilm for å vise kvaliteten på skjermer osv. Farge spekteret fra animasjon til normal film er jo enormt også.

Men det skulle vært moro å virkelig få testet forskjellen mellom formatene, og ikke slik Warner gjør det. Bare broder'n får finger ut av ræva, så kan jeg få testet med "Ghost Rider" og "Silent Hill"

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I.e Ratatouille (eller noe sånt ;-) ):
    "Size: 44.99 GB (48,307,983,970 bytes)"

For ordens skyld: Lagringskapasiteten til BD50 er på 50 000 000 000 byte, eller 50 GB som det heter i lagringssammenheng. Så denne discen _er_ praktisk talt fylt til randen.

Så påstanden om fortsatt BD50 produksjonsproblemer kan vel nå avlives...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lionsgate Goes Profile 1.1 with 'War' Blu-ray | High-Def Digest

"With 'War,' Lionsgate is now the second Blu-ray studio to announce a Profile 1.1-compatible Blu-ray title. (Late last month, Fox confirmed plans to issue 'Sunshine' as its first Profile 1.1-compatible Blu-ray title on January 8.)"

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det har jo ingenting med hvor full de greier å stappe en plate. Men om hvor mange av de produserte som må kastes.

Men det har jo heller ikke blitt nevnt noe særlig om det i det siste, etter at de ble offentliggjort at de i dag må kaste ca 20-24 % av de BD 50 diskene som lages. Selv om det virker som ett høyt tall, så er volumene såpass små enda.

Det var en stund det virket som at det heller var motsatt. Men det er jo fortsatt for det meste kun BD filmer som blir utsatt av uforklarte grunner, noe som mest sannsynlig henger sammen med noe produksjons problemer.

Men det er for det meste ikke noe problem lenger.

Det var faktisk først forrige uke at jeg har blitt berørt av at en BD film har blitt utsatt, når Fox annonserte at de på ubestemt tid utsatte slippet av "Red Dawn". Hadde gledet meg skikkelig til den, digger den filmen. Selv om mange kanskje syntes den høres skikkelig tåpelig ut (Hvem sa at BD har kun blockbustere, og ikke "ekstra fyll" ? )

[QUOTE=Esp1"With 'War,' Lionsgate is now the second Blu-ray studio to announce a Profile 1.1-compatible Blu-ray title. (Late last month, Fox confirmed plans to issue 'Sunshine' as its first Profile 1.1-compatible Blu-ray title on January 8.)"[/QUOTE]

Det blir moro å teste ut hvordan disse diskene reagerer på en profil 1.0 spiller. Skal ha begge disse utgavene selv. Får da se om de funker med en gang, eller hvor lenge jeg må vente på firmware som fikser det. For også håpe at det er en engangs firmware, og ikke pr film. (noe det ikke burte være)

Så hvis Sony vil at PS3 skal være flaggskipet av BD spillere, så betyr det at profil 1.1 firmware burte være ute før nyttår.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Det blir moro å teste ut hvordan disse diskene reagerer på en profil 1.0 spiller. Skal ha begge disse utgavene selv. Får da se om de funker med en gang, eller hvor lenge jeg må vente på firmware som fikser det. For også håpe at det er en engangs firmware, og ikke pr film. (noe det ikke burte være)
    Såvidt jeg har fått med meg skal de ikke by på noe problem å lage platene slik at man kan spille gjennom PIP-strømmen separat på profil 1.0 spillere. Begge videstrømmene er jo helt standard, det gjelder bare for spilleren å velge ut hvilken av de to fra multiplekset som man vil dekode.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    I.e Ratatouille (eller noe sånt ;-) ):
    "Size: 44.99 GB (48,307,983,970 bytes)"

For ordens skyld: Lagringskapasiteten til BD50 er på 50 000 000 000 byte, eller 50 GB som det heter i lagringssammenheng. Så denne discen _er_ praktisk talt fylt til randen.

Slik jeg forstår det så er det to utfordringer med BD50 plantene per i dag, punkt en at antallet plater som må kasseres (dette vil selvsagt bli bedre etterhvert) og at det er kun tre replikeringsfabrikker for BD50 i verden (alle tre eid av Sony) noe som kan gjøre at produsksjonskapasisteten ikke er uendeling. Her kommer det sikkert flere etterhvert, men investeringen er betydelig og frem til nå så er det bare Sony som har tatt den.

Når det er sagt så er det jo bra å få så mage bits som mulig og det er bra at rotta har fått mange bits.

Side 408 av 653 FørsteFørste ... 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 404 405 406 407 408 409 410 411 412 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •