HD formatkrigen. - Side 407

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 407 av 653 FørsteFørste ... 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 403 404 405 406 407 408 409 410 411 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 ... SisteSiste
Viser resultater 8,121 til 8,140 av 13053
    Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg.

sitat.
    Med andre ord støtter du formatet kun fordi at du mener det formatet vil vinne. Du følger strømmen

Da jeg tok et valg var det ikke noen strøm og følge. Men vist et valg av format er begrunnet med best odds for og vinne er og følge strømmen så får jeg leve med det. Har heller aldrig sagt noe negativt om HD-DVD. Men sålenge det er to format og jeg tror verden greier seg med ett, så har jeg tatt et valg. Tar jeg feil så er det ikke akkurat dyrt og hoppe over til HD-DVD.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Noen som vet hvor mange titler som er gitt ut på hvert format?

Uansett er studiostøtte et merkelig argument for å støtte et format som man vil skal vinne.
    Tatt fra engadgethd.com
    (ikke sikker på om det stemmer)

HD DVD 330 vs Blu-ray 343 *
    *Blu-ray total does not reflects 32 Paramount titles that were previously available.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Hvorfor er det igjen at vi vil at den ene parten skal vinne?

Mens dere krangler så stiller jeg meg (nøytral) ved siden av og kjøper meg en kombi-spiller og koser meg med BÅDE BD og HD-DVD!
    Fornuftig valg. Denne "formatkrigen" skiller seg heldigvis stort fra Betamax og VHS krigen. Disse formatene var jo ikke fysisk kompatible slik som HD DVD og Blu-Ray er. Hvis fordelingene av studioer fortsetter slik de er nå til evig tid, vil det jo uten tvil være slik at alle produsentene vil komme med multiformatspillere. Og da er i praksis krigen over, og da er det kun snakk om forskjellige farger på et cover :-) og at enkelte entusiaster kan bestille filmer på HD DVD formatet tidligere fra USA.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Tatt fra engadgethd.com
    (ikke sikker på om det stemmer)

HD DVD 330 vs Blu-ray 343 *
    *Blu-ray total does not reflects 32 Paramount titles that were previously available.
    Hos DVD Pacific så har de listet opp 477 tittler for BD, inkludert paramount og kommende. Og 403 for HD DVD, inkludert kommende.

Hvis studio støtten til BD hadde vært så overlegen som BD leiren heletiden har hevdet så burte det ha vært ett enda større sprik i disse tallene.

EDIT:

Deep Discount har: 408 BD og 404 HD, inkludert kommende. Til sammenligning så har Deep Discount 493 tittler på DVD under kategorien "Utenlansk film", og vi alle vet jo hvor godt amerikanerene liker å lese filmer. Så utvalget må definitivt bobbles noen ganger før vi kan se noen virkelig effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis studio støtten til BD hadde vært så overlegen som BD leiren heletiden har hevdet så burte det ha vært ett enda større sprik i disse tallene.
    Tallet i seg selv har ikke så mye å si, det er nok viktigere hvilke filmer det faktisk dreier seg om.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hos DVD Pacific så har de listet opp 477 tittler for BD, inkludert paramount og kommende. Og 403 for HD DVD, inkludert kommende.

EDIT:

Deep Discount har: 408 BD og 404 HD, inkludert kommende. Til sammenligning så har Deep Discount 493 tittler på DVD under kategorien "Utenlansk film", og vi alle vet jo hvor godt amerikanerene liker å lese filmer. Så utvalget må definitivt bobbles noen ganger før vi kan se noen virkelig effekt.
    Forskjellen her ligger vel heller i hvor STORE disse filmene faktisk er, BD har flere stor filmer enn HD DVD, tideligere her i tråden ble det også vist hvor mye de forskjellige studioene utgjorde % av total omsettning, og her va jo også BD klart i ledelsen.

"Dere som følger BD pga. antall studio, følger strømmen"
    Jeg velger jo selfølgelig det formatet jeg føler er mest intresant i forhold til de filmene jeg ønsker å kjøpe. Det er ett fåtall filmer i HD DVD jeg ønsker, og disse skaffer jeg i HD på andre måter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det er nok en "kjøp en BD og få en gratis"-kampanje nå. De vil vel kanselere effekten av de billige spillerne tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Her er iallefall en artikkel som omtaler de 7000 HD DVD spillerne i år:
    Fastlåst formatkrig

Jeg også synes de tallene var lave, men regner med at han Toshiba importøren har *litt* kontroll på antallet HD DVD spillere i markedet. Som han sier, prisen på spillerne må nok ned før det begynner å bli snakk om volum. Blu-Ray har den fordelen at de har et "ferdig bord" å sette seg til, PS3 skapte et relativt stort potensielt marked for BD-filmer allerede ved lansering. Eneste måten HD DVD kan konkurrere med dette på er ved å lansere spillere som er billige nok til at de kan selges som alternativer til en god DVD spiller, som også kan spille av HD DVD.. Jeg tror dette skjer omtrent ved 2000,- for E-1, vi får se om Toshiba er enig med meg.
    Har selv snakket med Lie. 7.000 er altså det han regner med. Til meg sa han 10.000 stk. Vi får se. Per sommeren 2007 var det solgt et sted mellom 1.000-2.000 stk HD DVD fra Gøte Lundblad, ifølge opplysninger de ga meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Some words of reason

En del kloke ord her, til ettertanke for flere her på forumet.

Må si meg enig i de som mener nivået nå er på et lavmål mht. argumentasjon og saklighet. Og mye av dette er Joshua Zyber også inne på i sin kronikk på HighDefDigest.com.

Hele High-Def-debatten har fått et religiøst, nesten fanatisk tilsnitt.

Men heldigvis ser jeg mange fornuftige stemmer her inne også, og flere med meg som er opptatt av å nyte High-Def som konsept/opplevelse, og ikke gå rabiat i formatkrig-argumenter.

Og JA: Jeg har begge formater, og har hatt begge i snart ett år nå, selv om jeg fortsatt er overbevist om den blå sidens mange fortrinn.

Og til dere som driver og teller antall utgivelser i de to formatene; ikke glem at Warner har utgitt flest, og at nesten alle disse titlene finnes i BEGGE format, så det reelle HD DVD-eksklusive titler er langt mindre enn totaltallene for begge format vil indikere ved første øyekast.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    mange såre blåøyde her som vil fokusere på personen format.fighter og vil vinkle hvor fæl arguentasjonen er, heller enn å diskutere argumentene han kommer med. Det han sier er at mange blu-boys hevder at BD er best fordi det har størst studiostøtte, mao de velger å tro at siden studioene har valgt BD, så er BD også det beste formatet for forbukerne...selvfølgelig er poenget hans at dette ikke automatisk stemmer, fullstendig korrekt.
    Videre sier han ikke at alle blu-boys er slik, men han har helt rett i at mange blu-boys har dette som hovedargument for sitt valg og da har man nødvendigvis fulgt strømmen og latt studioene ta valget for seg.
    Ingen grunn til å være så hårsåre og nødvendigvis tolke alt i værst mulig mening.
    Sage, du er herved oppnevnt som forsvarer til format.fighter
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Tallet i seg selv har ikke så mye å si, det er nok viktigere hvilke filmer det faktisk dreier seg om.
    Nemlig og for svært mange som er mer enn normalt interessert i film og faktisk kjøper seg HD så er det vel HD-DVD som frister mest med sine kvalitets filmer.
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Forskjellen her ligger vel heller i hvor STORE disse filmene faktisk er, BD har flere stor filmer enn HD DVD, tideligere her i tråden ble det også vist hvor mye de forskjellige studioene utgjorde % av total omsettning, og her va jo også BD klart i ledelsen.

"Dere som følger BD pga. antall studio, følger strømmen"
    Jeg velger jo selfølgelig det formatet jeg føler er mest intresant i forhold til de filmene jeg ønsker å kjøpe. Det er ett fåtall filmer i HD DVD jeg ønsker, og disse skaffer jeg i HD på andre måter.

BD selger nok mye til den yngre garden og mainstream publikum siden de satser på block busters eller stor filmer som de ofte kalles her til lands. DVD har begge deler og står derfor ennå som enehersker på haugen. Ingen av HD formatene har noen sjangse foreløpig.

BD kan vinne hvis mannen i gata plutselig føler han trenger HD bilder, men som vi alle vet så har mannen i gata enda ikke oppdaget at man kan oppskalere DVD til den nye HD skjermen han enda ikke har kjøpt. Mannen i gata liker alt som er nytt og nettop kommet på leiefilm; svært mange lyd/bilde fantaster også. De får det de vil ha med Blue Ray som leverer stor studio støtte og block busters i hopetall med det ypperste i lyd og bilde. Typisk kommersiell spiller spør du meg. Denne kan aldri bli det nye DVD, til det er film omfanget alt for snevert og kommersielt utvalgt. Med så god studiopstøtte skulle man tro de kunne finne bedre filmer enn mange av de elendige best sellerne de har funnet fram. Her er det åpenbart at 'salgbar' stempel går framfor 'kvalitet' stempel. En god miks slik som HD-DVD har lagt opp til er som regel det beste. Dette kan komme til å vise seg hvis andre enn enkelte lyd/bilde fantaster og playstation 3 fans kjøper seg spiller framover og begynner å lete seg om etter favoritt titlene sine og oppdager at alle sammen kun er utgitt på HD-DVD eller DVD.

HD-DVD ser ikke ut til å satse fullt så stort på å vinne 'mannen i gata's' oppmerksomhet. De selger alikevel block busters de også og dette tjener de penger på som de bruker til å finansiere de smalere, mindre solgte titlene. De kan kanskje etter hvert bli den nye laserdiscen for entusiaster, hvis 'krigen' og trusselen mot DVD og oppskalering fortsetter å stå stille, og I hvert fall så lenge denne forblir så ubetydelig liten som den er nå.

De gir ut mer kvalitets filmer. Kritiker ynglinger og klassikere er viktigere for dem enn for Blue Ray leiren. HD-DVD stiller alikevel med det ypperste i lyd og bilde akkurat som Blue Ray, så lyd/bilde fantasten kan kose seg med også dette formatet. Blir HD-DVD billig nok og får mer studiostøtte kan den bli den nye DVD. Hvis fler vanlige folk føler de må ha HD og kjøper formatet kan dette skje fort og mangfoldet i titlene de gir ut vil være hoved årsaken ved siden av folks nye oppfatning at de 'må ha/trenger HD'. HD-DVD appelerer det til alle som liker god film, enten det gjelder ungdommens underholdnings block bustere, smale kunstfilmer, 70 talls thrillere, Europeisk film eller gamle klassikere.
    Dette vil komme til å bety noe så snart 'alle folk' kjøper seg HD og krigen virkelig er i gang.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Nemlig og for svært mange som er mer enn normalt interessert i film og faktisk kjøper seg HD så er det vel HD-DVD som frister mest med sine kvalitets filmer.

BD selger nok mye til den yngre garden og mainstream publikum siden de satser på block busters eller stor filmer som de ofte kalles her til lands. DVD har begge deler og står derfor ennå som enehersker på haugen. Ingen av HD formatene har noen sjangse foreløpig.

BD kan vinne hvis mannen i gata plutselig føler han trenger HD bilder, men som vi alle vet så har mannen i gata enda ikke oppdaget at man kan oppskalere DVD til den nye HD skjermen han enda ikke har kjøpt. Mannen i gata liker alt som er nytt og nettop kommet på leiefilm; svært mange lyd/bilde fantaster også. De får det de vil ha med Blue Ray som leverer stor studio støtte og block busters i hopetall med det ypperste i lyd og bilde. Typisk kommersiell spiller spør du meg. Denne kan aldri bli det nye DVD, til det er film omfanget alt for snevert og kommersielt utvalgt. Med så god studiopstøtte skulle man tro de kunne finne bedre filmer enn mange av de elendige best sellerne de har funnet fram. Her er det åpenbart at 'salgbar' stempel går framfor 'kvalitet' stempel. En god miks slik som HD-DVD har lagt opp til er som regel det beste. Dette kan komme til å vise seg hvis andre enn enkelte lyd/bilde fantaster og playstation 3 fans kjøper seg spiller framover og begynner å lete seg om etter favoritt titlene sine og oppdager at alle sammen kun er utgitt på HD-DVD eller DVD.

HD-DVD ser ikke ut til å satse fullt så stort på å vinne 'mannen i gata's' oppmerksomhet. De selger alikevel block busters de også og dette tjener de penger på som de bruker til å finansiere de smalere, mindre solgte titlene. De kan kanskje etter hvert bli den nye laserdiscen for entusiaster hvis 'krigen' og trusselen mot DVD og oppskalering, I hvert fall så lenge den forblir så ubetydelig liten som den er nå. De gir ut mer kvalitets filmer som kan sees flere ganger grunnet detaljrikdom og temaer som blir presentert. Kritiker ynglinger og klassikere er viktigere for dem enn for Blue Ray leiren. HD-DVD stiller alikevel med det ypperste i lyd og bilde akkurat som Blue Ray, så lyd/bilde fantasten kan kose seg med også dette formatet. Blir HD-DVD billig nok og får mer studiostøtte kan den bli den nye DVD. Hvis fler vanlige folk føler de må ha HD og kjøper formatet kan dette skje fort og mangfoldet i titlene de gir ut vil være hoved årsaken ved siden av folks nye oppfatning at de 'må ha/trenger HD'. HD-DVD appelerer det til alle som liker god film, enten det gjelder ungdommens underholdnings block bustere, smale kunstfilmer, 70 talls thrillere, Europeisk film eller gamle klassikere.
    Dette vil komme til å bety noe så snart 'alle folk' kjøper seg HD og krigen virkelig er i gang.
    Å jøje, meg. BD er for komersielt og derfor blir det aldri det nye DVD-formatet :-?

Nå er det at HD DVD har færre blockbusters enn BD, også noe som spinnes til en fordel for Toshiba.

Ja-ja, hvem vet; kanskje Vibeke Løkkebergs "Måker" snart ankommer favorittformatet ditt...

Her er noen BD-filmer som kun er salgbare, fremfor kvalitet:

- Oldboy
    - Close Encounters of the Third Kind
    - Mr. Brooks
    - Bram Stokers Dracula
    - Geisha
    - Road Warrior
    - Donnie Brasco
    - Big Fish
    - Curse of the Golden Flower
    - Volver
    - Pursuit of Happyness
    - Saw serien
    + + + +

For å nevne noen...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    En god miks slik som HD-DVD har lagt opp til er som regel det beste.
    Ah! I knew it! HD DVD valgte selvsagt å ha filmer som ikke selger i arsenalet sitt!

---------------------------------------

EDIT: Ser ingen har nevnt det nye BOGO-tilbudet på både Sony og Disney filmer!

New Two-For-One Blu-ray Deals at Amazon

It's "buy one, get one free" time again at Amazon, with the web merchant offering two separate deals on select Blu-ray discs from Disney and Sony.

Both promos were launched Sunday by the web merchant, and include a list of popular Blu-ray titles from both studios, totaling 100 in all.
    Her er Sony tilbudet.

Her er Disney tilbudet.

Personlig ente jeg opp med 8 nye titler på vei.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Seriøs

sitat.
    BD selger nok mye til den yngre garden og mainstream publikum siden de satser på block busters eller stor filmer som de ofte kalles her til lands. DVD har begge deler og står derfor ennå som enehersker på haugen. Ingen av HD formatene har noen sjangse foreløpig

Må nok innrømme at Arnold har flere filmer enn Liv Ullmann i min samling.Men at dette har noe med valg av format er fullstendig skivebomm.Er det mer serøsitet i HD-DVD for øyeblikket så er det helt tilfeldig tror jeg.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare beklage at jeg "støttet" feil tall for Spidey 3. Normalt upåklagelige WickyWoo som hadde fått indikasjoner på at boksen ikke var inkludert i tallene.

Men Spidey boksen solgte fortsatt over 50k eksemplarer så det var nå ikke helt på vidda.

Vi får vel se i slutten av uken og neste uke om "gi bort" salget av HD-DVD spillere har noe særlig effekt på salgstallene i USA. Men det kan bli vanskelig å spore særlig effekt siden Cars og Rotta har herjet HD markedet forrige uke.

Format.Fighter synes jeg er en såpass ufin debatant at jeg ikke gidder å svare på noe av det han kommer trekkende med. Man bør prøve å holde seg for god for personangrep.

Det er ingenting som tyder på at Blu-ray taper "krigen". Derimot tyder alt på at Toshiba desperat prøver å holde liv i HD-DVD som har jevnt over stagnerende salg i alle geografiske markeder. Når Warner går Blu eksklusiv i januar/februar 2008 er det fullstendig game over for HD-DVD.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Ser ut til at det er nok en "kjøp en BD og få en gratis"-kampanje nå. De vil vel kanselere effekten av de billige spillerne tenker jeg.
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Bump....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    En del kloke ord her, til ettertanke for flere her på forumet.

Må si meg enig i de som mener nivået nå er på et lavmål mht. argumentasjon og saklighet. Og mye av dette er Joshua Zyber også inne på i sin kronikk på HighDefDigest.com.

Hele High-Def-debatten har fått et religiøst, nesten fanatisk tilsnitt.

Men heldigvis ser jeg mange fornuftige stemmer her inne også, og flere med meg som er opptatt av å nyte High-Def som konsept/opplevelse, og ikke gå rabiat i formatkrig-argumenter.
    Veldig god artikkel du linker til Blue Boy

Leste den med stor interesse. Må bare komme med noen utdrag fra artikkelen.
    The fact that both formats are virtually identical in terms of quality and features doesn't seem to matter. If you're not a soldier out there fighting for your side in the format war, you must be the enemy.
    Det er tydeligvis samme problem over hele verden, desverre.
    As far as I'm concerned, the whole thing[(formatkrigen)] seems pretty silly. At the end of the day, I just want to watch movies in High Definition. Naturally, it would probably make life a lot easier and less confusing for everyone if all titles could be watched on a single format, but it didn't work out that way. As a result, I bought players of both types so that I can keep up with the broadest selection of content, and I don't regret it for a minute.
    Enig.
    Nonetheless, if you listen to the rhetoric, the format war has brought nothing but misery and suffering, and if dragged out any further can only serve to destroy our dreams of a High Definition future. The argument goes something like this: Consumers are so confused by the format war and afraid of picking the "losing" side that they won't buy either one until the whole mess is sorted out. If they don't buy either one, both sides lose, companies stop making them, and High Definition home video dies out entirely. This conclusion seems to be supported by the slow adoption rates both formats are currently facing, and it kind of sounds logical, doesn't it?

The problem is that this argument just doesn't ring true. While the format war has undoubtedly created some measure of concern and reluctance in the marketplace, it is simply not the biggest impediment to High Definition adoption. The real roadblock is consumer apathy.
    Her plukker han fra hverandre et stort argument som har vært gjentatt mange ganger i denne tråden.
    It's time to face the fact that we in the High Definition community are a specialized niche market. And honestly, there's nothing wrong with that. I can't tell you the number of times I've heard the complaint that one of these formats had better win quickly and take over the DVD market, or we'll be faced with just another Laserdisc situation all over again. The comment amuses me. Sure, Laserdisc was a niche format that never achieved mass market penetration in its day, but it also lasted for over 20 years as the highest quality home video format available at the time, and saw every major new movie released on it. I wish both Blu-ray and HD DVD that much success.
    Godt perspektiv, synes jeg.
    We've already overcome the biggest obstacle that made movie collecting on Laserdisc so difficult, its high prices. Thanks to the format war, we now have reasonably priced hardware and software on both HD DVD and Blu-ray.
    Er så glad at anerkjente skribenter også hevder det jeg mener.
    The video game market has survived and thrived for many years despite the presence of multiple formats. Why can't the High Definition market do the same? Peaceful coexistence should be possible.
    amen
    Loudmouth pundits will whine that the format war has been a miserable disaster that will doom High Definition to remain a niche, a scenario they want you to fear as the worst of all possible outcomes. That's a load of bunk and I don't buy it for a second.
    Er ikke helt sikker på hva en "pundit" er men det handler altså om høylydte folk som ynker seg over at formatkrigen er en ulykke. Det er noe vi har hatt en god del av i denne tråden.
    why should anyone not specifically employed by one of these companies be upset that their format is just a niche? These products are meant to be enjoyed, not to have their weekly sales statistics scrutinized with ruthless obsession. Are we so insecure that we need mainstream popularity to validate our hobby?
    Godt spørsmål.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er ikke helt sikker på hva en "pundit" er
    Just for the record: Pundit kan bety ekspert men med litt negativ mening (som jeg tror er rett oversettelse her). Pundit (expert) - Wikipedia, the free encyclopedia

Sitat Opprinnelig postet av Wikipedia
    A pundit is, in contemporary English, someone who offers mass-media opinion, analysis or commentary on a particular subject area (most typically political analysis, the social sciences or sport), on which they are presumed to be knowledgeable. As the term has been increasingly applied to popular media personalities lacking special expertise, however, it can be used in a derogative manner. Pundit is also a slang term for politically biased people pretending to be neutral.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    why should anyone not specifically employed by one of these companies be upset that their format is just a niche? These products are meant to be enjoyed, not to have their weekly sales statistics scrutinized with ruthless obsession. Are we so insecure that we need mainstream popularity to validate our hobby?
    For min del vil jeg si at det jeg ser på som den verste konsekvensen av om HD forblir en liten nisjegeskjeft er at vi ikke vil få den samme mengden katalog-titler tilgjengelige i HD som på DVD. Slik var det til en viss grad med Laserdisc også, men det formatet eksisterte jo fra slutten av 70 tallet og man fikk dermed med seg nyutgivelsene. Nå, i 2007 er jo film-katalogene til studioene formidable, og det å gi ut katalogtitler krever en viss økonomi bak det.

Jeg håper vi en dag får se feks Criterion gi ut HD titler av sitt bibliotek, og at vi får tilsvarende utgivelser av katalogtitler som DVD har fått hittil.

Derfor synes jeg det er rett å holde på ett format og håpe at HD formatet jeg satser på slår igjenom (Blu-ray). For meg er det rasjonelt valg basert på -min- forståelse og oppfatning av ting, og det har i seg selv -ingenting- med Sony å gjøre. Det kunne like gjerne vært Opticom som sto bak Blu-ray for alt jeg bryr meg (yeah right!).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Ah! I knew it! HD DVD valgte selvsagt å ha filmer som ikke selger i arsenalet sitt!

New Two-For-One Blu-ray Deals at Amazon

Her er
    Sony tilbudet.

Her er Disney tilbudet.

Personlig ente jeg opp med 8 nye titler på vei.

Hadde 3 bestillinger forrige gang Amazon kjørte tilbudet. Alle ble stoppet i tollen da Amazon av en eller annen merkelig grunn setter originalprisen på BEGGE filmene på merkelappen som sitter på utsiden av pakken. Faktura kvitteringen som ligger inne i pakken viser riktig beløp, men posten ser jo bare på det som synlig skrevet på pakken og da blir de fortollet....
    Jeg klarte å mase meg til en refund fra Amazon, men det tok noen mailer ....

Bare til info....

Side 407 av 653 FørsteFørste ... 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 403 404 405 406 407 408 409 410 411 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •