HD formatkrigen. - Side 406

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 406 av 653 FørsteFørste ... 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 402 403 404 405 406 407 408 409 410 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 ... SisteSiste
Viser resultater 8,101 til 8,120 av 13053
    Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som tidligere påpekt. BD+ er IKKE knekt før noen klarer å dekrypte video- og lydfilene. Den gjennomsnittlige HD-filmen på HDBits.org ligger på 4,4 GB. Det er få som har interesse av 20-40 GB Blu-ray filmer som enten må brennes ut (dyrt og slitsomt), eller spilles av fra maskinen i PowerDVD (det eneste DVD-programmet som fungerer).

At folk kan, dersom de orker/gidder, lage sikkerhetskopi av filmen sin burde jo nesten være lov.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Sony CEO Sees 'Stalemate' in Disc Fight - Forbes.com

sony sjef ser formatkrigen som uavgjort
    bump

Is Sony Signaling End of War Over HD Video?

In the first hint that he may be reconsidering whether to continue the battle with Toshiba over high-definition video, Sony chief Howard Stringer said Wednesday that the format battle between the two companies has become "mostly a matter of prestige." In a speech in New York Thursday night, Stringer also suggested that the battle over Sony's Blu-ray system and Toshiba's HD DVD "doesn't mean as much as all that." At one time, he suggested, it might have been possible to unify the two formats, and if time travel were possible he would try to do that now. He decried the decision of Paramount/DreamWorks to sign an exclusive deal (worth a reported $150 million) to release films exclusively in the HD DVD format. "We were trying to win on the merits, which we were doing for a while, until Paramount changed sides," Stringer said.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er diskutert tidligere i tråden. Han sier ikke krigen er "uavgjort", men at seieren ikke lenger er innenfor rekkevidde. At Sony, til tross for at de fremdeles leder, pluselig skal slippe alt de har i hendene og gi opp er nok rimelig urealistisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Som tidligere påpekt. BD+ er IKKE knekt før noen klarer å dekrypte video- og lydfilene. Den gjennomsnittlige HD-filmen på HDBits.org ligger på 4,4 GB. Det er få som har interesse av 20-40 GB Blu-ray filmer som enten må brennes ut (dyrt og slitsomt), eller spilles av fra maskinen i PowerDVD (det eneste DVD-programmet som fungerer).

At folk kan, dersom de orker/gidder, lage sikkerhetskopi av filmen sin burde jo nesten være lov.
    Det er nettopp det som er et av poengene med AnyDVD HD. Fair use. Det andre poenget er at det faktisk lar folk spille av filmen de har kjøpt selv om de ikke har HDCP-utstyr.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Det er da vel lov å ta sikkerhetskopi av DVD'en sin, så lenge man har originalen.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Jeg insuerer at BD tilhengere tror at BD formatet er best fordi det har best støtte. De tenker ikke selv, de bare følger strømmen.

Det er pga av slike holdninger at du blir godt respektert av de som har BD som sitt favorittformat:roll:

Jeg skrev aldri at BD ikke hadde best støtte og det var derfor jeg mente du var helt på jordet som antydet det. BD har best støtte av filmstudioer og CE produsenter. Basta bom, det er det ingen grunn til å diskutere. Poeng: Det betyr ikke nødvendigvis at formatet er best for forbrukerne.
    Har du fortsatt ikke skjønt at det å diskutere hva som er "best" blir helt håløst. Best for forbrukeren, best for meg, best for filmselskper som vil tjene penger, best for CE som vil tjene penger, best fordi osv osv. Det er nyttesløst at noen skal fastslå hva som er best og ikke. Man kan begrunne hvorfor man selv mener det er best, men det blir bare dumt om andre skal motsi dette.

Jeg mener da at BD er best fordi det har større potensiale enn HD DVD, bedre CE- og studiostøtte og så er det et helt nytt format. Det er min mening.
    Det er greit å være naiv, men det får da være grenser. BD har best støtte fordi at produsentene tror at de kommer til å tjene mest penger på dette og fordi det passer dem best slik. Hvorfor er det slik at Samsung og LG har begynt å produsere kombispillere? Kan det være at de ikke lenger tror like sterkt at Blu-Ray er fremtiden.
    He-he, ja, snakk om å være naiv. Hvorfor tror du selskapene hiver seg på BD eller HD DVD? JO, kun for å finne nye måter å tjene penger på i et synkende DVD-marked. Noen har mest tro på det ene fremfor det andre. Noen mener de kan suge mest penger ut av forbrukeren ved å gi ut på begge. "Fordi det passer dem slik"!?. Vel, det er faktsik den eneste grunnen for at selskaper investerer eller satser på noe nytt; nettopp for å tjene penger...mye penger. Ikke fordi de ønsker å være snille å gi oss noe vi øsnker oss.

Så jeg vet ikke helt hvem av oss som er naive, her...?
    Ja, og det er det som er synd. Hadde de valgt utifra hva de mente som var det beste formatet så ville det sett annerledes ut. (hvis de hadde alle fakta)

Hvorfor tror du Saddam vant siste valg med 100% av stemmene? Fordi alle mente det var det beste valget?
    Hør på deg sjøl, a!? Hører du ikke hvor dum og nedverdigende du nå er overfor alle de millioner som kjøper BD-spillere og BD-filmer!?

Og så sammenligner du konstellasjonen HD DVD vs Blu-ray med en av verdens værste diktatur-regimer!? De stemte på Saddam eller så ble de drept, torturert eller at familiemedlemmer forsvant (les:død).

Du synker lavere og lavere, format.fighter:neutral:
    Hvis DVD spillerne hadde kostet 5-6k som tydeligvis Blu-Ray firmane mener de bør koste hadde DVD langt hadde samme popularitet.
    Det er 500,- spillerne som gjorde suksessen til DVD. Jeg tror også det er veien å gå for HD formatene.
    Jeg har sett statistikk som motsier det du her hevder. DVD hadde tatt av lenge før vi fikk spillere til 500 kr. DVD begynte å ta av da spillerne kostet 3500-4000 kr og samtidig som PS2 med DVD-spiller ankom. Dette var vel omtrent 1999-2001. Fra å selge ca. 300k spillere i 1997 (da DVD ankom), ble det solgt 12,7 mill spillere i 2001. Da lå vel DVD-spillerne på mellom 3-4000 kr for en god spiller.

I 2003 ble det solgt ca. 22 mill spiller, i 2004 ca. 20 mill, i 2005 ca 16 mill og 2006 ca 20 mill. Spillersalget var på vei ned, da vi fikk de råbillige spillerne.

Det er en myte at DVD-formatet ikke tok av før de kostet 4-500 kr på Rimi...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det er nettopp det som er et av poengene med AnyDVD HD. Fair use. Det andre poenget er at det faktisk lar folk spille av filmen de har kjøpt selv om de ikke har HDCP-utstyr.
    Jepp, og siden BD+ filmene ikke kan legges ut på nettet i annen form en alt for store, rene Blu-ray brenne-filer som ingen andre enn fattige AV-entusiaster med for mye tid på hendene er interesserte i, burde FOX være fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    MGM var ett stort studio, men ble kjøpt opp av Sony for at de skulle få James Bond katalogen. De har vel i dag blitt splittet mellom Sony og Fox, hvor Fox for det meste gir de ut.
    Veldig store deler av MGMs katalog er kjøpt opp av Warner via Ted Turner. I følge Wikipedia er det snakk om pre-1986-filmene til MGM. MGM eier selv rettighetene til filmene de har laget etter 1986, samt United Artists filmer fra 1952 og utover. James Bond-filmene hører til UA-biblioteket.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    bump
    Prosit.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen bombe at du har rett. Det har rett og slett med egenskapene til de som er nøytrale eller mener at HD DVD er det beste formatet for forbrukerene.
    Du ser kanskje ikke selv hvor arrogant du høres ut? Du mener du har fasiten på hvilke format som er best for forbrukerne, og samtidig at HD DVD-tilhengere er "bedre" enn Blu-ray-tilhengere. Ganske utrolig.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelpe meg. Å diskutere med deg er jammen ikke lett. Som tidligere svarer du i hytt og pine.
    Jeg insuerer ikke at BD ikke er best kun fordi det er størst støtte. Jeg insuerer at BD tilhengere tror at BD formatet er best fordi det har best støtte. De tenker ikke selv, de bare følger strømmen.

Jeg skrev aldri at BD ikke hadde best støtte og det var derfor jeg mente du var helt på jordet som antydet det. BD har best støtte av filmstudioer og CE produsenter. Basta bom, det er det ingen grunn til å diskutere. Poeng: Det betyr ikke nødvendigvis at formatet er best for forbrukerne.

Det er greit å være naiv, men det får da være grenser. BD har best støtte fordi at produsentene tror at de kommer til å tjene mest penger på dette og fordi det passer dem best slik. Hvorfor er det slik at Samsung og LG har begynt å produsere kombispillere? Kan det være at de ikke lenger tror like sterkt at Blu-Ray er fremtiden.

Ja, og det er det som er synd. Hadde de valgt utifra hva de mente som var det beste formatet så ville det sett annerledes ut. (hvis de hadde alle fakta)

Hvorfor tror du Saddam vant siste valg med 100% av stemmene? Fordi alle mente det var det beste valget?

Tja. Prisen på spillerne har lite å si i den store sammenhengen. Det er filmene som er viktig. Jeg har i løpet av de siste 10 årene hatt 3 DVD spillere som jeg tilsammens har brukt under 10k på. Jeg har til sammenligning filmer for nesten 300.000,-. Hvis DVD spillerne hadde kostet 5-6k som tydeligvis Blu-Ray firmane mener de bør koste hadde DVD langt hadde samme popularitet.
    Det er 500,- spillerne som gjorde suksessen til DVD. Jeg tror også det er veien å gå for HD formatene.
    Takk for at du stempler meg og en mange 100 000 personer som har tatt et standpunkt og valgt å satse på BD som en gjeng som bare følger strømmen og ikke kan tenke selv.
    Ikke kan tenke selv? For en jævla arrogant og respektløs holdning du har.
    Med slike uttalelser så skaper du sikkert kjempe respekt her inne, sikkert.
    Resten av innlegget gidder jeg ikke å kommentere en gang.
    Sikkert teit å bli så hissig, men dette er det laveste noen har skrevet i denne tråden.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-spillere var svindyre i starten de også. Men de ble billigere etter hvert fordi utbredelsen ble større og kostnadene ble senket på naturligvis. HD-DVD-spillerne er billige fordi Toshiba dumper prisene som siste utvei for å ha noen sjans mot Blu-ray.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømmen.

sitat
    Hjelpe meg. Å diskutere med deg er jammen ikke lett. Som tidligere svarer du i hytt og pine.
    Jeg insuerer ikke at BD ikke er best kun fordi det er størst støtte. Jeg insuerer at BD tilhengere tror at BD formatet er best fordi det har best støtte. De tenker ikke selv, de bare følger strømmen.

Ja vi blå er utrolig dumme. Jeg tror på blå fordi den hadde (har) størst støtte av studio. Har størst lagrings potensiale. Fordi Sony er større en Thoshiba. Støttet av flere fabrikker. Det virker for meg som mange av HD-DVD gutta støtter sitt format av to hovedgrunner. 1. Jeg hater Sony. 2. sonefrihet.
    Sonefrihet tror jeg blir borte vist HD-DVD vinner denne kampen,da dette er noe studioene bestemmer.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange såre blåøyde her som vil fokusere på personen format.fighter og vil vinkle hvor fæl arguentasjonen er, heller enn å diskutere argumentene han kommer med. Det han sier er at mange blu-boys hevder at BD er best fordi det har størst studiostøtte, mao de velger å tro at siden studioene har valgt BD, så er BD også det beste formatet for forbukerne...selvfølgelig er poenget hans at dette ikke automatisk stemmer, fullstendig korrekt.
    Videre sier han ikke at alle blu-boys er slik, men han har helt rett i at mange blu-boys har dette som hovedargument for sitt valg og da har man nødvendigvis fulgt strømmen og latt studioene ta valget for seg.
    Ingen grunn til å være så hårsåre og nødvendigvis tolke alt i værst mulig mening.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    [/B]
    Det er pga av slike holdninger at du blir godt respektert av de som har BD som sitt favorittformat:roll:
    Du hevder jo selv at hovedgrunnen til å velge Blu-Ray er at det har best støtte. Da følger man bare strømmen. Får si som Creative: Are you a Sheep?

Har selv Blu-Ray og HD DVD, men jeg ser jo klart at HD DVD formatet er det som gleder meg best: Billigste spillere og sonefritt. Hadde Blu-Ray lansert profil 2.0 i 2006 med spillere under 4k hadde HD DVD vært et dødt format.

Slik tilstanden er nå i markedet er det klart størst sjanse for HD DVD dør enn at Blu-Ray dør. Men så lenge jeg og mange andre entusiaster mener at HD DVD er det beste formatet kommer jeg til å kjøpe filmer og nye spillere så lenge det eksisterer. Hvis HD DVD klarer å skape et fast prispunkt på under 1000 lappen, da begynner man å snakke masser av kjøpere. Jeg håper og tror at det finnes muligheter for at dette skal skje.

Har du fortsatt ikke skjønt at det å diskutere hva som er "best" blir helt håløst. Best for forbrukeren, best for meg, best for filmselskper som vil tjene penger, best for CE som vil tjene penger, best fordi osv osv.
    Syns det fint går ann å diskutere hvilket format som er best for forbrukerne.
    Det går sikkert fint å diskutere hviket format som er best for CE også.
    Ting som jeg mener gjør at HD DVD er det beste formatet for forbrukerene er:
    1. Bedre interaktivitet (HDi vs BD-J)
    2. Bedre spesifiserte spillere. En komplett HD DVD med "alt" koster 4500. En komplett Blu-Ray finnes enda ikke enda.
    3. Sonefritt.

Jeg mener da at BD er best fordi det har større potensiale enn HD DVD, bedre CE- og studiostøtte og så er det et helt nytt format. Det er min mening.
    Større potensiale kan sikkert diskuteres og har vært diskutert tusen ganger i tråden. De to siste grunnene er jeg enig i. Men jeg håper som munkene Burma at man kan tvinge the dark force i kne og gi ut filmene på HD DVD også. (sonefritt, klart til bestilling på amazon :-)) (der trakk jeg steike meg frem et diktatur igjen :-))

He-he, ja, snakk om å være naiv. Hvorfor tror du selskapene hiver seg på BD eller HD DVD? JO, kun for å finne nye måter å tjene penger på i et synkende DVD-marked. Noen har mest tro på det ene fremfor det andre. Noen mener de kan suge mest penger ut av forbrukeren ved å gi ut på begge. "Fordi det passer dem slik"!?. Vel, det er faktsik den eneste grunnen for at selskaper investerer eller satser på noe nytt; nettopp for å tjene penger...mye penger. Ikke fordi de ønsker å være snille å gi oss noe vi øsnker oss.
    Ja, men da er vi jo enige hvorfor de velger Blu-Ray. Når de mener at HD DVD ikke er like lønnsomt, må det jo bety at forbrukerne sitter igjen med mest kanskje?

Hør på deg sjøl, a!? Hører du ikke hvor dum og nedverdigende du nå er overfor alle de millioner som kjøper BD-spillere og BD-filmer!?
    Siden hverken du eller jeg har BD-spiller, men en spillmaskin som takler BD så lurer jeg veldig på hvor millionene er :-)

De er ikke dumme, bare lite informerte. Kollega på jobb fortalte meg nettopp at Blu-Ray er best fordi den hadde 1080p, mens HD DVD kun hadde 720p. På samme måte var det mange som kjøpte PS2 fordi de trodde den var bedre enn den vanlige XBOX'en. På den siste generasjonen har det iallfal gått opp for folk hvilken spillmaskin som er best. (har begge, men spiller kun på XBOX 360 i praksis)

Og så sammenligner du konstellasjonen HD DVD vs Blu-ray med en av verdens værste diktatur-regimer!? De stemte på Saddam eller så ble de drept, torturert eller at familiemedlemmer forsvant (les:død).
    Du synker lavere og lavere, format.fighter:neutral:
    Det skal du få lov å mene. Jeg registrerte meg jo som kjent grunnet av dine håpløse innlegg.

Jeg har sett statistikk som motsier det du her hevder. DVD hadde tatt av lenge før vi fikk spillere til 500 kr. DVD begynte å ta av da spillerne kostet 3500-4000 kr og samtidig som PS2 med DVD-spiller ankom. Dette var vel omtrent 1999-2001. Fra å selge ca. 300k spillere i 1997 (da DVD ankom), ble det solgt 12,7 mill spillere i 2001. Da lå vel DVD-spillerne på mellom 3-4000 kr for en god spiller.
    Det er jo samme som de gode spillerne koster nå :-) Men det betyr ikke at det er det folk kjøper. Elkjøp har vel hatt spillere til under 1000 lappen fra 2001-2002. Hvis du stikker innom Elkjøp så kan du jo se hvilken spillere de paller opp. Jo det er som regel Sansui til 399 og Philips til 599.

I 2003 ble det solgt ca. 22 mill spiller, i 2004 ca. 20 mill, i 2005 ca 16 mill og 2006 ca 20 mill. Spillersalget var på vei ned, da vi fikk de råbillige spillerne.
    Ifølge release.no er dette feil:

Analysefirmaet Screen Digest estimerer for øvrig at salget av DVD-spillere i Europa fortsatt øker, med anslagsvis 31.5 millioner DVD spillere og opptakere solgt i år, som er 3,4% mer enn i 2006.

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mange titler som er gitt ut på hvert format?

Uansett er studiostøtte et merkelig argument for å støtte et format som man vil skal vinne.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Takk for at du stempler meg og en mange 100 000 personer som har tatt et standpunkt og valgt å satse på BD som en gjeng som bare følger strømmen og ikke kan tenke selv.
    Ikke kan tenke selv? For en jævla arrogant og respektløs holdning du har.
    Med slike uttalelser så skaper du sikkert kjempe respekt her inne, sikkert.
    Resten av innlegget gidder jeg ikke å kommentere en gang.
    Sikkert teit å bli så hissig, men dette er det laveste noen har skrevet i denne tråden.:twisted:
    Hvis du leser gjennom tråden en gang til vil du legge merke til at de mest kunnskapsrike på avforum enten holder med HD DVD eller er nøytrale. Det samme gjelder en masse andre forum. Om det er fordi at det er mange fjortiser med PS3 som ødelegger inntrykket skal jeg holde åpent. Jeg med mine usle 20 innlegg er ikke blant de kunnskapsrike.

Du kan jo spørre deg selv hvorfor valgte du Blu-Ray. (og prøv å utelatt studiostøtte og CE støtte og at flest kjøper dette formatet)

Bortsett fra 50Gb plater ser jeg ikke så mange grunner til det. Hvis en kollega spør meg hva de skal satse på ville jeg svart Blu-Ray. Dette fordi det er størst sjanse for at det vinner frem. Men det er desverre ikke fordi at formatet er best. Profil 2.0, spillere til 1500 og sonefritt. Da er jeg Blu-Ray fanboy.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Ja vi blå er utrolig dumme. Jeg tror på blå fordi den hadde (har) størst støtte av studio. Har størst lagrings potensiale. Fordi Sony er større en Thoshiba. Støttet av flere fabrikker.
    Med andre ord støtter du formatet kun fordi at du mener det formatet vil vinne. Du følger strømmen :-). Skulle jeg satt penger på en vinner i dag ville det vært Blu-Ray, men jeg mener likavell at HD DVD er det beste formatet.

Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Det virker for meg som mange av HD-DVD gutta støtter sitt format av to hovedgrunner. 1. Jeg hater Sony. 2. sonefrihet.
    Sonefrihet tror jeg blir borte vist HD-DVD vinner denne kampen,da dette er noe studioene bestemmer.
    1. Er jeg uenig i. Jeg tror de fleste som står for HD DVD ville støttet HD DVD om det var formatet som Sony, Pioneer og Blu-Ray selskapene støttet seg til.
    Ville du støttet Blu-Ray om det var formatet til Toshiba? Hvis ikke, så har du bare fulgt strømmen. Hvis, all honør til deg. Det finnes for få av deg på den blå siden.

2. Er jeg helt delvis enig i. Det er en veldig viktig faktor nå, men det har lite å si i fremtiden om et format får markedsandel. Jeg har vel 3-400 sone 1 DVD. Alle kjøpt før 2002-2003. Siden den gang har prisene og tilgjengeligheten vært slik at jeg ikke har sett noen grunn til å bestille DVD fra utlandet. Men at jeg hadde sonefri DVD spiller, var en av grunnene til at brukte mye penger på DVD i 1997/98. Verden er kommet tettere sammen de siste årene og jeg mener at en slik sonesperre bare er tull. Samlet sett har det jo ingenting å si for studione. Kun for distributører i enkelte regioner. Reduser heller prisene til dem slik at de fortsatt syns det er lønnsomt å selge sonefritt. Det store flertallet kjøper uansett film lokalt i butikk. (enten det de er innom OBS for fredagshandlene eller går gjennom elkjøp)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en myte at DVD-formatet ikke tok av før de kostet 4-500 kr på Rimi...
    Det er helt rett. DVD tok av lenge før vi fikk billige Rimi spillere

DVD formatet var en suksess fra én. Grunnen: Det var kun ett format. Formatet ga enorm forskjell både ytelses messig og håndteringesmessig i forhold til VHS og LaserDisc.

De fleste av de som eier DVD i dag, er nok fornøyd med det, og vil nok ikke invistere i HD før den spilleren de har i dag tar kvelden, og de plukker opp en billig ny spiller, og kanskje får med HD DVD eller Blu-ray på kjøpet.

Eller om ett format vinner krigen, og utvalget og pris av film begynner å nærme seg DVD.

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Veldig store deler av MGMs katalog er kjøpt opp av Warner via Ted Turner. I følge Wikipedia er det snakk om pre-1986-filmene til MGM. MGM eier selv rettighetene til filmene de har laget etter 1986, samt United Artists filmer fra 1952 og utover. James Bond-filmene hører til UA-biblioteket.
    MGM gitt på salg for noen år siden. Det er ikke noe eget studio mer. Det kommer vel faktisk ikke ut nye filmer med MGM eller UA logoen i dag. Selv ikke "Casino Royale" har det. Sony kjøpte hele greie, eller det som var igjen etter Warner. Kun for å skaffe seg Bond katalogen, noe de her gjort en meget god jobb med. De videre solgte vel etter det en store deler for å tjene litt penger, hvor Fox vel kjøpte mesteparten tror jeg.

Fox gir også ut f.eks. "Red Dawn" fra MGM, som er laget i 1984. Husk at Wikipedia ikke alltid er riktig.

Men uansett, MGM er ikke lenger ett studio å regne med i samme setning som Warner, Sony eller Universal.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det igjen at vi vil at den ene parten skal vinne?

Følger litt med på utviklingen her uten at jeg mener den ene eller den andre skal vinne men fordi jeg syns det er interessant å se at folk kan ha så sterke meninger om noe som egentlig er hipp som happ!

Har lest masse om f.eks "BD har best støtte av filmstudioer" og "HD-DVD har sonefrihet" (dette ER jo faktisk ett stort pluss), men så lenge vi som forbrukere får kjøpt kombi-spillere så hva har det egentlig å si?

Hvis det hadde vært sånn at man måtte ha hatt to forskjellige spillere så hadde jeg forstått hvorfor det er så mye oppstyr rundt dette!

Og hvorfor i alle dager skal dere gå til angrep på hverandre for den grunn at dere har forskjellige meninger? Alle har jo rett til sin mening.

Dette kan dere diskutere opp og ned og dere står like stille!

Mens dere krangler så stiller jeg meg (nøytral) ved siden av og kjøper meg en kombi-spiller og koser meg med BÅDE BD og HD-DVD!

Side 406 av 653 FørsteFørste ... 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 402 403 404 405 406 407 408 409 410 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •