HD formatkrigen. - Side 405

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 405 av 653 FørsteFørste ... 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 401 402 403 404 405 406 407 408 409 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 ... SisteSiste
Viser resultater 8,081 til 8,100 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Tror faktisk det er du som er på jordet. Enten har du store leseproblemer eller så er blåbrillene dine så mørke at du ikke klarer å se skjermen ordentlig. Hvor sier jeg i innlegget at Blu-Ray ikke har best støtte? Jeg sier bare at mange Blu-Ray tilhengere tror at Blu-Ray er best siden det er formatet med best støtte. Støtten kommer uansett til det formatet som forbrukerene slutter opp om.
    Jeg gjengir fakta. Du insinuerer at BD ikke er best kun fordi det er størst støtte. Vel, hva mener du da? Du skriver at "mange BD tilhengere tror BD er best fordi det har best støtte". Det er ikke derfor vi tror det. BD er det beste formatet, og det er nettopp DERFOR de har størst støtte. Og forbrukerne slutter seg nok om formatet som HAR størst støtte, og ikke omvendt. Det det har vi snart 12 måneder med belegg for å kunne si.

Men dersom det ikke var det du mente; vær vennlig å forklar.

Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Jeg er rimelig sikker på at hadde tklev hatt informasjonen om at Disney skulle gi bort filmer den uken så hadde han tatt rimelig bra høyde for dette. Gode analytiske evner å er kunne vurdere tilgjengelige fakta og komme med sin analyse av det. Tklev har vist svært gode egenskaper til dette x antall ganger i tråden.
    Dere HD DVD-tilhengere får det til å høres ut som om Disney sto på gatehjørnet å leverte ut BD-filmer. Folk måtte faktsik kjøpe to for å få en gratis. I såfall så er det en del av dere som bør være mindre imponert over 90.000 gitt borte HD DVD-spillere på en helg...

Men uansett...gamle BD-filmer slo nye Transformers
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Jeg må si HD-DVD gjør det fantastisk dårlig med tanke på at det er drit-billig for spillerne og at formatet er så mye åpnere, bedre og mer veldefinert enn Blu-ray.

Skal de ha sjans for å få napp hos Warner bør de i alle fall holde godt over 50% av markedet i USA, tatt i betraktning at de legger seg så lavt i pris og at USA er et av stedene de står absolutt sterkest. Jeg tviler sterkt på at de får til det, men det skal bli spennende å se.

Får Blu-ray-leiren deal med Warner etter jul er krigen ferdig. Det er vel alle enige om?
    Joda, men samtidig, får HD-DVD gjengen med warner er BD ferdig. Warner sitter spennende nok med nøkkelen her og jeg tror det passer dem veldig godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    BD er det beste formatet, og det er nettopp DERFOR de har størst støtte. Og forbrukerne slutter seg nok om formatet som HAR størst støtte, og ikke omvendt. Det det har vi snart 12 måneder med belegg for å kunne si.
    Blu-Ray er størst på grunn av én ting, og det er playstation 3! Dette er den dominerende årsak til at BD har gjort det så bra som de har gjort! Ingen playstation 3, ingen Blu-ray suksess, selv om de nok nå etterhvert selger endel stand-alone spillere.

Jeg er møkkalei BD fanboys som hele tiden snakker om at formatet deres er overlegent HD DVD, når reelle forskjeller er minimale, og høyst varierende fra disk til disk. I forum som dpreview.com, kommer ihvertfall Nikon/Canon fanboys med eksempler på forskjeller på kameraer og optikk, men her inne er det tydelig at man ikke trenger særlig med beviser som støtter påstandene.. (alá Blu-ray er best, forget the rest!) HD DVD-fanboysen er tross alt noe mer edruelige, og prøver ikke å disse Blu-ray til enhver tid!

Forresten er jeg fotograf og bruker 5x4 storformat, og ser forskjell på de bildene jeg får fra det kameraet og en Nikon D200, men enda ser jeg ikke forskjell fra BD 1080x1920 kontra HD DVD 1080x1920...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Folk måtte faktsik kjøpe to for å få en gratis. I
    De trengte bare å kjøpe èn for å få en gratis. Folk føler nok de får mere da enn f.eks. ved halv pris. Selv om det blir akuratt det samme. Det blir det samme som at en ting koster 399,- og ikke 400,- Det høres billigere ut, men forskjellen er kun 1 krone.

Det er også grunnen til at A2 solgte såpass bra. Folk skjønte det var ett godt tilbud, samme om de kjøper 1 eller 10 filmer den neste måneden. Eller bare koser seg med de som fulgte med, eller bruker den som normal DVD spiller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oeyklaus
    Blu-Ray er størst på grunn av én ting, og det er playstation 3! Dette er den dominerende årsak til at BD har gjort det så bra som de har gjort! Ingen playstation 3, ingen Blu-ray suksess, selv om de nok nå etterhvert selger endel stand-alone spillere.

Jeg er møkkalei BD fanboys som hele tiden snakker om at formatet deres er overlegent HD DVD, når reelle forskjeller er minimale, og høyst varierende fra disk til disk. I forum som dpreview.com, kommer ihvertfall Nikon/Canon fanboys med eksempler på forskjeller på kameraer og optikk, men her inne er det tydelig at man ikke trenger særlig med beviser som støtter påstandene.. (alá Blu-ray er best, forget the rest!) HD DVD-fanboysen er tross alt noe mer edruelige, og prøver ikke å disse Blu-ray til enhver tid!

Forresten er jeg fotograf og bruker 5x4 storformat, og ser forskjell på de bildene jeg får fra det kameraet og en Nikon D200, men enda ser jeg ikke forskjell fra BD 1080x1920 kontra HD DVD 1080x1920...
    Med 8 innlegg, så er du allerede møkklei. Ja-ja.

Dersom vi sier at bilde- og lydkvalitet er like godt på de to formatene (selv om BD kan ha høyere bit). Når det ene formatet har 50GB og det andre har 30GB, da vil jeg si at BD er et bedre format. BD har noen fordeler og HD DVD har noen fordeler. Dermed summer det ned til potensiale pga av høyere lagringskapasitet, flere spiller å velge i og flere filmer å velge i.

Det er akkurat DET jeg ser på som best. Ikke hvem som fikk PiP først, eller at HD DVD har spillere til "gi bort priser".
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 8 innlegg, så er du allerede møkklei. Ja-ja.

Dersom vi sier at bilde- og lydkvalitet er like godt på de to formatene (selv om BD kan ha høyere bit). Når det ene formatet har 50GB og det andre har 30GB, da vil jeg si at BD er et bedre format. BD har noen fordeler og HD DVD har noen fordeler. Dermed summer det ned til potensiale pga av høyere lagringskapasitet, flere spiller å velge i og flere filmer å velge i.

Det er akkurat DET jeg ser på som best. Ikke hvem som fikk PiP først, eller at HD DVD har spillere til "gi bort priser".
    Ja, SVS!-man... ikke alle som MÅ skrive alt man tenker vettu, det at jeg leser mer enn jeg skriver er ikke noe negativt har jeg hørt

Men det er som du sier både fordeler og ulemper med begge format, men av det som teller, først og fremst bildekvaliteten, så er det i praksis likt. 50GB vs 30GB har vel vært tatt opp før her. Forkjellene handler vel mer om hvilke studioer som støtter hva og hva som gis ut som er forskjellene her, da blir det for dumt å si at Blu-ray er best, selv om du elsker tegnefilmer og sjørøverfilmer. (Ok, jeg skulle GJERNE hatt Pirates på HD DVD..)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studiostøtteliste. Kom med forslag til endringer uten å bite huet av meg hvis det er feil:

BD:
    Sony Pictures
    Fox
    Disney
    Lions Gate
    Warner

HD DVD:
    Universal
    Warner
    Paramount
    Dreamworks
    Weinstein (?)
    Studio Canal (?)

Med (?) mener jeg at jeg ikke husker om de har sagt de er eksklusive til HD DVD eller om de egentlig er nøytrale til tross for at de ikke har gitt ut på BD.

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At dere gidder og fortsette denne debatten!

Det finnes bare tapere uansett utfall. Vi forbrukere som ha begge formater for ikke og gå glipp av gode filmer. Produsenter av spillere som enten velge side eller satse på begge formater. En filmbransje som har samme dilemma. Men slik vil det være med en bransje som ikke klarer og sette seg ned og lage felles standarer. Unntaket er mobilbransjen som nå har klart kunststykke med å lage en felles standar på ladere til sine mobiler. Måtte flere bransjer se dette lyset!
    Men uansett en strålende søndag kveld til alle.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studio Canal er ikke et studio, men en utgiver i europa. Dessuten har du glemt MGM, Columbia Pictures og Buena Vista på BD-siden og DreamWorks Animation på HD DVD siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD:
    Sony Pictures
    Fox
    Disney
    Lions Gate
    Warner

HD DVD:
    Universal
    Warner
    Paramount
    Dreamworks
    Weinstein (?)
    Studio Canal (?)
    Det var jo en nokså selektiv utlistning. Dremworks er forøvrig en del av Paramount. Studioene som regnes som "de sekst store er":
    Sony Pictures, Fox, Disney, Warner Paramount og Universal.

Selvfølgelig er det en og annen godbit fra andre studioer, men det er vel liten tvil om at det er disse som har "impact" i den store sammenhengen. Blu-ray leder 4-3 i støtte fra disse, så HD-DVD slår ikke Blu-ray på samme måte som det motsatte tilfellet om de får Warner.

Jeg tror nok det formatet som får Warners støtte er det som vil overleve på sikt, men jeg tror krigen vil fortsette en god stund til om det skulle være HD-DVD som drar av med den seieren. Det beste for HD-filmer generelt ville være om Warner gikk for Blu-ray, og krigen fikk en brå slutt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Studio Canal er ikke et studio, men en utgiver i europa. Dessuten har du glemt MGM, Columbia Pictures og Buena Vista på BD-siden og DreamWorks Animation på HD DVD siden.
    Studio Canal er et produksjons og dirstribusjonsselskap som eier det tredje største filmbiblioteket i verden (i følge Wikipedia).

MGM og Columbia havner vel under Sony og Buena Vista under Disney.

EDIT:
    I min HD-samling har jeg klart flest Universal-titler.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den korrekte studiolisten er:

HD DVD:
    - Universal
    - Paramount
    - Warner

Blu-ray:
    - Sony Pictures
    - MGM
    - 20th Century Fox
    - Lions Gate
    - Buena Vista/ Disney
    - Warner

Skal du ta med Dreamworks, så må man nesten nevner, Touchstone Pictures, Hollywood Pictures, Colombia Pictures, Tri Star Pictures, Pixar Studios og United Artists som alle ligger under BD-eksklusive filmselskaper...

Da se man kanskje hvilken betydning det vil få for HD DVD dersom Warner gikk til Blu-ray
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weinstein går mest sannsynlig nøytrale når de begynner å utgi igjen.

New Line er glemt, de er også nøytrale, og er under Warner

Studio Canal har begynt eller skal begynne å gi ut på BD også.

Egentlig så er det Sony, Disney, Fox, Samt Liongate, Star Media (Anchor Bay)

mot

Universal og Paramount.

Warner er smarte og tar i mot på begge formater. Enn så lenge så er det kun Warner som er en vinner i denne krigen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du også fjerne MGM fra lista di.

Hva noen gjør "mest sansynlig" er ikke interessant for disse listene nå med mindre det er noe som er bekreftet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MGM var ett stort studio, men ble kjøpt opp av Sony for at de skulle få James Bond katalogen. De har vel i dag blitt splittet mellom Sony og Fox, hvor Fox for det meste gir de ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil, går warner BD only er det game over HD-DVD asap. Men går Warner andre verden blir ikke effekten like dramatisk men på lang sikt kan jeg ikke se HD-DVD tape. BD ønsker ikke en lang kamp nettop på grunn av pris spillet som HD-DVD driver med. En HDM spiller til 99$ er katastrofe for Sony og co.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjengir fakta. Du insinuerer at BD ikke er best kun fordi det er størst støtte. Vel, hva mener du da?
    Hjelpe meg. Å diskutere med deg er jammen ikke lett. Som tidligere svarer du i hytt og pine.
    Jeg insuerer ikke at BD ikke er best kun fordi det er størst støtte. Jeg insuerer at BD tilhengere tror at BD formatet er best fordi det har best støtte. De tenker ikke selv, de bare følger strømmen.

Jeg skrev aldri at BD ikke hadde best støtte og det var derfor jeg mente du var helt på jordet som antydet det. BD har best støtte av filmstudioer og CE produsenter. Basta bom, det er det ingen grunn til å diskutere. Poeng: Det betyr ikke nødvendigvis at formatet er best for forbrukerne.

Du skriver at "mange BD tilhengere tror BD er best fordi det har best støtte". Det er ikke derfor vi tror det. BD er det beste formatet, og det er nettopp DERFOR de har størst støtte.
    Det er greit å være naiv, men det får da være grenser. BD har best støtte fordi at produsentene tror at de kommer til å tjene mest penger på dette og fordi det passer dem best slik. Hvorfor er det slik at Samsung og LG har begynt å produsere kombispillere? Kan det være at de ikke lenger tror like sterkt at Blu-Ray er fremtiden.

Og forbrukerne slutter seg nok om formatet som HAR størst støtte, og ikke omvendt. Det det har vi snart 12 måneder med belegg for å kunne si.
    Ja, og det er det som er synd. Hadde de valgt utifra hva de mente som var det beste formatet så ville det sett annerledes ut. (hvis de hadde alle fakta)

Hvorfor tror du Saddam vant siste valg med 100% av stemmene? Fordi alle mente det var det beste valget?

Dere HD DVD-tilhengere får det til å høres ut som om Disney sto på gatehjørnet å leverte ut BD-filmer. Folk måtte faktsik kjøpe to for å få en gratis. I såfall så er det en del av dere som bør være mindre imponert over 90.000 gitt borte HD DVD-spillere på en helg...
    Tja. Prisen på spillerne har lite å si i den store sammenhengen. Det er filmene som er viktig. Jeg har i løpet av de siste 10 årene hatt 3 DVD spillere som jeg tilsammens har brukt under 10k på. Jeg har til sammenligning filmer for nesten 300.000,-. Hvis DVD spillerne hadde kostet 5-6k som tydeligvis Blu-Ray firmane mener de bør koste hadde DVD langt hadde samme popularitet.
    Det er 500,- spillerne som gjorde suksessen til DVD. Jeg tror også det er veien å gå for HD formatene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Da kan du også fjerne MGM fra lista di.
    Nei, MGM er med som de store over BD supportere.

Blu-ray.com - Blu-ray Movies - Supporting Studios
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig merkelig at MGM og Lions Gate er tatt med som dagens "store" studioer.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjengir fakta.

Dere HD DVD-tilhengere får det til å høres ut som om Disney sto på gatehjørnet å leverte ut BD-filmer. Folk måtte faktsik kjøpe to for å få en gratis.
    Vet ikke om alle dine fakta er så mye å stole på da.. Hvilken del av "kjøp-en-få-en-gratis" forstod du ikke? Kjøpte du Pirates 1, så kunne du plukke opp 2'ern gratis. Dette gjaldt omtrent hele Disney filmutvalget, og mange butikker ble skrapt tomme for filmer pga. dette salget.. Genialt triks, men det var jo bare med nød og neppe at de klarte å holde ledelsen allikevel. Transformers solgte 20 ganger så mye som neste film som ikke var på salg.. PS: Til opplysning så spådde jeg 60/40 for den uken, og det var før jeg fikk vite om BOGO salget, jeg var veldig tidlig ute og sa ifra at BOGO fort kunne endre situasjonen..

Uansett, HD DVD gjør det godt, og med tanke på at Fox snart trekker titlene sine fra markedet så ville jeg ikke stolt for mye på den "overlegne" studiostøtten.. (Håper selvsagt ikke de gjør det, men de gjorde jo det etterat AACS ble knekt..)

Side 405 av 653 FørsteFørste ... 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 401 402 403 404 405 406 407 408 409 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •