HD formatkrigen. - Side 402

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 402 av 653 FørsteFørste ... 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 398 399 400 401 402 403 404 405 406 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 ... SisteSiste
Viser resultater 8,021 til 8,040 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Apropos Nielsen-tallene. Hvor får jeg tak i de i dag, nå når AVS forum er stengt for posting?
    Det er en ganske forutsigbar URL på HomeMediaMagazine-flashen:

Dette er forrige ukes URL:
    http://www.nxtbook.com/nxtbooks/questex/hom110407/

Så denne ukens URL vil bli:
    http://www.nxtbook.com/nxtbooks/questex/hom111107/

Sjansen er også stor for at dette vil bli URLen til siden med forholdstallene:
    http://mirror2.nxtbookmedia.com/nxtbooks/questex/hom111107/highres/questex_hom111107_p0005.swf

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Du kan få en HD-DVD spiller til PC for 700 kroner, BD spiller til PC koster 4000.
    Det er en grunn til at det er så store prisforskjeller.
    Toshiba kan kjøre super tilbud og knuse BD nå som de har bevist at de kan levere hundretusenvis av HD-DVD spillere inkludert filmer til overkant av 500 kroner.

Jeg er rimelig sikker på at BD ikke vil leve lenge om Toshiba fortsetter å kjøre prisene til gi bort pris, om ikke Sony gjør det samme.
    Kanskje fordi BD til PC er opptaker? De brenner dual-layer 50GB.

De har bevist at de kan selge 90 000 spillere til 99 dollar. Spørsmålet er om de har råd til å gjøre flere av slike kampanjer. Krigen er ikke bare om å vinne, men de ønsker til slutt å tjene penger på det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Kanskje fordi BD til PC er opptaker? De brenner dual-layer 50GB.

De har bevist at de kan selge 90 000 spillere til 99 dollar. Spørsmålet er om de har råd til å gjøre flere av slike kampanjer. Krigen er ikke bare om å vinne, men de ønsker til slutt å tjene penger på det også.
    De har råd til å kjøre 199 dollar tilbudet permanent inkludert 7 filmer.
    De har råd til å gi bort 5 filmer til alle som kjøper Xbox 360 addon eller en av HD avspillere i Europa, en kampanje som varer ut året.
    Blir ikke overasket om det kommer enda flere kampanjer her i Europa.

Jeg blir ikke overasket om de smeller med et nytt tilbud snart. De kaprer mange potensielle kunder ved slike kampanjer, noe de vil få full fortjeneste ved det lenger løp.

Det er nå det gjelder å få tak i kunder, siden det er 2 formater som kriger. Da må prisene ned, folk handler etter lommeboken.
    Logisk at den beste måten for å sikre til seg nye kunder er å lokke med lave priser.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Markedsføring

sitat.
    De har råd til å kjøre 199 dollar tilbudet permanent inkludert 7 filmer.
    De har råd til å gi bort 5 filmer til alle som kjøper Xbox 360 addon eller en av HD avspillere i Europa, en kampanje som varer ut året.
    Blir ikke overasket om det kommer enda flere kampanjer her i Europa.

Virker mer som desperat livsvilje spør du meg. Hva Thoshiba har forstått og Bluray gjengen ikke har forstått angående markedsføring vil nok vise seg.
    Tror selv på Bluray og troen har ikke blitt mindre av dumpinga til Thoshiba, snarere tvert imot.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Når de gjelder de tallene ifra release.no, så har de gjort en aldri så liten tabbe..

"I klare tall er det solgt inn 48.004 BD-eksemplarer til norske butikker, og 9.209 HD DVD-eksemplarer."

"HD DVD-omsetningen fra NVF-medlemmene inn til norske butikker var i oktober måned på 114.813 kroner, mens det ble omsatt Blu-ray Disc for hele 2.471.073 kroner. "

2471073 kr i omstetning/48004 BD eksamplarer=51,48 NKR pr. disc.

Er det virkelig så stor avanse for BD-discene?

PS: En annen ting, husk at dette er "shipped" til butikkene, det viser ikke hvor mye som faktisk er solgt. Det er ganske sikkert mange nye butikker som skal starte å selge BD, og de trenger en del for å ha på lager frem mot jul. Husk at de fleste butikker har returrett på disse filmene, får de ikke solgt dem, kan de sende dem i retur og få pengene tilbake (!).

Er ingen returrett på BD / HD DVD filmer i norge ennå desverre.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    BDA har nok tatt det inn over seg at de er nødt til å "knuse" HD DVD før Toshiba gir seg. Og min magefølelse sier Q2 08
    Husker du at du sa Q4-07 senest julen 07?
    Nå har du jo 1,5mnd igjen, men det ser ikke lyst ut

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    71/29 står det for forrige uke. Ikke noen bombe. Hehe

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Husker du at du sa Q4-07 senest julen 07?
    Nå har du jo 1,5mnd igjen, men det ser ikke lyst ut
    Nå har det vel skjedd en ting eller to siden da?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da er tallene her, 71/29.

Litt analyse.
    Alternativ 1:
    Spiderman 3 solgte 130.000 enheter.
    Spiderman 3 boksset solgte 93535 enheter, totalt solgte Spiderman 3: 223535
    Transformers HD DVD=40846 denne uken (Imponerende stayingpower i sin 3dje uke (!))

Alternativ 2: Spiderman 3+boksset=130.000 enheter,
    Dvs: Spiderman 3=75603
    Spiderman 3 bokssett=54396
    Transformers HD DVD=23754

RobertB, hvor mange bokssett var det du sa? Høres ut som om det stemmer veldig godt med alternativ 2.. (Sagt på en annen måte, hvem tror du hadde rett med tanke på hva "units" betydde? )

Med 90% sansynlighet vil Transformers selge bedre enn Spiderman 3 i sin 4de uke sammenlignet med 2ndre uke for Spiderman 3. Liten tvil om at Transfomers ligger veldig godt ann til å bli årets beste HDM release. Den eneste konkurenten jeg ser er Pirates 3, Ratatouille ser ut til å selge godt, men jeg kan ikke tro at den klarer å oppnå samme penetrering blant sine fans som Pirates 3 og Transformers. Kanskje tar jeg feil. Det jeg *er* sikker på er at Shrek 3 ikke vil komme i nærheten av noen av disse 3..

Noen andre forholdsstall:
    300: Blu-Ray 6,56 vs 3,82 HD DVD (1,71:1)
    2001: Blu-Ray: 3,88 vs HD DVD: 3,86 (1,01:1)
    The Shining: Blu-Ray: 4,11 vs HD DVD: 3,02 (1,36:1)
    OBS! 300 er inkludert gratis i alle A3/A30 og A35 pakker. Så de som kjøper de pakkene vil selvsagt ikke kjøpe 300, noe som forklarer litt av årsaken til at den selger dårligere på HD DVD enn de andre nøytrale titlene.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Når man ser hva en "proff" reklamesnutt koster i innspilling og reklametid på tv, så tror jeg ikke dette er så fryktlig mye dyrere.
    Massiv reklame til HD DVD formatet gir det også.

Tror ikke vi skal undervurdere effekten av dette "stuntet" riktig enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Når man ser hva en "proff" reklamesnutt koster i innspilling og reklametid på tv, så tror jeg ikke dette er så fryktlig mye dyrere.
    Massiv reklame til HD DVD formatet gir det også.

Tror ikke vi skal undervurdere effekten av dette "stuntet" riktig enda.
    Ikke uenig idet, men det har også effekten at de senker grensen for hva forbrukerne er villig til å betale for dette produktet. Er det meningen, så vel og bra, men har følelsen at dette var noe de 'måtte' gjøre, da de ikke hadde noe annet å finne på.

Salget av spillere og filmer frem til jul, vil bevise om dette var en bra strategi eller ikke.

BDA var sikkert ikke noe glad for dette, de ønsker jo de samme kundene, og pris er selvsagt veldig viktig. Spillere til 500 dollar ble plutselig veldig mye dyrere i lys av dette 'stuntet'.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Da er tallene her, 71/29.
    Sweet! Gode tall, I`ll drink to that! Legg forresten merke til at Warners Kubrick-klassikere har solgt bedre på Blu-ray i motsetning til i sist uke. Everythings back to normal.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Sweet! Gode tall, I`ll drink to that! Legg forresten merke til at Warners Kubrick-klassikere har solgt bedre på Blu-ray i motsetning til i sist uke. Everythings back to normal.
    Ikke store forskjellene:
    2001: Blu-Ray: 3,88 vs HD DVD: 3,86 (1,01:1)
    The Shining: Blu-Ray: 4,11 vs HD DVD: 3,02 (1,36:1)

Fant du noen andre forholdstall jeg kan bruke?

PS: Jeg tror nok ikke alle Blu-Ray fans er like enig i at dette er gode tall, mange vil faktisk påstå at de er katastrofalt dårlig sammenlignet med forventningene. Kun 130.000 enheter av Spiderman 3+ bokssettet er langt under forventningene til Blu-Ray og Sony, over 270.000 enheter sitter usolgt rundt omkring i butikkhyllene. Blir nok vanskelig å bli kvitt dem.. Iallefall uten å sette ned prisen på dem.. Husk at alle PS3 40GB har denne inkludert i pakken også (filmen altså).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok 230k totalt ja. SI tallene justerte seg tilbake også. Og neste uke slår Cars/Rat in for fullt. Herfra og ut året blir fryktelig stygt for HD-DVD i USA.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som Sony og Spiderman har gode dager!:-D

Kjøpte Spiderman boxen i dag jeg tklev.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til dette med pris på spillere og hvorvidt noen tjener penger på A2 til 99$ kampanje (199$ fast) eller PS3 til 399$.

Det er vel ingen av oss som vet hva det er i produksjonskostnader for disse enhetene. Dermed er det ikke mulig å si hvor mye som skal til for å dekke inn selvkost på disse, kanskje selvkost er omtrent detde selges for. Det produsentene eventuelt "taper" er fortjeneste og utvikling/forskningskostnader.
    Det virker jo som det er penger å tjene på dvd spillere til 400kr og innmaten der er jo ikke så forskjellig fra en HD maskin, eller hvis en ser på pc verden hvor prisene faller som stein noen måneder etter lansering. Et annet eksempel er Benq 8720 som ble solgt for en brøkdel av "markedsprisen". Det siste jeg hørte var at innpris til forretning lå på rundt 6K. Når de tar 55K for W10000 som er 'nesten' de samme komponentene sier det litt hvor individuelt det kan prises for å få inn kroner i kassa samt kapre markedsandeler.

Poenget som har vært nevnt utallige ganger er at det er en kamp om fremtidige markeder. Det er der de skal tjene store penger!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Jepp! Du har vist rett for Spidey boksen solgte vistnok over 50k enheter alene...så Sony trikset med tallene ved å oppgi 130k for Spidey 3 når man inkludert den i boksen faktisk solgte 180k.

Det blir stygge stygge stygge markedstall for HD-DVD denne uka. Mark my words.
    Haha.. Robert, nå må du gi deg.. Her skriver du at Spidey 3 har solgt 50k av bokssettet, når du får vite at det isåfall betyr at boksset+Spiderman 3 totalt "kun" har solgt 130k så mener du altså plutselig at bokssettet har solgt 93535..

PS! 130k for både bokssett og film er mest sansynlig mer enn det sammenlignbare tallet for kun Transformers, så det er fortsatt en veldig sterk utgivelse fra Blu-Ray siden, det er rett og slett ikke en like populær film i disc-markedet. Tipper det sammenlignbare tallet for Transfomers er 115k, men siden Spidey 3 er fordelt på 2 SKUer, så vinner de ingen pris for mestselgende HDM disc.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Virker som Sony og Spiderman har gode dager!:-D

Kjøpte Spiderman boxen i dag jeg tklev.
    Mmh, har den jeg også, pluss at jeg har en egen Spiderman 3 disc kjøpt fra Australia (den kom ut tidligere der). Av en eller annen grunn bestemte jeg meg for å kjøpe 3-disc settet fra USA etterpå også, så jeg har gjort mitt for å støtte Blu-Ray på den utgivelsen.. (PS: Har ikke åpnet trilogi-pakken enda.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/760179-post7977.html

Stikkordet her er OVER

Fordi om Paramount ikke kan leve opp til sine utbasunerte salgstall er det ikke det samme som at Sony ikke kan levere sannferdige tall. Kanskje det ikke har lyst å gå i samme løgn-felle som Paramount?

230k.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    http://avforum.no/forum/760179-post7977.html

Stikkordet her er OVER

Fordi om Paramount ikke kan leve opp til sine utbasunerte salgstall er det ikke det samme som at Sony ikke kan levere sannferdige tall. Kanskje det ikke har lyst å gå i samme løgn-felle som Paramount?

230k.
    Lol.. Snakker om å være blåøyd.. Selv når du får tallene på bordet så tror du ikke på dem?

I verste fall, dersom du mener at 230k er riktig.. Så solgt Transformers 40.000 enheter den uken.. *Det* er MYE mer imponerende i sin 3dje uke.. Uansett hvordan du vrir og vender på dette så er Spiderman 3 en gedigen skuffelse for Sony.

Side 402 av 653 FørsteFørste ... 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 398 399 400 401 402 403 404 405 406 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •