HD formatkrigen. - Side 400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 400 av 653 FørsteFørste ... 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 396 397 398 399 400 401 402 403 404 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 ... SisteSiste
Viser resultater 7,981 til 8,000 av 13053
    Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I Bodø klarte jeg å spore opp 12 forskjellige tittler på HD DVD, jeg har 69 stk. i hylla mi hjemme. Skal jeg ha tittler jeg nesten importere dem, synes ikke det er rart at salget i Norge går i dass. Mengden med BD filmer i hylla hjemme hos meg begynner å ta igjen HD DVD antallet. Må sansynligvis også kjøpe en ekstern BD spiller for å få skikkelig kvalitet på bildet da jeg synes PS3 er for dårlig. Toshiba XE1 er mye bedre en PS3 på alle parametere i bildekvalitet på min BenQ 8720.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Det jeg merker meg er at det er vanskeligst å være HD DVD only kunde i Norge. Det er kjedelig. Skal man ha HD DVD film med norsk tekst så er det CDON.COM som for meg ser ut til å være de eneste som har noe utvalg.
    Playx.no har også ganske bra utvalg. De sender fra Danmark (men med norske cover). Lurer på om disse teller med i tallene det refereres til? Eller er dette kun butikksalg?

Ser også at det står
    Merk: For alle NVF-tall gjelder følgende. Dette er salgstall inn til butikkene, ikke reelt salg over disk.
    Uansett er det ingen tvil om at Blu-ray leder stort i Norge, men jeg må si at med dagens dollarkurs frister det lite å betale tredobbel pris i norske butikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spaceworld Megastore i Oslo har vel størt utvalg utenom nettbutikkene i Norge. De har over 2 store hyller med BD og 1 med HD-DVD.

Sist gang jeg pratet med de sier de salget ligger på ca 3:1 BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva som er så viktig dette om Spiderman 3 slo Transformers eller ikke??

Transformers er en god film som "skulle redde" HD DVD, men gikk rett i dass.
    Spiderman 3 er en dårlig film og om den slo Transformers så er det en stor tunge til et format som er i ferd med å dø ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen
    I Bodø klarte jeg å spore opp 12 forskjellige tittler på HD DVD, jeg har 69 stk. i hylla mi hjemme. Skal jeg ha tittler jeg nesten importere dem, synes ikke det er rart at salget i Norge går i dass. Mengden med BD filmer i hylla hjemme hos meg begynner å ta igjen HD DVD antallet. Må sansynligvis også kjøpe en ekstern BD spiller for å få skikkelig kvalitet på bildet da jeg synes PS3 er for dårlig. Toshiba XE1 er mye bedre en PS3 på alle parametere i bildekvalitet på min BenQ 8720.
    Da bør du sjekke oppsettet ditt, PS3 en sender vel så bra bilde ut som de Standalone spillerne jeg har sett (Pana, Sony, Pioneer, Samsung), dette er også bekreftet i diverse shooutouts i det store utland... Jeg har også Toshiba HD-DVD spiller og ser ikke forskjell i kvalitet på discer som er godt mastret, når det er sagt så er det veldig mange av BR tilene i starten som ikke var spesiellt godt mastret, der synes jeg HD-DVD var jevnere. Nå etterhver så er det blitt jenvere men en får fortsatt titler i begge formater som skuffer ganske så mye.

Hvis bildet på Pirates II ikke ser fantastisk på PS3 en så er det definitvt noe galt med instillingene dine...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de gjelder de tallene ifra release.no, så har de gjort en aldri så liten tabbe..

"I klare tall er det solgt inn 48.004 BD-eksemplarer til norske butikker, og 9.209 HD DVD-eksemplarer."

"HD DVD-omsetningen fra NVF-medlemmene inn til norske butikker var i oktober måned på 114.813 kroner, mens det ble omsatt Blu-ray Disc for hele 2.471.073 kroner. "

2471073 kr i omstetning/48004 BD eksamplarer=51,48 NKR pr. disc.

Er det virkelig så stor avanse for BD-discene?

PS: En annen ting, husk at dette er "shipped" til butikkene, det viser ikke hvor mye som faktisk er solgt. Det er ganske sikkert mange nye butikker som skal starte å selge BD, og de trenger en del for å ha på lager frem mot jul. Husk at de fleste butikker har returrett på disse filmene, får de ikke solgt dem, kan de sende dem i retur og få pengene tilbake (!).

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Spaceworld Megastore i Oslo har vel størt utvalg utenom nettbutikkene i Norge. De har over 2 store hyller med BD og 1 med HD-DVD.

Sist gang jeg pratet med de sier de salget ligger på ca 3:1 BD.
    Det er jo ikke så rart heller. Hvem gidder å selge HD DVD i Norge når formatet er sonefritt og blir importert fra USA? De røde biter seg litt i halen ved å importere det aller mest, noe jeg samtidig har full forståelse for mht til pris.

Jeg liker best film med tekst og da er import stort sett utelukket. Har akkurat fått unge så da er vel også Disney aktuelt, gjerne også norskdubbet. Da blir valget ganske naturlig blått for min del. Norske butikker tar selvfølgelig inn det de har mest tro på og HD DVD kan ikke være lett å selge i europa for tida, selvom formatet som sådan ikke står tilbake for BD.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Jepp! Du har vist rett for Spidey boksen solgte vistnok over 50k enheter alene...så Sony trikset med tallene ved å oppgi 130k for Spidey 3 når man inkludert den i boksen faktisk solgte 180k.

Det blir stygge stygge stygge markedstall for HD-DVD denne uka. Mark my words.
    Ja, det blir stygge markedstall for HD DVD denne uken, og styggere neste uke.. Ingen tvil om det.

Men hvor får du tallene ifra? 50k enheter av bokssetet passer jo perfekt inn i at de resterende 80k er kun filmen, altså totalt 130k. Vi får se..

Alternativt: 130+50kSpiderman <190k Transformers (hvis vi bruker studioenes tall).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Når de gjelder de tallene ifra release.no, så har de gjort en aldri så liten tabbe..

"I klare tall er det solgt inn 48.004 BD-eksemplarer til norske butikker, og 9.209 HD DVD-eksemplarer."

"HD DVD-omsetningen fra NVF-medlemmene inn til norske butikker var i oktober måned på 114.813 kroner, mens det ble omsatt Blu-ray Disc for hele 2.471.073 kroner. "

PS: En annen ting, husk at dette er "shipped" til butikkene, det viser ikke hvor mye som faktisk er solgt. Det er ganske sikkert mange nye butikker som skal starte å selge BD, og de trenger en del for å ha på lager frem mot jul. Husk at de fleste butikker har returrett på disse filmene, får de ikke solgt dem, kan de sende dem i retur og få pengene tilbake (!).
    Det er en indikasjon på at butikkene ikke har behov for å etterfylle HD-DVD og at salget der går treigt. Samtidig indikerer det at BD er i ferd med å ta av blant butikkene. Flere ønsker å ha de i hyllene og det tyder også på et godt salgt til kundene.

Når det gjelder avanse så stemmer dette ganske sikkert. De fleste butikker kjører god fortjenestemargin på sine varer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Det er en indikasjon på at butikkene ikke har behov for å etterfylle HD-DVD og at salget der går treigt. Samtidig indikerer det at BD er i ferd med å ta av blant butikkene. Flere ønsker å ha de i hyllene og det tyder også på et godt salgt til kundene.
    Blu-Ray kommer til å lede stort i Norge lenge fremover. PS3ern har sikret det forspranget i uoverskuelig fremtid. Men fortsatt så er tallene såpass små at det ikke utgjør noen trussel for at HD DVD kan komme inn på markedet sterkere på et seinere tidspunkt..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -snip-

Nordisk Film har klokketro på BD

- En prisforskjell på 30–60 kroner kan være naturlig, men ikke priser opp mot 250–300 kroner som vi ser nå. Vi vil selge inn BD-ene våre for 134 kroner per stk. De kjedene med store rabatter kan da få dem for cirka 126 kroner.

Det er en liten forskjell mellom hva de oppgir selv og hva vi regner oss frem til. Hva er sannheten?
    Skal de under 200,- blir det ca35 spenn per plate og ca 20% dekning. Det får holde i den bransjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Ray kommer til å lede stort i Norge lenge fremover. PS3ern har sikret det forspranget i uoverskuelig fremtid. Men fortsatt så er tallene såpass små at det ikke utgjør noen trussel for at HD DVD kan komme inn på markedet sterkere på et seinere tidspunkt..
    Det handles mere film i HD i USA enn det gjør her. Står som regel alene i HD hyllene når jeg er ute og titter, er ikke noe kø akkurat..
    Derfor jeg mener HD-DVD satser mere i USA fordi vi vil henge etter uansett hva utfallet blir i USA.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og akkurat det gjør at salgstallene inkludert Europa hadde vært veldig interessant å se. HD DVD importeres i stor grad (antar jeg), mens BD i mye mindre. Isolert sett i USA ligger BD i hovedsak på topp, men det er jo uten eksport til Europa, noe HD DVD talle har med. (begge har de med, men det er marginalt på BD)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Axelmusic.coms salgstall

HD-DVD selger iallefall klart best på axelmusic.com for tiden:

BLU-RAY HD-DVD
    Weekly 41.4% 58.6%
    Monthly 35.6% 64.4%
    Yearly 48.0% 52.0%

Ble litt rotete, men dere ser vel tallene, Bluray i prosent til venstre, HD-DVD til høyre...

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, alle vet at om du har HD DVD, trenger du ikke vente et par ekstra måneder for at sone 2-utgivelsen på favorittfilmen din skal komme ut. Du kan bestille den med en gang fra USA. Ikke noe hokus pokus dette, når BD eiere flest er tvunget til å vente til filmene kommer ut i Norge.

Dessuten enig med Tklev i at det var en noe merkelig matematikk i de norske tallene der.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardbrat
    Skjønner ikke helt hva som er så viktig dette om Spiderman 3 slo Transformers eller ikke??

Transformers er en god film som "skulle redde" HD DVD, men gikk rett i dass.
    At Transformers "gikk rett i dass" er vel kanskje litt drøyt? Om den solgte 190K eller 115K den første uka så er den uansett en av de mestselgende (om ikke den mestselgende) HD filmen(e), uansett format, så langt.

Men hvis man ser i forhold til DVD salget er HD salgstallene skuffende for begge formater.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Vel, alle vet at om du har HD DVD, trenger du ikke vente et par ekstra måneder for at sone 2-utgivelsen på favorittfilmen din skal komme ut. Du kan bestille den med en gang fra USA. Ikke noe hokus pokus dette, når BD eiere flest er tvunget til å vente til filmene kommer ut i Norge.
    Vel, de som sitter på HD DVD kan vente så lenge de bare vill, for å få med seg for eks. Die Hard 4.0, Simpsons the movie, Das Boot, Master and Commander, POC serien, Spiderman, alle James Bond filmene, for å nevne noen i HD.

At BD har klart overvekt av blockbustere er det ingen tvil, og ser man på hvilket format som dekker størstedelen av mitt behov, så er dette uten tvil BD. Går jeg å kjøper HD DVD så er dette med på å forlenge krigen, det er ingen tjent med, derfor kjøper jeg BD, og gjør noe "annet" for å se HD DVD filmer.

"annet" kan dere jo selv fantasere dere frem til.....

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse tallene til Release, er det totalt salg av spillere og filmer, eller gjelder det bare filmene?

Hvis det inkluderer spillere, så går vel PS3 under denne kategorien og, og da blir jo ikke tallene helt reelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NEI. Tabben er din. Det er oktobertallet du feilaktig har regnet omsetningen fra, mens du beregner antall eksemplarer fra hele året. Skal dette bli riktig må du beregne oktoberinnsalgsverdi mot oktobersalgsvolum.

John Berge, red. Release

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Vel, de som sitter på HD DVD kan vente så lenge de bare vill, for å få med seg for eks. Die Hard 4.0, Simpsons the movie, Das Boot, Master and Commander, POC serien, Spiderman, alle James Bond filmene, for å nevne noen i HD.

At BD har klart overvekt av blockbustere er det ingen tvil, og ser man på hvilket format som dekker størstedelen av mitt behov, så er dette uten tvil BD. Går jeg å kjøper HD DVD så er dette med på å forlenge krigen, det er ingen tjent med, derfor kjøper jeg BD, og gjør noe "annet" for å se HD DVD filmer.

"annet" kan dere jo selv fantasere dere frem til.....
    At BD skal ha flere blockbusters er bare tull. En av mytene BD-supporterne prøver å brenne inn i folks bevisthet. Ser tydelig av mailen din at her spørs det hvem som definerer blockbusters..... Skal tydeligvis mindre til for at en BD-film skal defineres som en blockbuster enn en på HD DVD.....

Side 400 av 653 FørsteFørste ... 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 396 397 398 399 400 401 402 403 404 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •