HD formatkrigen. - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 653 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 540 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 13053
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Noen ganger er det kanskje like greit å ikke trykke på "send svar" knappen?
    Du argumenterer for at DVD Forum er et åpent organ. Alt er relativt

Hvilket selskap samler inn mest inntekter fra DVD-lisenser? Toshiba...

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Nå er det mange på AVSforum (også BD fanboys) som mener det må være noe feil med tallene de siste tallene fra Videoscan. Blu-tray halverer nesten salget og det i en uke hvor Amazon hadde 50% tilbud på mange BD filmer. At HD DVD skulle selge ferre filmer enn det ble solgt spillere i samme periode er vel heller ikke så sannsynlig.
    Hvis jeg ikke husker feil så er vel ikke alt amazonsalget med i Videscan sine tall. Så hvis Amazon kjører et hardt tilbud så vil massene løpe dit, dermed spise fra statistikken som ellers kunne vært relativt reliabel og gjøre tallene spuriøse.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hva med King Kong? Serenity? Fast & The Furious 1,2 og 3? Pitch Black/Chronicles of Riddick. Dette er filmer som gjorde at jeg *måtte* ha HD-DVD, i forhold til det Blu-Ray hadde på den tiden så var det rett og slett ingen konkuranse.. Litt ironisk er det jo at situasjon nå, ca 1/2 år etter er omtrent snudd på hodet. Det er tydelig at intr. filmer går i bølgedaler, og Universal har i det siste vært litt uheldig med sine valg..
    Jeg har sett Fast & The Furious 1 og det holdt vel egentlig. King Kong har jeg ikke samlet meg til å få sett enda, samme med Serenity så nei jeg føler fortsatt ikke noe sterkt behov. Men, Universial har noen kjempefilmer som jeg *må* ha. Spørsmålet er vel om jeg heller kan se DVD-versjonen inntil videre.

Mvh

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salg er salg, uansett om det er amazon eller best buy som har salg.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen av leirene som driver dugnad, her. De er alle "in it for the money" enten det er DVD-Forum eller BDA.

Skal man tenke på alle bakenforliggende årsaker og motiver, bør man i hvert fall ikke kjøpe Israelske Jaffa-appelsiner...

Enig med tklev lenger opp i tråden at Universal kom med en rekke gode titler da HD DVD kom. Jeg måtte også ha disse. Men nå, ett halvt år etter, har ikke Universal så mange titler som frister lengre.

Uansett fikk jeg "Mutiny on the Bounty" på HD DVD i går. Den gleder jeg meg til å se. Jeg gleder meg nå også til PS3 og til å kunne nyte begge formatene

Mange sier de er nøytrale og bare avventer. Det er da så kjedelig. Jeg har også blitt nøytral, men nyter begge formatene. En annen måte å se nøytralitet på

Jeg liker begge formatene, men har som sagt nå mest tro på at Blu-ray kommer til å vinne pga studiostøtte og HW-produsenter. Og selv om det kanskje i starten ikke hadde vært så mange BD-titler på utleie, hadde det vært veldig moro å kunne sett en 10-15 titler i utleiehylla innen sommeren
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Salg er salg, uansett om det er amazon eller best buy som har salg.
    Tror du misforstod.. Det var vel bare en forklaring på hvorfor Blu-Ray gikk såpass mye ned i den statistikken.. Det var snakk om en halvering av solgte plater i en allerede nedadgående trend for Blu-Ray.. Amazon sitt salg kunne kanskje være årsaken til at de tallene ble såpass "merkelige", siden Amazon ikke ser ut til å telle med i den undersøkelsen..

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Prisen på PS3 var noe de viste om når de bestemte seg for å lansere disse spillerne.
    Det er vel litt snevert sett? Det tar tross alt lang tid å utvikle spillere i et nytt format. Mange ting forandret seg etter at avgjørelsen om å utvikle BD ble tatt i disse selskapene. Skulle de da bare la være å lansere når de så hvordan tilstanden ble? En av forandringene var at PS3 ble dyrere enn antatt, pluss at Sony plutselig annonserte en 20% prisdropp før lansering. Dette var en av tre grunner til at Ken Kutaragi ble «oppgradert» til en ny stilling. Så mange forhold forandret seg underveis.
    Problemet er større for HD DVD. Produsenter strømmer jo ikke til med hd dvd spillere av den grunn at de har ingen sjans pr idag å tjene penger på ett slikt produktet pga Toshiba sin lave pris på sine spillere – foreløpig.
    Tvilsomt om dette er grunnen. Pris strategien i HD-DVD har vært der hele tiden. Noe av grunnene til at det ikke kommer HD-DVD fra mange produsenter er flere.
    Venter på at Toshiba betatester plattformen. Ut i fra den erfaringen vil Broadcom/WindowsCE6.0 plattformen komme.
    HD-DVD har en lengere tidspespektiv på sin markeds strategi, så produsentene kan like gjerne vente med spillere til den generelle HD-DVD bevisstheten har vokst hos publikum. Ellers så ble Kinesiske Venturer og Alpine Bil spiller, begge HD-DVD, lansert på CEBIT sammen med Samsung HD-DVD laptop. Alt skjer ikke på en gang.

Sitat Opprinnelig postet av harol
    Forøvrig velden sjelden jeg blingser på tall og statistikk Arty Jeg forholder meg til fakta og synser meg ikke frem til filmsalg basert på antall solgte BD spillere og HD DVD spillere. Forholder meg kun til salg av filmer, ser på det som helt irrelevant hvor mange spillere som er solgt av hvert format.
    Synes du «blinkser» og synser ganske bra jeg.:-D
    Håper salget av HD format spillere omsettes i filmsalg i fremtiden, ellers ser det dårlig ut for HD disk media markedet.
    Som du ser så er salget så lite at en populær tittel slår ekstremt ut på statistikken. Denne, dag til dag salgdiskusjonen, forteller ikke mye om hvordan formatene gjør det i et lengre perspektiv.
    Mange er så opptatt av nye «releases». Ta en titt på Play for SD-DVD. De lister 300-400 nye titteler for hver 14 dags periode. Ta det som grunnlag for å estimere nye titteler fra hele verden.
    Da blir HD formatene neste ikke eksisterende i forhold. Skulle ikke forundre meg om det omsettes flere VHS tape i verden en HD disker.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvis jeg ikke husker feil så er vel ikke alt amazonsalget med i Videscan sine tall. Så hvis Amazon kjører et hardt tilbud så vil massene løpe dit, dermed spise fra statistikken som ellers kunne vært relativt reliabel og gjøre tallene spuriøse.
    Det har blitt bekreftet gjentatte ganger på AVSforum at Amazon salget teller med, men ikke Walmart.
    Disse tallene er også fra den uken Amazon startet BD kampanjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som rimelig oppdatert innen AV sa magefølelsen at det var HD DVD som kom til å vinne krigen, har liksom vært mere hype rundt det formatet her jeg sitter.

Hadde ikke satt meg ned og vurdert fakta før nå, og etter noen runder her og på AV Forums så stiller saken seg helt forskjellig. Tror ikke at PS3 har allverden å si, men det skal godt gjøres for HD DVD å klare seg når så mange av de store titlene utelukkende kommer på Blu Ray. Tror ikke folk flest vurderer den tekniske løsningen eller hvilke metoder de forskjellige leirene bruker for å vinne frem. Tror folk flest vurderer hvilke filmer de kan se.

Off-topic @ Soundfre@k: Reliabel!? Spuriøs!!??? Skamme seg, burde du

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen gidder å svare på dette:

Finnes det noen form for kalibrerings dvd på Blu-Ray? Hvis ikke, hva er nærmeste mulighet?

Har projektor som ikke støtter 1080p, tror jeg. (panasonic pt-ae700e) Men 1080i. Blir det kvalitets tap på blu-ray avspilling hvis jeg kjører 1080i signal inn i projektoren?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om denne linken har blitt vist her enda, ikke lest gjennom alle sidene.

Advertisement

Men den har den del bra poeng, som f.eks:
    Mandato predicts the number of hardware units in homes by the end of 2007 will be at 1.7 million for each format. On the HD DVD side, that includes 1.2 million stand-alone players and 500,000 Xbox 360 add-on drives. For BD, Mandato is counting only 22%, or 1.2 million, of the 5.5 million PS3 units projected to be sold during the year, plus 500,000 stand-alone players, because his analysis suggests that just 22% of PS3 households purchase movies regularly.
    Så det betyr at det vil være 50/50 fordeling av spillerne, det er jo ikke bra for noen!

Har ikke sett blu-ray i action, men HD-DVD er jo kjempebra synes jeg. Bare synd det er så få releases på det formatet. Tar seg vel opp om studioene skjønner at de kan tjene dobbelt så mye med blu-ray og hd-dvd utgivelser.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg postet et norsk utdtrag av et intervju med Sony CEO Howard Stringer fra Wall Street Journal for en tid siden. Her er en link til en post med hele intervjuet. Interessant å se hva slags trøbbel Sony var i opptil nylig.
    Stringer on PS3: WSJ Interview - NeoGAF

Noen spurte Amir nylig hva hans tanker var om HD format krigen fremover.
    Prøv å les det med et format nøytralt sinn.:-D
    Industry Insiders Q&A Thread Part II: only Questions to insiders please - AVS Forum

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg postet et norsk utdtrag av et intervju med Sony CEO Howard Stringer fra Wall Street Journal for en tid siden. Her er en link til en post med hele intervjuet. Interessant å se hva slags trøbbel Sony var i opptil nylig.
    Stringer on PS3: WSJ Interview - NeoGAF

Noen spurte Amir nylig hva hans tanker var om HD format krigen fremover.
    Prøv å les det med et format nøytralt sinn.:-D
    Industry Insiders Q&A Thread Part II: only Questions to insiders please - AVS Forum
    [Moderatoredit: Skjerp personkarakteristikkene/angrepene. Slettet.]

Old news,men et bra intervju.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja det er umulig å unngå dem....

Men denne diskusjonen har jo tatt helt av...:neutral: Et tips: Kjøp PS3 og Toshiba HD-XE1. Vinner HD-DVD sitter du igjen med en av markedets kraftigste spillmaskiner, vinner blu-ray sitter du igjen med en knall dvd-spiller som slår det meste!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Hehe ja det er umulig å unngå dem....

Men denne diskusjonen har jo tatt helt av...:neutral: Et tips: Kjøp PS3 og Toshiba HD-XE1. Vinner HD-DVD sitter du igjen med en av markedets kraftigste spillmaskiner, vinner blu-ray sitter du igjen med en knall dvd-spiller som slår det meste!
    Det tipset kjøper jeg med hud og hår.Det er akkurat det jeg skal.Jeg begynner å bli lei av denne konkuransen og en eventuelt utgang. Dersom vi entusiaster skal vente på hvem som vinner, så mister vi sikkert en 2-3 år med mye kos og hyggelig filmopplevelse.
    Stølen

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sittet å tittet litt på fremtidige releaser og litt hva slags katalog de to formatene har til nå, og det slår meg at begge formatene har sluppet utrolig mye drittfilmer! Fæle komedier med Will Smith og en mengde harry filmer som xXx, fast and the furiuos osv.
    Alt i alt så må jeg vedgå at katalogen til BD ser hittil langt mere interessant ut enn HD-DVD sin.
    Synd at BD filmene koster ca. 20% mer, jeg kan umulig tenke meg at det er en god strategi.
    Jeg synes det faktisk er merkelig at begge leirene legger seg på en høyere utsalgspris enn vanlig dvd.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderatorkommentar: Stopp munnhuggeriet som bare går på person her inne. Har slettet 3 postinger og moderert 1. Det er greit at dere er engasjerte, men det er ingen grunn til å gå til personangrep på dem som er av motsatt mening. -roffe ]

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Video industrien har hatt DVD som " bread and butter" i mange år. Et format som har vært regulert av det åpne DVD-Forum.
    Skal de nå velge vekk HD-DVD og omfavne BD, et format som er kontrollert av det lukkede BDA?
    Et forum som er i direkte konkurranse med DVD-Forum som har vært videobransjens samarbeidspartner så lenge.
    Virkelighetsbeskrivelsen din fortsetter å være både banal og feilaktig.

Historisk sett har platebransjen og forbrukeren klart å forholde seg til det Philips/Sony kontrollerte formatet CD uten problemer i over 25 år...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    [Moderatorkommentar: Stopp munnhuggeriet som bare går på person her inne. Har slettet 3 postinger og moderert 1. Det er greit at dere er engasjerte, men det er ingen grunn til å gå til personangrep på dem som er av motsatt mening. -roffe ]
    Det må være lov til å være skepisk til folk som seiler under falskt flagg / anonymitet. Og å gi uttrykk for en slik skepsis.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det må være lov til å være skepisk til folk som seiler under falskt flagg / anonymitet. Og å gi uttrykk for en slik skepsis.
    Er ikke de fleste her anonyme da?
    Skal alle begynne å beskylde de som argumenterer for ett annet syn enn sitt eget for å "seile under falskt flagg"? Blir bra diskusjon av det?

Side 40 av 653 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 540 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •