HD formatkrigen. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 653 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 504 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 13053
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Med Studio Canal og deres små skritt i retning av Blu Ray kommer nok det andre Vivendi selskapet Universal også snart etter.
    Blu Ray virker i allefall som det safeste betet hvis en mener at vi skal kjøpe underholdningen på disc.
    Men så har vel aldri Studio Canal vært eksklusiv HD DVD, som Universal er.

Blir ganske så store spekulasjoner fra din side.
    Tror ikke Universal vil utgi noe på BD noen gang.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Tror ikke Universal vil utgi noe på BD noen gang.
    Jeg tror de første Universal BD kommer i år.
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Her er det mange som mener og syns svært mye om dette.
    De som mener og synes mest er vel de som allerede har investert i en spillekonsoll eller prototype spiller til en enorm overpris :-D ....
    PS3 60GB går nå for litt over 3000 på ebay.Det er vel ikke overpris.........

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Jeg tror de første Universal BD kommer i år.

PS3 60GB går nå for litt over 3000 på ebay.Det er vel ikke overpris.........
    Og hva får deg til å tro det?
    Fordi BD har solgt 3000 flere filmer den siste måneden, og det med dobbelt så mange lansert tittler?
    Det er en dråpe i havet, Ingenting er avgjort før DVD salget minker, og foreløpig har det ikke mistet 0.5% av salget til HD engang.

Man snakker da om den Europeiske utgaven av PS3.
    Mye bedre å kunne kjøpe norske tittler enn amerikanske om man skal tenke lenger fram i tid enn til neste måned.

Ganske mye ville spekulasjoner i denne tråden nå.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva får deg til å tro det?
    Fordi BD har solgt 3000 flere filmer den siste måneden, og det med dobbelt så mange lansert tittler?
    Det er en dråpe i havet, Ingenting er avgjort før DVD salget minker, og foreløpig har det ikke mistet 0.5% av salget til HD engang.

Man snakker da om den Europeiske utgaven av PS3.
    Mye bedre å kunne kjøpe norske tittler enn amerikanske om man skal tenke lenger fram i tid enn til neste måned.

Ganske mye ville spekulasjoner i denne tråden nå.
    Har dere sett på Universals nettsider i det hele tatt ? Det står ingenting om HDDVD lenger der.Kommer nok en kunngjøring fra dem ganske snart.
    Eneste fordelen med Norske utgivelser er vel teksten og voiceover for ungene.
    Prisen 249,- er vel ikke så mye og rope hurra for.
    Et eksempel : MI3 kom ut i november i US,kommer i April i Norge

Edit : Det står om HDDVD på Universal men det er vanskelig å finne.Ingen bannere lengre på første siden.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Har dere sett på Universals nettsider i det hele tatt ? Det står ingenting om HDDVD lenger der.Kommer nok en kunngjøring fra dem ganske snart.
    Eneste fordelen med Norske utgivelser er vel teksten og voiceover for ungene.
    Prisen 249,- er vel ikke så mye og rope hurra for.
    Et eksempel : MI3 kom ut i november i US,kommer i April i Norge

Edit : Det står om HDDVD på Universal men det er vanskelig å finne.Ingen bannere lengre på første siden.
    Jeg har avbestillt min PS3 pga høy pris, og amerikansk utganve er ikke aktuelt.

Må si det er ganske løse påstander ang. Universal du kommer med.

som om jeg skulle si at Fox er på vei til HD DVD fordi det er vanskelig å finne BD info på siden deres.. :-?

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

som om jeg skulle si at Fox er på vei til HD DVD fordi det er vanskelig å finne BD info på siden deres.. :-?
    Good point Britax ref FOX, dog er det "funny" at Universal i norden skal selge Columbia Tristar sine Blu Ray filmer, og er allerede i gang med det.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men det som er litt rart er jo at det virker som Universal ikke prøver å promotere HD DVD, Universal burde jo kjøre spesielt hardt på å promotere HD DVD siden det faktisk er kun de som støtter HD DVD eksklusivt.

Det virker på meg som om Universal nå enten bytter side, eller åpner for også å støtte Blu-Ray.

Hva PS3 pris anngår, så er det ikke til å komme bort i fra at PS3 prisen også her til lands vil synke rimelig fort, 65nm Cell cpu kommer snart til å brukt, hvilket vil føre til rimeligere maskiner.

Nå kommer også 500 USD Blu-Ray spillere, jeg regner med at pris krigen på stand alone Blu-Ray spillere kommer til å hardne til rundt sommer tider.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror denne helgen kan være en liten seier for Blu Ray leiren.
    Sony-Columbias film Ghost Rider har en enorm premiere helg.
    Fredag alene spilte den inn $ 15 millioner og det ser ut som den leverer en $ 55 mill langweekend.
    Grunnen til at jeg legger litt vekt på denne filmen er at den er helt klart myntet på et publikum som er PS3 markedet.
    Stort produksjon budget, basert på en Marvel tegneserie og med fete spesialeffekter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    På Wii og GameCube betaler man for noe som kort og greit er en ommøblert DVD, laget for å hindre kopiering. Du "sparer" ikke sånn sett noe på å kjøpe disse.

PS1 trengte CD-spilleren til spill (ville du foretrukket kassetter?), PS2 trengte DVD-spilleren til spill (igjen, skulle man holdt seg til CD?), og det er ganske godt dokumentert at mange brukte den som inngangsbillett til DVD-formatet. PS3 trenger Blu-Ray til spill (Resistance tar 21 GB ifølge produsenten, og spill med mye videoklipp i HD vil for eksempel ikke være mulig på Xbox 360 eller Wii, det er rett og slett ikke plass).

Snakker vi mer om Nintendo kan vi gå tilbake til Nintendo 64, der spill gjerne kostet 798,-. Slipper å betale, hm.
    Ops, tenkte visst ikke så langt før jeg posta. Tar poengene dine!ops:

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å dra frem noen av postingene til de værste "naysayerne" som ikke har tro på billige BD-spillere fra Kina... Eller hva Arty?

Det som er sikkert; den dagen det kommer filmer på BD fra Universal så er slaget tapt for "det andre formatet". Og det er ikke lenge til. ;-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg ikke så sikker på, Esp1. Filmene vil fortsatt også komme til HD DVD. Det du heller bør spørre deg selv om er "hvofor selger Bluray så forsvinnende få filmer?".

Det finnes nå over 1 million BD-spillere på markedet og det kom over dobbelt så mange titler som til HD DVD i januar. HD DVD har ca solgt 200.000 spillere, og likevel klarer ikke BD bedre enn salgsforholdet 2:1?!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    På tide å dra frem noen av postingene til de værste "naysayerne" som ikke har tro på billige BD-spillere fra Kina... Eller hva Arty?
    Ikke fryd deg for tidlig.
    Når vi snakker om billige HD-DVD spillere så snakker vi ikke om $500, men $200.
    Du kan allerede nå få HD-DVD spillere i USA under $400, så får vi se hva slags kvalitet og pris Fundai får til.
    Med HD-DVD vet vi at kinesiske OEM produsenter kan bygge på en plattform med Broadcom chip og Windows CE 6.0.
    Så gjelder det også hvilket HD format som kommer først til marked med flere billige spillere som oppkonverterer SD rimelig bedre enn billige SD spillere.

Når folk kan gå i butikken for å kjøpe seg en SD spiller og kommer ut med en HD spiller uten å ha betalt særlig mer enn de hadde planlagt så begynner vi å se et marked.
    Markedet hittil har bare vært Beta testing.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Det som er sikkert; den dagen det kommer filmer på BD fra Universal så er slaget tapt for "det andre formatet". Og det er ikke lenge til. ;-)
    Du har jo vært veldig kjapp med å avise alle annonserte HD DVD spillere (fra andre enn Toshiba) som lite konkrete. Jeg synes ikke dette var mer konkret ;-)

PC World - New Player in Blu-Ray Disc Market
    Prisen det spekuleres i er ¥60,000 (som tilsvarer 500$) i Japan. Til sammenligning koster PS3 ¥50,000 i Japan.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD og HD DVD-annonseringer fra Warner

21 Blu-ray fra Buena Vista (DISNEY) endelig Deja Vu

Endelig litt mer gøy i norske shapper:-D

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo

Kjekt med annonseringer

Men, kunne den websiden være mer blåfarget...

Gleder meg til Deja Vu

Cyberdog

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Kjekt med annonseringer

Men, kunne den websiden være mer blåfarget...

Gleder meg til Deja Vu

Cyberdog
    Må si meg enig med deg om at www.release.no er rimelig blåfarget, dette tror jeg dog ikke er bevisst siden det er et informasjons organ for hele videogrambansjen i norge.
    Tror nok det er heller manko med info fra HD leiren som gjør det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fra USA meldes det nå om et klart forsprang for BD i formatkrigen. I Europa er det ingen tall å forholde seg til, men en indikasjon kan være for eksempel "Coming soon" på den største nettbutikken, play.com. Det er det per i dag listet opp hele 47 BD-titler og kun 18 HD DVD-titler."
    (RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!)

Hehe.... Blu-Ray lead the way!

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    "Fra USA meldes det nå om et klart forsprang for BD i formatkrigen. I Europa er det ingen tall å forholde seg til, men en indikasjon kan være for eksempel "Coming soon" på den største nettbutikken, play.com. Det er det per i dag listet opp hele 47 BD-titler og kun 18 HD DVD-titler."
    (RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!)

Hehe.... Blu-Ray lead the way!
    Kan virke som noen mener at bjørnen er skutt, dog ville jeg ei selge skinnet.
    ENDA :-D

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Play er ikke noen bra målestokk på tilbudet av HD DVD filmer i Europa. De tar inn få titler og ingen fra f.eks. Studio Canal.
    Da er Amazon et mye bedre valg:
    Amazon.co.uk: HD DVD: DVD

En oversikt over HD DVD titler som ikke er utgitt i USA finnes her:
    http://avforum.no/forum/hd-software/...enfor-usa.html

Release.no har hele tiden vært veldig blåfarget i sin dekning av denne formatkrigen og det i en så stor grad at det ikke kan være annet enn bevisst. Noe jeg må si er rimelig uproft!

Side 4 av 653 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 504 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •