HD formatkrigen. - Side 399

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 399 av 653 FørsteFørste ... 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 395 396 397 398 399 400 401 402 403 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 ... SisteSiste
Viser resultater 7,961 til 7,980 av 13053
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Zailor kjører HD DVD til 2990,- inkludert fem filmer..
    HDEP10) m/5 HD FILMER
    Det er en europeisk toshibaside man plukker filmer på , så det er vel sikkert samme opplegg som HD DVD addon til xbox..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Det nærmer seg 500 000 standalone's bare i USA, det er jaggu ikke dårlig:-D

Home Media Magazine - Bringing Digital Entertainment To You
    Det er jo helt sinnssykt. Det betyr at det på én helg ble solgt ca. 1/3 så mange spillere som de har solgt siden lansering for 18-19 måneder siden.

Den 100.000ende HD DVD-spilleren ble for øvrig solgt i april i år.

HD DVD Stand-Alone Players Surpass 100,000 Milestone | High-Def Digest

Men det er fortsatt langt igjen til estimatene som "ekspertene" kom med i mars:

Mandato predicts the number of hardware units in homes by the end of 2007 will be at 1.7 million for each format. On the HD DVD side, that includes 1.2 million stand-alone players and 500,000 Xbox 360 add-on drives. For BD, Mandato is counting only 22%, or 1.2 million, of the 5.5 million PS3 units projected to be sold during the year, plus 500,000 stand-alone players, because his analysis suggests that just 22% of PS3 households purchase movies regularly.
    http://www.videobusiness.com/article/CA6422896.html

I oktober påstod vel Toshiba at de hadde 53% av standalone-markedet hitill i år. Hvis vi antar at det ble solgt 50 000 spillere i fjor, så var det på denne tiden altså solgt ca. 270 000 HD DVD-standalones. Da bør det være 225 000 BD-spillere og 20 000 kombispillere. I tillegg var det vel snakk om at det er solgt 210 000 XBOX addons nylig.

Sånn med unntak av PS3, så ligger BD best an til å treffe estimatet i hvert fall. Jeg kan ikke helt se for meg at Toshiba skal kunne selge de resterende 700 000 spillerne i tiden frem til jul. Det at Sony skal kunne selge 3 millioner PS3 fram til jul ser jeg heller ikke som særlig sannsynlig.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede postet hvilken side som tilsvarer blu-ray.com og hollywood in hidef og jeg vet ikke hva. Det er thelookandsoundofperfect og er også en ren promoteringsside. Desse inneholder så og si aldri hele sannheten og er i mine øyne en uting å spamme ned forumet med.
    Dette var mest et tips til Apetti og andre som kansje ikke har lyst å poste misvisende og mangelfull informasjon, ikke til deg svs-man.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trondmm, men er ikke den 1.7mill estimatet for hele verden? uansett et stykke igjen da men..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Zailor kjører HD DVD til 2990,- inkludert fem filmer..
    HDEP10) m/5 HD FILMER
    Det er en europeisk toshibaside man plukker filmer på , så det er vel sikkert samme opplegg som HD DVD addon til xbox..
    Oooh. EP10 (med 1080p, for de som synes det er viktig ) til 3000,- er jo faktisk en meget god pris. Det at det er fem valgfrie filmer, istedet for de fem ikke-så-altfor-spennende ferdigvalgte gjør også tilbudet ganske interessant.

Men, jeg skjønte ikke helt hvilken "liste" man kan plukke fra. Jeg ser de skriver at man må følge instruksjonene som følger med esken, men de linker jo til en webside, og her er det en link videre til et PDF-dokument som ser ut til å inneholde alle HD DVDene som er gitt ut i Europa til og med august i år. Hyggelig om man faktisk kan velge fritt blant samtlige titler, selvfølgelig, men jeg har litt vanskelig for å tro på det (spesielt siden Planet Earth og Complete Matrix Trilogy finnes i denne PDFen)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å komme litt mer info om HD VMD

HD VMD In-Depth: We Talked to NME's Execs - DVD Guy | TVGuide.com

Jeg kan ikke si jeg har blitt helt overbevist ennå Men, jeg blir ikke veldig forundret om de klarer å kapre store markedsandeler i Asia.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

High-Def krigen i Norge: Blu-ray med 96% i oktober

Blu-ray Disc (BD) drar fra HD DVD ytterligere på det norske markedet.

http://www.release.no/artikkel.asp?ID=4930

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!
    Wow. Så september var ingen blipp, altså... Utrolig skuffende resultat for HD DVD dette her. Jeg velger å legge litt av skylda på at det i praksis ikke er mulig å kjøpe HD DVDer i butikkene for tiden. Blu-ray-tilbudet er riktignok ikke så fryktelig mye bedre, men det kommer i det minste ut nye filmer i ny og ne der. 16 utgivelser på de siste tre månedene (og her er vel mesteparten katalogtitler) er rett og slett ikke i nærheten av bra nok. Noen må absolutt skjerpe seg hvis de ikke synes det er greit å gi bort hele markedet til Blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Wow. Så september var ingen blipp, altså... Utrolig skuffende resultat for HD DVD dette her. Jeg velger å legge litt av skylda på at det i praksis ikke er mulig å kjøpe HD DVDer i butikkene for tiden. Blu-ray-tilbudet er riktignok ikke så fryktelig mye bedre, men det kommer i det minste ut nye filmer i ny og ne der. 16 utgivelser på de siste tre månedene (og her er vel mesteparten katalogtitler) er rett og slett ikke i nærheten av bra nok. Noen må absolutt skjerpe seg hvis de ikke synes det er greit å gi bort hele markedet til Blu-ray.
    "Skylda"? Dette er tall som reflekterer nettopp butikkenes vilje til innkjøp av High-Def, hva de mener er de sterkeste titlene osv. Ventelig vil HD DVD styrke sin posisjon noe når Paramount kommer med i alt seks titler før jul i Norge, men samtidig får BD også mer støtte med Nordisk Film sin inntreden på High-Def markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg var det vel snakk om at det er solgt 210 000 XBOX addons nylig.
    Det er solgt 210.000 XBox HD-DVD addons siden den ble gitt ut ja. Salg til og med september var 210k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Skylda"? Dette er tall som reflekterer nettopp butikkenes vilje til innkjøp av High-Def, hva de mener er de sterkeste titlene osv. Ventelig vil HD DVD styrke sin posisjon noe når Paramount kommer med i alt seks titler før jul i Norge, men samtidig får BD også mer støtte med Nordisk Film sin inntreden på High-Def markedet.
    Vanskelig for å se at HD-DVD styrker sin posisjon i Norge så lenge folk importerer alt selv pga billig dollar.

Må si at de tallene der var helt sinsyke. Snakker om å marginalisere HD-DVD salget.

Og seinere i dag kommer Nielsen tallene for Spidey uken. Bli ikke overrasket om markedet i USA var 80/20 eller deromkring for den uken.

Begynner å bli smålei av tytet om at Transformers solgte 190k eksemplarer. Paramount ble tatt med buksene nede av Homemedia og Nielsen som begge viste et klart dårligere salg på henholdsvis ca 90k enheter og 115k enheter. At dere virkelig kjøper Paramounts 190k tall viser hvor desperate enkelte famler etter halmstrå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg bryr meg mindre og mindre om alle disse tallene som folk liker å sitere her på forumet. Ingen av disse formatene forsvinner med det aller første alikevel, og uansett hvilken spiller man kjøper så er det ingen grunn til å bli "desperat famle etter halmstrå".

Det er mange godt titler til begge format allerede, det er mange gode titler som kommer til å komme til begge format i lang tid framover.

Det jeg merker meg er at det er vanskeligst å være HD DVD only kunde i Norge. Det er kjedelig. Skal man ha HD DVD film med norsk tekst så er det CDON.COM som for meg ser ut til å være de eneste som har noe utvalg. Så det virker som norske butikker har bestemt seg for at krigen er over med blåseier. Men men...

Jeg synes også Toshiba her til lands er dårlig til å promotere. Og det var dirkete flaut å snakke med de på siste store messen. De hadde liten kunnskap om egne spillere virket det som, og de drev med enda værre feilinformasjon om konkurrenten. Og det ga dårlig inntrykk hos en som har begge spillere.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

Jeg kan ikke helt se for meg at Toshiba skal kunne selge de resterende 700 000 spillerne i tiden frem til jul.

9 Dollar + 10 filmer så er det i box.
    Så lenge Thoshiba vil selge med tap så er det ikke noe problem og bli kvitt spillere. Send gjerne noen gratis til meg.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Toshiba's forsvar så må det sies at de MÅ få flere spillere ut blant folk. Og da er det VELDIG viktig at de treffer rett målgruppe med salget sitt. Dessverre tror jeg de bommet når de kjørte ned prisen så voldsomt, og jeg tviler på at det blir noe særlig mersalg av plater. Profilering av kvalitet via reklame og spots i butikker hadde vært den beste løsningen.

MEN det kan være at Toshiba ser at tiden er i ferd med å renne ut og dermed følte seg tvunget til å få ut mest mulig spillere. Ref Warner diskusjonen og deres uttalelser om at de revurderer sitt nøytrale standpunkt. Hvis HD-DVD mister Warner så er de -virkelig- ille ut og kjøre.

Hvis HD-DVD mister både Warner og Universal, samt at Toshiba kutter produksjonen av spillere så vil nok HD-DVD forsvinne. Så at begge formatene vil være i live over tid er ikke noe selvsagt. Studioene er påkrevd å tjene penger for sine aksjonærer så at alle snur kappa med vinden ettersom hvor pengene er burde ikke være noen bombe. Med det mener jeg at om Universal og Paramount/DW blir sittende igjen alene i HD-DVD campen så er sansynligheten for at begge to dropper HD-DVD ganske stor.

Ellers fikk jeg æren av å overvære litt bildetesting av 1080i60 og 1080p24 i går og må si at kvaliteten var ganske lik på min TV ja. Men jeg merket det godt på kamerabevegelser at det ikke var helt samme kvalitet. Så noen enorm forskjell i bilde kan man ikke si det var nei. Så den ballen legger jeg død :-)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Ellers fikk jeg æren av å overvære litt bildetesting av 1080i60 og 1080p24 i går og må si at kvaliteten var ganske lik på min TV ja. Men jeg merket det godt på kamerabevegelser at det ikke var helt samme kvalitet. Så noen enorm forskjell i bilde kan man ikke si det var nei. Så den ballen legger jeg død :-)
    Det er fint at du har fått testet dette, altfor mange går etter specs alene. Det viktigste er tross alt hva du ser (eller hører) selv. Nå er det jo forsåvidt 1080p60 vs. 1080i60 *jeg* har påstått det er liten kvalitetsforskjell mellom, 1080p24 støtter jeg fult ut som nødvendighet i *min* kino (pga. at prosjektøren viser dette som 1080p96).

Når det gjelder "tytet" om at Transfomers har solgt 190.000 enheter, så viser jeg til følgende grafer:

For å se litt enklere hva tallene innebærer så har jeg også plukket ut de siste 14 dagene, noe som inkluderer lanseringsuken for Spiderman 3. Ikke en eneste gang passerer Spiderman 3 Transfomers..

Kan du da forstå hvorfor jeg er skeptisk til at Spiderman 3 skal ha solgt mer enn Transformers? Amazon.com er den 2ndre største HD-distributøren i USA.. Greit nok at den ikke viser hva hele markedet selger, men den gir en viss pekepinn.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er fint at du har fått testet dette, altfor mange går etter specs alene. Det viktigste er tross alt hva du ser (eller hører) selv. Nå er det jo forsåvidt 1080p60 vs. 1080i60 *jeg* har påstått det er liten kvalitetsforskjell mellom, 1080p24 støtter jeg fult ut som nødvendighet i *min* kino (pga. at prosjektøren viser dette som 1080p96).

Når det gjelder "tytet" om at Transfomers har solgt 190.000 enheter, så viser jeg til følgende grafer:

For å se litt enklere hva tallene innebærer så har jeg også plukket ut de siste 14 dagene, noe som inkluderer lanseringsuken for Spiderman 3. Ikke en eneste gang passerer Spiderman 3 Transfomers..

Kan du da forstå hvorfor jeg er skeptisk til at Spiderman 3 skal ha solgt mer enn Transformers? Amazon.com er den 2ndre største HD-distributøren i USA.. Greit nok at den ikke viser hva hele markedet selger, men den gir en viss pekepinn.
    Jepp, det er rimelig åpenbart. BD-gutta kan si at dette kun gjelder Amazon, men hva med Wal-Mart f.eks, som ikke regnes med i Nielsen, hvor mange Transformers må ikke de ha solgt siste uken?

Uansett, når Nielsen-tallene kommer vil det være åpenbart for de fleste at Sony har trikset litt med sannheten her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, når Nielsen-tallene kommer vil det være åpenbart for de fleste at Sony har trikset litt med sannheten her.
    Jepp! Du har vist rett for Spidey boksen solgte vistnok over 50k enheter alene...så Sony trikset med tallene ved å oppgi 130k for Spidey 3 når man inkludert den i boksen faktisk solgte 180k.

Det blir stygge stygge stygge markedstall for HD-DVD denne uka. Mark my words.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oi-oi-oi :shock:

Dette viser klart hvilken retning denne formatkrigen går. Og skal jeg synse litt, tror jeg ikke dette er langt fra resten av tallene fra europeiske land.

Fantastisk. Da er det bare å glede seg til juletallene i USA
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål er, hvorfor klarer ikke Univrsal å lage gode transfers hva gjelder bildekvalitet på HD DVD? Synes det er mye 3 og 3,5 inne på Hidef for tida....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen tvil at HD-DVD salget er elendig i Norge.
    Skal selv ha en BD standalone spiller snart så jeg kan se filmene jeg har på den

Side 399 av 653 FørsteFørste ... 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 395 396 397 398 399 400 401 402 403 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •