HD formatkrigen. - Side 398

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 398 av 653 FørsteFørste ... 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 394 395 396 397 398 399 400 401 402 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 ... SisteSiste
Viser resultater 7,941 til 7,960 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå kom 5 gratis filmer med Xbox 360 addon kampanje til Norge.
    Xbox.com | Gi HDTVen din det den fortjener

Flere folk fra diskusjon forumet som sier dem skal ut og handle HD-DVD addon. Dette setter nok litt fart på salget i Norge for de som har en Xbox 360.

HD-DVD addon kan også kobles til din PC/Stue PC. Pass på du har et skjermkort som har HDCP støtte
    I følge prisguiden får du HD-DVD addon til overkant av 1500 kroner. Det er ikke dyrt når det følger med 5 HD-DVD filmer.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Men tenk om Microsoft om et års tid kommer med en ny utgave av Xbox som gruser PS3 på ytelse og spillstøtte...
    Det gjør de forsåvidt allerede...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Men tenk om Microsoft om et års tid kommer med en ny utgave av Xbox som gruser PS3 på ytelse og spillstøtte...
    Om de gjør det blir de selv gruset av millioner av Xbox 360-eiere som føler seg forbigått. Uansett har de ingen grunn til å lansere noe nytt der, da PS3 og 360 ser ut til å prestere ganske likt på de fleste områder rent teknisk, og Xbox overgår PS3 når det gjelder spillutvalg og ikke minst salg.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men jeg tror vi kan avslutte diskusjonen rundt hvilket format som gir best bilde. Begge format gir ekstremt god bildekvalitet, og det er nok mer begrensning i fremviser fremfor formatet i seg selv.
    Nettopp Er jo svært få som har en fullHD supermegadupercolorrealmotiondrive projektor som evt skal kunne vise klar forskjell mellom formatene. For folk flest, ja til og med de fleste entusiaster så er forskjellen minimal og begge format er i stand til å vise ett knallbra bildet.

Tror det er utvalg av både spillere, film og ikke minst pris som er det viktigste i denne krigen...

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Da er valget avgjort for min del. Det blir BluRay. Foreløpig ihvertfall. Blir det ingen avklaring av formatkrigen, kjøper jeg en HD DVD-spiller etterhvert hvis filmutvalget gjør det nødvendig. Og hvis HD DVD mot formodning skulle vinne, tipper jeg min nyinnkjøpte BD-P1400 da er moden for utskifting uansett.
    Klarer ikke helt å dy meg. (Dette gjør HD DVD fan hver gang en proklamerer at de har valgt deres side.)

Gratulerer Jordan, du kommer til å bli kjempe fornøyd med valget ditt, utvalget på BD disk er klart best og størst. Salgsmessig så er det helt klart det største formatet så dette er et godt valg.

Blir format krigen for lang og det blir for mange titler en bare må ha, så har du allerede forstått hva du vil gjøre.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelsen av Close Encounters of the Third Kind er oppe på High-def Digest!

"Bottom Line: Highly Recommended (4,5/5 stjerner)"

'Close Encounters' is still so etched in the popular consciousness that it's hard to believe that it's been thirty years since it first hit theaters. Although the film has been released in a myriad of different versions (all presented in full on this Blu-ray), whichever version you personally prefer, the film remains an uplifting experience that's an absolute landmark of the science fiction genre. This first-ever high-def release truly is the 'Ultimate Edition' -- I've never seen the film look or sound better, and the extras are a great mix of both new and old. Top it all off with some nifty collectible packaging, and you've got a great release that easily earns its hefty $49.95 price tag. Mr. Spielberg, I'm ecstatic that you've finally jumped into high-def with 'Close Encounters,' and I can't wait to see what's next.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Invasion Announced for Blu-ray

Blu-ray.com - The Invasion Announced for Blu-ray
    Posted November 8, 2007 by Josh

Warner Bros. Warner Home Video has announced that they will bring 'The Invasion' to Blu-ray on January 8th, day-and-date with the DVD release. Presented on a BD-50, video will be presented using VC-1 at 1.85:1 1080p accompanied by a 5.1 Dolby TrueHD track. Extras include the "We've Been Snatched Before" documentary and three featurettes.

The Invasion tells the story of a mysterious epidemic that alters the behavior of human beings. When a Washington D.C. psychiatrist (Nicole Kidman) discovers the epidemics origins are extraterrestrial, she must fight to protect her son, who may hold the key to stopping the escalating invasion.

Blir dette en BD eksklusiv tittel eller?
    Hva betyr dette i forhold til at disk plass ikke har noen betydning i format krig diskusjon.
    Her kommer i alle fall et argument som blir pro BD i forhold til at BD har 50 GB disk plass.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nærmer seg 500 000 standalone's bare i USA, det er jaggu ikke dårlig:-D

The HD DVD camp is glowing over reports that the temporary price cut of the entry-level Toshiba HD DVD player is pushing U.S. household penetration toward the 500,000-unit mark.

Industry sources say that in the three days after Wal-Mart lowered the price of the second-generation HD-A2 player to less than $100, the big discount chain sold 60,000 units. Other chains that matched the price, both in stores and online, brought the total sold to nearly 100,000 units. Add that to the estimated 320,000 dedicated HD DVD players already in homes, and total household penetration is at about 420,000 units — a number format backers expect will exceed 500,000 units by the end of this month.

The Toshiba player previously sold for the list price of $299, but then Wal-Mart and other retailers a few days before Halloween went down to below $200 and, on Nov. 2, $99.

On the Blu-ray side, the cheapest stand-alone players — from Sony, Samsung and Sharp — list for $499, with Amazon.com selling the Sony BDP-5300 for $439, the Samsung BD-P1400 for $405 and the Sharp Aquos BDHP20U for $414. All three are 1080p, while the Toshiba HD-A2 is 720p/1080i. The PlayStation 3, which also plays Blu-ray discs, lists as low as $399. It’s $389 at Wal-mart.

This week, the HD-A2 is back up to $199 on Wal-Mart’s Web site, with a mail-in offer for five free HD DVD movies. The Sony BDP-S300 is $449 and comes with seven free movies.
    Home Media Magazine - Bringing Digital Entertainment To You

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Blu-ray.com - The Invasion Announced for Blu-ray
    Posted November 8, 2007 by Josh

"Warner Bros. Warner Home Video has announced that they will bring 'The Invasion' to Blu-ray on January 8th, day-and-date with the DVD release. Presented on a BD-50, video will be presented using VC-1 at 1.85:1 1080p accompanied by a 5.1 Dolby TrueHD track. Extras include the "We've Been Snatched Before" documentary and three featurettes.

The Invasion tells the story of a mysterious epidemic that alters the behavior of human beings. When a Washington D.C. psychiatrist (Nicole Kidman) discovers the epidemics origins are extraterrestrial, she must fight to protect her son, who may hold the key to stopping the escalating invasion."

Blir dette en BD eksklusiv tittel eller?
    Hva betyr dette i forhold til at disk plass ikke har noen betydning i format krig diskusjon.
    Her kommer i alle fall et argument som blir pro BD i forhold til at BD har 50 GB disk plass.
    Hø?

Den kommer jo selvsagt på HD DVD også? 'The Invasion' Coming to HD DVD, Blu-ray Disc

Blu-ray.com har selvsagt ingen interesse av å nevne at den kommer på HD DVD også.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Hø?

Den kommer jo selvsagt på HD DVD også? 'The Invasion' Coming to HD DVD, Blu-ray Disc

Blu-ray.com har selvsagt ingen interesse av å nevne at den kommer på HD DVD også.
    Hø! Du har rett.
    Burde sjekket bedre, fikk bare med meg at den kom på BD50 og da tenkte jeg at den ikke kom ut på HD DVD.
    Men leser nå at den vil inneholde det samme på begge formatene.
    Beklager.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apetti, den beste måten å unngå slike ting på er å konsekvent ikke poste "nyheter" som kommer fra rene promoteringssider som bluray.com, thelookandsoundofperfect.com og lignende... Det er sjelden informasjon som stammer derfra stemmer noe særlig.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Apetti, den beste måten å unngå slike ting på er å konsekvent ikke poste "nyheter" som kommer fra rene promoteringssider som bluray.com, thelookandsoundofperfect.com og lignende... Det er sjelden informasjon som stammer derfra stemmer noe særlig.
    Det er jo fult mulig å lese og poste fra slike sider så lenge man tar av seg sine fargede bilder (les rød eller blå). Det er jo selvsagt at informasjon som ligger på Bluray.com (eller hva nå den siden heter) ønsker å sett BD i et godt lys og ikke ønsker å omtale HD DVD i noe annet enn negativ rettning.

Nå vet ikke jeg hva alle disse sidene heter, men HD DVD har helt sikkert en lik side som setter seg selv i godt lys og kun omtaler BD i negativ rettning.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er jo fult mulig å lese og poste fra slike sider så lenge man tar av seg sine fargede bilder (les rød eller blå). Det er jo selvsagt at informasjon som ligger på Bluray.com (eller hva nå den siden heter) ønsker å sett BD i et godt lys og ikke ønsker å omtale HD DVD i noe annet enn negativ rettning.

Nå vet ikke jeg hva alle disse sidene heter, men HD DVD har helt sikkert en lik side som setter seg selv i godt lys og kun omtaler BD i negativ rettning.
    Dette er jeg ikke enig i. Blu-ray.com og Hollywood in hidef er sider som promoterer Blu-ray, ja, men de skriver aldri negativt om HD DVD. Det har i hvertfall ikke jeg sett. Og det som står på Blu-ray.com er gjerne sammendrag av nyheter tatt fra andre sider, og hvor siden henviser til den opprinnelige teksten. Så får man tolke ting dit man vil, men at de lyver kan jeg ikke være med på.

Derfor mener jeg at at Sage tar feil, ved å si at info fra slike steder sjelden stemmer. De stemmer alltid, så langt jeg har lest. Det eneste siden gjør er å aldri omtale noe som helst om HD DVD, hverken positivt eller negativt. Ikke så rart, det er en BD-side.

Andre nyheter fra begge sider finnes på Hidefdigest.com
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    HD DVD trenger ikke egne sider for å promotere sine egne nyheter, de har allerede god dekning ute blant forumene.

Onde tunger vil ha det til at de sidene som kun omtaler HD DVD positivt omfatter:
    www.avforum.no (Norges best A/V forum, selvsagt! .)
    AVS Forum (Verdens beste A/V forum)
    High-Def Digest | HD DVD & Blu-ray News and Reviews in High Definition (Den beste websiden for nyheter om HD.)
    OBS: Alle 3 sidene er selvsagt nøytrale, hvorvidt det faktisk er en overvekt av HD DVD tilhengere på disse sidene kan kanskje diskuteres..

Kort sagt de mest respekterte sidene innenfor hvert område (IMHO).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jeg ikke enig i. Blu-ray.com og Hollywood in hidef er sider som promoterer Blu-ray, ja, men hvor skriver de "dritt" om HD DVD? Dtet har i hvertfall ikke jeg sett. Og det som står på Blu-ray.com er gjerne sammendrag av nyheter tatt fra andre sider, og hvor siden henviser til den opprinnelige teksten. Så får man tolke ting dit man vil, men at de lyver kan jeg ikke være med på.
    De spinner nyhetene slik det passer dem iallefall, ta dagens store nyhet f.eks.:

Fra Blu-Ray.com
    Sony Pictures Home Entertainment has revealed that the Blu-ray release of 'Spider-Man 3' sold 130,000 copies the first six days at retail, 15,000 more copies than the Transformers HD DVD was reported to have sold its first week on store shelves. Having shipped 400,000 copies to retailers, this represents a 30% sell-off for the title.
    I artikkelen de linker til står det klart og tydelig at Paramount rapporterte om 190.000 solgte, altså solgte ikke Spiderman 3 mer i henhold til den artikkelen de hentet nyheten ifra.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    HD DVD trenger ikke egne sider for å promotere sine egne nyheter, de har allerede god dekning ute blant forumene.

Onde tunger vil ha det til at de sidene som kun omtaler HD DVD positivt omfatter:
    www.avforum.no (Norges best A/V forum, selvsagt! .)
    AVS Forum (Verdens beste A/V forum)
    High-Def Digest | HD DVD & Blu-ray News and Reviews in High Definition (Den beste websiden for nyheter om HD.)
    OBS: Alle 3 sidene er selvsagt nøytrale, hvorvidt det faktisk er en overvekt av HD DVD tilhengere på disse sidene kan kanskje diskuteres..

Kort sagt de mest respekterte sidene innenfor hvert område (IMHO).
    Det tklev prøver å si er at HD DVD har ingen slike sider som Blu-ray.com og hollywoodinhidef.com.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    De spinner nyhetene slik det passer dem iallefall, ta dagens store nyhet f.eks.:

Fra Blu-Ray.com

I artikkelen de linker til står det klart og tydelig at Paramount rapporterte om 190.000 solgte, altså solgte ikke Spiderman 3 mer i henhold til den artikkelen de hentet nyheten ifra.
    Når det gjelder Paramount og tall; enten det er i antall solgte disker eller i dollar, så er det antagelig kun HD DVD-siden som har tillit til disse. Det tok Sony Pictures ganske lang tid før de gikk ut med tall på solgte Spderman 3. Det tok ikke veldig lang tid før Paramount klarte å telle opp 190k solgte enheter, som få i bransjen trodde på. Og senere tall har vist at dette er vel ambisiøst.

Sony oppgir antall solgte og antall shipped, og i disse tallene er ikke boksen eller filmene som er bundlet med PS3 inkludert.

Ser ikke hvordan de spinner dette...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Paramount og tall; enten det er i antall solgte disker eller i dollar, så er det antagelig kun HD DVD-siden som har tillit til disse. Det tok Sony Pictures ganske lang tid før de gikk ut med tall på solgte Spderman 3. Det tok ikke veldig lang tid før Paramount klarte å telle opp 190k solgte enheter, som få i bransjen trodde på. Og senere tall har vist at dette er vel ambisiøst.

Sony oppgir antall solgte og antall shipped, og i disse tallene er ikke boksen eller filmene som er bundlet med PS3 inkludert.

Hmm.. Jeg tror rett og slett ikke noe som helst på at Spideman 3, enkeltfilmen, solgte mer enn Transformers.. Jeg tror ikke det er mulig utifra hvordan filmen ble mottatt blant folk. Prisingen på triologien skulle også tilsi at mange valgte å kjøpe den istedet for 3'er..

La oss si at det du skriver er riktig: 130.000 Spiderman 3 enkeltfilmer ble solgt, jeg tipper at nesten like mange kjøpte trilogien, totalt skulle det bli 260.000 bokser med Spiderman 3.. Hvorfor har ikke Sony gått ut og utbasunert dette dersom det er slik? Det er jo en kjempenyhet dersom de har solgt så mange enheter av en film!

Jeg kan vedde ganske mange penger på at de 130.000 enheten inkluderer Spiderman trilogien.. Det kan jeg tro, at trilogi+enkeltfilm har solgt mer enn Transformers.. (Dvs. at Sony har brukt tall fra Nielsen e.l. som er lavere enn de reelle salgene.)

PS: Hvor har du lest i den pressemeldingen at boksen ikke er inkludert i de tallene? Jeg har ikke funnet det noen plass annet enn på Blu-Ray.com..

Det er to muligheter slik jeg ser det:
    1. Transfomers solgte faktisk 190.000 enheter, og Spiderman 3 enkeltdiscen solgte faktisk 130.000 enheter (plus 100.000 enheter som del av triologien).
    2. Sony bruker tall fra Nielsen, som ikke inkluderer alle retailerne, og de 130.000 inkl. både bokssettet og enkeltfilmen. De samme tallene for Transformers er 115.000.

Jeg tror mest på alternativ 2..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er jo ikke nevnt om boksen er med eller ikke.

Og når de oppgir shipped på 400 tusen, som sikkert er korrekt, og ett tall mange vil tro på. Så kan det være lett å plusse på en del ekstra på det andre tallet, eller hvordan man legger det frem for å få litt positive nyheter for salgstall.

130 K er nok riktig, men inkludert boksen. Boksen har jo i følge Amazon solgt bedre enn filmen alene. Og hvis da boksen hadde solgt over 130 K, så ville nok Sony slått på stortromma og nevnt at en "dyr" BD boks selger bedre enn en HD DVD sin største tittel.

Men de har jukset litt, for det hadde vel ikke vært noen nyheter i at Spider-Man boksen selger 80 tusen og film 3 kun 50 tusen. Men slå dem sammen, som så har filmen solgt mye.

Vi får nok vente å se hva som bor i BD salgs potensialet når Pirates 3 kommer, selv om den også var like skuffende som Spider-Man 3.

Blir ikke den en HD salgs rekord så kan nok Sony må innse at PS3 er til spill, og HD DVD er for film. (selv om det er Disney som gir den ut)

Men den setter nok garantert rekord, og hvis jeg tar skikkelig lite i så selger den lett 200 tusen første uke, kanskje allerede første dag.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jeg ikke enig i. Blu-ray.com og Hollywood in hidef er sider som promoterer Blu-ray, ja, men de skriver aldri negativt om HD DVD. Det har i hvertfall ikke jeg sett. Og det som står på Blu-ray.com er gjerne sammendrag av nyheter tatt fra andre sider, og hvor siden henviser til den opprinnelige teksten. Så får man tolke ting dit man vil, men at de lyver kan jeg ikke være med på.

Derfor mener jeg at at Sage tar feil, ved å si at info fra slike steder sjelden stemmer. De stemmer alltid, så langt jeg har lest. Det eneste siden gjør er å aldri omtale noe som helst om HD DVD, hverken positivt eller negativt. Ikke så rart, det er en BD-side.

Andre nyheter fra begge sider finnes på Hidefdigest.com
    Nei dem har helt sikkert ikke på seg blå briller når dem skriver.....

Side 398 av 653 FørsteFørste ... 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 394 395 396 397 398 399 400 401 402 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •