HD formatkrigen. - Side 395

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 395 av 653 FørsteFørste ... 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 391 392 393 394 395 396 397 398 399 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 ... SisteSiste
Viser resultater 7,881 til 7,900 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    100 000 HD DVD spillere solgt på 3 dager eller eventuelt på 1 uke er fantastisk bra for HD DVD i denne krigen.
    Men uten slike kampanje uker som forrige uke så blir det vell lenge til vi får se slike uker igjen.
    Du glemmer at de skal kjøre permanent 199 dollar tilbudet (HD-A3 + 7 filmer.)
    Salget stopper ikke nå. Blir kanskje ikke 90 000 på 3 dager, men at HD-DVD skal fortsette å selge som varmt hvetebrød med det tilbudet er det ingen tvil om.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Vi får ikke sett en slik pris her i Europa på veldig lenge, men krigen foregår i USA og ikke i Europa. Vi vil henge etter uansett hva resultatet blir i USA.

PS3 selger, men ingen som vet hvor mange som kjøper en PS3 for å bruke den til som en BD avspiller.
    Mulig at jeg pirker på det opprinnelige innlegget ditt vedrørende HD spiller til 500 kroner.

Du spør hvem vil kjøpe en BD spiller til flere tusen kroner når du får samme kvalitet i HD for 500,- kroner? Du snakker om 500,- kroner, og da er vi i Norge normalt.
    Samtidig så var dette er kampanje forrige helg i USA, altså de prisene var ikke lenger tilgjengelig når du poster dette, litt senere så spør du hvor lenge skulle dette vare?
    BD spillere til flere tusen kroner... er du da i USA fremdeles eller? Det er forventet at de billigste BD spillerne havner under 400 $ og da er vi faktisk i overkant av 2000 kroner. Dette er altså ikke flere tusen kroner som du skriver.
    Litt korrekthet er viktig her.

Det er vell for enkelt å si at det bare er format krigen i USA som teller, forstår at noen ønsker å hevde det, da det er et av få steder hvor HD DVD faktisk kan regnes med.
    Jeg er sikker på at software produsenten først og fremst ser på det totale volumet de selger.
    Dessverre så får vi veldig lite tall på disk salg både i USA og resten av verden, så det totale bildet har vi ikke.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de PS3'ene som selges, hvor mange av de brukes til å se på Blå-filmer? Regner man kun PS3 som blå-disk spiller (unnlater å ta med standalone spillerene), for man under en Blå-disk film pr PS3 - dette er sett på før her i tråden. Helt klart at PS3 har et potensial, men det er bare så få som benytter seg av det.

Forhåpentligvis har vi kun en stadard etter jul neste år/ Q1 2009. Frem til det vil krigen sørge for at pris nivået stabilisere seg på et lavt nivå sett i forhold til dvd introduksjonen. Skrur det vinnende formatet opp prisen på bakgrunn av "monopol"/seier/alene i markedet, vil garantert brukerene snu dem ryggen hardt og brutalt.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salget stopper ikke nå. Blir kanskje ikke 90 000 på 3 dager, men at HD-DVD skal fortsette å selge som varmt hvetebrød med det tilbudet er det ingen tvil om.
    Hvordan kan du si at jeg glemmer at de skal kjøre permanent 199 dollar tilbudet???
    Jeg er fullstendig klar over det!
    Hva slags effekt de neste ukene HD DVD får av kampanjen på 99 $ vet vi ikke ennå.
    Det kan jo i verste fall stoppe opp, fordi forbrukeren venter på nye kampanjer eller at de som hadde planer om å kjøpe HD DVD spillere nå har gjort det.
    Men det kan også ha fått den effekten at det har satt HD DVD ordentlig på kartet for mange nye forbrukere.
    Vi får se.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen det er så mange HD DVD filmer som jeg bare må ha, så kjøper jeg en HD DVD spiller uansett om den koster 2000,- eller 6000 kroner. Jeg får bare håpe at jeg ikke blir tvunget til å kjøpe en Thosiba. Det blir i så fall heller en dyr kombispiller, dersom valget står mellom det og Thosiba.
    Er det generelt Toshiba du er imot eller noe med dagens spillere du ikke liker?

Var det ikke onkyo som skulle komme med en HD DVD spiller?

For meg er det alt for mye bra HD film på begge formater til at jeg kan kutte den ene siden.

(Dette er ikke til deg Appeti, men bare noen observasjoner på forumer rundt om: En del av de hardbarka fansen (både røde og blå) kan finne på å uttale ting som at de aldri vil kjøpe det andre formatet fordi de ikke har noen filmer som er verdt å se. Da er der artig å se kanskje de samme folka linke til webshops der man kan bestille europeiske/asiatiske utgaver av en film som opprinnelig var på "fiendens" format men der utgis av et annet distrubisjonsselskap og derfor dukker opp på deres eget format of choice æddabædda osv).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ha en lengre positiv effekt. F.eks ved oppmerksomheten rundt dette salget i media.. (det får til og med overskrifter så langt borte som i Norge). Og ved en også gunstig priset A3 spiller som skal vedvare, så kan det hende at de som fikk litt interesse for HD DVD lettere punger ut for A3'n etter at A2 tilbudet er over.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Er det generelt Toshiba du er imot eller noe med dagens spillere du ikke liker?

Var det ikke onkyo som skulle komme med en HD DVD spiller?

For meg er det alt for mye bra HD film på begge formater til at jeg kan kutte den ene siden.

(Dette er ikke til deg Appeti, men bare noen observasjoner på forumer rundt om: En del av de hardbarka fansen (både røde og blå) kan finne på å uttale ting som at de aldri vil kjøpe det andre formatet fordi de ikke har noen filmer som er verdt å se. Da er der artig å se kanskje de samme folka linke til webshops der man kan bestille europeiske/asiatiske utgaver av en film som opprinnelig var på "fiendens" format men der utgis av et annet distrubisjonsselskap og derfor dukker opp på deres eget format of choice æddabædda osv).
    Alt AV ustyret jeg har er fra Pioneer, med unntak av de to første plasma TV'ene som er Panasonic (på loft stuen og soverommet) og PS3 spilleren.
    Det kan kanskje høres jålete ut, men Toshiba fenger liksom ikke i ørene mine, sier ikke at de leverer dårlige produkter.

Er ellers enig med deg, at disse hardbarka fansen (på begge sider) som aldri skal kjøpe det andre formatet fordi de ikke har noen filmer som er verdt å se er ganske patetiske syntes jeg. Det er klart det er gode utgivelser på begge sider. Den dagen jeg ikke får kjøpt: Star Wars, LOTR, Gladiator eller The Goodfather på HD formatet jeg har valgt så kommer det kombi eller HD DVD spillere i huset mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan kanskje høres jålete ut, men Toshiba fenger liksom ikke ørene mine, sier ikke at de leverer dårlige produkter.
    Min andre DVD-spiller, innkjøpt i 1998, var en sonefri Toshiba (modellbenevnelsen kan jeg dessverre ikke huske). Det var en kjempespiller, og den eneste jeg har hatt blant fire rene DVD-spillere som konverterte NTSC til PAL internt uten å levere et bilde som hakka som bare f***. Bildekvaliteten var det lite å utsette på. Så min erfaring er at Toshiba leverer bra produkter. De leverer også en mengde datakomponenter til andre merker enn sine egne datamaskiner/laptop'er, og det er nok ikke uten grunn.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Min andre DVD-spiller, innkjøpt i 1998, var en sonefri Toshiba (modellbenevnelsen kan jeg dessverre ikke huske). Det var en kjempespiller, og den eneste jeg har hatt blant fire rene DVD-spillere som konverterte NTSC til PAL internt uten å levere et bilde som hakka som bare f***. Bildekvaliteten var det lite å utsette på. Så min erfaring er at Toshiba leverer bra produkter. De leverer også en mengde datakomponenter til andre merker enn sine egne datamaskiner/laptop'er, og det er nok ikke uten grunn.
    Jeg kjenner flere som har Toshiba AV utstyr (også HD DVD spiller) og som er fornøyde. Det er ikke det det handler om, Toshiba fenger bare ikke hos meg.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba fenger bare ikke hos meg.
    Det er sært, men dog forståelig for en gal og smånevrotisk kar som meg selv. Selv har jeg blitt bedre med årene og gir blanke i hva produkter måtte hete bare de er gode og gir mest mulig for penga. Her står Toshiba sterkt mener nå jeg...

Hper det kommer noen fine tilbud her hjemme nærmere jul også, så kanskje det blir en julegave til meg selv

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slysoft rekker tunge til Blu-Ray:

AnyDVD 6.1.9.6 beta - SlySoft Forum

6.1.9.6 2007 11 07
    • New (Blu-ray): AnyDVD ripper copies BD+ titles
    • New (Blu-ray): Removed "BD+ not supported" warning, as all available BD+ titles can be copied with AnyDVD ripper, or can be watched on HTPC without HDCP using PowerDVD 3104 and AnyDVD. Reports indicate, that burned BD+ titles work on PS3 and standalone players as well.
    • Note to Twentieth Century Fox: As you can see, BD+ didn't offer you any advanced security, it just annoyed some of your customers with older players. So could you please cut this crap and start publishing your titles on HD DVD? There are thousands of people willing to give you money.
    • Note to people considering to invest in HD media: Please buy HD DVD instead of Blu-ray. HD DVD is much more consumer friendly (e.g., no region coding, AACS not mandatory). Don't give your money to people, who throw your fair-use rights out of the window.
    • New (HD DVD & Blu-ray): Support for more MKBv4 titles
    • Some minor fixes and improvements
    • Updated languages

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Slysoft rekker tunge til Blu-Ray:

AnyDVD 6.1.9.6 beta - SlySoft Forum

6.1.9.6 2007 11 07
    • New (Blu-ray): AnyDVD ripper copies BD+ titles
    • New (Blu-ray): Removed "BD+ not supported" warning, as all available BD+ titles can be copied with AnyDVD ripper, or can be watched on HTPC without HDCP using PowerDVD 3104 and AnyDVD. Reports indicate, that burned BD+ titles work on PS3 and standalone players as well.
    • Note to Twentieth Century Fox: As you can see, BD+ didn't offer you any advanced security, it just annoyed some of your customers with older players. So could you please cut this crap and start publishing your titles on HD DVD? There are thousands of people willing to give you money.
    • Note to people considering to invest in HD media: Please buy HD DVD instead of Blu-ray. HD DVD is much more consumer friendly (e.g., no region coding, AACS not mandatory). Don't give your money to people, who throw your fair-use rights out of the window.
    • New (HD DVD & Blu-ray): Support for more MKBv4 titles
    • Some minor fixes and improvements
    • Updated languages
    Hvorfor tror du de sier det? Jo for Blu-ray har vist seg mye vanskeligere å kopiere enn HD-DVD.

Når det gjelder 99 dollar salget av A2 og A3 spillere så tror jeg det brått stopper opp igjen når prisen går opp til 199 dollar. Folk kommer til å huske den 99 dollar prisen og holde hardere på lommeboka når de skal kjøpe spiller.

Det er klart at Toshiba -måtte- få flere spillere ut i markedet, men jeg tror de bommet stygt når de kjørte ned prisen på denne måten. Dette var et dumpingsalg som til og med var forbudt i enkelte stater fordi varene var under kostpris. Et av de største problemene med et slikt salg er at det ikke nødvendigvis treffer den kundegruppen man ønsker. Hvor mange var det som kjøpte sin 2. eller 3. HD-DVD spiller eller erstattet en HD-DVD 360 addon i dette salget? Hvor mange kjøpte den for oppskalering av DVD film? Svaret vil vi definitivt få i software salget framover, men jeg tror ikke det blir noe særlig stort utslag.

Nye HD kunder som kjøper en spiller til 99 dollar tror jeg vil rynke på nesa av software priser på 25-30 dollar pr film. Husk at nye DVD filmer i USA selger for rundt 15-20 dollar i de store kjedene.

Det JEG så for meg som en god taktikk var om Toshiba satset mer på å kjøpe hylleplass i butikker og å kjøre på med TV reklame for å profilere formatet sitt. HD er tross alt et kvalitetsformat. Du gir ikke inntrykk av at det er et kvalitetsformat når du dumper spillere til 99 dollar stykket som kostet nærmere 800 dollar for et år siden.

Ser ut som vi nå er i endgame og Toshiba begynner å bli klar til å kaste inn håndkleet om ikke software salget tar seg opp. Hvis dumpingsalget slår feil så har de ingen strategisk vei å gå. Ingen av de andre store studioene ville ta en Paramount/DW pakke for å skifte heller. Så nå sitter Toshiba i hjørnet de har malt seg inn i og venter på dommen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spidey 3 top Blu-ray seller for Sony - 11/7/2007 - Video Business

Huffda...

Toshiba MÅTTE jo bare få ut noen flere spillere for å kompensere for de grusomme markedstallene for HD-DVD framover. Hvis dette er en indikasjon på Blu-ray salget fram mot jul så skal det jaggu holde hardt for HD-DVD.

Sony Pictures Home Entertainment’s Spider-Man 3 swung to the top of the studio’s Blu-ray roster, selling 130,000 high-def units in its first six days on shelves, according to the studio.

The studio shipped about 400,000 Spider-Man 3 Blu-ray units to retail for the title’s Oct. 30 bow, said Sony, making first-week sell-off about 30%. Sony said that does not include units bundled with the new $399 PlayStation 3.
    Så Spidey 3 ALEINE moste Transformers førsteuke-salg. Tallene inkluderer vistnok ikke trilogi-boksen.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB

Så Spidey 3 ALEINE moste Transformers førsteuke-salg. Tallene inkluderer vistnok ikke trilogi-boksen.
    He he, fremtiden ser stadig dårligere ut for HD DVD.

Det kommer jo faktisk en del blockbuster utgivelser fremover som vil kunne selge vesentlig mer en Spider-Man 3 vil jeg tro.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt AV ustyret jeg har er fra Pioneer, med unntak av de to første plasma TV'ene som er Panasonic (på loft stuen og soverommet) og PS3 spilleren.
    Det kan kanskje høres jålete ut, men Toshiba fenger liksom ikke i ørene mine, sier ikke at de leverer dårlige produkter.

Er ellers enig med deg, at disse hardbarka fansen (på begge sider) som aldri skal kjøpe det andre formatet fordi de ikke har noen filmer som er verdt å se er ganske patetiske syntes jeg. Det er klart det er gode utgivelser på begge sider. Den dagen jeg ikke får kjøpt: Star Wars, LOTR, Gladiator eller The Goodfather på HD formatet jeg har valgt så kommer det kombi eller HD DVD spillere i huset mitt.
    Skjønner at du er glad i Pioneer, men er jo først og fremst TV'ene deres som er i en egen liga for seg selv. Min Toshiba HD DVD-spiller svikter ikke et sekund på min Pioneer 508 XD! HD DVD er det mest komplette formatetet, ergo er Toshibas HD-spillere det beste du får på markedet i dag. Du burde handlet en selv, de begynner å få en hyggelig pris også....

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Spidey 3 top Blu-ray seller for Sony - 11/7/2007 - Video Business

Huffda...

Toshiba MÅTTE jo bare få ut noen flere spillere for å kompensere for de grusomme markedstallene for HD-DVD framover. Hvis dette er en indikasjon på Blu-ray salget fram mot jul så skal det jaggu holde hardt for HD-DVD.

Mulig jeg har gått glipp av noe nå, men sa ikke paramount at de solgte 190 tusen? 190 > 130 .... Selvom nielsen tallene sa noe annet.
    Kan vel kanskje hende at sony har lyvd på seg noen par tusen eksemplarer også . De har vel ikke akkurat en liten historie bak seg for å smøre fett på.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At spider-man 3 topper salgstallene er jo en bragd i seg selv, filmen stinket jo fis lang vei

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    He he, fremtiden ser stadig dårligere ut for HD DVD.

Det kommer jo faktisk en del blockbuster utgivelser fremover som vil kunne selge vesentlig mer en Spider-Man 3 vil jeg tro.
    Dere glemmer at BD kun har et ben og stå på; PS3. Spiderman3 passer bra inn i demografien der (merkelig den ikke selger mer, mon tro om det fordi filmen var en gedigen skuffelse, selv for fansen), men hva med alle andre filmer filmselskapene vil selge? Alt er ikke bare blocbusters. BD er i knipe.

Blir spennende å se om Sony kan greie å bygge et nytt format kun på noen tørre blockbusters og noen lune barnefilmer.

Dessuten solgte Transformers 190.000 første uken. Om Nielsen sier 130.000 så er 190.000 meget sannsynlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere fremdeles ikke ferdig med å krangle på vegne av deres eget fanboy-format?

Er det ikke litt flaut å snakke Sony eller Toshiba eller hva de nå heter sin sak?

La dem bringe varene litt kjappere, billigere og bedre så kan vi ta valget selv...

-k

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Er dere fremdeles ikke ferdig med å krangle på vegne av deres eget fanboy-format?

Er det ikke litt flaut å snakke Sony eller Toshiba eller hva de nå heter sin sak?

La dem bringe varene litt kjappere, billigere og bedre så kan vi ta valget selv...

-k
    Jepp, den jevne forbruker vil avgjøre dette, forhåpentligvis.

Side 395 av 653 FørsteFørste ... 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 391 392 393 394 395 396 397 398 399 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •