HD formatkrigen. - Side 394

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 394 av 653 FørsteFørste ... 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 390 391 392 393 394 395 396 397 398 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 ... SisteSiste
Viser resultater 7,861 til 7,880 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Etter hva jeg forsto så var det ett endags salg hos WalMart, men der enkelte butikker hadde nok til ettpar dagers ivrige kunder.

Andre kjeder har kontret tilbudet, hvor lenge de gjør det vet jeg ikke, men jeg tror ikke under 100 dollar spillerne er å oppdrive akkurat nå.
    De skal kjøre permanent 199 dollar tilbudet (HD-A3 + 7 filmer.)
    Enkelte butikker har så mye som 10 filmer med i prisen.
    Blir spennende og følge med salgstallene fremover, ikke minst hva Sony og BD vil finne på.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Blir spennende og følge med salgstallene fremover, ikke minst hva Sony og BD vil finne på.
    Jepp, bare synd de fleste av filmene disse minst 90.000 nye eierne kjøpte i helgen ikke kommer med på Nielsen. Uansett, det som gjelder er avspiller salget, filmselskapene vet best selv hvor mange filmer de selger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse syv filmene er altså fordelt på to som ligger i esken (tror dette er 300 og Bourne Supremacy), samt et mail-in-tilbud der man kan velge fem filmer blant femten, som de vil får tilsendt i posten etter hvert (dette har visst en tendens til å ta flere måneder)

Sånn for å presisere, så er det snakk om at enkelte butikker (f.eks. Best Buy) lar kundene plukke med seg tre filmer fra butikken i tillegg til de syv som følger med spilleren.

Som tklev har påpekt, så vil disse tre filmene telle som salg på Nielsens salgsstatistikk, mens de syv andre ikke gjør det.

Absolutt. Selv om jeg har uttrykt skepsis mot tanken om bi-bi-billige BD-spillere, så tror jeg så absolutt ikke at Sony og resten av BDA vil sitte og tvinne tomler dersom HD DVD begynner å selge store mengder spillere. De kommer garantert til å gjøre "noe". Det er bare så vanskelig å gjette seg til nøyaktig hva dette blir

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia Toshiba , 90k enheter på 3 dager var ganske imponerene ja.

Kan vel godt pga HD formatnøytralitet si heia til BD med Sony og Panasonic også, det er for min del DVD mediet jeg snarest vil se rulle rundt og dø..
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Mulig det var noe bak som jeg ikke skjønte, men...
    playX.no Best på underholdning
    Noen formening om denne kommer med både Eng og Nor lyd? Finner bare info om subtext'n.

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluray spillere kommer ikke under $400 ser det ut til:

"In an interview on Thursday, Sony Electronics President Stan Glasgow said the company's Blu-ray player prices will fall about 20 percent come the holiday season...to a rock-bottom of about $400, compared to the $200-and-cheaper HD DVD players that have been cropping up in stores."

Bloomberg.com: News

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Noen formening om denne kommer med både Eng og Nor lyd? Finner bare info om subtext'n.
    Det er faktisk gjennomgående manglende informasjon om lydspor på de aller fleste nettbutikker som selger HD. Plagsomt lite.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cdon.no er vel greie på info.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    A1 kostet bare i deler 670 dollar for 18 måneder siden, så la oss si at de har kommet ned på 300-350 dollar i delekostnader nå)?
    OBS! OBS! A1 var en PC "in disguise". Prisen på den blir totalt urealisitsk sammenlignet med dagens SoC maskiner som koster en brøkdel. Det er kun selve den optiske delen som koster noe vesentlig mer enn en skalerende DVD spiller, og hvor mye selges de for for tiden?

Amazon.com: Philips DVP5960 DVD Player with HDMI, 1080i Upscaling, DivX Ultra, USB direct: Electronics

Denne f.eks. koster ca. 60US$ hos Amazon.com.. Greit nok, du trenger en kraftigere CPU, mer minne, nettverksstøtte og HD DVD pickuppen, men alt dette koster ikke mye for Toshiba som utvikler alt dette internt/kjøper millionvis.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    OBS! OBS! A1 var en PC "in disguise". Prisen på den blir totalt urealisitsk sammenlignet med dagens SoC maskiner som koster en brøkdel. Det er kun selve den optiske delen som koster noe vesentlig mer enn en skalerende DVD spiller, og hvor mye selges de for for tiden?

Amazon.com: Philips DVP5960 DVD Player with HDMI, 1080i Upscaling, DivX Ultra, USB direct: Electronics

Denne f.eks. koster ca. 60US$ hos Amazon.com.. Greit nok, du trenger en kraftigere CPU, mer minne, nettverksstøtte og HD DVD pickuppen, men alt dette koster ikke mye for Toshiba som utvikler alt dette internt/kjøper millionvis.
    Selve drevene kan jo ikke koste all verden å produsere lenger nå som de får rimelig volum når Toshiba skal dytte de inn i alle PC'ene sine. Et HD DVD drev å sette inn i sin egen PC koster bare 700 kroner i nettbutikkene nå f.eks. (Norsk pris i Norge).

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ITavisen | Flere priskutt for HD DVD

- Det er i USA formatkrigen vil avgjøres. Europa vil uansett henge etter vinneren.
    - Med slike priser Toshiba kjører på nå, ser det dårlig ut for BD leiren. De må gjøre noe, og det fort.

Hvem vil kjøpe en BD spiller til flere tusen kroner når du får samme kvalitet i HD for 500 kroner? Altså mange her inne vil, men flertallet vil ikke.
    Med slike tall det er nå så ser jeg for meg 9:1 spillere som blir solgt er HD-DVD. Får vi se hva Sony og BD gjør.
    Hvor får jeg kjøpt HD spiller til 500 kroner?
    Når du ser for deg at 9:1 avspillere som blir solgt er HD DVD, så gjør du det samme som Thosiba og en mengde fanboys: uteglemmer totalt PS3 salget.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Når du ser for deg at 9:1 avspillere som blir solgt er HD DVD, så gjør du det samme som Thosiba og en mengde fanboys: uteglemmer totalt PS3 salget.
    Joda.. PS3 salget er viktig det, i følge VGChartz.com, så ble det solgt ca. 55000 PS3 maskiner sist uke.. Samme uken ble det mest sansynlig solgt litt over 100.000 Toshiba HD DVD maskiner, greit nok, dette var en helt spesiell helg for HD DVD, men det sier litt om potensialet de har dersom de virkelig satser..

Vi får nok aldri kjøpt HD-spillere til 500,- her i Norge, men at vi kommer til å få salg på HD DVD spillere også her før jul, det er jeg ganske sikker på. Blir litt skuffet om vi ikke ser salg ned mot 1990,- før jul.. Nå er det ikke Europa Toshiba først og fremst satser på, så det tar nok litt tid før de virkelig setter in støtet her.. Først må de sikre at de overlever i USA, så kan de begynne å kapre resten av verden..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropros VGChartz, blir litt OT dette, men setter PS3 markedet i USA litt i perspektiv:
    1 Guitar Hero III: Legends of Rock Activision 798,671
    2 Guitar Hero III: Legends of Rock Activision 271,053
    3 Guitar Hero III: Legends of Rock Activision 254,596

5 Guitar Hero III: Legends of Rock Activision 113,040

1 ukes salget av Guitar Hero III.. Ganske stor klasseforskjell, er det rart at PS3 sliter med å overbevise 3dje parts utgivere om å gi ut til PS3? Sony har satt så mye fokus på å vinne HDM krigen, at de rett og slett har glemt at det er spillene som hovedsaklig er det som selger PS3maskiner..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at BDA må gjøre noe med prissettingen fram mot jul. PS3 er billig og meget bra, men hvorfor de ikke forsøker å selge ut S300 og den første fra Panasonic til si rundt $299, er meg en gåte. Men det er mulig det skjer noe nærmere jul. Og hvor blir det av spillerne fra Funai. Disse burde ha vært et godt kort å hatt nå.
    Jeg tror Sony prioriterer litt feil her. Jeg tror de har såpass stort håp på PS3, hvis de selger en PS3 i forhold til S300, så tjener de ikke bare på salget av spilleren, men også på lisenser av spill senere. Det er jo derfor de selger PS3 til mindre enn hva den koster (akuratt slik MS gjorde det med Xbox i starten, kanskje enda).

Da er det kanskje ikke like lukerativt å tape noen kroner på S300.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Advertisement

Litt finasiell info fra CE produsentene i Japan, det ser ut som at Toshiba kan kjøre billig linjen en stund til. Sony som ikke er rapportert her gjør det jo også bra for tiden så det blir interessant å se hvilke virkemidler som tas i bruk fremover, penger skal det tydligvis ikke stå på...
    Husk at Sony er delt i flere avdelinger. TV og den delen av firmaet går som det suser. Men gaming delen, altså PS3 delen, går med enorme underskudd. Det var vel en oversikt over 3 kvartal tallene for en stund siden.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Sånn for å presisere, så er det snakk om at enkelte butikker (f.eks. Best Buy) lar kundene plukke med seg tre filmer fra butikken i tillegg til de syv som følger med spilleren.
    Mener å huske at når Best Buy lot kundene ta med 2 ekstra filmer, så var det snakk om standard DVD filmer, og ikke HD. Men det kan hende de har endret dette nå.

Og det er også viktig å huske i omtalen av alle disse ekstra filmene man får med, at BD delen også har mail-in for gratis filmer.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda.. PS3 salget er viktig det, i følge VGChartz.com, så ble det solgt ca. 55000 PS3 maskiner sist uke.. Samme uken ble det mest sansynlig solgt litt over 100.000 Toshiba HD DVD maskiner, greit nok, dette var en helt spesiell helg for HD DVD, men det sier litt om potensialet de har dersom de virkelig satser.
    Ja, det ble solgt veldig mye den helgen, men at det sier så mye om potensialet er jeg nå ikke sikker på. Her om dagen var jeg innom Europris. De hadde da et supertilbud på verktøy-tenger og skinn-belter. Kvaliteten var så som så, men tilbudet var 5-6 kr pr gjenstand. Folk gikk bananas og folk krangle nesten seg i mellom om å få fylt opp posene fort nok.

Vi mennesker er rare sånn; når en vare omtrent er gratis, så kjøper vi uansett om vi trenger det eller ei. 7 HD DVD-titler + HD DVD-spiller til $99, kan nesten sammenlignes med Europris-eksempelet; når det er "gratis" så blir det vanskelig å måle et produkt sitt potensiale.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi mennesker er rare sånn; når en vare omtrent er gratis, så kjøper vi uansett om vi trenger det eller ei. 7 HD DVD-titler + HD DVD-spiller til $99, kan nesten sammenlignes med Europris-eksempelet; når det er "gratis" så blir det vanskelig å måle et produkt sitt potensiale.
    99$ tilbudet var for en Toshiba A-2 HD DVD spiller, det er ingen titler med i kjøpet der. Du kan sende inn en kuppong hvor du kan velge mellom et veldig begrenset utvalg, og få 5 filmer. Altså har du ingen filmer å se på når du har kjøpt spilleren, det kan ta flere uker før du får de gratis filmene.

A-3 har 2 titler inne i pakken, men den ble da heller ikke solgt riktig så billig. (Med unntak av Bestbuy internettsavdeling som lot de kundene som ikke fikk A-2 få A-3 istedet for..) Jeg ser forøvrig at prisene er tilbake på relativt normalt nivå igjen nå, dvs. ca. 240US$ for A-3, så det vil nok roe seg litt ned. Men Toshiba har jo fått en utrolig gode reklame for dette stuntet, og det har gjort til skamme den uken med PR fra BDA, hvor de mer eller mindre mente at krigen var avgjort.. Igjen..

Og.. Når det gjelder potensialet, jeg mener HD DVD er nødt til å gå så lavt i pris dersom de skal klare å konkurrere med DVD.. Om 1 års tid tipper jeg 100US$ er "vanlig" tilbudspris på denne varen, og 200US$ er MSRP.. Vi får se..

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda.. PS3 salget er viktig det, i følge VGChartz.com, så ble det solgt ca. 55000 PS3 maskiner sist uke.. Samme uken ble det mest sansynlig solgt litt over 100.000 Toshiba HD DVD maskiner, greit nok, dette var en helt spesiell helg for HD DVD, men det sier litt om potensialet de har dersom de virkelig satser..

Vi får nok aldri kjøpt HD-spillere til 500,- her i Norge, men at vi kommer til å få salg på HD DVD spillere også her før jul, det er jeg ganske sikker på. Blir litt skuffet om vi ikke ser salg ned mot 1990,- før jul.. Nå er det ikke Europa Toshiba først og fremst satser på, så det tar nok litt tid før de virkelig setter in støtet her.. Først må de sikre at de overlever i USA, så kan de begynne å kapre resten av verden..
    100 000 HD DVD spillere solgt på 3 dager eller eventuelt på 1 uke er fantastisk bra for HD DVD i denne krigen.
    Men uten slike kampanje uker som forrige uke så blir det vell lenge til vi får se slike uker igjen. Ca 50 000 PS3 spillere pr. uke vil vi se mange uker fremover når vi nærmer oss jul. (antagelig høyere enn det også)
    Ja, jeg er klar over at hver PS3 spiller ikke blir brukt som BD avspiller så de tallene kan ikke sammenlignes helt. Men å ikke regne med en eneste PS 3 spiller blir veldig skjevt.
    PS3 kan helt klart ikke holde stand mot HD DVD alene, så her må nok Panasonic, Pioneer og de andre hjelpe til med å sette ned prisene sine en del.

Jeg er og var klar over at vi ikke får kjøpt HD spillere her i Norge for 500,- kroner, jeg ville bare at my2cents skulle "tenke" over hva han skriver.

Den dagen det er så mange HD DVD filmer som jeg bare må ha, så kjøper jeg en HD DVD spiller uansett om den koster 2000,- eller 6000 kroner. Jeg får bare håpe at jeg ikke blir tvunget til å kjøpe en Thosiba. Det blir i så fall heller en dyr kombispiller, dersom valget står mellom det og Thosiba.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Vi får ikke sett en slik pris her i Europa på veldig lenge, men krigen foregår i USA og ikke i Europa. Vi vil henge etter uansett hva resultatet blir i USA.

PS3 selger, men ingen som vet hvor mange som kjøper en PS3 for å bruke den til som en BD avspiller.

Side 394 av 653 FørsteFørste ... 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 390 391 392 393 394 395 396 397 398 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •