HD formatkrigen. - Side 393

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 393 av 653 FørsteFørste ... 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 389 390 391 392 393 394 395 396 397 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 ... SisteSiste
Viser resultater 7,841 til 7,860 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interessen for HD er større nå enn før, så folk er mere oppdaterte på hva HD egentlig er. Selv jobber jeg i kabelTV selskap og har support på HD. Jeg kan trygt si bare de siste månedene er henvedelsene dobbel/trippel angående HD. Folk har fått øyne opp for HD, spesielt etter at flatskjermene har blitt så billig og folk vil "bruke HD"

Jeg tror det er veldig smart av Toshiba å kjøre "gi bort pris" på spillerene sine nå. De får HD-DVD navnet ut til folk. Det er også gratis reklame da mange av nettsteder/aviser/magasiner som publiserer nyheten.
    Folk handler billig, selv de som har penger liker ikke betale mer enn de helst må.

for 1100 kroner (nye modellen) får du i tillegg sju gratis HD DVD-plater. Tilbudet, som man finner hos BestBuy og Circuit City, ser ut til å være permanent.
    Nyeste modellen av HD-DVD spilleren, 7 HD-DVD filmer og alt sammen for 1100 kroner som blir permanent, er knusende billig.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom spilleren koster 99$ trenger ikke kjøpekraften på kunden være så lav. Det er ikke noe automatikk i at kun rednecks kjøper spiller siden den er så billig. Jeg hadde også klint til på en HD DVD spiller til 500-1000spenn som et billig supplemet til min forsinkede PS3 (forbanna nettbutikk).

På den annen side virker det som amerikanerene får slengt filmer etter seg for tida, så er egentlig 25-30$ per film er reell pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Interessen for HD er større nå enn før, så folk er mere oppdaterte på hva HD egentlig er. Selv jobber jeg i kabelTV selskap og har support på HD. Jeg kan trygt si bare de siste månedene er henvedelsene dobbel/trippel angående HD. Folk har fått øyne opp for HD, spesielt etter at flatskjermene har blitt så billig og folk vil "bruke HD"

Jeg tror det er veldig smart av Toshiba å kjøre "gi bort pris" på spillerene sine nå. De får HD-DVD navnet ut til folk. Det er også gratis reklame da mange av nettsteder/aviser/magasiner som publiserer nyheten.
    Folk handler billig, selv de som har penger liker ikke betale mer enn de helst må.

Nyeste modellen av HD-DVD spilleren, 7 HD-DVD filmer og alt sammen for 1100 kroner som blir permanent, er knusende billig.
    Med den lave kursen så virker det unormalt lav for hos, men 200 dollar har "alltid" vært samme pris i USA, og de har kjørt med pris på det nivået før med 'giveaway-movies' uten skred før.

Arbeider på ett sted med svært mange ansatte, interessen for hd-filmer der er ikke målbar engang. Dog har de allerfleste hørt om HD DVD og BluRay, men har ingen planer om å kjøpe i overskuelig framtid. De fleste kjøper også 32 tommere, noen drister seg til 37 tommer, er 1 som har kjøpt seg 42 tommer. Lang tid før det blir høy penetrering av hd-spillere i Norge, tror jeg - dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Selvom spilleren koster 99$ trenger ikke kjøpekraften på kunden være så lav. Det er ikke noe automatikk i at kun rednecks kjøper spiller siden den er så billig. Jeg hadde også klint til på en HD DVD spiller til 500-1000spenn som et billig supplemet til min forsinkede PS3 (forbanna nettbutikk).

På den annen side virker det som amerikanerene får slengt filmer etter seg for tida, så er egentlig 25-30$ per film er reell pris?
    Kjøpekraft og interessen og villighet til å betale for noe er ikke synonymnt. Det jeg påpeker er at det forskjell på forbrukere som kjøper noe til 500 dollar, og de som først kjøper når det samme 'plutselig' bare koster 99 dollar. (Da mener jeg forskjell i interesse, og brukermønster for den interessen, og ikke kjøpekraft).

Jeg antydet ikke at det var 'rednecks', de tror jeg fortsatt ikke kjøper enda, hvis det ikke kommer ei pakke med ett godt utvalg av gratis country HD-DVD'er da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar alltid tid før average john tar skrittet men tidligere har jo priser vært den største barrieren noe som nå ikke er en grunn. Blir spennende å se salgstallene fremover for om toshiba klarer å pushe 100k enheter i uken så er PS3 effekten annulert.

Appropo, når disse tusener av kjøpere oppdager at de ikke kan se sine favoritter på HD-DVD, tror dere ikke at de først og fremst blir irritert på Disney & co som av politiske årsaker nekter å gi dem tilgang?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ihvertfall ikke det resulterer i at de løper ut å kjøper en BD spiller til 400 dollar.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Tar alltid tid før average john tar skrittet men tidligere har jo priser vært den største barrieren noe som nå ikke er en grunn. Blir spennende å se salgstallene fremover for om toshiba klarer å pushe 100k enheter i uken så er PS3 effekten annulert.
    Mulig de kunne solgt 100k i uken til 99-dollar, men nå som prisen er 179-199 dollar igjen (hvis jeg ikke har tatt feil), så vil de bare selge en brøkdel, kanskje 10-20k i uken?

Dette er en krig. Hvis det viser seg at Toshiba etablerer et større salg en BDA er komfortabelt med, så setter de selvsagt inn grep for å prøve å motvirke det, eller så er det jo bare å rulle rundt og dø.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formatkrigen har visst gått over alle støvleskaft på AVSforum i det siste:

AVS Forum - Announcements in Forum : Blu-ray & HD DVD Areas

Så nå har de inntil videre stengt alle HD-forumene deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Mulig de kunne solgt 100k i uken til 99-dollar
    Hva med over 90 000 på 3 dager?
    Her kommer tallene for HD-DVD etter priskuttet.

Over 90 000 solgte HD DVD spillere på en helg.
    Billig HD DVD-spiller tar av
    Spilleren koster kun $99 (550 kroner) i USA og kan vise til svært gode tall og det inkluderer «bare» butikkene Wal-Mart, Best Buy, Circuit City.

Amazon.com og andre nettbutikker er ikke med i statistikken. Det forventes derfor at tallet er langt høyere.

BetaNews regner med at Wal-Mart alene solgte mellom 40 000 og 70 000 HD-A2-spillere.

Ny modell
    Oppfølgeren HD-A3 har også solgt meget godt. Flere store butikker er allerede tomme for spilleren som koster $199 , rett over 1000 kroner. Det er prisen etter priskuttet på $100.
    ITavisen | HD DVD tar av

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-)

noen tar dette altfor seriøst.. For min del kan det sikkert bli BD selv om jeg holder en knapp på HD-DVD av ymse grunner. Samtidig så er denne krigen selvsagt ødeleggende for begge parter men vi som forbrukere er vinnere.

Har egentlig Sony så mye å gå på ? De kan ikke dumpe prisene sine uten å slå beina under de andre produsentene som fortsatt holder seg på latterlige høye priser. Toshiba har ikke slike hensyn å ta så de kan bare fortsette å pøse inn spillere i markedet selv om de sikkert ikke tjener allverden. Det er kanskje det siste "kortet" dems men det er faan meg et sterkt kort. Kvantiten er en kvalitet i seg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Jeg tror ihvertfall ikke det resulterer i at de løper ut å kjøper en BD spiller til 400 dollar.
    Tja, analyse-firmaer har spådd at det vil bli solgt ca. 1,5 millioner PS3'er i USA i november/desember. Høres i overkant mye ut - jeg tipper 1 million. Selsagt så er det en brøkdel som bruker det til 'extensive' film-titting, men en brøkdel av mye hjelper.

Tror at det kommer til å bli solgt mange blu-ray spillere også, de har vist at de kan konkurrere med 200-spillere fra Toshiba. Fortsetter Toshiba med 99 dollars stunts, så er det en annen sak, også for Toshiba - selger Toshiba 1 million 99 dollars-spillere, så vil de sannsynligvis tape 100-300 millioner på det(mine antagelser - A1 kostet bare i deler 670 dollar for 18 måneder siden, så la oss si at de har kommet ned på 300-350 dollar i delekostnader nå)?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Formatkrigen har visst gått over alle støvleskaft på AVSforum i det siste:

AVS Forum - Announcements in Forum : Blu-ray & HD DVD Areas

Så nå har de inntil videre stengt alle HD-forumene deres.
    ops:

Har observert at det har vært ekstremt dårlig klima over der en stund, men at de stenger forumet var litt uventet. Vet ikke om det hjelper, men sikkert ikke dumt med en periode i 'fryseboksen'.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig de kunne solgt 100k i uken til 99-dollar, men nå som prisen er 179-199 dollar igjen (hvis jeg ikke har tatt feil), så vil de bare selge en brøkdel, kanskje 10-20k i uken?
    Så vidt jeg har skjønt, så har salget av HD DVD-spillere ligget rundt 10-15k i uken før prisen ble satt ned til $198. Jeg er veldig spent på å se om denne prisnedgangen vil føre til en økning i salget, eller om Wal*Marts helgetilbud fører til at folk heller venter på neste kampanje.

Dette er en krig. Hvis det viser seg at Toshiba etablerer et større salg en BDA er komfortabelt med, så setter de selvsagt inn grep for å prøve å motvirke det, eller så er det jo bare å rulle rundt og dø.
    Det er klart, men det virker ikke som om de er særlig villige til å pumpe ut billige spillere. Dessuten blir det jo ofte poengtert at så lenge Toshiba selger HD DVD-spillerne såpass billig som $198, så er det ikke interessant for andre CE-produsenter å lage HD DVD-spillere. Det blir for vanskelig for dem å tjene penger på dette prisnivået.

Hva da hvis Sony begynner å selge en Blu-ray-spiller til $198? Vil det føre til at CE-produsentene som lager BD-spillere begynner å trekke seg? Hvis det ikke er interessant å konkurrere mot $198-HD DVD-spillere, så kan det vel ikke være noe bedre å konkurrere mot $198-BD-spillere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som det er bekreftet at det er solgt over 90 000 spillere (bare i USA) på 3 dager etter priskuttet på HD-DVD spillere, så hadde jeg rett at folk faktisk handler etter lommeboken
    Ikke at det var en nyhet, men overaskende bra tall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    :-)

noen tar dette altfor seriøst.. For min del kan det sikkert bli BD selv om jeg holder en knapp på HD-DVD av ymse grunner. Samtidig så er denne krigen selvsagt ødeleggende for begge parter men vi som forbrukere er vinnere.
    Det er helt legitimt å ha en favoritt. Det er når tilhengere bruker all sin tid på å snakke dritt om det andre formatet at det går galt. Brukere av forumer har en lei tendes til å tolke andres meninger og utsagn på værst tenkelig måte.

Jeg er mest opptatt av hvordan Toshiba og Sony fører denne krigen, lenge siden det har vært så artig å følge med på hvordan markeder fungerer og hvordan de kan påvirkes.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hva da hvis Sony begynner å selge en Blu-ray-spiller til $198? Vil det føre til at CE-produsentene som lager BD-spillere begynner å trekke seg? Hvis det ikke er interessant å konkurrere mot $198-HD DVD-spillere, så kan det vel ikke være noe bedre å konkurrere mot $198-BD-spillere?
    Veldig godt poeng. Men de kan ikke rulle rundt og dø heller. De kan selge til 298 dollar - de har klart å holde hjulene igang med høyere pris før, så de trenger ikke å gå helt i kjelleren.

Spørsmålet er hvormye 198 dollars spillerene vil selge. Hvis det ikke er så veldig mye mer enn før, da de lå i overkant av 200 dollar, så er de ikke så veldig bekymeret.

Men Toshiba har fått utrolig mye god reklame og 'goodwill' utifra kampanjen sin. Bedre å gjøre det enn å bruke det på reklame som forbrukerne ikke har noe igjen for.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor lenge de skal holde på med 99$ kampanjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Advertisement

Litt finasiell info fra CE produsentene i Japan, det ser ut som at Toshiba kan kjøre billig linjen en stund til. Sony som ikke er rapportert her gjør det jo også bra for tiden så det blir interessant å se hvilke virkemidler som tas i bruk fremover, penger skal det tydligvis ikke stå på...

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    HD DVD set-top player $99 sales moves units - 11/6/2007 - Video Business

OBS! Dette er ikke offisielle tall, men det er vel så nærme vi kommer enn så lenge. Videobusiness har iallefall ikke bært preg av å fare med tomme rykter tidligere, så langt fra sannheten bør det ikke være.

Noen artige tall fra denne artikkelen (og tidligere pressemeldinger):
    * 90.000 spillere solgt iløpet av 1 helg, hovedsaklig A2. Salg av A3 er ikke tatt med i disse tallene.

* ca. 100.000 Sony S300 er sendt ut til butikkene siden den ble lansert (juni i år, dvs. ca. 4-5 måneder siden)
    På en helg selger altså Toshiba like mye som den mestselgende Blu-Ray standalone spilleren...

* Microsoft gikk nylig ut og annonserte at de hadde solgt over 210.000 av sine HD DVD addon, jeg mener å ha lest en eller annen plass at HD DVD addonen hadde solgt mer enn alle Blu-Ray standalone spillere tilsammen, men jeg ser i en annen artikkel at det er brukt en annen ordlyd.

Dette kan bety at HD DVD har økt brukerbasen sin av HD DVD-stand alone med ca 18 % på bare en helg.

* Toshiba sa for noen uker siden at de igjen solgte flest standalones hver uke, og at de hadde en markedsandel på 60%. (Ekskl. HD DVD addonen) Lurer på hva den andelen blir frem mot jul..

* BDA har kun ett ess i ermen, og det er PS3.. Heldigvis for BDA så ser PS3 ut til å gjøre det veldig bra mot jul, men jeg begynner faktisk å lure på om det ikke er lenge til at HD DVD faktisk selger flere spillere i uken enn det selges PS3 spillere.. *Da* bør BDA begynne å skjelve i buksene..
    Høres pålitelig ut dette. Ryktedes jo at Wal-Mart hadde ca. 60-70.000 eks. som alle ble solgt på fredag. Videre er jo lørdagen med, samt gode salg i mange andre butikker også, samt A3 sine salg. 90.000 er nok ikke overdrevet i alle fall, heller et forsiktig estimat for helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Noen som vet hvor lenge de skal holde på med 99$ kampanjen?
    Etter hva jeg forsto så var det ett endags salg hos WalMart, men der enkelte butikker hadde nok til ettpar dagers ivrige kunder.

Andre kjeder har kontret tilbudet, hvor lenge de gjør det vet jeg ikke, men jeg tror ikke under 100 dollar spillerne er å oppdrive akkurat nå.

Side 393 av 653 FørsteFørste ... 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 389 390 391 392 393 394 395 396 397 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •