HD formatkrigen. - Side 392

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 392 av 653 FørsteFørste ... 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 388 389 390 391 392 393 394 395 396 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 ... SisteSiste
Viser resultater 7,821 til 7,840 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Gleder meg forøvrig til Cars i HD jeg også!
    Samme her. Cars (og Pixars filmer generelt) vil være en av de første filmene jeg bestiller når jeg etter hvert kjøper Blu-ray-spiller. Hvis den ikke kommer på HD DVD først, altså

Fult mulig at den ikke selger like mye som de største titlene, men den vil selge brukbart over tid, og tegnefilmer er uansett tidløs.. De kan du se på igjen-og igjen-og igjen.. Spesielt dersom du har barn i huset..
    Barn? Drit nå i dem. Det må da vel være lov å se på tegnefilmer selv om det ikke er barn i nærheten?

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det som er rart er at Phantom of the Opera på HD DVD har så lavt TrueHD-spor at jeg nesten må skru receiveren på full guffe for å få et nogenlunde realistisk trøkk. Så ett eller annet virker det som om Dolby gjør...
    Du har ikke satt compression til auto i spilleren? Den står default det på de nyere modellene iallfall. Da får man mye lavere lyd.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Barn? Drit nå i dem. Det må da vel være lov å se på tegnefilmer selv om det ikke er barn i nærheten?
    Joda, jeg har ikke noe imot å se tegnefilmer.. Men.. Jeg ser dem ikke *ofte* uten at det er barn der, for min del så holder det gjerne å se filmen en gang.. (Kan egentlig lure på hvorfor jeg gidder å samle på filmer.. )

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Du har ikke satt compression til auto i spilleren? Den står default det på de nyere modellene iallfall. Da får man mye lavere lyd.
    Akkurat den tittelen var mastret feil.. Den har altfor lavt lydtrykk, mener å huske jeg måtte skru opp lyden ca. 15 db for å få bra nok trykk.

Uansett, jeg så på Transfomers i helga, og jeg opplevde også på den at jeg måtte øke volumet med iallefall 5db for å få samme lydtrykk som jeg får med andre titler.. Jeg har slått av compression ja.. Lyden skal jo bli like bra uansett, det er bare å skru opp volumet litt, men jeg synes det er vanskelig når du ikke får samme "referanse"-volum på forskjellige titler.

Jeg håper virkelig Toshiba/HD DVD fikser slike ting, på meg virker det unødvendig at det skal være slik.. :-|Oppfatter ikke at det er et like stort problem når jeg bruker PS3ern, HD DVD har helt klart et forbedringspotensiale på dette området.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, jeg så på Transfomers i helga, og jeg opplevde også på den at jeg måtte øke volumet med iallefall 5db for å få samme lydtrykk som jeg får med andre titler.. Jeg har slått av compression ja.. Lyden skal jo bli like bra uansett, det er bare å skru opp volumet litt, men jeg synes det er vanskelig når du ikke får samme "referanse"-volum på forskjellige titler.
    Jeg er veldig uenig at lyden blir det samme med compression av og på hvis man kompenserer for volum. Problemet er at den demper bassen ved høye volum (det skjer mye) og det nytter det ikke å kompensere for. Jeg oppfatter funksjonen som en Night Listen modus. Prøv bare på den første angrepscene i transformer. Stor forskjell.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg har ikke noe imot å se tegnefilmer.. Men.. Jeg ser dem ikke *ofte* uten at det er barn der, for min del så holder det gjerne å se filmen en gang.. (Kan egentlig lure på hvorfor jeg gidder å samle på filmer.. )
    Du har en imponerende samling HD filmer tklev:wink:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske sikker på at den står på "off", men skal sjekke etterpå. Fikk litt av den samme opplevelsen på Batman og TrueHD-sporet der. Ikke like lavt, men alt for lavt etter min mening. Måtte vel sette LX60 helt opp til -5.

På Spiderman 3 i går, hadde jeg volumkontrollen på -14, både på TrueHD og PCM. Og du rakker`n som det smalt
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig uenig at lyden blir det samme med compression av og på hvis man kompenserer for volum. Problemet er at den demper bassen ved høye volum (det skjer mye) og det nytter det ikke å kompensere for. Jeg oppfatter funksjonen som en Night Listen modus. Prøv bare på den første angrepscene i transformer. Stor forskjell.
    Den er slått av..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD set-top player $99 sales moves units - 11/6/2007 - Video Business

The HD DVD format significantly pumped its installed base over the weekend, as dueling store clearances sold an estimated 90,000 Toshiba players, according to sources close to retailers.

That tally covers Friday to Sunday sales of Toshiba’s second-generation HD-A2 model, which Wal-Mart and Best Buy sold for about $99 on Nov. 2. That’s $200 less than Toshiba’s $299 list price and $100 off widespread retail pricing of $199.

The $99 players made up most of the 90,000 units sold, a source said.

Within three days, Toshiba corralled nearly as many sales as the best-selling stand-alone Blu-ray Disc player has sold since its launch. Sony’s dominant Blu-ray set-top, the $499 BDP-S300, has shipped about 100,000 since it bowed this summer.

However, the Blu-ray format still retains the largest overall installation base, due largely to the millions of PlayStation 3 hardware sold.

In fact, the 90,000 figure for HD-A2 sales could be even higher, as it doesn’t appear to include all retailer information. The figure does span consumer activity on HD-A2s at Wal-Mart, Best Buy and Circuit City, among others.

Best Buy also shaved $100 off Toshiba’s $299 third-generation player, the HD-A3, Friday through Sunday. At deadline, a Best Buy spokesman did not provide updated sales on the HD-A3.

Toshiba and the HD DVD Promotional Group also declined comment.
    OBS! Dette er ikke offisielle tall, men det er vel så nærme vi kommer enn så lenge. Videobusiness har iallefall ikke bært preg av å fare med tomme rykter tidligere, så langt fra sannheten bør det ikke være.

Noen artige tall fra denne artikkelen (og tidligere pressemeldinger):
    * 90.000 spillere solgt iløpet av 1 helg, hovedsaklig A2. Salg av A3 er ikke tatt med i disse tallene.

* ca. 100.000 Sony S300 er sendt ut til butikkene siden den ble lansert (juni i år, dvs. ca. 4-5 måneder siden)
    På en helg selger altså Toshiba like mye som den mestselgende Blu-Ray standalone spilleren...

* Microsoft gikk nylig ut og annonserte at de hadde solgt over 210.000 av sine HD DVD addon, jeg mener å ha lest en eller annen plass at HD DVD addonen hadde solgt mer enn alle Blu-Ray standalone spillere tilsammen, men jeg ser i en annen artikkel at det er brukt en annen ordlyd.
    Despite selling 210,000 of its Xbox 360 HD DVD add-ons through September—more than any individual Blu-ray standalone player—Microsoft’s strategy is to market the unit as a niche accessory.
    * Toshiba sa for noen uker siden at de igjen solgte flest standalones hver uke, og at de hadde en markedsandel på 60%. (Ekskl. HD DVD addonen) Lurer på hva den andelen blir frem mot jul..

* BDA har kun ett ess i ermen, og det er PS3.. Heldigvis for BDA så ser PS3 ut til å gjøre det veldig bra mot jul, men jeg begynner faktisk å lure på om det ikke er lenge til at HD DVD faktisk selger flere spillere i uken enn det selges PS3 spillere.. *Da* bør BDA begynne å skjelve i buksene..

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris.

sitat.
    *Da* bør BDA begynne å skjelve i buksene..

Hvorfor sjelve i buksene. De kan jo bare gjøre som Thoshiba og gi dem bort.
    Det er ikke vanskelig å selge, bare det er billig nok.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at BDA må gjøre noe med prissettingen fram mot jul. PS3 er billig og meget bra, men hvorfor de ikke forsøker å selge ut S300 og den første fra Panasonic til si rundt $299, er meg en gåte. Men det er mulig det skjer noe nærmere jul. Og hvor blir det av spillerne fra Funai. Disse burde ha vært et godt kort å hatt nå.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bra at det blir flere hd-spillere ute blant folk. 90 000 er jo ekstremt bra i HD-DVD/BD-sammenheng, men sett i sammenheng så er det jo fortsatt 'peanuts'. Omregnet til salg i norsk-målestokk hadde det jo tilsvart ca. 1500 spillere.

Spørsmålet er jo hvem som løp ut og kjøpte disse spillerene? Ivrige entusiaster som allerede har en hd-avspiller fra før? Ebay-profitører? De som egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe, men siden de gir dem bort, så ble det ett impuls-kjøp(hvor mange av de kjøperne som kommer til å kjøpe mange filmer til 25 dollar pr.stk).?

Bra for forbrukerne er disse salgene ihvertfall. Billige spillere og stadig flere kampanjer av rimelige filmer - det blir mange kjøp fremover. Det var ikke slik det første årene med DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at BDA må gjøre noe med prissettingen fram mot jul. PS3 er billig og meget bra, men hvorfor de ikke forsøker å selge ut S300 og den første fra Panasonic til si rundt $299, er meg en gåte. Men det er mulig det skjer noe nærmere jul. Og hvor blir det av spillerne fra Funai. Disse burde ha vært et godt kort å hatt nå.
    Glem Funai! Med gode Tosibha spillere til 99-199 dollar, så trenger BDA noen liggnede salg av Panasonic/Sony, ihvertfall nedimot 250 dollar på salg.

Men det er vanskelig å konkurrere med 99 dollars spillere som itillegg også kommer med 7-8 gratis filmer. 99 dollar er jo en god pris bare for filmene, så får du en hd-avspiller 'gratis' itilegg - genialt. Det er ikke rart de flyr av hyllene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. skal bli spennende å se om Spiderman 3 filmen har blitt solgt i flere eksemplarer enn det har blitt solgt A2 spillere sist uke.. :twisted:

OBS! Det var ikke med noen gratis filmer med det Walmart salget, det var et salg på noen utvalgte titler på Walmart, men altså ingenting som ble gitt bort gratis.. A3 derimot, har 2 filmer inne i pakken og du kan sende inn et kort for å få 5 gratis filmer.. I tillegg har Best Buy en kampanje hvor du kjøper spilleren til 197US$, og får plukke med deg 3 filmer gratis..

PS: Hatten av til Disney, de ser igjen ut til å gjøre en fabelaktig runde, det ser vesenlig bedre ut enn Spiderman 3 uken..

Jeg tipper at:
    Transfomers>Spiderman 3
    Shrek 3<Ratatouile

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper at:
    Transfomers>Spiderman 3
    Shrek 3<Ratatouile
    Transformers er ett fenomen. Selv på DVD så solgte Transformers sinnsykt mye, og sannsynligvis flere ganger mer enn Spiderman 3 DVD vil selge, så hvis Spiderman 3 og trioligi selger omtrent like mye(på HD), så er det bra.

Shrek 3 og f.eks. I now pronounce you.... ligger jo svært dårlig an på Amazon. I now pronounce you... var 100+ millon dollars selger i USA, og ser ut til å selge svært dårlig, sannsynligvis dårligere enn Meet the Robinsons på BD også, ikke bra når så store titler bare selger 7-15k den første uken.

Jeg digger Shrek og Shrek 2 og ser dem ganske ofte. Shrek 3 er skikkelig dårlig iforhold, etter min mening, skal bli spennende å se hvordan den vil selge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I USA får du nå kjøpt den utgående HD DVD-spilleren Toshiba A2 for hundre dollar (ca. 550 kr) i flere billigbutikker.

Splitter ny modell på billigsalg
    Mer overraskende er det likevel at den splitter nye Toshiba A3 er satt ned til 198 dollar, eller ca. 1100 kr. Dette er et prisavslag på 33 prosent i forhold til den opprinnelige utsalgsprisen.

Med på kjøpet for 1100 kroner får du i tillegg sju gratis HD DVD-plater. Tilbudet, som man finner hos BestBuy og Circuit City, ser ut til å være permanent.
    ITavisen | Flere priskutt for HD DVD

- Det er i USA formatkrigen vil avgjøres. Europa vil uansett henge etter vinneren.
    - Med slike priser Toshiba kjører på nå, ser det dårlig ut for BD leiren. De må gjøre noe, og det fort.

Hvem vil kjøpe en BD spiller til flere tusen kroner når du får samme kvalitet i HD for 500 kroner? Altså mange her inne vil, men flertallet vil ikke.
    Med slike tall det er nå så ser jeg for meg 9:1 spillere som blir solgt er HD-DVD. Får vi se hva Sony og BD gjør.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    ITavisen | Flere priskutt for HD DVD

- Det er i USA formatkrigen vil avgjøres. Europa vil uansett henge etter vinneren.
    - Med slike priser Toshiba kjører på nå, ser det dårlig ut for BD leiren. De må gjøre noe, og det fort.

Hvem vil kjøpe en BD spiller til flere tusen kroner når du får samme kvalitet i HD for 500 kroner? Altså mange her inne vil, men flertallet vil ikke.
    Med slike tall det er nå så ser jeg for meg 9:1 spillere som blir solgt er HD-DVD. Får vi se hva Sony og BD gjør.
    Helt til HD DVD-kunden ser at kvaliteten er den samme, men blir grinete på at han/ hun/ barna ikke kan spille ab Disney, Fox, MGM, Sony, Buena Vista og Lionsgate sine filmer.

Ja-ja, sier kunden, det kan jeg leve med. Universal og Paramount har jo mange titler jeg kunne tenke meg: Jurassic Park I,II,III, Jaws, E.T, Saving Private Ryan.....neeeeei, de får du ikke. Spielberg han er nemlig pro-Blu-ray han også

Neida, det blir spennende dette her, men det er fortsatt ikke sikkert om dette gjør stort med filmsalget til HD DVD. Per Johnny var inne på hvilke forbrukere som kan ha kjøpt seg en billig-spiller...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt til HD DVD-kunden ser at kvaliteten er den samme, men blir grinete på at han/ hun/ barna ikke kan spille ab Disney, Fox, MGM, Sony, Buena Vista og Lionsgate sine filmer.

Ja-ja, sier kunden, det kan jeg leve med. Universal og Paramount har jo mange titler jeg kunne tenke meg: Jurassic Park I,II,III, Jaws, E.T, Saving Private Ryan.....neeeeei, de får du ikke. Spielberg han er nemlig pro-Blu-ray han også

Neida, det blir spennende dette her, men det er fortsatt ikke sikkert om dette gjør stort med filmsalget til HD DVD. Per Johnny var inne på hvilke forbrukere som kan ha kjøpt seg en billig-spiller...
    Du må huske på at "mannen i gaten" er ikke så oppdatert.
    Når kjøperen har installert sin Toshiba HD-DVD spiller for 500 kroner, så finner ut at enkelte filmer er kun å få tak i på BD, så vile kjøperen neppe løpe ut i butikkene og svi av flere tusen på en BD spiller.
    Tilbud er tilbud, du kan vri og vrenge på det. Flertallet kjøper ting som ikke koster for mye men vil samtidig ha kvaliteten.

Så påstanden at folk vil kjøpe en BD spiller til mange dobbelt av prisen av en HD-DVD spiller fordi enkelte titler mangler, vil ikke skje. Da vil de nok heller skaffe seg matrialet på DVD formatet eller vente til det kommer på HD-DVD.

Folk flest handler etter lommeboken, og de vil helst handle billigst så mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis prisene fortsatt blir 99 dollar. Blir de 170-200 dollar og BluRay-spillerne blir justert litt i pris, så vil nok splitten være omtrent som før. Husk Toshiba har solgt spillere til 200-dollar før uten at det har forårsaket noe skred.

Er ganske sikker på at de som kjøper 99 dollar spillere kommer til å kjøpe langt færre HD-filmer enn det 'early-adopters' har gjort også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så påstanden at folk vil kjøpe en BD spiller til mange dobbelt av prisen av en HD-DVD spiller fordi enkelte titler mangler, vil ikke skje. Da vil de nok heller skaffe seg matrialet på DVD formatet eller vente til det kommer på HD-DVD.

Folk flest handler etter lommeboken, og de vil helst handle billigst så mulig.
    Der er jeg enig, men tror også at de kommer til å kjøpe de fleste titlene på dvd, men kanskje enkelte filmer på HD-DVD, pga pris. Blir det rimeligere HD-filmer, så vil de selvsagt handle flere.

Hvis de kjøper en 99 dollar-spiller, så vil de nok synes at 25-30 dollar for en film er noe stivt.

Side 392 av 653 FørsteFørste ... 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 388 389 390 391 392 393 394 395 396 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •