HD formatkrigen. - Side 390

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 390 av 653 FørsteFørste ... 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 386 387 388 389 390 391 392 393 394 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 ... SisteSiste
Viser resultater 7,781 til 7,800 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha! For en fantastisk ræva presentasjon av HD filmene...kastet i ei kurv som om det var bare billigskrot de vil kvitte seg med. Huff og huff...snakk om å gi et dårlig inntrykk til kundene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hyggelig selger fortalte også at de skulle slutte helt med PS3. Dette var fordi de fikk så dårlig priser på konsollen at de ikke tjente penger på dem. (Selgeren holdt faktisk på å importere en PS3 fra USA til seg selv). Han var litt oppgitt over Elkjøp sin holdning selv.

Tror en trygt kan konkludere med at HD er ikke satsningsområde på Elkjøp Skårer.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Enig. Det finnes butikker i Oslo som selger HD filmer til 349,-
    Helt latterlig.
    For noen sider tilbake i denne tråden stod en quote fra Nordisk Film. Det virker som de har skjønt poenget mht til pris. De mente vel at ca 30,- over DVD-pris var det folk var villige til. Personlig mener jeg maks 199,- er smertegrensa.

Edit: Den plakaten til Elkjøp er mildt sagt kritikkverdig. En eller annen burde få en alvorlig skrape. De klarer ikke engang skrive norsk! Som tidligere Elkjøpansatt gremmes jeg virkelig over den bøtta. Ser faktisk ut som siste rest av noe utdanka gamle greier. Argh

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,798
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den kurven med HD-DVD og BD filmer så interessant ut jeg, skulle bare vært noe mere utvalg og priser rundt fra 150-200 kr så hadde det vært helt topp etter min mening.

Synes kanskje det er litt betenkelig at de på en måte angir HD-klar skjermer som noe som utnytter disse nye HD formatene formatet til fulle, men det er vel forsåvidt også et skritt i riktig retning osgå.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes den kurven med HD-DVD og BD filmer så interessant ut jeg, skulle bare vært noe mere utvalg og priser rundt fra 150-200 kr så hadde det vært helt topp etter min mening.
    Smaken er som baken. For meg ser det ut som det er et eller annet som er gått ut på dato som ligger i kurver. Du finner gjerne billig skrot og gamle ting i kurver og de nye bra tingene står i hyllene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS-man

Det at alle utenom PCM sender med -4db senkning skal da ikke ha noe å si for lydkvaliteten da dette kompanseres vel med volumkontroll? Var mere inne på om TrueHD faktisk var teknisk vanskligere for utstyret noe som resulterte i dårligere lyd i praksis men ikke i teorien :-) Mindre dynamikk er jo ofte tegn på sync problemer ol hvor feil algoritmer "glatter" ut resultatet..

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    En hyggelig selger fortalte også at de skulle slutte helt med PS3. Dette var fordi de fikk så dårlig priser på konsollen at de ikke tjente penger på dem. (Selgeren holdt faktisk på å importere en PS3 fra USA til seg selv). Han var litt oppgitt over Elkjøp sin holdning selv.

Tror en trygt kan konkludere med at HD er ikke satsningsområde på Elkjøp Skårer.
    Ikke overraskende. Nå husker jeg ikke helt prisen, men jeg husker jeg så innkjøpsprisen på en PS3 rundt den tida den kom ut, og hevet kraftig på øyenbrynene over dette. En del får nok bedre priser, men det er ingen tvil om at noen tjente ikke ei krone på konsollen, og noen gikk nok i tap også.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    SVS-man

Det at alle utenom PCM sender med -4db senkning skal da ikke ha noe å si for lydkvaliteten da dette kompanseres vel med volumkontroll? Var mere inne på om TrueHD faktisk var teknisk vanskligere for utstyret noe som resulterte i dårligere lyd i praksis men ikke i teorien :-) Mindre dynamikk er jo ofte tegn på sync problemer ol hvor feil algoritmer "glatter" ut resultatet..
    Nå står det faktiskt at det bare er Dolby sine lydspor som er med -4db senking. Så både PCM og DTS vil høres høyere ut.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Nå står det faktiskt at det bare er Dolby sine lydspor som er med -4db senking. Så både PCM og DTS vil høres høyere ut.
    Korrekt.

En slik lav volumforskjell vil dessuten lett oppleves som en kvalitetsforskjell der det høyeste lysporet vil oppleves som å gi bedre lyd (dersom man ikke er påpasselig med å endre på volumknotten mellom hver gang man bytter lydspor).

Gitt at alt er innkodet med standard parametre så vil en direkte A-B svitsjing mellom TrueHD og PCM alltid spille TrueHD -4 dB lavere. Og det er det viktig å være klar over. Samme vil gjelde ved sammenlikning mellom feks Dolby Digital Plus og PCM.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiderman 3 couldnt beat Transformer
    With no strong competition hitting stores Oct. 23, Paramount Home Entertainment’s Transformers rode to the top of the DVD sellers chart for a second week. Then Spider-Man 3 swung in Oct. 30 as the second of the season’s elite club of $300 million-plus-grossing films. But despite a strong performance, some retailers reported that the webbed one wasn’t strong enough to take Transformers down
    Så at HD-DVD selger, er det ingen tvil om.
    Resten av artikkelen finner du her
    Spider-Man 3 swings strong sales - 11/2/2007 - Video Business

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God informasjon du kommer med der, Esp1, ble lettere å forstå hvorfor det oppleves forskjell mellom pcm/truehd og tidligere dd/dts, hvis man ikke korrigerer for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Spiderman 3 couldnt beat Transformer

Så at HD-DVD selger, er det ingen tvil om.
    Resten av artikkelen finner du her
    Spider-Man 3 swings strong sales - 11/2/2007 - Video Business
    Jeg beklager å måtte ødelegge litt av moroa, men denne artikkelen sikter nok til DVD-salget

Jeg tror så absolutt at Spider-Man 3 har solgt flere Blu-ray i sin første uke enn Transformers har solgt HD DVDer i sin tredje uke. Om SM3 av en eller annen grunn ikke har klart det, så må det skyldes at folk har kjøpt bokssettet i stedet. BDSM-bokssettet + SM3 har garantert solgt mer enn Transformers på HD DVD denne uka.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg beklager å måtte ødelegge litt av moroa, men denne artikkelen sikter nok til DVD-salget

Jeg tror så absolutt at Spider-Man 3 har solgt flere Blu-ray i sin første uke enn Transformers har solgt HD DVDer i sin tredje uke. Om SM3 av en eller annen grunn ikke har klart det, så må det skyldes at folk har kjøpt bokssettet i stedet. BDSM-bokssettet + SM3 har garantert solgt mer enn Transformers på HD DVD denne uka.

Hvis ikke ser det stygt ut for denne oppskrytte BD-tittelen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står jo klart og tydelig at det er DVD sales chart.

Dessuten når Paramount løyg på seg 190k solgte Transformers skulle det ikke forunder meg om de løyg på seg shipped DVDs også og ikke faktisk solgte i butikk.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Står jo klart og tydelig at det er DVD sales chart.

Dessuten når Paramount løyg på seg 190k solgte Transformers skulle det ikke forunder meg om de løyg på seg shipped DVDs også og ikke faktisk solgte i butikk.
    Du for det til å se ut som om de løy og la på 190k. Det stemmer vel ikke, uansett hvor mye du ønsker det....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du for det til å se ut som om de løy og la på 190k. Det stemmer vel ikke, uansett hvor mye du ønsker det....
    Joda, Nielsen tallene avslørte ganske klart at Paramount løyg på seg et salg som var langt over det reelle. De SHIPPET kanskje 190k, men var ikke i nærheten av salg fra butikk til kunde på 190k. Det korrekte tallet var estimert til 115k første uken.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Nielsen tallene avslørte ganske klart at Paramount løyg på seg et salg som var langt over det reelle. De SHIPPET kanskje 190k, men var ikke i nærheten av salg fra butikk til kunde på 190k. Det korrekte tallet var estimert til 115k første uken.
    Nielsen tallene tar ikke med alle butikker gutten min

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være arrogant, men les hva du siterer en gang til. Kan prøve å forklare litt nærmere: Din uttalelse som jeg siterte til, fremstiller det slik at det virker som om Paramount la på 190k enheter på toppen av det reelle salget. Dvs at dem skulle har skryti på seg 190k enheter, noe som er langt fra avviket mellom oppgitte tall fra Paramount og Nielsen sine tallene......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Der tok jeg feil, fant den på highdefdigest forumet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Nielsen tallene tar ikke med alle butikker gutten min
    Ingen teller reelle tall fra alle salg. De overvåker ett representativt utvalg og estimerer for hele markedet.

Det er påstått at Home Media og Nielsen estimerer for hhv. ca. 100% og 80% av markedet. Husker ikke hvem som gjør hva. Derfor var tallene for Transformers hhv. 115k og 89k for første uken.

PS! Aner vi en ny demodisc i butikkene? Butikker elsker å vise tegnefilmer på lcd og plasma-tvene(den er dog 2.35:1, noe som butikker misliker).

Blu-ray Review: Cars | High-Def Digest

Side 390 av 653 FørsteFørste ... 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 386 387 388 389 390 391 392 393 394 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •