HD formatkrigen. - Side 389

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 389 av 653 FørsteFørste ... 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 385 386 387 388 389 390 391 392 393 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 ... SisteSiste
Viser resultater 7,761 til 7,780 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Seriøst? Søren! Ja ja. Toshiba mistet en kunde på den elektromessen da med aktiv feilinformasjon. (De sa mye annet rart også angående HD DVD og BD så jeg burde jo lukta lunta og gjort et søk på avsforum før jeg gikk tomhendt hjem).
    Mulig jeg husker feil her nå men var det ikke problemer med den firmware upgraden som medførte sync problemer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Mulig jeg husker feil her nå men var det ikke problemer med den firmware upgraden som medførte sync problemer?
    Har lest så på avsforum i hvert fall. Men veit ikke om det er rettet nå. Da jeg så XE1 på Elektroworldmessen koblet til en Mitsubishi HC 6000 så viste HC 6000 1080p og 24hz inn som billedformat. Når jeg kjører PS3 inn på min HC 5000 hjemme så viser den 1080p og 23.98hz - som jeg forstår er det riktige. Så.... Blir ikke noe nytt Toshiba kjøp her før jeg veit de fikser dette i hvert fall. Men det bør vel gå.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ahh, jeg misunner virkelig amerikanerne de gode tilbudene de får, siste nytt er:
    Best Buy: Toshiba A3 and 10 Free movies for $199.99 - DVDTOWN.com

Best Buy er forøvrig den største HDM-aktøren i USA, men spørsmålet er om den lavere prisen er nok til å demme opp for det vesentlig bedre blockbuster utvalget til BDA før jul..??
    Skjønner ingenting her jeg nå.... var i USA i forrige uke.
    Ikke så jeg en eneste reklamesnurre for HD, samt var innom Fry's og BestBuy.
    Fry's var helt klart den værste av de (San Fransisco/Palo Alto). Ikke fant jeg lett PS3, eller HDDVD add-on heller (spurte 3-4 personer og ble sendt veggemellom før jeg tilfeldigvis fant den. De visste jo pokker ikke hva jeg spurte om engang...). Ok de hadde spillerene inne, og noen filmer, men måtte jo omtrent lete for å finne de. Mao ikke noe svære skilt/bannere. Både HDDVD og BD spillerene var plassert hulter i bulter mellom en masse DVD-spillere. Kjøpte ingenting der for å si det sånn.
    Best Buy var noe bedre. Der hadde de tross alt en egen "avdeling" med BD og HDDVD. Duden jeg snakket med hadde litt peiling, men ikke noe å skryte av. Ble stående å snakke om krigen i stedet for tekn. spesifikasjoner

Totalt sett en skuffende opplevelse, og jeg kom tomhendt tilbake til Norge (vel, foruten en Iphone da....hehe)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når skal en av partene ha baller til å lansere en film ekslusivt på HD f.eks en uke før DVD? Det hadde vært kult og ikke minst skapt rimelig blest om HD som format (uavhengig av blått eller rødt).

For Sony's del burde de laget en reklamekampanje som fysisk viste at man kunne putte BD-film i PS3'n, en ren holdningskapende kampanje. Det er tross alt solgt noen bokser, så potensialet er stort.

Jeg savner forøvrig fortsatt en salgsstatestikk som inkluderer Europa. Mitt inntrykk er at HD DVD tallene fra USA inneholder mye Europeisk import, mens BD's andel av europaimport en marginal. Det taler desverre ikke i HD DVD's favør..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    50% av PS3 eiere i statene veit ikke at den kan vise HD, og enda noen flere prosenter veit ikke at den kan spille BD. For Xbox 360 var tallene like stygge. Så hvorvidt man skal telle PS3 og 360 som HD avspillere i respektive leiere kan diskuteres. Dog de som har 360 og kjøper en addon - de kan KUN kjøpe addon'n til HD DVD film da den ikke kan brukes til noe annet. Den kan ikke brukes til spillene på 360. bare HD DVD film. Så har du kjøpt deg en HD DVD add on, så er et en HD DVD spiller og intet annet. Men å telle de som har bare en 360 uten add on spiller som HD DVD spiller er det vel ingen som gjør. PS3 derimot bruker drevet til spill og film, og med de tallene som viser at over halvparten ikke veit at den kan brukes til BD film så... .
    Det er ytterligere momenter som gjør avspiller tallene enda vanskeligere å forholde seg til.
    -Det er en (kanskje stor) andel av de 40% som vet at PS3 kan spille HD/blu-ray som utelukkende eller hovedsaklig bruker den som HD filmfremviser.
    -å bruke x-box med add on må være en spesiell brukergruppe da xbox låter som en liten støvsuger, noe som er lite forenlig med HD filmopplevelse i mitt hode. (gjelder jo også et stort antall PS3 om enn ikke i like stor grad)
    -det kan jo godt hende at en stor andel av de som kjøper 99$ HD DVD, kommer til å være godt fornøyd med oppscalert SD og at dette formodentlig store antallet avspillere ikke vil bidra særlig til salget av HD DVD film.

Det er viktig å ha avspillere ute i markedet, det mener jeg også, men grunnet punktene over (+ evt andre argumenter) så er det salget av filmer i HD format som er det avgjørende.

Mitt personlige ønske er at alle filmselskapene ble nøytrale. Da kunne gjerne "krigen" fått en vinner, men det er langt dit, og antagelig kommer vi aldri dit.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Når skal en av partene ha baller til å lansere en film ekslusivt på HD f.eks en uke før DVD? Det hadde vært kult og ikke minst skapt rimelig blest om HD som format (uavhengig av blått eller rødt)...
    Enig i dette Men grunnet piratfrykten vil de nok ikke komme med HD før SD, det ville øke sansynligheten for at det kom en like god piratutgave før SD utgaven kom på markedet (eller er jeg for paranoid på filmselskapenes vegne nå? )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    å bruke x-box med add on må være en spesiell brukergruppe da xbox låter som en liten støvsuger, noe som er lite forenlig med HD filmopplevelse i mitt hode. (gjelder jo også et stort antall PS3 om enn ikke i like stor grad)
    Kan ikke kalle det en spesiell brukergruppe.
    Har vi HD-DVD gruppe og HD-DVD spesiell brukergruppe for Xbox 360 addon?
    Xbox 360 med HD-DVD addon er ikke så mye mere støvsuger i forhold til PS3, da det er drevet som sitter i 360 som bråker og ikke HD-DVD addon.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Kan ikke kalle det en spesiell brukergruppe.
    Har vi HD-DVD gruppe og HD-DVD spesiell brukergruppe for Xbox 360 addon?
    Xbox 360 med HD-DVD addon er ikke så mye mere støvsuger i forhold til PS3, da det er drevet som sitter i 360 som bråker og ikke HD-DVD addon.
    Hvis xbox er stille når en bruker HD DVD add on så skal jeg trekke mitt utsagn. Er den det? Har hørt xbox men ikke med add on så har vel tatt en litt rask konklusjon der. Takk for utfyllende opplysning.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

x box

Trodde det var kjølevifta som lagde støy i x box360.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vifta lager jo lyd den og, men det er DVD-drevet som er hovedproblemet. Det spinner tross alt med 12x hastighet. Det er sånn sett hovedproblemet med å bruke "forrige generasjons hardware"...PS3 slipper unna med langt lavere spinnhastighet på sitt Blu-ray-drev, men oppnår likevel tilnærmet samme lesehastighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Trodde det var kjølevifta som lagde støy i x box360.
    Det er DVD drevet som sitter i Xbox 360 som lager den støyen (støvsuger lyden)
    Viftene fra Xbox 360 og PS3 har omtrent samme støynivå.
    Så kalle de som har HD-DVD addon til Xbox 360 for en spesiell brukergruppe blir feil, såfall kan vi slenge på alle som bruker en PS3 i samme gruppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Blu-Ray filmer jeg har kjøpt på amazon.com, amazon.co.uk, play.com og i butikk i Norge står det "Playstation 3 Compatible", eller "PLAYS ON PLAYSTATION 3 & Blu-Ray DISC PLAYER WITH AN HDTV".

Tror nok at Sony og filmselskapene gjøre det de kan for å informere PS3-eiere om muligheten til å spille HD.

På Sony Center er det jo også egen HD-stand med TV og PS3.

I min omgangskrets har halvparten av PS3-eierne kjøpt spilleren for Blu-Ray, mens den andre halvparten bruker PS3 aktivt til både spill og film. Jeg har faktisk kun én bekjent som har X-Box med HD-DVD add-on. Forsåvidt et godt poeng med at disse som har add-on til X-Box er bevisste kjøpere av HD-DVD, men jeg har inntrykk av at det er veldig få som kjøper add-on faktisk...

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3

Tror mange Bluray tillhengere har kjøpt PS3 og venter med Bluray spilleren til alt har normaliset seg.Sammenlignig med PS2 som DVD spiller blir helt feil da DVD var godt etablert når PS2 ble lansert.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jon-kanon
    Hvis man snakker med ansatte i Elkjøp/Expert osv (som vil stå for volumdistribusjonen av HW og filmer til massene) er 90% mest positiv til Blu-Ray, samt at de har flere filmer og spillere tilgjengelig fra Blu-Ray leiren.
    Ikke enig i dette. I starten var det veldig lite HD-DVD titler hos Elkjøp, men nå har det tatt seg opp. Jeg jobber ikke i Elkjøp, men har teknisk support som også er fra Elkjøp. Så jeg har god kontakt med de til daglig og da blir det litt ekstra snakking uten om support. Hadde en på telefon akkurat nå og i skrivende stund er det 6 titler til BD og 7 til HD-DVD hos Elkjøp Carl Berner i Oslo.

Han sa også det at det var stille på BD salget for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enig i dette. I starten var det veldig lite HD-DVD titler hos Elkjøp, men nå har det tatt seg opp. Jeg jobber ikke i Elkjøp, men har teknisk support som også er fra Elkjøp. Så jeg har god kontakt med de til daglig og da blir det litt ekstra snakking uten om support. Hadde en på telefon akkurat nå og i skrivende stund er det 6 titler til BD og 7 til HD-DVD hos Elkjøp Carl Berner i Oslo.

Han sa også det at det var stille på BD salget for tiden.
    Elkjøp er jo temmelig ubrukelig som shoppested for BD/HD-DVD da. De har et sortiment på 5-6 titler og thats it...Rocky Balboa, Taladega Nights, Istid 2, X-men 3 er stort sett det de har i hyllene. Og HD-DVD titlene er mye det samme greia med Jarhead osv. Men de kommer vel etter vil jeg tro.

Håper forøvrig å finne Die-Hard 4 og Sunshine (Blu begge to) i postkassa når jeg kommer hjem

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Rolig jenter

Om man skal sammenligne med dataverden vil TrueHD som nevnt være som å zippe en fil for så å pakke den ut. I teorien skal det da være umulig å oppleve forskjell mellom dette og PCM men her kommer andre momenter inn. Det kan være at grunnet variabel bitrate og andre kompliserende faktorer faktisk får PCM til å oppleves bedre. For min del oppfattes dette mere som en teknisk utfordring som sikkert vil bli bedre over tid. Altså vil utstyret som vanlig være avgjørende for resultatet, men å påstå at selve formatet TrueHD er dårligere en PCM blir feil.
    True HD bruker dialognormalisering som normalt senker utnivået med -4 dB. Det er denne forskjellen man hører når man sammenlikner med PCM.

Alle Dolbys codecs bruker dette; DD, DD+ og TrueHD. Dersom default parameter fro dial_norm brukes vil lydsporene kodet med en av disse codecs alltid være -4 dB lavere enn samme lydspor kodet med DTS eller PCM.

Feature Article

"Myth #2: Dialnorm reduces everything by 4 dB, altering reference level playback of a movie.

A common criticism is that Dialogue Normalization "normally" reduces the level of the soundtrack by about 4 dB. Reduces it as compared to what? You have to compare it to something else first, and then the question becomes: is the Dolby Digital soundtrack 4 dB too low, or is the other material 4 dB too high? Follow me on this one.

A lot of home theater enthusiasts are concerned with what is called "reference level playback". In a nutshell, you use test-tones (as may be found on such DVDs as AVIA) to set the volume to the same standard levels used in cinemas. The reason to do this is to hear the soundtrack at the level the movie makers intended. A concern naturally arises that if volume is being altered by Dialnorm, the sound engineer's vision is compromised. Reference level playback is in practice very very loud in the relatively small acoustic spaces of home, and we must caution you against it at this point. Not only do most find it uncomfortably loud, but as we noted in our article explaining the LFE channel, it can quickly bring a subwoofer to its knees. But for the record, let's press on.

The default power-on setting for Dialnorm on Dolby's professional AC-3 encoder, the DP569, is -27 because as we noted, that value is a perfect fit for movie soundtracks. True, this value calls for your decoder to attenuate its output by 4 dB. Fact is, the two most common reference DVDs, Video Essentials and AVIA, were encoded with the same -27 Dialnorm value, so their test noises are also being attenuated by 4 dB, making them a perfect reference for Dolby Digital movies. If you've set-up a system with either of these tools, then any movie you play will not be "reduced" by 4 dB as compared to the reference.

DTS soundtracks, unlike Dolby Digital, are not attenuated by 4 dB by your decoder. This means that if you've set up your system using AVIA or Video Essentials, the DTS soundtrack is actually going to play 4 dB too high. Yes, that's right. You read it right: On a system calibrated for reference level playback with Video Essentials or AVIA, DTS soundtracks play 4 dB too loud. Conversely (and to be fair), if you set up a system using DTS test noise, the Dolby Digital soundtrack will be 4 dB too low. Yet what is important here, and what I really want you to take away from this, is that regardless of what actual level you watch a movie at, relative to one another, there exists this 4 dB difference between DTS and Dolby Digital movie soundtracks played over consumer equipment. If at any time you are comparing soundtracks, you must turn your volume down when listening to the DTS track and/or raise it when listening to the Dolby Digital track (as the case may be) in order to hear the same level from both.

We should note that most THX-certified receivers and processors address this by attenuating DTS material by 4dB after the decode stage, effectively putting everything on level ground."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp er jo temmelig ubrukelig som shoppested for BD/HD-DVD da. De har et sortiment på 5-6 titler og thats it...Rocky Balboa, Taladega Nights, Istid 2, X-men 3 er stort sett det de har i hyllene. Og HD-DVD titlene er mye det samme greia med Jarhead osv. Men de kommer vel etter vil jeg tro.

Håper forøvrig å finne Die-Hard 4 og Sunshine (Blu begge to) i postkassa når jeg kommer hjem
    Ja, men svarte angående det med Elkjøp og salg av BD.
    Beste utvalget i Norge er nok Spaceworld Megastore i Oslo, som jeg også har support for. De har mange titler og snakket med de tidligere i dag, de får inn mange flere løpet av uken.
    De har også bra priser der, har sett filmer helt nede i 199 kroner stykket. Kjøpte V for Vendetta der i går på HD-DVD.
    Bra film og kvaliteten er det heller ikke noe negativt å si på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men svarte angående det med Elkjøp og salg av BD.
    Beste utvalget i Norge er nok Spaceworld Megastore i Oslo, som jeg også har support for. De har mange titler og snakket med de tidligere i dag, de får inn mange flere løpet av uken.
    De har også bra priser der, har sett filmer helt nede i 199 kroner stykket. Kjøpte V for Vendetta der i går på HD-DVD.
    Bra film og kvaliteten er det heller ikke noe negativt å si på.
    Bra at butikker begynner å ta inn litt utvalg og kjører litt normal pris i forhold til nettbutikkene. At de ligger 20-40 kr over nettbutikkene synes jeg er helt ok. Men ikke 70-150 kr over.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at butikker begynner å ta inn litt utvalg og kjører litt normal pris i forhold til nettbutikkene. At de ligger 20-40 kr over nettbutikkene synes jeg er helt ok. Men ikke 70-150 kr over.
    Enig. Det finnes butikker i Oslo som selger HD filmer til 349,-
    Helt latterlig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elkjøp Lørenskog

Bilder av salgsmonter på Skårer (er vel ikke akkurat "top of the line")

Side 389 av 653 FørsteFørste ... 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 385 386 387 388 389 390 391 392 393 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •