HD formatkrigen. - Side 387

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 387 av 653 FørsteFørste ... 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 383 384 385 386 387 388 389 390 391 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 ... SisteSiste
Viser resultater 7,721 til 7,740 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nordisk Film har klokketro på BD

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Klippet rett fra artikell i relase.no.
    21. november trer Nordisk Film inn på High-Def-markedet med utgivelsen av fem filmer på Blu-ray Disc (BD).

Det ble nylig klart at Nordisk Film vil utgi BD. Dette kom ikke som noen overraskelse, all den tid selskapet er distributør og salgsapparat for Sonys PLAYSTATION-system, heriblant PS3 som støtter BD-avspilling.
    Under IFA-messen i Berlin var også Nordisk Film nevnt blant independent-distributører som støtter BD-formatet.
    I siste salgsbrosjyre fra selskapet viser Nordisk Film frem filmene som skal lanseres i Blu-ray Disc (BD)-formatet den 21. november.
    Filmene er som følger: Teenage Mutant Ninja Turtles, Revolver, The Hitcher, Hannibal Rising og Children of Men.
    Målet på sikt for Nordisk Film er å få utgitt BD-ene day-and-date med DVD-ene av de viktigste filmene hver måned.
    – Jeg har stor tro på BD, men det betinger at vi får en prissetting som forbrukerne kan akseptere, i forhold til den reelle opplevelsen man har av forskjellen på DVD og BD, sier commercial director Rune Rødland i Nordisk Film.
    – En prisforskjell på 30–60 kroner kan være naturlig, men ikke priser opp mot 250–300 kroner som vi ser nå. Vi vil selge inn BD-ene våre for 134 kroner per stk. De kjedene med store rabatter kan da få dem for cirka 126 kroner. Jeg blir lei meg hvis det viser seg at butikkene bruker dette som en mulighet for å legge prisene høyere opp.
    De kjedene som til nå har satset på High-Def har gjerne priser fra 250 til 299 kroner på disse produktene.
    – Introduksjonen av High-Def går bra, slik jeg ser det, og ikke noe saktere enn DVD da det kom. Det eneste irritasjonsmomentet er at det er to formater.
    – Du har mest tro på BD?
    – Ja, helt klart. Utviklingen avhenger av hardware også, og her er BD klart ledende. Jeg tror det vil ta en fem års tid før markedet blir virkelig stort. De neste tolv månedene vil avgjøre om vi får et breddeformat for alle eller om dette bare blir noe for feinsmeckerne. Vi gjør dermed riktig i å prise produktene på en «fair» måte. Det er selvsagt ikke nok at vi med våre ti prosent av kjøpefilmmarkedet gjør det, sier Rødland, som også kan røpe at vi snart får den første norske film på BD.
    – Vi har 40 prosent markedsandel av norske filmer. Ulvenatten blir trolig en av de første på BD til neste år, sier Rune Rødland.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Jeg syns denne tråden burde være mer konstruktiv...

Jeg drister meg til å komme med følgende utsagn basert utfra diskusjonene tidligere. Tar gjerne imot synspunkt til evnetulle nyanseringer i utsagnene. Jeg kan poste dem på nytt med jevne mellomrom.

• Blu-Ray har mest støtte blant CE produsentene. Dette er i hovedsak fordi de tror at de kommer til å tjene mest mulig penger på dette formatet. Men hvis HD DVD blir det ledende formatet vil de andre komme etter. Tross alt så selger Denon, Pioneer, Marantz og de andre dyre merkene DVD spillere selv om jeg får kjøpt spiller på rimi til 300.
    • HD DVD sine spillere er mer teknisk komplette. 8 av 9 HD spillere som er tilgjengelig/blir tilgjengelig rundt jul har følgende:
      - Internett funksjonalitet
      - Dolby True HD dekoding
      - 1080p24
    • HD DVD spillerne er betaktelig billigere. EP10 har 1.3, (vil få bitstream) har 1080p24 og selges til 2995. Foreløpig er det ingen Blu-Ray spillere som har denne funksjonaliteten. (PS3 kan muligens oppgraderes senere )
    • Sony gjør det vanskeligere å selge blu-ray spillere grunnet PS3.
    • Toshiba gjør det vanskeligere å selge rimelige HD DVD spillere grunnet sine rimelige spillere.

• Blu-Ray har best studiostøtte.

• Formatet som vinner vil få filmer fra alle studioer. (hvis det totale hd markedet blir interessant nok)
    • HDi er lettere å utvikle og krever mindre av maskinene enn BDJ.
    • Det selges flere filmer pr HD DVD enhet enn Blu-Ray enhet. (spillmaskiner/addons inkludert)
    • Blu-Ray selger mest filmer for tiden.
    • PS3 er veldig viktig for Blu-Ray.
    • Det er i praksis kun Toshiba som produserer rene HD DVD enheter. (men Samsung og LG lager kombimaskiner og jeg håper at Pioneer følger etter i år)
    • Bildekvaliteten er i praksis lik. (for den store mengde vanlige forbrukere er bildekvaliteten praksis lik DVD)
    • Velger Warner å gå til Blu-Ray vil det gjør det vanskelig for HD DVD og vil mest sannsynlig bety slutten.
    • Velger Warner å gå til HD DVD vil det gjøre det vanskelig for Blu-Ray. (men de vil nok fortsatt kunne fortsette en stund iallfall)
    • HD DVD har lavere andel med lossless lyd.
    • True HD og PCM har samme kvalitet. (teskje forklaring: Hvilket word dokument inneholder mest informasjon. Det som du sendte på mail direkte, eller det som du pakket ned med winzip og pakket ut etterpå?)
    • 1080p24 betyr null og niks for 99% av forbrukerene. (de fleste forbrukeren vil uansett foretrekke 60p med natural motion funksjonalitet som gir jevne bevegelser og ikke bare jevn hakking). Nye apparater fra Philips og andre har nå støtte for natural motion og andre tilsvarende teknologier også for HD signal)
    • 1080i/p har ingen betydning for en HD ready skjerm. (der vil 720p som regel være best)
    • 1080i/p har ingen betydning (bortsett fra psykisk) for 99% av de med 1080p skjerm/projektor. (jeg klarer ikke å se forskjell med 1080i og 1080p fra min PS3) Jeg klarer heller ikke se forskjell på 1080p24 og 1080i da min skjerm konverterer det til 72hz når det er film uansett (Pioneer LX508).

Kom gjerne med saklige kommentarer til utsagnene.
    Tar ikke stilling til alle punktene men aplauderer tiltaket :-D

(quote er lett redigert da sleivspark ikke er en del av det vi trenger mer av)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser iallefall ikke ut som Warner har noe hastverk med å velge side:
    Warner Says Blu-ray Comments "Misquoted and Misconstrued" | High-Def Digest

Following several days of breathless speculation from fans and industry insiders alike, Warner is now breaking its silence on the matter, referring to Silverberg's remarks as having been "misquoted and misconstrued."
    Speaking with High-Def Digest, Jim Noonan, SVP of Strategic Promotion and Communication for Warner Home Entertainment Group said "I can tell you that Warner's position has not changed, and I know that Dan did not intend to suggest that wasn't the case. We support both formats and we have made no decision to alter that policy, nor are there any such announcements coming, or being planned."

As for speculation that the studio is waiting for Q4 sales results before making an announcement of format exclusivity -- perhaps even as soon as this January's CES in Las Vegas -- Noonan shot down any such short-term scenarios.

"Like any major company, we are always reviewing our strategies in every aspect of our business, it is what smart companies do. I can't say what may happen five, ten years down the line. But right now, Warner Bros. has made no decision to change course. We are still onboard with both formats, and will continue [with a strong line-up of new releases and catalog titles], just as we have in the past in supporting HD DVD and Blu-ray."
    Hvor mange ganger må Warner fortsette å hevde sin nøytralitet?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen grunn til å forvente noen som helst logikk fra den kanten.
    Jeg må nesten si at hovedgrunnen til at jeg håper HD DVD vinner nå er å få stoppet kjeften til SVS-man. For mer barnslige innlegg med så liten tekniske og økonomisk kompetanse skal man lete lenge etter. Han gjentatt postinger med usannheter, vrøvl og tekniske feil er i hovedsak grunnen til jeg ikke klarte å holde meg utenfor denne tråden. Det er nesten som jeg selger min PS3 i protest. Å se deg diskutere med han minner meg om når jeg diskuterer med min 14 årige datter.

Jeg syns denne tråden burde være mer konstruktiv, men det er sannsynlig for sent. Den burde vært opprettet på nytt og første innlegg burde inneholdt utsagn/sannheter som vi alle kunne blitt enige om etter hvert. (etter lange diskusjoner)
    1. Kjempe god begrunnelse for at du nesten ønsker å si at hovedgrunnen din for at du ønsker at HD DVD vinner er å få stoppet munnen på SVS-man. Jeg er imponert.
    2. Syntes starten på inlegget ditt er kjempe velloverveid og voksent.
    3. For å bruke ditt språk, dette er nesten på nivå med min datter på 5 år. Selge PS3'n min i protest. "Det ekke mulig".
    4. Når du snakker om liten tekniske og økonomisk kompetanse skal man lete lenge etter, så hadde det vært mer voksent å referere til de konkrete inleggene du reagerer på istedenfor den generelle slakten din.
    5. Jeg syntes du virkelig tilfører "nada" for å få denne tråden mer konstruktiv, noe du etterspør.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    1. Kjempe god begrunnelse for at du nesten ønsker å si at hovedgrunnen din for at du ønsker at HD DVD vinner er å få stoppet munnen på SVS-man. Jeg er imponert.
    2. Syntes starten på inlegget ditt er kjempe velloverveid og voksent.
    3. For å bruke ditt språk, dette er nesten på nivå med min datter på 5 år. Selge PS3'n min i protest. "Det ekke mulig".
    4. Når du snakker om liten tekniske og økonomisk kompetanse skal man lete lenge etter, så hadde det vært mer voksent å referere til de konkrete inleggene du reagerer på istedenfor den generelle slakten din.
    5. Jeg syntes du virkelig tilfører "nada" for å få denne tråden mer konstruktiv, noe du etterspør.
    Vel vel - resten av poengene hans er de som er interessante. Hadde vært mer artig om de som er så veloverveide her heller svarte på de enn å henge seg opp i utblåsingen hans i starten av innlegget. Men det er kanskje best i slippe?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen grunn til å forvente noen som helst logikk fra den kanten.
    Jeg må nesten si at hovedgrunnen til at jeg håper HD DVD vinner nå er å få stoppet kjeften til SVS-man. For mer barnslige innlegg med så liten tekniske og økonomisk kompetanse skal man lete lenge etter. Han gjentatt postinger med usannheter, vrøvl og tekniske feil er i hovedsak grunnen til jeg ikke klarte å holde meg utenfor denne tråden. Det er nesten som jeg selger min PS3 i protest. Å se deg diskutere med han minner meg om når jeg diskuterer med min 14 årige datter.

Jeg syns denne tråden burde være mer konstruktiv, men det er sannsynlig for sent. Den burde vært opprettet på nytt og første innlegg burde inneholdt utsagn/sannheter som vi alle kunne blitt enige om etter hvert. (etter lange diskusjoner)

Jeg drister meg til å komme med følgende utsagn basert utfra diskusjonene tidligere. Tar gjerne imot synspunkt til evnetulle nyanseringer i utsagnene. Jeg kan poste dem på nytt med jevne mellomro.

• Blu-Ray har mest støtte blant CE produsentene. Dette er i hovedsak fordi de tror at de kommer til å tjene mest mulig penger på dette formatet. Men hvis HD DVD blir det ledende formatet vil de andre komme etter. Tross alt så selger Denon, Pioneer, Marantz og de andre dyre merkene DVD spillere selv om jeg får kjøpt spiller på rimi til 300.
    • HD DVD sine spillere er mer teknisk komplette. 8 av 9 HD spillere som er tilgjengelig/blir tilgjengelig rundt jul har følgende:
      - Dolby True HD dekoding
      - 1080p24
    • HD DVD spillerne er betaktelig billigere. EP10 har 1.3, (vil få bitstream) har 1080p24 og selges til 2995. Foreløpig er det ingen Blu-Ray spillere som har denne funksjonaliteten. (PS3 kan muligens oppgraderes senere )
    • Sony gjør det vanskeligere å selge blu-ray spillere grunnet PS3.
    • Toshiba gjør det vanskeligere å selge rimelige HD DVD spillere grunnet sine rimelige spillere.

• Blu-Ray har best studiostøtte.

• Formatet som vinner vil få filmer fra alle studioer. (hvis det totale hd markedet blir interessant nok)
    • HDi er lettere å utvikle og krever mindre av maskinene enn BDJ.
    • Det selges flere filmer pr HD DVD enhet enn Blu-Ray enhet. (spillmaskiner/addons inkludert)
    • Blu-Ray selger mest filmer for tiden.
    • PS3 er veldig viktig for Blu-Ray.
    • Det er i praksis kun Toshiba som produserer rene HD DVD enheter. (men Samsung og LG lager kombimaskiner og jeg håper at Pioneer følger etter i år)
    • Bildekvaliteten er i praksis lik. (for den store mengde vanlige forbrukere er bildekvaliteten praksis lik DVD)
    • Velger Warner å gå til Blu-Ray vil det gjør det vanskelig for HD DVD og vil mest sannsynlig bety slutten.
    • Velger Warner å gå til HD DVD vil det gjøre det vanskelig for Blu-Ray. (men de vil nok fortsatt kunne fortsette en stund iallfall)
    • HD DVD har lavere andel med lossless lyd.
    • True HD og PCM har samme kvalitet. (SVS-man teskje forklaring: Hvilket word dokument inneholder mest informasjon. Det som du sendte på mail direkte, eller det som du pakket ned med winzip og pakket ut etterpå?)
    • 1080p24 betyr null og niks for 99% av forbrukerene. (de fleste forbrukeren vil uansett foretrekke 60p med natural motion funksjonalitet som gir jevne bevegelser og ikke bare jevn hakking). Nye apparater fra Philips og andre har nå støtte for natural motion og andre tilsvarende teknologier også for HD signal)
    • 1080i/p har ingen betydning for en HD ready skjerm. (der vil 720p som regel være best)
    • 1080i/p har ingen betydning (bortsett fra psykisk) for 99% av de med 1080p skjerm/projektor. (jeg klarer ikke å se forskjell med 1080i og 1080p fra min PS3) Jeg klarer heller ikke se forskjell på 1080p24 og 1080i da min skjerm konverterer det til 72hz når det er film uansett (Pioneer LX508).

Er enig i så mangt - dog hadde nok sett at hvis HD DVD skulle vinne så var det av andre årsaker enn at SVS! Man holdt kjeft. (Det ville han sikkert ikke gjort alikevel )

Ellers er det vel ikke riktig at Toshiba HD EP10 har 1080p 24? Snakket med Toshiba på den store messen i høst, og de sa at EP10 støtte 1080p60, men ikke 24. EP30 og 35 skulle støtte 24 bilder/sec sa de. Jeg spurte om dette to ganger fordi det var knalltilbud på den på messen med 5 filmer og jeg hadde kjøpt den hvis den da hadde støtte 24 bilder/sec. Jeg tilhører kanksje den 1% da som setter pris på 24bilder/sec. (Har Toshiba HD E1 fra før)

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ser iallefall ikke ut som Warner har noe hastverk med å velge side:
    Warner Says Blu-ray Comments "Misquoted and Misconstrued" | High-Def Digest

Hvor mange ganger må Warner fortsette å hevde sin nøytralitet?
    Kanskje vil begge formater få nyte denne på HD sommeren 2008? Så utrolig mye kan skje innen da, men.....

10,000 BC - Filmweb

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sone fri

Er det umulig for de filmselskapene som nå er sonefri i HD-DVD og forbli det vist de går over til Bluray.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Ellers er det vel ikke riktig at Toshiba HD EP10 har 1080p 24? Snakket med Toshiba på den store messen i høst, og de sa at EP10 støtte 1080p60, men ikke 24. EP30 og 35 skulle støtte 24 bilder/sec sa de. Jeg spurte om dette to ganger fordi det var knalltilbud på den på messen med 5 filmer og jeg hadde kjøpt den hvis den da hadde støtte 24 bilder/sec. Jeg tilhører kanksje den 1% da som setter pris på 24bilder/sec. (Har Toshiba HD E1 fra før)
    HD XE1 og EP10 har fått 1080p/24 mulighet etter siste firmware oppgradering. Nå er det kun HD E1 som ikke har denne muligheten av de Europeiske spillerne.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS-man
    Men er alle TrueHD slik, da? For da jeg switchet fra vanlig DD til PCM lossless, så kom det et "WOW" fra meg. Høyere, mer oppløst og mye mer dynamisk. Også bassen ble mye bedre. Med TrueHD fikk jeg ikke den "wow"-opplevelsen. Det er mulig at man må vri forsterkeren opp på -10 til -5, men samtidig må jo forsterkeren jobbe mye mer, da.
    Noe mer trengs vel ikke utdybes når det gjelder teknisk :-) I tilegg er det mye vås om funksjonalitet på spillerene og annet teknisk (som tklev heldigvis og andre retter til stadighet uten at det synker inn.)

Skal være enig i at starten på mitt innlegg ikke er vanlig folkeskikk, men når tråden stort sett blir ødelagt noen få personer som ikke klarer å diskutere konstruktivt klarte jeg ikke å dy meg.

Det burde jo gå ann å konkludere på punkt for punkt for å finne ut hvilket format som er best. Jeg er jo rimelig sikker på at hadde det vært omvent når det gjaldt format og støtte så ville enkelte i denne tråden argumentert byttet format de holdt med. Og da innser man jo at man ikke lenger diskuterer hvilket format som er best lenger.

Og begge formatene er gode nok til at hvis det bare hadde vært ett format så ville vi vært kjempefornøyd.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Kanskje vil begge formater få nyte denne på HD sommeren 2008? Så utrolig mye kan skje innen da, men.....

10,000 BC - Filmweb
    Ja, den ser meget bra ut Andy_Dandy. Den er i en slik klasse at innkjøp av HD spiller for det andre formatet enn hva en har valgt, blir en aktuell problemstilling som flere sikkert vil vurdere nøye.
    Går Warner eksklusive for HD DVD så blir jeg helt sikkert eier av avspiller for begge format. I min samling på 33 filmer er 11 av dem fra Warner, så for meg så er de viktige. Ikke så nøye om de blir BD eksklusive bare de fortsetter å gi ut på BD også.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Universal confirms "no plans to support Blu-ray" - Pocket-lint.co.uk - gadget news and reviews

Universal bekrefter sin rolle som eksklusiv HD DVD.. Phew.. Har vært ganske stille fra den kanten siden Paramounts eksklusivitet, så det var greit å få det bekreftet at de fortsatt synes HD DVD har en fremtid.

Med Universal, Paramount og Warner på laget så er iallefall HD DVD sikret en fremtid, kanskje litt i skyggen av Blu-Ray, men med prisingen som pågår på spillersiden så kan det hende at dette endrer seg med tiden..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Er det umulig for de filmselskapene som nå er sonefri i HD-DVD og forbli det vist de går over til Bluray.
    Jada, selvfølgelig er det en mulighet, men erfaring tilsier at de kommer til å bruke sonesperre dersom det er tilgjengelig. Se bare på DVD-utgivelsene. Disse kunne også vært sonefrie, men de er det ikke, til tross for at de gir ut nøyaktig de samme filmene sonefritt på HD DVD.

Unntaket er Warner. De tror jeg er sonefri også på vanlig DVD. Dvs. alt jeg har kjøpt av Warnertitler fra USA de siste 3 åra lar seg spille i sone 2 spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig variabel hvor kjapp de er.. Men billigste metode å frakte på tar ca. 2 uker til meg iallefall.. Den hakket over tar ca. 1 uke..
    Jepp. Det er min erfaring også. To ukers leveringstid på billigste fraktmetode ($6,50) og en uke på nest billigste ($10). Dvs. Jeg hadde forventet å få en film i dag som ble sendt forrige mandag, men den lar vente på seg. Forhåpentligvis er den på plass i morgen.

Dersom du er opptatt av å få filmer tidlig kan jeg anbefale DVDPAcific.com, de bryr seg ikke om slike ting som å vente på releasedatoen før de sender ut filmene..
    Det høres kjekt ut, ja

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt snadder til Blu Ray gutta i 2008

Jumper

Denne blir meget stor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformatorer ble bestilt 6 oktober og sendt 15 oktober. Beregnet ankomsttid er 31 oktober til 9 november.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lest resten av innlegget ditt etter hvert.
    [*]Blu-Ray har mest støtte blant CE produsentene. Dette er i hovedsak fordi de tror at de kommer til å tjene mest mulig penger på dette formatet. Men hvis HD DVD blir det ledende formatet vil de andre komme etter. Tross alt så selger Denon, Pioneer, Marantz og de andre dyre merkene DVD spillere selv om jeg får kjøpt spiller på rimi til 300.
    CE produsentene tjener lite penger på SD formatet og markedet er fallende, med BD så ønsker de å tjene penger igjen. Ikke noe galt i det og på samme måte så har Thosiba en plan om å tjene penger på HD DVD. Mulig du har rett i at dersom HD DVD blir det ledende formatet så kommer de andre etter. Men det er bør være penger å tjene på HD DVD formatet for dem. Med de lave prisene Thosiba operere med, så er det vell ingen av de store CE produsentene som ser penger å tjene på det formatet nå. Tror derfor at det sitter langt inn for dem å satse på HD DVD og jeg tror de andre CE produsentene vil strekke seg langt i krigen for at HD DVD ikke skal bli det ledende formatet.

[*]HD DVD sine spillere er mer teknisk komplette. 8 av 9 HD spillere som er tilgjengelig/blir tilgjengelig rundt jul har følgende:
    - Dolby True HD dekoding
    - 1080p24
    For å være ærlig så trodde jeg ikke at HD DVD hadde så mange som 9 avspillere. Her legger du noen føringer på hva du mener er mer teknisk komplette og har med tre punkter. Andre vil legge vekt på ting som PIP, 50 GB disk plass, lossless lyd og andre ting.
    1080p24 har i lang tid blitt avvist som ikke viktig av veldig mange HD DVD fan her inne, men ser at for deg så er det viktig. På dette punktet er det vanskelig å få en objektiv diskusjon så folk har forskjellig synspunkter for hva som er mest teknisk komplett.

[*]HD DVD spillerne er betaktelig billigere. EP10 har 1.3, (vil få bitstream) har 1080p24 og selges til 2995. Foreløpig er det ingen Blu-Ray spillere som har denne funksjonaliteten. (PS3 kan muligens oppgraderes senere )
    Umulig å motsi deg på dette, jeg er sikker på at alle BD fan gjerne ville hatt gode BD avspillere ned i 3000 kroner og lavere eller som kampanjer på 99$ i USA.[/QUOTE]

[*]Sony gjør det vanskeligere å selge blu-ray spillere grunnet PS3.
    Jaaaa, men hvordan var situasjon før Sony kom med PS3? HD DVD var det klart ledende og mest selgende formatet. Så PS3 har i alle fall åpnet øynene til mange i forhold til BD formatet og solgt mange filmer. Så det kan umulig sies at PS3 har vært negativt for BD så langt. Men de har en utfordring her, ja.

[*]Toshiba gjør det vanskeligere å selge rimelige HD DVD spillere grunnet sine rimelige spillere.
    Helt enig med deg og det innebærer at CE produsentene ikke overgir BD formatet med det første. Skal heller ikke underslå det faktum at mange forbrukere vil ha samme fabrikat på HD avspilleren som TV'n sin eller reciver'n. Og med det velger de BD til tross for høyere pris.

[*]Blu-Ray har best studiostøtte.
    Enig med deg her også, selv valgte jeg BD på grunn av at studiostøtten er klart størst for BD, for meg så er studiostøtten viktigere enn sonefrihet.
    Tenker at jeg får heller vente en måned på at jeg får filmen på rett sone enn å ikke få den i det hele tatt.

[*]Formatet som vinner vil få filmer fra alle studioer. (hvis det totale hd markedet blir interessant nok)
    Ja, det er vell det krigen handler om og derfor håper de fleste at "sitt" format vinner og blir lite objektiv i sine påstander og tolkninger.

[*]Det selges flere filmer pr HD DVD enhet enn Blu-Ray enhet. (spillmaskiner/addons inkludert)
    Sant nok. dersom en tar med samtlige PS3 som er solgt og beregner at alle bruker den som BD avspiller. Jeg registrerer at både Thosiba og enkelte HD DVD fan noen ganger tar med PS3 spillere som BD spiller og i andre sammenheng ikke. Det viktigste er at det selges klart flest BD filmer punktum.
    Med de som ikke har forstått at de har en veldig bra BD spiller i sin PS3, for man bare regne som et potesial for at BD skal kunne selge mye mer enn hva de gjør i dag.

[*]Blu-Ray selger mest filmer for tiden.
    Ja og det har de gjort i alle uker i hele år.

[*]PS3 er veldig viktig for Blu-Ray.
    Kanskje for viktig for BD egentlig.

[*]Det er i praksis kun Toshiba som produserer rene HD DVD enheter. (men Samsung og LG lager kombimaskiner og jeg håper at Pioneer følger etter i år)
    Ja, blir krigen laaang så vil nok flere gå for kombi spillere når disse får en mer akseptabel pris enn hva vi nå ser.

[*]Bildekvaliteten er i praksis lik. (for den store mengde vanlige forbrukere er bildekvaliteten praksis lik DVD)
    Uenig med deg at for den store mengde vanlig forbruker så er bildekvaliteten i praksis lik på DVD og HD. Må anta at de som har kjøpt seg en HD avspiller har koblet den opp på en HD ready skjerm og med rett kabel og da er bildekvaliteten markant forskjellig.
    Det at bilde kvaliteten på BD og HD DVD i praksis er lik er vell årsaken til at diskusjon vedrørende bildekvaliteten blir borte. Mange nye som dukker opp i forumet her etterspør nettopp det og blir oppgitte over sakligheten og den til tider lite konstruktive dialogen som er her.

[*]Velger Warner å gå til Blu-Ray vil det gjør det vanskelig for HD DVD og vil mest sannsynlig bety slutten.
    Jeg har også skrevet det et par ganger her inne. Så hva Warner gjør fremover vil få stor betydning.

[*]Velger Warner å gå til HD DVD vil det gjøre det vanskelig for Blu-Ray. (men de vil nok fortsatt kunne fortsette en stund iallfall)
    Går de for HD DVD betyr vell det at studiostøtten er temmelig 50/50 og de BD lojale studioene må utgi flere filmer. Ser en på hva Universal har gjort i starten for HD DVD så kan en nesten si at de har holdt formatet levende sammen med Warner.

[*]HD DVD har lavere andel med lossless lyd.
    Ja og siden det krever så liten ekstra plass så hadde det vært positivt for HD DVD om flere av titlene deres hadde lossless lyd. Spesielt i filmer hvor lyd har stor betydning for filmopplevelsen. For de aller fleste så har dette ikke særlig betydning, men vi som mennesker er rimelig enkle. Vi vil ha det beste bare for å kunne vite at vi har det beste.

[*]True HD og PCM har samme kvalitet. (SVS-man teskje forklaring: Hvilket word dokument inneholder mest informasjon. Det som du sendte på mail direkte, eller det som du pakket ned med winzip og pakket ut etterpå?)
    Dette er utenfor min kompetanse, denne kan du ta med SVS-mann eller andre.

[*]1080p24 betyr null og niks for 99% av forbrukerene. (de fleste forbrukeren vil uansett foretrekke 60p med natural motion funksjonalitet som gir jevne bevegelser og ikke bare jevn hakking). Nye apparater fra Philips og andre har nå støtte for natural motion og andre tilsvarende teknologier også for HD signal)
    Ser allikevel at dette var et av dine tre punkter i forhold til at HD DVD var et mer teknisk komplett format. Litt motsigende kanskje.

[*]1080i/p har ingen betydning for en HD ready skjerm. (der vil 720p som regel være best)
    Det stemmer det, men flere og flere kjøper seg Full HD skjermer og da blir dette av betydning.

[*]1080i/p har ingen betydning (bortsett fra psykisk) for 99% av de med 1080p skjerm/projektor. (jeg klarer ikke å se forskjell med 1080i og 1080p fra min PS3) Jeg klarer heller ikke se forskjell på 1080p24 og 1080i da min skjerm konverterer det til 72hz når det er film uansett (Pioneer LX508).
    Mulig at du har rett men her igjen blir det som med lyden vi ikke hører eller bilde vi ikke ser. Veldig mange av oss vil ha det med best spesifikasjon og ønsker å tro at vi ser og hører forskjellen.

Har prøvd å komme med saklige kommentarer til utsagnene dine og må innrømme deg det at de var både saklige og de inngir til konstruktiv diskusjon/dialog. Så når en først var ferdig med første delen av innlegget ditt så ble det mye bedre.

Får håpe at du beholder PS3'n din og ser på film på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Transformatorer ble bestilt 6 oktober og sendt 15 oktober. Beregnet ankomsttid er 31 oktober til 9 november.
    Når det gjelder amazons ankomstestimater, så pleier de å ta ganske godt i der Men, hvis den ble sendt den 15, så begynner det å bli svakt at du ikke har fått den ennå. Mulig det går an å legge skylden på det norske postvesenet, med tanke på at du bor så langt unna sivilisasjonen

Anyway - her er Amazons estimater på de tre siste pakkene de har sendt til meg:

Items shipped on October 31, 2007:
    Delivery estimate: November 9, 2007 - December 4, 2007

Items shipped on October 29, 2007:
    Delivery estimate: November 14, 2007 - November 15, 2007

Items shipped on October 19, 2007:
    Delivery estimate: November 1, 2007 - December 11, 2007
    (ankom fredag 2. november)

De to øverste er sendt med expedited international shipping (normalt fremme på en uke). Den siste med billigste metode (pleier å bruke to). Estimatet på film nummer to skjønner jeg ikke helt men det er nå det som står der.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar å svarer på noen av uklarhetene.

For å være ærlig så trodde jeg ikke at HD DVD hadde så mange som 9 avspillere. Her legger du noen føringer på hva du mener er mer teknisk komplette og har med tre punkter. Andre vil legge vekt på ting som PIP, 50 GB disk plass, lossless lyd og andre ting.
    1080p24 har i lang tid blitt avvist som ikke viktig av veldig mange HD DVD fan her inne, men ser at for deg så er det viktig. På dette punktet er det vanskelig å få en objektiv diskusjon så folk har forskjellig synspunkter for hva som er mest teknisk komplett.
    Grunnen til at jeg tar med 1080p24 er fordi noen her inne hele tiden sier at HD DVD ikke har den støtten. Som nevnt annen plass i innlegget ser jeg ikke noe forskjell på min Plasma. (jeg innbiller meg at jeg ser litt forskjell på projektoren (VW50). Mulig det er fordi jeg vil se det. Men hakker det gjør det :-))

Jaaaa, men hvordan var situasjon før Sony kom med PS3? HD DVD var det klart ledende og mest selgende formatet. Så PS3 har i alle fall åpnet øynene til mange i forhold til BD formatet og solgt mange filmer. Så det kan umulig sies at PS3 har vært negativt for BD så langt. Men de har en utfordring her, ja.
    Helt enig. Uten PS3 ville Blu-Ray slitt veldig. (og uten toshiba ville HD DVD slitt veldig)

Skal heller ikke underslå det faktum at mange forbrukere vil ha samme fabrikat på HD avspilleren som TV'n sin eller reciver'n. Og med det velger de BD til tross for høyere pris.
    Helt enig. Jeg er akkurat slik selv. Jeg ville heller hatt en Pioneer HD DVD spiller enn en Toshiba. (selv om Toshibane er veldig gode)

Uenig med deg at for den store mengde vanlig forbruker så er bildekvaliteten i praksis lik på DVD og HD. Må anta at de som har kjøpt seg en HD avspiller har koblet den opp på en HD ready skjerm og med rett kabel og da er bildekvaliteten markant forskjellig.
    Jeg tror det er litt opp til hva man vektlegger og hvordan man ser på det. På en vanlig TV (snitter er vel rundt 37 på nye som kjøpes) er det liten forskjell. Hvis vi tar en av de nye utgivelsen som jeg har både på Blu-Ray og DVD som er Wild Hogs syns jeg bildekvaliteten på DVD er veldig bra og forskjellen er jammen ikke stor på min 50" Pioneer. Og jo bedre utstyr man har jo mindre er forskjellen. På projektoren er det godt merkbar forskjell, men her snakker vi om under 1% av norges befolkning. (som har projektor). Forskjellen på Bean på ferie mellom DVD og HD DVD er også minimal grunnet meget god DVD utgivelse.

Får håpe at du beholder PS3'n din og ser på film på den.
    Blir nok til å beholde den til jeg finner meg en ordentlig Blu-Ray spiller. Pioneer sin BDHDP-LX95 som er en kombinert DVD/HD DVD/ Profile 2.0 Blu-Ray/ DVD Audio og SACD spiller har jeg store planer om å kjøpe. :-) (når/hvis den blir lansert)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er litt opp til hva man vektlegger og hvordan man ser på det. På en vanlig TV (snitter er vel rundt 37 på nye som kjøpes) er det liten forskjell. Hvis vi tar en av de nye utgivelsen som jeg har både på Blu-Ray og DVD som er Wild Hogs syns jeg bildekvaliteten på DVD er veldig bra og forskjellen er jammen ikke stor på min 50" Pioneer. Og jo bedre utstyr man har jo mindre er forskjellen. På projektoren er det godt merkbar forskjell, men her snakker vi om under 1% av norges befolkning. (som har projektor). Forskjellen på Bean på ferie mellom DVD og HD DVD er også minimal grunnet meget god DVD utgivelse.
    Jeg har ikke sett Wild Hogs på DVD, men har sett den på BD på min 50" Pioneer. Den har et fantastisk bra bilde (ikke at det er referanse film nr. 1) og aldri i livet om en DVD kan varte opp med et slikt bilde.
    På en rimelig HD ready 37" er det mulig at du har rett. Men det er kanskje ikke HD avspiller en skal investere i dersom en har kjøpt en rimelig HD ready LCD TV.

Side 387 av 653 FørsteFørste ... 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 383 384 385 386 387 388 389 390 391 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •