HD formatkrigen. - Side 386

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 386 av 653 FørsteFørste ... 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 382 383 384 385 386 387 388 389 390 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 ... SisteSiste
Viser resultater 7,701 til 7,720 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg venter fortsatt på Transformers. Jeg tror ikke jeg vil handle mer fra Amazon. Det går så vanvittig lang tid før filmene kommer.
    Har bare kjøpt tre filmer der da.
    Veldig variabel hvor kjapp de er.. Men billigste metode å frakte på tar ca. 2 uker til meg iallefall.. Den hakket over tar ca. 1 uke..

Dersom du er opptatt av å få filmer tidlig kan jeg anbefale DVDPAcific.com, de bryr seg ikke om slike ting som å vente på releasedatoen før de sender ut filmene..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opprinnelig skrevet av Potetgullmannen
    Kosta Toshiba HD A2 over 800 dollar for ett år siden?? Wow!

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nei, men HD-XA1 med omtrent samme specs gjorde det.
    Det stemmer ikke. Det er da ganske bra forskjeller på XA1 og A2. XA1 er førstegenerasjonspiller avløst av XA2, og var/er toppmodellen. A2 er andregenerasjonsmodellen av den rimeligere 1.generasjon A1 modellen. Du sammenligner ikke samme produktrekke en gang - og det gjør du uten å nevne det i orginalinnlegget.

Det mer enn interessant nok å se på hvor lenge HD A2 har vært på markedet, hva den kostet da den kom og hva den koster nå istedet.

Å ta snarveier som dette for å kjøpe poeng og sammenligne prisen på 1 generasjons toppmodell og andre generasjons "billig" modell og ellers også forskjellige spillere og late som det er samme spiller helt til noen sier imot blir ikke riktig for meg.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

800$ og prisnedgang

Nei, men HD-XA1 med omtrent samme specs gjorde det.
    Hvorfor er det galt med prisnedgang, spesielt med tanke på nye modeller på markedet?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS! -man:

Du vrir det til at det er negativt at toshiba selger billige hd-dvd spillere? Er du virkelig så negativ til hd-dvd? Du er så klart blåfarget at selv havet skammer seg. Din kraftige farge gjør at du minner meg om meg selv når jeg var 14-år...

Synes det er supert at prisen på HD-DVD spillere synker jeg, likeså synes jeg det er bra at bluray synker i pris også, men synes det er på tryne med soneinndeling på bluray. Kan ikke forstå at en forbruker kan vri dette til noe positivt? Greit det er positivt for studioene, men jeg gir nå blanke F*** i studioene, jeg er opptatt av hva som tilfredstiller meg som forbruker!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Jeg tillater meg å reposte dette innlegget siden det er flere her som tydeligvis ikke har lest det. Det ER forskjeller i bildekvalitet og det slår ut i scoren som filmanmelderne tildeler. Man trenger ikke sammenligne de samme filmene men se på hvordan fordelingen i karaktersetting skjer mellom de to formatene. Denne filmanmelderen har i tillegg gått ned på AVC/VC-1/Mpeg2 nivå.

Etter min mening en seriøs sammenligning av tall som -er- sammenlignbare.
    Vel, den linken der blir ikke mer riktig av at du poster den en gang til. Den baserer seg på et gjenomsnitt av filmer som er ute på hvert format, uten å ta hensyn til slike ting som alder på filmene eller kostnadene som er involvert i produksjonen av dem. Det er et kjent faktum at BD har flere blockbuster (les: dyre filmer) i sitt arsenal, det sier seg selv at de bør få bedre score da.

Du finner forøvrg ypperlige sammenligninger mellom AVC og VC-1 på følgende side:
    High Definition Media Mouseover Comparisons | Home

Jeg har laget en egen tråd for å omhandle kvalitetsforskjeller på utgivelser, så kan vi fortsette diskusjonen der:
    http://avforum.no/forum/hd-software/...tml#post757379

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten brannfakkel i den grad det er mulig å tirre gemyttene noe mer enn det de allerede er i denn tråden :-)

Jeg ser at det er veldig mange her som er veldig opptatt av formatenes poteniselle bilde kvalitet, og det argeumenteres med mer eller mindre tynge om Gigabytes, codekser, tester, statestikk etc.

Hvor mange av dere som debaterer har en bildekjede (fra spiller til lerret/skjerm) som er kalibrert?

Det burde i mine øyne vere forste stopp hvis en er opptatt av kvalitet i bilde. Jeg kan garantere at forskjellen mellom bildet på en kalibrert bildekjede kontra en ikke kalibrert bildkjede er mye større en forskjellen mellom disse to fantasiske formatene... Som faktisk begge er så gode at det for første gang i historien ikke er formatetet i seg selv som er flaskehalsen men utstyret som skal vise det frem på lerret/skjerm.

For meg er det ett mysterie at engasjementet om debatten om formater er mye større en hvilke instillinger skal til for å gjøre min bildekjede så god som den kan, hvordan gjør jeg det og hvilket utstyr trenger jeg....

Når en i tillegg kan få tak i utstyret som trengs for kalibrering for under 1500 kroner så er dette for meg dette forumets store mysterier at det ikke er det debatten går varm rundt....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spider-Man 3 falls short of Transformers on first day - DVDTOWN.com

OBS! De eneste sammenligningstallene så langt er for DVD delen, men jeg er ganske sikker på at Sony ikke hadde ønsket å holde tilbake tallene dersom de hadde slått Transfomers på HD-salget.. Noe jeg tviler sterkt på at de har gjort.. Sony klarer sikkert å få frem en eller annen spin på saken, skal bli spennende å høre hva de klarer å få frem denne gangen..

First up, Blu-ray. Sony would not discuss exact numbers yet but confirmed that it was the best selling Blu-ray title from the company yet. We will have to wait a few days to get exact numbers.

On DVD, Virgin senior product manager Chris Anstey said that "Transformers" was a phenomenon. It sold three times more than Spider-man 3 on the first day.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...gge-deler.html

Har laget en ny poll. Har prøvd å få med meg alle valgmuligheter. Er det noe jeg har glemt, gi meg beskjed, så gjør jeg endringer. Lykke til.
    Det skulle kanskje vært en poll om hvilket format man ønsker vinner krigen også

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, jeg misunner virkelig amerikanerne de gode tilbudene de får, siste nytt er:
    Best Buy: Toshiba A3 and 10 Free movies for $199.99 - DVDTOWN.com

Lurer nå litt på om slike tilbud kan slå negativt ut for disc-salget, iallefall på kort sikt? Eller.. Vent litt.. De 3 discene de får velge i butikken teller jo selvsagt som salg, så da får alle spillerne i dette tilbudet minimum en attach rate på min. 3:1.. Utspekulert..

Best Buy er forøvrig den største HDM-aktøren i USA, men spørsmålet er om den lavere prisen er nok til å demme opp for det vesentlig bedre blockbuster utvalget til BDA før jul..??

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    SVS! -man:

Du vrir det til at det er negativt at toshiba selger billige hd-dvd spillere? Er du virkelig så negativ til hd-dvd? Du er så klart blåfarget at selv havet skammer seg. Din kraftige farge gjør at du minner meg om meg selv når jeg var 14-år...

Synes det er supert at prisen på HD-DVD spillere synker jeg, likeså synes jeg det er bra at bluray synker i pris også, men synes det er på tryne med soneinndeling på bluray. Kan ikke forstå at en forbruker kan vri dette til noe positivt? Greit det er positivt for studioene, men jeg gir nå blanke F*** i studioene, jeg er opptatt av hva som tilfredstiller meg som forbruker!
    Stønn. Jeg har vel forklart dette mange nok ganger nå, Herminator? At det er bra for forbrukeren i dag, samtidig som det er dårlig for CE-produsenter og filmselskaper; vil på sikt gjøre at formatet dør ut. Dersom ingen tjener penger, tror du da at alle produksjonsledd gir f.... i dette, for å tenke på deg som forbruker.

Eh, nei:-|
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stønn. Jeg har vel forklart dette mange nok ganger nå, Herminator? At det er bra for forbrukeren i dag, samtidig som det er dårlig for CE-produsenter og filmselskaper; vil på sikt gjøre at formatet dør ut. Dersom ingen tjener penger, tror du da at alle produksjonsledd gir f.... i dette, for å tenke på deg som forbruker.

Jasså.. er det filmselskapene som gir vekk filmene altså?

Og vis du ser litt fremover så er det helt klart en fordel at det kommer flere spillere på markedet.. det gjør jo at filmsalget vil heves.
    Så jeg ser i allefall ikke denne "bekymringen" din.

Og prisfall på spillere er jo noe som ville komme uansett hvordan du vrir på det, men nå er det altså fremskyndet noe voldsomt fra toshibas side.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Lurer nå litt på om slike tilbud kan slå negativt ut for disc-salget, iallefall på kort sikt? Eller.. Vent litt.. De 3 discene de får velge i butikken teller jo selvsagt som salg, så da får alle spillerne i dette tilbudet minimum en attach rate på min. 3:1.. Utspekulert..
    Skikkelig snedig, ja.

Best Buy er forøvrig den største HDM-aktøren i USA, men spørsmålet er om den lavere prisen er nok til å demme opp for det vesentlig bedre blockbuster utvalget til BDA før jul..??
    HD DVD har nok ikke noen mulighet til å vinne neon av ukene, nei. Dvs. Shrek 3-uka kan bli interessant. Men, det kan sikkert hjelpe til med å holde forholdstalla på riktig side av 3:1 i de tyngste BD-ukene.

For øvrig så jeg at BDA jobber med å få ut spillere til $99...

... hvis du kjøper en HDTV samtidig. Så i praksis snakker vi om et avslag på $300 på HDTVen hvis du tar med BD-spilleren.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor er logikken din? Mener du at Toshiba vil trekke seg fra HD DVD etter at de har vunnet krigen? Mener du at studioene taper på at det kommer millioner av billige HD DVD spillere på markedet som de kan selge sine filmer til?

Det eneste studioene bryr seg om er hvor mange personer de kan selge filmene sine til.. Der har HD DVD helt klart det største potensialet, iallefall med dagens priser på spillere. Desverre så er det ikke nødvendigvis slik at studioene velger det vi mener er logisk.. Det er til syvende og sist studioene som bestemmer hva vi får se, og det er flere enn Warner som kan avgjøre denne krigen. Både Universal og Fox har nok makt til å kunne påvirke balansen mellom formatene. Paramount, Disney og Sony er jeg rimelig sikker på vil forholde seg på de nåværende sidene, men Universal, Warner og Fox virker litt mer "iffy"..

Blu-Ray vil nesten sikkert overleve uansett hva som skjer, men mest sansynlig kommer det til å ende opp som et snobbeformat med litt bedre bilde, litt bedre lyd og litt høyere pris.. Vi får se..

En ting, når det gjelder kopibeskyttelse, greit nok, den er "knekt" for både HD DVD og BD. (BD+ ser fortsatt ut til å fungere, enn så lenge.) Men, har dette egentlig noe å si i dagens situasjon? Hvor mange er det egentlig som bruker en PC for å se på HD-film lenger(det er mange som ser på DVD på laptoper o.l., men for de tror jeg ikke HD-formatene ville hatt noen stor appell uansett)? Bør studioene egentlig bekymre seg for at HD DVD er knekt, når det er utrolig lite de potensielt taper på dette?

Regionsbeskyttelsen kan jeg forstå til en viss grad, men det er en forsvinnende liten andel som er avhengig av dette.. Bare se på det norske markedet, det er jo nesten ingen som importerer lenger (foruten gnetne jævler som meg da.. ).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    HD DVD har nok ikke noen mulighet til å vinne neon av ukene, nei. Dvs. Shrek 3-uka kan bli interessant. Men, det kan sikkert hjelpe til med å holde forholdstalla på riktig side av 3:1 i de tyngste BD-ukene.

For øvrig så jeg at BDA jobber med å få ut spillere til $99...

... hvis du kjøper en HDTV samtidig. Så i praksis snakker vi om et avslag på $300 på HDTVen hvis du tar med BD-spilleren.
    Ja, det blir nok vanskelig for HD DVD å vinne noen uker i år, Shrek 3 kan potensielt konkurrere, men jeg tror det er for mange andre gode BD-titler ute når den kommer. Skal bli veldig spennende om "dumpingen" av HD DVD spillere kan begynne å påvirke disc-salget.. PS3 kommer jo til å selge godt fremover, og jeg regner med at de andre BD-spillerne også kan selge brukbart, men jeg tror BDA valgte en elendig tid å innføre ny profil på.. Forvirringen rundt 1.1 kan fort gjøre folk usikre på hva de bør kjøpe..

Har litt vanskelig for å se at TVer med bundlete BD-spillere skal ha noen vesentlig invirkning, tror ikke det vil fungere like bra som lokkemiddel.. Det viktigste våpenet til BDA er nok fortsatt den relativt billige PS3ern til 400$.. Det er et kraftig nok våpen det...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jasså.. er det filmselskapene som gir vekk filmene altså?

Og vis du ser litt fremover så er det helt klart en fordel at det kommer flere spillere på markedet.. det gjør jo at filmsalget vil heves.
    Så jeg ser i allefall ikke denne "bekymringen" din.

Og prisfall på spillere er jo noe som ville komme uansett hvordan du vrir på det, men nå er det altså fremskyndet noe voldsomt fra toshibas side.
    Og en meget god forklaring på hvorfor ingen andre CE-produsenter har kommet til HD DVD. Ja, Onkyo gikk for $100 mer enn toppspillern til Toshiba. Tror det er en spiller sm ikke selger i hopetall.

Filmselskapene gir ikke bort filmer, men de må prise de så de tjener penger. Det samme er for spillere. Tjener de ikke penger, kan de like godt fortsette å lage DVD-spillere. Nå gjelder nok ikke det for BD, der prisen er litt høyere pr spiller.

Man må bare skille mellom "hvem det er bra for nå" og "hvem det er bra for i morgen" at prisen er lav. Ingen gidder å hive seg på HD DVD, da prisene kan ikke konkurreres med Tosh.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Nå har det jaggu vært mange nedsnødde innlegg her i det siste. Dette begynner å minne om nisse-diskusjoner på Dagbladet.

1. Toshiba taper store summer på å dumpe E2/E3 spillerne til 100 dollar stykket. Dette er godt under kostpris på å produsere spilleren.
    4. Blu-ray er teknisk fullstendig overlegen HD-DVD i muligheter og ytelse.
    7. Blu-ray er det obligatoriske formatet for alle PS3 eiere til spill. At det også brukes til film er bare en bonus.
    8. Blu-ray film inneholder nesten uten unntak lossless lydspor i motsetning til HD-DVD.

Så som en liten konklusjon vil jeg stille noen spørsmål til dere som tydeligvis er ihuga HD-DVD fans;

2.1. Er du ikke opptatt av å få den beste filmopplevelsen du kan få?
    2.2. Synes du der ok å kjøpe et nytt filmformat om 3-4 år fordi dagens HD-DVD format ikke gir fullverdig HD (lyd/bilde)?
    2.3. Synes du det er en fornuftig investering å kjøpe en 1080i spiller i dag når du kommer til å kjøpe en 1080p skjerm i løpet av 2-4 år (om du ikke har fra før)?

For meg er det fullstendig ubegripelig at folk forsvarer et mindreverdig format og går rundt og forsøker å innbille seg selv og andre om at det er det beste formatet. Spesielt når det faktisk finnes et bedre alternativ.
    1-Rent økonomisk så vil jeg tro at Sony faktisk taper flere kroner pr PS3 solgt enn hva Toshiba gjør med spillerene til $100
    4-Blu-ray at en del tekniske fordeler, men å kalle det "fullstendig overlegent" er å overdrive ekstemt mye.
    7-Synd for dere at alle de som eier en PS3 ikke har oppdaget det enda.
    8-Helt enig. Men husk at ikke all film har en fordel av lossless lyd heller.

2.1-Filmopplevelsen avhenger IKKE av format, det er det kun selve filmen som gjør. Filmopplevelsen kan være like god fra en VHS. Filmopplevelse og bilde/lydkvalitet henger ikke sammen.
    2.2-Hvis det skulle komme noen nye krav innen formater de neste få årene så må også BD fansen kjøpe ny spiller. Skal formatet bli enda bedre så må man enda høyere opp i oppløsning, og lyden blir ikke bedre enn den er.
    2.3-Hvorfor prøver du hele tiden å få folk til å tro at alle HD DVD spillere kun har 1080i. De som ønsker en billig spiller får dette. De som ønsker en 1080p spiller kjøper det. Og prisforskjellen opp til en 1080p HD DVD spiller i dag er ikke stor. Synd at Toshiba ikke faser ut den spilleren.

Er enig med deg at å skrike "propeganda" uten begrunnelse er litt for fanboy akitg. Men det er likt på begge sider

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Fra linken din:
    "Even with just a Dolby Digital Plus track, the 'Transformers' disc rated the highest score for audio quality that we can give."

Som kjent fikk DVD utgivelsen med DD lysdport bare 4,5 poeng av WSR pga klare tegn på overstyring/klipping av en del lydeffekter i miksen. Langt fra referanselyd med andre ord. Objektiviteten til en del av disse hi def HD DVD guruene på nettet setter jeg et stort spørsmålstegn med.
    Har det vært noen sammenligninger mellom det DVD lydsporet og DD+ på HD DVD?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er logikken din?
    Det er ingen grunn til å forvente noen som helst logikk fra den kanten.
    Jeg må nesten si at hovedgrunnen til at jeg håper HD DVD vinner nå er å få stoppet kjeften til SVS-man. For mer barnslige innlegg med så liten tekniske og økonomisk kompetanse skal man lete lenge etter. Han gjentatt postinger med usannheter, vrøvl og tekniske feil er i hovedsak grunnen til jeg ikke klarte å holde meg utenfor denne tråden. Det er nesten som jeg selger min PS3 i protest. Å se deg diskutere med han minner meg om når jeg diskuterer med min 14 årige datter.

Jeg syns denne tråden burde være mer konstruktiv, men det er sannsynlig for sent. Den burde vært opprettet på nytt og første innlegg burde inneholdt utsagn/sannheter som vi alle kunne blitt enige om etter hvert. (etter lange diskusjoner)

Jeg drister meg til å komme med følgende utsagn basert utfra diskusjonene tidligere. Tar gjerne imot synspunkt til evnetulle nyanseringer i utsagnene. Jeg kan poste dem på nytt med jevne mellomro.

• Blu-Ray har mest støtte blant CE produsentene. Dette er i hovedsak fordi de tror at de kommer til å tjene mest mulig penger på dette formatet. Men hvis HD DVD blir det ledende formatet vil de andre komme etter. Tross alt så selger Denon, Pioneer, Marantz og de andre dyre merkene DVD spillere selv om jeg får kjøpt spiller på rimi til 300.
    • HD DVD sine spillere er mer teknisk komplette. 8 av 9 HD spillere som er tilgjengelig/blir tilgjengelig rundt jul har følgende:
      - Internett funksjonalitet
      - Dolby True HD dekoding
      - 1080p24
    • HD DVD spillerne er betaktelig billigere. EP10 har 1.3, (vil få bitstream) har 1080p24 og selges til 2995. Foreløpig er det ingen Blu-Ray spillere som har denne funksjonaliteten. (PS3 kan muligens oppgraderes senere )
    • Sony gjør det vanskeligere å selge blu-ray spillere grunnet PS3.
    • Toshiba gjør det vanskeligere å selge rimelige HD DVD spillere grunnet sine rimelige spillere.

• Blu-Ray har best studiostøtte.

• Formatet som vinner vil få filmer fra alle studioer. (hvis det totale hd markedet blir interessant nok)
    • HDi er lettere å utvikle og krever mindre av maskinene enn BDJ.
    • Det selges flere filmer pr HD DVD enhet enn Blu-Ray enhet. (spillmaskiner/addons inkludert)
    • Blu-Ray selger mest filmer for tiden.
    • PS3 er veldig viktig for Blu-Ray.
    • Det er i praksis kun Toshiba som produserer rene HD DVD enheter. (men Samsung og LG lager kombimaskiner og jeg håper at Pioneer følger etter i år)
    • Bildekvaliteten er i praksis lik. (for den store mengde vanlige forbrukere er bildekvaliteten praksis lik DVD)
    • Velger Warner å gå til Blu-Ray vil det gjør det vanskelig for HD DVD og vil mest sannsynlig bety slutten.
    • Velger Warner å gå til HD DVD vil det gjøre det vanskelig for Blu-Ray. (men de vil nok fortsatt kunne fortsette en stund iallfall)
    • HD DVD har lavere andel med lossless lyd.
    • True HD og PCM har samme kvalitet. (SVS-man teskje forklaring: Hvilket word dokument inneholder mest informasjon. Det som du sendte på mail direkte, eller det som du pakket ned med winzip og pakket ut etterpå?)
    • 1080p24 betyr null og niks for 99% av forbrukerene. (de fleste forbrukeren vil uansett foretrekke 60p med natural motion funksjonalitet som gir jevne bevegelser og ikke bare jevn hakking). Nye apparater fra Philips og andre har nå støtte for natural motion og andre tilsvarende teknologier også for HD signal)
    • 1080i/p har ingen betydning for en HD ready skjerm. (der vil 720p som regel være best)
    • 1080i/p har ingen betydning (bortsett fra psykisk) for 99% av de med 1080p skjerm/projektor. (jeg klarer ikke å se forskjell med 1080i og 1080p fra min PS3) Jeg klarer heller ikke se forskjell på 1080p24 og 1080i da min skjerm konverterer det til 72hz når det er film uansett (Pioneer LX508).

Kom gjerne med saklige kommentarer til utsagnene.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen gidder å hive seg på HD DVD, da prisene kan ikke konkurreres med Tosh.
    Hvorfor kommer Pioneer og Denon ut med nye dyre DVD spillere nå?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en meget god forklaring på hvorfor ingen andre CE-produsenter har kommet til HD DVD. Ja, Onkyo gikk for $100 mer enn toppspillern til Toshiba. Tror det er en spiller sm ikke selger i hopetall.

Filmselskapene gir ikke bort filmer, men de må prise de så de tjener penger. Det samme er for spillere. Tjener de ikke penger, kan de like godt fortsette å lage DVD-spillere. Nå gjelder nok ikke det for BD, der prisen er litt høyere pr spiller.

Man må bare skille mellom "hvem det er bra for nå" og "hvem det er bra for i morgen" at prisen er lav. Ingen gidder å hive seg på HD DVD, da prisene kan ikke konkurreres med Tosh.
    Filmselskapene setter da samme pris på filmene om Toshiba velger å kjøpe filmer fra dem og gi de bort gratis, enn om forbrukeren kjøper filmene selv, dette er ikke noe filmselskapene taper penger på..

Hmm... sony har den billigste BD spilleren til 4000kr, men hva gjør Denon.. jo de kommer med en spiller til 20.000kr samtidig at de selger DVD spillere til over 20.000kr.. merkelig, siden du kan få en DVD spiller til 500kr på Rimi.
    Ikke mye logikk i den uttalelsen din.

Nei, fortsatt ser jeg ikke hvorfor du egentlig mener det er negativt for HD DVD at de selger billige spillere.

Side 386 av 653 FørsteFørste ... 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 382 383 384 385 386 387 388 389 390 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •