HD formatkrigen. - Side 384

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 384 av 653 FørsteFørste ... 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 380 381 382 383 384 385 386 387 388 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 ... SisteSiste
Viser resultater 7,661 til 7,680 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De siste 3 innleggene viser veldig godt hvilken kvalitet det er på diskusjonen her.

HD-DVD fanboys har tydeligvis vanskelig for å ta inn over seg fakta og lever i sin egen lille boble. Når de presenteres for dem avfeier de dem uten å engang forsøke å ta stilling til det på en sakelig måte.

Jeg skjønner at det var vanskelige spørsmål jeg stilte til dere og at det kunne fått alvorlige konsekvenser å faktisk sette seg ned og tenke igjenom problemstillingen.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3.

sitat.
    Er det virkelig noen som innbiller seg at sony ikke taper penger for hver ps3 de selger? dette er en markedsstrategi, vi som kunder burde være storfornøyd hver gang det skjer, ikke syte og klage som de blåøyde har for vane..

Forsjellen er bare at Sony regner med og hente inn tapet med spillene de selger etterpå.(og Bluray. Ja jeg er kjempefornøyd med og få ting billig,men jeg tror ikke jeg får det billig på grunn av at Sony og Thoshiba er i det gavemilde hjørnet.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke tvile på at toshiba også har planer om å hente inn igjen det tapet...

RobertB, det at du innbiller deg ting gjør ikke de dermed til fakta, desverre. Lidelsen du har er at du ser deg blind på tall, istedefor å se på det faktiske resultatet. Denne artikkelen tar for seg symptomene.

Forøvrig har dette vært diskutert tidligere i tråden, kansje noen kunne tatt på seg å starte en ny tråd, med utfyllende nøytral førstepost, så kunne vi sluppet de samme diskusjonene oppatt og oppatt flere ganger...potetgullmannen anses vel som rimelig nøytal fra begge sider, hint, hint

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    De siste 3 innleggene viser veldig godt hvilken kvalitet det er på diskusjonen her.
    Uten å være frekk, men den kvalitetene har du til tider vært meget god til å være med å sette.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det jaggu vært mange nedsnødde innlegg her i det siste. Dette begynner å minne om nisse-diskusjoner på Dagbladet.
    Javel..?

1. Toshiba taper store summer på å dumpe E2/E3 spillerne til 100 dollar stykket. Dette er godt under kostpris på å produsere spilleren.
    Dette var en endags kampanje fra verdens største butikk-kjede.. Ikke noe mer enn det. Hva vet du forresten om hva Toshiba betaler for å produsere sine spillere? Det er ingen Blu-Ray produsenter som kommer i *nærheten* av å produsere like mange spillere som Toshiba gjør. (Igjen, regner ikke med PS3.) PS: Det kommer helt sikkert en Blu-Ray kampanje hos Wal-mart før jul også, blir nok ikke noe dårligere den skal du se..

Det som jeg synes var viktig med den Wal-mart saken var at de i tillegg laget en reklame spesifikt for Toshiba HD DVD.. Sånt åpner øynene til folk. (Klikk på taggen min for å se videoen.)

2. Ingen andre elektronikk-fabrikanter er interessert i å produsere HD-DVD spillere når det ikke er noen fortjeneste-margin å snakke om.
    Javel..? Hvorfor produserer da Denon DVD spillere? Ehh.. Tror du må tenke litt til på den der..

3. Elektro-kjedene/Videoforetningene er ikke interessert i å lagerføre en vare som ingen kjøper pga de handler sine filmer fra utlandet (regionfrihet/valutakurs).
    Ehh, samme gjelder jo DVD. Hvorfor handler folk DVD filmer ifra norske butikker? Det er jo fortsatt billigere å handle ifra utlandet.. Greit nok, oss "early adaptors" er jo helt klart mer prisbevist enn den vanlige mannen, skulle HD DVD bli allemanseie her til lands så kommer det samme til å skje her til lands som det har skjedd med DVD. (Veldig mange importerte også DVD i starten, det er kun pga. at PS3 fikk en så kraftig pangstart her i Norge at det er et marked for Blu-Ray. PS3 vil uansett aldri bli noen maskin som vil oppnå mer enn en liten andel av DVD andelen, så det må nok mer til enn den for å vinne krigen over litt lengre tid enn 1 år.. Så lenge HD DVD overlever så kan aldri Blu-Ray leve trygt, Toshiba har vist at de ikke har noe problem med å gå så lavt i pris at Blu-Ray aktørene rett og slett ikke klarer å følge etter.. (Det er jo derfor BDA-aktørene er så opptatt av å "vinne" krigen før den egentlig har startet..)

4. Blu-ray er teknisk fullstendig overlegen HD-DVD i muligheter og ytelse.
    5. 1080p er ikke standard på HD-DVD spillerne.
    Sprøyt. Blu-ray er et lappverk av formater og profiler som ikke hører hjemme i et format som skal være klart for masse-adopsjon. HD DVD har vært klar fra dag 1, Blu-Ray ligger over ett år etter..

1080i er ikke underlegent 1080p på noe som helst område. Det er Blu-Ray propaganda at 1080p er "nødvendig", for de som går på pinnen, så har selvsagt Toshiba laget spillere som også støtter akkurat det samme som de beste Blu-ray spillerene. Prisen på disse spillerne er fortsatt lavere enn den billigste Blu-Ray spilleren..

6. Blu-ray har en lang rekke nye standalone spillere fra kjente elektronikk-fabrikanter på trappene nå i november/desember.
    7. Blu-ray er det obligatoriske formatet for alle PS3 eiere til spill. At det også brukes til film er bare en bonus.
    8. Blu-ray film inneholder nesten uten unntak lossless lydspor i motsetning til HD-DVD.
    Disse 3 poengene skal jeg være enig i. BD har større støtte hos CE-aktørene, men nå er det vel forsåvidt kundene som bestemmer hvorvidt de vil betale ekstra fordi at det står Panasonic eller Sony på maskinene.
    Du har også helt rett i at lydutvalget stort sett er bedre på BD-utgivelsene, der har HD DVD studioene fortsat en del å hente.. Warner og Universal har begynt å bli flinke til å gi ut med TrueHD, hadde vi bare fått med Paramount så hadde det problemet vært ute av verden også. PS: Det er fortsatt veldig subjektivt om det faktisk er noen hørbar forskjell på ukomprimert lyd og relativt lite(DD+1500kbps) komprimert lyd. Men jeg skal godt være enig i at det er noe rart som skjer med lyden en eller annen plass, det blir rapportert om forskjeller mellom TrueHD og PCM, og det skal det ikke være.. da må det skje noe galt en eller annen plass, misstenker Dolby Digital for å fcke opp med dialog normalisation.. :-(

1. Er du ikke opptatt av å få den beste filmopplevelsen du kan få?
    2. Synes du der ok å kjøpe et nytt filmformat om 3-4 år fordi dagens HD-DVD format ikke gir fullverdig HD (lyd/bilde)?
    3. Synes du det er en fornuftig investering å kjøpe en 1080i spiller i dag når du kommer til å kjøpe en 1080p skjerm i løpet av 2-4 år (om du ikke har fra før)?
    Argument nr. 3 er et ekstremt dårlig.. 1080i er akkurat like bra som 1080p60 på 1080p skjermer.. Alle slike skjermer er *nødt* til ha en skikkelig deinterlacer uansett.. PS: 1080p24 derimot, det anser jeg som en veldig grei oppgradering som gjør det enklere for TVen/prosjektøren å få en jevn flyt, i motsetning til 1080p60 som "hakker" 2 ganger i sekunder.. 1080i60=1080p60, men begge er dårligere enn 1080p24.

PS: Selvsagt er jeg opptatt av best mulig bildekvalitet. Det får jeg med HD DVD. Hvofor skal jeg måtte bytte til noe annet..???

Teknisk sammenligning:
    Maksimal bitstream
    Blu-ray 48 Mbit pr sekund
    HD-DVD 30,24 Mbit pr sekund
    Blu-ray har en 58% høyere bitstream enn HD-DVD. Dette er IKKE marginalt.
    50% høyere bitstream gir *kanskje* 1% bedre bilde(og selv da er det ikke sikkert at du klarer å se hvilket av dem som faktisk er *best*).. Jippi! <not>

Den ene prosenten krever det også stillbilder og nøye gransking for å se.. jeg er opptatt av å se film, ikke at filmen skal ta mest mulig plass, eller å nistudere detaljer jeg ikke har sjans å se forskjell på.. Ja.. BD har en bitteliten fordel dersom filmene kommer opp i 4timer og mer, da kan det hende at HD DVD må splitte filmen i 2 for å få optimalt bilde og lyd, men det kan jeg faktisk leve med..

Som jeg refererte til tidligere har enkelte film-anmeldere satt seg ned og sammenlignet score på BD/HD-DVD filmer rundt om å nettstedene som anmelder HD film. BD scorer hele veien OVER det HD-DVD gjør.
    Sukk, snakker om humbug sammenlinging.. Han klarer å sammenligne bildescoren på FF2 og Transfomers.. Javel?? Hva har det med saken å gjøre? Dersom du har sett de 2 filmene så vil du vite at de regisørene som har laget de 2 filmene har prioritert totalt forskjellig når det gjelder effekter og lysseting.. Det blir rett og slett tåpelig når dem ikke bruker samme film/master til å sammenligne med, de gangene det har blitt kjørt sammenligninger på samme film utgitt på HD DVD og Blu-Ray så har forskjellen vært ekstremt minimalt.. Jeg er litt fristet til å lage en egen tråd ang. dette emnet (bilde-sammenligning av forskjellige HD utgivelser), kan bli en spennende tråd det..?

En annen ting, det er en del som har prøvd seg på å påstå at HD DVD har dårligere bildekvalitet fordi snittet av HD utgivelsene får dårligere score enn snittet av BD-utgivelsene.. Igjen, dette er en helt idiotisk måte å sammenligne på.. Universal har jo spydd ut haugevis med gamle katalogfilmer, det sier seg jo selv at de ikke har like bra bilde som nyere blockbustere fra Disney, eller?? (JA! BDA har bedre studiostøtte, iallefall med tanke på blockbustere, Disney har også vært veldig flinke til å gi ut mange gode nyere utgivelser ellers..) Disney og Warner er helt klart de flinkeste i klassen, skulle en av dem skifte side, så kan krigen fort være avgjort.. Mest sansynlig skifter ikke Disney side, Warner holder seg vel der de er med mindre de ser et potensiale på en av sidene for at det kan ta skikkelig av dersom de velger det formatet.. PS: Warner eier også patenter i HD DVD, så dersom HD DVD vinner, så tjener Warner penger....

Edit: Skrivefeil.. Det er sikkert flere her også.. Vær snill med meg.. Har akkurat gått av nattevakt, så jeg er ekstra sløva.. Ble også et vel langt inlegg..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Kildematrialet for spill... ikke nødvendigvis p60 som du sier. Svært, svært mange av spillene rendres med 30 frames i sekundet på Xbox 360, og noen ganger dårligere enn det også. Samme på PS3. Nå -overfør det med 60i - hva skjer da tror du? Går man glipp av noe? Flimrer det enda mer, mindre, eller samme?
    Vel.. Poenget var at bildet ble dårligere, det var det eneste jeg påstod. Jeg la ikke så mye vekt på hva slags ord han brukte for å beskrive det han så ,for jeg har absolutt lagt merke til det samme selv. (At 1080i60 ikke er like bra som 1080p60 til spill). Dersom Xbox 360ern rendrer i *akkurat* 1080p30, så går ting bra.. da blir det bra med 1080i60, men så snart den kommer med en framerate som er høyere eller lavere, så vil Xbox360ern ikke klare å sende ut 2 interlacede frames etter hverandre som inneholder en komplett frame.. Da får du et problem. Kanskje ikke bildet flimrer, men det blir mer uskarpt, og du kan risikere å få frem halve frames som gir rykninger i bildet f.eks.

Men, som du selv sier, dette blir litt for OT, her diskuterer vi film, og til film så er det ingen vesentlig forskjell på 1080i60 eller 1080p60. PS: For folk med skikkelige scalere, så kan 1080i60 omgjøres til 1080p24.. Dette er ikke mulig med 1080p60..

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hadde vært morsomt å startet en "poll" på hvilket HD-format folket på AVforum satser på :-D
    Det synes jeg var en utmerket idé!

Feks 4 kategorier:
    De som har Blu-Ray
    De som har HD DVD
    De som har begge
    Se som ikke har noen av dem (løp å kjøp!)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Det synes jeg var en utmerket idé!

Feks 4 kategorier:
    De som har Blu-Ray
    De som har HD DVD
    De som har begge
    Se som ikke har noen av dem (løp å kjøp!)
    Du mener noe sånt som denne?
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...gge-deler.html

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Javel..?

Dette var en endags kampanje fra verdens største butikk-kjede.. Ikke noe mer enn det. Hva vet du forresten om hva Toshiba betaler for å produsere sine spillere? Det er ingen Blu-Ray produsenter som kommer i *nærheten* av å produsere like mange spillere som Toshiba gjør. (Igjen, regner ikke med PS3.) PS: Det kommer helt sikkert en Blu-Ray kampanje hos Wal-mart før jul også, blir nok ikke noe dårligere den skal du se..

Det som jeg synes var viktig med den Wal-mart saken var at de i tillegg laget en reklame spesifikt for Toshiba HD DVD.. Sånt åpner øynene til folk. (Klikk på taggen min for å se videoen.)

Javel..? Hvorfor produserer da Denon DVD spillere? Ehh.. Tror du må tenke litt til på den der..

Ehh, samme gjelder jo DVD. Hvorfor handler folk DVD filmer ifra norske butikker? Det er jo fortsatt billigere å handle ifra utlandet.. Greit nok, oss "early adaptors" er jo helt klart mer prisbevist enn den vanlige mannen, skulle HD DVD bli allemanseie her til lands så kommer det samme til å skje her til lands som det har skjedd med DVD. (Veldig mange importerte også DVD i starten, det er kun pga. at PS3 fikk en så kraftig pangstart her i Norge at det er et marked for Blu-Ray. PS3 vil uansett aldri bli noen maskin som vil oppnå mer enn en liten andel av DVD andelen, så det må nok mer til enn den for å vinne krigen over litt lengre tid enn 1 år.. Så lenge HD DVD overlever så kan aldri Blu-Ray leve trygt, Toshiba har vist at de ikke har noe problem med å gå så lavt i pris at Blu-Ray aktørene rett og slett ikke klarer å følge etter.. (Det er jo derfor BDA-aktørene er så opptatt av å "vinne" krigen før den egentlig har startet..)

Sprøyt. Blu-ray er et lappverk av formater og profiler som ikke hører hjemme i et format som skal være klart for masse-adopsjon. HD DVD har vært klar fra dag 1, Blu-Ray ligger over ett år etter..

1080i er ikke underlegent 1080p på noe som helst område. Det er Blu-Ray propaganda at 1080p er "nødvendig", for de som går på pinnen, så har selvsagt Toshiba laget spillere som også støtter akkurat det samme som de beste Blu-ray spillerene. Prisen på disse spillerne er fortsatt lavere enn den billigste Blu-Ray spilleren..

Disse 3 poengene skal jeg være enig i. BD har større støtte hos CE-aktørene, men nå er det vel forsåvidt kundene som bestemmer hvorvidt de vil betale ekstra fordi at det står Panasonic eller Sony på maskinene.
    Du har også helt rett i at lydutvalget stort sett er bedre på BD-utgivelsene, der har HD DVD studioene fortsat en del å hente.. Warner og Universal har begynt å bli flinke til å gi ut med TrueHD, hadde vi bare fått med Paramount så hadde det problemet vært ute av verden også. PS: Det er fortsatt veldig subjektivt om det faktisk er noen hørbar forskjell på ukomprimert lyd og relativt lite(DD+1500kbps) komprimert lyd. Men jeg skal godt være enig i at det er noe rart som skjer med lyden en eller annen plass, det blir rapportert om forskjeller mellom TrueHD og PCM, og det skal det ikke være.. da må det skje noe galt en eller annen plass, misstenker Dolby Digital for å fcke opp med dialog normalisation.. :-(

Argument nr. 3 er et ekstremt dårlig.. 1080i er akkurat like bra som 1080p60 på 1080p skjermer.. Alle slike skjermer er *nødt* til ha en skikkelig deinterlacer uansett.. PS: 1080p24 derimot, det anser jeg som en veldig grei oppgradering som gjør det enklere for TVen/prosjektøren å få en jevn flyt, i motsetning til 1080p60 som "hakker" 2 ganger i sekunder.. 1080i60=1080p60, men begge er dårligere enn 1080p24.

PS: Selvsagt er jeg opptatt av best mulig bildekvalitet. Det får jeg med HD DVD. Hvofor skal jeg måtte bytte til noe annet..???

50% høyere bitstream gir *kanskje* 1% bedre bilde(og selv da er det ikke sikkert at du klarer å se hvilket av dem som faktisk er *best*).. Jippi! <not>

Den ene prosenten krever det også stillbilder og nøye gransking for å se.. jeg er opptatt av å se film, ikke at filmen skal ta mest mulig plass, eller å nistudere detaljer jeg ikke har sjans å se forskjell på.. Ja.. BD har en bitteliten fordel dersom filmene kommer opp i 4timer og mer, da kan det hende at HD DVD må splitte filmen i 2 for å få optimalt bilde og lyd, men det kan jeg faktisk leve med..

Sukk, snakker om humbug sammenlinging.. Han klarer å sammenligne bildescoren på FF2 og Transfomers.. Javel?? Hva har det med saken å gjøre? Dersom du har sett de 2 filmene så vil du vite at de regisørene som har laget de 2 filmene har prioritert totalt forskjellig når det gjelder effekter og lysseting.. Det blir rett og slett tåpelig når dem ikke bruker samme film/master til å sammenligne med, de gangene det har blitt kjørt sammenligninger på samme film utgitt på HD DVD og Blu-Ray så har forskjellen vært ekstremt minimalt.. Jeg er litt fristet til å lage en egen tråd ang. dette emnet (bilde-sammenligning av forskjellige HD utgivelser), kan bli en spennende tråd det..?

En annen ting, det er en del som har prøvd seg på å påstå at HD DVD har dårligere bildekvalitet fordi snittet av HD utgivelsene får dårligere score enn snittet av BD-utgivelsene.. Igjen, dette er en helt idiotisk måte å sammenligne på.. Universal har jo spydd ut haugevis med gamle katalogfilmer, det sier seg jo selv at de ikke har like bra bilde som nyere blockbustere fra Disney, eller?? (JA! BDA har bedre studiostøtte, iallefall med tanke på blockbustere, Disney har også vært veldig flinke til å gi ut mange gode nyere utgivelser ellers..) Disney og Warner er helt klart de flinkeste i klassen, skulle en av dem skifte side, så kan krigen fort være avgjort.. Mest sansynlig skifter ikke Disney side, Warner holder seg vel der de er med mindre de ser et potensiale på en av sidene for at det kan ta skikkelig av dersom de velger det formatet.. PS: Warner eier også patenter i HD DVD, så dersom HD DVD vinner, så tjener Warner penger....

Edit: Skrivefeil.. Det er sikkert flere her også.. Vær snill med meg.. Har akkurat gått av nattevakt, så jeg er ekstra sløva.. Ble også et vel langt inlegg..
    Meget bra innlegg tklev som jeg kan være meget enig i. (selv om jeg har investert software og hardware og gått for begge formatene og er formatnøytral.)
    Synes det nesten gjorde de siste RobertB inleggene om til en aldri så liten "nisse-diskusjon"....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det kunne kanskje vært litt interessant å vite hvor mange spill-konsoll spillere, HTPC og dedikerte HD avspillere som var i de forskjellige kjøpte gruppene osgå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av formatene vinner. DVD er bra nok for folk flest og revolusjonerte måten folk så film på når det kom. HD DVD eller BR byr kun på høyere oppløsning. På 42" skjermene folk flest sitter med er det av begrenset betydning. Alternativer som iTunes og pirat er mye bedre enn et nytt fysisk format.

Eneste grunnen til at folk skal gidde å gå for noe nytt er at det kan konkurrere med DVD på pris. Kampanjer som den Toshiba nettop kjørte kan kansje tippe folk i den ene eller andre rettningen. Amerikanere som bare skulle ut i helgen og ha seg en pølse og cola, sitter kansje med HD DVD spiller nå.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage

RobertB, det at du innbiller deg ting gjør ikke de dermed til fakta, desverre. Lidelsen du har er at du ser deg blind på tall, istedefor å se på det faktiske resultatet. Denne artikkelen tar for seg symptomene.
    Fra linken din:
    "Even with just a Dolby Digital Plus track, the 'Transformers' disc rated the highest score for audio quality that we can give."

Som kjent fikk DVD utgivelsen med DD lysdport bare 4,5 poeng av WSR pga klare tegn på overstyring/klipping av en del lydeffekter i miksen. Langt fra referanselyd med andre ord. Objektiviteten til en del av disse hi def HD DVD guruene på nettet setter jeg et stort spørsmålstegn med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så jeg er bare en innbilsk oppvigler som ikke er i stand til å tolke fakta på rette måten.

Ser vel egentlig at linjene er ganske klart trukket opp her og at det ikke er noe stort poeng i å diskutere. At enkelte lever i en fantasiverden er ikke mitt problem. Men det blir nok tøft for enkelte her når siste spikeren i HD-DVD kista er smelt inn og formatet pr definisjon er dødt.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esp1, så siden man gjør en dårlig jobb på dvd utgivelsen(ville nå trodd 4.5 av 5 er forholdsvis bra jeg da, men), så er det ikke mulig å gjøre en bra jobb på HD utgivelsen? Siden dvd'en ikke fortjener 5, så gjør automatisk ikke hd dvd'en det heller?

"HD DVD guruer" - betegnelsen blir bare for dumt og panisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer rødt folk... for hver post dere legger blir jeg bare mer og mer blå. Dere fører en slik tone og manglende form for debatt som gjør at jeg ønsker hele HD-DVD dit peppern gror... sukk.

Tror kanskje denne tråden har spilt ut sin nytteverdi for meg nå gitt... her er det jo bare våtedrømmer, pai kasting og ingen reell informasjon lengre...

(Og nei jeg sier ikke de blå er hellige, men min oppfatning er at de røde er langt verst....)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Meget bra innlegg tklev som jeg kan være meget enig i. (selv om jeg har investert software og hardware og gått for begge formatene og er formatnøytral.)
    Synes det nesten gjorde de siste RobertB inleggene om til en aldri så liten "nisse-diskusjon"....
    Dersom du er enig i alt tklev skriver, og syntes innlegget til RoberB ble "nisse-diskusjon", så er du absolutt ikke formatnøytral. Man blir ikke formatnøytral bare fordi man har begge formatene.

Jeg har selv begge format, og er langt fra formatnøytral...

Fra over $800 til $99 på litt over et år er opphørssalg
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dersom du er enig i alt tklev skriver, og syntes innlegget til RoberB ble "nisse-diskusjon", så er du absolutt ikke formatnøytral. Man blir ikke formatnøytral bare fordi man har begge formatene.

Jeg har selv begge format, og er langt fra formatnøytral...

Joda, er format nøytral, og ønsker at det beste formatet må vinne . Hvilket format det er er jeg usikker på da jeg personlig liker begge meget godt. Synes i den forbindelse at rklev skrev et mindre sort hvitt inlegg rundt påstandene til RoberB sitt innlegg. Satt etter å ha lest i gjennom RoberB sitt HD-DVD slaktende innlegg igjen og lurte på om han faktisk hadde brukt begge formatene selv. For jeg må inrømme at jeg ikke ser noen forskjell på disse formatene i praksis hverken på lyd eller bilde siden i oppsettet mitt.

Det som for meg setter HD-DVD i et neggativt lys vs BD er antall støttespillere på filmselskap og hardware produsenter.
    Det som setter BD i et neggativt lys vs HD-DVD er sone inndelingen og stadig forsinkende formats nyvinninger som i en tidlig fase vel ofte skaper mere problemer og frustrasjon enn fordeler .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det jaggu vært mange nedsnødde innlegg her i det siste. Dette begynner å minne om nisse-diskusjoner på Dagbladet.

1. Toshiba taper store summer på å dumpe E2/E3 spillerne til 100 dollar stykket. Dette er godt under kostpris på å produsere spilleren.
    Nå var det vel bare A2 spilleren i statene i en eller to butikk-kjeder som en
    bestemt dag/dager gjorde dette med 98 dollar. Ingen europeiske modeller (E modeller) eller et generelt prisnedslag her eller i statene. Så det blir litt for bastant det første punktet ditt. Vi ville nok trenge mer informasjon om hvem i hovedsak sponser salget. Om det er Toshiba alene, kjedene som ønsker lokkketilbud på en av sine "holidays" eller blanding. Så - jeg synes ikke man direkte skal se på dette som en bekymring for HD DVD i det lange løp. Men jeg synes personlig det er rart at disse to kjedene selger de så billig, ja. Og det kan ikke vedvare eller utvides generelt, da vill jeg også rope varsko slik du gjør.

2. Ingen andre elektronikk-fabrikanter er interessert i å produsere HD-DVD spillere når det ikke er noen fortjeneste-margin å snakke om.
    Dette har begynt å bekymre meg også etterhvert. I starten var jeg ikke så opptatt av det - men det renner ikke akkurat over med annonseringer av nye HD DVD spillere fra andre produsenter. Noe som er helt nødvendig for at formatet skal få utbredelse. Dette kan heller ikke fortsette i lengden skal det få noe utbredelse, ellers blir det som med PSP's UMD disker.

3. Elektro-kjedene/Videoforetningene er ikke interessert i å lagerføre en vare som ingen kjøper pga de handler sine filmer fra utlandet (regionfrihet/valutakurs).
    Jeg veit ikke om vi her på forumet kan svare for en samlet elektronikkbransje/videobransje slik du gjør her da. Så det der var en frekkas. Men jeg merker meg at det er stort sett lettere å plukke opp BD titler i butikkene enn HD DVD. Men jeg vil nødig konkludere med at forhandlere som mange steder knapt nok veit hva disse formatene er sitter inne med den bekymringen du nevner i dette punktet. Og med BD disker priset til 349 kroner (ja, fortsatt en del steder) så virker det ikke som de føler noe tap i forhold til import. Totalsalget på verdensbasis er så lite uansett, og enda mindre her i Norge.

4. Blu-ray er teknisk fullstendig overlegen HD-DVD i muligheter og ytelse.
    Det er ikke fullstendig overlegent. De som følger med i diskusjonen, kjenner spesifikasjonene og hvordan spillerene er, veit dette. Du også. Så veit ikke om du prøver det på en spansk en for evt. nye sjåerar?

5. 1080p er ikke standard på HD-DVD spillerne.
    Uffda. That hurts på HD DVD fansens skylapper. Men, er det et problem for formatet som sådan? De aller fleste modellene støtter jo 1080p. Av eksisterende og kommende modeller er det vel bare HD E1 som ikke støtter 1080p og stopper ved 1080i. Igjen så veit jeg du sitter inne med nok tekniske kunnskaper rundt dette med 1080i overføring og 1080p overføring til 1080p kapable skjermer. Om ikke en frekkas, så synes jeg ikke dette er det store poenget i krigen. Og så har vi kundebasen da - der jeg så langt kan forstå at mange har TV'er som stopper ved 720p/1080i mottak og da er HD E1/A2 billige alternativer.

6. Blu-ray har en lang rekke nye standalone spillere fra kjente elektronikk-fabrikanter på trappene nå i november/desember.
    Ja, æ glær mæ det å lese testene! Hadde bare ikke min PS3 vært så god så hadde nok oppgraderingsspøkelset pustet meg i nakken. Spesielt nysjerrrig på Panasonic's nye modell.

7. Blu-ray er det obligatoriske formatet for alle PS3 eiere til spill. At det også brukes til film er bare en bonus.
    Ja, det er en litt ukjent bonus for mange også dessverre. Leste om en undersøkelse nå i oktober hvor 50% ikke visste at PS3 var HD kapabel og noe fler som ikke visste den kunne spille Blu-ray. I USA riktignok. Tallene skal i rettferdighetens navn også vise samme problem for Xbox 360 og HD DVD add on. HD til folket - NÅ! :-D

8. Blu-ray film inneholder nesten uten unntak lossless lydspor i motsetning til HD-DVD.
    Ja, det er bra. Skulle ønske jeg ikke hadde naboer og ikke minst et bedre lydanlegg. Men når du skriver i motsetning til - prøver du da å si at HD DVD filmene nesten uten unntak IKKE har lossless? (True HD i praksis på HD DVD da).

Så som en liten konklusjon vil jeg stille noen spørsmål til dere som tydeligvis er ihuga HD-DVD fans;
    Jeg er ikke ihuga HD DVD fan, men vil gjerne svare litt for det hvis det er greit.

1. Er du ikke opptatt av å få den beste filmopplevelsen du kan få?
    Aaah, selgerprat. "Låse kunden". Joda - det er jeg opptatt av.

2. Synes du der ok å kjøpe et nytt filmformat om 3-4 år fordi dagens HD-DVD format ikke gir fullverdig HD (lyd/bilde)?
    Du kan ikke sette likhetstegn mellom det at HVIS HD DVD vinner, så vil det bli forkastet innen 3-4 år og et nytt filmformat må komme og ta over fordi HD DVD ikke er fullverdig. Det er i det du faktisk prøver å skyte inn her, og det er helt feil. Hvorvidt det ikke er fullverdig er jo det man krangler om her på forumet, så de punktene skal jeg la ligge nå. Men dette var en frekkas altså!

3. Synes du det er en fornuftig investering å kjøpe en 1080i spiller i dag når du kommer til å kjøpe en 1080p skjerm i løpet av 2-4 år (om du ikke har fra før)?
    Folk jeg kjenner har TV'ene sin stort sett i alt fra 7-15 år. At du mener folk flest bytter TV'r etter to til fire år får så være din konklusjon.

1080i til en 1080p TV om 2-4 år vil uansett ikke være noe problem kan jeg si da. Allerede nå finnes det TV'er med gode de-interlacermuligheter og dette vil ikke bli dårligere om noen år. Se på bare på Reon chip'n fra Silicon Optics - har funksjoner som eksterne skalere til mange mange tusen kun hadde for en par år siden. Denne har siden i fjor blitt puttet inn i TV'er og projektorer. Prisen stiger nødig på dette for å si det sånn. Og i og med båndbredde problemer på HDTV overføring, så vil 1080i (og 720p dog) i laang tid være overføringsmåten for HDTV signaler, og TV leverandørene er nødt til å ha skikkelige de-interlacer brikker i TV'ene sine skal folk få mest ut av dette matrialet også. Dette er det ingen grunn til å bekymre seg over. Hadde jeg hatt en av de tidlige 1080p TV'ene som jukser i med de-interlacingen så ville jeg nok brukt noen kroner mer på en HD DVD spiller med 1080p ut.

Og så veit du vel at samtlige HD DVD modeller lansert siden sommeren har 1080p? 1080i er ikke den regjernede standarden til HD DVD (til evt nye sjåerar).

For meg er det fullstendig ubegripelig at folk forsvarer et mindreverdig format og går rundt og forsøker å innbille seg selv og andre om at det er det beste formatet. Spesielt når det faktisk finnes et bedre alternativ.
    Njaaa. Mye føleri ute og går. Men det finnes også BD fans som liker BD basert på følelser rett og slett fordi det ikke veit nok, og som støtter BD på feilaktig grunnlag. Jeg sier ikke her at HD DVD er bedre og BD fans tar feil. Bare at det finnes BD fans som liker bare BD uten å kunne noe teknisk bak det. Så det er føleri i begge leire, ikke noe spesielt hos HD DVD fansen. Og du må også forstå at blant alle disse HD DVD only folka så er det en del som kan spesifikajsonene og ut fra det velger HD DVD fordi DE tingene som er spesielt for HD DVD som er de viktigste for dem. For noen er det nettverksmulighetene som har vært der fra dag 1, for andre er det prisen (og da driter de i sponsingen), noen er opptatt av dette med soner. Og kanskje de da velger formatet selv om de godt veit at BD kan skilte med større lagringsplass og overføringshastighet fordi de mener at dette ikke påvirker seeropplevelsen DERES. De vil ha Transformers med alle de kule interaktive tingene f.eks.

Teknisk sammenligning:
    Dette er imponerende tall på papiret. Ingen tvil.

Så er det mange synsere som mener at dette ikke nødvendigvis gir et bedre resultat. FEIL det er allerede avslørt at det ER merkbare forskjeller.
    Ja, men - når det gjelder visuelle og lydmessige opplevelser så er vi alle synsere. Også de som anmelder filmer. Jeg har for eksempel langt flere BD filmer enn HD DVD filmer, men kan ikke si at BD filmene mine ser noe bedre ut HD DVD filmene mine. Det til tross for et to meter bredt bilde å nititte etter forskjeller på. Så- da får vi tenke oss hva den jevne sjåerar greier å si på 37 -42 tommeren sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Kosta Toshiba HD A2 over 800 dollar for ett år siden?? Wow!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-DVD fanboys har tydeligvis vanskelig for å ta inn over seg fakta og lever i sin egen lille boble. Når de presenteres for dem avfeier de dem uten å engang forsøke å ta stilling til det på en sakelig måte.

Jeg skjønner at det var vanskelige spørsmål jeg stilte til dere og at det kunne fått alvorlige konsekvenser å faktisk sette seg ned og tenke igjenom problemstillingen.
    En del av faktaene dine er det ikke sikkert alle ser på som rene fakta. (Jeg er uenig i deler av det - se innlegget over).

Alvorlige konsekvenser - hehe.. Detteer da bare en hobby. Største konsekvensen er at de må ut og kjøpe en PS3 til 3990 kroner på Spaceworld (og da får de spilt Drake's Fortune og Ratchet og Clank i høst også :-D ).

Må du ikke få det til å høres ut som du har sett lyset da og at dette er vanskelig spørsmål for andre. Det låt nesten nedlatende i mine ører. Men men. Kanskje jeg bare leser innlegget ditt feil

Side 384 av 653 FørsteFørste ... 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 380 381 382 383 384 385 386 387 388 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •