HD formatkrigen. - Side 383

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 383 av 653 FørsteFørste ... 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 379 380 381 382 383 384 385 386 387 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 ... SisteSiste
Viser resultater 7,641 til 7,660 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Huff.. Vi diskuterer film fra BD eller HD DVD her, ikke hva slags oppløsning du bruker ut ifra konsollen din!

Det er helt riktig at Xbox 360 sender ut dårligere bilde når du sender ut 1080i60 enn når du sender ut 1080p60.. Det har med kildematerielt å gjøre, kildematerialet i Xbox 360(for spill) er faktisk p60, mens på film så er materialt p24.. Skal ikke gå så mye nøyere inn i forskjellen, men den forskjellen du opplever på spill mellom 1080i60 og p60 har ingenting med forskjellen du vil se på HD-film..

PS: Dette er nok mye av årsaken til at folk tror 1080i60 er dårligere for film, de ser forskjellen på konsollene, og tror at den samme forskjellen vil oppstå på filmer også.. Noe som ikke stemmer.. <sukk>
    Nå føler jeg vi er såpass off topic at... men siden dette fortsatt pågår så slenger jeg meg med videre...

Kildematrialet for spill... ikke nødvendigvis p60 som du sier. Svært, svært mange av spillene rendres med 30 frames i sekundet på Xbox 360, og noen ganger dårligere enn det også. Samme på PS3. Nå -overfør det med 60i - hva skjer da tror du? Går man glipp av noe? Flimrer det enda mer, mindre, eller samme?

Uansett Tklev - flimrer en digital TV (LCD/Plasma) slik vedkommende du svarer over sier av å motta et 60i signal fordi bildet er generert av et grafikk kort og ikke lagret opprinnelig på en plate? Poenget mitt, og de andres i denne sammenheng, er hvordan en LCD/Plasma/digital projektor også tegner bildet. Det gjør de progresivt, og ikke annen hver linje slik billedrørs TV'ene våre gjorde (og skapte flimmer).

Ellers støtter jeg deg i mange av observasjonene og innleggene i forumet her. Men et plasma eller LCD panel forander ikke grunnleggende egenskaper og begynner dervd å tegne opp bilder interlaced og derved flimre fordi det opprinnelig bildet er datagenerert.

Jeg tror den orginales problemer med 1080i skyldes noe annet. Og folk må kjenne forskjellen mellom 1080i overføring og 1080i opptegning av bildet. I vår sammenheng er det kun snakk om 1080i overføring av signaler. 1080i (eller 576i for den saks skyld) billedopptegning og påfølgende flimmer forsvant på søplahaugen da vi gikk fra billedrørs TV'er og over til LCD/plasma for noen år siden.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-DVD i Norge

Det er vel ikke rart at butikker i Norge ikke vil satse på HD-DVD når alle eierne av spillere har kjøpt filmene fra USA.Det er og veldig rart at ikke HD-DVD har knust Bluray i USA når sansynligvis hele resten av verden gjør det samme.Så etter min mening bør dere HD patrioter støtte opp om norske butikker før HD-DVD blir et format bare for USA.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal erkjenne at HD DVD er billig og bra. Men kan ikke HD DVD-siden snart slutte med å tro at prissettingen til Toshiba kommer fordi de kan det. Nei, folkens, Tosh "gir" bort spillerne fordi de MÅ det. De har hengt etter i hele 2007 i antall filmer solgt, de mangler den store CE- og studiosupport; og blir rett og slett for liten. Ok at de har MS på sin side som antagelig spytter i store summer, men MS lager svært få HD DVD-spillere eller produserer svært få filmer.

Husk at da Toshiba HD-XA1 kom i midten av 2006, kostet den over $800. Ca ett år etterpå, og spillere med omtrent samme specs, så har Tosh priset den til $99:shock:

Da må man erkjenne at dette er det siste desperate forsøket på å få folk til å gidde å kjøpe en HD DVD-spiller. For dersom dette ikke får et vesentlig innhugg i BDs ledelse; så hva er det neste? $19...?

For som jeg har sagt før, de som ikke har råd til mer enn $99 for en spiller, kjøper neppe mengder av HD DVD-titler til $20-30 stykket. Og uten at HD DVD selger mengder, så er jeg redd det er game over. Om BD ikke hadde solgt noen disker i desember, så ja kanskje. Men, med de store nye- og katalogtitlene som kommer på BD......
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hadde vært morsomt å startet en "poll" på hvilket HD-format folket på AVforum satser på :-D
    Det har vært en slik poll: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...anskaffet.html

Og den vant HD DVD med god margin.

Men det hadde nok vært på tide med en ny en.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er salgsoversikten vi får hver uke kun for USA?
    I så fall håper jeg snart på en oversikt som inkluderer Europa. HD DVD blir tilsynelatende importert all mass til Eorupeiske land pga pris og sonefri. Blu-ray derimot kan umulig ha like stor andel eksport siden europeiske spillere er låst. Setter man det på spissen er oversikten på fredagen totalt skjev, Blu-ray tallene gjelder for USA, men HD DVD for USA/Europa. Hadde europeiske BD-filmer havnet på samme chart ville nok HD DVD sett lunkent ut..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Er salgsoversikten vi får hver uke kun for USA?
    I så fall håper jeg snart på en oversikt som inkluderer Europa. HD DVD blir tilsynelatende importert all mass til Eorupeiske land pga pris og sonefri. Blu-ray derimot kan umulig ha like stor andel eksport siden europeiske spillere er låst. Setter man det på spissen er oversikten på fredagen totalt skjev, Blu-ray tallene gjelder for USA, men HD DVD for USA/Europa. Hadde europeiske BD-filmer havnet på samme chart ville nok HD DVD sett lunkent ut..
    De er kun for USA ja.

Det er litt vanskligere å få det til her i Europa da det er mange forskjellige som sitter på rettighetene og gir ut forskjellig. Men man har nok en for hvert land ett eller annet sted. Men det er ingen VG liste for HD enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Det er vel ikke rart at butikker i Norge ikke vil satse på HD-DVD når alle eierne av spillere har kjøpt filmene fra USA.
    Jada, jeg er enig i at dette kan være et problem.

Det er og veldig rart at ikke HD-DVD har knust Bluray i USA når sansynligvis hele resten av verden gjør det samme.
    Tja, BD-folket liker å hevde at BD har 95% av markedet i resten av verden, så det er ikke sikkert at det monner så mye...

Så etter min mening bør dere HD patrioter støtte opp om norske butikker før HD-DVD blir et format bare for USA.
    Jeg prøver så godt jeg kan, men problemet er at det krever veldig mye innsats å kjøpe HD DVD i norske butikker. Jeg sliter veldig med å finne noen som i det hele tatt har flere disker i hylla enn jeg har hjemme. Ikke flere forskjellige titler, altså, men disker totalt. Og som du kan se av signaturen min, så har jeg ikke akkurat noen gedigen samling.

Men, hvis de har filmer jeg ikke har, og dette er filmer jeg har en viss interesse av å se, så kjøper jeg de gjerne. Problemet nå er at det er svært begrenset hvor mye tid jeg gidder å bruke på å sjekke om butikkene har fått inn flere filmer. Men, som nevnt i en tidligere post her, så ligger det an til å bli sluppet en god del HD DVDer i Norge nå i november/desember, så jeg krysser fingrene og håper at butikkene begynner å stille ut flere HD DVDer etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De eneste som vet hvor mye som selges er studioene som leverer filmene. Jeg tviler på at Nielsen-tallene viser et riktig bilde av situasjonen, det kan godt hende salgsforholdet er konsekvent 80/20 eller 20/80 for alt vi vet.

SVS! -man,
    Nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner det merkelig at endel her på forumet kritiserer at ny og spennende teknologi med bedre bilde og lyd en tidligere har blitt for billig ?

For og ikke snakke om at folk som betaler så lite ikke vil kjøpe filmer fordi de nettop betalte så lite? Faktum er at det er en stor seier for toshiba å kunne levere sine spillere til under 100$ så tidlig.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det har vært en slik poll: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...anskaffet.html

Og den vant HD DVD med god margin.

Men det hadde nok vært på tide med en ny en.
    Ny poll folkens?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...gge-deler.html

Har laget en ny poll. Har prøvd å få med meg alle valgmuligheter. Er det noe jeg har glemt, gi meg beskjed, så gjør jeg endringer. Lykke til.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    For som jeg har sagt før, de som ikke har råd til mer enn $99 for en spiller, kjøper neppe mengder av HD DVD-titler til $20-30 stykket. Og uten at HD DVD selger mengder, så er jeg redd det er game over. Om BD ikke hadde solgt noen disker i desember, så ja kanskje. Men, med de store nye- og katalogtitlene som kommer på BD......
    Jeg er enig i at til den prisen så kjøper en del som egentlig skulle bare ha ny DVD spiller denne spilleren. Men når man først har fått spilleren og før muligheten å velge f.eks Transformers på DVD til 22.99 eller Transformers på HD DVD til 26.99 (en prisforskjell på under 25kr) så tror jeg faktisk en del vil slå til på det. Og vi kan vel være enig om at disse kjøperen uansett vil kjøper mer HD DVD enn Blu-Ray filmer :-)

Det virker jo som mange som har PS3 ikke tar seg råd til å kjøpe filmer heller. Og selv i rike Norge.

Det som er ille er at Sony tar 7000,- for en spiller som ikke er en fullverdig spiller. Det er latterlig. EP35 er jo langt bedre utstyrt enn noen Blu-Ray spiller annonsert/i salg. Panasonic sin nye spiller har jo også mange mangler. (og det er dems tredjegenerasjon)

På samme måte som det er er marked for dyre DVD spillere (det var det iallfall frem til i år) så vil det også være et markedet for dyre HD spillere selv om enkelte modeller selges til 300 på Rimi. Det er nemlig det som skapes salg.
    DVD ble ikke populært før snittprisen nærmet seg 1000 pr spiller. (nå er den vel rundt 6-700). Forskjellen er alt for liten til at folk gidder betale 3-5000 for en Blu-Ray spiller for forskjellen er alt for liten. Jeg har full HD-plasma + Full-HD projektor og av og til har jeg folk på besøk for å se film og de fleste syns det er kult at jeg har stort bilde og lyd. Men jeg har til gode enda at noen har kommentert hvor mye bedre HD formatene er enn SD. Skal jeg tallsette vil jeg si at forskjellen kanskje bare er 10-20% når vi snakker filmopplevelse.

Vet ikke hvorfor du er så bitter mot HD DVD. Kanskje har du plagdes med din spiller, men det er jo tross alt det beste formatet. Klar over at det er enkelt å bare følge strømmen, men det er også greit å ta eget standpunkt basert på fakta og ikke hva de store CE firmane sier.

Lenge Leve HD. (og SD)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...gge-deler.html

Har laget en ny poll. Har prøvd å få med meg alle valgmuligheter. Er det noe jeg har glemt, gi meg beskjed, så gjør jeg endringer. Lykke til.
    Jeg synes egentlig det kunne vært interessant å se om de med Blu-ray har skaffet seg sone A eller sone B-spiller.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, det bør absolutt være en valgmulighet for sone a og sone b Blu-Ray.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Det som er ille er at Sony tar 7000,- for en spiller som ikke er en fullverdig spiller.
    Hvilke spiller er dette? S300 koster ca. 4000.

Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Panasonic sin nye spiller har jo også mange mangler. (og det er dems tredjegenerasjon)
    Hvilke mangler har den?

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris.

sitat
    .Faktum er at det er en stor seier for toshiba å kunne levere sine spillere til under 100$ så tidlig.

Vist jeg selger noe med tap og kaller det seier,da er det noe som er feil.
    Strategisk markedsføring vil jeg kalle det. Så vil tiden vise om det er en seier.
    Må jeg nesten gji bort varene mine så er det kansje fordi ingen vil ha varene mine.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det jaggu vært mange nedsnødde innlegg her i det siste. Dette begynner å minne om nisse-diskusjoner på Dagbladet.

1. Toshiba taper store summer på å dumpe E2/E3 spillerne til 100 dollar stykket. Dette er godt under kostpris på å produsere spilleren.
    2. Ingen andre elektronikk-fabrikanter er interessert i å produsere HD-DVD spillere når det ikke er noen fortjeneste-margin å snakke om.
    3. Elektro-kjedene/Videoforetningene er ikke interessert i å lagerføre en vare som ingen kjøper pga de handler sine filmer fra utlandet (regionfrihet/valutakurs).
    4. Blu-ray er teknisk fullstendig overlegen HD-DVD i muligheter og ytelse.
    5. 1080p er ikke standard på HD-DVD spillerne.
    6. Blu-ray har en lang rekke nye standalone spillere fra kjente elektronikk-fabrikanter på trappene nå i november/desember.
    7. Blu-ray er det obligatoriske formatet for alle PS3 eiere til spill. At det også brukes til film er bare en bonus.
    8. Blu-ray film inneholder nesten uten unntak lossless lydspor i motsetning til HD-DVD.

Så som en liten konklusjon vil jeg stille noen spørsmål til dere som tydeligvis er ihuga HD-DVD fans;

1. Er du ikke opptatt av å få den beste filmopplevelsen du kan få?
    2. Synes du der ok å kjøpe et nytt filmformat om 3-4 år fordi dagens HD-DVD format ikke gir fullverdig HD (lyd/bilde)?
    3. Synes du det er en fornuftig investering å kjøpe en 1080i spiller i dag når du kommer til å kjøpe en 1080p skjerm i løpet av 2-4 år (om du ikke har fra før)?

For meg er det fullstendig ubegripelig at folk forsvarer et mindreverdig format og går rundt og forsøker å innbille seg selv og andre om at det er det beste formatet. Spesielt når det faktisk finnes et bedre alternativ.

Teknisk sammenligning:
    Maksimal bitstream
    Blu-ray 48 Mbit pr sekund
    HD-DVD 30,24 Mbit pr sekund
    Blu-ray har en 58% høyere bitstream enn HD-DVD. Dette er IKKE marginalt.

Lagringsplass
    Blu-ray 50 GB
    HD-DVD 30 GB
    Blu-ray har 66% høyere lagringskapasitet på sine plater i forhold til HD-DVD. Dette er IKKE marginalt.

Så er det mange synsere som mener at dette ikke nødvendigvis gir et bedre resultat. FEIL det er allerede avslørt at det ER merkbare forskjeller. Som jeg refererte til tidligere har enkelte film-anmeldere satt seg ned og sammenlignet score på BD/HD-DVD filmer rundt om å nettstedene som anmelder HD film. BD scorer hele veien OVER det HD-DVD gjør. Dette tegner et bilde der BD gir en bedre filmopplevelse enn HD-DVD. Link her http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post750211

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Propaganda.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Det er ingen merkbar forskjell i filmopplevelse mellom BD og HD DVD.
    2. Det er ingen merkbar forskjell i lyd/bilde mellom BD og HD DVD.
    3. Det er ingen merkbar forskjell på en 1080p-skjerm om signalet inn er 1080i eller 1080p.

Er det virkelig noen som innbiller seg at sony ikke taper penger for hver ps3 de selger? dette er en markedsstrategi, vi som kunder burde være storfornøyd hver gang det skjer, ikke syte og klage som de blåøyde har for vane..

Side 383 av 653 FørsteFørste ... 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 379 380 381 382 383 384 385 386 387 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •