HD formatkrigen. - Side 382

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 382 av 653 FørsteFørste ... 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 378 379 380 381 382 383 384 385 386 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 ... SisteSiste
Viser resultater 7,621 til 7,640 av 13053
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Som sagt hvis du er interesert i temaet så er det ganske interessant og jeg anbefaler deg å søke fakta kilder og ikke basere deg på uttaleser i denne debatten der formålet er å krangle. Noe som selvsagt mye morsommere uten å dra inn noe særlig fakta kunnskap : - )
    Jeg forteller bare mine fakta, ifra mine observasjoner, er de verd mere hvis en bildefrik i et eller annet AV-blad sier det samme?

Når dette er sagt anbefaler jeg alle å kjøpe produkter som sender ut 1080 24fps, det er minimal (ingen) prosessering av bitstrømmen og du er sikret det beste bildet enten det er BR heller HD-DVD : -)
    Står på innkjøpslisten!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Første gang jeg testet dette var før HD-dvd og Blu-ray kom, da xbox 360 var konge! Dessuten viste jeg ikke forskjell på interlaced og progressivt bilde den gang, enda så føltes det vondt å se på interlaced... så hvordan kan du kalle det Placebo da???

Eneste jeg kan se er at bildet blir urolig og nesten flimrete på interlaced bilde, men jeg merker det i hodet og øynene...
    Hvis bildet flimrer noe som det selvsagt kan gjøre og sikker gjør hvis det er det du ser:-) er det noe i veien med TVen eller Xbox 360 din. Det blir feil å legge skylden på sigalene som kommer inn. Hvis garantien ikke er gått ut ville jeg klaget.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg testet dette var før HD-dvd og Blu-ray kom, da xbox 360 var konge! Dessuten viste jeg ikke forskjell på interlaced og progressivt bilde den gang, enda så føltes det vondt å se på interlaced... så hvordan kan du kalle det Placebo da???

Eneste jeg kan se er at bildet blir urolig og nesten flimrete på interlaced bilde, men jeg merker det i hodet og øynene...
    Huff.. Vi diskuterer film fra BD eller HD DVD her, ikke hva slags oppløsning du bruker ut ifra konsollen din!

Det er helt riktig at Xbox 360 sender ut dårligere bilde når du sender ut 1080i60 enn når du sender ut 1080p60.. Det har med kildematerielt å gjøre, kildematerialet i Xbox 360(for spill) er faktisk p60, mens på film så er materialt p24.. Skal ikke gå så mye nøyere inn i forskjellen, men den forskjellen du opplever på spill mellom 1080i60 og p60 har ingenting med forskjellen du vil se på HD-film..

PS: Dette er nok mye av årsaken til at folk tror 1080i60 er dårligere for film, de ser forskjellen på konsollene, og tror at den samme forskjellen vil oppstå på filmer også.. Noe som ikke stemmer.. <sukk>

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klarer ikke å holde meg unna lenger

Denne tråden er på mange måter helt ødelagt av mange totalt unødvendig innlegg og gjentakelser. Men jeg må innrømme at etter å ha lest denne tråden så sitter jeg igjen med et ganske klart inntrykk av at de på forumet med mest kunnskap enten er nøytral eller holder med HD DVD. (

På den andre siden har vi har vi noe desperate blu-ray tilhengere som til stadighet må komme med en masse feil teknisk informasjon (som tkleven og andre hele tiden må rette opp). Jeg skjønner ikke at man kan være så påstelig om format når man tydeligvis ikke har den tekniske forståelsen som kreves for å vurdere et format. (når man ikke engang forstår enkel forsterkteknologi.....)

Det litt morsomme er jo som noen påpekte at de mest ihugga Blu-Ray tilhengerne LEIER film. Hjelpe meg. Er det noen som fortsatt gjør det. Det forklaere jo også en lav attach rate. (joda, det finnes unntak i tråden)

Å påstå at HD DVD har tekniske underlegne spillere for de at 1 av 8 aktuelle HD DVD spillere ikke takler 24p er og blir latterlig. (e1 Nei, E10,EX1, E30, e35, Onkyo, 200, 5000 har 24p).

Selv de nyeste Blu-Ray spillerne har jo ikke engang støtte for DTS HD MA eller profil 2.0.

Personlig kjøper jeg alt jeg kan på HD DVD, mens blu-ray ekslusive tittler kjøper jeg en blanding mellom DVD og Blu-ray. Dette fordi det jevla sonesystemet og trege utgivelser hindrer meg i kjøpe blu-ray samtidig som DVD versjonen i Norge. F.eks ble Die Hard 4.0 kjøpt inn på DVD pga at den enda ikke er tilgjengelig i Norge. (argh møkka format)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Denne tråden er på mange måter helt ødelagt av mange totalt unødvendig innlegg og gjentakelser. Men jeg må innrømme at etter å ha lest denne tråden så sitter jeg igjen med et ganske klart inntrykk av at de på forumet med mest kunnskap enten er nøytral eller holder med HD DVD. (

På den andre siden har vi har vi noe desperate blu-ray tilhengere som til stadighet må komme med en masse feil teknisk informasjon (som tkleven og andre hele tiden må rette opp). Jeg skjønner ikke at man kan være så påstelig om format når man tydeligvis ikke har den tekniske forståelsen som kreves for å vurdere et format. (når man ikke engang forstår enkel forsterkteknologi.....)

Det litt morsomme er jo som noen påpekte at de mest ihugga Blu-Ray tilhengerne LEIER film. Hjelpe meg. Er det noen som fortsatt gjør det. Det forklaere jo også en lav attach rate. (joda, det finnes unntak i tråden)

Å påstå at HD DVD har tekniske underlegne spillere for de at 1 av 8 aktuelle HD DVD spillere ikke takler 24p er og blir latterlig. (e1 Nei, E10,EX1, E30, e35, Onkyo, 200, 5000 har 24p).

Selv de nyeste Blu-Ray spillerne har jo ikke engang støtte for DTS HD MA eller profil 2.0.

Personlig kjøper jeg alt jeg kan på HD DVD, mens blu-ray ekslusive tittler kjøper jeg en blanding mellom DVD og Blu-ray. Dette fordi det jevla sonesystemet og trege utgivelser hindrer meg i kjøpe blu-ray samtidig som DVD versjonen i Norge. F.eks ble Die Hard 4.0 kjøpt inn på DVD pga at den enda ikke er tilgjengelig i Norge. (argh møkka format)
    Flott utbpåsning :- )

For øvig fikk jeg norsk DH4 på BR på torsdag forrige uke :- ) Har ikke fått sett den enda desverre men det er omsider (og ja veldig sent) kommet.

Fortsett å poste, men det finnes sikkert mer fruktbare og informative tråder en denne her på forumet :- )

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke

Flott utblåsning :- )

For øvig fikk jeg norsk DH4 på BR på torsdag forrige uke :- ) Har ikke fått sett den enda desverre men det er omsider (og ja veldig sent) kommet.

Fortsett å poste, men det finnes sikkert mer fruktbare og informative tråder en denne her på forumet :- )
    Ikke blir tråden kortere av å legge inn det samme innlegget 3 ganger heller

Jeg var uten å ha undersøkt tingene BR fan i starten men det virker for meg som om den teknologien er blitt pushet for fort fram.

Hadde selv tenkt meg en multi HD spiller men blir nok en HD-dvd etter hvert i steden.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Ikke blir tråden kortere av å legge inn det samme innlegget 3 ganger heller

Jeg var uten å ha undersøkt tingene BR fan i starten men det virker for meg som om den teknologien er blitt pushet for fort fram.

Hadde selv tenkt meg en multi HD spiller men blir nok en HD-dvd etter hvert i steden.
    Sant nok... Jeg gjorde ikke noe mer enn å trykke på knappen en gang. Det må være systemet som synes inlegget var j... bra :-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde ikke noe mer enn å trykke på knappen en gang. Det må være systemet som synes inlegget var j... bra :-)
    Dagens! :lol:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er helt riktig at Xbox 360 sender ut dårligere bilde når du sender ut 1080i60 enn når du sender ut 1080p60.. Det har med kildematerielt å gjøre, kildematerialet i Xbox 360(for spill) er faktisk p60, mens på film så er materialt p24.. Skal ikke gå så mye nøyere inn i forskjellen, men den forskjellen du opplever på spill mellom 1080i60 og p60 har ingenting med forskjellen du vil se på HD-film..

PS: Dette er nok mye av årsaken til at folk tror 1080i60 er dårligere for film, de ser forskjellen på konsollene, og tror at den samme forskjellen vil oppstå på filmer også.. Noe som ikke stemmer.. <sukk>
    Mulig du har rett der siden verken HD-dvd eller Blu-ray var kommet den gang! Jeg testet forsåvidt kun på spill og trailere via en døende xbox 360 ops:

Men en annen sak jeg synes er rart er hvorfor det ikke selges HD-dvd i butikkene? Vi har fem-seks butikker her på et lite tettsted som selger Blu-ray, men absolutt ingen selger HD-dvd... Får man kun tak i det på nettbutikkene? Hva er det slags salgs-strategi? :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men en annen sak jeg synes er rart er hvorfor det ikke selges HD-dvd i butikkene? Vi har fem-seks butikker her på et lite tettsted som selger Blu-ray, men absolutt ingen selger HD-dvd... Får man kun tak i det på nettbutikkene? Hva er det slags salgs-strategi? :roll:
    Godt poeng, ser også her i Stavanger at det generellt er lite HD å få kjøpt i butikkene (var faktisk mer i starten rett etter at formatene var lansert) og hvis de har noe så er det noen få BR titler som er priset helt bort i veggene (gjerne mellom 250 og 350 kroner).

Hvis en vil introdusere ett nytt format for massene så tror jeg ikke denne strategien er helt optimal (understatement..)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har rett der siden verken HD-dvd eller Blu-ray var kommet den gang! Jeg testet forsåvidt kun på spill og trailere via en døende xbox 360 ops:
    Mmh, der vil du absolutt kunne se forskjellen på 1080p og 1080i. I det hele tatt, blir ting sendt ifra en datamskin eller konsoll, så vil jeg bestandig anbefale 1080p60 som utgangssignal (eller 1080p24 som P3 takler på BD).

Men på rene videoenheter så er det vanligvis ingenting å hente på 1080p60 vs. 1080i60. Spesielt 1080p prosjektører og TVer har veldig gode deinterlacere som får akkurat samme bilde med 1080i60 vs 1080p60.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ett lite bluss for BD spillere nettopp.

Har en Sony S-300 som er importert fra USA. Når jeg fikk denne så brukte den 2 minutter på å laste inn Pirates 1, frem til Disney Logoen. PS3 brukte 10 sekunder.

La akuratt inn nyeste firmware, 3.20. Og da var tiden gått ned fra 120 sekunder til 72. Meget bra syntes jeg. Greier de å spise opp flere sekunder etter hvert så er det enda bedre. Det burte være under ett minutt i hvertfall.

Dette fra etter at spileren har satt igang disken, og det er disken som har overtatt jobben. Ikke med oppstart fra power on eller noe slikt.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel, som noen var inne på før her så er de med norske BD-avspillere mer avhengige av å vente på den europeiske utgaven grunnet sonesystemet, så da sier det seg selv at BD-eiere kjøper mer i norske butikker. Jeg har f. eks snart 50 HD DVD-titler nå, ingen kjøpt i butikk, kun 5 kjøpt på norsk nettbutikk. Filmene kommer kjappere i USA, og er billigere. Når man slipper å tenke på soneskiten er det jo ingen tvil om hva man gjør.....

Når det er sagt, så finnes det HD DVD å få kjøpt i butikken, tross dette. I alle fall på de DVD sjappene jeg vanker. Tull å prøve og gi inntrykk av noe annet. Jeg bor i Oslo da, på et lite tettsted som du nevner, så må vel kanskje butikkene prioritere mer, og HD DVD-fansen har jo ikke helt det samme behovet for å kjøpe svindyre filmer i norske butikker.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her (på Finnsnes) selger ihvertfall Blu-ray som hakka møkk, ser ofte at noen butikker kriger med hverandre og setter ned prisene på Blu-ray filmer til SD-dvd nivå, jeg kjøpte "the guardian" og "underworld revolution" samlet for 300,- på expert. Slå den dvdstrax! :lol:

Men ingen selger HD-dvd her, finnes ikke etterspørsel heller. Men jeg kan forstå at noen få butikker i en by som Oslo kan ha HD-dvd til salgs...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Så når man får en 1080p-oppskallert SDDVD-spiller til $50, så er det god butikk for kunden å kjøpe en 1080i-oppkallert spiller til $99?

Da skal den spikeren ha et rinelig stort hode

du verden, skriver mye du SVSman skjønner at du er en ivrig Blu-Ray fan

Det er vel å bra at Blu-Ray har noen fordeler og kanskje er teknisk sett en smule bedre, men hvem bryr seg egentlig om det ?

Det som betyr noe er hvordan det fungerer i praksis! Det med at HD-dvd kunn har 1080i kan man glemme nå de nye modellene (selv de billigste) har 1080p og kommer med 5 filmer til 3000 eller noe. så billig at jeg vil kjøpe en i steden for å kjøpe en vanlig DVD spiller og sitte på gjerde. Da har man gjort noe riktig!

Før jeg begynte å tenke på innkjøp av en HD spiller i det heletatt var jeg Blu-Ray mann, men selv for en som er langt over normalt "bilde og lydbevist" som meg selv er den ubetydelige forbedringen i bildekvaliteten svært uintressang.
    Ja det er en forbedring men nei du kan ikke se det med det blotte øye og
    det er alt for mange andre ledd og faktorer som spiller inn til at det betyr noe for bildet i praktisk bruk.(med vannvittig få unntak!)

Det blir sagt at HD-dvd er en gamel teknologi, det syns jeg kanskje er litt å ta i men ja den er eldre og mer utprøvd.
    Det jeg vil fram til er at Blu-ray er ikke på langt nær en god nok forbedring av HD formatet til å retferdiggjøre alle de potensielle problemene ved det.
    HD-dvd er kommet lengre og det er ikke teknologisk suverenitet som seirer men de mer avgjørende tingene som kostnader, brukervenlighet og stabilitet.

Diskene er jo også et tema men vet ikke om det har skjedd noen forbedringer på Blu-ray disker siden i vår så skal ikke si det for sikket.
    Men da var det skjøre saker

Jeg skal ikke komme med noen spådommer om krigen men dette er hva jeg legger til grunn når jeg velger å si jeg støtter HD-dvd

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -slettet-

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morsomt å startet en "poll" på hvilket HD-format folket på AVforum satser på :-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg flirer godt hver gang jeg leser "hvem har brukt for"-argumentasjonen ellr "godt nok i dag" som HD DVD tilhengerne kommer med:-D

Hva med å kjøpe seg en HD-spiller i dag som du også kan ha selv om du kjøper en ny flatskjerm. Og nesten alle nye skjermer kommer nå med FullHD og 24p...
    Du sitter inne med kunnskap om hvilke format jeg har hjemme i hylla skjønner jeg? Å kalle meg HD DVD tilhenger med 30 BD filmer i hylla og ingen HD DVD, ja da er jeg en sikkelig HD DVD tilhenger. Selv om jeg kun har BD, betyr ikke det at man kan se fordeler ved HD DVD sine strategier.

Selv om nesten alle nye skjermer som kommer nå med FullHD og 24P som du påstår, er de som eier det i mindre tall. Jeg kan heller faktisk ikke se at de fleste skjermene i dag er FullHD og med 24P. Om et år eller to kan man sikkert si at de fleste skjermer en FullHD og 24P.

Og ja, jeg er fortsatt sikker på at de aller fleste vil bytte avspiller før skjerm. Men er HD fremtiden (blå eller rød)? Jeg er ikke sikker på det.... Vi har fortsatt sd dvd.

Side 382 av 653 FørsteFørste ... 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 378 379 380 381 382 383 384 385 386 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •