HD formatkrigen. - Side 379

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 379 av 653 FørsteFørste ... 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 375 376 377 378 379 380 381 382 383 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 ... SisteSiste
Viser resultater 7,561 til 7,580 av 13053
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi får se. Den utalelsen kom før HD DVDs heftige priskutt....

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :knegg:

Denne tråden er litt moro å stikke innom fra tid til annen.

Den største konkurrenten til både HD DVD og BR er jo DVD. Nå selges HD DVD spillere til priser som konkurrerer med vanlige DVD spillere hos Wal-Mart. Kjempebra! Vittig å se hvordan noen blåøyde tolker det som at de er redde for å brenne inne med spillere. Og at det er bra at BDA sitter stille og rolig og ser på.

Jeg liker utviklingen av HD formatets innpass blant de store massene.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Vi får se. Den utalelsen kom før HD DVDs heftige priskutt....
    Det stemmer det, men det handler først og fremst om software salg for Warner, dersom alle disse billig spillerne som nå pushes ut på markedet ikke innebærer at forholdet mellom Warners salg av BD og HD DVD ikke endres betydelig i løpet av Q4 så er vell løpet kjørt, dersom en skal en tolke Warner sier.

Og det er jo ikke slik at BD leieren bare sitter å tvinner tommel totter imens Wal-Mart selger spillere i bøtter og spann.
    Bilig PS3 spillere og et bra inntog av BD spillere fra de store elektrogigantene(Pioneer, Philips, Sony, Panasonic etc) må resultere i god avkastning på BD avspillere solgt frem mot jul.
    Det er mange som er merke lojale / kvalitets opptatte og ikke vil ha billig spillere for en hver pris.
    Ikke noe negativt om Thosiba men det klinger ikke like godt som Pioneer, Philips, Sony, Panasonic etc i manges ører.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Det stemmer det, men det handler først og fremst om software salg for Warner, dersom alle disse billig spillerne som nå pushes ut på markedet ikke innebærer at forholdet mellom Warners salg av BD og HD DVD ikke endres betydelig i løpet av Q4 så er vell løpet kjørt, dersom en skal en tolke Warner sier.
    I følge de siste Nielsen tallene så solgte både 2001 og 300 bedre på HD DVD enn på Blu-ray sist uke. Hvis salget forsetter å være så jevnt kommer nok ikke Warner til å ta noen avgjørelse med det første og det er heller ikke gitt hva resultatet blir.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Når de som har kjøpt spillere til en billig penge går en tur i HD film avdelingen og sjekker etter filmer, og blar igjennom bunken. Så ser de at filmene er priset forskjellig. Noen er en del dyrere enn andre, opptil 8-10 dollar. Da tar nok veldig mange først en eller to av den billigste. Og hvem selger HD filmer billigere enn noen andre?

Warner Bros.

(noe som er ligt for begge formater)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Hvordan har Toshiba tenkt å tjene penger på dette, hvis de drar av med seieren?
    Royalties, selvfølgelig. De trenger ikke tjene penger på spillerene, så lenge folk kjøper filmer. Men, hvis de skulle tape, så er alle investeringene de har gjort så langt fullstendig bortkastet.

En annen ting som er verdt å huske på er at Sony tapte en milliard dollar på spilldivisjonen sin i år. Hvis Toshiba har lyst til å bruke like mye på å pushe HD DVD, så kan de altså selge 10 millioner spillere for $100 under kostpris.

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Blir BDA med på priskarusellen denne julesesongen?
    Jeg tror faktisk ikke det. Ikke like aggresivt i hvert fall. BDAs problem er jo at de fleste som produserer spillere, de akter å tjene penger på dem. Sony kan satse på royalties, men hvis de dytter ut sin billigste spiller til under $200, så tror jeg de andre medlemmene av BDA vil bli ganske mugne. Da er det nok mer sannsynlig at vi får se enda flere knalltilbud på disker. Problemet med dette er at selv om dette vil selge enorme mengder filmer, så vil det bare gjøre det så lenge salget varer. Men hvis man selger haugevis av spillere, så vil dette føre til at disksalget på sikt får en varig økning.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray deal hos Wal-Mart kommer også før jul.

Les siste linjen i denne nyheten om billige HD DVD spillere

Toshiba HD-A2 HD DVD: $99 at Wal-Mart

Men hvor mye Sony er villig til å tape på sine spillere blir spennende å se.

Vil jeg kunne tippe at de enten dumper prisen på 40 GB PS3 fra $400 til $250 i beste fall, eller stand-alone spilleren S300 fra $500 til $300?

Det avhenger vel mye av hvor bra Toshiba gjør det med HD DVD de neste par ukene tipper jeg. Noe må de vel gjøre.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fler enn meg som har tenkt på Wal-mart/Toshiba sitt salg av A2 som et rent forsøk på å ta en stor bit av SD dvd markedet med spillere som oppscalerer SD og bare som en tilleggsytelse kan spille HD DVD?
    På denne måten tar de en god bit av avspillermarkedet uten å direkte få noe særlig øket salg av HD DVD men vil lettere kunne ta kontrollen på markedet for HD når dette blir et mer alment ønske hos den vanlige forbruker senere.

Blu-ray sitt beste kort på avspillersiden er jo PS3. På samme måte er denne solgt ut som en spillkonsoll som oppscalerer SD dvd og bare som en tilleggsytelse kan spille blu-ray.

Begge deler er smarte strategier, hvis det er tilfelle da

Det er jo ikke dumt å selge inn spillerne som dvd spillere først når dvd har bukten og begge ender av film markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Bill Hunt har noen gode poenger, problemet er at de like godt kan brukes om Sony sin satsing:

[...]

Fritt stjålet omskrivning fra AVS:
    AVS Forum

Altså, jeg skal være enig i at det er ett potensielt problem med å dra til med $100-dollars-spillere nå. Nemlig det at de som ikke kjøper/får tak i spillere nå, kan ende opp med å forvente at det vil komme et nytt slikt tilbud snart.

Hvis spillerne neste uke koster $198 overalt kan det faktisk hende at salget stopper helt opp. Det vil i så fall være ganske ironisk med tanke på at vi har ventet på at $200-grensen skulle brytes i hele år. Jeg tror at dette salget, selv om det bare varer denne helgen, kan senke pristaket for A2 til rundt $130-$150. A3 kan man kanskje selge for $20-$30 mer.

Dette er strengt tatt bare et problem dersom Toshiba ikke har lyst til å selge spillerne billigere enn $200 i tiden fremover, så det skal bli spennende å se hva som skjer.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Royalties, selvfølgelig. De trenger ikke tjene penger på spillerene, så lenge folk kjøper filmer. Men, hvis de skulle tape, så er alle investeringene de har gjort så langt fullstendig bortkastet.
    Kan royalties egentlig gi masse mynt i kassen?

Det er mange å dele på:

Widescreen Review Webzine DVD Reviews, Home Theater Equipment Reviews, Theatre Setup Audio Video Equipment

"MPEG LA announced today that the first meeting of essential HD DVD patent owners, currently consisting of 16 companies, was held in Los Angeles on September 11 for the purpose of creating a joint license providing fair, reasonable, non-discriminatory access to essential patents, as an alternative to negotiating separate licenses. Initial participating companies include LG Electronics Inc.; Microsoft Corporation; Mitsubishi Electric Corporation; NEC Corporation; Samsung Electronics Co., Ltd.; SANYO Electric Co., Ltd.; Sonic Solutions; TDK Corporation; Thomson Licensing; Toshiba Corporation; Victor Company of Japan, Ltd.(JVC); and Warner Bros. Home Entertainment Inc."

Det er sikkert noen kroner å tjene på royalties over 10-20 år, men akkurat nå handler det mest om å unngå et prestisjenederlag for Tosh tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Kan royalties egentlig gi masse mynt i kassen?
    Hadde det ikke vært for royalties, så hadde det ikke vært noen som helst grunn til å lansere to inkompatible HD-formater til å begynne med, så jo, royalties-gryta ved slutten av regnbuen er nok rimelig stor.

Det er mange å dele på:
    Joda, men de deler ikke likt.

Det er sikkert noen kroner å tjene på royalties over 10-20 år, men akkurat nå handler det mest om å unngå et prestisjenederlag for Tosh tror jeg.
    Godt å høre at Sony ikke har latt det gå prestisje i dette, da.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3

imens en spillemaskin/device hvor formatavspilleren er sekundær vil ligge på ca 1.

Har vel blitt historisk jeg da, med 13 Bluray filmer og en PS3.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    imens en spillemaskin/device hvor formatavspilleren er sekundær vil ligge på ca 1.

Har vel blitt historisk jeg da, med 13 Bluray filmer og en PS3.
    Neida, men vi snakker gjennomsnitt her. Og for hver PS3-eier som deg som finnes, så finnes det minst 12 som ikke kjøper en eneste film.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Og hvem selger HD filmer billigere enn noen andre? Warner Bros.
    Hæ? Ikke på HD DVD i hvertfall, med disse tåpelig kombodiscene ligger jo filmene deres ca. 5 dollar dyrere enn Blu-ray utgavene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det formatet Warner går for blir å vinne, dersom de tar en slik avgjøresle. Jeg tipper det blir Blu-ray, avhengig av hvordan salgene går resten av året. Men det er HD-DVD som har noe å bevise for dem, det er det ingen tvil om. Om Blu-ray med betraktelig dyrere spillere klarer seg like bra eller bedre er det jo ingen tvil om at det er langt mer markedsapell i formatet på lengre sikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok akkurat _min_ avgjørelse i format-krigen, og det ble HD-DVD! Argumentet som fikk det til å tippe over for min del var at jeg oppdaget at HD-DVD ikke har region-koding, mens Blu-Ray har dette utrolig idiotiske anti-forbuker-tiltaket.

Måtte den beste^H^H^H^H^H HD-DVD vinne!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thostr
    Jeg tok akkurat _min_ avgjørelse i format-krigen, og det ble HD-DVD! Argumentet som fikk det til å tippe over for min del var at jeg oppdaget at HD-DVD ikke har region-koding, mens Blu-Ray har dette utrolig idiotiske anti-forbuker-tiltaket.

Var akkurat samme grunnen til at jeg valgte HD DVD selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med valget! Tror ikke du vil angre Selv valgte jeg HD-DVD fordi de kom med billedmessige bedre utgivelser i starten, og enda har ikke Blu-ray kommet med merkbart bedre utgivelser annen enn på papiret, tross massiv propaganda fra den kanten.

Med HD-DVD vil vi også kanskje få et bedre og bredere utvalg av filmer, fra filmstudioer i resten av verden, ikke bare USA og Spiderman/Pirates etc. Det vil vel også være lettere og billigere for små selskaper å produsere i HD (NRK f.eks).

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regions-koding er grunn nr. 1 for at jeg støtter HD DVD også. Jeg har allerede kjøpte en sone A Blu-Ray spiller, men jeg gidder rett og slett ikke å måtte tenke på hvor jeg kjøper filmene mine.. Og det er litt dyrt å måtte ha 2 forskjellige Blu-Ray spillere for å dekke de forskjellige sonene.. :-(

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det fler enn meg som har tenkt på Wal-mart/Toshiba sitt salg av A2 som et rent forsøk på å ta en stor bit av SD dvd markedet med spillere som oppscalerer SD og bare som en tilleggsytelse kan spille HD DVD?
    På denne måten tar de en god bit av avspillermarkedet uten å direkte få noe særlig øket salg av HD DVD men vil lettere kunne ta kontrollen på markedet for HD når dette blir et mer alment ønske hos den vanlige forbruker senere.

Blu-ray sitt beste kort på avspillersiden er jo PS3. På samme måte er denne solgt ut som en spillkonsoll som oppscalerer SD dvd og bare som en tilleggsytelse kan spille blu-ray.

Begge deler er smarte strategier, hvis det er tilfelle da

Det er jo ikke dumt å selge inn spillerne som dvd spillere først når dvd har bukten og begge ender av film markedet.
    Jepp! Der traff du spikeren midt på hodet!

Side 379 av 653 FørsteFørste ... 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 375 376 377 378 379 380 381 382 383 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •