HD formatkrigen. - Side 377

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 377 av 653 FørsteFørste ... 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 373 374 375 376 377 378 379 380 381 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 ... SisteSiste
Viser resultater 7,521 til 7,540 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror kanskje det kan være greit å tenke på hvilket apparat Toshiba har satt i gang nå. Dersom enkelte kaller BDAs strategi for propaganda, tror jeg Toshiba gjør alt hva de kan nå. Og om de spiller skittent eller lyver og jukser litt, spiller ingen rolle. Nå er det "No holes bares".

Og selvfølgelig begynner statistikken å se bra ut for HD DVD, når de nå gir bort filmer som koster nesten mer enn spillerne. HD DVDs BOGO-salg har startet: ta 2 spillere betal for 1. Når de gir bort Heroes, som har en listepris på $99, sammens med spillere som koster det samme...vel, det kalles å gi bort og kan ikke kalles "butikk". Men, klart, statistikken blir sikkert fin.

Vi får se om tallene er like fine når BD slipper sine blockbusters og effekten av PS3 begynner å synes nærmere jul
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp! Vi får se!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Vel. Husker du Target? Som skulle være eksklusiv Blu-Ray? Akkurat samme greia er det med K-Mart. De selger kun Toshiba standalone HD DVD spillere, men selger selvsagt både Xbox 360 og PS3 i tillegg.. Target skulle selge bare Sony standalone spillere, men solgte selvsagt Xbox 360 HD DVD addon i butikkene sine.. Spørsmålet er hva du regner som en avspiller..
    Vel, her ble det sagt at K-mart droppet BD fordi det var for dyrt. Og Xbox ad-on er en ad-on. PS3 står på egne ben

Men jeg gir f... i K-mart, men her begynner nok propagandamaskineriet til Toshiba å "lage" nyheter.

Det jeg liker er at BDA sitter stille og rolig og observerer Toshibas desperate jakt på kundemasser. Siste strategimøte ble holdt av samtlige BDA-medlemmer denne uka, og jeg er sikker på at planene som iverksettes vil ryste HD DVD og Toshiba.

Hvis ikke Warner går rødt, selvsagt. Men det ville vært som om England gikk til tyskerne uka før D-dagen...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Nettopp! Vi får se!
    Jepp, gleder meg til forsettelsen!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvis ikke Warner går rødt, selvsagt. Men det ville vært som om England gikk til tyskerne uka før D-dagen...
    Akkurat denne syntes jeg var rimelig drøy, SVS!....hehe, men morsom bemerking, om enn en smule skivebom.

En meget hyggelig tråd jeg leste på nettopp, fra AVS-forum. Virker som Det tømtes fort for HD DVD-spillere på Wal-Mart i dag:

Hello to all the new HD DVD fans on this board! - AVS Forum

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Akkurat denne synes jeg var rimelig drøy, SVS!....hehe, men morsom bemerking, om enn en smule skivebom.
    Får det aldri mer moro enn det en lager sjøl, vel

Men skivebom er det ikke. De allierte hadde inntatt hele verden tilbake fra tyskerne, når det som sto igjen var å innta Berlin via Frankrike. BD har også verdensdominans (Europa/ Japan/ Canada/ Australia), og det avgjørende slaget vil stå på amerikansk jord. HD DVD pøser nå på alt hva de har av "soldater"; gratis filmer, nærmest gratis spillere og litt tåkelegging og propaganda på veien. Men...

Snart kommer storeslem, med alle selskapene på slep. Jeg synes jeg føler marken bevege seg allerede. Dunk-dunk-bam-bam...Som med alle slag blir det tap på begge sider. Men tap er uungåelig og er tatt med i beregningene. Det er bare det at BD har råd til å tape mer enn HD DVD

De blå står igjen og med nye muligheter til å bygge opp et nytt format, hvor SD DVD stiger ned fra tronen og overlater til sin nye master....

Men.....så har man filmen "300", da, hvor de 300 Spartanerne banka skiten av ti-tusner av persere...Huff dette blir en spennende innspurt for avgjørelsen av DVDs arvtager...

Shit...har sett litt for mange filmer i det siste, tror jeg

Ha en god fredag, alle sammen, og som forrige fredag venter Taco og ett par Budweisere i kveld også
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får det aldri mer moro enn det en lager sjøl, vel

Men skivebom er det ikke. De allierte hadde inntatt hele verden tilbake fra tyskerne, når det som sto igjen var å innta Berlin via Frankrike. BD har også verdensdominans (Europa/ Japan/ Canada/ Australia), og det avgjørende slaget vil stå på amerikansk jord. HD DVD pøser nå på alt hva de har av "soldater"; gratis filmer, nærmest gratis spillere og litt tåkelegging og propaganda på veien. Men...

Snart kommer storeslem, med alle selskapene på slep. Jeg synes jeg føler marken bevege seg allerede. Dunk-dunk-bam-bam...Som med alle slag blir det tap på begge sider. Men tap er uungåelig og er tatt med i beregningene. Det er bare det at BD har råd til å tape mer enn HD DVD

De blå står igjen og med nye muligheter til å bygge opp et nytt format, hvor SD DVD stiger ned fra tronen og overlater til sin nye master....

Men.....så har man filmen "300", da, hvor de 300 Spartanerne banka skiten av ti-tusner av persere...Huff dette blir en spennende innspurt for avgjørelsen av DVDs arvtager...

Shit...har sett litt for mange filmer i det siste, tror jeg

Ha en god fredag, alle sammen, og som forrige fredag venter Taco og ett par Budweisere i kveld også
    Du får nyte fredagssnadderet, så får vi ta en historieleksjon en annen kveld.

Logger meg av snart selv for kvelden, var bare meget spennende å lese i amerikanske forum om hvordan HD DVD-spillerne har blitt revet bort i dag, og om køene av folk. Synd Wall-Mart bare hadde 60-70.000 å selge i dag (ryktes det), men det er jo fantastiske tall for en dag. De regner med å få inn 100.000 nye til mandag, sies det også.

Spennende tider for HD-formatet!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og selvfølgelig begynner statistikken å se bra ut for HD DVD, når de nå gir bort filmer som koster nesten mer enn spillerne. HD DVDs BOGO-salg har startet: ta 2 spillere betal for 1. Når de gir bort Heroes, som har en listepris på $99, sammens med spillere som koster det samme...vel, det kalles å gi bort og kan ikke kalles "butikk". Men, klart, statistikken blir sikkert fin.
    OBS: HD DVD spilleren til Xbox 360 koster 179US$, listeprisen på Heroes er som du sier 99US$.. Er jo en ganske smart måte å flytte spillere på da, Heroes hadde ikke solgt så veldig mye uansett, pga. sin høye pris, men når den gis bort, så virker plutselig Xbox 360 addonen "billig"..

Skal uansett bli spennende frem til jul, endelig ser det ut til at BLu-Ray har klart å lansere spillere som kan konkurrere med HD DVD sine spillere som har vært ute i 1 1/2 år. Velkommen etter, så da kan krigen endelig starte..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [sprognerd]

Nå er det "No holes bares".
    No holds barred.

[/sprognerd]

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke helt med vdr priser i dolar men er ikke 100 dollar ca. 600 spenn. 98,- for en A1 Det er f... meg billig. Men alt dette hjelper lite om Warner går for BD noe jeg er redd for at de kommer til å gjøre hvis ikke HD DVD salget går betraktelig opp i de neste 3-4 uker.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der har det skjedd.. Transfomers har passert Spiderman 1-3 bokssettet på Amazon.com..

Til Edo: Det er snakk om et 1-dags salg, "vanlig" pris vil være 200US$. Fortsatt utrolig mye bedre enn de prisene vi har her til lands.
    PS: Det er A-2 som selges til den prisen, den tilsvarer vår E-1 her til lands. En helt grei ingangsspiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edo
    Nå er jeg ikke helt med vdr priser i dolar men er ikke 100 dollar ca. 600 spenn. 98,- for en A1 Det er f... meg billig. Men alt dette hjelper lite om Warner går for BD noe jeg er redd for at de kommer til å gjøre hvis ikke HD DVD salget går betraktelig opp i de neste 3-4 uker.
    529 kroner med dagens kurs for å være rimelig eksakt... (flere kjeder prosmatcher med 10% lavere så noen klarer å karre til seg en under 500 nok.

Når en sammenlikner prisnivået generellt mellom norge og USA for tiden så er rett før jeg flytter tilbake...

Vel vel vi har det vel bra her på haugen også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $100 er ca 550 kroner i sedler i dag.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    $100 er ca 550 kroner i sedler i dag.
    Husk å legge til moms, og i tillegg så må du betale egen helseforsikring for å bo der..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme gjelder eventuelle andre spillere der borte.

Men det er da ikke helseforsikring de høye prisene i Norge går til (med unntak av momsen kanskje).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det geniale med prissettingen til Toshiba er at butikkjedene faktisk bruker den til å drive en priskrig.. De gir selvsagt f*** i hvilket format som vinner, de er kun opptatt av hvilken spiller de kan få solgt store volum av/lokke folk til butikken med.. Med dagens priser så er det kun Toshiba sine spillere som er billige nok til at de kan bli et impulskjøp..

Holiday Sales Frenzy - HD-DVD Players as low as $99 — Audioholics Home Theater Reviews and News

Ser ganske mørkt ut for Blu-Ray dette julesalget..

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der har det skjedd.. Transfomers har passert Spiderman 1-3 bokssettet på Amazon.com..

Til Edo: Det er snakk om et 1-dags salg, "vanlig" pris vil være 200US$. Fortsatt utrolig mye bedre enn de prisene vi har her til lands.
    PS: Det er A-2 som selges til den prisen, den tilsvarer vår E-1 her til lands. En helt grei ingangsspiller.
    Hvor finner du de salgstalla på amazon.

200 er mer enn billig nok. Elkjøp selger over nette E1 til 2495, og det er veldig billig det også for en veldig god DVD/HD DVD spiller. Brukbare DVD spillera koster mer enn den.
    Det blir veldig komisk hvis BD vinner til slutt grunnet/eller bedre sagt takket vare et spillkonsoll.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår at de har solgt en del paller, dette er veldig bra bra for alle som vil ha HD på plate. En jeg kjenner der borte var oppe tidlig og sikret seg 3 stk(det blir nok en del som får HD-DVD spiller til jul i år : -)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å legge til moms, og i tillegg så må du betale egen helseforsikring for å bo der..
    OG du får Bush som president :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    OG du får Bush som president :evil:
    Ups det hadde jeg glemt...

Side 377 av 653 FørsteFørste ... 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 373 374 375 376 377 378 379 380 381 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •