HD formatkrigen. - Side 376

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 376 av 653 FørsteFørste ... 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 372 373 374 375 376 377 378 379 380 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 ... SisteSiste
Viser resultater 7,501 til 7,520 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, men man kan jo alltids nøye seg med DVD på BD-eksklusivene imens man venter på at HD DVD skal luske til seg seieren. Det er i alle fall bedre enn å bare sitte der med den svette DVD-spilleren sin i enda et år eller to eller tre......
    ...eller man kan kjøpe en billig HD-E1 samt en billig PS3, og dermed ta en "Ole Brum"...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det kommer veldig ann på hva du egentlig mener. På kort sikt er jeg ikke enig i dette. Som forbruker har jeg tjent veldig mye på at det er to formater som kriger om pris.
    På lengre sikt kan det tenkes at det er fornuftig og hensiktsmessig med bare et format, men det er så store potensielle inntjeningsmuligheter at det ikke ser ut til at noen av formatene kommer til å gi opp. Alle som stadig vekk har spådd døden for det ene formatet har frem til i dag tatt grundig feil!
    Kjernen til elendigheten ligger i at det er eierskapet til formatene, for mye penger er brukt på utvikling at man ikke har råd til å gi opp. Ideelt sett skulle formatet vært vedtatt av et standariseringsorgan og tilbytt fritt til alle produsenter. Da starter alle på like vilkår og konkurransen lener seg i alle fall lengre mot fullkommen. (Men dette er selvsagt bare en drøm oppi hodet mitt, verden fungerer ikke slik i praksis). Når formatene vi har idag i tillegg er så like at man knapt finner marginale forskjeller, blir hele situasjonen uforståelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Originally Posted by High-Def Digest
    Despite reports to the contrary, Kmart says it has no plans to choose to sides in the high-def format war. In a statement released late Thursday, Kmart VP Jonathan Magasanik said the following:

Quote:
    Originally Posted by K-Mart
    There have been numerous statements in the media today, attributed to Toshiba, indicating exclusive support for the HD DVD format in Kmart stores. These statements are false. Kmart intends to support both the HD DVD and Blu-ray platforms, and has no plans to support either platform exclusively.
    Kmart's dual-format pledge comes on the heels of widespread reports that it had chosen to stock its HD-A2 HD DVD player as its only stand-alone high-def disc player this holiday season.

It wasn't immediately clear whether the retailer's statement meant it planned to stock stand-alone Blu-ray players alongside the Toshiba deck, but as we've previously reported, the chain already sells the Blu-ray enabled PlayStation 3 in its gaming department.
    Med andre ord mere propaganda og løgn fra HD-DVD siden. Så da river vi Kmart fjæren ut av HD-DVD hatten.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    For info per 30 sept. 2007 hadde Walmart 1,016 Wal-Mart discount stores, 2,387 Supercenters, 586 Sam’s Clubs butikker dvs i underkant av 4000 utsalgsteder i USA.

Det er noen som sammenlikner Wallmart med OBS men etter min erfaring etter å ha bodd der er det markedsandelen og makten til Walmart i en helt annen liga en OBS her i Norge.

Det er den desidert største kjenden i USA (vel også verden), det er her hvermansen i USA handler og hvis ikke Average Joe i USA biter på denne gangen er jeg redd for at slaget tapt for HD (som noe annet en nisje format) på disc enten det er i det ene eller det andre formatet desverre...
    Jeg snakket om type butikk, altså en hyperkjede som noen kaller det.
    De har mat, klær, leker og elektronikk osv.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Så opplys meg da. Ifølge andre så fungerer bitstrøm helt fint fra HD DVDer, og jeg kan ikke huske jeg har lest noen problemstilling omkring dette, hverken med spillere som har problemer, eller disker som ikke klarer å levere ut på skikkelig måte.

Hvis du tenker på ting som PiP som blir "skrudd av" som følge av "tvungen" bitstrøm ut fra spiller, så bør jo ikke det bety noe særlig. Det er vel heller ikke bekreftet at Blu-ray disken med profil 1.1. ikke vil gjøre dette også.
    De er begge nødt til å velge mellom enten advanced eller standard modus.

Man kan ikke blande inn sekundær lyd og samtidig sende det ut som bitstream, da måtte lyden først dekodes, blandes, enkodes, sendes og dekodes igjen. Det er selvsagt mulig, men rimelig meningsløst.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    De er begge nødt til å velge mellom enten advanced eller standard modus.

Man kan ikke blande inn sekundær lyd og samtidig sende det ut som bitstream, da måtte lyden først dekodes, blandes, enkodes, sendes og dekodes igjen. Det er selvsagt mulig, men rimelig meningsløst.
    Fullt klar over det, men Esp1 mente at Blu-ray hadde "skikkelig bitstrøm". Hva enn han mente med det, vet jeg ikke, men jeg ser jo nå at Blu-ray håndterer på akkurat samme måten som HD DVD.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NXTbook flash detection page

De 2 bestselgende titlene er HD DVD.. 300 på HD DVD selger bedre enn 300 på BD. Planet Earth selger også bedre på HD DVD enn BD. Blu-Ray hadde 3 nye titler denne uken, som ble for sterk for HD DVD.. Fortsatt en god uke for HD DVD.
    PS: SI (Since inception) numrene gikk ned 1 prosentpoeng, fordel HD DVD.

Disney hadde nok en sterk uke, det er ingen tvil om hvilket studio som holder BDA med i gamet..

Number:

Week: 55:45

YTD: 64:36

SI: 60:40

EDIT: 2001 ble også en seier for HD DVD..
    2001 HD DVD: 10.51%
    2001 BD: 10,4%

Planet Earth HD DVD: 11,22%
    Planet Earh BD: 6,27%

300 HD DVD: 12,05%
    300 BD: 11,26%

3 Warner titler på listen, og alle selger bedre på HD DVD.. Hmm.. ;D
    Kanskje det ikke er like logisk hvilket format som blir valgt dersom Warner skal gå eksklusivt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ærlig si at eg hadde forventet at denne tråden var en saklig diskusjon om hvilken av de to formatene som er "best". Etter å ha lest de siste ~10 sidene må eg si at dette er en av de mest usaklige og rotete diskusjonene eg har sett, som for det meste inneholder synsing og spekulasjoner om hvem som kommer til å vinne. Da vinning nødvendigvis ikke har noen ting å gjøre med hvem som er best og hvem som er dårligst. Menmen, så feil kan man ta :\

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

Number:

I all verden...

Hva i all verden var det som ga Heroes ett oppsving i salget? Hvordan kan en $100-dollars katalogtittel selge mer enn en $35-dollars nyhet fra Disney?

Imponerende av Heroes, synes jeg.

Men, neste uke kan bli stygg, er jeg redd... Blir ikke overrasket om Blu-ray får et sted mellom 75 og 80% andel den uka.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I all verden...

Hva i all verden var det som ga Heroes ett oppsving i salget? Hvordan kan en $100-dollars katalogtittel selge mer enn en $35-dollars nyhet fra Disney?
    Hmm... HD DVD har faktisk gjort det ganske bra over hele linja, ser jeg. HD DVD solgte bedre enn Blu-ray på flere av Warners titler: 300, Planet Earth og 2001

Forholdet ser ut til å ligge rundt 51:49 for 300 og 2001, mens det er 64:36 på Planet Earth.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ventech
    Må ærlig si at eg hadde forventet at denne tråden var en saklig diskusjon om hvilken av de to formatene som er "best". Etter å ha lest de siste ~10 sidene må eg si at dette er en av de mest usaklige og rotete diskusjonene eg har sett, som for det meste inneholder synsing og spekulasjoner om hvem som kommer til å vinne. Da vinning nødvendigvis ikke har noen ting å gjøre med hvem som er best og hvem som er dårligst. Menmen, så feil kan man ta :\
    Vel, må si best eller dårligst diskusjonen er den jeg synes blir mest intetsigende. Begge formater er stort sett jevngode der. I det som teller for å vinne denne krigen er det helt andre faktorer som rår.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De 2 bestselgende titlene er HD DVD.. 300 på HD DVD selger bedre enn 300 på BD. Planet Earth selger også bedre på HD DVD enn BD. Blu-Ray hadde 3 nye titler denne uken, som ble for sterk for HD DVD.. Fortsatt en god uke for HD DVD.
    PS: SI (Since inception) numrene gikk ned 1 prosentpoeng, fordel HD DVD.

Disney hadde nok en sterk uke, det er ingen tvil om hvilket studio som holder BDA med i gamet..

Number:

EDIT: 2001 ble også en seier for HD DVD..
    2001 HD DVD: 10.51%
    2001 BD: 10,4%

Planet Earth HD DVD: 11,22%
    Planet Earh BD: 6,27%

300 HD DVD: 12,05%
    300 BD: 11,26%

3 Warner titler på listen, og alle selger bedre på HD DVD.. Hmm.. ;D
    Kanskje det ikke er like logisk hvilket format som blir valgt dersom Warner skal gå eksklusivt?
    Nok en god uke, som bekrefter trenden med HD DVD på kraftig offensiv. Også meget positivt å se at Warner selger best på HD DVD, i alle fall for stortitlene som er med på listen. En meget fin trend vi har sett siste 5 ukene. Noen BD supporters spurte før den tid etter hvor Paramount-effekten ble av, her har dere den midt i fleisen. Nå gleder vi oss til Wal*Mart-effekten neste......

Gleder meg faktisk til 2008, hvor vi vil slippe å trekke på noen stygge månedstall tidligere i år på Year to date statistikken. Mitt tips er HD DVD som klar salgsvinner neste år, og Warner som HD DVD eksklusive fra januar/februar.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I all verden...

Imponerende av Heroes, synes jeg.

Men, neste uke kan bli stygg, er jeg redd... Blir ikke overrasket om Blu-ray får et sted mellom 75 og 80% andel den uka.
    Heroes ble gitt bort gratis ved kjøp av Xbox 360 HD DVD spiller.. Så det ble nok solgt en god del HD DVD spilleren den uken, noe som tyder godt for kommende uker..

En av butikkene hadde også 2 gratis titler i tillegg til Heroes, ved en feil så ble vanlige bokssett også gitt bort gratis.. Mange kunder dro rundt i butikkene og hamstret kombinasjoner som: Xbox 360 HD DVD, Heroes HD DVD boksset, Smaville Sesong 5 + Sopranos Sesong 6 1/2, for alt dette betalte de 179US$.. Blir nok solgt mange av disse spillerne på E-bay fremover.. (For ikke å snakke om billige bokssett.)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heroes ble gitt bort gratis ved kjøp av Xbox 360 HD DVD spiller.. Så det ble nok solgt en god del HD DVD spilleren den uken, noe som tyder godt for kommende uker..

En av butikkene hadde også 2 gratis titler i tillegg til Heroes, ved en feil så ble vanlige bokssett også gitt bort gratis.. Mange kunder dro rundt i butikkene og hamstret kombinasjoner som: Xbox 360 HD DVD, Heroes HD DVD boksset, Smaville Sesong 5 + Sopranos Sesong 6 1/2, for alt dette betalte de 179US$.. Blir nok solgt mange av disse spillerne på E-bay fremover.. (For ikke å snakke om billige bokssett.)
    Men gratisfilmer som følger med spillere (både HD DVD og BD) har vel aldri vært regnet med på Nielsen, eller har de?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tar litt av for Toshiba og en del HD DVD-fanboys, tror jeg:

Kmart: We're Purple | High-Def Digest

There have been numerous statements in the media today, attributed to Toshiba, indicating exclusive support for the HD DVD format in Kmart stores. These statements are false. Kmart intends to support both the HD DVD and Blu-ray platforms, and has no plans to support either platform exclusively.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Vel, ifølge BD-fansen i USA er K-Mart bare en møkkakjede uansett. Dette forandrer heller ikke det faktum at de kun fører HD DVD stand-alone-spillere på K-Mart. De vil kanskje bare ikke kalles HD DVD eksklusive, selv om de er det i praksis.... Det er jo dette som er den store fordelen for HD DVD-formatet, prisnivået gjør at de først vil rekke ut der hvermansen kjøper AV-stashet sitt.

Video: New 'Shrek'-Themed HD DVD Commercials | High-Def Digest

Her følger mer god TV-reklame for Toshiba og DreamWorks!!!!! Regner med at Shrek3 også kan bringe inn HD DVD-spillere til barnefamilier rundt omkring i de tusen hjem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Media og HD DVD-fanboys som har vridd på sannheten kanskje.

Jeg har ikke sett andre artikler enn den på HDDigest om HD DVD på Kmart og det står bare at Toshiba sier Kmart har valgt Toshiba-spilleren som eneste stand alone HD-avspiller denne julen. Selger de andre stand alone spillere?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Vel. Husker du Target? Som skulle være eksklusiv Blu-Ray? Akkurat samme greia er det med K-Mart. De selger kun Toshiba standalone HD DVD spillere, men selger selvsagt både Xbox 360 og PS3 i tillegg.. Target skulle selge bare Sony standalone spillere, men solgte selvsagt Xbox 360 HD DVD addon i butikkene sine.. Spørsmålet er hva du regner som en avspiller..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Men gratisfilmer som følger med spillere (både HD DVD og BD) har vel aldri vært regnet med på Nielsen, eller har de?
    Vel, så lenge platene blir slått inn i kassa, så blir de registrert som solgt. Så selv om platene blir solgt for 0,-, så blir de regnet med som et salg hos Nielsen. De platene som ligger *inne* i esken(eksempel King Kong), eller som du er avhengig av å "bestille" via brev, de blir ikke regnet med..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Media og HD DVD-fanboys som har vridd på sannheten kanskje.

Jeg har ikke sett andre artikler enn den på HDDigest om HD DVD på Kmart og det står bare at Toshiba sier Kmart har valgt Toshiba-spilleren som eneste stand alone HD-avspiller denne julen. Selger de andre stand alone spillere?
    Niks, kun PS3 som du kan spille BD på.

Kmart.com (Blu-Ray søk)

Kmart.com (HD DVD søk)

Side 376 av 653 FørsteFørste ... 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 372 373 374 375 376 377 378 379 380 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •