HD formatkrigen. - Side 375

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 375 av 653 FørsteFørste ... 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 371 372 373 374 375 376 377 378 379 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 ... SisteSiste
Viser resultater 7,481 til 7,500 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den undersøkelsen der kom før Wal*Mart kom med sin reklame og priskrig på HD DVD spillere. PS: Det er snakk om ca. 30 spillere pr. butikk, og mange butikker prismatcher faktisk dette tilbudet.. Så markedet kommer til å bli bunnskrapt for HD-A2 spillere.. Kanskje så mye som 60-100.000 spillere kan bli omsatt i forbindelse med dette.. På *en* dag..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da HD DVD-spillerne kostet $299 og $199 så solgte de ikke nok spillere og filmer. Derfor satt de ned prisen til $99. De som den gang ikke tok seg råd til en spiller til snaue $200, men ventet til nå; så lurer jeg på hvor sannsynlig det er at disse kommer til å kjøpe mange filmer på HD DVD? En film koster mellom $25-30, og tre filmer koster da like mye som selve spilleren.

Nei, denne kundegruppen kjører nok sine gode gamle DVD-filmer til $5 stykket i sin nye Toshiba-spiller.

Så kan man argumentere med at det da vil finnes ti-tusner med HD DVD-spillere til der ute, som er klare for å brukes til HD DVD (selv om de kanskje primært brukes som SD DVD-spiller i dag). Ja-ja, der har BD PS3, og da snakker vi om millioner av BD-spillere.

Tror nok at Warner ser potensialet i dette, og at når budskapet når inn til alle PS3-eierne, så vil salget virkelig ta av. Og når det tar av så vil alle tjene penger også...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Da HD DVD-spillerne kostet $299 og $199 så solgte de ikke nok spillere og filmer. Derfor satt de ned prisen til $99. De som den gang ikke tok seg råd til en spiller til snaue $200, men ventet til nå; så lurer jeg på hvor sannsynlig det er at disse kommer til å kjøpe mange filmer på HD DVD? En film koster mellom $25-30, og tre filmer koster da like mye som selve spilleren.

Nei, denne kundegruppen kjører nok sine gode gamle DVD-filmer til $5 stykket i sin nye Toshiba-spiller.

S
    Nå skal jo wallmart også selge spesifike hddvd filmer til den lave prisen av 14 dollar, tror du ikke at de da plukke opp en av dem og ser hva HD har å tilby? pluss de får jo 5 filmer om de gidder å sende inn et brev til toshiba..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    For info per 30 sept. 2007 hadde Walmart 1,016 Wal-Mart discount stores, 2,387 Supercenters, 586 Sam’s Clubs butikker dvs i underkant av 4000 utsalgsteder i USA.

Det er noen som sammenlikner Wallmart med OBS men etter min erfaring etter å ha bodd der er det markedsandelen og makten til Walmart i en helt annen liga en OBS her i Norge.

Det er den desidert største kjenden i USA (vel også verden), det er her hvermansen i USA handler og hvis ikke Average Joe i USA biter på denne gangen er jeg redd for at slaget tapt for HD (som noe annet en nisje format) på disc enten det er i det ene eller det andre formatet desverre...
    Bare en illustasjon over forskjellen. Walmart har omsetning som er 3% av BNP (Brutto nasjonal produktet) i USA (Det har omtrent samme BNP per captia som oss om en noen flere folk...)

OBS kjeden i Norge omsetter for ca 0,6% av det norske BNP. Dvs WalMart er en dominerende aktør i USA. Nå tror jeg ikke at de tre prosentene blir til 4 neste år på grunn av HD spillere, men for å illustere poenget om at jeg er redd at dette er siste håp for HD materiale levert på plate.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Rekk opp hånda alle som i januar trodde vi skulle få se en prislapp på 98$ for en HD-avspiller 2 måneder før jul i år!
    Tja... http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post693831

Som du ser, så tok jeg grundig feil

Når det gjelder spillere, så tror jeg julesesongen skal bli veldig interessant. Jeg regner med det vil for alvor sparkes i gang ved Thanksgiving, og jeg vil ikke veldig overrasket om vi får se A2 (og kanskje A3) til $199 og kanskje ned mot $150 på Black Friday.
    Det verste er at for to dager siden kunne jeg ha påstått at jeg var ganske nære, at $200-barrieren ble brutt to-tre uker tidligere enn antatt. Wal*Marts supertilbud kom helt ut av det blå.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD Pris.

Opprinnelig skrevet av Andy_Dandy
    Rekk opp hånda alle som i januar trodde vi skulle få se en prislapp på 98$ for en HD-avspiller 2 måneder før jul i år!

Dette ligner veldig på ett børs kræsj.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet antallet spillere som selges denne helgen?
    Om det er 50.000 eller 200.000 så er ikke det avgjørende på sikt. Spørsmålet er hvilken pris og hvilket utvalg kundene har til mandag. Rom ble ikke bygget på en dag, og selv om Toshiba nå har en hel superhelg skal det mye til å erobre markedet. Vel får de mye blest om HD DVD som begrep, men det er HW salget de neste ukene og frem mot jul som er avgjørende. Ikke et helgestunt med begrenset antal..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Noen som vet antallet spillere som selges denne helgen?
    Aner ikke, men nå sier websiden deres plutselig "Where available, minimum 10 HD DVD players per store". Så hvis vi antar at 2500 av de 4000 butikkene er med på salget, så blir det minst 25000 spillere. På AVSforum er det mange som hevder at deres lokale Wal*Mart har fortalt dem at de har "pallevis" med spillere, men dette tar jeg med en klype salt.

Jeg håper nå i hvert fall at de fleste butikkene har langt flere enn 10 spillere, og at de har minst 100 000 spillere tilgjengelig totalt. Men, man kan jo dessverre ikke alltid få det man ønsker seg.

Om det er 50.000 eller 200.000 så er ikke det avgjørende på sikt.
    Tja, det spørs vel hva du mener med "avgjørende". 200 000 nye HD DVD-eiere vil ikke bety dødsstøtet for Blu-ray, nei, det vil det absolutt ikke. Men, hvis jeg ikke husker helt feil, så har Toshiba solgt omtrent en halv million spillere til nå. Ut fra Blu-rays ledelse i disksalg, så kan man anta at Blu-ray har i underkant av det dobbelte med spillere i amerikanske hjem (inklusive de PS3ene som brukes som BD-spiller). La oss si 900 000. Da må Toshiba selge ca. 400 000 flere spillere enn BDA-firmaene selger BD-spillere, for å ha noen sjanse til å utjevne disksalget. Kanskje må de selge enda et par hundre tusen, for å veie opp for at spillerne kjøpes av folk som er litt mindre entusiastiske filmkjøpere.

Hvis Toshiba klarer å selge 200 000 spillere i løpet av en dag, så har de altså tettet 1/3 av gapet de ønsker å fylle i løpet av bare 24t. Det vil i så fall være en formidabel prestasjon.

Men, som sagt, antallet tilgjengelige spillere vil nok ligge nærmere 50 000, tenker jeg, så de vil nok fortsatt ha mye å ta igjen.

Spørsmålet er hvilken pris og hvilket utvalg kundene har til mandag.
    Ja, og det skal bli spennende å se om dette blir $198 igjen, eller om dette supertilbudet fører med seg en ytterligere senking av prisnivået.

Rom ble ikke bygget på en dag, og selv om Toshiba nå har en hel superhelg skal det mye til å erobre markedet. Vel får de mye blest om HD DVD som begrep, men det er HW salget de neste ukene og frem mot jul som er avgjørende. Ikke et helgestunt med begrenset antal..
    Joda, jeg er enig i det, men jeg synes dette salget (samt nyheten om at KMart er HD DVD-eksklusiv i julesesongen) vitner om at Toshiba har en veldig agressiv strategi for de neste to månedene. Jeg tviler på at ett helgestunt to måneder før jul er alt de har tenkt til å komme med.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Heisann. Har Elkjøp og Lefdal meldt seg på igjen nå da? Det var jo hyggelig

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra nedbryting av innlegget mitt Trondmm.
    Har du PS3 antallet i USA også? regner med du holder de unna de 900k BD avspillerene du antar. PS3 er selvsagt ingen direkte konkurrent til 99$ spillere, men vi får anta litt allikevel. Det hevdes at billigspilleren til WallMart kjøpes av DVD-kunder. Kanskje halveparten..? Samtidig hevdes det at den jevne PS3 kunde ikke engang skjønner at han kan se film på maskinen. Kanskje bare 20% av PS3 eiere kjøper film.
    Potensialet derimot er jo relativt stort for Blu-ray dersom "folk flest" får øynene opp for HD. Da våkner billigHD eierene opp, men også PS3 eierene. Og de er fler, mange mange fler..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Heisann. Har Elkjøp og Lefdal meldt seg på igjen nå da? Det var jo hyggelig
    Er dette en fornuftig pris. Eller rissikerer en å kjøpe et format som vil forsvinne. Regner ikke med nei/ja svar, men kanskje noen korte meninger til en som ikke har fulgt med så godt, og ikke årker å lese gjennom alle sidene her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tipset! Toshiba HD-E1 spiller m/5 HD DVD filmer for 2495,- inkl. frakt bestillt fra Lefdal

Lefdal - Toshiba HD DVD-spiller

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en fornuftig pris. Eller rissikerer en å kjøpe et format som vil forsvinne. Regner ikke med nei/ja svar, men kanskje noen korte meninger til en som ikke har fulgt med så godt, og ikke årker å lese gjennom alle sidene her.
    Det er en meget god pris. Den vil nok ikke gå under maks. 1.998,- på en god stund, som jeg regner med kommer etter hvert, etter den sedvanlige 10 ganger regelen i henhold til amerikanske priser i dollar. Bare løp å kjøp, ingen vits i å vente for å kanskje spare 400,- vel, for en så god og fullstendig både HD og DVD avspiller? Har den selv, og den er knall til min kjære Pioneer 508XD!

NB! I januar kostet denne spilleren en god smule mer, kan man si. For oss som har hatt den stund er det likevel bare gledelig at prisene går så fort ned, meget bra for HD DVD formatet, og i mellomtiden har vi kunnet nytt denne spilleren før de fleste andre. Money well spent!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elkjøp
    HD-DVD™ er fremtidens DVD-format, som gir deg et krystallklart visuelt bildeinntrykk. HD-DVD™ formatet tilbyr en oppløsning som er flere ganger bedre enn dagens DVD-plater, og passer dermed perfekt for HD-klare TV-skjermer. HD-DVD™ tilbyr ikke bare god bildekvalitet, men også et eksepsjonelt godt lydbilde. Formatet har støtte for Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD og DTS-HD, som bruker høyere bit rate enn tidligere (opptil 3Mbps) som igjen fører til et økt realistisk inntrykk av filmlydsporet. Med Toshiba sine HD-DVD kan se alle sine gamle DVD-filmer på HD-DVD spilleren i forbedret kvalitet.
    Urk, for en beskrivelse. Den siste setningen skaper endel forvirring, tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende at de får masse hd-dvd spillere ut på markedet. Dvd tok jo aldri av før prisene kom ned på et "fornuftig" nivå heller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Urk, for en beskrivelse. Den siste setningen skaper endel forvirring, tenker jeg.
    Hehe, jepp. Når de gamle DVD-filmene til folk blir såpass mye bedre med denne spilleren, så er jo det nesten alene et argument for å kjøpe den. Men jeg satser på at folk som først kjøper denne spilleren er interresserte i å teste ut HD formatet også. Følger jo med filmer, og de kommer til å gi folk i de tusen hjem en skikkelig WOW-opplevelse! "God damn, HD DVD er fantastiske saker! Her skal det handles film!" Synes jeg hører dem allerede.....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alle her inne så er vi tjent med ett format.
    Det kommer veldig ann på hva du egentlig mener. På kort sikt er jeg ikke enig i dette. Som forbruker har jeg tjent veldig mye på at det er to formater som kriger om pris.
    På lengre sikt kan det tenkes at det er fornuftig og hensiktsmessig med bare et format, men det er så store potensielle inntjeningsmuligheter at det ikke ser ut til at noen av formatene kommer til å gi opp. Alle som stadig vekk har spådd døden for det ene formatet har frem til i dag tatt grundig feil!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Tja, det spørs vel hva du mener med "avgjørende". 200 000 nye HD DVD-eiere vil ikke bety dødsstøtet for Blu-ray, nei, det vil det absolutt ikke. Men, hvis jeg ikke husker helt feil, så har Toshiba solgt omtrent en halv million spillere til nå. Ut fra Blu-rays ledelse i disksalg, så kan man anta at Blu-ray har i underkant av det dobbelte med spillere i amerikanske hjem (inklusive de PS3ene som brukes som BD-spiller). La oss si 900 000. Da må Toshiba selge ca. 400 000 flere spillere enn BDA-firmaene selger BD-spillere, for å ha noen sjanse til å utjevne disksalget. Kanskje må de selge enda et par hundre tusen, for å veie opp for at spillerne kjøpes av folk som er litt mindre entusiastiske filmkjøpere.
    Har reflektert over dette før. Hvordan skal det egentlig være mulig å jevne ut disksalget så lenge noen filmselskap er eksklusive til et format?
    Ser godt argumentet om at fler avspillere vil jevne ut forskjellen i salgstall, men så lenge noen er eksklusive må en ha begge formater.
    Det kan ikke være mer enn et lite mindretall som er villig til å droppe et antall filmer fordi de ikke er på det formatet de har/liker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har reflektert over dette før. Hvordan skal det egentlig være mulig å jevne ut disksalget så lenge noen filmselskap er eksklusive til et format?
    Ser godt argumentet om at fler avspillere vil jevne ut forskjellen i salgstall, men så lenge noen er eksklusive må en ha begge formater.
    Det kan ikke være mer enn et lite mindretall som er villig til å droppe et antall filmer fordi de ikke er på det formatet de har/liker.
    Jepp, men man kan jo alltids nøye seg med DVD på BD-eksklusivene imens man venter på at HD DVD skal luske til seg seieren. Det er i alle fall bedre enn å bare sitte der med den svette DVD-spilleren sin i enda et år eller to eller tre...... men skjønner problemstillingen der, vanskelig å få det store flertallet til å tenke sånn.....

Side 375 av 653 FørsteFørste ... 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 371 372 373 374 375 376 377 378 379 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •