HD formatkrigen. - Side 372

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 372 av 653 FørsteFørste ... 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 368 369 370 371 372 373 374 375 376 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 ... SisteSiste
Viser resultater 7,421 til 7,440 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ventech
    Handler ikke denne tråden om "HD formatkrigen"? altså ikke transformers:?
    Denne tråden er: "More than meets the eye."..
    Så det så.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jeg tør påstå at massemarkedet er mer opptatt av "value for the money", enn at de kan velge mellom flere merkenavn.....
    Spoken like a true sosialist....

Det var akkurat det de sa i alle år i Sovjet og DDR, også. Ett bilmerke til alle (Lada/ Trabant), en type hus til alle, en type tv, ingen Coca Cola og kun russisk øl osv osv. Billig var det også.

Nei, her bommer du skikkelig, Andy. Selvsagt er det mangfold av produkter og pris det forbrukeren vil ha. Det kalles frihet til å velge, Andy
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Spoken like a true sosialist....

Det var akkurat det de sa i alle år i Sovjet og DDR, også. Ett bilmerke til alle (Lada/ Trabant), en type hus til alle, en type tv, ingen Coca Cola og kun russisk øl osv osv. Billig var det også.

Hva skjedde når grensene åpnet seg, og de kunne kjøpe McDonalds-burgere istedet for sovjetburgere.

Nei, her bommer du skikkelig, Andy. Selvsagt er det mangfold av produkter og pris det forbrukeren vil ha. Det kalles frihet til å velge, Andy
    Nå må jeg si du trekker det langt. Ikke kommunisme som jeg forfekter her, men fri markedsteori. Om kvaliteten oppfattes likt skal den som tilbyr varen billigst gå av med seieren. Husk at det er konkurranse her, selv om Toshiba er nesten alene om å produsere HD DVD-spillere. Konkurransen går mot BD avspillerne, som den jevne forbruker oppfatter som ca. like gode, bare mye dyrere.....

Når det er sagt så er jeg ikke akkurat kjent for å være så politisk rød i min omgangskrets, (heller ikke overdreven liberalist), men formatmessig er jeg blodrød.....

Edit: Vil også tilføye til SVS! Tror du ikke Pioneer og Panasonic, ja til og med Sony vil produsere HD DVD-spillere etter hvert, om HD DVD skulle gå av med seieren? Vil de overlate hele markedet til Toshiba for evig og alltid?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Jeg tror ikke du har fått med deg problemstillingen her. Vennligst sett deg bedre inn i dette før du konkluderer.
    Så opplys meg da. Ifølge andre så fungerer bitstrøm helt fint fra HD DVDer, og jeg kan ikke huske jeg har lest noen problemstilling omkring dette, hverken med spillere som har problemer, eller disker som ikke klarer å levere ut på skikkelig måte.

Hvis du tenker på ting som PiP som blir "skrudd av" som følge av "tvungen" bitstrøm ut fra spiller, så bør jo ikke det bety noe særlig. Det er vel heller ikke bekreftet at Blu-ray disken med profil 1.1. ikke vil gjøre dette også.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Folk må utdannes. Og det er nettopp det Panasonic/ Disney har gjort denne høsten med sitt Disney Tour. Over 10.000 besøkende pr plass, som har fått demonstrert og fortalt hva BD er for noe.

At det står HD DVD, DVD, Divx, SACD, DVD-A eller UMD betyr ingenting for noen dersom de ikke vet hva det er. Hadde nemlig alle med PS3 visst hva Blu-ray film var, så hadde HD DVD vært begravet i høst.
    Nå spørs det om alle som har en PS3 synes det er vært å legge den ekstra summen i ei blå-skive da. Referer bare til en annen post i tråden:
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det er noe som heter DVD. Filmene koster ofte bare 5-10 dollar.
    Spesielt viktig argument for ikke å kjøpe rød eller blå skive hvis prisen er en del høyere og du synes kvalitetsforskjellen er minimal.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, "gratis" HD DVD spillere har også en ulempe i forhold til attach rate,
    eksempel:

Johnny Mckensey er en trygda bonde som bor langt utpå landet i texas, har dårlig råd, og altfor mye fritid, derfor ser han mye på Tv/DVD.
    Han elskede kjipe 100 $ dvd spiller har nettop avgått med døden, og han reiser til nærmest Walmart, butikken hvor han handler alt, fordi det er billigt.
    Han ser det lyse i mot seg, "New improved DVD, it`s HD DVD for less than 100 usd!"
    "Darn it, that sounds like a good deal to me!" Så han kjøper spilleren, og kjøper "Wyatt Earp" på HD DVD i samme slengen. Litt småsur over at den koster neste dobbelt så mye som DVD utgaven, men om den er 10x ganger bedre som reklamen lover, så har han jo tross alt fått mer for pengene, ergo spart penger!!!

Vel hjemme, så kaster han ut DVD spilleren, og kobler opp den nye "super" spilleren til tv`en med sin gammle gode composite kabel som ender opp i en god gammaldags 28" crt fra Panasonic anno 1992.

Han setter på filmen Wyatt Earp, og får til sin store forskrekkelse se at bilde er dønn likt det han hadde sett før. Nå er Johnny forbanna, han har blitt lurt til både å gi mer for spilleren sin, og for filmen, enn det han strengt tatt trengte!!! Johnny er forbanna og levere filmen og spilleren tilbake, og kjøper heller en 40 $ dvd spiller.

Jeg mener at det er veldig mangen som er i denne situasjonen, og det er utrolig mangen som kjøper seg feit 50" LCD, og bruker scart fra både HD DVD og PS3/ Blu-Ray spiller. De ser at bildet er tilnærmet likt som før, og dropper å kjøpe seg filmer i ett format de ikke kan se noen fordeler av, til dobbel pris.

Meg selv; kjøpe ps3 på lanserings datoen i Japan, fikk den hjem, og begynte å spille PS3 spill, hadde kun en 32" Sony WEGA CRT, fant fort ut at det måtte bli Full HD fortere enn svinnt. Handla meg derfor en 55" Sony SXRD bakprosjektor tv ca. 2 mnd`er senere, da ga Blu-Ray filmer en menig, men før det var det egentlig veldig lite å hente på det for meg.

En kammerat kjøpte seg ny Samsung 46F86 Full hd tv og PS3, men syns kvaliteten på Departed (BD) var veldig dårlig, det viste seg fort at han kun brukte composite tilkobling.... Han var faktisk helt innstilt på å kutte ut BD filmer, pga. sin dårlige erfaring. Dette er helt sikkert ikke ett enestående eksempel. Dessuten, dette er en meget oppgående kar, men den vanlige mannen i gata skjønner ikke forskjellen på HD,SD, Composite, S-Video, Komponent,DVI,HDMI osv. Her bør selgerene som faktisk pusher ny teknologi ta ansvar, og informere mer om hva som trengs av kabling, oppsett osv.
    Altfor mangen der ute har bra utstyr, som ikke blir utnyttet på langt nær, pga. feil oppsett og feil kabler.

Mitt poeng, med en så lav pris som HD DVD oppererer innen, så vil attach raten bli veldig lav, fordi mangen som kjøper spilleren enten har 480/576 skjerm, eller kun har scart/composite tilkobling til flatskjermen sin, og får derfor ingen utbytte av den nye "dyre" HD DVD filmen.
    Samme gjelder PS3, over halvparten jeg kjenner som har PS3, har kun SD skjerm, og har derfor ingen utbytte av BD. Der er veldig mangen som kjøper PS3 for å spille, og som ikke har HD skjerm... ENDA. Dette vil endre seg over tid, og når det store PS3 publikummet konverterer til HD så vil BD få en real boost i salg, fordi den høyere prisen kan rettferdigjøres når man faktisk kan se forskjell.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i alt du sier her, med unntak av Scart kabel/tilkobling, som ikke eksisterer i USA

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Helt enig i alt du sier her, med unntak av Scart kabel/tilkobling, som ikke eksisterer i USA
    Okay, rettet... Composite da...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray Disc Assn. promotes new Bonus View - 10/30/2007 - Video Business

"OCT. 30 | LOS ANGELES—The Blu-ray Disc Assn. has branded the new profile for Blu-ray hardware ‘Bonus View.’"

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktiskt når den første HD DVD spilleren kom i salg, så var det en avis i USA (muligens New York Times) som ikke var særlig imponert over formatet, etter anmelderen ifølge han selv hadde koblet spilleren til med "den gule kabelen som følgte med i spilleren". Så det er ingen tvil om at dette er et problem for begge formater, da de krever litt kunnskap.

Alle tidligere formater har ikke trengt noe annet utstyr enn selve avspilleren, og var kompitable med alle skjermer. Problemet nå er at det må tilkobles digitalt mot HD skjermer for i det hele tatt og kunne utnytte formatene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktiskt når den første HD DVD spilleren kom i salg, så var det en avis i USA (muligens New York Times) som ikke var særlig imponert over formatet, etter anmelderen ifølge han selv hadde koblet spilleren til med "den gule kabelen som følgte med i spilleren". Så det er ingen tvil om at dette er et problem for begge formater, da de krever litt kunnskap.

Alle tidligere formater har ikke trengt noe annet utstyr enn selve avspilleren, og var kompitable med alle skjermer. Problemet nå er at det må tilkobles digitalt mot HD skjermer for i det hele tatt og kunne utnytte formatene.
    Jepp, men det er en stor fordel også, som er ny. Det gamle formatet (DVD)kan fortsatt spilles av det nye formatets avspiller (HD DVD). Det er første gang dette er mulig ved formatskifte, og det burde vært kommunisert bedre til forbruker. Når det er sagt, så vil det uansett være et spørsmål om pris oppe i det hele. Nytter ikke med all verdens gode argumenter for å velge et nytt format, om ikke prisen står i stil med det folk er villige til å betale for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er like deprimerende når du går inn i elektrobutikker. Lefdal på Strømmen hadde koblet en Blu-ray-spiller opp mot tre TVer, alle i størrelsesorden 37"-42". To av dem var HD-ready og en Full-HD. De hadde brukt HDMI til den minste HD-ready skjermen, komponent til den andre som var HD-ready og S-video til den med Full-HD. Resultatet var altså en demonstrasjon som klart beviste at den største og dyreste skjermen ga det desidert dårligste bildet.

Jeg har også hørt om mange som mener de har HD når de har skaffet seg en flatskjerm, og kobler til DVD-spilleren med komposittkabel.

Det skal en del voksenopplæring til for å få folk til å skjønne hva HD faktisk er, men jeg tror det vil gå bra etter hvert. Dessuten - se som tror DVD-spilleren deres allerede gir et HD-bilde, de vil sannsynligvis ikke være interessert i å kjøpe "nok en" HD-spiller

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YouTube - Walmart HD-DVD

Faktisk en overraskende bra reklame.. Funka på meg iallefall..

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dessuten - se som tror DVD-spilleren deres allerede gir et HD-bilde, de vil sannsynligvis ikke være interessert i å kjøpe "nok en" HD-spiller
    Og akkurat det tror jeg blir problemet. Men jeg har ingenting imot at HD DVD/Blu-ray blir det nye Laserdisc/CED, da disse formatene hadde "a good run" før DVD kom . (Med unntak av CED som kun holdt noen år)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    YouTube - Walmart HD-DVD

Faktisk en overraskende bra reklame.. Funka på meg iallefall..
    Herlig, familievennlig og fantastisk bra!

Blir spennende å se hvor mye Wal-Mart kan greie å selge. Regner med at mange rasker med seg noen 14.95 $ filmer og, i samme slengen som de kjøper seg spiller. Synd ikke Nielsen tallene vil plukke det opp, som noen nevnte her, men vi vil garantert få høre tall på dette (som vi kan plusse på Nielsen-rankingen).

Rekk opp hånda alle som i januar trodde vi skulle få se en prislapp på 98$ for en HD-avspiller 2 måneder før jul i år!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og akkurat det tror jeg blir problemet. Men jeg har ingenting imot at HD DVD/Blu-ray blir det nye Laserdisc/CED, da disse formatene hadde "a good run" før DVD kom . (Med unntak av CED som kun holdt noen år)
    Fordelen er at når forbrukerne først får en HD DVD-spiller i hus, eller i det minste ser at dette er noe de har råd til, så blir de mer motiverte til å finne ut av hva dette dreier seg om. Folk flest er ikke dumme, bare generelt uinteresserte i å sette seg inn i ting......

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og akkurat det tror jeg blir problemet.
    På kort sikt er dette et stort problem, ja. Men jeg tror at utbredelsen av HDTV-sendinger vil hjelpe en del. Etter hvert som analoge sendinger slukkes, og det digitale nettet blir såpass utbygd at "alle" får tilgang til HD-sendinger, så vil de etter hvert oppdage at DVD-spilleren deres faktisk gir dårligere bilde enn TV-sendingene. Det er først da HD-formatene vil ha noen reell sjanse til å ta over for DVD, tror jeg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle har sett denne også, regner jeg med. Er den ikke skjønn?

Wal-Mart Holiday

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå drar det seg til her, Best Buy vil ikke være verre enn Walmart
    sold out!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Nå må jeg si du trekker det langt. Ikke kommunisme som jeg forfekter her, men fri markedsteori. Om kvaliteten oppfattes likt skal den som tilbyr varen billigst gå av med seieren. Husk at det er konkurranse her, selv om Toshiba er nesten alene om å produsere HD DVD-spillere. Konkurransen går mot BD avspillerne, som den jevne forbruker oppfatter som ca. like gode, bare mye dyrere.....

Når det er sagt så er jeg ikke akkurat kjent for å være så politisk rød i min omgangskrets, (heller ikke overdreven liberalist), men formatmessig er jeg blodrød.....

Edit: Vil også tilføye til SVS! Tror du ikke Pioneer og Panasonic, ja til og med Sony vil produsere HD DVD-spillere etter hvert, om HD DVD skulle gå av med seieren? Vil de overlate hele markedet til Toshiba for evig og alltid?
    Det va`kke noe vondt ment, Andy, men når du snakker om at pris er viktigere enn produktmangfold og intern konkurranse; for Toshiba konkurrerer tross alt mot seg selv. Hos BD konkurerer alle aktørene også motn hverandre for å utvikle den beste spilleren, med det kuleste designet til en best mulig pris.

Nei, jeg er jammen ikke sikker på om Sony, Panasonic og Pioneer ville ha gjort det. Jeg tror de rett og slett har som mål nå å knuse HD DVD, og om det ikke går så er det mulig de gjør noe helt annet.

Jeg vil heller ha et nytt format som Blu-ray enn bare en videreutvikling av DVD formatet. Selv om alt ikke er ferdigstilt på BD enda, så er potensialet langt bedre enn for HD DVD. Formatet er rett og slett bedre
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 372 av 653 FørsteFørste ... 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 368 369 370 371 372 373 374 375 376 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •