HD formatkrigen. - Side 371

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 371 av 653 FørsteFørste ... 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 367 368 369 370 371 372 373 374 375 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 ... SisteSiste
Viser resultater 7,401 til 7,420 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HD TV markedet i USA er oppskrytt:

http://www.broadcastingcable.com/article/CA6495849.html?industryid=47171'

"Measurement giant Nielsen finally released estimates of high-definition-set penetration for both the total United States and Local People Meter markets, and the overall numbers may surprise some consumer-electronics manufacturers and programmers as being rather low -- particularly given the recent momentum of HD-set sales and launches of new HD networks.

They may also disappoint advertisers, which have long been seeking clarity on the actual size of the HD audience.

Nielsen found that only 13.7% of TV households in the United States -- or roughly 15.5 million out of 112.8 million total U.S. TV households -- are equipped with HD televisions and HD tuners capable of receiving HDTV signals, a status Nielsen described as “HD Capable.”"

"Of course, not all HDTV sets are actually used to watch HD programming -- something both set-makers and programmers have long lamented. Industry research has generally indicated that anywhere from 40%-60% of HD sets are still being fed exclusively with standard-definition content, either because consumers don’t know any better or they haven’t bothered to sign up for HD cable or satellite service or to hook their TVs up to over-the-air antennas to receive local broadcast HD signals.

The CEA’s own research, in fact, indicated that in 2007, only 44% of HDTV owners are actually receiving HD programming. A CEA spokesperson explained that this was because many consumers buy the wide-screen sets simply to watch DVD movies."

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Den nådde ikke opp til topp score på DVD-platen så jeg kan ikke tenke meg at HD DVD lyden noe bedre (hvor det er samme miks selvfølgelig).
    Er det altså din profesjonelle mening at 1,5Mbps Dolby Digital+ ikke låter det spor bedre enn 448kbps Dolby Digital?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    "samme miks selvfølgelig"

Hæ? Har DVD-versjonen 1,5 Mbps DD+?
    Du snakker om codec, ikke miks.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel bruke samme miks på DD og DD+? Utgangspunktet lydfolka jobber med er vel uansett lossless, det endelige lydsporet encodes og komprimeres til hver enkelt applikasjon.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Er det altså din profesjonelle mening at 1,5Mbps Dolby Digital+ ikke låter det spor bedre enn 448kbps Dolby Digital?
    WSR har konkludert med at noen av lydeffektene bærer preg av klipping. Det har ikke noe med codec på platen å gjøre.

Det er bare å innse at dette ikke er et referanselydspor. Da hadde den fått 5'er på DVD-platen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD TV markedet i USA er oppskrytt:

http://www.broadcastingcable.com/article/CA6495849.html?industryid=47171'

[...]

Nielsen found that only 13.7% of TV households in the United States -- or roughly 15.5 million out of 112.8 million total U.S. TV households -- are equipped with HD televisions and HD tuners capable of receiving HDTV signals, a status Nielsen described as “HD Capable.”"
    Litt synd at dette tallet gjelder husholdninger som både har HDTV og HD-tuner. Kunne vært interessant å vite hvor mange det er som har HD-ready TVer i det hele tatt, ettersom det i utgangspunktet er disse som er Blu-ray og HD DVDs potensielle marked.

The CEA’s own research, in fact, indicated that in 2007, only 44% of HDTV owners are actually receiving HD programming. A CEA spokesperson explained that this was because many consumers buy the wide-screen sets simply to watch DVD movies."
    disse 44 prosentene kan vel for så vidt brukes, men det var en annen undersøkelse som viste at det var en god del som hadde både HD-ready TV og en HD-tuner, men som fortsatt ikke tok inn HD-kanaler. Men, men, hvis vi ser bort fra disse, så burde det bety at det er ca. 35 millioner husstander i USA med HD-ready TVer. Så selv om markedet for så vidt har vært oppskrytt, så betyr det at det er mange millioner hjem som kan ha nytte av en HD DVD eller Blu-ray-spiller.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Man kan vel bruke samme miks på DD og DD+? Utgangspunktet lydfolka jobber med er vel uansett lossless, det endelige lydsporet encodes og komprimeres til hver enkelt applikasjon.
    Jepp, så når enkelte lydeffektene høres dårlig ut pga klipping/overdreven limiting og prossesering så er det et resultat av studioprosessen, ikke innkoding på platen.

Nå har vi endelig fått konkludert med at Transformers _ikke_ har referanselyd. Neste HD DVD fantasi takk.

(Skuffende at DVD'en bare fikk fire av fem poeng på bildet også.)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Snodig at du har ikke prøvd den nye Panasonic, og ikke eier du HD DVD, men allikevel en slik uttalelse. Jeg har ikke lest om noen som har klagd over bitstrøm ut fra HD DVD. Tvert imot, er de tilbakemeldingene jeg har lest utelukkende positive.
    Jeg tror ikke du har fått med deg problemstillingen her. Vennligst sett deg bedre inn i dette før du konkluderer.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Transformers ikke er referanseplate på lydsiden er ikke det samme som at lyden ikke er knall. Får selv ikke sett den filmen siden 'fienden' har rettighetene, men filmen som sådan bør ikke rakkes ned på!
    Akkurat der legger ned sablene

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WSR har konkludert med at noen av lydeffektene bærer preg av klipping. Det har ikke noe med codec på platen å gjøre.

Det er bare å innse at dette ikke er et referanselydspor. Da hadde den fått 5'er på DVD-platen også.
    Litt morsomt at den eneste anmeldelsen du "godtar" av lyden på Transfomers er en anmeldelse av lyden på DVD utgaven :-)

Hva med alle anmelderne som har gitt lyden på HD DVD utgaven toppscore (5 av 5)?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Hva med alle anmelderne som har gitt lyden på HD DVD utgaven toppscore (5 av 5)?
    De folka der kan vi ikke stole på, det sier seg jo selv

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det er noe som heter DVD. Filmene koster ofte bare 5-10 dollar.

Det jeg mener er at de som kjøper den, er kanskje ute for å kjøpe en ny dvd-spiller, men lar seg friste til å legge på 10-30 dollar for å få med seg HD-muligheter uten at de er dirkete drevet eller forstår hva det innebærer.
    Godt poeng dette, ja, men det er derfor det også er så lurt å legge ved gratis filmer, i det minste en i HD. Da skjønner folk at det er snakk om et nytt og bedre format, og kanskje vil de kjøpe seg noen HD DVD titler på egen hånd med tiden.... husk at det det gjelder her er å vinne massemarkedet. Der ligger pengene, selv om normale mennesker kanskje bare kjøper en tiendedel så mye film som vi her inne gjør.....

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg synes det er litt morsomt å se hvordan betydningen av billige spillere kategorisk avfeies.

Det er etter min mening kritisk for HD-markedet (altså HD DVD + Blu-ray) å få den vanlige forbrukeren til å kjøpe HD-spillere. DVD-markedet er 150-200 ganger større enn HD-markedet i dag, og nøkkelen til å vinne formatkrigen ligger i å konvertere så mange DVD-brukere til HD-brukere som mulig. Det formatet som lykkes best her vil ha størst sjanse til å bli det dominerende HD-formatet i fremtiden.

Et av de aller viktigste virkemidlene man kan bruke for å vinne over disse forbrukerne er pris. Spesielt nå som folk fortsatt er litt skeptisk til hele HD-opplegget, siden det er to formater og alt det der. Blir prisen lav nok, så er jeg sikker på at stadig flere vil våge å ta steget inn i HD-verdenen, spesielt hvis de har en HD-ready TV, men ingen HD-kilder.

I tillegg er det selvfølgelig en god del som allerede har gjort et valg. De har kjøpt en Blu-ray-spiller og er fornøyd med den. Men, det er litt surt at det er mange filmer i butikken som de ikke kan bruke i spilleren sin. Når det dukker opp en HD DVD-spiller til under $100, så har man ikke lengre noen særlig gode økonomiske grunner til å ikke være formatnøytral. $100 for å få tilgang til samtlige HD-filmer på markedet, altså. Det er dritbillig. Hadde det dukket opp en Blu-ray-spiller på Elkjøp til under en tusenlapp, så hadde jeg kastet meg over den på flekken.

For min egen del, så må jeg innrømme at jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle kjøpe noen av HD-formatene før krigen var avgjort. Om jeg måtte vente til 2010, så fikk det heller bare være. Men, HD-kanalene fra Get lar jo vente på seg, og da HD-E1 dukket opp til under 3000,-, så ombestemte jeg meg. Det ble litt for kjipt i lengden å ha en HD-ready skjerm uten en eneste HD-kilde. Jeg vurderte også å kjøpe PS3 til 3000,- på Electroworld forrige helg, men jeg orket ikke tanken på stå i kø i timesvis i regn og ca. 2 grader (det at forsikringer og studielån også har forfall denne måneden hjelper heller ikke ). Kommer det et tilsvarende tilbud et annet sted (helst etter jul), så vil jeg sannsynligvis slå til.
    Leste du ikke det jeg skrev? Jeg skriver at billige spillere er bra for forbrukeren, men dårlig for formatet HD DVD. Hvorfor? Jo, for Toshiba gjør det nå totalt uinteressant for andre produsenter å hive seg på HD DVD-produksjon. hvem kan konkurrere med spillere til $100? Se på Onkyo sin spiller; som ble noen lapper dyrere enn nesten den identiske toppmodellen til Tosh.

Men dette bryr nok ikke Toshiba seg om. e mener sikkert at de skal klare dette helt alene....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Leste du ikke det jeg skrev? Jeg skriver at billige spillere er bra for forbrukeren, men dårlig for formatet HD DVD. Hvorfor? Jo, for Toshiba gjør det nå totalt uinteressant for andre produsenter å hive seg på HD DVD-produksjon. hvem kan konkurrere med spillere til $100? Se på Onkyo sin spiller; som ble noen lapper dyrere enn nesten den identiske toppmodellen til Tosh.

Men dette bryr nok ikke Toshiba seg om. e mener sikkert at de skal klare dette helt alene....
    Jeg tør påstå at massemarkedet er mer opptatt av "value for the money", enn at de kan velge mellom flere merkenavn.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ingen har postet denne enda, (er litt stressa på jobb, får ikke med meg alt her) så har High-Def digest i sin siste artikkel lagt ved Wal-Marts TV-reklame for HD DVD. Det er den jeg snakket om i går....

HD DVD Takes Centerstage at Wal-Mart | High-Def Digest

Er den ikke fin?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Amatører med gratiseksemplarer.

Setter WSR en del høyere en de mange amatørwebsidene som har vokst frem som paddehatter i det siste.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Dette var en snodig konklusjon??Det er klart at salg av spillere øker salget av discer.Hva skulle ellers skje? Hvilken produsent er det du nevner? Produsenten av discer eller spillere? En ting kan vi vel være enig i at dersom en kunde kjøper HDDVD så vil han mye sannsynlig kjøpe discer som passer til spilleren.Vi kan vel da også trekke den konklusjonen at ved massesalg av billige spillere gir et vurderingspunkt i discprodusentens endelige valg av format.Det finns selvsagt andre momenter som discproduksjonspris,kopisikkerhet,investering av produksjonsutstyr o.s.v.
    Jeg ser at noen bruker uttrykk som snike,lure.desperasjon,i denne krigen.Alt er lovlig i denne krigen.Det er lovlig å selge billig.Det er lovlig å selge med innlagte discer.Det er selvsagt lovlig å selge ekstra mye i USA fordi at dette vil ha en veldig innvirkning på fremtidige beslutninger.det er det amerikanske markedet som avgjør denne krigen.Det har tydeligvis HDDVD skjønt.
    Tilslutt for ente gang ,vi må ha begge systemene for full dekning i HD!!!
    Det har jeg heldigvis kjøpt.
    Stølen
    ---og hvor mange SACD-spillere finnes der ute...? HW selger ikke nødvendigvis software. Det ser vi nå på PS3, og alle DD-Audio/ SACD spillere på markedet. Det er andre krefter som driver software-salget enn klistremerket på boksen.

Folk må utdannes. Og det er nettopp det Panasonic/ Disney har gjort denne høsten med sitt Disney Tour. Over 10.000 besøkende pr plass, som har fått demonstrert og fortalt hva BD er for noe.

At det står HD DVD, DVD, Divx, SACD, DVD-A eller UMD betyr ingenting for noen dersom de ikke vet hva det er. Hadde nemlig alle med PS3 visst hva Blu-ray film var, så hadde HD DVD vært begravet i høst.

Men vi vil nok se effekten av b Ds opplæring og demo denne julen

ANDY:

Mulig du er svært dårlig i norsk (jeg velger å tro det), men når du gjengir Goebbels som "godeste", så bør du kanskje være litt forsiktig med å sidestille Hitlers nærmeste med "godeste".

Og når jeg snakker om hvilke selskap som har best filmer, er det ikke min smak eller naboen sin. Jeg snakker om hva de forskjellige studioene har av blockbusters og besøkende på kino. Så tar dere bort Spileberg-filmene til Universal så er det ikke mange som kan konkurrere med de andre selskapene.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste du ikke det jeg skrev?
    Prøver så godt jeg kan å la være, ja.

Jeg skriver at billige spillere er bra for forbrukeren, men dårlig for formatet HD DVD.
    Det er bedre for HD DVD-formatet at det selges spillere enn at det ikke gjør det. Punktum.

Hvorfor? Jo, for Toshiba gjør det nå totalt uinteressant for andre produsenter å hive seg på HD DVD-produksjon. hvem kan konkurrere med spillere til $100? Se på Onkyo sin spiller; som ble noen lapper dyrere enn nesten den identiske toppmodellen til Tosh.
    Har svart på dette allerede, og ja, jeg er enig i at Toshiba gjør det vanskelig for andre produsenter som ønsker å tjene penger på spillerne fremfor royalties. Men, det er også mye lettere å få med seg flere produsenter hvis HD DVD blir det ledende HD-formatet enn hvis de forsvinner helt.

Og de ser ut til å klare seg rimelig bra, synes du ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler ikke denne tråden om "HD formatkrigen"? altså ikke transformers:?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amatører med gratiseksemplarer.

Setter WSR en del høyere en de mange amatørwebsidene som har vokst frem som paddehatter i det siste.
    Svært så gretten du var da? Så konklusjonen må da være at så lenge de er enige med deg, så er de profesjonelle, mens hvis de er uenige så er de amatører..? Genialt..

Side 371 av 653 FørsteFørste ... 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 367 368 369 370 371 372 373 374 375 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •