HD formatkrigen. - Side 370

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 370 av 653 FørsteFørste ... 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 366 367 368 369 370 371 372 373 374 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 ... SisteSiste
Viser resultater 7,381 til 7,400 av 13053
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Enda en grunn til å ungå HD DVD der alle originale audio bitstrømmer blir ødelagt på de fleste plater...
    Snodig at du har ikke prøvd den nye Panasonic, og ikke eier du HD DVD, men allikevel en slik uttalelse. Jeg har ikke lest om noen som har klagd over bitstrøm ut fra HD DVD. Tvert imot, er de tilbakemeldingene jeg har lest utelukkende positive.

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ser du bort fra Warner sine titler, som BD selger mest på uansett, så er det altså ikke antallet eksklusive titler som teller. Det er hvilke titler som tilbys, og her må selv en ihugga HD DVD-tilhenger som deg, Andy, inrømme at BD ligger langt foran. Med Buena Vista/ Disney, Fox, MGM, Sony og Lionsgate, så finnes her langt bedre filmer enn det Universal og Paramount klarer å tilby.
    Tull. Som Andy nevnte, har begge formatene like mange utgivelser, og ca. like mange eksklusive titler. Jeg har mest HD DVDer rett og slett fordi jeg synes utvalget er mer interessant for min filmsmak, ikke minst mye av det Universal har gitt ut, er filmer som jeg synes er mye bedre enn hva f.eks Fox har utgitt, som jeg finner mindre interessant. Så dette er kun en smakssak.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg synes det er litt morsomt å se hvordan betydningen av billige spillere kategorisk avfeies.
    Jeg avfeier på ingen måte betydningen av billige spillere, jeg er bare nysgjerrig på om de har den ønskede effekten. Jeg tror ikke det er noen automatikk i at billige spillere = massivt økt disksalg, ihvertfall ikke når ikke alle filmer er tilgjengelige.

Forbrukere er rare, det er ikke alltid de gjør som produsenten tror

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du unyansert igjen, tklev, og jeg tror det kommer av at du har blitt veldig rød i det siste. Alle tall om filmsalg er kun fra USA. Og det er kun i USA at HD DVD selger såpass godt, tatt i betrakning at de ligger godt under BD. I alle andre land i verden domineres HD-salget av BD, og det vet du godt.
    Ahh.. Jeg skal godt gi Blu-Ray en midlertidig ledelse i Europa/Asia. Gratulerer med det. Bare så synd at selv om du tar med alle andre markeder enn USA, så utgjør de kanskje noen få prosentpoeng på verdensomsetningen.. Det er USA som er HDM-lokomotiv, dersom HD DVD vinner krigen der, så har de i praksis sikret eksistensen i alle andre markeder også..

At HD DVD har "full kontroll" på avspillermarkedet, er også en sannhet med modifikasjoner. Nå forsøker HD DVD å snike inn sine spillere som billige DVD-spillere med mulighet for HD DVD. Litt av det samme som Sony gjør med PS3. Forskjellen er bare at PS3 allerede har solgt millioner, mot Toshibas noen hundre tusen, men klart; PS3 teller ikke for Toshiba.
    Jeg sa full kontroll *prismessig*.. Nå aner jeg ikke hvor stor kapasitet Toshiba har til å produsere HD DVD spiller, men de drev jo og fablet om.. hva var det? 6 (?) millioner HD DVD spillere innen "fiscal year 2007", dvs. april 2008 eller deromkring.. Nå har vel ikke HD DVD klart å selge så godt hittil i år, men jeg skulle veldig gjerne ha likt og vist hvor store lagre Toshiba sitter med.. Klarer de å få solgt over 1 million HD DVD spillere i USA før jul, så kan mye være gjort.. Toshiba er ekstremt store på produksjon av DVD-spillere, så du skal ikke kimse av hva de potensialt kan klare å produsere dersom behovet er der.. Det kan fort skje at de kan passere PS3-salget mot jul dersom de får respons i markedet, og de har nok enheter på lager..

Lokke-produkt, vel, jo det har vi alle hørt om. Men når et helt nytt format dumper prisen til under prisen av en middels god SD DVD-spiller, så er det desperasjon. Det er sikkert positivt for forbrukeren, men det er ikke det vi diskuterer. Det er enda mer positivt for forbrukeren om Tosh ga bort spillerne på gata, men som sagt så er det ikke det som er interessant. Det avgjørende er hvorfor de ikke klarte å lokke kunder til å kjøpe HD DVD-spillere til $299 og $199, og som nå gjør at de må lokke med priser ned mot $99. Hvordan tror du BD-salget hadde blitt dersom Sony S300 plutselig ble priset til $199? Jeg tror det hadde blitt tomt rimelig kjapt, og at det aldri ville ha vært nødvendig å sette prisen ytterligere ned for å "lokke til seg kunder".
    Ahh, forskjellen er bare at butikkene måtte ha tatt et tap på 200US$ pr. S300 spiller, mens de kan selge A2 for omtrent kost-pris til 200$.. Det som er viktig for disse billigkjedene i USA er ikke nødvendigvis å tjene penger på selve spilleren, men de ønsker å få folk inn i butikken slik at de kjøper andre ting. En slik kampanje vil rett og slett ikke fungere med en S300-spiller, den har for høy pris til at det vil trekke folk til butikken.. Iallefall uten at butikken må selge med vesentlige tap. Skulle faktisk ikke forundre meg om Toshiba klarer å tjene penger på å selge HD-A2 til 200$, det er tross alt ikke snakk om store forskjellene mellom en oppskalerende spiller og denne. Mye av elektronikken har de til felles, det er stort sett laseren og en litt kraftigere prosessor+minne som må til.. Dette koster ikke mye når du skal produsere noen millioner enheter.

Så skriver du; "når vi får filmer som Transformers, Shreck og Bourne...". Nei, tklev, "dere" har allerede fått Transformers. Nå står det igjen to filmer med potensiale, og that`s it! Det er ikke så lenge siden du skrev her inne om hvordan Transformers skulle gi HD DVDs første sammenlagt-seier i disksalg, og ikke så rent lite heller. Slik ble det altså ikke, og jeg tror ikke de to andre titlene vil gjøre det noe bedre enn Transformers.
    Transformers selger fortsatt godt, og det vil den gjøre frem til jul (Den selger fortsatt mer enn Spiderman 3 på Amazon.com, og det kommer den nok til å fortsette med). Det er ingen annen film som ville ha hatt sjans til å matche salget til denne tittelen frem mot jul dersom den hadde blitt gitt ut på samme formatet. Transfomers=HD dop..

Dessuten må de to HD DVD-titlen kjempe mot litt andre titler enn Disneys BOGO-salg. Da snakker vi store blockbusters på BD, og ikke ser jeg at at prisdumpa HD DVD-spillere i USAs Europris-butikker skal endre på Blu-rays verdens dominans...?
    Ja.. BDA har vesentlig flere(flere, men ikke nødvendigvis *bedre*) blockbuster titler enn HD DVD før jul.. Men jeg er ikke sikker på at det er nok til å utelukke HD DVD som valg, teorien min er at det er "nok" titler ute på HD DVD. Det som er viktig for HD DVD er at de må ha titler som gjør at folk får lyst til å investere i spilleren, når de først har spilleren, så kjøper de de filmene som er tilgjengelig. En liten bieffekt kan fort bli at når folk får tak i den billige HD DVD spilleren, og får smaken på HD, så kan det fort hende at de går til innkjøp av en Blu-Ray spiller også, for å få resten i HD også..

BDA vil mest sansynlig vinne software-krigen før jul, spørsmålet vi må stille oss er om de vinner hardwarekrigen også.. Er PS3 nok til å demme opp de potensielt millionene av billige HD DVD spillere som kan pushes ut på markedet dersom markedet får opp øynene for dem? Det er dette Warner komme til å kikke veldig nøye på nå frem mot jul, dersom de ser at HD DVD får et klart overtak på hardware-siden, så sier det seg jo selv hva de kommer til å velge dersom de skal velge side..

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers må jeg si meg veldig enig i det RobertB skrev angående prisdumping av HD DVD-spillere. Hvorfor i alle dager skal andre elektronikkprod. gidde å lage HD DVD-spillere? Det er nettopp derfor mange av produsentene har sett seg etter et nytt format, fordi inntjening på SD DVD nå er så liten. Og når HD DVD-spillere allerede går for $100, graver de sakte og sikkert sin egen grav og gjør formatet totalt uinteressant for andre enn Toshiba.
    Jeg er for så vidt enig med deg der. Når Toshiba er så aggressive i sin prissetting blir det ikke mye attraktivt for andre produsenter å lansere spillere!
    Men selv om det er flere hardware produsenter som lanserer Blu-ray spillere er Sony nesten like dominerende i dette markedet som Toshiba er for HD DVD. PS3 utgjør vel omtrent 95% av alle avspillere og Sony har også de billigste standalone spillerne. Da blir det ikke mange smulene igjen til de andre produsentene!

Jeg er ikke enig at det er lite filmer på HD DVD. Selvsagt er det noen BD eksklusive titler jeg gjerne skulle hatt i HD, men det kommer ut flere gode filmer på HD DVD enn jeg har tid til å se. Jeg har uansett et mye større utvalg filmer å velge mellom enn jeg ville hatt hvis jeg hadde en sone B Blu-ray spiller.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg er for så vidt enig med deg der. Når Toshiba er så aggressive i sin prissetting blir det ikke mye attraktivt for andre produsenter å lansere spillere!
    Men selv om det er flere hardware produsenter som lanserer Blu-ray spillere er Sony nesten like dominerende i dette markedet som Toshiba er for HD DVD. PS3 utgjør vel omtrent 95% av alle avspillere og Sony har også de billigste standalone spillerne. Da blir det ikke mange smulene igjen til de andre produsentene!

Jeg er ikke enig at det er lite filmer på HD DVD. Selvsagt er det noen BD eksklusive titler jeg gjerne skulle hatt i HD, men det kommer ut flere gode filmer på HD DVD enn jeg har tid til å se. Jeg har uansett et mye større utvalg filmer å velge mellom enn jeg ville hatt hvis jeg hadde en sone B Blu-ray spiller.
    Enig i alt dette Oba! Jeg finner det også nødvendig å tilføye en liten ting til.

Greit nok at Toshiba stenger ute mange produsenter fra å lage avspillere, fordi fortjeningsmarginen blir meget liten om de skal konkurrere med Toshiba i pris. På den andre siden, så binder BD-campen seg på hender og føtter om de ikke har mulighet til å svare på prisvåpenet til HD DVD av frykt for å skyve hardware-produsenter som f. eks. Pioneer, Samsung og Panasonic fra seg. Dette er bevisste, dog helt forskjellige, strategivalg fra begge parter. Hva som vil slå heldigst ut overfor forbrukerne gjenstår og se. Jeg holder en god knapp på prisstrategien.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig!

PS: Toshiba tjener forøvrig penger, de leverte kvartalsrapport for noen dager siden, og rapporterte om økt fortjeneste sist kvartal. HD DVD ble ikke spesifikt nevnt, men det tyder iallefall på at det ikke går helt på ræva for dem..

BTW: Spiderman 3 stuper forøvrig på Amazon.com rankingen, Transfomers er på vei opp igjen. Trilogien er allerede nede på 24. plass, og Transformers har gått opp til 27. plass.. Imponerende..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Det kan se ut som om det vil bli vanskelig for Toshiba å få med seg særlig mange andre produsenter, spesielt i lavprissegmentet, når de drar ned prisen såpass lavt som dette. Samtidig tror jeg det er nettopp fordi Toshiba er den eneste som produsererer spillere i dette segmentet, at de er i stand til å gjøre denne typen stunt. Hva vil f.eks. Pioneer eller Samsung si hvis Sony setter ned prisen på BDP-S300 til $150 over helgen?

Det jeg er spent på i forbindelse med dette salget, er først og fremst: Hvor mange spillere har Wal*Mart fått inn? Har de 20000 spillere eller 200000? Jeg har vel en følelse av at det er snakk om rundt 50000 spillere, men jeg tror faktisk de kunne ha solgt 500000 hvis de hadde fått tak i såpass mange, selv om salget bare varer en dag.

Et annet interessant spørsmål er hva prisen blir etter dette salget. Best Buy har allerede satt ned prisen på A2 til $180, og Sears vil selge A3 til $170 på Black Friday. Det virker ikke særlig sannsynlig at A2 skal gå opp til $250-$300 igjen med det første, i hvert fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Det kan se ut som om det vil bli vanskelig for Toshiba å få med seg særlig mange andre produsenter, spesielt i lavprissegmentet, når de drar ned prisen såpass lavt som dette. Samtidig tror jeg det er nettopp fordi Toshiba er den eneste som produsererer spillere i dette segmentet, at de er i stand til å gjøre denne typen stunt. Hva vil f.eks. Pioneer eller Samsung si hvis Sony setter ned prisen på BDP-S300 til $150 over helgen?

Det jeg er spent på i forbindelse med dette salget, er først og fremst: Hvor mange spillere har Wal*Mart fått inn? Har de 20000 spillere eller 200000? Jeg har vel en følelse av at det er snakk om rundt 50000 spillere, men jeg tror faktisk de kunne ha solgt 500000 hvis de hadde fått tak i såpass mange, selv om salget bare varer en dag.

Et annet interessant spørsmål er hva prisen blir etter dette salget. Best Buy har allerede satt ned prisen på A2 til $180, og Sears vil selge A3 til $170 på Black Friday. Det virker ikke særlig sannsynlig at A2 skal gå opp til $250-$300 igjen med det første, i hvert fall.
    De maler seg selv opp i ett hjørne. Hva skal de gjøre mer nå - skal de betale folk for å kjøpe deres produkter? De sørger ihvertfall for at HD DVD bare blir ett Toshiba-produkt i veldig lang tid fremover. De vet jo at BDA og Sony vil svare på hvert trekk fra Toshiba - det vil komme 'stunts' fra BDA også. Er det snakk om ett begrenset antall spillere så betyr ikke det mye for 'krigen'. De som kjøper en slik spiller vil ikke ha 'attach-raten' som førstegangs-kjøperne hadde(attach-raten vil ligge over PS3, men ikke mye).

En ting er helt sikkert. Både Toshiba og Sony hadde finansiellt stått mye sterkere idag, hvis de hadde blitt enige om ett felles format fra starten av - dette koster 'dyrt' for begge parter.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    De maler seg selv opp i ett hjørne. Hva skal de gjøre mer nå - skal de betale folk for å kjøpe deres produkter? De sørger ihvertfall for at HD DVD bare blir ett Toshiba-produkt i veldig lang tid fremover. De vet jo at BDA og Sony vil svare på hvert trekk fra Toshiba - det vil komme 'stunts' fra BDA også. Er det snakk om ett begrenset antall spillere så betyr ikke det mye for 'krigen'. De som kjøper en slik spiller vil ikke ha 'attach-raten' som førstegangs-kjøperne hadde(attach-raten vil ligge over PS3, men ikke mye).

En ting er helt sikkert. Både Toshiba og Sony hadde finansiellt stått mye sterkere idag, hvis de hadde blitt enige om ett felles format fra starten av - dette koster 'dyrt' for begge parter.
    Ahh, men RobertB har jo allerde kommentert at det er ikke Toshiba som utfører disse stuntene. Det er butikk-kjedene som selger spillerne så billig(med tap), Toshiba tjener akkurat like mye de(eller lite om du vil). Er det en ting som er sikkert, amerikanerne *elsker* salg, det så vi ekstremt tydelig med BOGO salget til Disney.. Blu-Ray tilhengere vil selvsagt si at butikkene selger med tap for å bli kvitt spillere, men svaret er nok enklere enn som så. Butikkene vet at lave priser fører til høyt volum og jo flere folk de får til butikken, jo flere andre ting får de solgt.. Toshiba gnir seg selvsagt i hendene hele veien til banken..

Det er vanskelig å ha dårligere attach-rate enn PS3, med mindre du forutsetter at folk kjøper Toshiba spilleren uten å kjøpe filmer what-so-ever til den.. Kan jo hende at det gjelder noen det også...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forresten Transformers på HD-DVD igår. Veldig fornøyd med bildet. Når det gjelder lyden så er jeg ikke så sikker. Enig at det er brukt veldig mye penger på lyddesign, mixing og utrolig god retningbestemthet, men jeg hadde ikke 'fidelity'-følelsen, og syntes det lå godt etter gode lossless-spor der. Blir sikkert plassert dypere i den blå-grotten pga dette innlegget, men det får så være!

Gikk gjennom de blå og røde filmene mine igår, og det er fortsatt flest røde, men det mest på grunn at det skal mye til at jeg kjøper en film nå.

Etter å hatt 1500 laserdiscer, 2000 DVD'er og 100 dyre Dtheater-utgivelser av filmer som jeg sjeldent ser igjen, så anstrengerer jeg mer og mer på bare å kjøpe filmer jeg vet jeg kommer til å se flere ganger.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Det å kritisere lyden på Transformers er helt klart som å banne i HD DVD kirken ja..

PS: Oppdaget en idiotisk ting med Toshiba-spillerene, hver gang du kjører "firmware"-update, så glemmer den lydinstillingene dine.. Min sto faktisk på Dynamic compression=AUTO (wtf betyr det???).. Anbefaler alle å sjekke lydinstillingene til Toshiba-spillerene etter en firmware-oppgradering.. Er ganske sikker på at den instillingen over stod på OFF tidligere..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De maler seg selv opp i ett hjørne. Hva skal de gjøre mer nå - skal de betale folk for å kjøpe deres produkter?
    De maler Sony inn i et hjørne også. Sony kan ikke svare på spillerprisene uten å terge samarbeidspartnerne sine, de er irritert nok på PS3 til $400. Samtidig må de gjøre noe for at ikke HD DVD skal få et signifikant forsprang på standalonespillere.

De sørger ihvertfall for at HD DVD bare blir ett Toshiba-produkt i veldig lang tid fremover. De vet jo at BDA og Sony vil svare på hvert trekk fra Toshiba - det vil komme 'stunts' fra BDA også.
    Det gjør det nok, men spørsmålet er om det kommer i form av billige spillere eller billige filmer. Det å selge massevis av billige filmer en uke tar seg godt ut på salgsstatistikken den uka. Men, selger man massevis av spillere, så vil filmsalget også gradvis øke. Den beste langtidsstrategien er å få dytta spillere inn i så mange hjem som mulig.

Er det snakk om ett begrenset antall spillere så betyr ikke det mye for 'krigen'.
    Mnei, men det kommer litt an på hvor begrenset det er snakk om.

De som kjøper en slik spiller vil ikke ha 'attach-raten' som førstegangs-kjøperne hadde
    Neida, men fem myror er mer enn fyra elefanter, vet du. Det er bedre å ha ti kunder som kjøper to filmer enn en som kjøper ti. Og selv om en billig spiller tiltrekker seg folk som ikke kjøper mange filmer, så vil den også tiltrekke seg de som gjør det.

[QUOTE=Per Johnny](attach-raten vil ligge over PS3, men ikke mye).[/QUOTE

Dette argumentet skjønner jeg virkelig ikke. Mener du virkelig at en stor andel av de som kjøper en dings som kun kan brukes til å se på film, ikke er det minste interessert i å se på film? Det er noe helt annet med PS3 som flesteparten har kjøpt for å spille spill.

Det har jeg ikke noe problem å være enig i.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ahh, men RobertB har jo allerde kommentert at det er ikke Toshiba som utfører disse stuntene. Det er butikk-kjedene som selger spillerne så billig(med tap), Toshiba tjener akkurat like mye de(eller lite om du vil). Er det en ting som er sikkert, amerikanerne *elsker* salg, det så vi ekstremt tydelig med BOGO salget til Disney.. Blu-Ray tilhengere vil selvsagt si at butikkene selger med tap for å bli kvitt spillere, men svaret er nok enklere enn som så. Butikkene vet at lave priser fører til høyt volum og jo flere folk de får til butikken, jo flere andre ting får de solgt.. Toshiba gnir seg selvsagt i hendene hele veien til banken..

Det er vanskelig å ha dårligere attach-rate enn PS3, med mindre du forutsetter at folk kjøper Toshiba spilleren uten å kjøpe filmer what-so-ever til den.. Kan jo hende at det gjelder noen det også...
    Aha, det akkurat slik når Elkjøp har utrolige gode tilbud, og det er begrenset antall, de har få eller ingen i butikken, de har ikke fått fra leverandør og kan kanskje levere om 2-3 uker, men de kan anbefale ett tilsvarende produkt på lager, som selvsagt er mye dyrere. Har ihvertfall opplevd lignende scenarorier på Elkjøp mange ganger.

Du har poengtet Tklev, få kunder til butikkene å få kjøpt noe de tjener på. At Toshiba gliser hele veien til banken, tviler jeg på.

Er det slik at de har svært mange av denne spilleren, så betyr det store tap for Toshiba, tviler på butikkene sponser 50 dollar pr spiller, det er i tilfelle snakk om salg til omtrent innkjøpspris, som i praksis er salg med tap. For Toshiba under 100 dollar for denne spilleren er det bra med tap.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette argumentet skjønner jeg virkelig ikke. Mener du virkelig at en stor andel av de som kjøper en dings som kun kan brukes til å se på film, ikke er det minste interessert i å se på film? Det er noe helt annet med PS3 som flesteparten har kjøpt for å spille spill.
    Det er noe som heter DVD. Filmene koster ofte bare 5-10 dollar.

Det jeg mener er at de som kjøper den, er kanskje ute for å kjøpe en ny dvd-spiller, men lar seg friste til å legge på 10-30 dollar for å få med seg HD-muligheter uten at de er dirkete drevet eller forstår hva det innebærer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng.. Det er vel også på det området begge formatene har mest å hente, dersom de skal klare å konkurrere med DVD iallefall. Prisene på platene må ned.. Disney og Warner har vært flinke, de har hatt "OK" priser på sine filmer, og det er nok ikke uten grunn til at de også er de to ledende selskapene på Blu-Ray med tanke på salg.. HD DVD siden har jo slitt med det kunstige 5$-ekstra-combo-gebyret fra Warner.. :-/

Nå koster faktisk en OK oppkonverterne spiller i USA ned mot 50$, så tror nok at de fleste som kjøper en HD DVD spiller i det minste kjøper 1 film.. Men kan hende jeg tar feil..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det jeg mener er at de som kjøper den, er kanskje ute for å kjøpe en ny dvd-spiller, men lar seg friste til å legge på 10-30 dollar for å få med seg HD-muligheter uten at de er dirkete drevet eller forstår hva det innebærer.
    For å slippe å gjenta meg, legger jeg heller ved en link
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post754360

Jeg synes virkelig dette "for billig"-argumentet er utrolig festlig. Selvfølgelig kommer de til å selge spillere til folk som ikke har så mye peiling på HD. Det er litt av poenget. Det er disse folkene man på klare å selge til for å få opp volumet. Poenget er at selv om de ikke har så mye peiling på HD, så er de nysgjerrige nok på det. De har en HD-ready TV fra før, og tenker at nå går det jaggu an å kjøpe en HD-spiller så de kan se hva TVen er god for. Da kommer de sikkert også til å plukke med seg et par av filmene Wal*Mart selger for $15 samme dag også. I tillegg til at de får tilsendt 5 gratisfilmer etter hvert, da.

(Nå er det litt synd at Wal*Mart ikke er med i diskstatisikken til Nielsen)

Så gjenstår det å se da, om de blir imponert over bildet, slik at de vil fortsette å kjøpe HD DVDer. Jeg tror de kommer til å gjøre det, og selv om de sannsynligvis vil kjøpe færre disker enn blodfansen, så kommer det til å synes godt på diskstatistikken etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Jeg avfeier på ingen måte betydningen av billige spillere, jeg er bare nysgjerrig på om de har den ønskede effekten. Jeg tror ikke det er noen automatikk i at billige spillere = massivt økt disksalg, ihvertfall ikke når ikke alle filmer er tilgjengelige.

Forbrukere er rare, det er ikke alltid de gjør som produsenten tror
    Dette var en snodig konklusjon??Det er klart at salg av spillere øker salget av discer.Hva skulle ellers skje? Hvilken produsent er det du nevner? Produsenten av discer eller spillere? En ting kan vi vel være enig i at dersom en kunde kjøper HDDVD så vil han mye sannsynlig kjøpe discer som passer til spilleren.Vi kan vel da også trekke den konklusjonen at ved massesalg av billige spillere gir et vurderingspunkt i discprodusentens endelige valg av format.Det finns selvsagt andre momenter som discproduksjonspris,kopisikkerhet,investering av produksjonsutstyr o.s.v.
    Jeg ser at noen bruker uttrykk som snike,lure.desperasjon,i denne krigen.Alt er lovlig i denne krigen.Det er lovlig å selge billig.Det er lovlig å selge med innlagte discer.Det er selvsagt lovlig å selge ekstra mye i USA fordi at dette vil ha en veldig innvirkning på fremtidige beslutninger.det er det amerikanske markedet som avgjør denne krigen.Det har tydeligvis HDDVD skjønt.
    Tilslutt for ente gang ,vi må ha begge systemene for full dekning i HD!!!
    Det har jeg heldigvis kjøpt.
    Stølen

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe.. Det å kritisere lyden på Transformers er helt klart som å banne i HD DVD kirken ja..
    Javel,

Widescreen Review har lagt ut sin omtale av DVD-platen:

"DD Sound Rating: 4.5

Soundtrack:
    The Dolby® Digital 5.1-channel soundtrack is superb, with a broad and deep front stage and a very good use of the surround channels to help build a realistic soundscape. Deep bass is delivered through each of the full-range channels, often dropping below 20 Hz at high levels. The LFE channel is also incorporated well, and the combined bass from all six channels infuses the room with deep, tight bass. Pans are delivered masterfully across each pair of loudspeakers, but occasionally effects can sound slightly clipped. (Danny Richelieu)"

Den nådde ikke opp til topp score på DVD-platen så jeg kan ikke tenke meg at HD DVD lyden noe bedre (hvor det er samme miks selvfølgelig).

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Dette var en snodig konklusjon?
    Jeg konkluderer ikke med noen ting jeg, jeg bare sier at jeg er nysgjerrig på i hvor stor grad alle de billige spillerene påvirker disksalg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "samme miks selvfølgelig"

Hæ? Har DVD-versjonen 1,5 Mbps DD+?

Side 370 av 653 FørsteFørste ... 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 366 367 368 369 370 371 372 373 374 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •